|
Ahoj Koupil jsem si 1974 CZ 175 477.01 s oilmaster a mam ji tady u sebe na Floride v USA. Muzete mi nekdo poradit kde sehnat gufero umistene pod kladkou? Mezi ovladaci tyckou a guferem protika olej. Nebo aspon oznaceni gufera? Diky moc Alex [alex amerika] (24. 02. 2022) |
Na motorkari.cz sa to riešilo v 2017, tu je link: https://www.motorkari.cz/tema/?t=199549 a je tam aj link na tie gufera: http://shop.jawacz-dily.cz/jawa-c788/gufero-simerink-8-16-7-i2124/ Poriešil si to odvtedy? [Maty] (16. 12. 2022) |
Tak toto by zaujímalo aj mňa. Nájde sa niekto kto poradí? [Maty] (16. 12. 2022) |
Přidat odpověď (2) |
|
Zdravím majitele JAWY 350 Californian, potřeboval bych poradit. Na mojí
policejní verzi mám funkční oilmaster, maže dobře, ale pořád mám pod motorkou
dost uniklého oleje, ale zatím se mě nepodařilo zjistit, odkud uniká, jediná
možnost je asi z oimasteru. Nemohli byste poradit, jestli s tím máte zkušenosti,
v čem by mohl být problém. Děkuju předem za každou radu. Zdraví Josef, Kyjov. [Josef ČERMÁK] (24. 08. 2017) |
Únik oleje z motoru sice může být z olejového čerpadla, ale větší
pravděpodobnost je to, že je to převodový olej. (prolíná mezi kartery). To musíš
zjistit sám - to ti po internetu nikdo nezjistí. [VGT] (11. 09. 2017) |
Přidat odpověď (1) |
|
Ahoj lidi mám čz 175/477.01 r.v 70 posilube.Nádržku na olej mám,ale na karteru
nemám místo na čerpadlo.Přitom podle TP číslo motoru i rámu sedí.Vše je
originál.Prosím poraďte nevim co stím.Díky Franta. [Franta] (03. 01. 2016) |
Na to je jednoduchá odpověď. Zkus se podívat, jestli je mezi karburátorem a
válcem v karteru vstřikovací tryska. (nebo alespoň otvor po ní-může být
zaslepený např. šroubem) Pokud ano, tak skutečně na motoru bylo původně
instalováno oddělené mazání a předchozí majitel je odpojil a aby byl opravdu
důkladný, vyměnil původní víko s čerpadlem za hladké z typu 477.0 Pokud
chceš posilube zprovoznit, je nutné sehnat si původní víko s čerpadlem, trysku
(pokud chybí)a zkontrolovat nádržku (zda těsní kolem olejoznaku, není uvnitř
znečištěna korozí, nebo ztuhlými zbytky oleje a samozřejmě je také důležité
zkontrolovat holendr, kterým vytéká olej z nádržky do hadičky. [Wenda634] (03. 01. 2016) |
Přidat odpověď (1) |
|
Dobrý den.V srpnu roku 2006 jsem koupil motocykl čz 175/477-01.Na internetu jsem
nedávno narazil na možnost oddeleneho mazani.Na mém motocyklu bylo dříve nejspíš
také, protože v motoru je ještě stále olejové čerpadlo (doufam , že se ještě
nezadřelo).Chtěl bych ho znovu zprovoznit ,ale nenasel jsem zadne informace o
zpetném ventilu , který je mezi válcem a karburátorem a případně kde ho lze
sehnat. Máte-li jakoukoli informaci prosím poraďte. Děkuji [Petr] (22. 03. 2007) |
U systému odděleného mazání dvoutaktu (na Čízách se tento systém nazývá
Posilube), je zpětný ventil ve vstřikovací trysce. Nechám nějaké náhradní trysky
v září 2015 vyrobit. Kontakt na mne v případě potřeby přes portal
www.motorkari.cz [VGT] (03. 08. 2015) |
lanka se dají normálně koupit v motoshopech, tryska je namontovaná na motoru
mezi karburátorem a válcem [jawarmaniak] (15. 01. 2011) |
Zásadně nesouhlasím s předchozí odpovědí. Proč, rozepíši jindy, momentálně nemám
čas. Pro Petra: Pokud jste z okolí Brna, můžem zařídit výrobu lanek,
montáž a repas čerpadla, ale tu trysku vyvodu mezi karbcem a valcem si budete
muset sehnat. Při více dotazech napište na e-mail. [Raich Radovan ml.] (25. 11. 2007) |
Zpětný ventil je přímo součástí čerpadla, mezi výstupem čerpadla a karburátorem
není nic jiného než hadička. Viz příručka k Posilube na
http://www.jawamania.info/technika/detail.aspx?techid=81 [Tomáš] (15. 10. 2007) |
Přidat odpověď (4) |
|
zapojení Oilmasteru - po kompletní rozborce a přetěsnění mi čerpadlo funguje
jakci divně. původní zapojení hadiček nefunkční (olej nenastoupá ke karburátoru
a zavzdušňuje se přívodní). Až potom, co jsem hadičky prohodil olej při ručním
otáčení kulečka čerpadla nastoupá až ke karburátoru. Co to bude dělat až s tím
bude točit motor nevím. Kde se stala chyba? Může mi to někdo vysvětlit? Motor
mám po GO, tkaže abych nezadřel....děkuji [Hanez] (31. 07. 2014) |
Takže prostě znovu rozebrat a složit, i ručním kolečkem točím nahoru, oproti
dřívější zkušenosti otáčením dolů při odvzdušňování. To by znamenalo, že by
čerpadlo sálo z karburátoru při roztočení motorem...Jediné co tam snad může být
dáno naopak je ozubené kolo. Šnek ani nic jiného ani naopak dát nejde...zkusím
to složit podle katalogu ND. Zatím děkuji [Hanez] (06. 08. 2014) |
Snadno se stane , ze pri vymene gufer v olejovem cerpadle se neco prohodi a
cerpadlo pak sanim vytlacuje a vytlakem zase naopak saje . Cim to ale konkretne
bylo uz nepamatuji ... jiz je to par let . Jen dobre vim , ze prvotni od
pohledu ( obe hadicky hezky zaplavene olejem ) sani a vytlacovani oleje do/z
cerpadla ( po jeho rozborce ) urcite jeste neznamena , ze cerpadlo neni stale
velmi zavzdusnene . Vetsinou je v nem stale velky prostor vzduchu . Odvzdusneni
dopomuzeme napr. POMALYM prikladanim vzduchove pistole kompresoru k
odvzdusnovaci dirce vicka olejove nadrze . To hlavne proto aby nekdo zase
neprivodil behem ctvrt-sekundy v systemu desetinasobny pretlak :) [Martin Samson] (04. 08. 2014) |
Přidat odpověď (2) |
|
Zdavím. Chci se zeptat, jestli na olejové nádržce u oilmastru je vodoznak
pozinkovaný nebo pochromovaný. [roman] (06. 01. 2013) |
Jedna verze je leštěný hliník, a druhá chromovaná ocel. [Monty] (07. 01. 2013) |
Přidat odpověď (1) |
|
Zdravím, vlastním ČZ 175/477 01. Nemůžu se ale vypořádat s problémem
olejové trysky, na motorce mi chyběla a sehnat novou nebo jinou starou je pro mě
neřešitelný problém, neporadil by mi někdo?. A věc druhá jsou kontrolky, staré
jsou už zubem času rozpadlé a nejdou znova použít, kde by se dali sehnat nové?
Za jakou koliv radu Vám budu nesmírně vděčný. Za odpovědi předem děkuji! [Michal] (13. 10. 2010) |
měl bych rájem o 1. typ kontrolek, pokud si toto čte pan -Monty- , tak atˇ mi
napíše na email balkdrx@seznam. cz, pošlu mu adresu a kontrolky beru [Antonín] (31. 12. 2012) |
Kontrolky se v replice dělají, cena je 150,- za kus, včetně patice - jen jsem
je zatím nedal na web- snad brzo.Jinak stačí napsat maila. [Monty] (15. 01. 2011) |
kontolky se v replice nedělají - nahrazují se kontrolkami z maneta. Lze je i
vyrobit na soustruhu. Nákras najdeš tu:
http://radar-dilna.ic.cz/obrazky/kontrolka_471_7.gif [jawarmaniak] (15. 01. 2011) |
Přidat odpověď (3) |
|
Zdravím mam problém z moji Čz 175 477 Když nastavim podle příručky předstih a
odtrh tak to nejede jak ji rozladím a mam odtrh 3mm tak to jede to nechapu
nevite někdo čím to muže bejt?? [Ivoš] (20. 12. 2012) |
Ivoši. Toto není zrovna vhodné místo pro řešení problémů se zapalováním.
Doporučuji ti zkusit vložit tvůj dotaz na www.veteranforum.cz [Jiří Bartuš] (22. 12. 2012) |
Přidat odpověď (1) |
|
Dobrý den vlastním Motocykl čz 125/476 a mám i Motor 175/477. můj dotaz spočívá
v tom že chchtěl přehodit vález a píst ze 175ccm na motor 125ccm. je toto
možné? nebo by byly potřeba rosáhlejší úpravy(třeba rozpůlení bloku a přehození
Kliky. nikde jsem se nedopátral toho že by to někdy někdo dělal.Děkuji za
odpověď [Cipísek] (26. 02. 2012) |
Musíte dát samozřejmě i jinou klikovku, s větším zdvihem.proto je nutné motor
rozpůlit. Není jednodušší přerazit číslo motoru. Nebo jen zrušit
číslo motoru v TP? [Monty] (26. 02. 2012) |
Přidat odpověď (1) |
|
Ahoj, mám ČZ 175/477 oilmaster. Mám všechny originál náhradní díly a
dokumentaci od původního majitele, ale on bohužel odpojil čerpadlo z obavy ze
zadření motoru. Já ji mám 4 roky a míchám ručně směs s olejem M2T 1:33. Zatím
jsem toho ještě moc nenajezdil, ale chtěl bych více. Poraďte mi prosím, jestli
je vhodné změnit olej, protože mi připadá, že také dost kouří a jestli bych měl
zapojit to čerpadlo zpět. Případně na co si dát pozor při zapojování, a jestli
bych se do toho měl pustit sám. Díky [Honza] (21. 04. 2008) |
jirka: mazací poměr jde seřídit na čerpade přidáním/upráním podložek pod vačkou.
1 podložka je cca 5 jednotek - čili pokud je nastaveno mazání 1:20, tak po
vložení podložky 1/10mm pod vačku se zvýší mazací poměr 1:15. A naopak... [jawarmaniak] (15. 01. 2011) |
Čau Bizonisti.Dal jsem dotaz na oilmaster a nikdo neodpověděl,tak to zkusím
tady.Čerpadlo je nastaveno na mazací poměr1/20až1/200,to je ale pro olej M2T.jak
to bude když použiju olej castrolTTS?Ten je ale řidší a dáváse v polovičním
poměru než M2T, lépe maže,motor je po rozebrání čistý a nečoudí.Nebude to mazat
moc,nebo jak to řešit, chtél bych jet na čerpadlo. [jirka] (02. 12. 2009) |
Na stránkách http://cezety175.webnode.cz/ lze stáhnout návod k obsluze olejového
čerpadla POSILUBE ( pro ČZ ) [Kobli] (22. 10. 2009) |
odpoj cerpadlo nenispolahlive [Dusan] (03. 09. 2009) |
Zdravím, olej určitě změň. M2T v dnešní době není dobrá volba. Na trhu je mnoho
oleju. Ja osobně jsem vyzkoušel minerál, polosyntetiku i syntetiku. Samosebou
syntetika je nejlepší, trochu kouří jen když je studenej motor, potom už vubec.
A má samosebou nejlepší mazací efek, ale za to pořádně zaplatíš(většinou kolem
300,-kč/l). Polosyntetika je zlatá střední cesta mezi minerálem a syntetikou a
není moc drahá (100-200,-kč/l). Dobrý minerálem taky nic nezkazíš, osobně jsem
vyzkoušel minerální olej od výrobce motorových pil Stihl, stojí asi 120,-kč/l,
na tomhle oleji jsem najezdil přes 20tis km. Jen musím upozornit na to, že
dnešni moderní oleje do benzínu jsem upraveny tak aby rozpouštěli karbon, takže
prvně než změniž olej dekarbonizuj válec nebo muže přidřít nebo zadřít motor.
Toť je asi vše... kdyžtak se ptej...;-) [baron] (17. 01. 2009) |
Přidat odpověď (5) |
|
Dobry den, rad by jsem se vas zeptal na zkusenosti s instalaci oilmasteru
na motocykl Jawa 350/634,ktera je vybavena otackomerem.Je mozne predelat tento
motor,ktery neni vybaven oilmasterem dodatecne na olejove cerpadlo.Stavci pouze
upravit cep leveho klikoveho hridele(drazka)?Nevadi nahon otackomeru tomu
olejovemu cerpadlu?Dekuji,Lang. [Jiri Lang] (03. 06. 2009) |
takové víko pro oilmaster a otáčkoměr skutečně existuje, podařilo se mi ho
sehnat. Bohužel řeším jiný problém, a to je, že nestačí vyříznout drážku do čepu
kliky, protože čerpadlo nedosahne do drážky...a sehnat originál čep s drážkou
(očekávám, že bude delší) se mi nedaří [kacer] (08. 01. 2011) |
Ano, so čepu klikovky stačí vyříznout drážku, dále sehnat čerpadlo, díly do
karburátoru, atd. Olejová nádržka 634 se dá dodnes koupit nová v obchodě.
(dávala se ještě před třemi lety na New Californiana) Levé víko na motoru 634 s
oilmasterem a vývodem na mechanický otáčkoměr skutečně existuje, viděl jsem ho
na vlastní oči, a je to originál z továrny, žádná home made úprava, bylo jich
ale jen pár. A když všechno dobře dopadne, za pár sní ho budu vlastnit i já. :))
Na exportní Jawy 634 s oilmasterem se dával otáčkoměr elektronický 6V. [Wenda] (17. 06. 2009) |
Kdysi davno pred 20 lety jsem resil stejny problem u meho Bizona. Mel jsem na
nem funkcni Oilmaster a uvazoval jsem o pripojeni otackomeru. Problem je v tom,
ze neexistuje (alespon jsem nikdy nevidel) takove provedeni leveho krytu motoru,
ktere by umoznovalo instalovat Oilmaster a zaroven pripojit nahon otackomeru. [Kolchi_4] (04. 06. 2009) |
Přidat odpověď (3) |
|
Vlastním 640, která ma najeto 5 000 km(policejní verze), hodně kouří pravý válec
a tečez z něj olej. Levý-OK.Poradí mně někdo čím to je a jak to odstranít?
Předem děkuji, Vláďa. [Vladimír] (29. 10. 2008) |
Ahoj,důvod je jednoduchý. Jawy mají přimazávání středovýho ložiska na klice z
přefukového kanálu levého válce - takže má ten levý méně oleje, míň kouří, ale
taky se většinou první zadře. Je tam jednoduše vyvrtaná díra, kterou olej
obsažený ve směsi stéká do ložiska. Ahoj Zdeněk [Zdeněk] (20. 05. 2009) |
Ahoj, ze zkušenosti kterou mám bude pravý válec přidřený, nespaluje tak jak má a
nespálené palivo vytéká výfukem. Odstranit se to dá výbrusem.
Zdraví Milan [Milan] (29. 10. 2008) |
Přidat odpověď (2) |
|
Zdravím, mám dotaz ohledně stavoznaku na nádržce bizona.Dřívější majitel ho
zatřel barvou a já nevím, jestli je to sklíčko ze skla nebo z nějakého
plexiskla, jestli to můžu normálně umýt ředidlem. Dík [Jirka B] (03. 09. 2007) |
Zrovna je v nabidce na jinzerci za 80 k.č [jawak] (16. 02. 2008) |
Loni jsem restauroval Bizona a plexi stavoznaku oilmasteru jsem měl popraskané.
Nechal jsem ho vytočit na soustruhu a pak přeleštil. Je plně funční a poznat je
to možná po demontáži. Někde mám i nákres. [Pavel] (10. 02. 2008) |
Bohužel,sklíčka do olejoznaků nemám,zkuste to přeleštit na hadráku zelenou
pastou - ale hoooodně opatrně a zlehka ,mohlo by se natavit a rozmazat. [MONTY] (14. 12. 2007) |
pro MONTY da se to skličko koupit nove na kalifornii opiskovali nadržku i s
olejoznakem nevim jestli pujde spravit Dik Jři [jiři] (13. 12. 2007) |
Díky za radu, zkusím to. Přece jenom bych tomu nerad ublížil. [Jirka B] (04. 09. 2007) |
Je to plexi - ředidlo mu určizě ublíží,zkusil bych louh(odstranovač nátěrů) ten
plexi neškodí. [MONTY] (04. 09. 2007) |
Ke to plexi - ředidlo mu určizě ublíží,zkusil bych louh(odstranovač nátěrů) ten
plexi neškodí. [MONTY] (04. 09. 2007) |
Přidat odpověď (7) |
|
Zdravim fanusikov Jawy.Vedel by mi niekto poradit kde mozem najst informacie o
jawe 350 typ 631.Dik za rady.bela [bela] (22. 05. 2006) |
Ahoj,vlastním tento motor. . [Roman Liška] (09. 12. 2008) |
www.motoveterani-horice.wz.cz [Milman] (30. 10. 2006) |
Přidat odpověď (2) |
|
ahoj potřebuji znát předstich a otrch kladívka na Čz 175 477/01 [Jaroslav] (21. 02. 2008) |
Předepsaný odtrh je 0,4 mm, předstih 2,9 mm. [VGT] (01. 12. 2008) |
Přidat odpověď (1) |
|
Nezodpovězená témata (18/57): |
|
Ahoj. Nevíte někdo, kde bych sehnal olej. čerpadlo na Jawu 362. Nebo
někoho, kdo je opravuje ? Díky za každou informaci. Alan [Alan] (05. 12. 2013) |
|
Dobry den. Mam na vas otazku. Zohnal som CZ 482 175/Trail lenze bez papierov. A
tak som kupil CZ 476 125 s papiermy. Moj zamer bol prehodit papiere na traila.
Kostru som uz vyriesil ale motor je problem. Myslite si ze karter motora kde je
cislo u 125tky je taky isty ako u 175tky? Mate s tym niekto skusenosti? [Lukas Kral ] (30. 07. 2013) |
|
Dobrý den, potřeboval bych poradit. Mám ČZ 175/487 a před 7 měsíci jsem půlil
motor kvůli ložiskám, a dal jsem tam i nové simerky. V dnešní době mi Mašina na
čtyřku cuká, a nevím si s tím rady, a přitom tam mám ty 7 měsíců staré simerky,
novou svíčku a kladívko. [Frankie] (17. 05. 2013) |
|
Dobrý den, potřeboval bych poradit. Mám ČZ 175/487 a před 7 měsíci jsem půlil
motor kvůli ložiskám, a dal jsem tam i nové simerky. V dnešní době mi Mašina na
čtyřku cuká, a nevím si s tím rady, a přitom tam mám ty 7 měsíců staré simerky,
novou svíčku a kladívko. [Frankie] (17. 05. 2013) |
|
sháním dobové fotografie na renovaci mé 477 .. kombinace barev apod.. Nebo
nějaké stránky s kým můžu probrat některé detaily. Díky [Roman] (10. 02. 2013) |
|
Dobry den, mam novejsi Jawu 640, koupil jsem novy oil master a potrebuji poradit
jak to pripojit / lanko i vyvod oleje z cerpadla /. Dekuji.Ervin [ervin bittner] (27. 10. 2011) |
|
Zdravím, ví nekdo kdo repasuje olejová čerpadla Motorpal na CALIFORNII Oilmaster
? Čerpadlo bylo při koupi odpojené [Jan Tácha] (09. 01. 2011) |
|
jenom bych těl vědět kolik ccm? [jiří] (25. 11. 2010) |
|
chcem sa spytat ci by ste mi nemohli napisat alebo poslat schemu zapajania
regleru dobijania baterky lebo mam baterku ale to furt mi ju vystavy [Jan Sekerak] (15. 11. 2010) |
|
Zdarec pánové, mám 175/477 oilmastera. Nemůžu za boha sehnat víčko
olejového čerpadla. Předem dík za jakoukoliv radu či informaci k získání víčka.
Děkuji [Aleš Rost] (07. 08. 2010) |
|
zdravim vsechni mam dotas navas schanim plechi cojsou pot sedlem na Cz 157
olmast a nemohuje nekde sehnat a take kontrolky muete mi poradit kdese je sezenu
dekuju mockrat muj mail je josef.78@seznam.cz pedem dekuju za info [josef] (17. 01. 2010) |
|
Zdravím.Chci se zeptat na váš názor o oděleném mazáni.Čerpadlo je nastavené na
poměr 1-20 až 1-120.To je ale OLEJ M2T.Jak to bude když použiju castrol
TTS,který se dává v poměru 1-50 tedy polovičním aje i řidší.Nebude to mazat moc? [jirka] (09. 11. 2009) |
|
Zdravim panove mam 175/477 chtel jsem se zeptat,prestala mi dobijet tak jsem
sundal krit od zapalovani a zjisti jsem ze se mi u dobijeci civky rozmotal
takovej cernej valecek a nevim k cemu tam vubec je a kde bych to mohl sehnat
poradte prosim nekdo....dekuju [Lukas] (16. 10. 2009) |
|
Zdravím,nevíte někdo prosím jak správně nastavit posilube na čz 175/477? jde mi
o správné použití vymezovacích podložek,když jsem čerpadlo rozebíral,bylo jich
tak 7,a teď je nemůžu všechny dostat zpátky. Postupuju přitom podle dílenské
příručky. Děkuji za odpovědi. [Kája] (10. 08. 2009) |
|
tak mam viplnenej [houska chomutov] (01. 12. 2008) |
|
Snažím se zprovoznit posilube na ČZ 175/477 mám čerpadlo nádrž vše ale nevím
jestli by se to nemělo někam do bloku nebo do karburátoru děkuji předem všem za
odpověd [Dušan] (16. 09. 2008) |
|
ahoj mám čz 125-476/01 posilube a chtel bych se zeptat zda jde sehnat
klikova hridel ktera ma zarez pro čerpadlo?? Diky [Dominik] (21. 07. 2008) |
|
Zdravim chalani. Potreboval by som poradit, kde sa da zohnat manual na jawu
175. Ak by mi vedel niekto pomoct prosim ozvi sa. Diky [Mato] (11. 03. 2008) |