MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG           30.10.2014 19:12         
Podívejte se jak můžete ušetřit na povinném ručení
 MAGAZÍN - BLOG
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  SEZNAM ČLÁNKŮ    KONTAKTY
 VeteránInzerce
Automobily
Motocykly
Stroje a zařízení
Náhradní díly
Literatura
Bicykly
Nový inzerát
43 nových inzerátů
MotoMagazín na facebooku
Zobrazeno 270861 x
Přítomno 20 čtenářů
Témata MotoMagazínu
Klasické motocykly
Motocykly ČZ (1945-1956)
Motocykly ČZ 125 B, t
Motocykly ČZ 125/150 c
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Motocykly JAWA-ČZ
Vozítka Velorex
Kniha vozítka Velorex
Vozíky za motocykl
Vozíky PAv 40 (41)
MOPEDY STADION
Sidecary VELOREX
Archiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
 Kontakty
 Statistiky
© Jiří Bartuš  2003
Infomail
68 odběratelů
www.jawadily.cz


Logo MotoMagazínuNáhradní díly na motocykly Jawa a ČZ - Panelka, Pérák, Kývačka, Pionýr, Velorex, Mustang

| Motocykly ČZ 125/150 c | Motocykly ČZ 125/150 c v nálezovém stavu | Galerie motocyklů ČZ 125/150 c | Poznatky z renovace, údržby a provozu motocyklů ČZ |



  

Motocykly ČZ 125/150 c





Detail Výrobce: Česká Zbrojovka, národní podnik, Strakonice

Rok výroby: 1950-1953

  Typ c je přímým nástupcem typu t. Začal se vyrábět v roce 1950 v objemových třídách 125 cm3 a 150 cm3.


Reklamní plakát motocyklů ČZ a JAWA

  Tyto kubatury byly strakonické ČZ předepsány v rámci rozdělení výrobní sféry motocyklů mezi ČZ a Jawu, které bylo nařízeno vyrábět motocykly v kubaturách 250 cm3 a 350 cm3.
ČZ 150 c, neodpružené zadní kolo

  První série motocyklů ČZ 125/150 c měly zadní kolo neodpružené.
ČZ 150 c, odpružené zadní kolo
  Až koncem roku 1950 se dostala do výroby konečná verze vybavená zadními teleskopy z motocyklu JAWA "Pérák". (Rozměrový nákres)



Potvrzení o technické zkoušce




Typové osvědčení (dle Typového osvědčení motorového vozidla strana 5) bylo motocyklům ČZ 150 c vystaveno 27.2.1950.

  Motocykly ČZ 125/150 c se od typu t liší zejména vylepšeným motorem s novým typem zcela zakrytého karburátoru a novým odlehčeným klikovým mechanismem. Vůdčí sedlo dostalo centrální tažnou pružinou s nastavitelným předpětím. Přední blatník, na rozdíl od typu t, kopíroval pohyb předního kola. Akumulátor se přestěhoval z prostoru nad motorem do levé postranní schránky.



         Reklamní plakát   



  Doplňky:
  K motocyklu bylo možno dokoupit tandemové sedlo se stupačkami. Tandemové sedlo se montovalo na nosič pomocí čtyř šroubů. Stupačky se šroubovaly do závitů v rámu.

  Dalším původním doplňkem byly chrániče kolen, jejichž horní část se připevňovala k rámu pomocí třmenu a dolní část byla držena horním předním šroubem nesoucím motor.

Motocykl č. 16, 1950, ročník II. Motocykl č. 16, 1950, ročník II.   Dobový tisk nešetřil chválou a dlužno dodat, že oprávněně. Motocykly ČZ 125/150 představovaly v době svého vzniku světovou špičku ve svě kubatuře.

  Časopis Motocykl představil novinku v čísle 16 roku 1950.


Mladý technik 1950 Mladý technik 1950 Mladý technik 1950   Časopis Mladý technik představil novinku v roce 1950.

Reklamní leták z roku1953   


   Reklama v časopise Motocykl č. 33, 1950

Reklamní plakát


  Strakonická ČZ uzavřela typem c úspěšnou kapitolu jedné generace motocyklů vyznačující se odpruženými a oddělenými sedly řidiče a spolujezdce. Motocykly byly vyráběny ve velikých sériích, kdy dobrá produktivita práce a propracovaný systém výroby umožnily dosažení příznivé prodejní ceny. Bohužel politická situace po roce 1948 znemožnila využít potenciálu, který byl ve Strakonicích k dispozici a tak motocykl ČZ 125/150 c byl na dlouhou dobu posledním původním motocyklem ze Strakonic.
Reklamní plakát  



Základní poznatky o barevném a konstrukčním provedení motocyklů

Dobová fotografie z časopisu Motocykl   Ač bylo motocyklů ČZ 125/150 c vyrobeno mnoho tisíc kusů a mnoho motocyků se do dnešních dnů zachovalo, existuje pouze několik kusů, které by mohly snést měřítka pro kvalitní renovaci. Je to dáno jednak malou atraktivností tohoto typu, tak i skutečností, že výroba probíhala ve složité době, kdy nedostatek vhodných materiálů vnesl do sériové výroby značnou nejednotnost. Lze říci, že každá série byla z hlediska konstrukčního a barevného provedení originálem.

Dobová fotografie - základní verze   V zásadě existovaly tři základní typy: tzv. "lidová verze", "základní verze" a "vývozní verze". "Lidová" verze se od "základní" lišila zejména nahrazením chromu barvou. "Vývozní" verze byla obdobou verze záklaní, avšak tradiční černou barvu zde vystřídala barva červená odstín stejný jako u motocyklů JAWA, linkování bylo provedeno zlatou barvou a to i na blatnících a schránkách. Podle některých pramenů byly vývozní motocykly nabízeny ve čtyřech provedeních lišících se výbavou, pneumatikami, množstvím chromovaných dílů (např. chromované páčky na řidítkách) a barvou.
  Obecně se výbava, barevné kombinace, linkování i použití chromu mohou lišit dle okamžiku výroby konkrétního motocyklu.

Poznámka k provedení linkování.
  Velmi častou renovační chybou bývá linkování. Vzhledem k tomu, že valná většina motocyklů ČZ 125/150 c byla linkována jen na nádrži, platí pravidlo "méně linek = více reality". Výjimkou byla pouze vývozní verze.

Tabulka barevného provedení motocyklů

Lidová verzeZákladní verze
Nádrž:boky černá barva, střed + výplň znaku šedá barvaboky chrom, střed + výplň znaku černá barva
Řídítka:černá barva (chrom)chrom
Rámeček světlometu:Černá barva (chrom)chrom
Výfuková kolena:chromchrom
Tlumiče výfuku:černá barvachrom
Kryt houkačky:černá barva (chrom)chrom
Ráfky kol + dráty kol + matice:černá barvachrom
Kryty zadních teleskopů:černá barva (chrom)chrom
Víčko nádrže:bakelitocel + chrom
Matice tlumiče řízení:bakelitová, kulatá s příčným drážkováním bez znaku ČZbakelitová, kulatá s příčným drážkováním bez znaku ČZ
Víčka zadních teleskopů:bakelit (hliník)bakelit (hliník)
Kryt rozety:černá (stříbrná) barvačerná (stříbrná) barva
Pružina sedla:černá barva (chrom)chrom
Linkování ( bílá barva, šířka 2mm):přední a zadní blatník, skříňky (jen vývozní verze)
Linkování ( bílá barva, šířka 2,5mm):ráfky kol
Linkování ( bílá barva, šířka 4mm): nádržnádrž

  Misky řízení, matice stahující přední vidlice, ukazatel zařazeného rychlostního stupně, zkratovač zapalování, řadící a startovací páka byly chromovány.

  Ostatní drobné díly jako páčky klíčů brzd a táhlo zadní brzdy byly natřeny černou barvou.

  Matice a šrouby byly černěny.


Motocykly ČZ 125 c a ČZ 150 c se navzájem liší pouze použitými motory kubatur 125 cm3 a 150 cm3 a tachometry (černá stupnice - max.80 km/hod / černá nebo bílá stupnice - max.100 km/hod). Některé motocykly určené na vývoz měly tachometry v mílích za hodinu.

Řez motorem ČZ 125/150 c Rozdíly mezi motory ČZ 125 c a ČZ 150 c:
Motory obou kubatur v maximální míře využívají shodné díly. V zásadě se liší pouze vrtáním (pr.52mm / pr. 57mm). Zdvih (58mm) a tím i klikový mechanismus jsou shodné. Rozdílové díly:
Hlava válce, válec, píst (pr.52mm / pr. 57mm) / pístní kroužek (pr.52mm / pr. 57mm) / pístní čep, řetězové kolo (16zubů / 18 zubů), karburátor JIKOV (PAL) 2918 HC (hlavní tryska 75 / 80-85), hnané kolo náhonu na tachometr (9 zubů / 7 zubů)

Kubaturu motoru nejlépe rozpoznáme podle nálitku-nápisu na hlavě válce (125ccm / 150ccm)

Dobová fotografie z časopisu Motocykl Rozdíly mezi verzí s neodpruženým zadním kolem a odpruženým zadním kolem:
Tvar skříněk na akumulátor a nářadí, kryt na řetěz, rám (zadní partie), zadní blatník (dělené vzpěry blatníku - vodorovné k blatníku nýtovány / nedělené vzpěry blatníku - šroubované), víko brzdy zadního kola, rozeta s osou zadního kola a příslušenstvím, tlumiče výfuku, umístění houkačky.

Rozdíly mezi motory ČZ 125/150 c a JAWA-ČZ typ 351 a 352:
Pravé víko motoru (tlačítko pro zhasínání motoru), umístění kondenzátoru, pravý blok motoru (rozdílná vývodka el. vodičů), rozdílný převod náhonu tachometru, závit pro uchycení krytu řetězu v pravém bloku, řetězové kolo, hřídel ukazatele zařazené rychosti (u JAWA-ČZ typ 351 a 352 zářez pro řetězové kolo).

Vzpěra stupaček spolujezdce Změny během výroby:
- vzpěra stupaček spolujezdce
- zkosená hrana krku rámu v místě uložení misek řízení
od v.č. 277006 zjednodušení konstrukce předních teleskopů
od v.č. 283779 změna šroubů upevňujících zadní teleskopy z M6 na M7
od v.č. 307528 změna elektrického zapojení (Záměna dvojitého selenového usměrňovače za jednoduchý)  Schémata elektrického zapojení |

Různá provedení sedel:
Potah sedla vyrobený firmou Svit n.p. Gottwaldov Motocykly byly osazovány vůdčími sedly buď s pryžovým, nebo koženým či koženkovým potahem. Pryžový potah byl postupem času vyráběn ve dvojím provedení, lišícím se zejména znakem výrobce (Svit n.p. Gottwaldov, Barum n.p. Otrokovice) v zadní části. Potah sedla Svit se od potahů Barum liší i jinou strukturou posedové části a potah sedla Barum má navíc zesílen okraj.
Kožený i koženkový potah byly vyráběny ve dvou berevných provedeních (černá, hnědá). Konstrukce sedel s pryžovým a koženým (koženkovým) potahem se liší konstrukcí a tvarem kyvného ramene.


Akumulátor VARTA 3 M 4 6V-7Ah, kresba Akumulátor:
  Motocykly byly vybavovány akumulátorem VARTA 3 M 1 6V-7Ah, který byl uložen levé boční shránce a proti pohybu zajištěn stahovacím třmenem.
  Akumulátor sloužil jako zdroj el. energie pro houkačku a obrysová světla. Dobíjen byl za chodu motoru ze světelného obvodu přes pojistku, tlumivku a dvojitý selenový usměrňovač. Kostřený byl záporný pól.  Poznatky z renovace elektrických součástí |

Stupačky:
Stupačky motocyklů ČZ 125/150 byly gpryžové, kulaté s podélnými drážkami, bez znaku ČZ.

Pneumatiky:
Dezén pnematiky BARUM Super Sport Motocykly byly vybavovány plášti BARUM Super Sport o rozměru 2,75'' x 19''. Později došlo ke změně značení dezénu na BARUM M4.
Výrobu motocyklových plášťů s dezény firmy BARUM převzala v současné době firma MITAS. Pro rozměr 2,75'' x 19'' však nevlastní výrobní formu.

Znak BARUM na bocích pláštěZnak Super Sport na bocích pláště

Doplňky:
K motocyklu bylo možno dokoupit tandemové sedlo (2 druhy provedení obdobné jako u sedla vůdčího a úzký typ s napínáky s potahem pryžovým či z umělé kůže) se stupačkami. Tandemové sedlo se montovalo na nosič pomocí čtyř šroubů. Stupačky se šroubovaly do závitů v rámu.

Dalším původním doplňkem byly chrániče kolen, jejichž horní část se připevňovala k rámu pomocí třmenu a dolní část byla držena horním předním šroubem nesoucím motor.


Prototyp:

 Zřejmě snaha o racionalizaci výroby a zjednodušení konstrukce motocyklu vedla konstruktéry k vyzkoušení možnosti odvádět výfukové plyny z válce pouze jedním výfukem.
 Dle tvrzení pamětníka, jenž pracoval ve vývoji, byly kolem roku 1952 odlity celkem tři válce 150 cm3, u kterých byl levý výfukový kanál zaslepen. Současný majitel vlastní válec s výrobním číslem 2, který získal od zmíněného pracovníka vývoje, jenž jej odnesl z továrny při odchodu do důchodu.

Jednovýfukový prototyp motoru ČZ 150 c Jednovýfukový prototyp motoru ČZ 150 c

Jenovýfukové provedení nebylo u motorů tohoto typu nikdy sériově realizováno.


Dobová fotografie:

ČZ 150 c r.v. 1952 Na původní dobové fotografii z archivu Jana Mládka je zobrazen motocykl ČZ 150 c v "základní verzi" ovšem s černě barvenými koly. Motocykl zjevně není opatřen linkami - linky jsou pouze na ráfcích a nádrži. Fotografie dále dokazuje, že matice stahující přední vidlice jsou pokoveny a bowdeny brzdy a spojky jsou z materiálu bílé barvy. Státní poznávací značka je umístěna jak na zadním blatníku, tak na blatníku předním.

ČZ 150 c, neodpružené zadní kolo Na původní dobové fotografii z archivu Michala Čtrnáctého je vidět, že na motocyklu nejsou kromě nádrže žádné linky. Za povšimnutí stojí, že víčko nádrže je bakelitové a rukojeti šedé. Na motocyklu je namontované neoriginální dvousedlo.

Holandský informační leták motocyklů ČZ 125/150 c z roku 1951

Holandský informační leták motocyklů ČZ 125/150 c z roku 1951
"Standaard" 125 cc
Výkonný dvojdobý motor 125 cm3; 5 HP. Zakrytý karburátor; 25W elektrická instalace. Teleskopická přední vidlice. Nosič zavazadel. Černé ráfky a tlumiče výfuku. Pneumatiky 2,50x19. Cena f 895,-
"Welp" 150 cc
Shodný s modelem "Standaard", ale s motorem 150 cm3, 6 HP a pneumatiky 3,00x19. Cena f 965,-
"Populair" 125 cc
Shodný s modelem "Standaard", ale s chromovanými ráfky a tlumiči výfuku; pneumatiky 3,00x19; elektrická houkačka; tachometr v km ve světle; akumulátor ve schránce. Cena f 975,-
"Verkenner" 150 cc
Shodný s modelem "Populair", ale s motorem 150 cm3. Cena f 1025,-
"Tourist" 125 cc
Shodný s modelem "Populair", ale s teleskopy zadního kola. Cena f 1045,-
"Voortrekker" 150 cc
Shodný s modelem "Tourist", ale s motorem 150 cm3. Cena f 1095,-
"Super tourist" 125 cc
Shodný s modelem "Tourist", ale v červené barvě s chromem a zlatými linkami. Cena f 1070,-
"Padvinder" 150 cc
Shodný s modelem "Super tourist", ale s motorem 150 cm3. Cena f 1120,-
Pro sportovní účely jsou určeny speciální sportovní modely s upravenými motory 125 cm3 a 150 cm3, 4 rychlostmi a odpruženým zadním kolem.




  Představujeme knihu Libora Marčíka

    Naše motocykly - II.díl
    ČZ 1930-1953


  V knize zjistíte opravdu "vše" o motocyklech ČZ vyrobených v období let 1930 - 1953. Historii výroby jednotlivých kubatur; veškeré řady výrobních čísel; výrobní změny; barevná provedení včetně linkování....
  Celobarevná kniha představuje vedle originálních továrních snímků navíc dochované stroje v původním nerenovovaném stavu.  více |








DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
Zodpovězená témata (357/357): Strana 1 / 24 Starší témata    
 Dobrý večer
Mám motocykl čz 125 asi podle čísla motoru typ T No nevím to přesně zadní kolo je uloženo pružně jako u Céčkové vrze.Na rámu není číslo ani štítek a asi tam nikdy číslo se štítkem nebylo.Pouze mám číslo motoru je možné podle motoru zjistit typ a rok?Děkuji    [Tomáš Svitáček]
    (28. 08. 2014)
 Podle v.č. motoru lze dobře určit rok výroby i provedení. Pokud má motocykl zadní odpružení tak může být upraven rám pro uchycení zadních teleskopů nebo je vyměněn přímo celý rám. ČZ 125T výrobní číslo neměli z výroby vyražené na rámu, to bylo pouze na štítku pod sedlem.    [Martin Štindl]    (31. 08. 2014)
Přidat odpověď    (1)
 Ahoj měl bych na vás dotaz. Mám ČZ 150c A na nádrži nemám prolis Čz není ani překytovaný.Protože když se kouknu do nádrže tak tam není.    [Tomáš]    (05. 01. 2014)
 Zajímá mě jak je to možny nikde jsem to neviděl ani jsem to nenašel ,že by se takovy nádrže vyráběly    [Tomáš]    (08. 01. 2014)
 A co je obsahem dotazu?    [jawarmaniak]    (08. 01. 2014)
Přidat odpověď    (2)
 Dobrý den, prosím o radu. Dávám dohromady ČZ 150c odpruženou.
Chtěl bych se zeptat , zda číslo stroje je totožný s číslem motoru. Typový štítek je poničený a je nečitelný.
Předem děkuji
Vít Jedelan    [Vít Jedlan]
    (20. 12. 2013)
 U ČZ 125/150 bylo výrobní číslo rámu a motoru vždy shodné.    [Martin Štindl]    (21. 12. 2013)
Přidat odpověď    (1)
 Dobrý den,prosím o radu.Před rokem jsem koupil čz125c podle prodejce čz150c,že to je čz125c jsem zjistil až doma.Na štítku je rok v.1953 čz125 a na hlavě válce taky.Po ročním promýšlení renovovat či né jsem se rozhod,že to zkusím.Podle všeho to vypadá na vývozní typ,ale jsou tam nesrovnalosti.Je celá červená,linkované blatníky a nádrž ze schránek už nepoznám nic jsou rezavé.Chromované páčky spojky a brzdy.Tachometr je v km/h a je do 100.Zajímalo by mě jaké byly středy kol?Někdo je má chromované jiný nalakované.Předem děkuji za odpověď    [Jarda]    (12. 04. 2013)
 Děkuji za odpověď.Štítek je v češtině.Děkuji za poučení,máte pravdu označení "vývozní"není to správné.Určitě se vyvážely i jiné veze.Prodávaly se i u nás jen byly určitě drahší než lidovky.Co označení De Luxe    [Jarda]    (12. 04. 2013)
 Náboje obou kol jsou v barvě motocyklu - u verze "vývozní" jsou červené, u základní v černé. Název "vývozní" se používá pro určení zbarvení - tedy červená s linkováním, ale na export šli i verze v základním a lidovém provedení. Tachometr se stupnicí do 100km/h je v pořádku, v roce 1953 převažovali tachometry značky Autopal(signa AP), motocykl má nejspíše i štítek v češtině.    [Martin Štindl]    (12. 04. 2013)
Přidat odpověď    (2)
 Zdravím, pustil jsem se do renovace ČZ 125C. Rozebral jsem jí a připravuju pískování rámu. Jakou barvu pak použít na kostru? přemýšlel jsem o něčem odolném, jako Hammerite - je to dobrý nápad, nebo bude barva vypadat nereálně a je lepší použít klasický lak a který? Díky za odpověď. Lojza    [Lojza]    (03. 01. 2012)
 Ahoj,já vím čz černá,ale červená se mě líbí a vzhledem ktomu,že byla původně červená chci to zachovat.Jen by mě zajímalo jaký odstín má být.Je dost vybledlá.Jen pod zadním světlem a pod nádrží to vypadá původně snad to někdo dokáže podle toho namíchat    [Jarda]    (12. 04. 2013)
 Ahoj,taky renovuji tu samou motorku včera jsem ji lakoval,a vše jsem stříkal akrylátovou barvou.    [Miloš]    (08. 01. 2012)
 Ahoj,já by jsem rám nastříkal kvalitním základem a na to kvalitní černou protože ČeZety dělali i černé.    [Pavel]    (04. 01. 2012)
Přidat odpověď    (3)
 Dobrý den,včera jsem si koupil čz 150 c neodpružená verze r.v.1950.Tato motorka má hluboké blatníky (přední i zadní).Chtěl bych se zeptat,jestli se takhle vyráběli(třeba na vývoz)nebo je to nějak upravené kutilem .Děkuji Jirka    [Jirka]    (25. 02. 2013)
 V roce 50 ještě nebyla céčka odpružená. Blatníky si prohlubovali majitelé. Je to bastl.    [jawarmaniak]    (06. 04. 2013)
Přidat odpověď    (1)
 Ahoj, jakou diodou nahrazujete selenový usměrňovač u ČZ 125 C. Děkuji za radu. Jirka    [Jiří Valtr]    (10. 03. 2013)
 Lze použít jakoukoliv polovodičovou diodu vhodných hodnot
http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=113&idtop=102229    [Martin Štindl]    (13. 03. 2013)
Přidat odpověď    (1)
 Zdravím a prosím o radu. Mám zrenovovanou ČZ 150C z roku 1952. Pro přihlášení však chybí výrobní štítek, který tam však asi nikdy nebyl Objednal jsem ho a ptám se: kde má být umístěn? Někdo tvrdí že na trubce rámu pod sedadlem, ale kamarád má r.v.1953 a tam je štítek na krku rámu pod řidítky. Děkuji za odpověď, případně zaslané foto. Věc spěchá. V pondělí 4.3. bych to měl řešit. Jarda    [Jaroslav Michálek]    (01. 03. 2013)
 Ahoj,já mám celkem 4 ks čz 125/150c rok výroby 1950 až 1953 a všechny mají výrobní štítek pod sedačkou.Začíná přibližně cca 5mm nad svárem zadních trubek a jde směrem nahoru k uchycení sedačky.Je mírně pootočený na pravou stranu a levý kraj štítku začíná na kraji uchycení na pumpičku.    [Jirka]    (02. 03. 2013)
Přidat odpověď    (1)
 Zdravím všechny a prosím o radu. Nikde nemohu najít jaký je přepínač světel na řidítkách u ČZ125C r.v. 1953. Je stejný jako u předchozích modelu B,T - hliníkový s velkým tlačítkem houkačky nebo je malý chromovaný s malým tlačítkem houkačky? Fotografie na webu jsou v nízké kvalitě a po zvětšení není nic vidět. Samotnou informaci o tomto přepínači jsem nenašel.
Vše děkuji za pomoc.    [Michael]
    (21. 01. 2013)
 To ano, v katalogu (roku vydání 1951)je zobrazen retuší starší přepínač v hliníku a velkým tlačítkem, toto provedení přepínače ale bylo asi jen do roku 1950 i na strojích Jawa(typ 11,12,).
Katalogové číslo přepínače světel je 25 8345 00, ale takové označení platí právě i jak proto starší tak i mladší provedení. Příkladně v katalogu pro péráka na str 105(vydání 1951-1952) je zobrazen přepínač mladšího provedení pod stejným číslem, ale jasně je vidět že přepínač má přesuvný kontakt - starší provedení(hliníkové) má ale kyvný kontakt viz:
http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=113&idtop=202750    [Martin Štindl]    (21. 01. 2013)
 To ano, ale když se srovná katalogové číslo tak je stejné jak u typů B,T tak i u C. To znamená, že by měl být hliníkový s velkým tlačítkem houkačky. Kolega má ČZ150C a na ní tento hliníkový.    [Michael]    (21. 01. 2013)
 Typ 125/150C měl v roce 1953 už určitě chromovaný s malým tlačítkem(lidovka černěný), je to vidět i na nálezovkách zde v motomagazínu
http://www.motomagazin.cz/index.php?action=cz150c&menu=12&pos=cz150cstav    [Martin Štindl]    (21. 01. 2013)
Přidat odpověď    (3)
 Zdravim příznivce moto ČZ. Chci se zeptat, zda někdo nemá číslo té šedé barvy na nádrž ČZ 150C. Děkuji za odpověď.    [Aleš D.]    (23. 09. 2012)
 nejblíž je RAL 7038    [jawarmaniak]    (23. 09. 2012)
Přidat odpověď    (1)
 Zdravím draci mate nekdo vyfocený držak gumovýho sedla na 150c jak to tam je uchycený sedlo ve předu je tam nejaký železný pasek jako objímka a pak matka? nikde jsem to pořadně na fotce neviděl.díky Roman    [Roman Řezníček]    (15. 05. 2012)
 zítra nebo pozítří se v tom budu hrabat, potom ti pošlu fotku    [meela]    (15. 05. 2012)
Přidat odpověď    (1)
 Vymena prachovek.
Zdravim vsechny majitele krasnych zetek.Ja sam mam CZ 150 C,byla to moje prvni motorka.Po dvou letech jsem ji dnes zpojizdnil a jiste si dovedete predstavit jakou radost jsem mel z jizdy.Ale vsimnul jsem si,ze
prachovky v predni vidlici jsou potrhane.Mam nahradni ale nevim jak je vymenit.Musim rozebrat celou vidlici?
Predem dekuji za odpovedi.
Olda    [Oldrich Kratochvil]
    (04. 04. 2012)
 Chtělo by to fotku.Ale typuju, že máte bud ohnutý stojan, nebo vymačkaný uložení stojanu na rámu-u Zetek běžná závada.    [Monty]    (12. 04. 2012)
 Moc dekuji obema.
Az bude trochu teplo tak se do toho pustim.
Hezke velikonoce.
Olda    [Oldrich Kratochvil]    (08. 04. 2012)
 díky za potvrzení    [monty]    (06. 04. 2012)
 Pokud to je ČZ 125/150C která je bez pneumatického tlumiče (výroba 1951-1953),tak opravdu stačí kluzák vyšroubovat a vyjmout bez rozebírání vidlice.Kluzák má ve vnitřku v dolní části šroubovité vybrání do kterého se pružina našroubuje.Opravdu stačí předtím jen sejmout kolo a blatník.    [Martin Štindl]    (06. 04. 2012)
 Hallo Monty.
Chtel jsem se jeste zeptat,to znamena,ze kdyz blatnik a kolo budou venku tak s tim budu tocit az to vysroubuji nebo
musim nahore povolit matku a cele to vyndat a pak vysroubovat?
Diky Olda    [Oldrich Kratochvil]    (06. 04. 2012)
 Vyndat kolo, blatník a vytočit kluzáky z konce pružiny. Dát nový měchy, a zase vše složit. Práce tak na dopoledne v klidku a včetně umytí rukou.    [Monty]    (04. 04. 2012)
Přidat odpověď    (6)
 Cau,chtel bych informaci,vlastnim cz 125 c cervena se starym typem motoru , cislo na motoru je shodne s cislem na stitku , tachometr je v milich a rok je 1949. Muzete mi nekdo o tomto stroji neco poreferovat-    [zdenek]    (03. 02. 2012)
 ČZ 125/150C se sériově vyráběla v letech 1950-1953.Ze samotného popisu nelze nic odvodit,více ukáží fotky - ty se dají vkládat do diskusního fora.
http://www.veteranforum.cz/index.php?id=113    [Martin Štindl]    (03. 02. 2012)
Přidat odpověď    (1)
 Kyvné rameno pro kožený sedák
Všude tady čtu, že kyvné rameno pro kožený sedák je jiný, než pro ten pryžový. Nemáte prosím někdo foto, jak má to rameno pro kožený sedák vypadat? A zda u něho byla použita stejná pružina jako u ramene pro pryžový sedák?
Mám 150 C s koženým sedákem, ale celou dobu jsem si myslel, že je to sedlo z péráka, ale jak zjišťuji, tak možná ne. Ale mám trochu problém se sklonem toho ramene.
Díky moc a odpověď a popř. za foto. Petr.    [Petr Král]
    (15. 11. 2011)
 fotky tu:
http://jawarmaniak.wz.cz/technika/odlisnosti.html    [jawarmaniak]    (23. 01. 2012)
Přidat odpověď    (1)
 Zdravím,
nevíte prosím někdo jaký je rozdíl mezi pružinou sedáku u 150 C a u péráku? Popř. nemáte někdo jejich rozměry? A je pružina u ČZ 150 C stejná v případě gumového a koženého sedla?
Předem děkuji za odpověď. Petr.    [Petr Král]
    (16. 11. 2011)
 pérák má bružinu užší a delší, zetka kratší a širší. Pro obě sedla je stejná.
Stačí porovnat fotky:
pérák: target=_blank>http://shop.jawacz-dily.cz/sedla-c297/jawa-perak-pruzina-sedla-chromovana-i1/

zetka: http://www.jawadily.cz/pruzina-predniho-sedla-(chrom)--cz-125c,-150c,2296.html    [jawarmaniak]    (23. 01. 2012)
Přidat odpověď    (1)

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

Nové články
Dieselová Čechie
Video archiv MotoMagazínu
Souboj na ostří nože
Ztracené Mercedesy
Hořice 2014
Formule 1 v Soči, podruhé
1952
Motoristická a technická muzea v Čechách
Ve stopě zlínské šestidenní
Prototyp ČZ 125 B
Nové knihy Libora Marčíka
Libor Mačík, Naše motocykly - V.díl / Období let 1918 - 1953 / M-O
Jawa Californian - Oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Novinky
  Dodatek I
  Dodatek II
  Dodatek III
  Dodatek IV
Žebříček článků
Motocykly ČZ 125 A
Motocykly Jawa-ČZ 125/150 typ 351/352
PAv 40 (41)
Motocykly ČZ 125/150 c
Mopedy Stadion
Jawa 250 prototyp, r.v. 1969
3. sraz motocyklů Jawa Pérák
Souboj na ostří nože
Hořice 2014
Činnost
Motocykly ČZ 125 B, t
Motocykly Jawa Bizon
Poválečné motocykly ČZ 125/150
Motocykly Jawa 500 OHC
Oilmaster
Poznatky z renovace, údržby a provozu motocyklů ČZ
Archiv fotografií MotoMagazínu
Barum Czech Rally 2014
Jawa Californian - Oficiální stránky knihy
Yamaha XS 750 2D, deník
   Nahoru      TISK Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš