MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly           4.10.2022 20:50         
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
MotoMagazínwww.mototechnik.cz

| Japonské klasické motocykly | Nakupujeme silniční japonský motocykl ze 70. let | Honda CB 500 T | Yamaha XS 750 2D, deník | Renovační projekt Yamaha XS 750-2D | Kawasaki Z 1100 GP - B2 | Barber Vintage Motorsports museum | Motocykly ze západu v ČSSR? | Suzuki GSX 750 E | Honda CB 750 v ČSSR? | Kawasaki KZ 1300 A1 | Kawasaki GPZ 900 R | NIPPON RETRO | Suzuki GSX-R 1100 | Honda VFR 750 typ RC36 | Dovoz staršího motocyklu z EU | Moto muzeum Sezemice | Suzuki RF 900R | Japonské motocykly na Oldtimer Festivalu | Suzuki TL 1000S | Honda CB750 F | Suzuki GSF 1200 Bandit | Kawasaki Z650 B | Suzuki GSX-R 750 J a Kawasaki ZXR 750 H | Kawasaki ZZ-R 1100 | Honda CBR 900 RR Fireblade | Kawasaki ZX-12R | Japonské klasické motocykly a peníze | Suzuki GSX 1400 | Kawasaki 500 H1 Mach III v ČSSR? | Suzuki GSX-R 1100 M | Nejrychlejší sériový motocykl v ČSSR | Rakouské superbiky na brněnském Automotodromu | Koupí to teprve začíná | Motorkářská doba temna | Je třeba bát se dovozové STK? | Pneumatiky pro klasické motocykly | Velká kniha o motocyklech | Oleje pro klasické motocykly | Yamaha FZ 750 | Suzuki TC200 | Duel naháčů | Poznatky z renovace Suzuki GS 1000 E | Mad Max Style… | Suzuki GS 1000 E | Kouzlo japonských motocyklových přístrojů | Technická lahůdka ze země úsměvů | Představení Hondy CBX 1000 | Yamaha FZR 600 | Co dokáže udělat prodloužený zadní blatník? | Yamaha XJ 600 |
  Mnoho zájemců o koupi starého japonského železa stojí před rozhodnutím zda se nebát zakoupit stroj, který se nedochoval v úplně dobrém stavu. Základní poučka říká, že vždy se vyplatí připlatit si za kvalitu, protože nutné zásahy na renovaci vždy navýší výslednou cenu nad cenu reálnou. Jenže ceny velice zachovalých motocyklů dnes rostou nepřímo úměrně do našincem těžko akceptovaných výšin. Navíc velice málo kdy lze koupit motocykl ve stavu opravdu nevyžadujícím žádné údržby či dílčí renovace. Přeci jen konzumní přístup našich západních sousedů má na stav dochovaných strojů velice negativní vliv. Mnohokrát tedy o koupi rozhodují zcela jiné pohnutky, než ty logické a racionální a z nich nejčastější bývá momentální dostupnost peněz a chuť jít do toho. Že cesta k výsledku bude trnitá a ne zrovna laciná již k takovému rozhodnutí patří, ale jen díky tomuto přístupu se z majitele může postupně stát odborník. Proč asi je zrovna u nás tolik odborníků?


Poznatky z renovace Suzuki GS 1000 E




  Autor: Jiří Bartuš


  Představení renovovaného motocyklu naleznete v samostatném článku.


  Představovaná Suzuki GS 1000 E je ukázkovým příkladem trnité cesty k výsledku. Na počátku byl v nabídce zajímavý málo jetý motocykl, který však 20 let stál v garáži a bohužel se na něm podepsal majitel, který jej chtěl uvést k životu. Představoval však zajímavý potenciál pro technicky nepříliš náročnou renovaci. A zejména. Byl to litr. Postupné nutné investice, v podstatě dle očekávání, překonaly nákupní cenu, ale s tím se tak nějak předem počítalo.

Foto
Suzuki GS 1000 E modelový rok 1980, verze pro italský trh.



  O japonských motorkách koluje v našich končinách mnoho fám udržování a opravách motorek, které jsou po pér kilometrech po smrti. Většina takových fám pochází z období po roce 1989, kdy se několika vyvoleným lidem, každé okresní město někoho takového mělo, dařilo vozit ze západu totální vraky, které prošly opravami pochybné kvality a dostaly naše značky. Komu se dnes podaří dostat k běžně opotřebené motorce ze západu, která dostávala standardní servis, ten ví, že než bude taková motorka zralá na generální a tedy finančně velice náročnou opravu, musí najezdit mnoho desítek tisíc kilometrů.

Foto Foto
Reklamní letáky téměř vždy neukazují přesný stav, v jakém se motocykly dostanou k zákazníkovi. V případě Suzuki GS 1000 je vše navíc zkomplikováno každoročními poměrně zásadními změnami.


  Častá argumentace příznivců technicky jednoduchých českých motorek o malé výdrži japonských motorů je v tomto úplně mimo. Než dojde u běžného japonského motoru k potřebě generální opravy, tak český motor má za sebou již minimálně dvě. Navíc běžná japonská víceválcová motorka potřebuje k rozložení motoru méně speciálních přípravků jak obyčejná, triviálně jednoduchá, Jawa 350.

Foto Foto
Motor s karburátory před a po renovaci. Červený silikon nikdy nevěstí nic dobrého.


Foto Foto


  Člověk nemusí na vše být sám. V mnoha případech udělá lépe, když tu či onu činnost svěří do zkušenějších rukou. Ne jinak tomu bylo i v případě této Suzuki GS 1000 E.

  Aleš Krejčí se ujal spodních kluzáků přední vidlice, na které necitlivě sáhl smirkovým papírem předchozí mechanik. Původní receptura japonských výrobců tkví v radiálním obroušení povrchové vrstvy, které zanechá charakteristické brusné stopy a následném zalakování bezbarvým lakem. Jelikož původnímu spojení laku a materiálu kluzáku vidlice nelze díky oxidaci dosáhnout, byla zvolena metoda chemického leštění, které sjednotilo povrch a vytvořilo chemicky stálou povrchovou úpravu.

Foto Foto

  Petr Kenny Burian provedl lakování korozí nejvíce poškozených dílů což byly stojany, těla stupaček a několik dalších drobných dílů. Původní receptura japonských výrobců tkví v přímém jednovrstvém lakování kovových dílů. Takovou metodu ale nemá smysl u dílů zasažených korozí použít, protože takový díl nikdy nebude mít vlastnosti nového kovu a nový lak by prostě na starém, byť mechanicky očištěném kovu dlouho nevydržel.

  Jaromír Kolář provedl obnovu chromu u objímek výfukových svodů, stahovacích objímek výfukových tlumičů a jednoho výfukového krytu, které byly hluboce zasaženy korozí.

  Bohdan Janáček si doslova pohrál s opravou výfukových koncovek. Koupit nově vyrobené neoriginální koncovky, případně celý výfukový systém není žádná výzva. Zato zachránit původní, velice elegantní, ale rzí totálně poškozený výfukový systém?

Foto Foto

  Ačkoli na tento typ motocyklu je stále ještě k dispozici mnoho originálních náhradních dílů, úplně vše se sehnat nedá. Tak například pryžové těsnění víka vzduchového filtru, které ostatně nikdy jako náhradní díl nabízeno nebylo. Ještě, že tu pro tyto účely máme firmu Kalina ze Zlína, která jej bez problémů vyrobila na základě dodaného výkresu, který vznikl oměřením těsnění původního.

Foto Foto

  Vnitřek nádrže byl zralý na totální generálku. 20 let starý benzín, respektive to co z něj zbylo, již svým nepříjemným zápachem nevěstilo nic dobrého. Po dlouhých úvahách jsem se rozhodl poprat se s rzí a špínou uvnitř nádrže sám v domácích podmínkách. Odstranění rzi kyselinou octovou, posílené následnou elektrolýzou však neproběhlo úplně ideálně z důvodů opravdu velikých usazenin zbytků benzínu. Ani po několikerém opakování procesu není 100% jistota, že je nádrž uvnitř zcela čistá. Pokud se po nějaké době provozu objeví v nádrži známky nečistot, podstoupí nádrž proceduru ošetření vnitřku kaučukovou barvou. Ještě, že se v dnešní době najdou specialist, kteří to umí dělat opravdu kvalitně.





Foto Foto
Brzdový systém AISIN přišel s modelovým ročníkem 1980. Nic komplikovanějšího nebylo v Japonsku vymyšleno. Původní brzdové destičky, nebrzdí.

Foto Foto
Vzduchové zadní tlumiče byly v roce 1980 tím nejlepším co existovalo. Bohužel vyžadovaly mnoho starostí s nastavením. Ač se to nezdá, ta série podložek je originální.

Foto Foto
Šrouby signované znakem Suzuki jsou jedním z mnoha detailů, které zahřejí na duši. Původní o-kroužkový řetěz DID 630.


Foto

Foto

Foto






Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.


DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
Strana 1 / 1
Nezodpovězená témata (1/1):
 Mám taky GS 1000 řetězovku na špicách v původním stavu nachystanou na brzdu zapalování ignitech karburátory CR výfuk otevřený.
[Karafiát František]      (14. 03. 2022)

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

Komerční inzerce
Renovace a oprava nejrůznějších palivových nádrží navíc umí hodit vašeho veterána do gala.
Nové články
NIPPON RETRO 2022
Poznatky z renovace Suzuki GS 1000 E
Kývačka s motorem DKW
Kývačka
Druhá soutěž lidových vozítek a scooterů
První soutěž lidových vozítek a scooterů
300 zatáček Gustava Havla + IRRC 2021
Výstava lidových vozítek
Yamaha XJ 600
Lidové vozítko v nálezovém stavu
Jak na rez v nádrži?
Co dokáže udělat prodloužený zadní blatník?
Yamaha FZR 600
ČZ 150 C v lidovém provedení
ČZ 150 C v červeném provedení
Představení Hondy CBX 1000
Technická lahůdka ze země úsměvů
Kouzlo japonských motocyklových přístrojů

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Lidová vozítka
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Motocyklové vozíky PAv
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Motocyklové vozíky PAv - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
NIPPON RETRO 2022
300 zatáček Gustava Havla 2015
Česká Tourist Trophy 2016
Pérák 2015
7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
III. Pohár motorových dvoukolek
Setkání veteránů Holešov
Ve stopě zlínské šestidenní 2020
Classic Show 2015
300 zatáček Gustava Havla 2018
Pérák 2017
Magazín - Blog novinek a zajímavostí ze světa, historie, cest, stodol a garáží
300 zatáček Gustava Havla 2019
Ve stopě zlínské šestidenní 2018
Setkání veteránů Holešov 2017
XIX. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Klasici do 500 a 750 cm3 na České Tourist Trophy 2019
Pérák 2019
Česká Tourist Trophy 2017
Jarní cena Brna 2018
Ve stopě zlínské šestidenní 2016
Oldtimer Festival 2016
Česká Tourist Trophy 2018
Pérák 2016
Zlínská Historic Rally
Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš