MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG           22.7.2017 04:51         
Podívejte se jak můžete ušetřit na povinném ručení
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
Logo MotoMagazínuwww.mototechnik.cz

| Úvod | Informace | Seznam článků |


MotoMagazín

  příznivců historických strojů


www.motomagazin.cz - info@motomagazin.cz

provozovatel: Jiří Bartuš
adresa: Zlín 76001, Tř. T. Bati 3329
telefon: 777 998 694
email: jiri.bartus@motomagazin.cz
IČ: 72810416

MotoMagazín - VeteránForum - VeteránKalendář

Fotografie z akcí na motomagazin.rajce.idnes.cz



  MotoMagazín příznivců historických strojů je internetový magazín, jenž si klade za cíl informovat čtenáře o situaci v oboru historické techniky, seznamovat je s historií motorových vozidel a strojů a souvisejícími historickými souvislostmi a taktéž společně řešit problémy při renovaci a údržbě. V archivu lze nalézt mnoho historických dokumentů i kvalitních tématických fotografií včetně reportáží z akcí.

  Hlavní výsadou MotoMagazínu je snaha řešit komplexně zejména problematiku těch vozidel, které jsou často neprávem opomíjeny, případně nebyly veřejnosti běžně známy. Jako jediné české médium se MotoMagzín věnuje problematice japonských klasických motocyklů.

  Jedno ze stěžejních téma MotoMagazínu, motocykly Jawa Californian, se v roce 2011 dočkalo knižního vydání. MotoMagazín toto téma dále doplňuje a rozšiřuje. Některé z článků publikovaných na Motomagazínu posloužily jako vzor pro články vydané v tištěné podobě v motoristických časopisech.

  Struktura MotoMagazínu je postavena tak, aby umožňovala nezávislou přímou komunikaci mezi čtenáři společných zájmů. Čtenář má možnost reagovat formou diskuse na každý uveřejněný článek. K dispozici je též hojně navštěvovaná inzerce.

  MotoMagazín nabízí všem aktivním čtenářů a autorům prostor k publikování samostatných článků i k tvorbě komplexních oddílů. Inzerentům nabízí možnost zveřejnění libovolné reklamy v kterémkoli místě. I samostatně zaslané materiály budou vhodnou formou zpracovány a tématicky umístěny.

  Od roku 2002 dosáhl MotoMagazín 12648625 přístupů od čtenářů z celého světa.

  V průběhu let byly z MotoMagazínu vyčleněny diskusní fórum s kalendářem akcí, jenž jsou úspěšně provozovány pod samostatnými doménami www.veteranforum.cz a www.veterankalendar.cz.

  Od roku 2015 je MotoMagazínu otevřen i komerční inzerci. Možnosti komerčního inzerování, ceny a podmínky naleznete na stránce KOMERČNÍ INZERCE.


Diskuse k článkům   Náhledy nejnovějších příspěvků
  • Delivered pictures
    http:/ /blacklesbians.xblog .in/?denisse...
  • Sraz motocyklů jawa bizon???
    zdravím všechny bizonisty a chtěl bych se zeptat, co je pravdy na tom, že v sobotu 29. července 2017...
  • Excelentní. já bydlel vedle....
  • Ozvěte se mi na tel.724 718 681...
  • Jsou to svi.. zlodějský. ministrem počínaje a hrozně ochotným debilem na dopravním konče.. mám novou stk z německa,ale nic platný..zapl...
  • VeteránInzerce   Náhledy nejnovějších inzerátů
    Zobrazit náhled inzerátuProdej Mám k prodeji Jawa 500 OHC od roku 1955, motocykl je v perfektním stavu. Garážovaná, málo jetá. Funkcní a pojízdný s doklady k prepisu. Pro více informací mne kontaktujete.
    Prodej Vyměním :
    Nabízím : Jawa 250 pérák r. 48 se zapsanou side v původním přepsatelném TP. Můj pérák je rozebraný, všechny chromy nové, motor po GO nejetý, lak původní kromě nádrže.
    Poptávám
    Zobrazit náhled inzerátuProdej Vyměním :
    Nabízím : Jawa 250 pérák r. 48 se zapsanou side v původním přepsatelném TP za Můj pérák je rozebraný, všechny chromy nové, motor po GO nejetý, lak původní kromě nádrže.
    Poptává
    Zobrazit náhled inzerátuKoupě Koupím starý stabilní spalovací motor, stabilák lokomobilu, který poháněl stroje jako mlátičku, cirkulárku mlýn pilu a jiné plochým řemenem. I nefunkční a zarezlý. Taky díly, dokumentaci, kupní smlouv
    Archiv fotografií   Žebříček fotografií tří minulých dní
    10 zobrazení6 zobrazení6 zobrazení
    6 zobrazení5 zobrazení5 zobrazení
    5 zobrazení5 zobrazení4 zobrazení

    2002  2003  2004  2005  2006  2007  2008  2009  2010  2011  2012  2013  2014  2015  2016  2017      
    NIPPON RETRO 2017 15.6.2016    NIPPON RETRO 2017

      Příznivci japonských klasických motocyklů si opět dali dostaveníčko v Račím údolí.

      Šestý ročník srazu japonských klasických motocyklů navštívilo 169 motocyklů všech možných kubatur, ročníků a značek. Motocyklů do roku výroby 1990 přijelo 68.   více |

    27.52017    Suzuki GSF 1200 Bandit

      Proč na MotoMagazínu představujeme zrovna Suzuki Bandit?
      Protože Bandit jde o konstrukčně jednoduchý motocykl, při jehož opravách, údržbě či renovaci je možno zažít podobnou míru uspokojení jako v případě historického motocyklu. Suzuki Bandit tak může zájemcům o historickou motocykovou techniku nahradit dnes již obtížně dostupné motocykly ze 70. let. a začátečníkům umožnit vstup do kategorie velkých silných motocyklů.  | více |

    25.4.2017   Pérák a kryt karburátoru

      Zakrytí karburátoru motocyklu Jawa Pérák elegantním krytem bylo v poválečné době velice kladně hodnoceno. Kryt jednak umožnil uchovat ladné linie motoru, potažmo celého motocyklu, a také chránil karburátor, jakožto citlivou součást, před vnějšími vlivy. Konstrukční řešení umístění karburátoru pod krytem bylo dokonce patentově chráněno. Na druhou stranu ale zakrytí karburátoru znesnadňovalo vizuální kontrolu a běžnou údržbu karburátoru, které byla poměrně často třeba.  více |


    18.4.2017   Speed Marathon 2017

      Kdo by dle názvu čekal nějaký automobilový maratónskou rally bude zklamán. Bohužel jde o další celoevropskou provokačně - bezpečnostní dopravní akci.

      Dle statistik Policie České republiky se v roce 2016 podílelo překročení maximální povolené rychlosti na nehodovosti v méně než 5% případů. Zřejmě proto se Česká republika připojila k celoevropskému dni dodržování maximální povolené rychlosti, k akci oficiálně zvané Speed marathon. Dne 19. dubna 2017 budou nasazeny policisté se svými radary v takové míře, aby "preventivně" působili proti příliš rychlé jízdě. Navíc v úsecích, které má pomoci vytipovat veřejnost. Policisté společně s širokou aktivní veřejností jistě vyberou vhodná místa k měření. Pod vlivem strachu z pokutování jistě časem dojde k vylepšení statistik, minimálně k desetiprocentní hranici. Máme se nač těšit.   více |

    14.4.2017    Honda CB750 F

      Honda CB 750 F může být vhodným motocyklem pro ty, kteří chtějí okusit slasti a strasti jízdy a údržby motocyklu, jenž si jako první vysloužil označení superbike. Na rozdíl od své klasické sestry, Hondy CB 750, se netěší tak velikému zájmu zájemců o klasický japonský motocykl a díky tomu je cenově dostupnější.

      A víte, že i Honda CB 750 má svou kauzu se spojkou?  | více |

    1.4.2017   Nová dopravní značka Stůj, čekej!

      Novou dopravní značkou vychází ministerstvo vstříc zejména těm motoristům, kterým vadí příčné zpomalovací retardéry.

    19.3.2017    Suzuki TL 1000S - legenda se špatnou pověstí

      Není to sice veterán, ale mimo věk naplňuje všechny podmínky motocyklu, který nikdy neupadne v zapomnění.

      Suzuki TL 1000S je motocykl, který nabízel více než dokázal v tehdejší době kde jaký jezdec zvládnout. A o takových motocyklech se píší legendy. Pokusme se na tuto legendu podívat s patřičným časovým odstupem.  | více |

    Pneumatiky nad zlato. Byla, nebyla, jedna země, kde se za pneumatiky málem platilo zlatem....

    13.3.2017   Pneumatiky pro Péráka

      V poválečné době, a tedy v době počátku výroby motocyklů Jawa Pérák, byl motorismus v Československu omezován mnoha nepříznivými vlivy. Mimo samotného přídělového (vázaného) systému na koupi nového motocyklu, osobní automobily se do soukromých rukou prakticky nemohly dostat, byli motoristé omezováni ať přímo či nepřímo nedostatkem surovin. Hlavní nedostatkovou surovinou byl benzín, jehož prodej musel být regulován složitým přídělovým systémem. Ale nebyl to jen benzín, jehož nedostatek značně omezoval poválečný motorismus. Mezi nedostatkové zboží, nutné k provozu vozidel, patřily zejména pneumatiky, na jejichž prodej musel být zaveden též přídělový systém.  více |


    Pozvánka na Classic Show Brno 2017 2.3.2017  

      Pozvánka na Classic Show Brno 2017

      Na specializované veletrhy pro majitele a milovníky historických vozidel nemusíte jezdit jen do zahraničí, stačí přijet v březnu do Brna a zde si prohlédnout novinky a jak se co dělá, potkat přátele, povykládat s odborníky „od fochu", dát si skvělou kávu a třeba i koštnout dobré víno z Moravy.

    23.2.2017   Stále perspektivní MZ 251 ETZ?

      Má i dnes smysl koupit si MZ 251 ETZ? Pro racionálně uvažující jedince nemá. Kdo ale kupuje starý motocykl po racionální úvaze? Již dle cen, které zůstávají bezmála dvacet let na stále stejné úrovni, je zřejmé, že motocykly MZ 251 ETZ mají stále dostatek příznivců. A nemusí jít pouze o ty, kteří na ni, stejně jako já, vzpomínají s notnou dávkou nostalgie.

      Vraťme se do doby, kdy dvěstěpadesátky MZety byly Jawám 350 na našich silnicích více jak důstojnou konkurencí.   více |

    Jawa 350 OHC 22.2.2017    Jawa 350 OHC

      O tom, že Jawa pro letošní rok chystá novinku v podobě upraveného čínského motocyklu Shineray XY 400, jsme na MotoMagazínu s předstihem informovali.

      Zda a jak se Jawě podařilo zakomponovat do čínského motocyklu tradiční prvky motocyklů Jawa se nyní můžete přesvědčit na oficiálních továrních fotografiích.   více |

    16.2.2017   Pérák a tajemné výstavy v New Yorku

      Stalo se téměř samozřejmostí, že československé motocykly byly v poválečné době vystavovány na všech motoristických výstavách a veletrzích po celém světě. Tehdejší domácí motoristický tisk o většině takových prezentací, které započaly prvním poválečným mezinárodním autosalonem v Paříži, vždy článkem, nebo alespoň malou poznámkou či fotografií, referoval.

      V roce 1949 byla uspořádána výstava československých motorových vozidel v New Yorku, v Rockefellerově Centru a o rok později byly československé motocykly představeny na motocyklové výstavě v New Yorku. Bohužel dobový tisk přinesl o obou výstavách s srdci amerického byznysu jen kusé informace.  více |


    11.2.2017   Kubánec

      Jan Křemen poskytl MotoMagazínu exkluzivní rozhovor nejen o jeho připravovaném románu Kubánec.


    1.2.2017   Norton Commando Roadster 850

      Norton Commando byla poslední britská naděje v boji s neustále sílící nadvládě japonských motocyklových výrobců. Představitel klasické britské konstrukční školy dokáže vzbudit emoce kdekoli, kde se objeví. Bude tomu tak i zde na MotoMagazínu?

      Článek Tomáše Tesaře přináší stručnou historii motocyklů Norton Commando a jeho osobní zkušenosti s motocyklem Norton Commando Roadster 850 z roku 1973.   více |

      Přesně před 70. lety, na přelomu roku 1946 a 1947, bylo definitivně rozhodnuto, jakou podobu bude mít nový sériově vyráběný motocykl v kubatuře 350 cm3.

    15.1.2017   Pérák 350

      Ještě na konci roku 1946 bylo v oficiálním výrobním plánu pro rok 1947 počítáno s výrobou Ogaru 350 OHC zkonstruovaném Vincencem Sklenářem. Čtyřdobou techniku mohla nabídnou i Jawa v podobě motocyklu Jawa 350 OHC, vzniklém během protektorátního vývoje společně s dvěstěpadesátkou Pérákem, avšak z mnoha důvodů se sériové výroby se dočkala Jawa Pérák s dvoudobým motorem koncepčně vycházející z dvoudobé dvěstěpadesátky. Volba dvoudobého motoru, stejně jako představení motocyklu pod značkou Ogar, nebyly zdaleka posledním překvapením, které s sebou nová třistapadesátka přinesla.

     Jaké události tomu předcházely a co vedlo k rozhodnutí použít pro třistapadesátku dvoudobý motor? Pokusme se předložit a vysvětlit dostupná fakta a souvislosti, za kterých vznikal motocykl, který ovlivnil výrobu motocyklů Jawa na desítky let dopředu.  více |


    12.1.2017    Jawa 350 OHC?

    Jawa 350 OHC?   Dnes, kdy pro většinu motoristických příznivců je již Jawa mrtvým pojmem, začínají překvapivě přicházet informace o chystané novince Jawy pro rok 2017. Motocyklu Jawa 350 OHC. Díky dlouhotrvajícímu informačnímu embargu na vše, co se dnes v Jawě chystá, lze jen těžko odhadnout, jakou podobu nový motocykl bude mít a na kolik, či zda vůbec, půjde o původní výrobek firmy Jawa. Přítomnost čtyřdobého motoru dává tušit, že základ motocyklu bude třeba hledat u některého z čínských výrobců. V době, kdy dvoudobá třistapadesátka, jejíž základ lze vystopovat do doby před 70. lety, má dveře na evropský trh definitivně zavřené, je cesta tímto směrem pochopitelná.   více |

    5.1.2017    Jawa Californian v transportním obalu  -  dodatek ke knize Jawa Californian

    Jawa Californian v transportním obalu   Motocykl Jawa typ 362/00 Oilmater nalezený nevybalený v transportním boxu je cenným artefaktem přibližujícím výrobu motocyklů ze zcela jiného úhlu pohledu než bývá obvyklé.

    PF 2017

    Vážení návštěvníci MotoMagazínu

      Děkuji za přízeň, kterou MotoMagazínu věnujete a přeji Vám všem mnoho štěstí, pevného zdraví a úspěchů v sezóně roku 2017.  Jiří Bartuš

      O tom, že v roce 2017 bude opět co dělat a kam jezdit se můžete přesvědčit v aktuální nabídce VeteránKalendáře  www.veterankalendar.cz




    22.12.2016   Blesk Speciál - závodní motocykl Františka Šťastného

      V souvislosti blížícího se 90. výročí narození legendy silničního motoristického sportu Františka Šťastného si připomeňme motocykl, se kterým dokázal v roce 1952 prorazit mezi domácí silničářskou elitu.

      Tím motocyklem byl upravený Norton z roku 1932, Františkem Šťastným přejmenovaný na Blesk Speciál. Důvod přejmenování byl prozaický. V rámci politických změn bylo v roce 1952 československým jezdcům zakázáno účastnit se závodů na zahraničních strojích, čož pro mnoho jezdců znamenalo faktický konec se závoděním.

      Plánujme sezónu roku 2017      www.veterankalendar.cz

      Zanedlouho přijdou vánoce a Nový rok a poté se zraky motoristických nadšenců upřou do nové sezóny. Nezapomeňte včas naplánovat termíny akcí pro sezónu roku 2017. Včasné oznámení termínu konání je spolu s počasím, které však ovlivnit nelze, základem úspěchu. Však také základní kameny v podobě veletrhů, velikých burz a motoristických závodů jsou již položeny. Pomozme si navzájem složit celou mozaiku veteránského a motoristického dění pro rok 2017 v kalendáři motoristických akcí www.veterankalendar.cz.

    Pozvánky na motoristické akce hledejte na serveru VeteránKalendář

      Vložit pozvánku do VeteránKalendáře může kdokoli. Pro vložení pozvánky lze využít funkci zopakování pozvánky. Stačí navštívit bohatý archiv pozvánek minulých let. Zobrazení místa konání na mapě je již delší čas samozřejmostí. Taktéž vkládání doplňujících informací či propagace v podobě odkazů na reportáže. Vložená pozvánka je automaticky zobrazována v pozvánkách na akce konané v blízkosti a taktéž i v pozvánkách do muzeí nacházejících se v blízkosti.

    30.11.2016   Bude zrušena dovozová STK?

      Někdy je prostě třeba vyjádřit se k současnému dění...

      Dle tiskového prohlášení ministerstva dopravy začne Česká republika uznávat doklady o technické kontrole motorových vozidel vydané v zahraničí. Jaká je šance na zavedení tohoto pravidla do praxe?

    Bohužel zkušenosti s realizací podobných nápadů bývají smutné.    více |

      V uplynulých dnech oslavil motocykl Jawa Pérák výročí 70. let od světové premiéry na prvním poválečném světovém autosalonu v Paříži. Aktuálním článkem navazujeme na představování střípků z historie výroby tohoto našeho legendárního motocyklu.

    23.11.2016   Jawa Pérák v domácí premiéře

      O mezinárodní premiéře motocyklu Jawa 250 zvaného Pérák na prvním poválečném světovém autosalonu v Paříži jsme na MotoMagazínu několikrát informovali zejména proto, že od této události uplynula přesně 70. let. Kdy však proběhla výstavní premiéra československá?

      Krátce po skončení pařížského veletrhu byla Jawa 250 Pérák vystavena v Praze na Barrandovských terasách, kde byla uspořádána výstava všech vozidel, které byly vyráběny v takzvaném výběhovém programu a které dostaly z ministerských míst zelenou k sériové výrobě.  více |


    21.11.2016  MAN MAN

      Když se řekne před mladým motorářem Isle of Man, asi jen malá část (ta, jež se zajímá o road racing) ví, o čem je řeč. Pokud to řeknete před pamětníkem dob Franty Šťastného, tak si také jistě rozpomene, protože tehdy se na Manu jezdil jeden z podniku mistrovství světa, a naši jezdci stávali běžně na bedně. Ale když to řeknete před 99,99% populace, pokrčí rameny a řeknou: A kde že to vůbec je?

      Kniha o zákulisí TT, o historii a současném životě na ostrově motocyklů, vyšla v druhém, předvánočním vydání.    více |

    20.11.2016    Japonské motocykly na Oldtimer Festivalu

      Oldtimer festival ve Slavkově bývá tradičně jedním z největších setkáních veteránů u nás. Ačkoli význam Oldtimer festivalu rok od roku upadá, konkurence totiž nespí, neztrácí slavkovské setkání punc masovosti, což je pro mnoho zájemců o motoristickou historii důležité v tom, že zde mohou spatřit vozidla, která na některých srazech historických vozidel stojí zatím na okraji zájmu.

      Tradiční nesourodou směs motocyklů začínají v poslední době oživovat i motocykly japonské provenience. Věřme, že v tomto trendu budou Oldtimer festival následovat i další srazy historických vozidel.  | více |

    14.11.2016    300 zatáček Gustava Havla 2016

    300 zatáček Gustava Havla 2016   Konec roku bývá spojen s diskusemi nad uplynulou sezónou. Na MotoMagazínu jsem během roku přinesl několik reportáží z akcí, kterých jsem měl tu čest se zúčastnit a tak věřím, že tyto mé reportáže mohou být nápomocny právě k těmto diskusím. A samozřejmě nejen k nim. Pozorní čtenáři si jistě všimli, že jedna jsem dosud nezveřejnil reportáž ze závodů 300. Činím tak až dnes jen proto, že jsem prostě nestihl včas prohrabat všemi pořízenými fotografiemi. Bohužel nemohu MotoMagazínu věnovat tolik času, kolik by si zasluhoval. Noční posedávání u počítače má bohužel své limity.

      Děkuji hořickým pořadatelům, jmenovitě Ladislavovi Larry Kočímu, za to, že mi umožňují stát se dvakrát v roce skutečným sportovním reportérem i za situace, kdy Autoklub české republiky prodal práva externí mediální společnosti, která žije v domnění, že reportérem může být jen ten, kdo se dokáže touto činností uživit.

    Nejmilejší lidi potkáš na Hondě 8.11.2016    Nejmilejší lidi potkáš na Hondě

      Tomu, kdo nečetl knihu Jawa Californian, může název nového dodatku ke knize připadat nemístný. Pro pochopení zásadních změn na trhu s motocykly na počátku 60. let minulého století, na které byli nuceni reagovat i naši výrobci, je zmínka o severoamerických aktivitách firmy Honda nezbytná.

      Zatímco se v Československu motocyklový průmysl restrukturalizoval (viz. článek Restrukturalizace motocyklového průmyslu ČSSR), volně přeloženo utlumoval, v USA prudce vzrostl zájem o maloobjemové motocykly. Nebyl to nikdo jiný než Soichiro Honda, kdo dokázal doslova ze dne na den změnit myšlení Američanů a kdo dokázal udělat ze svých malých motocyklů Honda záležitost nového životního stylu. Reklamní kampaň, pomocí které si Honda dokázala podmanit lukrativní severoamerický trh, platí dodnes za vzor úspěšného obchodního marketingu.   více |

    3.11.2016   Easy Rider v ČSSR

      V československém "filmovém trezoru" skončila i kopie kultovního amerického filmu Easy Rider (Bezstarostná jízda). V roce 1977 se stal zázrak a Bezstarostnou jízdu se podařilo promítnout několika desítkám šťastlivců v kině Ponrepo...

      Najde se mezi čtenáři MotoMagazínu pamětník této historické události?


    Slavnosti pivovaru Švec 31.10.2016    Slavnosti pivovaru Švec

      Jsou akce velké, malé, menší a nejmenší. Někdy stačí třeba jen několikahodinová vyjížďka. Návštěva zlínských veteránistů na slavnostech minipivovaru Švec sídlícím v Malenovicích byla akcí komorní, ale ve skrze příjemnou. Kdo se nezúčastnil, ten může jen litovat.

      I o malých akcích je třeba informovat. Lid veteránský totiž nenavštěvuje jen veliké srazy. Ono totiž jedno takové odpolední setkání s kology někde za humny přinese mnohdy více radosti než celovíkendová pařba na druhém konci republiky. Jen je třeba o takové akcičce vědět. Od toho zde máme www.veterankalendar.cz.

      V uplynulých dnech oslavil motocykl Jawa Pérák výročí 70. let od světové premiéry na prvním poválečném světovém autosalonu v Paříži. Aktuálním článkem navazujeme na představování střípků z historie výroby tohoto našeho legendárního motocyklu.

    26.10.2016   Pérák a přebytečný lem

      Na příkladu motocyklu Jawa pérák lze nalézt mnoho změn majících příčinu ve snaze o zjednodušení výroby. Zřejmě nejmarkantnější výsledek optimalizace a zjednodušení výroby, provedené ovšem na úkor celkového vzhledu, navíc velice necitlivě, bylo ponechání svařovaného lemu na krytu předního světla na některých motocyklech....  více |


    Podzimní MotorTechna Brno 20.10.2016    Podzimní MotorTechna Brno

      Podzimní Mototechna je za námi a to je, ostatně jako každý rok, příležitost k bilancování. Ne, že by do konce roku již žádná burza nebyla, těch bude ještě dost a dost, ale přeci jen MotorTechna není jen obyčejná burza. Motortechna dokáže nabídnou přeci jen o něco více.

      A dalo se na MotoTechně nalézt něco zajímavého ke koupi? To zkuste sami posoudit z fotografií. Pozorovat se dal jistý nárůst nabídky motocyklů v předrenovačním stavu. A to je jen dobře.

    11.10.2016   Nejlevnější auto na světě

      Někdy je prostě třeba vyjádřit se k současnému dění...

      V nedávné době se v médiích objevila zpráva o tom, že indická automobilka Bajaj Auto začala vyrábět nejlevnější auto na světě, Bajaj Qute. Nemá smysl se zde zabývat parametry tohoto miniautomobilu, protože při ceně přibližně 48000 Kč, za které se bude v přepočtu prodávat, je jasné, že nemůže jít o žádný zázrak. A po pravdě řečeno se ani o žádný zázrak nejedná.
      Co však mě nemile překvapilo a o čem zde chci psát, je množství odsuzujících rekcí, kterých se tomuto automobilu ihned dostalo od redaktorů českých motoristických periodik.   více |

    Setkání veteránů Holešov 2016 10.10.2016  

      Setkání veteránů Holešov 2016

      Holešovské setkání veteránů patří již neodmyslně k začátky prázdnin. Prázdninový termín se ale na návštěvnosti tohoto srazu nijak negativně neprojevuje. Jde o přímou konkurenci Oldtimer festivalu, jak tento sraz mnozí logicky chápou?

      Tradiční součástí holešovského stazu je i burza, která je znatelně, rok od roku, více obsazována. Zdá se, že koncept připojené burzy k velkému srazu v našich podmínkách funguje více než dobře. Zajímavé bylo rozšíření burzy do zadní části zámecké zahrady, kterou tvoří ovocný sad.

    Oldtimer Festival 2016 6.10.2016    Oldtimer Festival 2016

      Poslední červnový víkend je tradičně hojně využíván pořadateli k pořádání srazů, protože dává šanci na dobré počasí a mnoho lidí má ještě předdovolenkové volno.
      A poslední červnový víkend bývá již tradičně opanován Oldtimer festivalem, jakožto jedním z největších a možná opravdu největším, setkáním historických vozidel u nás. Ačkoli bývá každý rok účast více než hojná, má tato akce již několik let viditelné slabiny. Je otázkou, zda koncept volného "bezmyšlenkového" setkání může vydržet i do budoucna. Zvláště, když se konkurence viditelně začíná činit.

    Motosraz Křtiny 2016 5.10.2016    Motosraz Křtiny 2016

      V den, kdy na mnohá místa u nás udeřila předčasně paní zima, není od věci si připomenout pravou letní pohodu. Představte si třeba parný letní den u kiosku s chlazeným pivem v těsné blízkosti koupaliště...

    Jawa Californian a splachovač Fatra 3.10.2016    Jawa Californian a splachovač Fatra

      Nevymýšlet vymyšlené a nevyrábět vyráběné. Těmito zásadami se zřejmě řídili konstruktéři při konstruování motocyklu Jawa Californian III. U třetí modifikace motocyklů Jawa Californian došlo k přemístění otevřeného vzduchového filtru FRAM do prostoru pod sedlem, který byl navíc zakryt bočním krytem. K propojení hrdla karburátoru s držákem filtru konstruktéři vtipně využili vtokové hadice splachovače toalet výrobce národního podniku Fatra Napajedla. Hadice svým tvarem, použitým materiálem a rozměry až překvapivě přesně vyhovovala použití v motocyklu.   více |

    23.9.2016    59. Podzimní auto-moto-burza v Březolupech

    59. Podzimní auto-moto-burza v Březolupech   Tradiční burzy v Březolupech mohou sloužit jako předobraz podobných regionálních burz. Burz, které mají dlouholetou tradici a které si stále udržují svůj specifický ráz. Historie březolupské burzy, a ostatně většiny jí podobných, spadá do doby, kdy pro malé regionální motoristické spolky bylo uspořádání burzy nejsnazším zdrojem příjmů. Během 90. let minulého století se většina burz přejmenovala na burzy dílů pro historická vozidla a dnes by jim více slušel spíše název burzy veteše, nářadí a dílů k renovaci historických vozidel. Doba se mění, a na březolupské burze se změny doby také projevují.

      A víte kdo to jsou Baterkáři?

    Ve stopě zlínské šestidenní 2016 21.9.2016    Ve stopě zlínské šestidenní 2016

      Na start 3 ročníku soutěže Ve stopě zlínské šestidenní se postavilo přes 80 jezdců (a jedna jezdkyně) na nepřeberném množství rozličných motocyklů. Od obyčejných Jaw a ČZ po skutečné soutěžní skvosty, z niž některé mají za sebou účast na skutečné šestidenní soutěži. Výsledky soutěže zásadním způsobem poznamenala náhlá nepřízeň počasí, kdy celodenní vytrvalé počasí dokázalo potrápit nejednoho bahnem ostříleného borce. Pochvalu a uznání si tak zaslouží všichni, kteří se této náročné, avšak velice krásné soutěže zúčastnili. Před těmi, kteří dokázali dojet do cíle, nelze než smeknout klobouk.

    14.9.2016   Hindúkuš, Heckel a Jawa

      Jméno fotografa Viléma Heckela je pevně spjato s průkopnickými československými vysokohorskými horolezeckými expedicemi, kterých se jako aktivní sportovec zúčastňoval. Jeho fotografie z drsného horského prostředí, vydané jako součást mnoha knižních publikací, dokázaly ve své době popularizovat rozvíjející se obor horolezectví jako nic jiného.

      Prakticky neznámým faktem je, že Vilém Heckel nafotil v Afgánistánu sérii propagačních barevných fotografií pro PZO Motokov, jejichž ústředním motivem jsou motocykly Jawa 250 a 350 Sport. Afgánský Kábul se stal výchozím bodem pro 1. československou horolezeckou expedici Hindúkuš 1965, které se zúčastnil i Vilém Heckel, protože vedoucí expedice Vladimír Šedivý s sebou do týmu nominoval nejen sportovce - horolezce, ale též přírodovědce a dokumentaristy.   více |

    Česká Tourist Trophy 2016 4.9.2016    Česká Tourist Trophy 2016

      Již v loni, při prvním zařazení evropského šampionátu přírodních okruhů IRRC do České Tourist Trophy, jsem s nadšením psal, že takto sestavený program je pro diváky velice atraktivní. To, jakou podívanou nabídla Česká Tourist Trophy letos, předčilo veškerá má očekávaní.

    Veteráni Moravským Slováckem 2016 1.9.2016    Veteráni Moravským Slováckem

      Tradiční letní akce Slováckého Veteran Car Clubu mívá velice dobré obsazení a nejinak tomu bylo i při XVIII. ročníku. Kdo se přišel podívat na start do Uherského Hradiště, nebo na průjezdní zastávku v Uherském Brodě, jistě nelitoval. Ke spatření zde bylo opravdu nepřeberné množství automobilových a motocyklových veteránů, z většiny předválečných. Jak jen to na tom Slovácku dokáží?

    Grand Prix Bugatti 2016 29.8.2016    Grand Prix Bugatti 2016

      Barum Czech Rally Zlín, jakožto vejvětší současný motoristický podnik v nás, není jen klasickou automobilovou rally. Její nedílnou součástí je již několik let Star Rally Historic Zlín a posledních pět let i Grand Prix Bugatti, která je pořádána v úvodní den Barumky v rámci večerní super speciální rychlostní zkoušky vedoucí centrem Zlína. Pořadatelé pyšně uvádějí, že závodní dráhu, vedoucí centrem města centru města, můžete v Evropě spatřit již jen v Monaku.

    Pérák 2015 27.8.2016    Pérák 2016

      Na počátek července má již tradičně rezervovaný termín sraz motocyklů Jawa Pérák. Tak jako v předchozích ročnících, tak i při letošním pátém, nachystal Tonda Válek alias Čáryfuk soutěžní jízdu kopcovitou krajinou východní Moravy. Absolvovat přes 120 kilometrů v kopcovitém terénu vsetínských vrchů, navíc za extrémně horkého počasí, nebyla žádná sranda, zvláště když mnoho jezdců mělo z předchozích dnů absolvovány stovky kilometrů v sedle a stejná porce je čekala i v případě nedělního návratu domů. Ten kdo alespoň část trasy absolvoval musel uznat, že pořadatelský tým si musel dát opravdu hodně práce s plánováním závodní trasy, protože pro trasu byly vybrány cesty a cestičky vedoucí nádhernou přírodou s mnoha malebnými zákoutími. by řekl, že nejlepší pohled na naší krajinu je ze sedla starého motocyklu.   více |

    45. Barum Czech Rally Zlín 25.8.2016    

       Zlín žije Rally Barum Czech Rally

      Slavnostní start Barum Czech Rally ve Zlíne na Náměstí míru je vždy veliká show. Takto to ve Zlíně vypadalo před rokem.

      Výběr několika fotografií zachycující atmosféru panující ve Zlíně v pátek odpoledne berte jako pozvánku na letošní 46. ročník. Příznivci veteránů nezapomeňe, že součástí Barumky je též Grand Prix Bugatti a Star Rally Historic.

    XX. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích 24.8.2016    

       XX. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích

      20. ročník jarního srazu Velorexů v Boskovicích lze označit za mimořádně vydařený. Jasně. Podstatnou pozitivní roli sehrálo počasí, které po delší době vyšlo na jedničku, ale nelze pominout to, že hlavní zásluhu za vydařený sraz mají pořadatelé, které chystat sraz ani po dvacáté neomrzelo. Dvacáté výročí populárního srazu se přímo vybízí k bilancování.

    19x v Boskovicích s MotoMagazínem

    2016   2015   2014   2013   2012   2011   2010   2009   2008   2007   2006   2005   2004   2003   2002   2001   2000   1999   1998

    22.8.2016    III. Pohár motorových dvoukolek

    III. Pohár motorových dvoukolek     Pořadateli Liborovi Marčíkovi se podařilo představit v našich poměrech nevídanou podívanou. Na hradě Kámen u Pacova se při III. Poháru motorových dvoukolek sešlo na 100 motocyklů a trojkolek jejichž společným znakem byl rok výroby před rokem 1918.

      Pro mne a jistě pro všechny návštěvníky působil pohled na motocyklové staříky jako balzám na duši. Po všech těch srazech, kde kvalitu neúprosně pohlcuje kvantita a kde se věkový průměr veteránů neúprosně blíží k minimální hranici 30. let, bylo i českým zájemcům umožněno okusit něco jiného. A bylo opravdu na co koukat.

    16.8.2016      Silničáři nespí. Bohužel!


      I po letech je tento článek bohužel stále aktuální.

      Závody na dymokurském přírodním okruhu jsou již naštěstí každý rok pravidelně ukotveny v roadracingovém kaledáři. Ale pozor. Silničáři, ač se to na první pohled nemusí zdát, nespí. Jedna z jejich současných aktivit zapříčinila zrušení obnovených závodů ve Volárně u Kolína. Technologie zalévání prasklin ve vozovce asfaltem je našimi silničáři hojně užívaná, stejně jako prolínaná pokládka směsi štěrku a asfaltu, i přes to, že je pro motocykly velice nebezpečná. Roadracingový závod bylo možno zrušit, ale běžný provoz ne.
      Víte že pořadatelé některých závodů si radši opravují části vozovek ve vlastní režii, než by se spoléhaly na služby profesionálů?


    15.6.2016   Navzdory Gestapu!

      Článek In Spite of the Gestapo! (Navzdory Gestapu!) vydaný v prosinci roku 1945 v časopise The Motor Cycle byl první vlaštovkou k postupné systematické propagaci československých motocyklů ve Velké Británii vyvrcholené úspěšným představením Jawy Pérák na první britské poválečné motocyklové výstavě London Motorcycle Show v roce 1948...  více |





    Vlastníte zajímavý stroj a vyznáte se v jeho technice či historii?
     Pomozte sobě i ostatním publikací svých poznatků na zavedeném serveru www.motomagazin.cz. Možné jsou různé formy individuální spolupráce. Materiály lze dodávat v papírové či elektronické podobě ve formě dokumentů či hotových scriptů.
     K dispozici je dostatek volného prostoru pro články, galerie fotografií, diskuse i pro vlastní publikování či reklamu. Publikovaným materálům lze založit subdoménu ve tvaru xxx.motomagazin.cz i příslušnou e-mailovou schránku.


    VeteránKalendář
    Nové články
    NIPPON RETRO 2017
    Suzuki GSF 1200 Bandit
    Pérák a kryt karburátoru
    Speed Marathon 2017
    Honda CB750 F
    Značka Stůj, čekej!
    Suzuki TL 1000S
    Pneumatiky pro Péráka
    Classic Show Brno 2017
    Stále perspektivní MZ 251 ETZ?
    Pérák a tajemné výstavy v New Yorku
    Kubánec
    Norton Commando 850
    Pérák 350
    Jawa 350 OHC
    Jawa Californian v transportním obalu
    Blesk Speciál
    Bude zrušena dovozová STK?

    PODPOŘTE NÁS
    SDÍLENÍM ČLÁNKU

    MotoMagazín na facebooku


    Témata
    INZERCE     Nový inzerát
    Japonské motocykly
    Poválečné motocykly ČZ
    Jawa Pérák
    Motocykly JAWA 500 OHC
    Motocykly JAWA Bizon
    Vozítka Velorex
    Manet 90
    Kniha vozítka Velorex
    Motocyklové vozíky
    Vozíky PAv 40 (41)
    Mopedy Stadion
    Sidecary VELOREX
    Videoarchiv
    Francouzské motocykly
    Literatura
    OILMASTER
    MotoMagazín na Youtube
    MotoMagazín na Rajčeti
    Jawa Californian - oficiální stránky knihy
      Oficiální stránky knihy
      Dodatky knihy
      Fan club Velorex
    Vrchní, zdrhni!
    www.jawadily.cz
    Žebříček článků
    Pérák 2016
    Jawa 624, 634
    III. Pohár motorových dvoukolek
    Ve stopě zlínské šestidenní 2016
    Japonské motocykly na Oldtimer Festivalu
    Česká Tourist Trophy 2016
    Veteráni Moravským Slováckem 2016
    Kniha Jawa Californian
    7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
    Oldtimer Festival 2016
    Mopedy Stadion
    Motocyklové návěsné vozíky PAv
    Motocykly Jawa-ČZ 125/150 typ 351/352
    Pérák 2015
    NIPPON RETRO 2015
    Archiv fotografií MotoMagazínu
    Motocykly ČZ 125/150 c
    Motocykly ČZ 125 t
    300 zatáček Gustava Havla 2015
    Jarní MotorTechna 2015
    Setkání veteránů Holešov 2016
    Zlínská Historic Rally
    Salaš Krajinka
    Setkání veteránů Holešov
    XX. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
       Nahoru      TISK Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš