MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG           28.6.2016 13:19         
Podívejte se jak můžete ušetřit na povinném ručení
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
Logo MotoMagazínuNáhradní díly na motocykly Jawa a ČZ - Panelka, Pérák, Kývačka, Pionýr, Velorex, Mustang

| Motocykly Jawa 500 OHC | Provoz, údržba a opravy motocyklů Jawa 500 OHC | Renovace motocyklu Jawa 500 OHC typ 15-01 | Motocykly Jawa 500 OHC v nálezovém stavu | Kupní poradenství - motocykly Jawa 500 OHC | Kvízová otázka |



Motocykly Jawa 500 OHC




  Vítejte na stránkách věnovaných půllitrům.

  Pokusíme se Vám zde přinést co možná nejucelenější informace o celé výrobní řadě motocyklu Jawa typ 15 vyráběném v padesátých letech minulého století. Věříme, že si tu na své přijdou úplně neznalí a ty z Vás, kteří toho víte více než je tu napsáno touto cestou prosím o spolupráci s tvorbou webu. Za jakýkoli smysluplný příspěvek budeme my i čtenáři rádi. Cílem projektu je na jednom místě shromáždit co nejvíce informací a zkušeností s nikterak jednoduchým strojem, jehož vývoj se bohužel zastavil před necelými padesáti lety. Tak jako má půltón (půllitr, pětikoule, ohácéčko) výsadní postavení mezi československými stroji, budou i tyto stránky snad splňovat jistou úroveň a výlučnost mezi ostatními. Nejde o samozvané elitářství, spíš o pokus sdružit lidi, kteří mají jisté penzum zkušeností a vědí co hledají a ptají se na věci, které není tak snadné zjistit jinde.

Jawa 500 OHC typ 15-00 (Motocykl číslo 20, 1950 - fotografie z úvodní strany)


Jawa 500 OHC typ 15-00

  Dlouhou dobu jsem nápad napsat pár věcí o půllitrech nosil v hlavě, ale na rozběhnutí něčeho vlastního nemám ani čas ani dost dovedností. Po zevrubné prohlídce stránek s podobnou tématikou jsem se mimořádně lehce dohodl na MotoMagazínu, jenž se z dlouhodobého hlediska jeví jako zatím nejkomplexněji a nejzodpovědněji vedená internetová encyklopedie československých motocyklových veteránů. Velké poděkování patří provozovateli stránek p. Bartušovi za vznik subdomény jawa500ohc.motomagazin.cz a všechnu dosavadní podporu.

  Představy o fungování stránek bych shrnul do následujícího odstavce. Osou všech podobných webů bývá podle zkušeností diskuse, kde to zpravidla žije a která umožní čtenářům nabývat nové poznatky prakticky denně a diskutovat o tématech, která je právě zajímají. Věřme, že autorů bude přibývat, neboť jeden člověk neví vše. Chybět by výhledově neměla ani fotogalerie strojů, kam by mohl přispět každý čtenář. V dohlednu by snad měla být zprovozněna e-mailová konference, kde by každý z přispěvatelů navrhl, doplnil, nebo jen upřesnil návrh článku na publikování. Moje původní představa redakčního systému, kam by mohl napsat každý co umí a záleželo by jen na skupince šéfredaktorů, zda se článek otiskne se zatím jeví jako zbytečná, ale do budoucna kdo ví...

  Život netrvá 150 let, takže opakovat stokrát řečené a objevovat objevené je plýtváním času nás všech. Přeji všem čtenářům aby zde našli co hledají a doufám, že nás společný zájem spojí a vyprovokuje a motivuje k předává ní si poznatků a zkušeností.


Použitá litertura:
 Časopis Motocykl, ročník 1949 - 1950
 ing Chochola - Prohlížíme motocykl 1950
 Čermák, Josíf, Pokorný, Jaroš - Vyšší škola motorismu 1954
 Josíf, Tůma - Motocykly jawa 250,350,500 1955
 Naše Vojsko - Učebnica vodiča motocykla 1960






DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
Zodpovězená témata (66/66): Strana 1 / 5 Starší témata    
 S úspěchem lepšího mazání vzduchem chlazeného motoru Jawa 500
Vám doporučuji olej do motoru API A SAE 50 - Sunoco k dostání
u www.bsaservis.zde.cz    [argus]
    (30. 07. 2005)
 Proto že ho 20 roků prodávám a nechal jsem ho na objednávku v rafineriji Ardenách tak jako 20W50 i 60 udělat speciálně pro historická vozidla a proptpže to není lukrativní nepřemlouvám nikoho aby si to u mne kupoval.    [argus]    (12. 07. 2012)
 V jednom z výše uvedených příspěvků řešil nekdo otázku mazání samotného jezdce. Velmi důležité! Někdo zvolí kvaliní Black end White, někomu stačí okena. Pro motor pětikule bych volil Castrol RS 10W 60. ( existoval i v klasifikaco 5W 60)Číslo vyjadřuje míru odolnosti oleje teplotě. I při vysoké teplotě je zachována zaručená hustota - viskozita oleje. Jinak řečeno olej, který je při normální teplotě hustý a při ohřátí je z něj friťák vám ve veteránu velkou službu neudělá ( kor ne ve vzduchem chlazeném)    [Jaroslav Polák]    (01. 10. 2007)
 Castrol nemá ISO 9001 a žádný olej nevyrábí protože ho kupuje
třeba u Sun oil.,i jinde...
Filtr se schová pod sedadlo a pak lze použít modernější oleje
ovšem my jsme si nechali udělat SAE 20W60 API SB ale mnoho
našich kamarádů používá také SAE 50 API SA
Kdo neví co to znamená,máme školení na www.bsa.zde.cz    [argus]    (10. 05. 2007)
 To: Honza V. :
TOHLE, CO JSI NAPSAL:
" Fakt seš trapnej Argus , nebo-li Drbohlav! [Honza V.] (03. 03. 2007)", je naprosto hloupé a neopodstatněné! V mých očích jsi se ztrapnil Ty.
Arguse / Jindřicha Drbohlava znám více než 30 let a určitě nejsme právě nejlepší kamarádi z důvodů osobních. Nicméně se jej zde musím co by odborník zastat, poněvadž jednak má pravdu, ale hlavně NIKDY nepodával mylné informace jen proto, aby prodal olej Sunoco, nebo jinou věc na auta a motorky! Je to VÝBORNÝ ŘEMESLNÍK A ODBORNÍK co se automobilů a motocyklů týče, a jeho znalosti co se týče maziv jsou opravdu na úrovni vysokoškolského specialisty navíc podložené mnohaletou praxí (jsme už oba v důchodovém věku....)!
***BTW já olej Sunoco nepoužívám protože mám olej Castrol za 40 % běžné ceny. Kdyby tomu tak nebylo, určitě bych jej používal, poněvadž s tímto olejem neustále vítězí nebo o vítězství bojují nákladní vozy TATRA(!). Mimo jiné Tatra v r.1992 vyhrála svoji kategorii v závodě Paříž - Peking asi Tobě na just s motorovým olejem Sunoco, ale asi ho (ten olej) nekupovali u J. Drbohlava, ačkoliv se zeptej pana Tomáše Tomečka kde kupuje letos do své Tatry olej Sunoco! Myslíš, že jej ten "trapnej Argus , nebo-li Drbohlav" taky "ukecal"?
Opakuji : Sám jsi směšný, protože napadáš bezdůvodně, aniž by jsi znal problematiku a okolnosti!    [Harry Ventil]    (08. 05. 2007)
 Po mnoha zkouškách se mi jevil při poměru cena/kvalita nejhustší Mogul skoro nejlépe. Pozná se podle tiššího chodu zejména vaček ventilů plně zahřátého motoru. Pipo    [pipo]    (04. 04. 2007)
 Fakt seš trapnej Argus , nebo-li Drbohlav!    [Honza V.]    (03. 03. 2007)
 protože získat kvalitní mazání pro veterány je u dnešních prodejců nemožné získat ,je v Praze u vjezdu na Cisařskou louku
veteran museum kde koupíte po čem toužíte Sunoco tak bude vedle
malinké Schel pumpy nabízet vše co mají a ještě co nemají.
jinak drazí majitelé ohc 500 Jawa API A značí bezdertegentní olej vhodný pro motory bez filtru.,cena SAE 50 i 40 či 30 je
80,-Kč za litr...tel 608172755    [Jindřich Drbohlav]    (01. 12. 2005)
 pouzival jsem M6AD a motor byl rychle zakarbonovaný,asi po 30tis.Zacal jsem používat Sunoco na doporučení zkušenějších.Už asi dvě sezony.Doufám,že to bude lepší.Je taky možný že každej motor potřebuje něco jinýho.Přesvědčil jsem se o tom už víckrát.    [OHC GANG]    (16. 08. 2005)
 Spokojen jsem maximálně. Pokud máš každý druh mazání pro naše stroje, nezbývá, než najít mazání pro jezdce, ale to už je jiná kapitola.....    [JzK]    (11. 08. 2005)
 Pro Váše stroje mám každý druh mazání a i poradím takže
JzK chtěl vědět cenu proto uvádím jen jednu z nabídky třista
olej pro Jawa 500 motorový Classicoils SAE 50 API A je pro
členy FKHM za 80,- á litr ostatní + 10%.Spokojen?    [argus]    (08. 08. 2005)
 Ceník a kontakt na sebe můžeš dát i sem, asi se nikdo zlobit nebude.    [JzK]    (04. 08. 2005)
 Stalo se pro členy a majitele motocyklů B.S.A. již 15 roků
dodávám SAE 50 nebo 20w50 ale vlastně všechny druhy nejen
pro motocykly za značně jiné ceny.,pošlu Ti ceník ale nevím
kam.    [argus]    (03. 08. 2005)
 Fajn Argusi, v podstatě CASTROL CLASSIC 50 = SUNOCO SAE 50 a je to zajímavá informace, že je alternativa. S Castrolem bývá většinou problém v tom, že není běžně skladem a musí se objednat, je balený pouze v litrových flaškách a častá podmínka odběru - celý kartón. Jinak je vyzkoušený a nelze mu nic vytknout. Co tedy nabídneš ty, abych se dál o CASTROL přestal zajímat?    [Bohumil]    (03. 08. 2005)
 Prosím podívej se na teplotní průběh vzduchem chlazeného motoru
a doporučení SAE 50 možná uznáš za správné,pokud jde o značku
tak nedělám reklamu Sunoco za každou cenu i když Ti je schopno
nabídnout vše co si jen vymyslíš.Pokud jde o Castrol který jsi
zmínil je to kvalitní prodejce a olej získává v rafinerijích
Sunoco a jinde,.takže doporučuji API A nebo B pro Tvou Jawu
OHC a nezáleží na značce,jezdíš li v chladu tak SAE 20w50.    [argus]    (03. 08. 2005)
 Argusi, děláš reklamu firmě SUNOCO? U motorů JAWA 500OHC je filtrování oleje schopno zachytit jen větší nečistoty. U oleje M6A nečistoty sedaly na dno motoru a v oleji se nevířily. Při výměně se motor propláchl proplachovacím olejem, který nečistoty odplavil. V moderních olejích nečistoty a drobné piliny v oleji cirkulují, nedokonalá filtrace je nezachytí a motor se opotřebovává. Takže nezbývá, než často měnit olej (výměna po 1500-2000km). Proč si ale zvedat náklady z provozu motorky? Oleje nejsou zrovna levná záležitost. A úprava filtrace u tohoto motoru je málo pravděpodobná. Plnoprůtokový filtr se těžko někam schová, aby nebyl vidět. I když toto kdyby se podařilo vymyslet, tak bych tam lil plnou syntetiku, třeba CASTROL (výměna po 15000km, nebo po roce). Proč by to mnělo být zrovna SUNOCO argusi?    [pulitrář]    (02. 08. 2005)
Přidat odpověď    (15)
 Kluci, má někdo z vás zkušenosti s rámem 500 OHC, ale s tím co měl zadní vidlici již kyvnou? Prý bylo vyrobeno několit kusů takových motorek. Dík za případný kontakt.    [Michal]    (02. 10. 2005)
 Já viděl tehdy v Jawě jedinou, měla hodně věcí ze sériové kývačky, velké bubny a kola 18. Nejspíše dílo vývojového pracoviště. Velmi podobná pražským replikám. O jejím dalším osudu nezachovaly se žádné zprávy.
JŠ    [Jaromír Šubrt]    (16. 03. 2012)
 Jedna stojí vystavená v Auto Jarov.    [Mir]    (14. 01. 2009)
 Ted v Casopisu CLASSIC je krásně vyfocená a je o ní i článek. Myslím, že je to 10 měsíc 2008. Mam ho doma :-)    [Jarda Lbc]    (08. 12. 2008)
 vyráběla se a skutečně jen pár kusů - rám byl přerušenej motorem a strašně se kroutil a na reovným povrchu to bylo vo zabití - teda skutečně - 1. kusy nafasovala policie a po té, co s ní párkrát sekli a jeden se zabil tak byla výroba zastavena...    [Míra]    (28. 09. 2007)
 moze byt,tak ako 2x500 OHC z motorom Boxer , jedna bola na Slovensku    [josephe]    (21. 09. 2007)
 videl jsem ji .. jakoze kyvacka s 500kou .. docela drsny, ale klasicka semi libi vic    [majkl]    (08. 03. 2007)
 Skutečně bylo vyrobeno 6 ks (viz.fotografie na zadní straně časopisu Svět motorů z roku asi 1958), bohužel ho nemohu najít. Byly pod označením 15/03 jen jeko prototypy. Souhlasí 16 palcová kola velký buben, vykouslá nádrž pro hlavu, vzhled jako kývačka.    [pavel]    (15. 11. 2005)
 Odkazuji na paměti Fr. Šťastného (název: Šťasný František), kde Fr. Šť. píše o pětistovce v kývačkovém rámu na kolech 16", kterou zkonstruoval konstruktér Dusil. (Píše, že si tuto mašinu brával na Mann jako tréninkový stroje.) Vzpomínám si, že jsem jednou v životě (před dobrými 30-ti lety) viděl na vlastní oči pětistovku kývačku na 16" kolech (velké bubny!) a byl to impozantní pohled. Zdravím. Petr    [petr]    (04. 11. 2005)
 Pětikouli s kyvkou jsem ještě neviděl - můj názor , že se ani nedělala , nejspíš se jedná o nějakou domácí vylepšeninu ..    [jawák]    (06. 10. 2005)
Přidat odpověď    (9)
 Ahoj kluci.
Mam Jawu 500 OHC 01,nechal jsem ji zrenovovaz jednomu znamemu.
Zaplatil jsem velke penize ale neni dobre udelana.Rozteloval zapalovani a kdyz pred tim bezvadne jezdila nyni kope a spatne chyta.Chtel jsem se zeptat nevite zda na trase Rozvadov Praha se nachazi solidni clovek,ktery 500stovkam rozumi a mohl by mi nastelovat zapalovani.Privezl bych ji a po te opet odvezl.
Muze to byt i v Praze a okoli.
Moc dekuji a preji hodne radosti s vasema 500stovkama.
Olda    [Olda Kratochvil]
    (18. 08. 2010)
 Zdenku,pokud není motor na rozsypání,zralý na GO,problém se seřízením by být neměl ale pomoci Ti mohu pouze ve své dílně,kde mám zázemí.Jsem od Kralup.    [O.K.]    (06. 09. 2011)
 dobrá den jsem od berouna a také bych potrebovakl nejakého šikovného člověka ktery by ume l perfektne sestělovat jawu 500 ohc . kdyby bylo mozné ze by dotycný prijel    [zdeněk]    (27. 08. 2011)
 martinkucera@seznam.cz    [ED250]    (20. 08. 2010)
 To by bylo prima.Sokolov neni zadny problem.
Jak se mam s vami spojit?
Olda    [Olda Kratochvil]    (19. 08. 2010)
 Mohl bych Ti pomoci. Ale jsem od Sokolova..    [ED250]    (19. 08. 2010)
Přidat odpověď    (5)
 zdravím Jawáci
Zdědil jsem po dědovi Jawa 500OHC a mám takový problém
Potřeboval bych vědět když nastartuji jestli má světlo mazání shasnout nebo svítit.
A ještě kolik má být tlak oleje a kde se měří.

Díky moc za odpověd.
Tel.773972479

Email TillJiri@seznam.cz    [jiří]
    (21. 09. 2010)
 Kontrolky tlaku oleje musí po nastartování svítit. Jinak tlak oleje se měří normálním tlakoměrem s koncovkou M14x1,5, která se zašroubovává místo špuntu kanálu,kde jsou zpětné ventilky. Nachází se dole v krytu rozvodu - proti drážce pro průchod lanka spojky pod pravý kryt motoru. Pod špuntem je pružina, která tam musí zůstat a musí mít možnost se opřít o tu koncovku, aby nešlo k případnému posunutí ventilků tlakem oleje. Tlak má být 0,2-0,3atm při volnoběhu a 1,2-1,5atm při vytočeném motoru.    [Milan(OHC)]    (08. 11. 2010)
Přidat odpověď    (1)
 Ahoj Jawáci
Nevíte někdo, jestli se k 500 připojoval sidecar?    [Vlasta]
    (20. 08. 2010)
 ano typ Velorex 561    [CIJOML]    (21. 09. 2010)
Přidat odpověď    (1)
 Ahoj kluci.
Tak jsem si dnes precetl diskusi o tom jaky olej
do 500vky ale nejsem z toho vubec modrej.
Bydlim v zahranici/NSR/a mohu si sehnat Castrol bez problemu.
Jenom nevim presne jaky olej.Prosim vas o presne oznaceni.
Predem dekuji a preji hodne radosti
s vasema 500vkama.
Olda    [Oldrich Kratochvil]
    (04. 05. 2010)
  http://maziva.heureka.cz/castrol-classic-xl-20w-50/ Pokud chceš Castrol. Já jezdím MOGUL Super 15W50. http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=967    [ED250]    (19. 08. 2010)
Přidat odpověď    (1)
 Zdravim pratele a majitele JAWA500OHC.Poradi me nekdo jak nejlepe vymenit olej v motoru.Kolik oleje je napln a kudy se vypousti aby vytekl vsechen stary ven.predem dekuji MILAN.    [MILAN]    (05. 04. 2010)
 Myslím, že nejlepší postup je podle "povídání o půllitru", které najdeš na internetu, např. jawamania. Ve zkratce: povolit hadici, která vede z olej. nádrže do motoru a dále povolit spodní šroub na spojovacím potrubí mezi klikovou skříní a čerpadlem. Tak máš vypuštěnou jak nádrž, tak i zbytek z motoru. Nová náplň je asi 2/3 nádrže, což jsou myslím 2 a půl litru oleje.    [Peton]    (09. 04. 2010)
Přidat odpověď    (1)
 Ahoj kluci.
jen maly dotaz.Mam 500 OHC typ 01.Kdyz ji postavim na
hlavni stojam tak je velmi nestabilni a hejbe se na obe strany.
Kdyz jsem to kontroloval od spodu tak mam dojem ,ze misto ramu mam dole jen pasek oceli,ktery se krouti sem a tam.
Je to normalni?
Diky Olda    [OldrichKratochvil]
    (21. 09. 2009)
 Pásek rámu pod motorem bývá nenápadně prasklý pod zadním držákem, takže motor sám vlastně spodní část rámu uzavírá. Předchozí připomínka je rovněž správná.    [jára]    (05. 02. 2010)
 ormální to není - zkontroluj, zda jsou utaženy šrouby motoru (zjm. zadní u olej. nádrže). Možná je špatný čep stojanu    []    (25. 11. 2009)
Přidat odpověď    (2)
 Zdravim.
Nevi nekdo eimalovou adresu na vyrobce nahradnich dilu na veterany na Slovensku/adresu na Moto Reno znam./Delaji take
nahradni dily na Jawu 500 OHC.Prodavaji take na burzach napr.Chotusice.
Diky
Olda    [Kratochvil Oldrich]
    (14. 05. 2009)
 www.motoren.sk    [monty]    (03. 06. 2009)
Přidat odpověď    (1)
 Zdravim jeste jednou,diky monty za odpoved.
Rad bych jeste vedel kde bych mohl sehnat postrani stojan na 01icku muze byt i replika protoze original nesezenu a take plastikove bile kontrolky na masku.
Dekuji a preji hezky vikend.
Olda    [Oldrich Kratochvil]
    (08. 05. 2009)
 Kontrolky prodáváme na burzách,a stojan www.moto-reno.cz - teda na 02,snad i na 01    [monty]    (08. 05. 2009)
Přidat odpověď    (1)
 Zdravim,
rad bych se zeptal jak je to se sedlem u OHCecka 01cky.
Je ta horni deska stejna jako u peraka?Drzak a perovani je jine to vim.
Dekuji
Olda    [Oldrich Kratochvil]
    (03. 05. 2009)
 Pokud vím,spodní plech je stejný,a čalounění bylo ve vyšším provedení,jako na některých Pérácích.    [monty]    (03. 05. 2009)
Přidat odpověď    (1)
 dobry den,prosim napiste v cem se lisili typy jawy 500 OHC -01,02.cim vic tim lip.    [pepes]    (07. 12. 2007)
 Ahoj.
Podivej se na www.jawa500ohc.7x.cz
Je to tam vsechno perfektne vysvetlene.
Zdravi Olda    [Olda Kratochvil]    (03. 05. 2009)
Přidat odpověď    (1)
 Hello, can anyone tell me where to find pistons for JAWA 500 OHC? I need first rebore 65,25 mm. I have tried to contact http://www.ahra.cz and
http://www.ceba.sk
in both German and English language, but they will not answer. JAWA collegues in Germany say they have bought pistons from AHRA. It seems like you have to go there in person and buy them directly, since they do not answer letters or e-mail.
Are there any other alternative source?

Best regards
Anders , Sweden    [Anders Österberg]
    (08. 04. 2007)
 Have you been looking for the pistons for JAWA 500 OHC yet? I think it isn't any problem. I think there aren't any people in Ahra who are able to comunicate in English and this would be the problem :-)
I live near Hradec Kralove and when I will go there I can ask in Ahra. Do you want? If yes, write me. My e-mail is below.    [Petr]    (15. 05. 2008)
Přidat odpověď    (1)
 Zdravim všechny.Chlapi,potřebuju radu.Renovuju motor 15-02 a nemůžu dostat dolů z kliky střed tlumiče záběru neboli střed rohatky pod primár.kolečkem na levé straně kliky.Je na to nějakej fígl,nebo jde jen o hrubé násilí?Podle katalogu náhr.dílů by měl být jen nasazenej na konusu kliky a aretovanej perem.Za každou radu předem děkuji.Martin    [Martin]    (01. 05. 2006)
 princip stahováku je jasnej. Sám jsem ho na svém pullitru používal taky, ale teď se mi dostal do ruky pullitr od kamaráda a stahovák už nemám. Jde mi o rozměr vnitřního závitu na naraženém náboji na čepu kliky. Nemáte ho někdo v hlavě?    [kovis]    (15. 05. 2008)
 Záleží jakej střed tam máš. Jestli opravdu 02 tak je na to šikovnej stahovák, který užívá vnitřního závitu na unašeči. Popřípadě vystav někde fotku.    [Dobrá rada nad zlato]    (11. 02. 2007)
Přidat odpověď    (2)
 Zdravím potřebuji poradit, mám doma rám bez štítku a nevím jestli je z Péráka nebo Jawy 500, na fotkách vypadají stejně, čím se tedy liší děkuji.    [Robin Kasl]    (15. 03. 2007)
 To máš jednoduchý. Párák měl pod motorem profil rámu stejný, jako je přední rámová část, ta, co jde od krku k motoru (obdélníkový profil). Pětistovka má pod motorem jen takovej lehkej "U" profil. Šířka je stejná jako je šířka profilu v předu, na výšku má, odhadem, 1 cm. A pak jsou ještě rozdíly mezi jednotlivejma typama .... chtělo by to fotku.    [kovis]    (15. 05. 2008)
 Tak sem dej fota.    [Jáwičkář]    (17. 03. 2007)
Přidat odpověď    (2)

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

VeteránKalendář
Nové články
Navzdory Gestapu!
NIPPON RETRO 2016
Retrotéka Brno 2016
Suzuki RF 900R
Jawa Pérák na pařížském autosalonu 1946
Dodatek ke knize IX
Jak udržovat CZ 150 C
Pérák a přední vidlice
Sjednejte si povinné ručení pro veterány
Pérák a rybiny
Barvy pro Péráka
Grand Prix Bugatti 2015
Místa spjatá s Jawou
Jawa Pérák na Sněžce
Z Čech do Austrálie na ČZ 150 c
ČZ kolem světa
Zrod legendy
Jawa Socovel

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Klasické motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Vozíky PAv 40 (41)
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
Motocykly ČZ 125 A
Motosraz Křtiny 2015
Classic Show 2015
NIPPON RETRO 2015
Česká Tourist Trophy — IRRC
Setkání veteránů Holešov
Podzimní MotorTechna 2015
Pérák 2015
7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
300 zatáček Gustava Havla 2015
Archiv fotografií MotoMagazínu
Motocykly Jawa-ČZ 125/150 typ 351/352
Jarní MotorTechna 2015
Magazín - Blog novinek a zajímavostí ze světa, historie, cest, stodol a garáží
Zlínská Historic Rally
Motocykly ČZ 125/150 c
Motocyklové návěsné vozíky PAv
Motocykly ČZ 125 t
Kniha Jawa Californian
Mopedy Stadion
NIPPON RETRO 2016
Oilmaster
Reportáže
Motocyklové vozíky neznámých výrobců
Dodatek ke knize IV
Miss československa 1967, Alžbeta Štrkulová
   Nahoru      TISK Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš