Duel naháčů
Kawasaki ZRX 1100 R a Suzuki GSF 1200 S Bandit
Autor: Jiří Bartuš
Současná doba vnáší do motorkaření úplně nové dimenze. Po dlouhá léta nebylo reálné získat do vlastnictví pořádnou japonskou
motorku. Nástup silných naháčů na konci poslední dekády 20. století mnoho motorky chtivých zájemců oplakalo, protože i přes neustálé
utahování opasků a dohánění západu zůstávala kupní síla zcela mimo západní realitu. Kupní síla, pokud vůbec, tak vystačila na koupi
omláceného vraku, které k nám vozili pochybní obchodníci. Postupně se však situace začala lepšit a dnes jsme v situaci, kdy si
konečně můžeme za rozumné peníze vyzkoušet, jaké to tenkrát vlastně s pořádnými naháči bylo. Je to sice tak říkajíc s křížkem po
funuse, technika je dnes úplně někde jinde, ale již při letmém pohledu na ony poctivě stavěné motorky je jasné, že jejich doménou je
zejména jejich charisma, které se prostě roky neztrácí a které jim může většina v současné době vyráběných motorek jen závidět.
Suzuki GSF 1200 Bandit je typickým zástupcem silného naháče z konce 90. let. Výkonný, konstrukčně jednoduchý motor, umístěný v
lehkém rámu, dělá z Bandita nesmrtelnou motorku vhodnou pro každodenní ježdění. Vůbec není od věci srovnání s též povedenou Škodou
Octavia TDI první generace. Ona Suzuki svým Banditem tak trochu vypálila konkurenci rybník. Přesně se strefila do vkusu tehdejších
jezdců a pro konkurenci bylo velice obtížné ji nějak trumfnout.
U Kawasaki vsadili u ZRX 1100 na konvenčněji pojatou koncepci, kterou ale osadili kvalitními komponenty a vychytanými designovými detaily.
Zejména představovaná verze R s polokapotou a barvami odkazující se na slavné období Edieho Lawsona charismem přímo srší. Bohužel
motor, ač jde též o silnou jedenáctistovku (později dvanáctistovku), na agregát Bandita, který nezapře původ v legendární GSX-R 1100, v zásadních parametrech prostě nemá.
Fotogalerie nechť poslouží k rozjímání nad dobou kdy kdy motorky měly charisma, krásné výfuky a dlouhé zadky.
Fotogalerie
|