MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG           16.8.2018 10:21         
Podívejte se jak můžete ušetřit na povinném ručení
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
Logo MotoMagazínuwww.mototechnik.cz

| Poválečné motocykly ČZ | Zahraniční projekty strakonické ČZ | Motocykly ČZ do celého světa | ČZ kolem světa | Motocykly ČZ 125 A | Motocykly ČZ 125 b | ČZ 125 b ve výjimečném nálezovém stavu | Prototyp ČZ 125 b | Motocykly ČZ 125 b, t v nálezovém stavu | O jedné renovaci motocyklu ČZ 125 b | Motocykly ČZ 125 t | Renovační deník motocyklu ČZ 125 t | Galerie motocyklů ČZ 125 t | Motocykly ČZ 125/150 c | Motocykly ČZ 125/150 c v nálezovém stavu | Galerie motocyklů ČZ 125/150 c | Poznatky z renovace, údržby a provozu motocyklů ČZ | Citlivě restaurovaný motocykl ČZ 150 c | Tříkolová rikša ČZ 125/150 | Přívěsný vozík ČZ | Orthopedia, tříkolová vozítka pro invalidy | Motocykly Jawa-ČZ 125/150 typ 351/352 | ČZ 125 Orthos, tříkolka pro invalidy | Ze života Jawy-ČZ 150 typ 352 | Z Čech do Austrálie na ČZ 150 c | Jak udržovat CZ 150 C |
  Důsledná prověrka spojená s fotografickým zdokumentováním motocyklu v tzv. nálezovém stavu pomůže zjistit skutečná provedení motocyklů tak, jak sjely z výrobního pásu.


Motocykly ČZ 125 b, t v nálezovém stavu





Motocykl ČZ 125 b    r.v. 1947
(zdokumentovaný, nálezový stav)

Motocykl ČZ 125 b - nálezový stav Motocykl ČZ 125 b - nálezový stav


 Chromované díly: boky nádrže, víčko nádrže, rámeček světlometu, řídítka, výfuková kolena, tlumiče výfuku, spony tlumičů výfuku, misky řízení, řadící a startovací páka, kryt houkačky
 Černě barvené díly (mimo základních): kola, pedál zadní brzdy, rozeta, pružiny vůdčího sedla
 Linkování: bílé linky - nádrž, ráfky kol, přední a zadní blatník.
 Sedlo vůdčí: Koženkový potah Sedlo tandemové: Koženkový potah
 Matice tlumiče řízení: šestihranná se znakem ČZ, bakelit
 Tachometr: VDO (černá stupnice - max.100 km/hod)
 Hlava válce: Hranatá s dekompresorem
 Chrániče kolen, sedlo spolujezdce, stupačky spolujezdce

 Nepůvodní díly: Ruční houkačka, zadní světlo

Motocykl ČZ 125 b - nálezový stav Motocykl ČZ 125 b - nálezový stav Motocykl ČZ 125 b - nálezový stav
Motocykl ČZ 125 b - nálezový stav Motocykl ČZ 125 b - nálezový stav Motocykl ČZ 125 b - nálezový stav
Motocykl ČZ 125 b - nálezový stav Motocykl ČZ 125 b - nálezový stav Motocykl ČZ 125 b - nálezový stav


Motocykl ČZ 125 t (s dekompresorem)    r.v. 1948
(zdokumentovaný, nálezový stav)

Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav  Michal Čtrnáctý nafotil a detailně popsal nálezový stav svého motocyklu ČZ 125 t v provedení s dekompresorem. Součástí obrazové dokumentace je i páčka dekompresoru vyfotografovaná na četné žádosti čtenářů MotoMagazínu.

 Výrobní číslo rámu i motoru: 172025
 Chromované díly: boky nádrže, řídítka s přepínačem světel, rámeček světlometu, rámeček tachometru, šroub uzavírání schránky, kolena a tlumiče výfuků, řadící a startovací páka, víčko nádrže (bez odměrky oleje).
 Černě barvené díly (mimo základních): kola, pedál zadní brzdy, rozeta, pružiny vůdčího sedla
 Linkování: bílé linky - nádrž, přední i zadní blatník, přední vidlice
 Sedlo vůdčí: gumový potah, výrobce BAŤA
 Matice tlumiče řízení: šestihranná se znakem ČZ, bakelit
 Tachometr: VDO , černá stupnice max. 100 km/hod
 Motor: s dekompresorem a zadním vývodem lanka spojky
 Pneumatiky: 2,50'' x 19'', typ Barum Super Sport
 Stupačkové gumy se znakem ČZ, šedé rukojeti a návlek startovací páky, červený návlek řadicí páky, původní kabeláž, původní pásky připevnění vodičů

 Nepůvodní díly: přední kolo, karburátor s přívodem paliva, nosič
 Chybějící díly: houkačka, baterie s držákem

Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav
Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav
Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav
Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav
Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav
Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav

Motocykl ČZ 125 t (bez dekompresoru)    r.v. 1950
(zdokumentovaný, nálezový stav)

Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav  Mgr. Jan Dáňa vlastní, po prvním majiteli, velmi zachovalý motocykl a dle výrobního čísla a roku výroby zřejmě jeden z posledních typu t. Motocykl je chochován i s původním akumulátorem VARTA 3 M 1 6V-7Ah včetně originálního držáku.

 Výrobní číslo rámu i motoru: 235017
 Chromované díly: boky nádrže, víčko nádrže, rámeček světlometu, řídítka, výfuková kolena, tlumiče výfuku, spony tlumičů výfuku, kryt houkačky, misky řízení, řadící a startovací páka, vzduchový filtr, přelínač tlumených/dálkových světel
 Černě barvené díly (mimo základních): kola, pedál zadní brzdy, rozeta, pružiny vůdčího sedla
 Linkování: bílé linky - nádrž, ráfky kol, přední i zadní blatník, přední vidlice
 Sedlo vůdčí: Gumový potah, výrobce SVIT. Sedlo tandemové: Koženkový potah
 Matice tlumiče řízení: šestihranná se znakem ČZ, bakelit
 Tachometr: K (černá stupnice - max.100 km/hod)
 Hlava válce: Oválná bez dekompresoru
 Stupačkové gumy se znakem ČZ, původní kabeláž, původní pásky připevnění vodičů, sítko vtoku nádrže, akumulátor VARTA 3 M 1 6V-7Ah

 Nepůvodní díly: Ruční houkačka

Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav
Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav
Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav
Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav
Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav
Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav
Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav
Montážní díly akumulátoru - nálezový stav Kryt akumulátoru VARTA 3 M 1 6V-7Ah - nálezový stav
Akumulátor VARTA 3 M 1 6V-7Ah - nálezový stav Montážní díly akumulátoru - nálezový stav Detail místa uložení akumulátoru - nálezový stav

Motocykl ČZ 125 t (bez dekompresoru)    r.v. 1949
(zdokumentovaný, nálezový stav)

Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav  Motocykl z roku 1949 nemá hlavu válce s dekompresorem. Na řídítkách tedy není připevněna ovládací páčka dekompresoru a motor je zhášen pomocí zkratovacího tlačítka na pravém boku motoru.

 Výrobní číslo rámu i motoru: 220392
 Chromované díly: boky nádrže, víčko nádrže, rámeček světlometu, řídítka, výfuková kolena, tlumiče výfuku, spony tlumičů výfuku, misky řízení, řadící a startovací páka, šroub skříňky na nářadí, kryt houkačky, vzduchový filtr, přepínač tlum. a dálk. světla.
 Černě barvené díly (mimo základních): kola, pedál zadní brzdy, rozeta, pružiny sedla
 Linkování: bílé linky - nádrž, ráfky kol, přední i zadní blatník, přední vidlice
 Sedlo vůdčí: Gumový potah. Sedlo tandemové: Kožený potah
 Matice tlumiče řízení: šestihranná se znakem ČZ, bakelit
 Tachometr: K (černá stupnice - max.100 km/hod)
 Hlava válce: Hranatá bez dekompresoru
 SPZ umístěná pod předním blatníkem
Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav
Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav
Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav
Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav
Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav
Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav

Motocykl ČZ 125 t (bez dekompresoru)    r.v. 1948
(zdokumentovaný, nálezový stav)

Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav  Motocykl nabízený k prodeji na jarní MotorTechně v Brně dne 10.4.2004 je zajímavý tím, že motor již nemá hlavu válce s dekompresorem. Na řídítkách tedy není připevněna ovládací páčka dekompresoru a motor je zhášen pomocí zkratovacího tlačítka na pravém boku motoru.

 Výrobní číslo rámu i motoru: 223639
 Chromované díly: boky nádrže, víčko nádrže, rámeček světlometu, řídítka, výfuková kolena, tlumiče výfuku, spony tlumičů výfuku, misky řízení, řadící a startovací páka, šroub skříňky na nářadí, vzduchový filtr
 Černě barvené díly (mimo základních): kola, pedál zadní brzdy, rozeta, pružiny sedla
 Linkování: bílé linky - nádrž, ráfky kol, přední i zadní blatník, přední vidlice
 Sedlo: Gumový potah. Výrobce BARUM.
 Matice tlumiče řízení: šestihranná se znakem ČZ, bakelit
 Tachometr: K (černá stupnice - max.100 km/hod)
 Hlava válce: Oválná bez dekompresoru
 Stupačkové gumy se znakem ČZ, původní kabeláž, původní pásky připevnění vodičů

Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav
Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav
Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav
Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav

Motocykl ČZ 125 t (s dekompresorem)    r.v. 1948
(zdokumentovaný, nálezový stav)

Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav

 Petr Bízek na svém motocyklu ověřil tyto poznatky:

 Výrobní číslo rámu i motoru: 165924
 Chromované díly: boky nádrže, víčko nádrže, rámeček světlometu, řídítka, výfuková kolena, tlumiče výfuku, spony tlumičů výfuku, misky řízení, řadící a startovací páka, šroub skříňky na nářadí, kryt houkačky, vzduchový filtr, přepínač tlum. a dálk. světla, pružiny sedla
 Černě barvené díly (mimo základních): kola, pedál zadní brzdy, rozeta
 Linkování: bílé linky - nádrž, ráfky kol, přední i zadní blatník, přední vidlice
 Sedlo vůdčí: Gumový potah, výrobce Barum
 Matice tlumiče řízení: šestihranná se znakem ČZ, bakelit
 Tachometr: K (bílá stupnice - max.100 km/hod)
 SPZ umístěná nad předním blatníkem - 976 Č-VN
 Hlava válce: Hranatá s dekompresorem
 Nepůvodní díly: Přední vidlice,tlumiče výfuku – typ c
Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav
Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav
Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav

Motocykl ČZ 125 t    r.v. 1947
(zdokumentovaný, nálezový stav)

 Ivan Plachý na motocyklu Jakuba Plachého ověřil tyto poznatky:

 Výrobní číslo rámu i motoru: 160412
 Chromované díly: boky nádrže, víčko nádrže, rámeček světlometu, řídítka, výfuková kolena, tlumiče výfuku, spony tlumičů výfuku, misky řízení, řadící a startovací páka, kryt houkačky
 Černě barvené díly (mimo základních): kola, pedál zadní brzdy, rozeta
 Linkování: bílé linky - nádrž, ráfky kol.
 Sedlo: Koženkový potah. Výrobce VEPS Pařík péra, Praha
 Matice tlumiče řízení: šestihranná se znakem ČZ, bakelit
 Tachometr: VDO (černá stupnice - max.100 km/hod)
 Hlava válce: Hranatá s dekompresorem
 Linkování předních vidlic a krytu řetězu je zřejmě dobovou nadstadardní úpravou. V archivech jsou k dispozici dobové fotografie několika nových strojů určených k prodeji, jenž jsou právě v tomto provedení.
Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav
Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav
Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav
Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav
Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav Motocykl ČZ 125 t - nálezový stav






Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.


DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
Zodpovězená témata (26/27): Strana 1 / 2 Starší témata    
 Zdravim a chci se zeptat, jestli maji byt vicka brzdovych bubnu chromovana nebo zinkovana? A jestli jsou vubec nejake jine dily zinkovany nebo je vse chrom.Diky za odpoved.    [Bizek Petr]    (18. 11. 2004)
 odpérovaná C, nálezový stav, chrom.    [Xcelsion]    (07. 11. 2007)
 Jestli myslíš na čz 150C, tak přední víko je hliníkové bez další povrchové úpravy, zadní plechové bylo lakované většinou černě. Na některých dobových foto jsem ale viděl i světlé - pravděpodobně stříbrné, nebo šedé (podle černobílých fotek to nejde přesně poznat), chrom to ale podle mne nebyl. Jinak u starších modelů (125T,neodpružená 150) bylo hliníkové i zadní víko.    [Michal14]    (18. 11. 2004)
Přidat odpověď    (2)
 je nejaky rozdil mez ramem na CZ 125 B a CZ 125 T    [Libor]    (10. 05. 2006)
 Jo mimochodem - ty fotky mi asi nedošly.    [Michal14]    (13. 04. 2007)
 Záleží který je to téčko. Rám prvního téčka se od béčka neliší, rám posledního z r. 1949 se liší v několika detailech (uchycení zadních stupaček, výtuhy zadní vidlice, tvar plechů uchycení zadního kola... )    [Michal14]    (13. 04. 2007)
 tak uz sem ty fotky poslal , snad dosli    [libor]    (15. 05. 2006)
 To by mě zajímalo. Muj mail je michal@aukett.cz Díky.    [Michal14]    (15. 05. 2006)
 no ja mam obadva, v puvodnim stavu a par drobnosti se lisi,ale sou to jen detaili, na pozadani muzu zaslat mailem    [Libor]    (13. 05. 2006)
 no ja mam obadva, v puvodnim stavu a par drobnosti se lisi    [Libor]    (13. 05. 2006)
 Myslim že neni.    [Michal14]    (11. 05. 2006)
Přidat odpověď    (7)
 kolik sto ji čz 125b rad bych ji koupil    [bn b]    (13. 04. 2007)
 To já taky. Už jí shánim několik let. Myslim že otázka ani tak nestojí, kolik stojí, ale kde jí sehnat.    [Michal14]    (13. 04. 2007)
Přidat odpověď    (1)
 Preco ma moja CZ 125t kastliky na oboch stranach? Prosim poradte.    [Vlado]    (31. 12. 2006)
 Pardon tie otvory sú štyri.    [M.]    (21. 01. 2007)
 Ahoj Vlado. Na mojom T boli tiež dva kastliky.Rád by som videl tie fotky, ale neviem kde sú.Ten moj pravý kastlik ma dolu plech s tromi otvormi, na ľavom je iba drát. Zaujimalo by ma aj uchytenie tvojho kastlika a iné veci ohladne prevedenia a roku výroby:Ja mám 1949. Napíš prosím ťa, kde sú tie fotky.    [M.]    (20. 01. 2007)
Přidat odpověď    (2)
 ZDravim,mam CZ 125 B 1947 a CZ 125 T 1948 obe predrenovacni stav.zacinam renovovat B, je tam uzka rozeta (5mm) kdezto u Tcka je sirsi (8mm) ovsem ta tenka je dost spatna,myslite ze nevadi kdyz tam dam Tckovou ,je to velky prohresek pri precizni renovaci??? a nebude potom vadit ze male retezove kolo je tez 5mm????? Pripadne dale muzu nabidnout nekomu vymenu krytu na retez na CZ125 C za kryt na B,T. A nevite o nekom kdo nachromuje kolena vyfuky? tlumice vyfuku sou v dobrem stavu a chtel bych je tam dat nachromovany originaly.Kolena sou potlucene,takze dat tam potlucene ci koupit repliky.Prosim o vase nazory.diky    [Libor]    (02. 05. 2006)
 pripadne pokud ma nekdo na prodej ci na vymenu Retezove kolecko tlouska 8mm tak dejte vedet    [Libor]    (03. 05. 2006)
 jo a jeste sic repliky vypadji hezky ale me se zda ze maji takovy plechovy zvuk, ze proste ty originaly maji lepsi , hlubsi. ale zrejme jde o to jaky repliky a od koho    [Libor]    (03. 05. 2006)
 No ja sem slysel ze galvanovna v Chorebori na vysocine bere i vyfuky staci je povrchove ocistit a vypalit a ostatni si zaridi sami , a dokazou je nachromovat. pripadne muzu poskytnout kontakt.    [Libor]    (03. 05. 2006)
 Pokud dáš do zadu 8 mm a v předu budeš mít 5 mm tak ti to bude vepředu pěkně lítat a akorát zničíš řetěz.Kolena kup repliky.Za rovnání otlučenin a leštění pod chrom dáš víc jak za repliky.Nevím jestli by ti to na chrom vzaly.Musí to být i uvnitř čisté.    [ZETKAŘ]    (02. 05. 2006)
Přidat odpověď    (4)
 podle mého názoru sedlo na motocyklu p. Michala 14, není původní. Je to kombinace gumového sedla z typu T, C, držáku tandemového sedla na C a sedlových pružin z předválečné ČZ 175.    [michal]    (01. 03. 2006)
 Maslim, že je docela možné, že to tandemové sedlo má stejnou konstrukci jako vůdčí téčkové, pouze s tím rozdílem, že na přední části je další součást přidělaná k nosiči, ve které se sedlo kýve a zadní pružiny mají jiný tvar. Koneckonců, proč by vymýšleli něco nového, když mohli využít stávající součásti.    [Michal14]    (01. 03. 2006)
 no asi jsem se zmýlil. Na první pohled mi to přišlo zvláštní. Mám totiž držák sedla o kterém jsem si myslel, že je to držák tandemu na céčko. Bohužel v katalogu to nikde není rozkreslené. Dal bych sem foto ale jelikož to nejde tak bude na veteránfóru. Možná je - pokud to někdo pozná, napište.
Na pružiny jsem se díval na moji 175 jsou v podstatě stejné. .    [michal]    (01. 03. 2006)
 Tak jsem se díval do toho katalogu ND, ale je tam bohužel zobrazeno jen kožené sedlo stzarší konstrukce. Díval jsem se ale na fotky několika jiných téček a konstrukce sedla je u nich naprosto stejná (viz. např. fotky 125t v.č.220392 zde), také pružiny vypadají na pohled stejně a mají i shodný počet "závitů". Takže můj závěr je takový, že se můj jmenovec nejspíš mýlí.    [Michal14]    (01. 03. 2006)
 Díky za postřeh. Všechno je možné. V každém případě už jsem to tak koupil. Podívám se do katalogu ND, jestli je tam konstrukce sedla zobrazená a na céčku mám i ten gumový tandem, tak to můžu srovnat.    [michal14]    (01. 03. 2006)
Přidat odpověď    (4)
 Díky za vysvětlení, pravdou je to, že asi jediná šance jak zjistit jestli je to předělané B nebo jedno z prvních T je, že by někde existovaly výrobní čísla. Tedy souhlas s Petrem Sedláčkem.    [Ivan Plachy]    (05. 03. 2004)
 Mimochodem docela mě překvapilo, kolik peněz vám za ty dva vraky už někdo nabízí. Za ty peníze by se ty motorky daly sehnat v pojízdném stavu.    [Michal14]    (14. 06. 2005)
 Tachometr VDO by sice mohl ukazovat na béčko, ale měly ho myslím i nejstarší téčka. Podle výrobního čísla 172025 (odpovídá roku 1948) se přikláním k tomu, že se jednalo o typ T. Podle toho, co se mi zatím podařilo zjistit byl přelom mezi typy B a T někde kolem výrobního čísla 165900. (Ale je to jen můj soukromý dohad).    [Michal14]    (14. 06. 2005)
 oprava 78kg    [prodejce]    (14. 06. 2005)
 Tak teda nevím co prodáváme my ( http://czty.prodejce.cz/ )... Na štítku je výrob. číslo 172 025, tachometr je VDO, to by odpovídalo 125 B. Ale p. Andrej tvrdí, že 48kg a r.v. 1948 by odpovídali 125 T. Tak poví mi někdo co to s p. Petrem máme? To si vymýšlíme oba? :o)    [prodejce]    (14. 06. 2005)
 Ty Vaše čísla mě nedaly tak jsem vzal do ruky dva staré techničáky - podotýkám typové osvědčení motorového vozidla, vydávané v rove 1947,konkrétně VII. měsíc, oba techničáky mají napsaný typ motocyklu ČZ 125B a oba mají uvedenou hmotnost 78kg.č.m jsou 151 721 a 165 603/ten má dokonce uveden rok výroby 1948!!!    [Petr]    (04. 05. 2004)
 Zobrazená zetka je podľa mňa Béčko pretože na výrobnom štítku má vyrazenú hmotnosť 76kg. Téčko má 78kg. Tie linky sa aj vo výrobe robili ručne, takže vzniklo to čo sa podarilo robotníkovi namalovať.    [Andrej]    (08. 03. 2004)
Přidat odpověď    (6)
 Zdravím, nedávno jsem získal čz 125, r.v.1948 v poměrně zachovalém stavu od původního majitele, bohužel bez dokladů. zajímalo by mě, jesti jde vystavit duplikát technického průkazu, nebo jesti musím sehnat doklady jiné. díky za radu.    [Michal S]    (01. 04. 2005)
 Díky za radu, jenže ona odhlášená byla,a to asi tak před 25 lety.To už asi bude problém,že?    [Michal S]    (04. 04. 2005)
 Pokud nebyla odhlášená, měla by ještě být v databázi. Zeptej se původního majitele. V případě že si bude jist a nebude ochoten to vyřídit sám, navrhuji tento postup. Nech si napsat a ověřit plnou moc(na OÚ - Odbor Dopravy zpravidle vyžaduji taxativně uvedené úkony, k nimž jsi zplnomocněn) a vyřiď duplikát. Jak snadné Milý Watsone :-)    [JzK]    (02. 04. 2005)
Přidat odpověď    (2)
 Všiml jsem si, že starší ze dvou popsaných cz125T bez dekompresoru má vyšší výrobní číslo (vč.223639-r.v.1948 a vč. 220392-r.v.1949), vzhledem k tomu, že je uvedeno že se jedná vždy o číslo rámu i motoru (nelze to tedy vysvětlit např. výměnou motoru za novější), neu,ím si to vysvětlit. Napadá někoho čím by to mohlo být?    [Michal14]    (23. 11. 2004)
 Zdravím Vás z havl. brodu, tak na týhle čz125 jsem se učil jezdit, bylo mi 11,měla dekompresor,magneto,často jsme vyráběli klínky,ještě mám asi rám,sedlo,byla asi z roku 48?nevím jistě,táta už nežije.zážitky to byly úžasný,pionýra jsme neměli,tak jsem šel z kola hned na čz,potom už na jawa250-353(2-pák).dnes je mi41r. mám jawa250-r1958,v pohodě jezdí,nemůžu sehnat dynamo z panelky 55w,zneužívám situace,pokud by někdo měl možnost prodat,nebo poradí,byl bych moc rád.zdravím SLÁVA    [jaroslav prokeš strážná 439 58001 havlíčkův brod]    (26. 02. 2005)
Přidat odpověď    (1)
 Zdravím, možná jdu s křížkem po funuse, ale zjišťuji zdali rám a kartery který jsou z ČZ 125 B nebo T. Číslo rámu je 152933 rok výroby je 1947. Kartery mají číslo 152983. Domnívám že jde o B. Pokuste se mi to rozhodnout    [HonzaS]    (18. 01. 2005)
 Podle toho co vím a podle toho výrobního čísla je to skutečně B. Poslední béčka měli výr čísla 16xxxx.    [Michal14]    (19. 01. 2005)
Přidat odpověď    (1)
 Získal jsem před rokem torzo "Téčka" bez motoru. Nakonec jsem sehnal motor na inzerát, ale ten se vyznačuje zkratovacím tlačítkem na boku a dekompresorem v hlavě. Je to úprava ala český kutil (pak by ale asi byl v hlavě jen šroub) nebo možná varianta? Faktem je že dvojí zhášení motoru postrádá logiku, nic méně držím se zásady "blbej není ten kdo neví ale ten který se nezeptá".    [Jiří]    (20. 12. 2004)
 Zdravím. Mám to samé, rok výroby 1949 číslo motoru 221568 a tedy dekompresor a zkratovací knoflík. "T" jsem získal od prvního a jediného majitele včetně účtu z prodejny. Nikdy prý hlavu neměnil, ani nerozebíral motor. Možná že to bylo jako v Jawě a montovali ze starých zásob, proto tato kombinace. Nejsem na ČZ odborník a jestli plácám , tak se omlouvám.    [Martin]    (13. 01. 2005)
Přidat odpověď    (1)
 Chci se zeptat jak můžu přispět do rubriky nálezový stav fotografiemi svého téčka.Díky za odpověď.    [Bízek Petr]    (14. 11. 2004)
 Jsou v podstatě dvě možnosti, tedy pokud máš fotky digitální.
1. Zmenšit na rozměr kolem 500 bodů a poslat mailem
2. Vypálit na CD v plné velikosti a poslat poštou na adresu MotoMagazínu
K fotografiím by bylo dobré připsat tebou nalezené údaje, jako např. výrobní číslo/rok výroby, povrchová úprava dílů atd.    [Jiří Bartuš]    (15. 11. 2004)
Přidat odpověď    (1)
 Zdravím všechny a chci se zeptat na přední vidle na T.Našel jsem u známýho celou motorku, ale podle uchycení předního blatníku (úplně dole a ne nad kluzákama) má vidlice z C.Jinak moto nemá odpruženej zadek a sedačka hnízdí na dvou pérech.Na štítku je rok 48.Zajímalo by mě, jestli je tato záměna možná, nebo se jedná o zásah předchozího majitele.Chci se pustit do renovace, ale chci mít jistotu, že všechny díly odpovídají originálu.Díky za odpověď.    [Petr Bízek]    (16. 09. 2004)
 Jo, a téčková vidlice měla objímku na řiditka na dva šrouby a cečkova na jeden, Jestli je rv. 48 mohlo to být Béčko a někdo vidlici vyměnil za pohodlnější teleskop, to se mě zdá pravděpodobnější. Mrkni ještě na nosič, Béčka mají o trošku jiný, nebo napiš v.číslo, zdarec......    [hopik.m]    (18. 09. 2004)
 Zřejmě je to typ 125T u kterého někdo vyměnil přední vidlici za novější typ. Pasuje tam, ale pokud vím tak se nikdy takovýhle typ seriově nevyráběl, takže na tvém místě bych si radši sehnal origo téčkovou vidlici se zvednutým blatníkem. Jestli je to opravdu téčko, tak má jen jeden kastlik (nalevo), na krytu řetězu má úchyty na pumpičku a klakson je uchycený mezi zadním blatníkem a rámem. Jestli je ale na štítku rok 48, tak by to ani nic jiného být nemělo.    [Michal 14]    (17. 09. 2004)
Přidat odpověď    (2)
 Zdravím.
Díky moc za stránku o ČZ 125t! Určitě se bude spoustě lidem hodit. Jen mám dojem, že ta motorka, co je tu vyfocená bylo původně béčko, ale má vidlici T. Ono se to těžko poznává, normální téčko je v podstatě taky béčko s teleskopickou vidlicí, jen se mi nezdá ten rok výroby 47, tak nízké v.č. a ten tachometr VDO. Co si o tom myslíte? A ještě pár věcí-v základních poznatcích je uvedeno-matice tlumiče řízení se ze znakem ČZ i bez. Pokud vím, tak na téčko patří jen ta se znakem, ty bez se dělaly až v době céčka... A taky si myslím, že tlumiče výfuků nebyly vždy jen v chromu, ale snad i černé, ale to si jist nejsem. A ještě si šťournu jeden detailek, stupačky tam patří opravdu ty, co je zde napsané. Jen tam není znak ČZ z vrchní strany, ale !Z v dvou kruzích! (asi se jim nepovedlo udělat na gumě Č, tak udělali jen kruh:-)) a z obou stran. Ale ty dobové fotky se mi moc líbí!:-) Díky!    [Petr Sedláček]
    (04. 03. 2004)
 Ty Vaše čísla mě nedaly tak jsem vzal do ruky dva staré techničáky - podotýkám typové osvědčení motorového vozidla, vydávané v rove 1947,konkrétně VII. měsíc, oba techničáky mají napsaný typ motocyklu ČZ 125B a oba mají uvedenou hmotnost 78kg.č.m jsou 151 721 a 165 603/ten má dokonce uveden rok výroby 1948!!!    [petr]    (04. 05. 2004)
 Vážení.
Myslím, že výsledek diskuse je jasný. S největší pravděpodobností jde o motocykl ČZ 125 b s vyměněnou přední vidlicí z typu t. Svědčí o tom zejména údaje na výrobním štítku (rok výroby, hmotnost a výrobní číslo) odpovídají spíše typu b (Technický popis a návod k obsluze platí pro typ t od výrobního čísla 213121). Taktéž koženkové sedlo a tachometr VDO patří spíše typu b než t.
Uvedené skutečnosti rozhodně nijak nesnižují fakt, že jde o mimořádně zachovalý motocykl, jehož změny od originálu jsou logické a zjevně provedenv době jeho aktivního užití a tudíž bych jej doporučoval zachovat ve stavu, v jakém byl dochován.
Chyby a nejasnosti uvedené v článku o motocyklech ČZ 125 t byly v duchu všech připomínek náležitě upraveny.    [Jiří Bartuš]    (09. 03. 2004)
 Vracím se k 125t.Jsem majitelem a to linkování opravdu na kastlíku nemá být.Co se týká středové matice tlumiče řízení,tak ta je zatím duralová(aby se dalo jezdit),jelikož originál bakelitovou nemám a nemohu ji sehnat.    [Jiří]    (08. 03. 2004)
 Originalitě strojů v NTM bych vůbec nevěřil..nevím jak u Čz ale třeba Jawy...bez k.    [josef nehasil]    (05. 03. 2004)
 Vidím, že jsem tady rozpoutal čilou debatu... Jen bych nerad, abychom se tu začli hádat, za tímhle účelem jsem sem vážně nepsal. Já mám totiž takový dojem, že u ČZ je možné snad skoro všechno, takže se naše názory mohou lišit a přitom můžeme mít všichni pravdu. Viděl jsem tu teda už i názory, které by mohly být pravda jen dost těžko, ale to určitě není tenhle případ...
Tak pěkně popořádku. Jak píše pan Bartuš o tom sedle, tak já jsem postupem času zjistil, že podle toho se to poznat nedá. První téčka měly opravdu kožené jako typ B. Jeden takový stroj stojí v NTM a tam by to snad mohlo být správně. I když... hned vedle stojí Jawa-ČZ 150 a v ní je tachometr, kde jsou vyznačeny 4 rychlosti, což se mi zdá jaksi trochu podezřelé, takže... Že ta motorka bylo béčko usuzuji hlavně podle toho roku výroby. Já mám za to, že se téčka začaly vyrábět až roku 48. Ale to je asi dost podobný problém, jako u céčka s neodpérovaným zadkem... Takže neříkám, že není možné, aby to byl jeden z prvních kusů. Ale je dost pravděpodobné, že tu vidli někdo vyměnil. Kdo by v té době jezdil s "hroznou, zastaralou" vahdlovkou, když každej frajer měl už krásné teleskopy? Nemá někdo doloženo od jakého výrobníha čísla už B nebylo B, ale T? Teda vlastně bych asi měl správně říct Bt - T jako takové snad vůbec neeistuje, ale bétéčko zní divně, tak tomu taky říkám téčko:-)
S těmi Véčky na té vidlici docela souhlasím, ještě se k tomu vrátím... To linkování krytu na řetěz je zvláštní, ale možné to podle mě taky je, že to tak z fabriky mohlo vyjet. Kdo ví, co se v té době dělo...
To téčko v galerii je moc pěkné. Ale pár věcí by mě přeci jen zajímalo. To linkování kastlíku, to se dělalo? Já to na originál lakovaném kastlíku ještě nikdy neviděl... A co ta chromovaná matice tlumiče řízení?
Pro Tomáše Franka, taky mám doma na motoru jednu páku pevnou, nevypadalo to samo domo, ale říkal jsem si, že je to asi jen hodně pěkně udělaný bastl, ale když teď vidím, že ta moje není jediná... Díval jsem se do seznamu ND na B a tam uvedená pevná páka není. Ale co mě zarazilo, je uvedená v seznamu ND na céčko... tak teď už teda fakt nevim.    [Petr Sedláček]    (04. 03. 2004)
 Jsem velice rád, že se podařilo uvést do provozu sekci 125t.
Všiml jsem si, že na dnes zveřejněných fotografií (původní stav i zrenovovaný stroj) má startovací páka, otočnou část. Já mám doma původní motor r.v 1948(je z CZ na dnes zveřejněných dobových fotkách) a tam je startovácí páka vcelku. Mám dokonce ještě další motor ze stejné doby a tam je taky pevná. Co vy na to?    [Tomáš Franek]    (04. 03. 2004)
 Dobře, ale nikdo nenapsal důvod proč by to mělo být Béčko s Téčkovou vidlicí! Podle čeho to usuzujete??? Díky za info    [Ivan Plachy]    (04. 03. 2004)
 Súhlasím s Petrem Sedláčkem. Podľa toho čo vidím je to typ B s dodatočne vymenenou prednou vidlicou. Táto úprava sa robila kôli zamedzeniu praskania rámov vplyvom pantografovej nedokonalej vidle. Viem to od, už nebohého, pána ktorý sa so zetkami zaoberal. Stupačky s písmenom Z v kruhoch mám a naozaj patria na B-éčko.    [Andrej]    (04. 03. 2004)
 Omluva - otočil jsem to s těmi linkami, to, že na této motorce končí "véčkem" je opravdu původní, ale vím, že většinou linkování na vidlicích končí takovým tím obloukem. Opravdu jsme to důkladně zkoumali, to samé kryt řetězu, nikdo to tam dodatečně štětcem nemaloval!    [Ivan Plachy]    (04. 03. 2004)
 Nesouhlasím. ČZ 125T mého bratra je v naprosto původním stavu, měl jí před tím jedem jediný majitel, který zemřel někdy v sedmdesátých letech a od té doby motorka stála ve stodole a jediné zásahy, které prodělala bylo to, že jí někdo vyndal parabolu a zaměnil spínač houkačky a ovládání dekompresoru. Je to jedna z prvních téček!!! Také nesouhlasím s tím, že není původní linkování vidlice a krytu řetezu!!! I zde je linkování původní, zkoumali jsme to i lupou, vím, že je zvláštní, že na vidlici nekončí linky "véčkem", ale je to takto opravdu původní!!!    [Ivan Plachy]    (04. 03. 2004)
 Děkuji za pohotovou reakci.
To, že původně byl možná motocykl typ b je velmi pravděpodobné. Myslím, že i druhem sedla.
Věřím, že časem se jistě dopracujeme k jasnému stanovení rozlišení všech provedení motocyklů jednotlivých typů. Záleží zejména na čtenářích, jak dokáží svými znalostmi pomoci hledat pravdivé skutečnosti. Předpokládám, že mnou uvedené údaje budou neustále doplňovány (opravovány), dle nově získaných materiálů.    [Jiří Bartuš]    (04. 03. 2004)
Přidat odpověď    (11)
Nezodpovězená témata (1/27):
 Kolik hodnota ČZ 18182066 1949, je rezavá těsně po válečném období
[jirka Brno]      (29. 07. 2018)

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

VeteránKalendář
Nové články
Pérák 2018
Nepomucký trojúhelník 2018
X. setkání motocyklů Jawa 500 OHC
NIPPON RETRO 2018
300 zatáček Gustava Havla 2018
Slovácký okruh 2018
Suzuki GSX 1400
XXII. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Czech Drive 2018
Barum Czech Rally Zlín 2017
Japonské klasické motocykly a peníze
Kawasaki ZX-12R
Renovace motocyklů Jawa Californian
Honda CBR 900 RR Fireblade
Benelli 650 Tornado
Poslední závody Františka Šťastného s továrním týmem
Pérák a únik oleje
Zlínská Historic Rally 2017

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Motocyklové vozíky PAv
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Motocyklové vozíky PAv - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
Nepomucký trojúhelník 2018
Pérák 2018
Česká Tourist Trophy 2016
III. Pohár motorových dvoukolek
Pérák 2016
X. setkání motocyklů Jawa 500 OHC
Česká Tourist Trophy 2017
XX. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
Oldtimer Festival 2016
Ve stopě zlínské šestidenní 2016
Pérák 2015
Pérák 2017
Sidecar Velorex typ 560
Jawa 624, 634
Setkání veteránů Holešov
Veteráni Moravským Slováckem 2016
300 zatáček Gustava Havla 2015
300 zatáček Gustava Havla
XXI. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Kniha Jawa Californian
Slovácký okruh 2018
NIPPON RETRO 2015
8. Sjezd Jawistů po 70 letech v Luhačovicích
Setkání veteránů Holešov 2016
   Nahoru      TISK Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš