MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG           16.12.2017 09:53         
Podívejte se jak můžete ušetřit na povinném ručení
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
Logo MotoMagazínuNáhradní díly na motocykly Jawa a ČZ - Panelka, Pérák, Kývačka, Pionýr, Velorex, Mustang

| Poválečné motocykly ČZ | Zahraniční projekty strakonické ČZ | Motocykly ČZ do celého světa | ČZ kolem světa | Motocykly ČZ 125 A | Motocykly ČZ 125 b | ČZ 125 b ve výjimečném nálezovém stavu | Prototyp ČZ 125 b | Motocykly ČZ 125 b, t v nálezovém stavu | O jedné renovaci motocyklu ČZ 125 b | Motocykly ČZ 125 t | Renovační deník motocyklu ČZ 125 t | Galerie motocyklů ČZ 125 t | Motocykly ČZ 125/150 c | Motocykly ČZ 125/150 c v nálezovém stavu | Galerie motocyklů ČZ 125/150 c | Poznatky z renovace, údržby a provozu motocyklů ČZ | Citlivě restaurovaný motocykl ČZ 150 c | Tříkolová rikša ČZ 125/150 | Přívěsný vozík ČZ | Orthopedia, tříkolová vozítka pro invalidy | Motocykly Jawa-ČZ 125/150 typ 351/352 | ČZ 125 Orthos, tříkolka pro invalidy | Ze života Jawy-ČZ 150 typ 352 | Z Čech do Austrálie na ČZ 150 c | Jak udržovat CZ 150 C |
ČZ 125 b




ČZ 125 b ve výjimečném nálezovém stavu





  O snaze strakonické ČZ, potažmo celého motocyklového průmyslu, prosadit se na velikém trhu USA ihned po skončení druhé světové vály pojednáváme v samostatné kapitole
  Poválečné motocykly ČZ 125/150 - zahraniční projekty |

  Avšak myšlenka, že by se ještě dnes podařilo v USA koupit nový motocykl ČZ 125 b, byla donedávna zcela utopistická. Jelikož však Amerika je zemí neomezených možností, z utopie se stala skutečnost.




  MotoMagazín vám představuje motocykl ČZ 125 b, rok výroby 1947 v nálezovém stavu rovnajícím se stavu kdy motocykl před šedesáti lety právě vyjel z továrny. Dokonalý stav motocyklu lze připsat jedině jeho mnohaletému garážování v klimatizovaném prostoru. K tomu údaj tachometru o počtu najetých mil - 6 - se jeví jako velice reálný.


  Spolu s majitelem pevně věříme, že zveřejnění detailních fotografií pomůže všem, kteří se snaží vdechnout život kouskům nalezeným v našich stodolách a garážích, dosáhnou maximálně věrohodných výsledků.
ČZ 125 b
ČZ 125 b ČZ 125 b
ČZ 125 b ČZ 125 b


  Na motocyklu lze nalézt několik zajímavých detailů

Motocykl je opatřen pneumatikami Baťa se zimním dezénem Baťa Polar.

Tachometr značky VDO je v mílích.

Koženkové sedlo nese štítek výrobce Orig. Veps patent PAŘÍK PÉRA PRAHA. Zadní odrazka nese shora nápis ejc 2540-PALA SLANÝ.

Vysoký lesk laku motocyklu je potvrzením údaje uváděného v propagačních materiálech. Nekvalitní je pouze bílá barva na registrační tabulce jenž časem oprýskala.

Akumulátor je zřejmě ještě nenalitý a tedy nebyl nikdy uveden do provozního stavu. Zapalovací svíčka je bohužel novodobá NGK.

ČZ 125 b ČZ 125 b
ČZ 125 b

ČZ 125 b ČZ 125 b ČZ 125 b
ČZ 125 b ČZ 125 b ČZ 125 b
ČZ 125 b ČZ 125 b

  K motocyklu se dochovalo i zcela původní nářadí. Podařilo se též zdokumentovat jeho uložení v boční schránce motocyklu. V klíči na svíčku je uložena spojka řetězu. V mastném papíře je uložena náhradní tryska 65.

ČZ 125 b ČZ 125 b ČZ 125 b

  Neméně zajímavou informací je fakt, že motocykl i po šedesáti letech za mírného přeplavení karburátoru chytá na první šlápnutí.

  Důležité pro nalezený motocykl jsou i údaje uvedené výrobním štítku

Made In Czechoslovakia
CZECH ARMS FACTORY


NATIONAL CZ CORPORATION STRAKONICE

Made In      1947
Frame and engine    159860
Weight machine kg    76
Admission load kg  176
Cylinder capacity ccm    123.2
Bore / stroke mm    52/58
Power HP    4
ČZ 125 b ČZ 125 b


  Propagační materiály dokazující prodej motocyklů ČZ prostřednictvím dealerů firmy Indian.

ČZ 125 b ČZ 125 b


ČZ 125 b



Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.


DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
Zodpovězená témata (12/12): Strana 1 / 1
 To je snad jako spatřit UFO! :-)    [Jára]    (04. 07. 2008)
 Dalsi a zcela stejne zachovaly shodny kus tohoto typu se objevil na prodej :
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=110461520469&a mp;ssPageName=STRK:MEWAX:IT#v4-35    [majitel]    (26. 11. 2009)
 Zajímavý je taky že ta nádrž má 2 vývody v jednom je kohout a v druhým natočenej šroub    [paval]    (14. 11. 2008)
 majitel: vďaka za pozvanie, určite prídem na Moravu. Dorazy som nemyslel pri prepérovaní, ale ako je spodná trubka krku riadenia a dorazy su priskrutkované na prednom držiaku nádrže- na oboch stranách-pliešky v predu zatočené do rúrky.    [tibisz]    (07. 10. 2008)
 tibisz : jeste k dorazu predni vidlice . Tim dorazem je zrejme jen uprostred umistena pruzina perovani jejimz stlacenim na maximum vidlice dal nejdou .    [majitel]    (07. 10. 2008)
 tibisz : lepe jej nafotit a to treba i s dobovym automobilem by to urcite chtelo , snad mi na to jeste cas vyjde ... . Motocykl je i se mnou v Chicagu , ale v pristim roce se i s nim vratim na Jizni Moravu , takze jej pak muzete prohlednout osobne . Mohu k nemu navic dolozit TP drivejsiho majitele ze statu Maryland + onen Navod k obsluze + dobovy reklamni letak taktez v anglictine . Jen pro zajimavost : nezavisle na teto Cezete jsem zde sehnal i originalni Navod k obsluze pro typ CZ 125 A orazitkovany taktez dealerem motocyklu INDIAN , coz jen potvrzuje zajem Indiana zahrnout nabidku svych motocyklu i o maloobjemove motocykly opravdu ihned se skoncenim valky , tak jak jiz tuto spolupraci mezi Indianem a CZ potvrzuji i jine zdroje .
Je pravda , ze nekomu prerusovane linky u nytu nemusi pripadat dvakrat zajimave . S pozdravem    [majitel]    (07. 10. 2008)
 Je drobnou poznámku k magnetu - zeslábne,pokud je dlouhodobě vymontovaný rotor mimo motorku,a taky tepelným zatížením při ježdění.Nic z toho se u této motorky nestalo.    [Monty]    (25. 09. 2008)
 majitel; Samozrejme, jako spatřít UFO, krásne a nie som proti,že je skutočný originál. Mal som na mysli iba to, že overiť, že je z Ameriky je asi nemožné. Tie zaujímavosti myslím ako zaujímavé, zrejme aj magnety vývoziek boli niečo iné, ako domáce. Dnes, ak sa objavia takéto hrdzavé diamanty v našich krajoch, maju problémy nielen s magnetom a pritom tie klenoty vrakovíšť donedávna jazdili. Gratulujem, vďaka za foto, s uctou    [tibisz]    (25. 09. 2008)
 tibisz :
dekuji za vysvetleni vypovednich udaju u cisel pneumatik .
S temi ostatnimi vecmi se to svazuje spise k tomu , ze je vse puvodni a nedotcene . Napr. i originalni Navod k obsluze ( viz. Vam zaslane foto ) vytisknuty v Ceskoslovensku a urceny konkretne k tomuto motocyklu pro USA obsahuje fotografie skutecneho motocyklu , ktery je naprosto stejny s motocyklem v clanku vyobrazenym , tzn. = stejne linkovani s prerusovanim u nytu , jednoducha linka na krytu retezu , totozne velke cepicky ventilku , shodna guma radici paky s totoznym ryhovanim , startovaci paka bez gumoveho navleku - ryhovani je primo na kovu paky . Perovky pod maticemi jsou dle barvy ze stejneho materialu jako srouby a matice na motocyklu pouzite , takze tam budou zrejme take jiz z vyroby . Je to vse asi o tom , ze jina vyvozni CZ 125 b s podobnymi odchylkami v Ceskoslovensku asi ani prodana nebyla . Stitek ma smulu , ze prez nej vedou draty el. instalace s paskem , a vysvetluji si jeho poskrabani tim , ze behem 60ti let na nej lide sahali aby draty posunuli a snadneji tak precetli jeho udaje . Proc magnet tukne ? -nevim ... , ale je fakt , ze srouby vika zapalovani nenesou stopy po sroubovaku . Na dorazy predni vidlice se jeste pozdeji podivam . S pozdravem    [majitel]    (25. 09. 2008)
 je vidět že američAni nejsou asi takový prasata a kutilové jako češi.již je to několikátá fotka top stroje.v čechách se neustále vylepšovalo,bastlilo,pak dojezdilo ůplně do mrtě a pak ještěužilo na nějaký samolez.a zaujali mě ty velké pryžové čepičky ventilků....    [jaromír]    (20. 09. 2008)
 K pneu-neviem ako to bolo do r. 52,ale od 1953-1.Číslo výrobca-1 RUDY ŘIJEN GOTTWALDOV,2 RUBENA NACHOD,3 N.P.ZAVODY SNP PRAHA,4 GUMARNE 1.MAJA PUCHOV. 2.Č.-rok výr.posledné číslo 195-4. 3.a 4.Č.-dekáda v r. výroby npr.14. 5.6.7.8.Č.-poradové č. pneu npr.5411 č.14145411. To B je nádhera,uvítal by som foto vedľa nejakého miestného CADILLACU s EČ. Nič v zlom,ale linka na p. blatníku pred nitom mi nepríde ako 15. rokov praxe a nakopovačka nemá žiadny návlek. Na 6 mil sa mi zdá štítok neprimerane poškriabaný a je zaujimavé, že všetky matice maju pérovky, iba hukačku drži BERMA, že magnet ktorý stál 60 rokov ťukne bez problémov, že má dorazy prednej vidlice.    [tibisz]    (22. 08. 2008)
 K těm pneumatikám-číslo není ražené,ale do formy byla vložena hliníková folie s vytlačeným nápisem,po vulkanizaci se jednoduše odloupla a zbylo označení.Protože to mají prakticky všechny poválečné pneu,zajímal jsem se o to.V čísle je obsažena série,datum výroby(kvartál a konečné číslo roku). Označení se používalo v podstatě donedávna.Protektor na motorku je blbost. p.s.Všimli jste se té krásně nepopraskané pneu? Je to ´dané směsí gumy,na polarkách byla prostě kvalitnější,a dodnes zůstává měkčí..    [David.1]    (16. 08. 2008)
 Já mám tu spirálu nad šoupátkovou komorou,skrz jde bowden plynu(podle dobové fotografie).U tohoto Béčka je zase pod kohoutem,takže je to asi vcelku jedno.Ta spirála je na tlumení přenesených vibrací motoru,předpokládám že se naohýbávala při montáži.    [Martin Štindl]    (02. 08. 2008)
 Tak ještě jeden dotaz: jak má být správně měděné vedení benzinu od kohoutku do karburátoru, ten závit pod kohoutem nebo kolem plovákové komory?    [Pavel Š]    (01. 08. 2008)
 Podle mé doměnky je to asi výrobní číslo pneu u mé Čz mám pneu Barum Super Sport a ta už má to číslo dokonce osmi místné a druhá pneu Barum Special má zase jenom šesti místné    [pavel]    (20. 07. 2008)
 Stejna cisla maji vyrazeny i motokrosove Barumky z 70tych let , nejde tedy jen o cisla razena na protektory .    [Martin]    (14. 07. 2008)
 Ten motocykl má přece podle tachometru najeto 6 mil a viditelně jeho stav tomu odpovídá.A proč by na pneu dělali protektorování,když ta motorka 60let spíše stála,než jezdila.    [Martin Štindl]    (10. 07. 2008)
 Firma BATA mohla přeci používat úplně jinej systém číslování pneumatik než pozdější Barum. A protektorovny.    [Monty]    (10. 07. 2008)
 Kdo jste už viděli protektorovanou pneumatiku na motorku?    [Monty]    (10. 07. 2008)
 Rikal jsem si , ze ta cisla na boku pneumatiky jsou mi nejaka povedoma a z Barumek na motorkach 50tych az 60tych let je neznam . Tato cisla se razily na protektory ? Kdyz to pisete , tak mi dochazi , ze je opravdu asi z protektoru osobnich aut znam .
Na druhou stranu : v dobovem Navodu k obsluze CZ 125 b jde rozeznat stejny druh vzorku behounu pneumatiky . Pokud by pneu napr. v 70-tych letech protektorovali , myslite ze by vzorek behounu pneu i po ctvrtstoleti udelali ten stejny ? Navic , proc ta predni pneu Bata Polar nenese stopy protektorovani ?
Myslim , ze s temi cisly na jejim boku to bude vsechno jeste jinak ...    [Martin]    (10. 07. 2008)
 Ta pneu má ale nápis Baťa.Po znárodnění v roce 1948 vznikal přeci Barum(Baťa,Rubena,Matador)    [Martin Štindl]    (10. 07. 2008)
 Prosím o názor , co to číslo na přední pneu/72865411/, není to náhodou protektor udělaný v roce 1972 v ČSSR?
Pavel Š    [pavel Š]    (10. 07. 2008)
 Spadla mi čelist,když jsem si ji prohlédnul,člověk ani nemůže uvěřit,že je to původní stav.Ta jednoduchá linka na krytu řetězu mě taky zaujala.To že se linky na blatnících u nýtů přerušovali je normální,já je měl na jednom z téčku také(r.v.1948 v.č.*171690*)ale na krytu řetězu bylo složitější linkování opisující celý kryt.    [Martin Štindl]    (07. 07. 2008)
 Jakým lakem to mohli stříkat ?    [Paul]    (06. 07. 2008)
 Ano,takhle jsou dělaný linky na předválečných Čízách- asi motorky na vývoz malovala ta nejlepší linkovačka,která to už dělala 15 let.    [Monty]    (06. 07. 2008)
 Mně přijde zajímavý že jsou linky na blatnících přerušené kolem nýtů, už to někdo viděl i jinde?    [meela]    (06. 07. 2008)
 Je to opravdu neuvěřitelný - alespon pro nás středoevropany,že takovou věc někdo dokáže 60 let skladovat a hýčkat.Prostě za mořem je trošku jiný svět .
Zaujala mně linka na krytu řetězu,hliníkové páčky na řídítkách a originální gumové návlečky startovací a řadící páky.
Jako vzor pro renovaci je to prostě dokonalý a nenahraditelný kousek - už se těším,až bude stát u nás na Moravě.    [Monty]    (05. 07. 2008)
Přidat odpověď    (26)
  http://www.youtube.com/watch?v=DVdojmdQK1U&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=8ogiu3-3vwM&feature=related    [...]
    (07. 07. 2008)
  http://www.youtube.com/watch?v=vMtSA-Zf0X4    [...]    (02. 09. 2009)
  http://www.youtube.com/watch?v=xeYEck77_64    [...]    (14. 10. 2008)
  http://www.youtube.com/watch?v=0LwPdL3jXDw    [...]    (27. 09. 2008)
  http://www.youtube.com/watch?v=mTg5V2oA_hY&feature=related    [...]    (25. 09. 2008)
  http://www.youtube.com/watch?v=I8pCXms5RLM    [...]    (17. 07. 2008)
  http://www.youtube.com/watch?v=Yw5V57gg_v4    [...]    (17. 07. 2008)
Přidat odpověď    (6)
 Blahopreji k takovemu ulovku a preji mnoho dalsich. Uz se tesim aji spatrin a na ni se projedu. Tatka.    [Tatka]    (01. 08. 2008)
 Diky tati za podporu . Jak ten cas leti ... . Dnes jiz je to prave rok co jsi mi zde napsal    [Tvuj Martin]    (02. 08. 2009)
Přidat odpověď    (1)
 Zdravím všechny Zetkaře. Vím, že se zde takový dotaz už objevil, ale nemáte náhodou někdo zkušenosti s montáží gumového potahu sedla na rám ČZ 125T? Nebo dělají se snad v několika velikostech? Mám doma tři gumové potahy (všechny stejný rozměr), ale nedaří se mi nasadit ani jediný z nich na rám sedla. Dostal jsem se už celkem daleko (trubkový zadní rám i přední kulatinu mám v potahu a jednu stranu rámu do sebe nasunutou), ale druhou stranu nemůžu uzavřít do sebe. Předem díky za radu Lupan    [lupan]    (21. 01. 2009)
 Po několika pokusech jsem přišel na ten správný grif. a kupodivu to jde,a celkem jednoduše.Ale popsat postup-to chce vidět.    [Svoboda]    (27. 02. 2009)
 Jde to pěkně blbě - pokud vím,vyskytujou se bud repliky od pana Hořiceho,nebo ruský z M72.Obě jsou stejně velký,podařilo se mně na originál držák dostat obě.
Po nasazení obou dílů a nastrčení jednoho konce kulatiny do trubky jsem za šrouby M8 vzadu dole chytil kus silné pásoviny a tu pásovinu do svěráku. Jeden člověk táhnul za kulatinu v přední části,druhý velkým šroubovákem páčil mezi trubkou a kulatinou .
Po hodině boje,odřených kloubech a spoustě latinských slov to tam padlo.
Pomohlo namazání gumy lihem nebo mýdlem a mírné zkrácení trubky i kulatiny(o 2-3 mm)    [monty]    (21. 01. 2009)
Přidat odpověď    (2)
 Zdravím všechny. Chtěl bych se národa zetkařského zeptat na to, jak vyřešit problém s unikajícím olejem na motoru ČZ 125 T a to pod řetězovým kolečkem sekundáru. Dal jsem tam všechno možné, včetně filcu, a pořád prosakuje. Zkoušel jsem i měnit osu, kolečko, ale pořád je to stejné. Díky za radu    [Me262a]    (04. 02. 2009)
 Mám na téčkovým motoru gufero NAK SC 25x40x5.    [Martin Štindl]    (07. 02. 2009)
Přidat odpověď    (1)
 Zdravim zajimalo by me jestly se nechaji sehnat repliky gum Barum Super Sport? dik    [ČZ]    (17. 09. 2008)
 V rozměru 2,5/19 je dělá Mitas    [ČZ]    (17. 09. 2008)
Přidat odpověď    (1)

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

VeteránKalendář
Nové články
Renovace motocyklů Jawa Californian
Honda CBR 900 RR Fireblade
Benelli 650 Tornado
Poslední závody Františka Šťastného s továrním týmem
Pérák a únik oleje
Zlínská Historic Rally 2017
Kawasaki ZZ-R 1100
Jawa Pérák v domácí reklamě
200000 kilometrů na Pionýru?
Šolcovy zatáčky 2017
Setkání veteránů Holešov 2017
Jawa 350 OHC pohledem kolemjdoucího
Czech Drive 2017
Motosraz Křtiny 2017
Setkání motocyklů u Balcarky
Suzuki GSX-R 750 J a Kawasaki ZXR 750 H
XXI. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Pérák a Turbo

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Vozíky PAv 40 (41)
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
Česká Tourist Trophy 2017
III. Pohár motorových dvoukolek
Pérák 2016
Česká Tourist Trophy 2016
Pérák a Turbo
Šolcovy zatáčky 2017
Jawa 624, 634
7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
Veteráni Moravským Slováckem 2016
XX. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Oldtimer Festival 2016
Renovace motocyklů Jawa Californian
Pérák 2015
Ve stopě zlínské šestidenní 2016
Pérák 2017
Podzimní MotorTechna 2015
300 zatáček Gustava Havla 2015
Setkání veteránů Holešov
Setkání veteránů Holešov 2016
Grand Prix Bugatti 2016
Motosraz Křtiny 2015
NIPPON RETRO 2015
Kniha Jawa Californian
300 zatáček Gustava Havla 2017
Česká Tourist Trophy — IRRC
   Nahoru      TISK Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš