MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG           18.12.2017 08:05         
Podívejte se jak můžete ušetřit na povinném ručení
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
Logo MotoMagazínuNáhradní díly na motocykly Jawa a ČZ - Panelka, Pérák, Kývačka, Pionýr, Velorex, Mustang

| Poválečné motocykly ČZ | Zahraniční projekty strakonické ČZ | Motocykly ČZ do celého světa | ČZ kolem světa | Motocykly ČZ 125 A | Motocykly ČZ 125 b | ČZ 125 b ve výjimečném nálezovém stavu | Prototyp ČZ 125 b | Motocykly ČZ 125 b, t v nálezovém stavu | O jedné renovaci motocyklu ČZ 125 b | Motocykly ČZ 125 t | Renovační deník motocyklu ČZ 125 t | Galerie motocyklů ČZ 125 t | Motocykly ČZ 125/150 c | Motocykly ČZ 125/150 c v nálezovém stavu | Galerie motocyklů ČZ 125/150 c | Poznatky z renovace, údržby a provozu motocyklů ČZ | Citlivě restaurovaný motocykl ČZ 150 c | Tříkolová rikša ČZ 125/150 | Přívěsný vozík ČZ | Orthopedia, tříkolová vozítka pro invalidy | Motocykly Jawa-ČZ 125/150 typ 351/352 | ČZ 125 Orthos, tříkolka pro invalidy | Ze života Jawy-ČZ 150 typ 352 | Z Čech do Austrálie na ČZ 150 c | Jak udržovat CZ 150 C |



Motocykly ČZ 125 A




  Autor: Jiří Bartuš


Výrobce: Česká Zbrojovka a.s. závod Strakonice
               Česká Zbrojovka, národní podnik, Strakonice
Rok výroby: 1946-1947

ČZ 125 A

  Prvním novým poválečným typem vyrobeným ve Strakonické ČZ byl motocykl ČZ 125 A. Tento motocykl přímo vycházel z oblíbeného předválečnéhu motokola ČZ 98.

Motor motocyklu ČZ 125 A


  Využití většiny dílů z předválečného typu, včetně využití starých zásob, usnadnilo rozjezd výroby ve Strakovicích během prvních poválečných let.

  Podstatná změna se týká zejména motoru u něhož byl zvětšen zdvihový objem na 125 cm3 a válec dostal dva výfukové kanály a motocykl tedy i dva výfuky. Rozměr kol byl zmenšen na 19''.

  Motocykl ČZ 125 A byl vyráběn v letech 1946 a 1947, poté byl nahrazen motocyklem zcela nové koncepce, typem ČZ 125 b.

ČZ 125 Orthos
  Zejména motor z motocyklu ČZ 125 A posloužil jako základ tříkolky pro invalidy Orthos.
  Více informací v článku ČZ 125 Orthos, tříkolka pro invalidy.



   Dobová fotografie:

<B>ČZ 125A <I>CHECKER</I> ČZ 125A CHECKER, USA 1947

 Dle poznatků majitele fotografie, se těmto motocyklům říkalo CHECKER a sloužily tehdejší mládeži k "dovádění". Na dobové fotografii je vedle motocyklu zachycen jeho otec.

 Fotografie je svědectvím snahy výrobce proniknout na Americký trh.


   Galerie:

ČZ 125 A, Oldtimer festival Slavkov 2004
ČZ 125 A, Oldtimer festival Slavkov 2004 ČZ 125 A, Oldtimer festival Slavkov 2004


Nálezový stav
 Důsledná prověrka spojená s fotografickým zdokumentováním motocyklu v tzv. nálezovém stavu pomůže zjistit skutečná provedení motocyklů tak, jak sjely z výrobního pásu...

Motocykl ČZ 125 A     r.v. 1946     (nálezový stav)

 JUDr. Karel Vozábal vlastní motocykl s málo obvyklým znakem ČZ na nádrži.
 V současné době je motocykl po celkové renovaci.

Motocykl ČZ 125 A - nálezový stav Motocykl ČZ 125 A - nálezový stav Motocykl ČZ 125 A - nálezový stav
Po renovaci
Motocykl ČZ 125 A Motocykl ČZ 125 A Motocykl ČZ 125 A
Motocykl ČZ 125 A Motocykl ČZ 125 A Motocykl ČZ 125 A
Motocykl ČZ 125 A Motocykl ČZ 125 A Motocykl ČZ 125 A
Motocykl ČZ 125 A Motocykl ČZ 125 A

Motocykl ČZ 125 A     r.v. 1947     (zdokumentovaný, nálezový stav)

Motocykl ČZ 125 A - nálezový stav  Motocykl odkoupil Ing. Jiří Havrda za 1 Kč od pracovníka kovošrotu, kam jej odložili příbuzní původního majitele a kde asi 5 let chátral.
 V současné době je motocykl po celkové renovaci.

 Výrobní číslo rámu i motoru: 131697
 Chromované díly: boky nádrže, víčko nádrže, řídítka, páčky spojky, brzdy a dekompresoru, kolena a tlumiče výfuku, misky řízení, táhlo řazení+páka+kulisa, startovací páka, středová matice řízení, rámeček světla, matice přední vahadlové vidlice, vzduchový filtr
 Černě barvené díly: rám, blatníky, kola, rozeta, pedál brzdy, pružiny sedla, skřínka na nářadí, bubny kol, klíče brzd, vahadla přední vidlice, nosič, kryt řetězu
 Šedě barvené díly: Kryt řetězu
 Linkování: bílé a červené linky - nádrž, kryt řetězu
 Sedlo: Černý koženkový potah připevněný pomocí plechových příchytek

Motocykl ČZ 125 A - nálezový stav Motocykl ČZ 125 A - nálezový stav Motocykl ČZ 125 A - nálezový stav
Motocykl ČZ 125 A - nálezový stav Motocykl ČZ 125 A - nálezový stav Motocykl ČZ 125 A - nálezový stav Motocykl ČZ 125 A - nálezový stav
Motocykl ČZ 125 A - nálezový stav Motocykl ČZ 125 A - nálezový stav Motocykl ČZ 125 A - nálezový stav
Motocykl ČZ 125 A - nálezový stav Motocykl ČZ 125 A - nálezový stav Motocykl ČZ 125 A - nálezový stav
Motocykl ČZ 125 A - nálezový stav Motocykl ČZ 125 A - nálezový stav Motocykl ČZ 125 A - nálezový stav
Motocykl ČZ 125 A - nálezový stav
Motocykl ČZ 125 A - nálezový stav
Po renovaci
Motocykl ČZ 125 A Motocykl ČZ 125 A Motocykl ČZ 125 A Motocykl ČZ 125 A
Motocykl ČZ 125 A Motocykl ČZ 125 A
Motocykl ČZ 125 A Motocykl ČZ 125 A Motocykl ČZ 125 A




Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.


DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
Zodpovězená témata (38/38): Strana 1 / 3 Starší témata    
 Ahoj kluci nasel jsem cz 125 A nema predni vidlice kola a blatniky. Nevite jestli nekdo dela repliku vidlic? Moto chci pro sebe ne na kseft. Josef. Dekuji za radu    [Josef]    (13. 07. 2015)
 Zdravím mam zájem o to světlo pokud ještě máte? Děkuji    [Zdena]    (20. 10. 2016)
 zdravim, nezbylo jeste to predni kolo?    [jarda]    (11. 12. 2015)
 mám přední kolo,světlo,nádrž,řidítka,kdyby byl zájem    [Martin]    (11. 09. 2015)
Přidat odpověď    (3)
 Mám v dědictví rozebranou starou motorku, nejspíše ČZ 125. Je k ní mnoho originálních náhradních dílů, také mám doma dvě Rikši postavené na základu starého skůtru. Několik motorů, spoustu ozubených koleček, řetězy a.t.d. Likviduji pozůstalost, jsem elektrikář a k motorům nemám vztah. Vím, že ty měci pro někoho mohou mít cenu tak do šrotu nechci dát. Odprodám za odvoz a rozumnou cenu někomu, kdo úspěšně renovuje staré motorky, ne na kšeft. Předem upozorňuji, že je toho několik metráků! Bydlím u Čáslavi, mám telefon 777 222 659 Richard    [Richard Pech]    (14. 01. 2006)
 Poradil bych ti kontaktovat nejbližší klub historických vozidel a nabídnout to jim jinak se u tebe s překupníkama dveře netrhnou a na burzách budou zase o něco zajímavější :( ceny.
S pozdravem Brodacky
PS: nejbližší klub ti nejspíš poradí někdo z tvého kraje myslím, že je jich tu docela dost.    [brody]    (14. 01. 2006)
 Poradil bych ti kontaktovat nejbližší klub historických vozidel a nabídnout to jim jinak se u tebe s překupníkama dveře netrhnou a na burzách budou zase o něco zajímavější :( ceny.
S pozdravem Brodacky    [brody]    (14. 01. 2006)
Přidat odpověď    (2)
 Čau lidi,potřebuji poradit.Dal jsem nový výbrus na ČZ 125a,vše se zdá být v pohodě,ale při startování když už motor má snahu chytnout tak se střihne klínek na magnetu,nemůžu přijít na to proč, dal jsem už 4 klínky a furt stejný,díky za radu

Aleš    [Aleš Votava]
    (11. 04. 2011)
 Řekl bych, že chyba bude v startování. Je potřeba tak dvakrát prošlápnout motor při otevřeném dekompresoru(pro nasátí benzínu) a při následném sešlápnutí páčku dekompresoru pustit dříve, než bude startpáka úplně dole.Věřím tomu, že se klínek už nestřihne a motor naskočí :-). Hodně štěstí.    [Honza]    (08. 05. 2012)
 klínek rotor magneta nedrží, jenom určuje polohu - takže ti setrvák málo drží na kuželu kliky a je potřeba to vzájemně zabrousit a dobře dotáhnout.    [Meela]    (12. 04. 2011)
Přidat odpověď    (2)
 Ahoj lidičky.

Nevíte náhodou nekdo jak jsou přidělaný stupačky k rámu na čz 98? Mělo by to prý být stejně jak na čz 125a. Renovuji čz 98 a tohle nemuzu nikde zjistit.Jedine bych musel nekam do muzea.Poraďte mi prosím.    [Petr Zíka]
    (26. 11. 2010)
 mám na prodej odlitky stupaček na toto moto    [radek]    (01. 12. 2010)
 Petre je to jak na 125A a stupačky máš? ty
su problém zohnat su to odlitky a upevňujú sa na 12mm šesthran    [jaro]    (26. 11. 2010)
Přidat odpověď    (2)
 Neví někdo zda se dá sehnat motor na ČZ 125A. Mám kompletní, kromě toho motoru. Díky za radu. Petr    [Petr Liška]    (20. 01. 2009)
 Ahoj zeťáci, sháním přední blatník a brzdu předního kola na čz 125a poradí někdo? Jaryn.w@seznam.cz    [jaromír weiss]    (31. 03. 2010)
 ja ho mam ten motor125a ale bez naslap paky zavolejte na tel.739484203 nebo napiste jiri gulio    [Jiri Gulio]    (22. 01. 2010)
 ahoj jeden navíc mám pokud bys mněl zásadní dily na výmněnu dohodnem se.    [laďa]    (15. 12. 2009)
Přidat odpověď    (3)
 zdravím čezetáky, mám dotaz je rám na 125A kratší v než 98?myslím od osy kola ke hraně blatníku. Že je rozdíl pod motorem u stupaček vím,čím se jinak ty rámy lišej?    [laďa]    (12. 12. 2009)
 zadni vidla je kratši asi o 2,5cm,rám je nižší spojovací trubka zo zadným držiakom motora je asi o 2 cm kratší takže tam nepasuje blatník z cz 98 bez toho aby sa nevrtala nová diera,výrez na osku kola ja u 125A 12mm a u cz98 10mm,v pravem držiaku osky kola je je zvlaštny šroub ktory ma valcovu hlavu ta je zachyt brzdovej reakcie a driek ma M8 a redukovaný na M6 na ktory sa pripevní pravý tlmič výfuku    [jaro]    (26. 01. 2010)
Přidat odpověď    (1)
 Ahoj lidi,koukám že tu nikdo dlouho nebyl,nevíte kde bych sehnal osvětlení včetně cedule s držákem na zadní blatník pro 125A? Doslova mi ji přihrál osud,je komplet až na zadní světlo,frčí jak ďas a na štítku nemá rok výroby,nevíte kde najdu rok výroby? Díky jawous-    [Roman Goltsch]    (27. 10. 2009)
 Dobrý den,
rok výroby by se dal určit podle čísla motoru, dle tabulek v knize p.Marčíka "Naše motockly-IIdíl, ČZ". Pokud ji nemáte, doporučuji - je to vynikající věc.
Pokud mi pošlete emailem číslo Vašeho motoru, tak Vám to zkusím zjistit.
Mám na Vás ale také prosbu - dnes jsem v diskusi položil dotaz ohledně mé 125A - mám u ní řídítka kolového typu a mám podezření, že celá přední vidlice je z ČZ98. Mohl byste mi prosím změřit celkovou délku přední vidlice (šavle) u Vaší 125A? Můžete odpovědět přímo na můj e-mail vla.ci@tiscali.cz.Pokud jde o zadní světlo - na burzách se dají sehnat repliky, zřídka i originály. Mě to taky schází.    [vlaci]    (26. 12. 2009)
 Dobrý den,
rok výroby by se dal určit podle čísla motoru, dle tabulek v knize p.Marčíka "Naše motockly-IIdíl, ČZ". Pokud ji nemáte, doporučuji - je to vynikající věc.
Pokud mi pošlete emailem číslo Vašeho motoru, tak Vám to zkusím zjistit.
Mám na Vás ale také prosbu - dnes jsem v diskusi položil dotaz ohledně mé 125A - mám u ní řídítka kolového typu a mám podezření, že celá přední vidlice je z ČZ98. Mohl byste mi prosím změřit celkovou délku přední vidlice (šavle) u Vaší 125A? Můžete odpovědět přímo na můj e-mail vla.ci@tiscali.cz.Pokud jde o zadní světlo - na burzách se dají sehnat repliky, zřídka i originály. Mě to taky schází.    [vlaci]    (26. 12. 2009)
Přidat odpověď    (2)
 Muze mi někdo poslat foto jak vypadaj brzdové štíty na čz 125A díky.    [ondra hajovsky]    (10. 12. 2009)
 dneska je někdo prodává ivetránu    [laďa]    (15. 12. 2009)
Přidat odpověď    (1)
 Zdravím Vás a prosím o radu. Moje Á-čko má prednú vidlu B-čko - je to z výroby podobne ako B-T? Na stránke http://www.motoveterani.cz/web/galerie/cza.jpg je presne také ako moje. Ak sa to tak nevyrábalo, nevie niekto originál A vidlu?    [Szakács T.]    (30. 01. 2008)
 Ozvěte se mi prosím jestli máte stále tu vidlici na CZ 125 B. Odkoupím ji moje adresa je Mindim@seznam.cz    [Michal]    (20. 11. 2008)
 Vďaka Ivane, Tibi    [Tibi Szakács]    (18. 02. 2008)
 ta vidlice tam nepatří.Patří tam stejná jak na 98 ale kratší.    [ivan]    (17. 02. 2008)
Přidat odpověď    (3)
 je niekto kto mi zrenovuje motor CZ125A? peto    [peto]    (10. 02. 2008)
 zdravim, mate li zajem o renovaci ozvete si mi na misa1b@seznam.cz, dekuji    [..]    (30. 09. 2008)
 www.motoren.sk    [jarda]    (13. 02. 2008)
Přidat odpověď    (2)
 Nemá někdo fotky ČZ98 nebo Holandana (1937-38).Popřípadě nějaké dokumenty,které by byly vhodné pro renovaci tohoto stroje.    [Pedro]    (10. 03. 2005)
 Dobrý den, nemáte nějaké fotky 98 teď jsem ji sehnal a začínám ji renovovat, potřebuji jakékoli informace. Za ochotu velice děkuji. Kaláb    [Kaláb V.]    (29. 01. 2008)
 Ahoj už jí mám téměř hotovou posšlu fotky. Případně poradím    [DAVID]    (12. 03. 2005)
Přidat odpověď    (2)
 Sháním ČZ98 nebo ČZ125 - třírychlostní do 6000Kč. Děkuji Petr Divný    [Petr Divný]    (16. 11. 2005)
 O čz98 za 5000 by asi měl zájem leckdo, včetně mě. Nemůžu se ale zbavit dojmu, že tohle je celé nějaký nejapný žert...    [Michal14]    (03. 10. 2007)
 Dobrý den,zavolejte mi prosím paní Loudová,mám o vaši motorku zájem tel.603476081 děkuji Hejtmánek    [Hejtmánek]    (02. 10. 2007)
 Vážená paní Loudová jestli ještě motocykl pořád máte tak se mi prosím ozvěte. S pozdravem Kukačka 777 871110    [DAVID]    (10. 12. 2005)
 Dobrý den ja renovui s mím otcem tento motocykl a kdyby nekdo o ten váš neměl zájem rád bych ho odkoupil! Předem děkuji za odpověd František.    [František Šimána]    (09. 12. 2005)
 Ahoj Petře,
našla jsem ve stodole tuto motorku (98), ale není moc zachovalá. Nechala bych ti ji za 5000Kč, když si pro ní přijedeš.(Prosím odepiš, jinak ji vyhodim, uklízím ve stodole).Milena Loudová    [Milena Loudová]    (16. 11. 2005)
Přidat odpověď    (5)
 Prosím o informaci, zda někdo nevíte něco o ČZ 150 Scott.    [Vít Hanke]    (16. 06. 2005)
 já také ne!!    [baran]    (05. 12. 2006)
 Nic nevím.    [Vašek z Chotusic]    (16. 11. 2005)
Přidat odpověď    (2)
 Nazdárek veteranisti, mám ČZ125A anemůžu sehnat originalní zadní blatník..mám jej upravit z něčeho jinýho. Jinak jezdí dobře ikdyž při první jízdě to stálo zato....samozřejmě bez TP.    [nič jaroslav]    (17. 10. 2006)
 Ja mam na cz 125 A blatnik ze cz 150 c neni to original,ale vevipada spatne    [M.G]    (17. 04. 2007)
Přidat odpověď    (1)
 je stejný válec u ČZ 125b a u ČZ 125t ???? děkuji v šem za odpověd    [Michal Š.]    (13. 08. 2006)
 Je,vždyť T vlastně vychází z B přeměnou přední vidlice,jinak je motoricky stejné.Uvádí se i nekdy jako typ Bt.    [Jiří]    (14. 08. 2006)
Přidat odpověď    (1)

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

VeteránKalendář
Nové články
Renovace motocyklů Jawa Californian
Honda CBR 900 RR Fireblade
Benelli 650 Tornado
Poslední závody Františka Šťastného s továrním týmem
Pérák a únik oleje
Zlínská Historic Rally 2017
Kawasaki ZZ-R 1100
Jawa Pérák v domácí reklamě
200000 kilometrů na Pionýru?
Šolcovy zatáčky 2017
Setkání veteránů Holešov 2017
Jawa 350 OHC pohledem kolemjdoucího
Czech Drive 2017
Motosraz Křtiny 2017
Setkání motocyklů u Balcarky
Suzuki GSX-R 750 J a Kawasaki ZXR 750 H
XXI. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Pérák a Turbo

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Vozíky PAv 40 (41)
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
Česká Tourist Trophy 2017
III. Pohár motorových dvoukolek
Česká Tourist Trophy 2016
Jawa 624, 634
Pérák a Turbo
7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
XX. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Pérák 2016
Oldtimer Festival 2016
Pérák 2017
Honda CBR 900 RR Fireblade
Pérák 2015
Renovace motocyklů Jawa Californian
XXI. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Šolcovy zatáčky 2017
Grand Prix Bugatti 2016
300 zatáček Gustava Havla 2015
Veteráni Moravským Slováckem 2016
Setkání veteránů Holešov
Ve stopě zlínské šestidenní 2016
Honda CB750 F
Kniha Jawa Californian
Jarní MotorTechna 2015
NIPPON RETRO 2015
300 zatáček Gustava Havla
   Nahoru      TISK Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš