MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG           18.6.2019 02:36         
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
Logo MotoMagazínuNáhradní díly na motocykly Jawa a ČZ - Panelka, Pérák, Kývačka, Pionýr, Velorex, Mustang

| Poválečné motocykly ČZ | Zahraniční projekty strakonické ČZ | Motocykly ČZ do celého světa | ČZ kolem světa | Motocykly ČZ 125 A | Motocykly ČZ 125 b | ČZ 125 b ve výjimečném nálezovém stavu | Prototyp ČZ 125 b | Motocykly ČZ 125 b, t v nálezovém stavu | O jedné renovaci motocyklu ČZ 125 b | Motocykly ČZ 125 t | Renovační deník motocyklu ČZ 125 t | Galerie motocyklů ČZ 125 t | Motocykly ČZ 125/150 c | Motocykly ČZ 125/150 c v nálezovém stavu | Galerie motocyklů ČZ 125/150 c | Poznatky z renovace, údržby a provozu motocyklů ČZ | Citlivě restaurovaný motocykl ČZ 150 c | Tříkolová rikša ČZ 125/150 | Přívěsný vozík ČZ | Orthopedia, tříkolová vozítka pro invalidy | Motocykly Jawa-ČZ 125/150 typ 351/352 | ČZ 125 Orthos, tříkolka pro invalidy | Ze života Jawy-ČZ 150 typ 352 | Z Čech do Austrálie na ČZ 150 c | Jak udržovat CZ 150 C |
 Žádná kvalitní renovace či poctivá údržba se neobejde bez znalostí původního provedení a výrobní technologie. Taktéž je nezbytná znalost současných technik a orientace na trhu řemeslné práce a náhradních dílů.


Poznatky z renovace, údržby a provozu motocyklů ČZ 125/150 c







Linkování
 Linkování motocyklových dílů bylo vždy prováděno ručně. V důsledku toho se může šířka linky a její pozice vůči pevným bodům měnit.

Linkování předního blatníku
 Paremetry linky změřené na nikdy nerenovovaném, nepoužitém blatníku:
  • Šířka linky: min. 2 mm / max. 5 mm
  • Umístění linky: 29 mm od předního okraje, 35 mm od zadního okraje, na bocích kolísá od okraje mezi 17 až 20 mm od přední po zadní část.

    Zadní strana     

    Linkovaný přední blatník  - nálezový stav
    Linkovaný přední blatník  - nálezový stav      Přední strana

    Linkovaný přední blatník  - nálezový stav
    Linkovaný přední blatník  - nálezový stav Linkovaný přední blatník  - nálezový stav Linkovaný přední blatník  - nálezový stav

    Linkovaný ráfek - nálezový stav Linkování ráfků kol
     V případě, že měl motocykl kola celá lakovaná černou barvou, byly ráfky byly opatřeny linkováním:
  • Barva linky: bílá
  • Šířka linky: 2,5 mm
  • Umístění linky: 7,5 mm od okraje ráfku. Rozteč mezi linkami je 38 mm, šířka ráfku 58 mm.

    Poznatky z renovace elektrických součástí

  • Motocykl má ukostřený záporný (-) pól akumulátoru. Změnou polarity akumulátoru může dojít k poškození selenového usměrňovače (pojistky).
  • Akumulátor je používán pouze pro houkačku a přední obrysové světlo. Nabíjen je ze světelného okruhu přes pojistku, tlumivku a selenový usměrňovač. Přerušení pojistky a tím i nabíjení lze identifikovat pouze měřením, nebo vizuálně.
  • Snížený výkon alternátoru, projevující se slabou jiskrou a nedostatečným svitem předního světla, způsobují stárnoucí magnety setrvačníku. Specializovaní opraváři dokáží stárnoucí magnety opět nabudit. Svit předního světla můžeme zvýšit výměnou zadní žárovky 6V/5W za 6V/3W. V případě dlouhodobého uskladnění statoru je vhodné křížově přemostit magnety ocelovými pásky.
  • Praská-li vlákno zadní žárovky, pomůže výměna žárovky za 6V/5W za 12V/3W.
  • Nedokonalý kuželový styk rotoru setrvačníku s klikovou hřídelí může způsobit protočení rotoru vůči klikovému hřídeli (přestřižení Woodrufova klínu). Kuželový styk lze opravit tak, že mezi kužel klikového hřídele a setrvačník naneseme brusnou pastu a setrvačníkem ručně otáčíme tak dlouho, dokud nedojde k dokonalému styku obou součástí.
  • Vynechávání motoru ve vyšších otáčkách může způsobovat proražená izolace vysokonapěťové cívky či vysokonapěťové průchodky.


    Setrvačníkové magnetodynamické zapalování ČZ-BOSCH
    Stator
    přední strana
    Stator
    zadní strana
    Světelná cívka Kondenzátor
    zadní strana
    xxx xxx xxx xxx

    Kladívko Kontakt kladívka Indukční cívka
    xxx xxx xxx xxx

    Fotodokumentace

    Originální stahovák rotoru magneta (závit M27x1,25) Vysokonapěťová průchodka
    Originální stahovák rotoru magneta (závit M27x1,25) Vn. průchodka Vn. průchodka se stahovacím krytem

    Tabulka základních seřizovacích hodnot ČZ 125 cČZ 150 c
    ZAPALOVÁNÍ TypMagnetodynamické
    SvíčkaPAL 14/175 (odtrh kontaktů 0,5 mm)
    Odtrh0,4 mm
    Předstih4,5 mm
    KARBURÁTOR TypJIKOV (PAL) 2918 HC
    Hlavní tryska7580 (85)
    Volnoběžná tryska45 (součást karburátoru)
    Poloha jehly (zářez shora)2
    Bohatost směsi1/2
    PNEUMATIKY Přední - rozměr / typ2,75 x 19 / Barum SuperSport
    Přední - tlak1,2 atm
    Zadní - rozměr / typ2,75 x 19 / Barum SuperSport
    Zadní - tlak1,5 - 2,0 atm
    ŘETĚZ Rozměr1/2'' x 5/16'' - 110 článků
    Napnutí (průhyb)15 - 20 mm
    EL. VYBAVENÍ Žárovka přední6V 25/25W Ba 20dt
    Žárovka přední obrysová6V 1,5W Ba 9s
    Žárovka zadní6V 5W Ba 15s
    Pojistka1A (dobíjení)
    Akumulátor6V-7Ah (3 M 1) kostřený (-) pól
    NÁPLNĚ Poměr olej / benzin1:25 (záběh 1:16, 1:20)
    Převodovka~ 0,65 dm3


      Pro oddíl RENOVACE sháníme informace o řemeslnících, renovátorech, opravářích a prodejcích náhradních dílů a replik motocyklů ČZ.






    Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.


    DISKUSE K ČLÁNKU
    Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
    Zodpovězená témata (65/65): Strana 1 / 5 Starší témata    
     Může mi někdo poradit, jaký odstín (číslo barvy) černé mám dád na ČZ 125 C. Děkuji za odpověď    [Láďa]    (24. 04. 2008)
     A myslíš že to ve výrobě nějak řešili jaký odstín černé tam dají? Prostě černá. Za půl roku na sluníčku bude stejně každý odstín jiný.    [Jarda]    (22. 05. 2015)
     Ahoj, je to trochu problém, renovuji ČZ 150 C a taky to řeším, někdo použije RAL 9O11 - grafitová černá, nebo RAL 9OO5 -tmavě černá. Je to na tobě. Mě osobně se více líbí ta tmavší černá, s chromem to dává hezký kontrast, napiš jak jsi se rozhodl.    [Jindra]    (02. 07. 2008)
    Přidat odpověď    (2)
     Zdravím všechny,prosím o radu kde se da'sehnat výkres stahovaku setrvačníku na moto cz 150c nebo stahovak koupit.Děkuji Mirek    [Mirek]    (30. 04. 2014)
     Mirku,taky ho má Montyjawa za 130Kč.    [r]    (15. 05. 2014)
     Nebo například na www.scootershop můžeš zakoupit shodný stahovák Buzetti typ BUS239.Proti etovaru je sice jen o 8Kč levnější,ale zase je v profi kvalitě a nemusíš opravovat závit na šroubu,jako ustahováků od Mirka Touška.Pokud by sis ho chtěl udělat sám,jedná se o závit M27x1,25.    [J.K.]    (04. 05. 2014)
     stahovák koupíš na etovar.cz    [Mirek]    (30. 04. 2014)
    Přidat odpověď    (3)
     poradte kde sehnat bakelit kryt baterie na čz 125 t dik moc    [pokys]    (18. 03. 2014)
     Pozdro(atrapu) baterie prodává pan Hadrávek z HF Moto http://www.hfmoto.cz/cz.html
    V nabídce ho nemá uveden takže se domluvit telefonicky nebo e-mailem.    [Martin Štindl]    (20. 03. 2014)
    Přidat odpověď    (1)
     Dobrý den,
    potřeboval bych radu. Mám čz150 jezdila celkem dobře, ale z nenadání jde zařadit jen trojka. Předloha cvaká, ale zustává neutrál, až na tu trojku. (Startuji rotlačováním a nemám zaaretovaný startovací hřídel, ale v tom by asi neměl být problém). Nevím si rady, budu rád za každou pomoc.
    Díky Richi    [Richi]
        (24. 06. 2013)
     Nejspíš se bude muset motor půlit, nejčastější závadou řadícího mechanismu je prasknutí pružiny západky ale i v tomto případě lze řadit všechny rychlosti(I stupeň s obtížemi). Podle toho popisu to ale bude něco jiného.    [Martin Štindl]    (02. 07. 2013)
    Přidat odpověď    (1)
     Dobrý den,chtěl jsem vás požádat o radu, na motoru čz150 je nad kontrolním šroubem oleje šroub s levým závitem(myslím že zajišťuje něco na řazení, splet jsem si ho z kontrolním a omylem jsem ho o pár závitů povolil a nejde mi zašroubovat zpět a doufám, že se kvůli tomu nebude muset půlit motor. Díky    [mbm]    (21. 03. 2013)
     Jedná se o šroub vypínání startéru - při jeho vyšroubování se uvolnil unašeč startéru a přes pnutí vratné pružiny se protočil. Motor se kvůli tomu půlit nemusí, stejně nasazení vratné pružiny a aretování se provádí až po sestavě motoru. Popis je zde, snad to bude stačit:
    http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=113&idtop=117889    [Martin Štindl]    (21. 03. 2013)
    Přidat odpověď    (1)
     PÁNOVÉ MÁM DOTAZ. MOJE 150 ČZ ŠPATNĚ STARTUJE KDYŽ JE TEPLÁ. MĚNIL JSEM SVÍČKY, ALE BEZ USPJĚCHU. ČÍM TO MŮŽE BÝT?    [Petr]    (06. 05. 2006)
     KOndenzátor, nebo cívka, mně to dělalo to samý, podruhý už to byla zapalovací cívka, teď jezdí jak brus.    [Petr]    (22. 10. 2012)
     Použít svíčku N7, N5 je pro zimní provoz.    [ttt]    (23. 05. 2006)
    Přidat odpověď    (2)
     zdravím potřebuji poradit způsob, jak u ČZ 150C vyndat ze zadního kluzáku dolní vnitřní kryt, který je patrně nalisovaný v hliníkovém odlitku. (je v tom nějaký fígl?) Chci ho chromovat a nedaří se mě ho žádným způsobem dostat ven. (pervl)    [pervl]    (26. 04. 2012)
     odlitek ohřát (třeba horkovzduškou)a velkým hasákem OPATRNĚ za ten kryt zabrat. Jde to blbě, pravděpodobnost zničení je 50%.    [Monty]    (26. 04. 2012)
    Přidat odpověď    (1)
     Dobrý den,chtěl jsem se zeptat zda na internetu někde není návod na půlení motoru čz 150c? Případně jestli by mi někdo nemohl alespoň stručně půlení motoru popsat.Bude to mé první půlení motoru,takže z toho mám trošku strach,abych něco zbytečně nepokazil. Hledal jsem to na internetu,ale zatím bez výsledku. Koupil jsem tento motor a bohužel má špatný tisícihran na řazení, takže se půlení motoru nevyhnu.
    Předem moc děkuji za odpovědi!    [Tom]
        (10. 02. 2012)
     Ještě tohle má kolega:
    http://jawarmaniak.wz.cz/ke_stazeni/udrzba150C.html    [Martin Štindl]    (14. 02. 2012)
     Děkuji za odpovědi,po delším hledáním jsem i něco na internetu objevil, i pro ostatní sem dávám odkaz:
    target=_blank>http://zdenekcuma.rajce.idnes.cz/Motor_CZ_125C/#
    ten pán nafotil,jak postupoval při půlení a sestavování motoru čz 125C, což si myslím, že je pro inspiraci velmi dobré    [Tom]    (14. 02. 2012)
     Pavel - nidky jste asi Zetku 150 neviděl ani na výkrese! Vyměnit to jde bez půlení na JAWě,ale 150 Zetka je úplně jinej motor! Proč radíte,když o tom nevíte nic?

    Jestli je návod na webu nevím,ale pokud Tom bude postupovat podle návodů na Kývačku a současně používat rozum, nic na tom není, pravděpodobnost chyby je menší než u Jawskýho motoru.    [Monty]    (11. 02. 2012)
     půlit motor se nemusí,stačí sundat kryt spojky a pak to jde vyměnit i bez půlení.    [Pavel]    (10. 02. 2012)
    Přidat odpověď    (4)
     co stim je když se čz 125c zařeje a nechytá ? lukas    [lukas]    (20. 05. 2006)
     vadnej kondenzator    [Petr]    (23. 10. 2011)
     nebo průchodka(seženeš ji viz nahoře)    [Mára]    (14. 12. 2006)
     Vadna zapalovaci civka.    [Pavel]    (17. 11. 2006)
    Přidat odpověď    (3)
     Před týdnem jsem sehnal náhon tachometru,rybiny a svírací kroužky na výfuk a to celé za 500Kč.Někdy se prostě přištěstí,tak sháněj a držím palce,Lukáši.    [marek]    (12. 02. 2007)
     Co je na tom za štěstí? Já sehnal kompletní pojízdnou ČZ 125b i s platným TP za 2500 Kč. STK bohužel propadlá, ale nikdo není dokonalý :-)    [leflokoman]    (19. 02. 2011)
     zadej na netu čz150c a na křištálovém těžítku je toho hodně a když tak zadej Chotusice burza a vyjedou ti firmy co tam jezdí s replikama    [Marian]    (07. 07. 2007)
     Tak to máš neuvěritelný štěstí,ale repliky prý někdo výrábí,ale já nevim kdo.Neví to někdo?    [Jan]    (14. 02. 2007)
    Přidat odpověď    (3)
     Ahoj, máte někdo zkušenost s lakovánám ráfků + drátů + napínáků drátů kol do černé barvy? Poraďte jak na to. Renovuji ČZ150c lidovku. Díky všem za informaci. Petr    [Petr]    (12. 10. 2006)
     ahoj ja jsem na svoji čz150c nechal opiskovat kola dal novy vyplet nechal poradne vycentrovat a dal komaxit cerny a potom loziska.je to tvrdsi nez barva vic to vydrzi a pri davani plaste to neponicis.    [peta]    (10. 04. 2009)
    Přidat odpověď    (1)
     ahoj,co mám dělat s čz 125c musím jí dlouho roztlačovat,drží jen ve vysokých otáčkách,v nízkych chcípá-komprese tak jak má být(neuchází),předstih od odborníka,tryska dobrá,cívka také hází pravidelně,ale číza si řekla NEE,UŽ ŽÁDNE JEŽDĚNÍ,ANI PRO STÁVAJÍCÍHO MAJITELE. :( Už byla u lecjakého odborníka ale všichni stejný závěr-ZÁHADA,SEŽEN SI JINÝ MOTOR,A tak hledám moudrosti tady. Za všechny odpovědi moc Díky Jan H.    [Jenda]    (14. 12. 2006)
     Hermetik urcite ne, cervenej silikon na tesneni olejovych van je nejlepsi a taky novy gufera ;-)    [Bombastik]    (07. 04. 2009)
     Ahoj Tomaší S.mám docela stejný problém se stejným závěrem, nasa-
    dit jiný motor. Máš-li radu dík za ní vaclavvetos@atlas.cz    [vaclavvetos]    (27. 12. 2006)
     Máš ty samé příčiny jako já-teče ti mezi kartery do ojníční části olej(převodový)- řešení-rozpůlit motor,sehnat těsnění-nejlépe hermetik,pořádně utahnout a jede-jinak nevim .Zdar a napiš jestli to jede.    [Mára]    (26. 12. 2006)
     Pár nápadů bych měl, jak ji zpojízdnit.Napište mi Váš mail a proberem to.    [Tomáš S.]    (21. 12. 2006)
    Přidat odpověď    (4)
     Poradíte mi prosím Vás, kdo udělá GO motoru ČZ 150c, možno i výměnným způsobem. Děkuji za radu    [Petr]    (01. 01. 2008)
     Zkuste se poptat tady, vypadají docela solidně..
    http://www.motoservis-jakuba.cz/index.php    [Radek]    (20. 01. 2009)
    Přidat odpověď    (1)
     ahoj lidi prosím všechny kdo se motáte kolem ráfku a kol... scháním dráty na čz 150 ale nevím který to je rafek....mám to na stavbu a potřebuju dráty 190×3.5 mm jakékoli informace pište na email díky moc...    [Máša]    (02. 01. 2009)
     díky moc    [Máša]    (03. 01. 2009)
     190x3,5 jsou přední ze 150 .
    Pokud chcete chromovaný,napište na montyjawa@seznam.cz    [Monty]    (02. 01. 2009)
    Přidat odpověď    (2)
     U ČZ 150c mám problém s vypadáváním druhého rychlostního stupně. Vypadnutí následuje po přetočení "dvojky" pro přeřazení na trojku. Motor jsem měl již rozpůlen a žadné pro mě viditelné opotřebení jsem tam neviděl. Zdá se mi, že je tento problém dost častý. Pokud je podezřelé "dvojkové" kolečko na předlohovém hřídeli dá se nahradit z nějakého jiného typu? , nebo vyrábí někdo repliku? Díky.    [Vláďa]    (26. 08. 2008)
     Jo, ještě jsem zapoměl, že dvojka vypadne do neutrálu mezi dvojku a trojku, takže pomáhá držet řadící páku tlakem zhora, ale je to nespolehlivé a myslím pro motor i nezdravé.    [Vláďa]    (26. 08. 2008)
    Přidat odpověď    (1)

    NOVÉ TÉMA
    Pouze pro založení nového diskusního tématu
    Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
     Jméno:     
     E-mail:     
    Nutno vyplnit text a jméno
    Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

    Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
    Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

    VeteránKalendář
    Nové články
    Muzeum českého road racingu v Hořicích
    XXIII. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
    Cena města Jičína 2018
    Jarní cena Brna 2018
    Norton Dominator 650 SS
    Evropský festival Route 66
    Česká Tourist Trophy 2018
    Kawasaki 500 H1 Mach III v ČSSR?
    Setkání veteránů Holešov 2018
    NOC international rally 2018
    Ve stopě zlínské šestidenní 2018
    I pozitivní změny v dopravě se dějí...
    Star Rally 2017
    Pérák 2018
    Nepomucký trojúhelník 2018
    X. setkání motocyklů Jawa 500 OHC
    NIPPON RETRO 2018
    300 zatáček Gustava Havla 2018

    PODPOŘTE NÁS
    SDÍLENÍM ČLÁNKU

    MotoMagazín na facebooku


    Témata
    INZERCE     Nový inzerát
    Japonské motocykly
    Poválečné motocykly ČZ
    Jawa Pérák
    Motocykly JAWA 500 OHC
    Motocykly JAWA Bizon
    Vozítka Velorex
    Manet 90
    Kniha vozítka Velorex
    Motocyklové vozíky
    Motocyklové vozíky PAv
    Mopedy Stadion
    Sidecary VELOREX
    Videoarchiv
    Francouzské motocykly
    Literatura
    OILMASTER
    MotoMagazín na Youtube
    MotoMagazín na Rajčeti
    Motocyklové vozíky PAv - oficiální stránky knihy
      Oficiální stránky knihy
    Jawa Californian - oficiální stránky knihy
      Oficiální stránky knihy
      Dodatky knihy
      Fan club Velorex
    Vrchní, zdrhni!
    www.jawadily.cz
    Žebříček článků
    Reportáže
    Česká Tourist Trophy 2016
    7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
    III. Pohár motorových dvoukolek
    Pérák 2016
    NIPPON RETRO 2018
    300 zatáček Gustava Havla 2015
    Cena města Jičína 2018
    Pérák 2015
    Setkání veteránů Holešov
    300 zatáček Gustava Havla 2018
    Pérák 2018
    300 zatáček Gustava Havla
    Česká Tourist Trophy 2018
    Jarní cena Brna 2018
    Veteráni Moravským Slováckem 2016
    Kniha Jawa Californian
    XX. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
    Nepomucký trojúhelník 2018
    Česká Tourist Trophy 2017
    Pérák 2017
    Barum Czech Rally Zlín 2017
    X. setkání motocyklů Jawa 500 OHC
    Oldtimer Festival 2016
    Star Rally 2017
       Nahoru      TISK Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš