MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG           18.11.2017 02:06         
Podívejte se jak můžete ušetřit na povinném ručení
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
Logo MotoMagazínuNáhradní díly na motocykly Jawa a ČZ - Panelka, Pérák, Kývačka, Pionýr, Velorex, Mustang

| Poválečné motocykly ČZ | Zahraniční projekty strakonické ČZ | Motocykly ČZ do celého světa | ČZ kolem světa | Motocykly ČZ 125 A | Motocykly ČZ 125 b | ČZ 125 b ve výjimečném nálezovém stavu | Prototyp ČZ 125 b | Motocykly ČZ 125 b, t v nálezovém stavu | O jedné renovaci motocyklu ČZ 125 b | Motocykly ČZ 125 t | Renovační deník motocyklu ČZ 125 t | Galerie motocyklů ČZ 125 t | Motocykly ČZ 125/150 c | Motocykly ČZ 125/150 c v nálezovém stavu | Galerie motocyklů ČZ 125/150 c | Poznatky z renovace, údržby a provozu motocyklů ČZ | Citlivě restaurovaný motocykl ČZ 150 c | Tříkolová rikša ČZ 125/150 | Přívěsný vozík ČZ | Orthopedia, tříkolová vozítka pro invalidy | Motocykly Jawa-ČZ 125/150 typ 351/352 | ČZ 125 Orthos, tříkolka pro invalidy | Ze života Jawy-ČZ 150 typ 352 | Z Čech do Austrálie na ČZ 150 c | Jak udržovat CZ 150 C |



Motocykly Jawa-ČZ 125/150 typ 351/352




Výrobce: Česká Zbrojovka, národní podnik, Strakonice
Rok výroby: 1954-1956 JAWA-ČZ typ 351/352

  Výroba motocyklů ČZ 125/150 c probíhala v období zásadních politických přeměn, které vyvrcholily rozhodnutím vyrábět jednotnou, tzv. národní řadu motocyklů. Koncem roku 1953 JAWA společně s ČZ představili nový typ motocyklu jednotného designu pro všechny objemové třídy tzv. "Kývačku".

JAWA-ČZ typ 351/352, rozměrový nákres   Objemové třídy 125 cm3 a 150 cm3 připadly strakonické ČZ, která svou "Kývačku" osazovala nepatrně upravenými motory ČZ 125/150 c. Motocykly celé řady byly vyráběny pod značkou JAWA-ČZ. Stopětadvacítka měla označení JAWA-ČZ typ 351, stopadesátka JAWA-ČZ typ 352.

  Motocykly JAWA-ČZ typ 351 a 352 byly vyráběny téměř beze změn do roku 1956. Jedinou podstatnou změnou byla změna půlbubnových brzd na celonábojové. Takto vybavené byly označeny jako typ MTC 352.01 a MTC 353.02.

Znak JAWA-ČZ

Dobový tisk (Svět motorů č. 25-26, 1953):

Svět motorů č. 25-26, 1953, úvodní strana Svět motorů č. 25-26, 1953 Svět motorů č. 25-26, 1953
Svět motorů č. 25-26, 1953, strana 780 Svět motorů č. 25-26, 1953, strana 781 Svět motorů č. 25-26, 1953, strana č. 782



ORTHOPEDIA

Orthopedia   Motocykly JAWA-ČZ 150 typ 352 sloužily jako základ invalidní tříkolky Orthopedia, nástupce invalidní tříkolky využívající díly motocyklů ČZ 150 C.
  Tříkolové invalidní vozítko výrobního družstva Orthopedia bylo konstruováno pro přepravu jedné invalidní osoby. Vozítko bylo zcela uzpůsobeno ručnímu ovládání.
  Konstrukce vozítka v maximální míře využívala díly z motocyklů JAWA-ČZ 125/150 typ 351/352. Základ tvořil trubkový rám s rozměrným sedadlem, na kterém je vpředu připevněna celá přední část motocyklu doplněná dlouhou řídící tyčí. Motor s hnacím kolem byl umístěn po levé straně vozítka. Zadní kola byla uložena na kyvných ramenech odpružených teleskopickými tlumiči.   více o vozítkách Orthopedia |

Orthopedia JAWA-ČZ 150, nálezový stav Orthopedia JAWA-ČZ 150, nálezový stav Orthopedia JAWA-ČZ 150, nálezový stav


Základní poznatky o barevném a konstrukčním provedení motocyklů:

  Motocykly JAWA-ČZ typ 351 a 352 vyráběné strakonickou ČZ jsou designově jednotné s motocykly JAWA-ČZ typ 353 a 354 vyráběné týneckou Jawou. Celé jednotná řada využívá většiny shodných dílů, rozdílné jsou zejména použité rámy. ČZ využívala tzv. malý rám, dimenzovaný pouze pro motory 125 cm3 a 150 cm3, lišící se od tzv. velkého rámu pouze rozměry. Použité motory, vybavené magnetodynamickým zapalováním ČZ-BOSCH, si vynutily použití rozdílné spínací skříňky umístěné na zádrži. Spínací skříňka v sobě integruje spínač zapalování a světel s usměrňovačem a tlumivkou a kondenzátorem zapalování.
  Motocykly byly vyráběny ve dvou barevných provedeních. Tradiční černé a červené odstín Jawa. Linkování bylo provedeno zlatou barvou. Na československý trh byly motocykly dodávány i v tzv. lidovém provedení, kdy některé chromované díly byly nahrazeny stříbrnou barvou. Šlo zejména o kola motocyklu a nádrž, kteráu níž byla stříbrná barva doplněna červenými linkami.
  Typy 351 a 352 se navzájem liší pouze použitými motory kubatur 125 cm3 a 150 cm3.

Řez motorem ČZ 125/150 c Rozdíly mezi motory ČZ 125 351 a ČZ 150 352:
Motory obou kubatur v maximální míře využívají shodné díly. V zásadě se liší pouze vrtáním (pr.52mm / pr. 57mm). Zdvih (58mm) a tím i klikový mechanismus jsou shodné. Rozdílové díly:
Hlava válce, válec, píst (pr.52mm / pr. 57mm) / pístní kroužek (pr.52mm / pr. 57mm) / pístní čep, řetězové kolo, karburátor JIKOV (PAL) 2918 HC (hlavní tryska 75 / 80-85), hnané kolo náhonu na tachometr (9 zubů / 7 zubů)

Kubaturu motoru nejlépe rozpoznáme podle nálitku-nápisu na hlavě válce (125ccm / 150ccm)

Rozdíly mezi motory ČZ 125/150 c a JAWA-ČZ typ 351 a 352:
Pravé víko motoru (tlačítko pro zhasínání motoru), umístění kondenzátoru, pravý blok motoru (rozdílná vývodka el. vodičů), rozdílný převod náhonu tachometru, závit pro uchycení krytu řetězu v pravém bloku, řetězové kolo, hřídel ukazatele zařazené rychosti (u JAWA-ČZ typ 351 a 352 zářez pro řetězové kolo).

Změny během výroby:
- změna půlbubnových brzd na celonábojové



Galerie
 Představení motocyklu ve stavu po renovaci doplněné objektivním posouzením stavu může ostatním renovátorům ukázat směr. Vše ostatní jej již jen otázkou možností a svědomí renovátora.
Motocykl JAWA-ČZ 150 typ 352 Renovace motocyklu Jawa-ČZ 150 typ 352

 Motocykl Jawa - Čz 150 typ 352 jsem koupil v dobré víře, že renovace bude nenáročná. Motocykl byl sice bez TP a SPZ, ale to mě v tu chvíli netrápilo. Motocykl na ježdění jsem doma měl (Jawa 250 typ 623/01 Oilmaster), potřeboval jsem tedy motocykl na dávání dohromady. Při koupi se jednalo sice o typ již s celonábojovými brzdami, ale výhodná koupě kol s polovičními bubny ji rázem předělala na starší model. Jedno kolo mě vyšlo na směšných 500Kč. Kola byla úplně nová a ještě zalitá ve vosku. Horší to bylo s výfuky a koleny. Kolena jsem koupil na burze v Chotusicích, ale po namontování na stroj jsem s hrůzou zjistil, že po nasazení výfuků neseděly přichycovací otvory (výfuky byly asi o 10mm níž). Prodejce se zachoval výborně a kolena řádně upravil. S výfuky to bylo ještě horší. Stará mi do chromovny vzít nechtěli, pan Hadrávek výfuky sice dělá, ale nejsem milionář. Motocykl JAWA-ČZ 150 typ 352 Nakonec jsem opět šťastně sehnal výfuky nové. Byly sice jemně orezlé, ale chromovnou se daly prohnat a vyšly na méně než polovinu ceny výfuků od pana Hadrávka. Nádrž byla v pohodě. Ta co tam byla, byla docela fest bouchlá, ale měl jsem ještě jednu nádrž celostříbřenkovou úplně zdravou a ta šla tedy na chrom. Obroučku světla jsem koupil v replice, tachometr jsem sehnal z jiné 150. Chromoval mi pan Hůla z Kolína. S lakem to bylo jasné. Všechno kromě nádrže jsem dal na Komaxit a ten udělali na jedničku. Nádrž mi foukli kluci v práci. O linky se postaral bratr. Při skládání se objevil další problém. Nepočítal jsem s tím, že díly ze 175 kývačky budou natolik rozdílné - hlavně tedy kryt řetězu, který jsem tam nemohl dostat, nezbylo než sehnat kryt originál z typ 352. Poté již to šlo raz dva. Výroba táhel na zadí brzdu byla brnkačka. Nechtěl jsem kupovat původní, protože někteří prodejci za táhlo chtěli dokonce 1000Kč. Mě stačil asi 1m hlazenky 6 a hodina práce. Tolik asi k rámu. Motor byla další legrace. Po sestavení celého motocyklu a prvním startování jsem zjistil, že prokluzuje spojka, motor jde špatně nastartovat, nedrží volnoběh a když se ohřeje už jej nenatočím. Nehledě na proud oleje z motoru přímo do misky.
Motocykl JAWA-ČZ 150 typ 352 Motocykl JAWA-ČZ 150 typ 352 Motocykl JAWA-ČZ 150 typ 352 Motocykl JAWA-ČZ 150 typ 352
 Motor musel jít z rámu ven. Následovalo sundání pák a víka. Lamely v pořádku, ale předchozí majitel ohnul hlavní hřídel převodovky a z toho byl vymletý i spojkový koš. Rozpůlení motoru šlo v domácích podmínkách až nečekané dobře. Hermetic již tak dobře nedržel a na ložiskcích byly hřídele volné. Vyčistit celý motor od humusu ze spojky a starých olejů byla práce na celý den. S převodovkou to bylo fajn. Ještě že těch motorů se vyrobilo tolik a a šrotištích se válý celé převodovky v dobrém stavu. Kolečka jsem měl doma nové, hřídele téměř nové ze šroťáku. Ložiska se dají dnes již koupit všude, stejně jako gufera. Motor šlo sestavit vždy až po nahřátí určitého dílu. Karburátor jsem celý rozebral a to několikrát, až už nebylo nikde ani smítko. Horší to bylo s elektrikou. Všechny cívky, co jsem měl doma byly proražené, protože to na ně prostě nejelo. Novou cívku mi navinuli v Benešově a udělali to bezchybně.
Motocykl JAWA-ČZ 150 typ 352 Motocykl JAWA-ČZ 150 typ 352 Motocykl JAWA-ČZ 150 typ 352
 Nyní je ještě na motorce nosič, který ovšem jetě v době focení nebyl na místě. TP a SPZ jsou z toho motocyklu, co stojí na fotkách vedle. Teď už mě snad čekají jen šťastné kilometry v jejím sedla a výroba SPZ na přední blatník.

 Poznámka redakce:
 Povrchovou úpravu práškovým lakem Komaxit nelze z hlediska zachování původních postupů a výslednému efektu neodpovídajícímu realitě doporučit. Autor renovace volil Komaxit zejména z důvodu nižší ceny.


Nálezový stav
 Důsledná prověrka spojená s fotografickým zdokumentováním motocyklu v tzv. nálezovém stavu pomůže zjistit skutečná provedení motocyklů tak, jak sjely z výrobního pásu...



Motocykl JAWA-ČZ 150 typ 352,(chromovaná verze) r.v. 1954
 (zdokumentovaný, nálezový stav)

 Velmi zachovalý motocykl v původním stavu vlastní Ing. Jiří Havrda.

Motocykl JAWA-ČZ 150 typ 352 - nálezový stav Motocykl JAWA-ČZ 150 typ 352 - nálezový stav

 Chromované díly: ráfky kol + dráty kol + matice, kompletní středy kol, kluzáky přední vidlice, vrchní a spodní kryt zadních tlumičů, rámeček světla a tachometru, víčko nádrže, ukazatel zařazené rychlosti, palivový kohout, kolena výfuku, tlumiče výfuku, řidítka, řadící páka, startovací páka, páka nožní brzdy
 Stříbrná barva: zadní brzdový štít, táhlo zadní brzdy
 Linkování: zlaté linky (šíře 3mm): blatníky, podsedlové schránky (vodorovné prolisy + kruhový prolis), kryt zadního světla (vodorovná linka), palivová nádrž
 Tachometr: AP, znak Jawa-ČZ

Motocykl JAWA-ČZ 150 typ 352 - nálezový stav Motocykl JAWA-ČZ 150 typ 352 - nálezový stav Motocykl JAWA-ČZ 150 typ 352 - nálezový stav
Motocykl JAWA-ČZ 150 typ 352 - nálezový stav Motocykl JAWA-ČZ 150 typ 352 - nálezový stav Motocykl JAWA-ČZ 150 typ 352 - nálezový stav
Motocykl JAWA-ČZ 150 typ 352 - nálezový stav Motocykl JAWA-ČZ 150 typ 352 - nálezový stav Motocykl JAWA-ČZ 150 typ 352 - nálezový stav Motocykl JAWA-ČZ 150 typ 352 - nálezový stav Motocykl JAWA-ČZ 150 typ 352 - nálezový stav Motocykl JAWA-ČZ 150 typ 352 - nálezový stav

Motocykl JAWA-ČZ 150 typ 352 - nálezový stav Motocykl JAWA-ČZ 150 typ 352,
 r.v. 1955

 (zdokumentovaný, nálezový stav)

 Spíše jako vzorný příklad nezodpovědného uložení motocyklu může sloužit motocykl Ing. Jiřího Havrdy.
 Léta pobytu pod okapem způsobila nevratné škody takového rozsahu, že jej nezle renovovat ani s vypětím všech sil.

Motocykl JAWA-ČZ 125 typ 351 - nálezový stav Motocykl JAWA-ČZ 125 typ 351 - nálezový stav Motocykl JAWA-ČZ 125 typ 351 - nálezový stav
Motocykl JAWA-ČZ 125 typ 351 - nálezový stav Motocykl JAWA-ČZ 125 typ 351 - nálezový stav Motocykl JAWA-ČZ 125 typ 351 - nálezový stav

Motocykl JAWA-ČZ 150 typ 352 - nálezový stav Motocykl JAWA-ČZ 150 typ 352 - nálezový stav Motocykl JAWA-ČZ 150 typ 352,
 r.v. 1956

 (zdokumentovaný, nálezový stav)

 Jeden z posledních vyrobených motocyklů JAWA-ČZ 150 typ 352 byl k vidění 29.10.2005 na burze MotorTechna v Brně.

 Výrobní číslo rámu i motoru: 501398
 Chromované díly: boky nádrže, řídítka, výfuková kolena, tlumiče výfuku, řadící a startovací páka, kluzáky přední vidlice, páčka ovládání clonky karburátoru, víko nádrže
 Linkování: zlaté linky - nádrž (přechod barva-chrom)

Motocykl JAWA-ČZ 125 typ 351 - nálezový stav Motocykl JAWA-ČZ 125 typ 351 - nálezový stav Motocykl JAWA-ČZ 125 typ 351,
 r.v. 1954

 (zdokumentovaný, nálezový stav)

 Velmi zachovalý motocykl v původním stavu vlastní Zdeněk Tejkl.


 Výrobní číslo rámu i motoru: 404344
 Chromované díly: ráfky kol + dráty kol + matice, kompletní středy kol, kluzáky přední vidlice, vrchní a spodní kryt zadních tlumičů, rámeček světla a tachometru, víčko nádrže, zadní podsedlové madlo, ukazatel zařazené rychlosti, palivový kohout, kolena výfuku, tlumiče výfuku, řidítka, kryt klaksonu, zámky bočních schránek
Motocykl JAWA-ČZ 125 typ 351 - nálezový stav  Zinkované díly: řadící páka, startovací páka, páka nožní brzdy
 Stříbrná barva: palivová nádrž, zadní brzdový štít
 Linkování: zlaté linky (šíře 3mm): blatníky, podsedlové schránky (vodorovné prolisy + kruhový prolis), kryt zadního světla (vodorovná linka)
 červené linky (šíře 4mm): palivová nádrž, znak na nádrži
 Tachometr: AP, znak Jawa-ČZ
 Originální doplňky: nosič zavazadel

 Nepůvodní díly a zásahy: boční madlo pod sedlem

Motocykl JAWA-ČZ 125 typ 351 - nálezový stav Motocykl JAWA-ČZ 125 typ 351 - nálezový stav
Motocykl JAWA-ČZ 125 typ 351 - nálezový stav Motocykl JAWA-ČZ 125 typ 351 - nálezový stav Motocykl JAWA-ČZ 125 typ 351 - nálezový stav
Motocykl JAWA-ČZ 125 typ 351 - nálezový stav Motocykl JAWA-ČZ 125 typ 351 - nálezový stav Motocykl JAWA-ČZ 125 typ 351 - nálezový stav Motocykl JAWA-ČZ 125 typ 351 - nálezový stav Motocykl JAWA-ČZ 125 typ 351 - nálezový stav
Motocykl JAWA-ČZ 125 typ 351 - nálezový stav Motocykl JAWA-ČZ 125 typ 351 - nálezový stav Motocykl JAWA-ČZ 125 typ 351 - nálezový stav Motocykl JAWA-ČZ 125 typ 351 - nálezový stav

Motocykl JAWA-ČZ 150 typ 352 (chromovaná verze), r.v. 1954
    (zdokumentovaný, nálezový stav)

Motocykl JAWA-ČZ 150 typ 352 - nálezový stav  Motocykl ve velmi zachovalém stavu, včetně původního laku a chromu, vlastní Michal Čtrnáctý.
 V současné době je motocykl podroben celkové renovaci.

 Výrobní číslo rámu i motoru: 433333
 Chromované díly: boky nádrže, řídítka, výfuková kolena, tlumiče výfuku, řadící a startovací páka, rámeček světla, ráfky kol + dráty kol + matice, ukazatel zařazeného rychlostního stupně, kryt houkačky, kluzáky přední vidlice, rámeček tachometru, oba kryty (horní i dolní) pružin zadních teleskopů, madlo za sedlem, víko levého ložiska zadního kola, hlavy os kol, matice os kol
 Šedá barva: středy kol
 Linkování: zlaté linky - nádrž (přechod barva-chrom), blatníky, podsedlové schránky (vodorovné prolisy + kruhový prolis), kryt zadního světla (vodorovná linka)
 Sedlo: Hnědý kožený potah

Motocykl JAWA-ČZ 150 typ 352 - nálezový stav Motocykl JAWA-ČZ 150 typ 352 - nálezový stav
Motocykl JAWA-ČZ 150 typ 352 - nálezový stav Motocykl JAWA-ČZ 150 typ 352 - nálezový stav

Motocykl JAWA-ČZ 150 typ 352.01 (chromovaná verze)
    (nálezový stav)

 Motocykl s celonábojovými brzdami v nálezovém stavu vlastní Ladislav Ševčík.

Motocykl JAWA-ČZ 150 typ 352.01 - nálezový stav Motocykl JAWA-ČZ 150 typ 352.01 - nálezový stav Motocykl JAWA-ČZ 150 typ 352.01 - nálezový stav

 Chromované díly: boky nádrže, řídítka, výfuková kolena, tlumiče výfuku, řadící a startovací páka, kluzáky přední vidlice, oba kryty (horní i dolní) pružin zadních teleskopů, madlo za sedlem
 Linkování: zlaté linky - nádrž (přechod barva-chrom), podsedlové schránky (vodorovné prolisy + kruhový prolis)
 Nepúvodní díly: světlomet, potah sedla, chybí kryt řetězu

Motocykl JAWA-ČZ 150 typ 352 Motocykl JAWA-ČZ 150 typ 352 - nálezový stav
    (zdokumentovaný, nálezový stav)

 Motocykl v zachovalém nálezovém stavu, včetně původního laku, vlastní Pavel Pochop.


 Chromované díly: řídítka, výfuková kolena, tlumiče výfuku, rámeček světla, ukazatel zařazeného rychlostního stupně, kluzáky přední vidlice, rámeček tachometru, dolní kryt pružin zadních teleskopů, madlo za sedlem, víko levého ložiska zadního kola
 Stříbrná barva: palivová nádrž
 Linkování: zlaté linky (šíře 3mm): blatníky, podsedlové schránky (vodorovné prolisy + kruhový prolis)
 červené linky (šíře 4mm): palivová nádrž, znak na nádrži
 Tachometr: PAL, znak Jawa-ČZ
 Nepůvodní díly a zásahy: kryt řetězu, potah sedla, zadní světlo

Motocykl JAWA-ČZ 150 typ 352 - nálezový stav Motocykl JAWA-ČZ 150 typ 352 - nálezový stav Motocykl JAWA-ČZ 150 typ 352 - nálezový stav




Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.


DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
Zodpovězená témata (215/215): Strana 1 / 15 Starší témata    
 Prosím chtěl bych se zeptat jak mam chcípnout motor u jawa 150 prosím mam z toho krosku a chcípnu to tak ze vytahnu fajfku ze svíčky ale vždy mne to probije prosím jirka (13 let)    [Jiří Šípek]    (29. 05. 2011)
 Nikdy takhle nechcípat ! Probiješ cívku ! Na netu je schéma na elektro. Když chcípat tak zařadit 3, zabrzdit a na volnoběh pustit spojku.    [Robin]    (01. 11. 2017)
 v navodu na tyto motory jejasně psáno nechcípat to tímto způsobem ,odrovnáš si cívku !!!    [milan n]    (23. 12. 2015)
 nech prsti od toho kdys to nevys je to nebezpecny aby te to nezabylo.    [a.l]    (30. 12. 2011)
 tak na jeden z dratu vedoucich k zapalovaci civce pripoj vypinac a nebo to chcipna na richlosti a jestli ti je trinact tak tam dej trojku a zmackni raci brzdu at te to neposmyka    [lukas]    (07. 09. 2011)
Přidat odpověď    (4)
 Na motocykl JAWA-ČZ 150 typ 352/1953 chci přidat baterii. Poraďte jak ji mám připólovat + pól na kostru nebo - pól?    [hudos]    (29. 04. 2014)
 Mám JawaČz 150 r.v. 1955 a tam mám + na kostře. Uvnitř kaslíku na pravé straně je M6 šroubek.    [vlada6]    (25. 06. 2014)
Přidat odpověď    (1)
 Ahoj, mám dotaz, mám pěknou jawu čz 150\352, mohu s ní jet na sraz veteránů i když nemá doklady Dík.    [radek]    (24. 01. 2014)
 Prosím o radu ,čím mohu nahradit spojkové lamely v motocyklu DKW NZ 250 r.v.1939. Nebo jen korky. Dík Pavel.    [Pavel]    (25. 01. 2014)
 Na sraz veteránů může, ale pouze pokud bude přivezena na vozejku či podvalníku ;-) Pokud není registrovaná,pojištěná a s platnou STK tak nesmí na silnici.    [Martin Štindl]    (24. 01. 2014)
Přidat odpověď    (2)
 Nazdar jawaři, splašil jsem jawu čz 150, 1954 a má na předním světle vypouklé sklo jako na péráku, je to originál?    [radek]    (26. 12. 2013)
 Není    [jawarmaniak]    (08. 01. 2014)
Přidat odpověď    (1)
 Zdravím renovuji jawa čz 150(1954-půlbuben,chrom nádrž¨) a má tachometr v mílích, neví někdo jestli tyto motorky byly i na vývoz??    [Radim Levroy]    (11. 05. 2013)
 Určitě ano,tachometr v mílích nemusel být nutně do Anglie nebo USA,ale do jakékoliv rozvojové země(napadá mně třeba Egypt?)

A pokud takovou výrobu v továrně jen naplánovali,a nikdy neuskutečnili, tak připravený tachometery s klidem dali do motorek pro vnitřní trh. Takový detail v roce 1954 jistě nikomu v Československu nevadil,lidi byli rádi za jakoukoli jezdící motorku.    [Monty]    (11. 05. 2013)
Přidat odpověď    (1)
 Chromování-Drobné lakování

Zdravím všechny.ASi se toto téma tady často probírá,ale přesto nevíto o kvalitní chromovně v Praze nebo okolí a to samé o lakýrníkovi na drobné lakování ,ale kvalitní.chci zrenovovat tandemové sedlo.Děkuji všem    [Jirka]
    (26. 01. 2013)
 Ahoj.
Mam dobre zkusenosti s panem Hudeckem z Prezletic.Je to na okraji
Prahy,pracuje perfekne a neni drahy.
Tel607 866273
www.chromynaveterany.cz
zdravi Olda    [O.Kratochvil]    (07. 02. 2013)
Přidat odpověď    (1)
 Zdravim.Mam prozbu ohledně identifikačních čísel. Má 352 číslo na štítku nebo i na rámu.Pokud na rámu tak kde.Předem dík Míra.    [Míra]    (09. 01. 2013)
 125/351 i 150/352 mají výrobní číslo jak na štítku tak i na samotném rámu - číslo je zpravidla vyraženo u krku řízení z pravé strany.    [Martin Štindl]    (10. 01. 2013)
Přidat odpověď    (1)
  http://www.fichtlkramek.c z/nahled/56.html
Tak jsme se konečně dočkali a už se vyrábí repliky zapalovacích cívek. Cena je za hubičku... Takže už žádné zbytečné bastlení nebo nysmysly typu Vape.    [Pajka]
    (09. 11. 2011)
 Ahoj, potřebuji nutně zapalovaci cívku do setrvačníkového magneta na PF 62, pomůýe někdo? Moc děkuji za jakoukoliv informaci. Jirka    [Jiří Stejskal]    (22. 08. 2012)
 už jí mám doma a jiskří "jako nová" =) =) spokojenost    [yakub89]    (13. 11. 2011)
Přidat odpověď    (2)
 Dobrej potřeboval bych radu...mám Jawu čz 125 351 buhužel jsem jí získal bes kol a nevím jaké jsou rozměru výpletu je to půlbuben
nebo kde by se dali koupit komplet výplety..
Díky    [Pavel]
    (12. 01. 2012)
 www.jawasoucastky.cz - volat tel: 720 341 190 - vypletení i centrování kol + dodání dílů.    [Lucie]    (13. 03. 2012)
Přidat odpověď    (1)
 Dobrý den, obracím se na Vás s prosbou o radu. Vlastním dvoutakty Babeta,Simson a Jawa 250 kývačka. U všech se potýkám s problémem, jaký benzin a jaký olej v jakém poměru do benzinu. Od doby kdy u nás zrušili speciál, dávám naturál 95, ale u všech tří motocyklů se podstatně zhoršil chod motoru. Ať už na volnoběh - kolísání otáček,motor nedrží chcípe, tak i při vyšších otáčkách to není ono. Při použití speciálu jsou tyto problémy pryč. Protože speciál brzy nebude jak udělat aby naturál vyhovoval. Zda je nutné změnit předstih, svíčku ........ ?
Olej jsem používal M2T nebo M6A.
U zaběhnutých motorů bych neměnil, ale kývačku mám kompletně zrepasovanou - jaký olej do nového motoru ?
Moc děkuji za odpověď, přečet jsem již mnoho rad na netu,ale mnohdy si dost protiřečí.
Jsem s pozdravem jawa-fanda    [Josef Doležal]
    (20. 11. 2010)
 Já tam leju vegetol, nebo filtrovanej vyjeťák, či jakejkoliv jinej olej co teče, již jsem bez problému zadřel 4 motorky a jistě ještě další zadřu, pak to dycky rozřežu a hodím do šrotu, co stím.    [Josef Blábolil]    (16. 02. 2012)
 ja tam leju mogul tsf na doporuceni a nemam problem    [fartac]    (20. 02. 2011)
Přidat odpověď    (2)
 zdravym renovuji jawa čz 125 rok 54 pulbuben mam tam dane nove pneu 3-16 a zda se me ze je ve predu malo mista nema tam byt nahodou 2,75 16 diky Radek    [RADEK]    (17. 08. 2011)
 ahoj ted jsem koukal do manualu a píší tam oba přední i zadní 3x16    [Pavel]    (12. 01. 2012)
Přidat odpověď    (1)
 Dobrý den
Nemůžu sehnat informace ohledně revma plechů,plexi štítů,uchycení blinkrů(kromě modelu 592)bočních krytů motoru,částečného zakrytování zadního kola(bývá na něm zadní blinkr).Prodávali se motorky už takto vybavené nebo se to jenom dokupovalo?Mám pocit,že některé revma plechy mají prolis na blinkry a jiné ne.Pokud se to jenom dokupovalo byly to nějaké sady i s elektro instalací(přerušovač,přepínač,atd.)?Bylo nutné silnější dynamo(jako u 592)?Díky za případné informace.    [Nedoma Svatopluk]
    (02. 01. 2012)
 Revmaplechy,kryty motoru a zadního kola byly doplňky které majitelé dokupovali.Tyto plechové doplňky vyráběl tehdejší podnik Kovovýroba v České Třebové,plexi štíty podle dostupných informací vyráběla Okula Nýrsko,elektro doplňky pak národní podnik PAL.Nevím jestli bylo nutné dokupovat silnější dynamo,dovybavené kývačky mají většinou původní zapalko 45W - tehdy nebylo povinné denní svícení.    [Martin Štindl]    (02. 01. 2012)
Přidat odpověď    (1)
 zdravim. Renovuji jawu 150 lidovou verzi,a potreboval bych poradit,jak maji byt linky. Je to srejne jako na velke kyvacce. Diky.    [lukas]    (14. 11. 2011)
 lukas] zdarvim prosim vas u te lidove veri jaka je barva na te nadrzi oznaceni dekuji popripade jakou budete použivat?    [mikša]    (17. 11. 2011)
 většina jo, ale na blatníkách je jenom jedna linka, podívej se na téhle stránce na začátek galerie na tu zrenovovanou 150    [meela]    (17. 11. 2011)
Přidat odpověď    (2)
 Dobry den můžete mi napsat jak poznam jestli ma čz 250/751 nebo 350/752 a jaky jsou mezi něma rozdily.    [lorados]    (22. 07. 2011)
 ČZ 250/751 a 350/752 neexistují. Nemáte spíš na mysli 471 a 472?    [jawarmaniak]    (28. 09. 2011)
Přidat odpověď    (1)
 Ahoj pánové, chtěl bych se zeptat: Do jakého roku se dělaly půlbubny? Je možné, aby jawa-čz 125/351 z roku 55 už měla bubny celé? Moc díky za info.    [Miloš]    (27. 09. 2011)
 Přechod z půlbubnového provedení na MTCéčko byl právě na podzim roku 1955,stejně tak velké kývačky přešly na celonábojovky 353/03 a 354/03.    [Martin Štindl]    (27. 09. 2011)
Přidat odpověď    (1)

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

VeteránKalendář
Nové články
Poslední závody Františka Šťastného s továrním týmem
Pérák a únik oleje
Zlínská Historic Rally 2017
Kawasaki ZZ-R 1100
Jawa Pérák v domácí reklamě
200000 kilometrů na Pionýru?
Šolcovy zatáčky 2017
Setkání veteránů Holešov 2017
Jawa 350 OHC pohledem kolemjdoucího
Czech Drive 2017
Motosraz Křtiny 2017
Setkání motocyklů u Balcarky
Suzuki GSX-R 750 J a Kawasaki ZXR 750 H
XXI. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Pérák a Turbo
Pérák 2017
Česká Tourist Trophy 2017
Kawasaki Z650 B

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Vozíky PAv 40 (41)
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
8. Sjezd Jawistů po 70 letech v Luhačovicích
Honda VFR 750 typ RC36
III. Pohár motorových dvoukolek
Pérák 2017
Česká Tourist Trophy 2017
7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
XXI. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Kniha Jawa Californian
Česká Tourist Trophy 2016
Pérák 2016
Jawa 624, 634
Pérák 2015
Zlínská Historic Rally 2017
Setkání veteránů Holešov
300 zatáček Gustava Havla 2015
300 zatáček Gustava Havla
Mopedy Stadion
Oldtimer Festival 2016
Grand Prix Bugatti 2016
Česká Tourist Trophy — IRRC
XX. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Classic Show 2015
Motosraz Křtiny 2017
Veteráni Moravským Slováckem 2016
Motocyklové návěsné vozíky PAv
   Nahoru      TISK Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš