MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG           28.5.2016 13:44         
Podívejte se jak můžete ušetřit na povinném ručení
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
Logo MotoMagazínuNáhradní díly na motocykly Jawa a ČZ - Panelka, Pérák, Kývačka, Pionýr, Velorex, Mustang

| Kniha Jawa Californian | Dodatky knihy | Dodatek ke knize I | Dodatek ke knize II | Dodatek ke knize III | Dodatek ke knize IV | Dodatek ke knize V | Dodatek ke knize VI | Dodatek ke knize VII | Dodatek ke knize VIII | Dodatek ke knize IX | Oilmaster |



Oilmaster


systém odděleného mazání motocyklů Jawa a ČZ



  
Článek vznikl jako doplněk k prvnímu vydání knihy Jawa Californian. Druhé vydání knihy přináší tomuto tématu aktualizovaný pohled, doplněný o mnoho zcela nových obrazových materiálů.

  Autor: Jiří Bartuš


Jawa 350 typ 362-00/02   Snaha prosadit naše motocykly na západoevropském a severoamerickém trhu s sebou přinesla nové požadavky na konstrukci motocyklu. Jedním z požadavků, plynoucím z poznatků získaných prodejem prvních sérií motocyklů, bylo odstranit ruční dávkování oleje do benzinu. Na základě tohoto požadavku a za předpokladu minimálního zásahu do konstrukce, vznikl systém odděleného mazání původní konstrukce pod obchdním názvem OILMASTER.


Jawa 350 typ 362-00/02




  Poprvé byl systém OILMASTER sériově instalován na motocykly Jawa 350 typ 362-00/02. S příchodem motocyklů Jawa Bizon byl montován na motocykly JAWA 250 typ 623/01 a JAWA 350 typ 633/01 a později i na motocykly JAWA 350 typ 634-06.
ČZ 175 TRAIL


  Jen v detailech se odlišující systém používala též strakonická ČZ pod označením POSILUBE na motocyklech ČZ 125 typ 476 SPORT a ČZ 175 typ 477 SPORT a jejich derivátech pro zahraniční zákazníky ČZ 125/175 typ 476/477 STREET a ČZ 175 TRAIL či ČZ 175 typ 482 TRAIL SPECIAL.

  Funkce systému spočívá v dávkování motorového oleje z olejové nádržky do benzínové směsi olejovým čerpadlem. Množství oleje je závislé na otáčkách motoru a otevření šoupátka karburátoru. Dávkovací poměr se tak pohybuje od 1:20 do 1:120.

JAWA OILMASTER   Dávkování oleje zajišťuje čerpadlo JAWA MOTORPAL, které je poháněno klikovou hřídelí. Množství oleje je tak přímo úměrné otáčkám motoru. Dále je množství oleje závislé na úhlu otočení plynové rukojeti. Toho je dosaženo vedením lanek od plynové rukojeti ke karburátoru přes otočnou kladku olejového čerpadla.
  Olejová nádrž byla vždy umístěna na levém boku motocyklu a tvarem se lišila dle konkrétního typu motocyklu.

JAWA 250 typ 623/01 - oddělené mazání JAWA-OILMASTER   Oddělené mazání přineslo mnoho výhod. Dávkováním oleje dle aktuálních podmínek došlo ke snížení spotřeby oleje, k snížení emisí i kouřivosti a výfukový a spalovací systém se méně zanášel nespálenými zbytky oleje. Taktéž odpadla nutnost míšení oleje s benzinem při každém tankování. U většiny tehdejších československých benzinových čerpadel však byla možnost natankovat směs oleje s benzinem v nastavitelném poměru.
  Jistou nevýhodou byla nutnost sledovat stav oleje v nádržce a kontrolovat stav celého dávkovacího systému. Poklesem oleje pod stanovenou mez došlo k zavzdušnění olejového čerpadla a tím i k přerušení dávkování oleje. Vedení ovládacích lanek přes olejové čerpadlo ztížilo také chod plynové rukojeti.

  Ač systém pracoval velmi spolehlivě, nebylo oddělené mazání u motocyklistů příliš oblíbeno a mnozí jej časem "preventivně" vyřadily z provozu. K tomu se jistá složitost systému negativně promítala i do ceny motocyklů. Oba čeští výrobci tak postupně s opuštěním západních trhů přestaly mít důvod oddělené mazáním do motocyklů instalovat.

Olejové čerpadlo JAWA MOTORPAL 591-15-100 (250 cm3)
Olejové čerpadlo JAWA MOTORPAL 591-15-100 Olejové čerpadlo JAWA MOTORPAL 591-15-100 Olejové čerpadlo JAWA MOTORPAL 591-15-100


  Motocykly vybavené systémem OILMASTER se od ostatních liší ostatních v těchto prvcích
- Olejová nádržka s příslušenstvím
- Kliková hřídel s drážkou pro pohon čerpadla
- Levé víko motoru s komorou pro čerpadlo a víčkem
- Karburátor typu JIKOV SBDM
- Olejové čerpadlo JAWA MOTORPAL s příslušenstvím

  Poznatky z konstrukce a renovace
Motocyklů s odděleným mazáním v provozu nalezneme poskrovnu. V případě, že chceme motocykl takto vybavit, je nutné dát pozor zejména na volbu správného typu olejového čerpadla. Zda je čerpadlo určeno pro motor 250 cm3 či 350 cm3 lze poznat jednak dle typu čerpadla (591-15-100, 591-15-200), tak zejména dle nápisu na ovládací kladce (250, 350). Ovládací kladka je dvojitá.
250 cm3 350 cm3 250 cm3 350 cm3
Štítek čerpadla 591-15-100 Štítek čerpadla 591-15-200 Ovládací kladka čerpadla 591-15-100 Ovládací kladka čerpadla 591-15-200

  Olejové čerpadlo a karburátor pro motor Jawa 350 cm3 jsou shodné pro motocykly JAWA 350 typ 362-00/02 OILMASTER, JAWA 350 typ 633/01 i JAWA 350 typ 634-6. Čerpadlo pro motor Jawa 250 cm3 má jinou ovládací kladku.
Systém odděleného mazání motocyklu JAWA 350 typ 362-00/02 OILMASTER
JAWA 350 typ 362-00/02 OILMASTER JAWA 350 typ 362-00/02 OILMASTER JAWA 350 typ 362-00/02 OILMASTER JAWA 350 typ 362-00/02 OILMASTER
  Olejové čerpadlo pro motocykly ČZ lze poznat dle typu (591-15-300, 591-15-400) a jednoduché ovládací kladky opatřené nápisem příslušné kubatury (125, 175). Motocykly ČZ nepoužívaly pro směšování oleje se směsí prostor karburátoru, nýbrž prostor mezi válcem a karburátorem, kam vstupovala olejová trubička se zpětným ventilem. Motocykly ČZ byly osazovány karburátory JIKOV 2924, 2926 SBDb (2758, 2759).

Karburátor 2924 JIKOV SBDM 2776 Karburátor 2924 JIKOV SBDM 2776   Karburátory JIKOV 2926 SBDM pro jednotlivé motory 350 cm3 se liší koncovým čtyřčíslím, které je rozlišuje dle použitých trysek. Pro motor 250 cm3 byl použit karburátor JIKOV 2924 SBDM.

Sada rozdílových dílů   Karburátor typu JIKOV SBDM lze přestavět z typu JIKOV SBD výměnou či úpravou rozdílových dílů. Rozdílové díly jsou shodné pro obě kubatury.
  Karburátor typu JIKOV SBDM má víko šoupátkové komory z duralu s nalisovanou expanzní trubičku a průtokovým šroubem přichycený přívod oleje. K tělu karburátoru je víko přichyceno převlečnou maticí. Poloha víka je fixována kolíkem ve víku, který zapadá do drážky v těle karburátoru. Šoupátko má otvor pro expanzní trubičku.

Karburátor 2924 JIKOV SBDM 2776 (250 cm3)
Karburátor 2924 JIKOV SBDM 2776 Karburátor 2924 JIKOV SBDM 2776 Karburátor 2924 JIKOV SBDM 2776 Karburátor 2924 JIKOV SBDM 2776 Karburátor 2924 JIKOV SBDM 2776 Karburátor 2924 JIKOV SBDM 2776 Karburátor 2924 JIKOV SBDM 2776
Karburátor 2924 JIKOV SBDM 2776 Karburátor 2924 JIKOV SBDM 2776 Karburátor 2924 JIKOV SBDM 2776 Karburátor 2924 JIKOV SBDM 2776


  Olejové nádržky jsou pro každý typ motocyklu různé a různé jsou i jejich olejoznaky. Otvory pro víčka olejových nádržek jsou rozměrově shodné. Šroubovací víčko olejové nádržky existuje ve dvou provedeních (JAWA s odvzdušňovacím otvorem ve výběžku a ČZ bez výběžku), funkčně i rozměrově shodných. Na víčkách je nápis OIL.

Jawa 350 typ 633/01 Bizon posilube   Olejové nádržky na motocyklech JAWA byly označeny samolepícím nápisem "oilmaster".

  Olejové nádržky motocyklů ČZ byly označeny samolepícím nápisem "posilube".

Řez karburátorem JIKOV SBDM
Karburátor JIKOV SBDM

Řez čerpadlem JAWA MOTORPAL
Čerpadlo JAWA MOTORPAL Čerpadlo JAWA MOTORPAL
1 - píst; 2 - poháněcí šroubové soukolí; 3 - vačka; 4 - vratná pružina;
5 - dorazová tyčka; 6 - ovládací kladka; 7 - ruční kolečko

Motocykl Jawa 350 typ 362/00/06 Californian IV. Oilmaster, Dodatek k návodu k obsluze
Vydal Ústav pro výzkum motorových vozidel Praha, 1972
Návod Návod Návod Návod Návod Návod
Návod Návod Návod Návod Návod Návod
Návod Návod Návod Návod Návod Návod

Použitá literatura
- Katalog náhradních dílů motocyklů JAWA typ 623, 633; JAWA typ 362-00/02 OILMASTER; ČZ typ 476-01, 477-01
- Návod k obsluze motocyklu JAWA typ 623, 633
- Ing. Jiří Dočkal Seřizování a opravy motocyklů Jawa - 3. vydání - 1976
- Motocykl Jawa 350 typ 362/00/06 Californian IV. Oilmaster Dodatek k návodu k obsluze, 1972
Fotografie
- Archiv MotoMagazínu








DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
Zodpovězená témata (56/56): Strana 1 / 4 Starší témata    
 Ahoj lidi mám čz 175/477.01 r.v 70 posilube.Nádržku na olej mám,ale na karteru nemám místo na čerpadlo.Přitom podle TP číslo motoru i rámu sedí.Vše je originál.Prosím poraďte nevim co stím.Díky Franta.    [Franta]    (03. 01. 2016)
 Na to je jednoduchá odpověď. Zkus se podívat, jestli je mezi karburátorem a válcem v karteru vstřikovací tryska. (nebo alespoň otvor po ní-může být zaslepený např. šroubem)
Pokud ano, tak skutečně na motoru bylo původně instalováno oddělené mazání a předchozí majitel je odpojil a aby byl opravdu důkladný, vyměnil původní víko s čerpadlem za hladké z typu 477.0
Pokud chceš posilube zprovoznit, je nutné sehnat si původní víko s čerpadlem, trysku (pokud chybí)a zkontrolovat nádržku (zda těsní kolem olejoznaku, není uvnitř znečištěna korozí, nebo ztuhlými zbytky oleje a samozřejmě je také důležité zkontrolovat holendr, kterým vytéká olej z nádržky do hadičky.    [Wenda634]    (03. 01. 2016)
Přidat odpověď    (1)
 Dobrý den.V srpnu roku 2006 jsem koupil motocykl čz 175/477-01.Na internetu jsem nedávno narazil na možnost oddeleneho mazani.Na mém motocyklu bylo dříve nejspíš také, protože v motoru je ještě stále olejové čerpadlo (doufam , že se ještě nezadřelo).Chtěl bych ho znovu zprovoznit ,ale nenasel jsem zadne informace o zpetném ventilu , který je mezi válcem a karburátorem a případně kde ho lze sehnat. Máte-li jakoukoli informaci prosím poraďte. Děkuji    [Petr]    (22. 03. 2007)
 U systému odděleného mazání dvoutaktu (na Čízách se tento systém nazývá Posilube), je zpětný ventil ve vstřikovací trysce. Nechám nějaké náhradní trysky v září 2015 vyrobit.
Kontakt na mne v případě potřeby přes portal www.motorkari.cz    [VGT]    (03. 08. 2015)
 lanka se dají normálně koupit v motoshopech, tryska je namontovaná na motoru mezi karburátorem a válcem    [jawarmaniak]    (15. 01. 2011)
 Zásadně nesouhlasím s předchozí odpovědí. Proč, rozepíši jindy, momentálně nemám čas.

Pro Petra: Pokud jste z okolí Brna, můžem zařídit výrobu lanek, montáž a repas čerpadla, ale tu trysku vyvodu mezi karbcem a valcem si budete muset sehnat. Při více dotazech napište na e-mail.    [Raich Radovan ml.]    (25. 11. 2007)
 Zpětný ventil je přímo součástí čerpadla, mezi výstupem čerpadla a karburátorem není nic jiného než hadička. Viz příručka k Posilube na http://www.jawamania.info/technika/detail.aspx?techid=81    [Tomáš]    (15. 10. 2007)
Přidat odpověď    (4)
 zapojení Oilmasteru - po kompletní rozborce a přetěsnění mi čerpadlo funguje jakci divně. původní zapojení hadiček nefunkční (olej nenastoupá ke karburátoru a zavzdušňuje se přívodní). Až potom, co jsem hadičky prohodil olej při ručním otáčení kulečka čerpadla nastoupá až ke karburátoru. Co to bude dělat až s tím bude točit motor nevím. Kde se stala chyba? Může mi to někdo vysvětlit? Motor mám po GO, tkaže abych nezadřel....děkuji    [Hanez]    (31. 07. 2014)
 Takže prostě znovu rozebrat a složit, i ručním kolečkem točím nahoru, oproti dřívější zkušenosti otáčením dolů při odvzdušňování. To by znamenalo, že by čerpadlo sálo z karburátoru při roztočení motorem...Jediné co tam snad může být dáno naopak je ozubené kolo. Šnek ani nic jiného ani naopak dát nejde...zkusím to složit podle katalogu ND.
Zatím děkuji    [Hanez]    (06. 08. 2014)
 Snadno se stane , ze pri vymene gufer v olejovem cerpadle se neco prohodi a cerpadlo pak sanim vytlacuje a vytlakem zase naopak saje . Cim to ale konkretne bylo uz nepamatuji ... jiz je to par let .
Jen dobre vim , ze prvotni od pohledu ( obe hadicky hezky zaplavene olejem ) sani a vytlacovani oleje do/z cerpadla ( po jeho rozborce ) urcite jeste neznamena , ze cerpadlo neni stale velmi zavzdusnene . Vetsinou je v nem stale velky prostor vzduchu . Odvzdusneni dopomuzeme napr. POMALYM prikladanim vzduchove pistole kompresoru k odvzdusnovaci dirce vicka olejove nadrze . To hlavne proto aby nekdo zase neprivodil behem ctvrt-sekundy v systemu desetinasobny pretlak :)    [Martin Samson]    (04. 08. 2014)
Přidat odpověď    (2)
 Zdavím. Chci se zeptat, jestli na olejové nádržce u oilmastru je vodoznak pozinkovaný nebo pochromovaný.    [roman]    (06. 01. 2013)
 Jedna verze je leštěný hliník, a druhá chromovaná ocel.    [Monty]    (07. 01. 2013)
Přidat odpověď    (1)
 Zdravím,
vlastním ČZ 175/477 01. Nemůžu se ale vypořádat s problémem olejové trysky, na motorce mi chyběla a sehnat novou nebo jinou starou je pro mě neřešitelný problém, neporadil by mi někdo?. A věc druhá jsou kontrolky, staré jsou už zubem času rozpadlé a nejdou znova použít, kde by se dali sehnat nové? Za jakou koliv radu Vám budu nesmírně vděčný. Za odpovědi předem děkuji!    [Michal]
    (13. 10. 2010)
 měl bych rájem o 1. typ kontrolek, pokud si toto čte pan -Monty- , tak atˇ mi napíše na email balkdrx@seznam. cz, pošlu mu adresu a kontrolky beru    [Antonín]    (31. 12. 2012)
 Kontrolky se v replice dělají, cena je 150,- za kus, včetně patice - jen jsem je zatím nedal na web- snad brzo.Jinak stačí napsat maila.    [Monty]    (15. 01. 2011)
 kontolky se v replice nedělají - nahrazují se kontrolkami z maneta. Lze je i vyrobit na soustruhu. Nákras najdeš tu: http://radar-dilna.ic.cz/obrazky/kontrolka_471_7.gif    [jawarmaniak]    (15. 01. 2011)
Přidat odpověď    (3)
 Zdravím mam problém z moji Čz 175 477 Když nastavim podle příručky předstih a odtrh tak to nejede jak ji rozladím a mam odtrh 3mm tak to jede to nechapu nevite někdo čím to muže bejt??    [Ivoš]    (20. 12. 2012)
 Ivoši. Toto není zrovna vhodné místo pro řešení problémů se zapalováním. Doporučuji ti zkusit vložit tvůj dotaz na www.veteranforum.cz    [Jiří Bartuš]    (22. 12. 2012)
Přidat odpověď    (1)
 Dobrý den vlastním Motocykl čz 125/476 a mám i Motor 175/477. můj dotaz spočívá v tom že chchtěl přehodit vález a píst ze 175ccm na motor 125ccm. je toto možné? nebo by byly potřeba rosáhlejší úpravy(třeba rozpůlení bloku a přehození Kliky. nikde jsem se nedopátral toho že by to někdy někdo dělal.Děkuji za odpověď    [Cipísek]    (26. 02. 2012)
 Musíte dát samozřejmě i jinou klikovku, s větším zdvihem.proto je nutné motor rozpůlit.

Není jednodušší přerazit číslo motoru. Nebo jen zrušit číslo motoru v TP?    [Monty]    (26. 02. 2012)
Přidat odpověď    (1)
 Ahoj,
mám ČZ 175/477 oilmaster. Mám všechny originál náhradní díly a dokumentaci od původního majitele, ale on bohužel odpojil čerpadlo z obavy ze zadření motoru. Já ji mám 4 roky a míchám ručně směs s olejem M2T 1:33. Zatím jsem toho ještě moc nenajezdil, ale chtěl bych více. Poraďte mi prosím, jestli je vhodné změnit olej, protože mi připadá, že také dost kouří a jestli bych měl zapojit to čerpadlo zpět. Případně na co si dát pozor při zapojování, a jestli bych se do toho měl pustit sám.
Díky    [Honza]
    (21. 04. 2008)
 jirka: mazací poměr jde seřídit na čerpade přidáním/upráním podložek pod vačkou. 1 podložka je cca 5 jednotek - čili pokud je nastaveno mazání 1:20, tak po vložení podložky 1/10mm pod vačku se zvýší mazací poměr 1:15. A naopak...    [jawarmaniak]    (15. 01. 2011)
 Čau Bizonisti.Dal jsem dotaz na oilmaster a nikdo neodpověděl,tak to zkusím tady.Čerpadlo je nastaveno na mazací poměr1/20až1/200,to je ale pro olej M2T.jak to bude když použiju olej castrolTTS?Ten je ale řidší a dáváse v polovičním poměru než M2T, lépe maže,motor je po rozebrání čistý a nečoudí.Nebude to mazat moc,nebo jak to řešit, chtél bych jet na čerpadlo.    [jirka]    (02. 12. 2009)
 Na stránkách http://cezety175.webnode.cz/ lze stáhnout návod k obsluze olejového čerpadla POSILUBE ( pro ČZ )    [Kobli]    (22. 10. 2009)
 odpoj cerpadlo nenispolahlive    [Dusan]    (03. 09. 2009)
 Zdravím, olej určitě změň. M2T v dnešní době není dobrá volba. Na trhu je mnoho oleju. Ja osobně jsem vyzkoušel minerál, polosyntetiku i syntetiku. Samosebou syntetika je nejlepší, trochu kouří jen když je studenej motor, potom už vubec. A má samosebou nejlepší mazací efek, ale za to pořádně zaplatíš(většinou kolem 300,-kč/l). Polosyntetika je zlatá střední cesta mezi minerálem a syntetikou a není moc drahá (100-200,-kč/l). Dobrý minerálem taky nic nezkazíš, osobně jsem vyzkoušel minerální olej od výrobce motorových pil Stihl, stojí asi 120,-kč/l, na tomhle oleji jsem najezdil přes 20tis km. Jen musím upozornit na to, že dnešni moderní oleje do benzínu jsem upraveny tak aby rozpouštěli karbon, takže prvně než změniž olej dekarbonizuj válec nebo muže přidřít nebo zadřít motor. Toť je asi vše... kdyžtak se ptej...;-)    [baron]    (17. 01. 2009)
Přidat odpověď    (5)
 Dobry den,
rad by jsem se vas zeptal na zkusenosti s instalaci oilmasteru na motocykl Jawa 350/634,ktera je vybavena otackomerem.Je mozne predelat tento motor,ktery neni vybaven oilmasterem dodatecne na olejove cerpadlo.Stavci pouze upravit cep leveho klikoveho hridele(drazka)?Nevadi nahon otackomeru tomu olejovemu cerpadlu?Dekuji,Lang.    [Jiri Lang]
    (03. 06. 2009)
 takové víko pro oilmaster a otáčkoměr skutečně existuje, podařilo se mi ho sehnat. Bohužel řeším jiný problém, a to je, že nestačí vyříznout drážku do čepu kliky, protože čerpadlo nedosahne do drážky...a sehnat originál čep s drážkou (očekávám, že bude delší) se mi nedaří    [kacer]    (08. 01. 2011)
 Ano, so čepu klikovky stačí vyříznout drážku, dále sehnat čerpadlo, díly do karburátoru, atd. Olejová nádržka 634 se dá dodnes koupit nová v obchodě. (dávala se ještě před třemi lety na New Californiana) Levé víko na motoru 634 s oilmasterem a vývodem na mechanický otáčkoměr skutečně existuje, viděl jsem ho na vlastní oči, a je to originál z továrny, žádná home made úprava, bylo jich ale jen pár. A když všechno dobře dopadne, za pár sní ho budu vlastnit i já. :)) Na exportní Jawy 634 s oilmasterem se dával otáčkoměr elektronický 6V.    [Wenda]    (17. 06. 2009)
 Kdysi davno pred 20 lety jsem resil stejny problem u meho Bizona. Mel jsem na nem funkcni Oilmaster a uvazoval jsem o pripojeni otackomeru. Problem je v tom, ze neexistuje (alespon jsem nikdy nevidel) takove provedeni leveho krytu motoru, ktere by umoznovalo instalovat Oilmaster a zaroven pripojit nahon otackomeru.    [Kolchi_4]    (04. 06. 2009)
Přidat odpověď    (3)
 Vlastním 640, která ma najeto 5 000 km(policejní verze), hodně kouří pravý válec a tečez z něj olej. Levý-OK.Poradí mně někdo čím to je a jak to odstranít? Předem děkuji, Vláďa.    [Vladimír]    (29. 10. 2008)
 Ahoj,důvod je jednoduchý. Jawy mají přimazávání středovýho ložiska na klice z přefukového kanálu levého válce - takže má ten levý méně oleje, míň kouří, ale taky se většinou první zadře. Je tam jednoduše vyvrtaná díra, kterou olej obsažený ve směsi stéká do ložiska. Ahoj Zdeněk    [Zdeněk]    (20. 05. 2009)
 Ahoj, ze zkušenosti kterou mám bude pravý válec přidřený, nespaluje tak jak má a nespálené palivo vytéká výfukem.
Odstranit se to dá výbrusem.

Zdraví Milan    [Milan]    (29. 10. 2008)
Přidat odpověď    (2)
 Zdravím, mám dotaz ohledně stavoznaku na nádržce bizona.Dřívější majitel ho zatřel barvou a já nevím, jestli je to sklíčko ze skla nebo z nějakého plexiskla, jestli to můžu normálně umýt ředidlem. Dík    [Jirka B]    (03. 09. 2007)
 Zrovna je v nabidce na jinzerci za 80 k.č    [jawak]    (16. 02. 2008)
 Loni jsem restauroval Bizona a plexi stavoznaku oilmasteru jsem měl popraskané. Nechal jsem ho vytočit na soustruhu a pak přeleštil. Je plně funční a poznat je to možná po demontáži. Někde mám i nákres.    [Pavel]    (10. 02. 2008)
 Bohužel,sklíčka do olejoznaků nemám,zkuste to přeleštit na hadráku zelenou pastou - ale hoooodně opatrně a zlehka ,mohlo by se natavit a rozmazat.    [MONTY]    (14. 12. 2007)
 pro MONTY da se to skličko koupit nove na kalifornii opiskovali nadržku i s olejoznakem nevim jestli pujde spravit Dik Jři    [jiři]    (13. 12. 2007)
 Díky za radu, zkusím to. Přece jenom bych tomu nerad ublížil.    [Jirka B]    (04. 09. 2007)
 Je to plexi - ředidlo mu určizě ublíží,zkusil bych louh(odstranovač nátěrů) ten plexi neškodí.    [MONTY]    (04. 09. 2007)
 Ke to plexi - ředidlo mu určizě ublíží,zkusil bych louh(odstranovač nátěrů) ten plexi neškodí.    [MONTY]    (04. 09. 2007)
Přidat odpověď    (7)
 Zdravim fanusikov Jawy.Vedel by mi niekto poradit kde mozem najst informacie o jawe 350 typ 631.Dik za rady.bela    [bela]    (22. 05. 2006)
 Ahoj,vlastním tento motor.
.    [Roman Liška]    (09. 12. 2008)
 www.motoveterani-horice.wz.cz    [Milman]    (30. 10. 2006)
Přidat odpověď    (2)
 ahoj potřebuji znát předstich a otrch kladívka na Čz 175 477/01    [Jaroslav]    (21. 02. 2008)
 Předepsaný odtrh je 0,4 mm, předstih 2,9 mm.    [VGT]    (01. 12. 2008)
Přidat odpověď    (1)
 Poradíte chlapáci, ČZ-ťáci??? Kde zoženiem:1.literatúru k Čz 175,477 SPORT (el.schémy,odtiene orig.farieb,zoznam chrómovaných častí...)2.orig.dvojkotvový regler,smerovky,komplet predný svetlomet
Kúpil som totiž zachovalú mašinku mierne padnutú a chcel by som jej dať nový šat...
A mám otázku všetky ČZ175-477 SPORT sú POSILUBE? -lebo na tej kráske som čerpadlo nenašiel...(má r.v. 1972) Ďakujem    [Jaro Žubrik]
    (21. 11. 2007)
  http://www.mujweb.cz/www/prirucky/CZ476-7K.htm
jestli nemáš na levym karteru vybrání na čerpadlo - bývá zakryté kulatým víčkem s logem čz a výstupy na hadičky a plyn, tak máš jinou verzi - s olej.čerpadlem jsou 477.01, jinak jestli tam je ten otvor na čerpadlo a čerpadlo chybí, tak se občas dá sehnat na burzách nebo internetu, o seřízení čerpadla se dá dočíst třeba zde: http://sweb.cz/honzik.net/
no a dílenská příručka je zde: http://www.sesa-moto.cz/minulost/cezeta_175_typ_477/prirucka/vydano_1978-477_a_4 82_trial ale nevim jestli se ti zobrazej detaily těch obrázků, mě to hází chybu. Lepší by bylo sehnat tištěnou verzi nebo na CDROM - třeba na aukro.cz Jinak když zapátráš na internetu, jsou tam i obchody, který ještě maj některý náhradní díly a popisy barev taky někde určitě bude, chce to hledat, hledat, hledat... tak mnoho zdaru!    [Honzis]    (17. 11. 2008)
Přidat odpověď    (1)
 Ahoj všichni,mam dotaz.Byli všechny 250Bizon oilmastery? Diky
Jirka.    [Jiří Hlaváček]
    (30. 01. 2007)
 bořku a624 je bez oilmastru a jaky je rozdil mezi motorem 350 +250 jen ve vrtani nebo jetake v převodu nebo taky jinde dik    [jiři]    (06. 09. 2008)
 Ne jenom 623/01    [bořek]    (20. 05. 2007)
Přidat odpověď    (2)

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

VeteránKalendář
Nové články
Retrotéka Brno 2016
Suzuki RF 900R
Jawa Pérák na pařížském autosalonu 1946
Dodatek ke knize IX
Jak udržovat CZ 150 C
Pérák a přední vidlice
Sjednejte si povinné ručení pro veterány
Pérák a rybiny
Barvy pro Péráka
Grand Prix Bugatti 2015
Místa spjatá s Jawou
Jawa Pérák na Sněžce
Z Čech do Austrálie na ČZ 150 c
ČZ kolem světa
Zrod legendy
Jawa Socovel
Šolcovy zatáčky 2015
Hvozdná 2015

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Klasické motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Vozíky PAv 40 (41)
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
Motocykly ČZ 125 A
Classic Show 2015
Motosraz Křtiny 2015
NIPPON RETRO 2015
Česká Tourist Trophy — IRRC
300 zatáček Gustava Havla 2015
Kniha Jawa Californian
Motocykly ČZ 125 b, t v nálezovém stavu
Setkání veteránů Holešov
Pérák 2015
7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
Motocykly Jawa-ČZ 125/150 typ 351/352
Podzimní MotorTechna 2015
Jarní MotorTechna 2015
Archiv fotografií MotoMagazínu
Suzuki RF 900R
Motocykly ČZ 125 t
Motocyklové návěsné vozíky PAv
Motocykly ČZ 125/150 c
Salaš Krajinka
Mopedy Stadion
Magazín - Blog novinek a zajímavostí ze světa, historie, cest, stodol a garáží
Motocyklové vozíky neznámých výrobců
Dovoz staršího motocyklu z EU
Zlínská Historic Rally
Miss československa 1967, Alžbeta Štrkulová
   Nahoru      TISK Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš