MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG           21.11.2017 11:10         
Podívejte se jak můžete ušetřit na povinném ručení
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
Logo MotoMagazínuNáhradní díly na motocykly Jawa a ČZ - Panelka, Pérák, Kývačka, Pionýr, Velorex, Mustang

| Kniha Jawa Californian | Dodatky knihy | Dodatek ke knize I | Dodatek ke knize II | Dodatek ke knize III | Dodatek ke knize IV | Dodatek ke knize V | Dodatek ke knize VI | Dodatek ke knize VII | Dodatek ke knize VIII | Dodatek ke knize IX | Dodatek ke knize X | Dodatek ke knize XI | Jawa Californian v transportním obalu | Oilmaster |
  Představení motocyklu Jawa 350 typ 361/04/04 Californian II s předním světlometem Pal jako doplněk druhého vydání knihy Jawa Californian.


Jawa 350 typ 361/04/04 Californian II




  Motocykl dochováný v původním stavu s několika odchylkami, které vznikly během jeho používání v běžném provozu.

  Rok výroby 1966


  Provedení motocyklu pro prodej mimo USA.

  Autor: Jiří Bartuš



  Motocykly Jawa označené obchodním názvem Californian byly vyvinuty jako reakce na zvýšený zájem o motocykly středních kubatur v USA.

  První představení motocyklu Jawa Californian široké veřejnosti proběhlo na Mezinárodním veletrhu v Brně na podzim roku 1966. Vystavován zde byl motocykl Jawa 350 Californian II, který se od pozdější sériové produkce lišil zejména použitím předního blatníku z modelu předchozího a jednoduchým tvarem krytu vzduchového filtru.


  Motocykly Jawa Californian II svou konstrukcí přímo navazovaly na typ Californian I, který vycházel z typu Jawa Sport. Kompletní popis všech charakteristických dílů jednotlivých typů motocyklů naleznete v knize Jawa Californian.

Jawa 350 typ 361/04/04 Californian II Jawa 350 typ 361/04/04 Californian II

  V Kanadě, případně v západní Evropě, kde měly být motocykly Jawa Californian nově nabízeny, nebyl nutný přední světlomet s americkou homologací DOT (Department Of Transportation, Ministerstvo dopravy USA). Světlomet Bosch byl velice drahý a navíc jej bylo nutné nakupovat v NSR, za západní marky, což nebylo žádoucí. Logickou snahou tedy bylo nahradit jej nějakou českou variantou, pokud to jen bylo možné.
  V návaznosti na tvar světlometu Bosch, byl vyvinut nový plášť světlometu, který umožnil použití optické vložky Pal běžné sériové produkce. Tělo světlometu opět pojalo standardní tachometr PAL o průměru 80 mm a nově spínací skříňku Pal s polohami 1-2-3-4.
  Původně avizovaná červená kontrolní svítilna (měla signalizovat dálkové světlo) nebyla světlech Pal motocyklů Californian II použita. Kontrolní svítilny se na těle světlometu PAL objevily až u motocyklu Jawa Californian III


Dokument   „Jawa tvoří scénu roku 1968" – Jawa 350 typ 361/04/04 uvedená jako „nováček Jawy" na kanadském reklamním letáku firmy SKODA & JAWA MOTORS CANADA Ltd. z roku 1968

Dokument   Pro motocykly řady Californian II nebyl vytištěn návod k použití, ani katalog náhradních dílů. Zákazník dostával k dispozici pouze dodatek k uživatelskému manuálu a katalogu náhradních dílů modelů Jawa 250 typ 590 a 350 typ 361 obsahující seznam rozdílových dílů se seřizovacími hodnotami a schématy elektrického zapojení platícími pro motocykly Jawa 250 typ 590/04/02 a Jawa 350 typ 361/04/02.
  Schéma zapojení motocyklu se čtyřpolohovou spínací skříňkou Pal nebylo zřejmě nikdy vydáno.


  Představovaný motocykl bylo možno spatřit na 7. sjezdu Jawistů po 70 letech v Luhačovicích.

  Na motocyklu lze nalézt mnoho zajímavých detailů charakteristických detailů

  Rok výroby, stejně jako na všech našich motocyklech určených na vývoz, nebyl na výrobním štítku vyražen (chybí koncová číslice roku). Přesný rok výroby motocyklu bylo možno určit pouze z podružných znaků. Předpokládanému roku výroby 1966 odpovídají použité brzdové bubny, které byly v roce 1967 nahrazeny inovovaným provedením.

  Vzduchový filtr je shora zastřešen chromovaným krytem jako ochranou před tekoucí vodou.

  Tachometr o průměru 80 mm je v kilometrech s maximální hodnotou 140 kilometrů za hodinu.

  Matné středy ráfků jsou ohraničené zlatými linkami.

  Barevné provedení kombinuje barvu černou a červenou.

  Pro zadní osvětlení motocyklu je použita standardní sdružená svítilna Jawa.

  Motocykl je osazen původními pneumatikami Barum 3,25/19 s dezénem S18 , které lze nalézt i na původních továrních fotografiích.

  Držák krytu řetězu je neoriginálně ustaven pryžovým páskem proto, aby se při jízdě vlivem vibrací nedotýkal tlumiče. Výrobce tuto chybu odstranil u pozdějších typů, kdy zadní část krytu řetězu uchytil třmenem k rámu motocyklu.


  Fotogalerie motocyklu
  « Zobrazit fotografii v plném rozlišení »  



Náhledy fotografií
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii






Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.


DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
Zodpovězená témata (1/1): Strana 1 / 1

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

VeteránKalendář
Nové články
Poslední závody Františka Šťastného s továrním týmem
Pérák a únik oleje
Zlínská Historic Rally 2017
Kawasaki ZZ-R 1100
Jawa Pérák v domácí reklamě
200000 kilometrů na Pionýru?
Šolcovy zatáčky 2017
Setkání veteránů Holešov 2017
Jawa 350 OHC pohledem kolemjdoucího
Czech Drive 2017
Motosraz Křtiny 2017
Setkání motocyklů u Balcarky
Suzuki GSX-R 750 J a Kawasaki ZXR 750 H
XXI. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Pérák a Turbo
Pérák 2017
Česká Tourist Trophy 2017
Kawasaki Z650 B

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Vozíky PAv 40 (41)
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
Pérák 2016
7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
Šolcovy zatáčky 2017
Česká Tourist Trophy 2016
Pérák 2015
XX. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
III. Pohár motorových dvoukolek
300 zatáček Gustava Havla
Setkání veteránů Holešov
XXI. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Kniha Jawa Californian
300 zatáček Gustava Havla 2015
Veteráni Moravským Slováckem 2016
Motosraz Křtiny 2017
8. Sjezd Jawistů po 70 letech v Luhačovicích
Jawa 624, 634
Pérák 2017
Setkání motocyklů u Balcarky
Setkání veteránů Holešov 2017
Classic Show 2015
Oldtimer Festival 2016
Česká Tourist Trophy 2017
Czech Drive 2017
Mopedy Stadion
Jarní MotorTechna 2015
   Nahoru      TISK Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš