MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG           22.12.2014 19:21         
Podívejte se jak můžete ušetřit na povinném ručení
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  INZERCE  MAGAZÍN - BLOG  SEZNAM ČLÁNKŮ    KONTAKTY
Logo MotoMagazínuwww.mototechnik.cz

| PAv 40 (41) | Vozíky PAv v nálezovém stavu | Generální oprava vozíku PAv 40 | Generální oprava vozíku PAv 40 | Renovace přívěsného vozíku PAv 40 | PAv 100 |
  Našim spotřebitelům – motoristům, majitelům motocyklů a skůtrů je určen nový výrobek, přívěsný vozík PAv 40. Svým provedením, rozměry a vahou, Vám má umožnit bezpečnou, pohodlnou a příjemnou jízdu, ať už při provozování mototuristiky, při jízdě na chatu, za koupáním při povolání apod. Všude tam, kde chcete přepravit různé předměty s sebou. Jeho upevnění, obsluha a údržba nevyžadují mimořádných nároků.


Vozíky za motocykl PAv 40 (41)




  Autor: Jiří Bartuš


Připravujeme obsáhlý článek věnující se historii všech typů vozíků PAv a tím zásadní rekonstrukci této stránly.


Vovík PAv40 r.v. 1961, nálezový stav Výrobce:  AVIA, Závody J. Dimitrova národní podnik Letňany
Rok výroby:  1960 - 1963

  Myšlenka výroby jednokolových vozíků za motocykl, později prodávaných pod obchodním názvem PAv, vznikla v Avii Letňany počátkem 60. let minulého století. Zde také nejprve vzniklo několik prototypů a později započala i sériová výroba.
  Vozíky prototypové série vozíků se od sériových lišily zejména použitím duralového plechu pro nýtovanou konstrukci korby a blatníku a použitím dvou gumových provazců k odpružení zadní kyvné vidlice. Sériové vozíky již dostaly ocelovou svařovanou korbu a odpružení pomocí dvou tlačných pružin s regulací předpětí.

Linkovaný blatník vozíku s pneumatikou 260x85 Znak vozíku PAv40, první druh nýtování   Vozíky prvních výrobních sérií se od svých mladších následovníků liší zejména použitím kola o rozměru 260x85 (pneumatika BARUM AERO 260x85) a tím i menší kyvnou vidlicí a blatníkem. Blatník byl vyráběn ve dvou provedeních lišících se tvarem zadní části a velikostí prolisů. Oba typy blatníků byly po obvodu linkovány. Odlišné bylo též nýtování znaku vozíku.

  Malá výrobní kapacita podniku nestačila rostoucí poptávce po vozících a tak byla začátkem roku 1964 přesunuta výroba do firmy Kovozávody, podnik místního průmyslu Semily.

Zavazadlový přívěs za motocykl, Svět motorů 2/1960   Použitá literatura:
    Zavazadlový přívěs za motocykl,
    Svět motorů 2/1960
    Archiv MotoMagazínu



- - -


Výrobce:  Kovozávody, podnik místního průmyslu Semily - závod Roztoky u Jilemnice
Rok výroby:  1964 - 197x


Vozík PAv40 Kovozávody, podnik místního průmyslu Semily   V Kovozávodech Semily byly vozíky postupně vyráběny pod označením PAv40, PAv40/b, PAv40/c a PAv41. Jednotlivé typy se liší drobnými úpravami danými zejména obdobím v němž byly vyráběny.
  Vozíky bylo možno koupit výhradně v síti prodejen n.p. Mototechna. V roce 1965 byl vozík PAv40 prodáván za cenu 750 Kčs a v roce 1969 za 850 Kčs.



  Konstrukční provedení vozíků

Vozík PAv40   Vozíky PAv mají jedno kolo (pneumatika BARUM 12x4 PLY 4) a naklání se společně s motocyklem. Ocelová svařovaná korba je uložena na rámu skládajícím se z centrální bezešvé trubky ø25 x 2mm a nosníků korby navařených na centrální trubku. K rámu jsou též navařeny trubky ø25x1,5mm nesoucí hliníkové držáky odrazových skel (vpředu bílé, vzadu červené). Vozík je odpružen dvěma tlačnými pružinami s regulací předpětí pružin, později dvěma pryžovými bloky, vloženými mezi rám a kyvnou vidlici, lisovanou z ocelového plechu.

Rám vozíku PAv41, nákres Rám vozíku PAv41, nákres




Zámek víka vozíku



  Objem ložného prostoru u vozíku PAv40 je až 103,6 dm3. Korba je dle provedení opatřena buď výklopným, nebo odjímatelným víkem. Oba typy vík jsou zamykatelné zámkem Fab. Postupem času bylo možno k vozíkům dokoupit zavazadlovou zahrádku montovanou na víko vozíku. Ložná plocha zahrádky byla 13,7 dm2 a nosnost 10 kg.

Vozík PAv40 Vozík PAv40 Vozík PAv40 Vozík PAv40

Křížový kloub Křížový kloub (kresba)
  Připojení k motocyklu je realizováno ojí a křížovým kloubem, který zajišťuje naklánění vozíku společně s motocyklem a zároveň nezávislé zatáčení a odpružení vozíku.

Elektrické připojení vozíku   Elektrické připojení vozíku je řešeno třípozicovým konektorem zasunutým do zásuvky připevněné k závěsnému zařízení. Spojení je jištěno pojistným kroužkem konektoru. Elektrické rozvody jsou řešeny třížilovými kabely.

  K vozíkům dodával výrobce závěsná zařízení dle použitého motocyklu. Připojení vozíku k motocyklu bylo zaznamenáno do technického průkazu motocyklu. Dokladem k vozíku by tzv. typový průkaz.

  Do dnešních dnů se vozíků PAv40 a PAv41 dochovalo poměrně hodně. O jejich kvalitě a exkluzivitě svědčí i to, že jsou velmi žádány v zahraničí a tak je dnes lze jen těžko sehnat v solidním stavu a za rozumné peníze.

Jiří Bartuš          

PAv40 logo


Jednokolové vozíky za automobil - PAv100    PAv100

  Podnik Kovozávody, podnik místního průmyslu Semily vyráběl i přívěsné jednokolové vozíky za osobní automobil, pod označením PAv100.  více |

Kovozávody, podnik místního průmyslu Semily


Přehled modifikací vyskytujících se v průběhu výroby

Detail krátké kyvné vidlice, pneumatika BARUM AERO 260x85 Detail krátké kyvné vidlice, linkování blatníku, pneumatika BARUM AERO 260x85 -  Kolo s pneumatikou BARUM AERO 260x85 /
  krátká kyvná vidlice / malý blatník s linkou
  (Výrobce AVIA Letňany)


Detail dlouhé kyvné vidlice - BARUM 12x4 PLY 4 -  Kolo s pneumatikou BARUM 12x4 PLY 4 /
  dlouhá kyvná vidlice / velký blatník
  (Výrobce Kovozávody Semily)




-  Odklápěcí víko s panty
-  Snímací víko bez pantů
-  Přídavná zahrádka na víko vozíku
-  Koncové světlo z moto ČZ skútr, sport... (PAv40)
-  Koncové světlo z moto ČZ 476, 477... (PAv41)
Detail odpružení pryžovými bloky -  Odpružení řešeno dvojicí nastavitelných vinutých pružin
-  Odpružení řešeno dvěma pryžovými bloky

Přehled existujících typů závěsných zařízení
M - standardní typy motocyklů (motocykly JAWA-ČZ, JAWA, ČZ s 16'' koly)
MS - motocykly typu Sport (motocykly JAWA, ČZ s 19'' koly)
UJ - motocykly JAWA 250/350 typ 623/633
Závěsné zařízení skútru Čezeta UZ - motocykly ČZ 125/175 typ 476/477
JAWA 350 typ 634
Skútr ČZ 501, 502 (dodávané pouze jako náhradní díl)

Pneumatika BARUM AERO 260x85   Pneumaika BARUM AERO 260x85

  Výrobce: Barum, n.p. Gottwaldov

  Originální pneumatika BARUM AERO 260x85, určená pro vozíky PAv40 vyráběné v Avii Letňany, se již nevyrábí. Jde o pneumatiku původně určenou pro malá letadla.

  Pneumaika BARUM 12x4 PLY 4

  Výrobce: Barum, n.p. Gottwaldov

Pneumatika BAŤA 12x4   Pneumatika Barum Bantam 12x4 byla původně vyvinuta firmou Baťa. Při znárodňovacím procesu a sloučení gumárenských podniků Baťa, Rubena a Mitas dostala na dlouho dobu společně s celou firmou obchodní začku Barum. Odtržením Mitasu po roce 1989, kdy Mitas převzal výrou motoplášťů a plášťů pro speciální techniku, došlo k další změně obchodní značky na Mitas.

Pneumatika BARUM 12x4   Originální čtyřplášťová pneumatika BARUM 12x4 s garantovanou maximální rychlostí 70 km/h, určená pro vozíky PAv40(41) vyráběné v Kovozávodech Semily, se již nevyrábí. Jde o čtyřplášťovou pneumatiku typu Bantam dezén B1, která má homologací ověřené použití do rychlosti 70 km/hodinu. Dokladem o tom je vylisovaný nápis MAX 70 KM/HOD na boku pláště. Pozor v prodeji je běžně k dostání pneumatika stejného rozměru i konstrukce, avšak její použití je omezeno pouze na případy, kdy maximální rychlost nepřekročí 20km/hodinu.

Pneumatika BARUM 12x4 Pneumatika BARUM 12x4 Pneumatika BARUM 12x4
Schválená max. rychlost
"MAX 70 KM/HOD"
Typ dezénu "B1",
rozměr "12x4"
Výrobce "BARUM",
typ "BANTAM"
  V současné době vyrábí čtyřplášťové pláště 12x4 firma MITAS a.s., která převzala výrobu speciálních a motocyklových plášťů. Pláště MITAS AERO 12x4 jsou homologovány na max. rychlost 100 km/hod.
  Pneumatiky jsou prodávány mimo jiné i v síti Obnova Brno, a.s. za cenu 319,-- Kč vč. DPH. Informace o cenách pneumatik, prodejní síti atd. je možno získat na stránkách www.obnovabrno.cz.

Barevná provedení
-  Barva černá
-  Barva červená (Jawa - odstín 8850)
-  Barva světle modrá

Dle SM 8/1965 mělo dojít k i výrobě vozíků PAv40 barvy petrolové a korálově červené.

Linkování
  Linkování vozíků PAv 40 a 41 všech barevných provedení je provedeno zlatou linkou o šířce 2,5 mm. Linky jsou umístěny v bočních vodorovných prolisech, podél bočních prohnutých prolisů tak, že se sbíhají v rozích prolisu poznávací značky a podél prolisů víka. Vzdálennost linky od prolisů je přibližně 10mm. Blatník kola je opatřen linkami na prolisech v zadní části.

    Parametry vozíku PAv40:
  • Délka: 910 mm
  • Šířka: 620 mm
  • Výška: 570 mm
  • Pohotovostní hmotnost: 20 Kg
  • Užitečná hmotnost: 30 Kg
  • Max. rychlost: 70 Km/h
    Parametry vozíku PAv41:
  • Délka: 944 mm
  • Šířka: 620 mm
  • Výška: 645 mm
  • Pohotovostní hmotnost: 21 Kg
  • Užitečná hmotnost: 30 Kg
  • Max. rychlost: 70 Km/h
PAv40 logo

Znak vozíku PAv40 Znak vozíku PAv41
Znak vozíku PAv40 Znak vozíku PAv41

Typový štítek vozíku PAv40
AVIA Letňany
Typový štítek vozíku PAv40
Kovozávody Semily
Typový štítek vozíku PAv40 Typový štítek vozíku PAv40
Typový štítek vozíku PAv40/b
Kovozávody Semily
Typový štítek vozíku PAv40/b
Typový průkaz vozíku PAv40 Typový průkaz vozíku PAv40/b Typový průkaz vozíku PAv41
Typový průkaz vozíku PAv40 Typový průkaz vozíku PAv40 Typový průkaz vozíku PAv41

  Podmínky pro provoz:
  Pro provoz vozíků PAv za motocyklem není zapotřebí zvláštní SPZ . Vozík je opatřen typovým štítkem a jako doklad slouží typový průkaz. Na zadním čele musí být napsána SPZ motocyklu, za který je zapřažen. V technickém průkazu motocyklu musí být uvedena způsobilost k provozu se závěsným vozíkem. Motocykl musí být vybaven originálním závěsným zařízením dodávaným výrobcem vozíku k danému typu motocyklu.

  Ve velkém technickém průkazu motocyklu je dopsáno (příklad pro PAv40/b):
  -  v kolonce DRUH VOZIDLA: "Odnímatelný přívěs"
  -  v kolonce TOV. ZNAČKA, TYP: "PAv40/b"
  -  v kolonce Místo pro další úřední záznamy: "K motocyklu byl připojen odnímatelný přívěs PAv40/b"

Sdělení tiskového oddělení Ministerstva dopravy a spojů
o schvalování vozíků PAv do provozu za motocyklem:

a)  motocykl, dříve schválený spolu s přívěsem typu PAV je i nadále zapsán v registru společně a to i po převodu na jiného vlastníka. Kontrola na STK se provádí společně s přívěsným vozíkem.
b)  Nově vyráběné a schvalované přívěsy za motocykly jsou již schvalovány odděleně od tažných vozidel, jsou samostatně registrovány a vybaveny vlastní registrační značkou. Tyto přívěsy podléhají pravidelným kontrolám v STK samostatně.
c)  V případě koupě samostatného přívěsného vozíku typu PAV je možno doplnit TP motocyklu zápisem o jeho dodatečném vybavení příslušným závěsným zařízením a údajem, že motocykl je možno provozovat s přívěsným vozíkem typu PAV. Kontrolou v STK je nutno provést jak motocyklu tak i přívěsného vozíku.
d)  Obecně je možné připojit přívěsný vozík pouze k motocyklům, které mají použití přívěsného vozíku schváleno a vyznačeno v TP(pokud se v době výroby do TP zapisovalo). U motocyklů, které toto nemají vyznačeno musí být souhlas výrobce, který stanový podmínky (max. hmotnost, připojovací místa a pod.). Současně musí být splněny i podmínky platné legislativy.


  Archivní dokumenty

Návod k obsluze vozíku PAv40
(12 stran):
Návod k obsluze vozíku PAv41
(12 stran):
Informace o zahrádce pro vozik PAv41
(Firemní prospekt):
Návod k obsluze vozíku PAv40 Návod k obsluze vozíku PAv41 Informace o zahrádce pro vozik PAv41
Záruční list vozíku PAv40/b: Záruční podmínky: Prodejní faktura vozíku PAv40:
Záruční list vozíku PAv40/b Záruční podmínky Prodejní faktura vozíku PAv40
Popis, obsluha a údržba vozíku
PAv40
(Svět motorů číslo 8/1965):
Informace pro majitele vozíků
PAv40
(Svět motorů číslo 20/1965):
Návod na montáž závěsného zařízení
PAv41
pro motocykly Jawa Bizon:
Popis, obsluha a údržba vozíku PAv40 (Svět motorů číslo 8/1965) Informace pro majitele vozíků PAv40 (Svět motorů číslo 20/1965) Návod na montáž závěsného zařízení PAv41 pro motocykly JAWA 623, 633 (Bizon)

ing. Milan Jozíf, Jezdím na motocyklu a skútru (1971):

 PŘÍVĚSNÝ VOZÍK
  U nás jsou běžné dvě konstrukce přívěsných vozíků: dvoukolový (Motex) a jednokolový (PAv40).
  Dvoukolový přívěsný vozík Motex je těžší, váží 30-35 kg, má nosnost 50 kg, ale také mnohem větší jízdní odpory, především vlivem dvou nízkotlakých pneumatik s vysokým odporem valení. Je odpružen pryžovými špalíky a není-li zatížen, někdy nebezpečně skáče. Hodí se pro silnější typy motocyklů. Je vybaven koncovým a brzdovým světlem a namalovanou státní poznávací značkou. Připojuje se na zvláštní závěs, který je připevněn na pevnou část rámu motocyklu, resp. skútru. Závěs s návodem k připevnění dodává výrobce. Zvýšené jízdní odpory se projeví podstatným vzrůstem spotřeby, nižší maximální rychlostí a potřebou častého řazení. Zvětší se také brzdné dráhy.

  Jednokolový přívěsný vozík PAv40 je o málo menší. Má vlastní váhu 20 kg a objem prostoru 103,6 litru. Má uzamykatelné víko. Je vybaven podobně a připojuje se podobným způsobem jako vozík Motex (závěs s návodem dodává výrobce). Pneumatika 300x100 se hustí na 1,0-1,2 atp a kolo je odpruženo dvěma šroubovitými pružinami. Jízda je naprosto bezpečná i na kluzké vozovce. Maximální rychlost vozidla ani spotřebu vozík znatelně neovlivňuje, v některých případech dokonce zvyšuje stabilitu vozidla. Ovšem zvlášť zdůrazňujeme zásadu balení nejtěžších věcí co nejníž, do roviny souměrnosti vozíku a dozadu (kvůli nižšímu zatížení zadního kola motocyklu). Vozík PAv40 je určen za vozidla nad 160 cm3, ale v zahraničí se dobře osvědčil např. i za našimi skútry Manet S 100.

Povídaní o vozících z článku Ing. Marcela Malypetra uveřejněném ve čtvtletníku
Čezetářský občasník:


 PŘÍVĚSNÉ VOZÍKY
  S rozvojem motorismu a zvláště pak se zvětšujícím se počtem motocyklů vznikla také potřeba přepravovat na motocyklu stále větší množství zavazadel. Vzhledem k tomu, že na přelomu 50. a 60.let byly motocyklové kufry, tankruksaky a podobné věci zcela neznámou záležitostí, řešil se tento problém přívěsnými vozíky.
  Ani naši výrobci nestály stranou a pro širokou motocyklistickou veřejnost připravily jednokolové a dvoukolové vozíky, které bych vám chtěl v tomto článku trochu přiblížit. Samozřejmě, že díky zaměření tohoto občasníku se budu více věnovat spojení těchto vozíků se skútry Čezeta.

 Návěsný vozík PAv40, 41
  (Pozn. To malé "v" v názvu vozíku je správně, i když se velmi často vozík označuje jako PAV).
  Asi první zmínka o tomto novém vozíku se objevila ve Světě motorů č. 2/1960 z 23.1.1960. Podle tohoto článku byl vozík vyvinut a vyráběn v Závodech Jiřího Dimitrova v Letňanech a již v době vydání zmiňovaného článku byly prý dodány první kusy ověřovací série do n.p. Mototechna. Podle informací byl vozík vyroben z duralového plechu a jeho váha byla pouhých 18 kg.
  No a už zase narážím na stejné problémy, které se vyskytují třeba i při hledání a porovnávání historických podkladů o skútrech Čezeta. Není to ještě tak vzdálená historie (přestože se jedná o vozidla z minulého století, ba i tisíciletí) a už tolik nejasností a rozporuplných informací. O co se vlastně jedná. Nikdy jsem duralového PAva neviděl, ani k němu nemám žádné technické podklady. Všechny PAvy, které jsem viděl, byly z ocelového plechu.
  Vozíky PAvse postupně vyvíjely, takže vznikly typy PAv-40, PAv-40/b, PAv-40/C a PAv-41. Nevím, jaké mají tyto typy časové posloupnosti a návaznosti, od kdy a do kdy se který typ vyráběl (mám ale např. fakturu na prodej vozíku PAv-40/b ze 4.12.1968). Zajímavé je i místo výroby. Článek ve SM 8/65 uvádí, cituji: "Počátkem roku 1964 převzaly výrobu vozíku Kovozávody Semily, závod Roztoky u Jilemnice, které jich v průběhu minulého roku dodaly na náš trh 1100." Nevím ale , kolik bylo vozíků vyrobeno před převodem výroby a jestli se také s tímto převodem změnilo označení typu. Ve zmiňovaném článku se také píše, že vozík není schválen pro motocykly s menším obsahem než 170 cm3, ale originální technický popis uvádí i motocykly o obsahu 125 a 150 cm3. Snad poslední nesrovnalostí je údaj o huštění pneu. Článek ve SM uvádí 1,0 - 1,2 atp, technický popis pak uvádí 0,8 - 0,9 atp.
  Co se týče barevného provedení, byly podle informací z článku ve SM vyráběny v barvě červené (jawská červeň) a černé. V průběhu 2. čtvrtletí 1965 měly přijít do prodeje navíc v barvě světlemodré, ve 2. pololetí pak v barvě petrolové a korálově červené.
  Chci se však ještě vrátit k možnostem připojení vozíku k různým motocyklům a skútrům. Technický popis pro PAv-40 uvádí dva typy závěsů, a to M pro motocykly standartní a MS pro motocykly Sport (19" kola). Pro skútr Čezeta se dodával závěs zvlášť jako náhradní díl. Vozík byl určen pro motocykly JAWA a JAWA-ČZ o obsahu 125 - 350 cm3 a skútr Čezeta 175 cm3.
U vozíku PAv-41 jsou uvedeny 4 závěsy. Kromě dvou výše uvedených ještě UZ pro motocykly ČZ typ 476 a 477 (18" kola) a UJ pro motocykly JAWA typu 623 a 633 (Bizon). Pro Čezetu už nebyl závěs dodáván.

 Přívěsný vozík MOTEX
  V případě tohoto vozíku je situace se sháněním informací ještě daleko horší. Technická způsobilost vozíku byla schválena ministerstvem dopravy dne 3.12.1959, takže se skutečně jedná o "vrstevníka" PAva-40.
  Lidové výrobní družstvo motorových potřeb MOTEX dodávalo vozíky na základě individuálních objednávek a zálohové platby. Tak např. podle faktury byl vyroben vozík typu 287 (nevím, jestli byly i jiné typy) výr. číslo 03128 v říjnu 1962. Podle objednávky se jednalo o vozík za moto s plechovým víkem na zámek, se závěsným zařízením a rezervní duší. Barva černá, víko šedé. Cena tohoto provedení byla 1.419,83 Kč.
  Vzhledem k tomu, že vozík MOTEX je dvoukolový a tím pádem se v zatáčce nenaklání spolu s motocyklem, musí mít závěs otočný ve všech třech rovinách, tzn. odlišný od vozíku PAv. Předpokládám-li, že pro tažení vozíku MOTEX byla používána obdobná závěsná zařízení jako pro vozíky PAv, musel být celý závěsný kloub jiné konstrukce.
  V dnešní době se vozíky MOTEX vyskytují opravdu už jen ojediněle a myslím, že nejsou ani příliš sběratelsky atraktivní, takže i shánění informací je dost obtížné. Většina vozíků je dost poničena převážením těžkých nákladů, majitelé si je různě vylepšovali montáží zahrádek, zámků, blikačů apod. Viděl jsem vozíky s boční ozdobnou lištou, ale taky s bočním prolisem.
  Tento strohý článek berte jako pobídku k tomu, abyste mi pomohli vypátrat bližší a důvěryhodnější informace o tomto vozíku (a samozřejmě i o Pavu). Dostupné technické informace jsem shromáždil v následující tabulce, v některých případech jsem musel trochu improvizovat vlastním měřením, takže jakékoliv podněty k tomuto tématu od vás nebudu považovat za kritiku práce redakce, ale pouze za informace směřující k objasnění historie vozíků.



Logo


Model vozíku PAv 40 Model vozíku PAv 40
    Model vozíku PAv 40 v měřítku 1:10 Lea z Bavorska




DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
Zodpovězená témata (187/188): Strana 1 / 13 Starší témata    
 Zdravím, hrozně by mne zajímalo jaký je nejmladší přívěsný vozík PAv, který se dochoval (samozřejmě i nejstarší).Pokud máte PAva, tak sem napište rok výroby a výrobní číslo.Bude zajímavé, k čemu se dopátráme.    [Karel]    (14. 02. 2007)
 PAv 40, rok 1965,v. číslo 1494    [kyslik]    (16. 07. 2014)
 PAv 40, rok 1966 v.číslo 3611    [pavel]    (04. 06. 2014)
 PAV-40, r.v.1965, v.č.3136, Kovozávody Semily    [snehulak73]    (29. 11. 2013)
 PAV 40{b rok výroby 1968 výr. číslo 302 Semily    [Václav Beránek]    (25. 10. 2013)
 PAv 40/b v.č. 3600 4.5.1970, Pelhřimov    [Martin T]    (05. 07. 2013)
 Pav-40 číslo 7320 rok vyroby 1968    [Vrana]    (16. 06. 2013)
 Pav 40/b číslo 4598 r.v. 1970.    [ondra]    (31. 03. 2013)
 PŘÁTELÉ A VYZNAVAČI PAVIKŮ,7.ČERVENCE 2012 JE VE LHOTCE U MĚLNÍKA VELKÝ SRAZ TĚCHTO KRÁSNÝCH VOZÍKŮ.PŘIJEDTE SE POBAVIT A POKLÁBOSIT S DALŠIMI PÁVIKAŘI.S POZDRAVEM JIRKA ALIAS MEKANYK    [MEKANYK]    (29. 06. 2012)
 pav 40/b r.v.1970 v.č.4491 Kovozávody Semily    [fikuscz]    (25. 06. 2012)
 pav 40 r.v.1968 vyr.c.8088    [repa]    (25. 12. 2011)
 PAv 40,Rok výroby:1961,Výrob.číslo:1720,Závody J.Dimitrova Letňany    [ogar]    (09. 10. 2011)
 Připojte se k velkému sčítání PAViků
http://jawarmaniak.wz.cz/technika/pavy.html    [jawarmaniak]    (26. 04. 2011)
 PAv-40/B v.č.2975 r.v.1965    [Fanuna]    (10. 03. 2011)
 PAv-40/B v.č.4468 r.v.1970    [Fanuna]    (10. 03. 2011)
 Pav 40/B r.v.1970,v.č.4003 Kovozávody Semily    [Milan]    (01. 03. 2011)
 PAv-40/B r.v. 1969, v.č. 1633, Kovozávody Semily    [čuřil]    (31. 01. 2011)
 PAV-40,r.v.1965, v.č.1195    [jarda]    (03. 01. 2011)
 PAV-40, r.v.1967, v.č.6174, Kovozávody Semily    [Ladan]    (28. 10. 2010)
 PAV-40 r.v.1967 v.č.7237    [(Luděk)]    (26. 10. 2010)
 PAV-40 r.v. 1961 v.č. 1060    [Luis]    (05. 10. 2010)
 PAV-40 r.v.1965 v.č.2519 Kovozávody Semily    [JIRKA-MEKANYK]    (21. 08. 2010)
 17.CERVENCE JE VE LHOTCE U MELNIKA SRAZ PAVIKU.TAK SE TAM
UKAZTE. JIRKA    [JIRKA]    (01. 07. 2010)
 PAv-41, v.č. 3297, r.v. 1973    [Maros]    (20. 06. 2010)
 PAv-40 výr.č. 8087, r.v. 1968, Kovozávody Semily    [Luděk]    (06. 05. 2010)
 Zdravím, mám u Velorexu zapsanýho PAVa a tento, který má typový průkaz, má údaje:
PAv-40,výr.č. 4871,r.v. 1966, Kovozávody Semily, závod 16 Roztoky    [Brťka]    (06. 05. 2010)
 PAv-41 výr.č. 3953, r.v. 1966 Kovozávody Semily    [karelF]    (05. 05. 2010)
 PAv-41 výr.č. 2680 z roku 1972    [Jiri72]    (28. 04. 2010)
 PAv 40 v.c.4267,r.v. 1966, Kovozávody Semily    [elstrem]    (06. 04. 2010)
 Pav 40b, v.č. 664, r.v. 1968, Kovozávody Semily    [Láďa Šustr]    (28. 02. 2010)
 PAv-40/b ,v.č.:1064,r.v.:1969-Kovozávody Semily    [Jirka]    (16. 02. 2010)
 PAv 40 v.c. 00724 r.v. 1961 ZAVODY J. DIMITROVA NARODNI PODNIK LETNANY / avia    [Libor]    (07. 02. 2010)
 PAv 40/B v.č. 4732 r.v. 17.Zari 1970 KOVOZAVODY SEMILY podnik MP zavod 16 ROZTOKY U JILEMNICE    [Libor]    (30. 01. 2010)
 PAv 40B v.c. 1416 r.v. 1969 Kovozavody Semily    [Leo]    (24. 01. 2010)
 PAV 40 v.c. 7571 r.v.1968 Kovozavody Semily    [Leo]    (24. 01. 2010)
 Pav-40 r.v.1964 v.c.0921,Kovozavody Semily    [jirka]    (23. 01. 2010)
 Pav-40 r.v.1964 v.č.0013, Kovozávody Semily    [Jirka]    (08. 12. 2009)
 Pav 40/b r.v.1971 v.č.5955,Kovozávody Semily (PAVEL) (25.11.2009)    [pavel]    (25. 11. 2009)
 Ahoj mám PAv-41 r.v.:1974,v.č.:3983,výrobce Kovozávody Semily.Aleš    [Aleš Hadrbolec]    (24. 11. 2009)
 PAv-41, v.č.4090, r.v.1974, Kovozávody Semily    [karel]    (22. 11. 2009)
 r.v.1966 Kovozávody Semily    [Honza]    (11. 10. 2009)
 Pav-41, v.č.1963, rok výroby 1972, Kovozávody Semily, Slovensko    [Jano]    (27. 09. 2009)
 Potřeboval bych znát přesný rozměr Typového Průkazu pro Pav.Děkuji za odpověď.    [Hery]    (25. 09. 2009)
 Pav-40,rok 1967,v.č.7237,Kovozávody Semily    [Lu děk]    (25. 09. 2009)
 PAv-40, rok 1962, v.č.0513, Kovozavody Semily    [Tomáš]    (18. 08. 2009)
 pav40,rok1966 cislo3720.slovensko    [milan]    (15. 08. 2009)
 Pav 41 v.č.2968,r.v.1972 Kovozavody Semily    [jodo]    (03. 08. 2009)
 PAv 40 v.č.1414,r.v.1961,AVIA Letňany    [Willi109]    (26. 07. 2009)
 Kdo další ještě pomůže zmapovat počty vyrobených kusů pro zcela nové povídání o vozících PAv? Pomozte mi lépe zmapovat jednotlivé vyrobené kusy dle výrobních čísel a roku či data výroby.
Dále by mi velice pomohly materiály dodávané k vozíkům. Taktéž jakákoli informace o prototypech z Avie může v souvislostech zcela zásadně ovlivnit pohled na historii výroby těchto vozíků. Děkuji.    [Jiří Bartuš]    (26. 05. 2009)
 PAv 40 r.v 1965 kovozávody Semily    [zozo]    (22. 05. 2009)
 Pav 40 r.v.1964 v.č.0323 KZ Semily    [Petr]    (20. 03. 2009)
 PAV 40 v.č. 4596, r.v. 1966 (nečitelný), Kovozávody Semily    [Ferdinandinho]    (11. 03. 2009)
 PAv 41 v.č. 1265, r.v. 1971 Kovozávody Semily    [Thomas]    (09. 03. 2009)
 zdravim, mam na prodej nějake typove průkazy na Pav40,41 kdyby ste někdo měl zájem tak se ozvěte na email matikjar@seznam.cz. diky    [matík]    (23. 02. 2009)
 PAv 41 v.č. 3479, r.v. 1973 Kovozávody Semily    [Miki]    (20. 02. 2009)
 Pav 41 v.č.4030 r.v.1973 Kovozávody Semily.    [olivoj]    (28. 01. 2009)
 Pav 40 výr.č. 1097,r.v.1961,výroba AVIA Závod J.Dimitrova Letňany.    [Martin]    (26. 01. 2009)
 PAv 40 výr.č.6827,r.v.1967,Kovozávody Semily    [Dejva]    (25. 01. 2009)
 pav 41 výr.č.3963,r.v.1972 a dle razítka 22.10.1973 semily    [prachyn]    (17. 01. 2009)
 PAv 41 výr.č. 1972, r.v. 1972 Semily    [Jirka59]    (11. 01. 2009)
 PAv 40/B výr.č. 2192, r.v.1969    [Jirka59]    (11. 01. 2009)
 PAv 40/B, výr. č. 5818, r.v. 1971, Kovozávody Semily.    [dodo3]    (06. 12. 2008)
 PAv 41, výr. číslo 4232, r.v. 12/ 1973, Kovozávody Semily    [Pavel]    (21. 11. 2008)
 Pav 40/b, výr. číslo 3271 r.v. 18.1.1970 kovoz. Semily    [Miloš]    (18. 11. 2008)
 Pav 40/b číslo 4674 r.v. 1970.    [bohumil]    (26. 09. 2008)
 mam PAV 40 číslo 5286 r.v. 1966,kovozavody semily.    [martin]    (24. 09. 2008)
 Mám závěstný vozík PAV 40 není zapsán v TP , nechtějí mi ho zaregistrovat nemám originál typový průkaz
Jak na to, sdělte adresu na původního ev. nástupnického výrobce podle Vašeh typového průkazu, je někdo ochotný mi typ. průkaz zaslat
Radek    [Radek]    (14. 08. 2008)
 mám páva 40/B r.v.1971.v.č.5597    [Pajin309]    (07. 08. 2008)
 mám pava výr.č. 0018    [pacovský]    (27. 07. 2008)
 Pav 40 rok výroby 1961, výr.č.0089    [Docent Karlos]    (14. 07. 2008)
 Pav - 40 r.v. 1969 výrobní číslo 2507    [wendys]    (26. 05. 2008)
 Zdravím, vlastním pneu 260x85 na vozík PAV 40, v případě zájmu na telefonu 606352437.Jedná se o nejetou originální pneumatiku.    [Jan Říha]    (24. 03. 2008)
 Já mám Pav 40 rok výr. 1961 výrobní číslo 234 vyrobeno: Avia Letňany a sháním pneu 260x85 - Josef    [Josef Panáček]    (16. 03. 2008)
 Pav-40 číslo 7322 rok vyroby 1968    [Jirka]    (12. 03. 2008)
 PAV 40 výr. číslo 0039 r.v.1961    [danny]    (20. 01. 2008)
 PAV 40 výr. číslo 00319 r.v. 1961    [danny]    (20. 01. 2008)
 zdar pavisti prosim nekoho kdo by byl ochotny mi poslat typovy prukaz na pav 41 mockrat dekuji muj meil je prskovrah@seznam.cz    [martin]    (17. 01. 2008)
 PAv 40 r.v. 1965 v.č. 2003 původně modrý.    [Martin]    (14. 01. 2008)
 mam pava 41 a ma uz take vekke svetlo ako bolo cz 175 487 ci ake cislo mala a ta cz sa vyrabala86 roku    [had]    (25. 10. 2007)
 pav 40-v.č. 0619, rok 1964 Semily    [Mirek]    (10. 10. 2007)
 Zdeňku,já mám stejného PAva jako ty (40/B, 1968)s výr. číslem 016, takže to chyba určitě není. Mám k němu i originál doklady. Z toho samého roku mám i PAva s číslem 7791. Nevím, jak to číslovali. Podle výrobních čísel se to asi nezjistí.    [Marcel]    (10. 10. 2007)
 PAv 40/B-v.č 011.r.v.1968.Kovozávody Semily
Není mi jasné jak může mít tak nízké výrobní číslo.    [Zdeněk]    (06. 10. 2007)
 PAv 40- v.č.7169, r.v. 1967. kovozávody Semily.    [marián]    (04. 10. 2007)
 PAV 40 - v.č.0298, r.v.1964 - KOVOZÁVODY    [Jarda]    (19. 09. 2007)
 PAv 41 - v.č. 3383 z roku 1973    [Fero]    (07. 08. 2007)
 PAV 40 v.č.0091 rok výroby 28.4.1961
výroba AVIA Závod J.Dimitrova Letňany    [Jaroš]    (06. 07. 2007)
 PAV 40 v.č. 369, výroba AVIA Letňany, r.v. 1961    [gulich]    (06. 05. 2007)
 PAv 40 00475 r.v.9.6.1961 Závody J.Dimitrova Letnany,N.P.    [Dan]    (01. 05. 2007)
 PAv-40 v.č. 00210,r.v.1961.
Bohužel už mám pouze štítek.    [Jakub]    (25. 04. 2007)
 PAv-40 výr.č. 0926, rok výr. 1964    [bohous]    (25. 04. 2007)
 PAv-41 výr.č. 2726 z roku 1972    [Duke23]    (24. 04. 2007)
Přidat odpověď    (90)
 Zdravím.
Nikde sa nemôžem dopátrať čo skratka(označenie) PAv znamená.Má to nejaké vysvetlenie?Dík    [robo]
    (17. 12. 2013)
 Přívěsný Avia Vozík    [jawarmaniak]    (09. 02. 2014)
Přidat odpověď    (1)
 Ahoj mam yamahu wildstar pujde pav40 i za ni???? nevim zda to jde a tak se zatim jen pidim uz jsem to na netu videl taky ani nevim jak na stk atd a taky co zaves na motorce asi nepasuje z jawasaki :-)))))dik za jake koliv informace    [pelouch]    (16. 10. 2010)
 Franto,píšeš,že PAV může být zapojen pouze na motocyklu,do 350cm3.Podle mě je to hloupost,jelikož dost chlapů,kteří mají J 500 ohc,za ní mají taky přidělanýho PAVa a to bezproblémů!    [Jára]    (12. 08. 2013)
 Pohrobci v Jawa Týnci posuzují, zd apůjde PAv, který navíc ani nevyráběli, zapřahat za Japonce? Tak to je konec, to už na STKách (jinak co tu vidím - vnímaných jako pohrobky sociálismu s bezlidskou tváří) neví, co roupama dělat. V Třebíči kdysi bez problému vzali všechno. No jak dnes nevím, už tam dlouho nejsem.    [Hobo]    (10. 03. 2011)
 Zdravím všechny .Já jsem si chtěl dát PAva za Yamahu DragStar Clasic a neuspěl jsem.Vozík jde připojit bez problémů pouze za motocykl Jawa.I když doženeš vyjádření z Jawy zda si ho můžeš za Yamahu zapřáhnout,tak opět na úřadě narazíš.Protože vozík PAv se smí připojit za motocykl o obsahu 120-350    [František Hutník]    (10. 03. 2011)
 Zdravím mám yamahu dragstar clasik a jsem na tom podobně, ale tažné jsem si nechal dělat na zakázku a samotného pava renovuji.Jenom též nevím jak je to s přihlášením. Další věc je, že jsem si nechal poslat typový průkaz, ale není na něm výrobní číslo, které musím dopsat. Samozřejmě pav byl bez typového štítku.kdyby s tím měl někdo zkušenosti byl bych rád za radu. děkuji    [Slava]    (06. 12. 2010)
Přidat odpověď    (4)
 Výrobní číslo PAV 40

Zdravím,
nevím, jestli se nebudu opakovat, ale zakoupil jsem PAV 40 s namalovanou SPZ. Dle registru vozidel, motocykl k němuž r.z. patří, již není v evidenci. Nenašel jsem na rámu štítek ani vyražené výrobní číslo. Prosím o radu, kde by se vyražené výrobní číslo mohlo nacházet a zda tam vůbec je. Děkuji kubislav.mamut    [kubislav.mamut]
    (29. 01. 2013)
 Výrobní číslo na pavu je vyraženo na rámu v blízkosti štítku (pod nebo nad ním to si teď nepamatuju), alespoň já to na dvou pávech mám ale jsou to jedny z prvních, ještě s úzkou kyvnou vidlicí.    [Láďa]    (25. 02. 2013)
 jj, to vím, ale zjišťuji, jestli tam vůbec je to číslo na rámu vyražený, jako je třeba u rámu side Velorex.    [kubislav.mamut]    (01. 02. 2013)
 výrobní číslo je na štítku, který je přinýtován na rámu tak, že je vidět, když se pav sklopí na bok    [komaxit]    (01. 02. 2013)
Přidat odpověď    (3)
 Zdravim.... Tak jsem se po roce shánění stal majitelem PAv 40 z roku 63(musim se pochlubit ...za 1000Kč) s tažnym zařízenim na Jawa 350/360, neni potlučenej a je kompletní. Proč sem ale píšu. Potřeboval bych radu ohledně odpružení. Mám tam nějaké pružiny, ale nevim, jak to má vypadat v originále(ty šrouby tam se mi nějak nezdaj) Dále řešim problém, jestli maj mít všechny výstuhu na blatníku já jí tam nemam a nejde vidět, že by jí měkdo uříznul. Můžete mi prosím někdo udělat detailní fotky, ať vim, jak to má vypadat?? hajecekjirka@seznam.cz    [Jiří Hájek]    (27. 01. 2009)
 Zdravím, já mám novější provedení pérování, na "silentblok"; ale jesi někeho trápí provedení pružinové, třeba se domluvíme a vyměníme. Trabanťácké nebo škodovácké gumy tam sedět jistě budou (provedení silentblock).    [Hobo]    (01. 02. 2013)
  http://www.jawamarkt.cz/cz/vozik-pav/dorazy-pruzin-tlumice-pav

tady jsou ty soustružený díly, mají i pružiny, ale ty se dají použít z předku Pionýra    [Monty]    (02. 10. 2011)
 zdravym mam stejny problem jako ty take me napadlo to tam nabastlit z nečeho takovyho nahodou siase ješte nedobral nekde orygynalu dík jirka    [kocka jirka]    (02. 10. 2011)
 Zdravím taky,mím podobnej problém, za púodobnou cenu jsem koupil PAvíka a má vybraný vnitřek odpružení,nevím,jestli je někdo nevyrábí,ale napadlo mě, nešlo-li by to (alespoň provizorně) nabastlit podobně jako u odpružení gumou u novějších dorazem z přední nápravy Š 1000-130, nemáte někdo zkušenost?    [kkarel]    (10. 02. 2010)
Přidat odpověď    (4)
 Pav 40, r.v. 1968, v.č. 8058. Vzhledem k roku výroby černá barva.    [Franta]    (05. 01. 2013)
 dobrý den,mám zájem o Vašeho PAv,udejte cenu.Jsem z Opavy,přijedu.    [Andy]    (19. 01. 2013)
Přidat odpověď    (1)
 AHOJ,nikde jsem nezaznamenal zmínku o podstatném problému týkajícího se PAv 40.V prvních seriích se projevovala výrobní vada u vidlic-praskaly.Vidlice měly jednoduchý oblý tvar.V tisku a myslím i ve Světě motorů ale mezi paváckou veřejností bylo rozšířeno upozornění na bezplatnou výměnu-prováděl závod Semily.Původní oblý tvar vidlice byl nahrazen prolisem -jak je vidět na obrázcích výše.Zanedbání varování se mi vymstilo v r. 1964 v Jugoslavii,kdy v plné jízdě s JAWOU-ČZ 175 vidlice praskla. V servisu mi ochotně navařili výstuže a dojel jsem.Ze Semil mně pak zdarma poslali inovovanou vidlici.    [Ivan K.]    (13. 01. 2012)
 Aktuální článek je již v mnohém zastaralý. Pracuji na jeho aktualizaci, ale to ještě nějaký čas potrvá.
Vidlicí k vozíkům byly v podstatě 4 druhy. Z toho u vozíků vyrobených v Avii to byly dva. U úplně prvních kusů byla vidlice bez prolisu s podélně navařenou výztuhou ramen. Další série měly vidlici s podélným oblým prolisem ramen. Ač jsem prošel všechny světy motorů, na upozornění na bezplatnou výměnu jsem nenarazil. Muselo by to být někdy v letech 1961 až 1964. Co vím, tak Svět motorů upozorňoval na praskání rámů u vozíků z Kovozávodů, ale to bylo díky špatně nastavenému odpružení vozíku.
Mohl byste se mi ozvat na mail? Sháním totiž majitele prvních typů vozíků s praktickými zkušenostmi. Děkuji.    [Jiří Bartuš]    (16. 01. 2012)
Přidat odpověď    (1)
 Zdravim vsechny majitele Pavku.
Chtel jsem se zepat.Koupil jsem zavesne zarizeni na Jawu
s 16ckama kolama.Ale nejak nepasuje.Kdyz bych ho trochu roztahl tak by pasoval na horni a dolni sroub zadniho tlumice.
Domnivam se,ze to musi byt dole pripevneno ke sroubu stupacky.
Mateli nekdo foto uvitam.
dekuji a zdravi
Olda    [Oldrich Kratochvil]
    (06. 11. 2011)
 Tažné je přišroubované na horním šroubu tlumiče a vrchním šroubu stupačky, šroubovat to na horní a dolní šrouby tlumiče je nesmysl i když jsem to několikrát vyděl...    [max]    (23. 12. 2011)
Přidat odpověď    (1)
 zdravim vse pavisti nasel jsem ve stodole pava ale nekej vetsi nez klasickej?ma jawackou barvu prolisi svetlo kejvacky ale to stare.viko neni na panty ale sundavaci na dva zamecky?klasickej zaves pasuje mi na panelku.nevim co je to zac?pokud by nekdo mel zajem poslu foto a po dohode prodam.    [petr vlček]    (10. 01. 2011)
 Zdravím, mám zájem o Váš přívěsný vozík za motocykl, který asi není PAv, což je paráda! Prosím fotky vnitřek, spodek, předek, záď, boky... a Vaši cenovou představu.
Děkuji, hubert.libra@seznam.cz    [Hobo]    (10. 03. 2011)
 Zdravim, mel bych zajem o vaseho vavika. Zda je stale aktualní, zaslete mi prosim foto na muj mail ales.svada@seznam.cz. Predem dekuji, mejte se.    [Svadik]    (31. 01. 2011)
Přidat odpověď    (2)
 Zdravim timto vsechny priznivce voziku PAV 40.Poradite nekdo kde sehnat lacine dily na renovaci meho PAVIKA?    [milan]    (31. 12. 2010)
 Ahoj.Veškeré díly scháním na burzách.Na internetu jsou dosti drahý.Co všechno scháníš?    [Fanuna]    (10. 03. 2011)
Přidat odpověď    (1)
 DObrý den, jsem začátečník takhle v motorkách a zrenovoval sem si kývačku a tetka koupil i starý pav a chybí mi oje k motorce.Nemáte někdo na prodej oje za matorku k pavu?? děkuji    [Karel]    (06. 09. 2010)
 Mám je skladem, i v červené barvě.Cena je 1200,-    [monty]    (18. 09. 2010)
 Jestli myslíte tažné zařízení,tak ho maji na burze v Chotusicích ve stánku kluci z Ustí Nad Labem ze Staré pérovny.
Stačí ho jen dát do barvy. S pozdravem MEKANYK    [JIRKA]    (18. 09. 2010)
Přidat odpověď    (2)
 dobrý den,koupil jsem pava 40 za 6 000. chci ho dát za jawu 250,ve velkém techničáku jsem měl nejprve zapsání pava a po pár letech zrušení,potřebuji poradit jak postupovat dál,jestli se musí s motorkou a vozíkem na tk,nebo jak,...navíc je špatné,že nemám k pavíku typový list ani štítek,prosím o radu,děkuju    [marek]    (07. 08. 2010)
 zdravím,já jsem si už nechal zapsat druhého pávika a stačila
mi evidenční kontrola,typový průkaz a slušné jednání.Žádne
vyjádření od Jawy po mě nikdo nechtěl.PÁVIKŮM ZDAR,MEKANYK    [JIRKA]    (18. 09. 2010)
 zdravim, co se týče typového průkazu, tak nejednoduší na http://www.jawamania.info/technika/detail.aspx?techid=144&nodeid=161705 ,štítek na páva na Bazoš.cz a do vyhledaveče zadáš štítek, zapsání páva záleží na koho narazíš na DI, někde stačí typ. průkaz a někde chtějí ještě vyjádření od JAWY, že 250tka může tahat páva, což je jasné už z typ. průkazu k PAv. Oficiálně má být PAv zapsán a máš s ním jezdit na STK. Jinak já jezdím s PAvem 41 za jawou 250/353, mám jen typ. průkaz a při kontrole nikdy nebyl problém, ve velkém TP ho zapsaného nemám, na technickou jezdím bez páva a nikdy ho vidět nechtěli, ač mám závěs na motorce. PAva jsem chtěl zapsat, ale na DI mě honily od čerta k ďáblu, nikdo nevěděl co s tim, takže jsem to neřešil. Přeju mnoho najetých kilometrů s pavikem!    [František]    (24. 08. 2010)
Přidat odpověď    (2)
 ZDAREC PAVISTI,CO UDĚLAT SRAZ PAVIKŮ.JEDEN JE VŽDY V SRPNU VE
LHOTCE U MĚLNÍKA.ALE TO JE MÁLO JEDEN SRAZ.DEJTE NĚJAKÉ NÁVRHY
A POKUSME SE TO REALIZOVAT.MUJ TEL.604 970 088 NEBO MEKANYK@seznam.cz    [MEKANYK]
    (01. 09. 2010)
 omlouvam se v červenci    [JIRKA]    (03. 09. 2010)
Přidat odpověď    (1)
 zdravím, kde najdu výrobní štítek na pav typ 41,. prosim o foto originalu. dekuji    [perak]    (07. 06. 2010)
 Štítek je na chassi zespoda,na jedné příčce,přinejtovaný 4 nýty
Jesli ho tam nemáš,dá se koupit na jakékoliv burze,třeba v
Chotusicích.MEKANYK    [JIRKA]    (02. 09. 2010)
Přidat odpověď    (1)
 Dobry den vsem pavistum. Shanim dorazové gumy na odpruzení pavika pro zacatek by mi stacila jedna nebo rada kde je poridit delam renovaci a tohle jediny mi chybi za odpovedi moc dekuju    [Novotný]    (15. 03. 2010)
 Není to stejný,jen podobný.Ale použitelný.    [Monty]    (14. 08. 2010)
 dojdi na vrakáč,..jestli tam najdeš jakoukoliv škodovku(100,105,120 matd) vyndej si vepředu dorazový gumy,..je to stejný:-)    [marek]    (14. 08. 2010)
 Koupíte je tady :
http://www.montyjawa.cz/components/com_virtuemart/shop_image/product/041941c4805 27430a84ec003714338cf.jpg    [Monty]    (16. 03. 2010)
Přidat odpověď    (3)
Nezodpovězená témata (1/188):
 Pav 40 výroba.číslo 1451 rok 1961 Závody J.Ministrova Letnany
[Jarda]      (18. 11. 2014)

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

Nové články
Záhadný Pérák
Kouzlo detailu
Zbastlený Velorex
Citlivě restaurovaný motocykl ČZ 150 c
Francouzské motocykly na našem trhu
Tajemství monopostu Auto Union
Pětistovka
Dieselová Čechie
Video archiv MotoMagazínu
Souboj na ostří nože
Ztracené Mercedesy
... sdílejte článek

MotoMagazín na facebooku

... sdílejte článek

Témata
INZERCE     Nový inzerát
Klasické motocykly
Motocykly ČZ (1945-1956)
Motocykly ČZ 125 B, t
Motocykly ČZ 125/150 c
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Motocykly JAWA-ČZ
Vozítka Velorex
Kniha vozítka Velorex
Vozíky za motocykl
Vozíky PAv 40 (41)
MOPEDY STADION
Sidecary VELOREX
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
Libor Mačík, Naše motocykly - IV.díl / Období let 1918 - 1953 / G-L
Jawa Californian - Oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Novinky
  Dodatek I
  Dodatek II
  Dodatek III
  Dodatek IV
www.jawadily.cz
Žebříček článků
Jawa 624, 634
Motocykly Jawa-ČZ 125/150 typ 351/352
PAv 40 (41)
Motocykly ČZ 125/150 c
Yamaha XS 750 2D, deník
Motocykly ČZ 125 B, t
Mopedy Stadion
Záhadný Pérák
Motocykly Jawa Bizon
Motocykly Jawa 500 OHC
Oilmaster
Magazín - Blog novinek a zajímavostí ze světa, historie, cest, stodol a garáží
Poválečné motocykly ČZ 125/150
Archiv fotografií MotoMagazínu
Zprávy z příprav knihy vozítka Velorex
Libor Mačík, Naše motocykly - II.díl
Kouzlo detailu
Jawa Californian - Oficiální stránky knihy
Souboj na ostří nože
Motocykly ČZ 125 A
   Nahoru      TISK Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš