MotoMagazín příznivců historických strojů je internetový magazín, jenž si klade za cíl informovat čtenáře o situaci v oboru historické techniky, seznamovat je s historií motorových vozidel a strojů a souvisejícími historickými souvislostmi a taktéž společně řešit problémy při renovaci a údržbě. V archivu lze nalézt mnoho historických dokumentů i kvalitních tématických fotografií včetně reportáží z akcí.
Hlavní výsadou MotoMagazínu je snaha řešit komplexně zejména problematiku těch vozidel, které jsou často neprávem opomíjeny, případně nebyly veřejnosti běžně známy. Jako jediné české médium se MotoMagzín věnuje problematice japonských klasických motocyklů.
Jedno ze stěžejních téma MotoMagazínu, motocykly Jawa Californian, se v roce 2011 dočkalo knižního vydání. MotoMagazín toto téma dále doplňuje a rozšiřuje. Některé z článků publikovaných na Motomagazínu posloužily jako vzor pro články vydané v tištěné podobě v motoristických časopisech. V roce 2015 byla kniha Jawa Californian vydána ve druhém, zcela přepdacovanám, vydání.
Knižního vydání se dočkalo i další ze stěžejních téma MotoMagazínu, návěsné vozíky PAv.
MotoMagazín tato témata dále doplňuje a rozšiřuje. Některé z článků publikovaných na Motomagazínu posloužily jako vzor pro články vydané v tištěné podobě v motoristických časopisech.
Struktura MotoMagazínu je postavena tak, aby umožňovala nezávislou přímou komunikaci mezi čtenáři společných zájmů. Čtenář má možnost reagovat formou diskuse na každý uveřejněný článek. K dispozici je též hojně navštěvovaná inzerce.
MotoMagazín nabízí všem aktivním čtenářů a autorům prostor k publikování samostatných článků i k tvorbě komplexních oddílů. Inzerentům nabízí možnost zveřejnění libovolné reklamy v kterémkoli místě. I samostatně zaslané materiály budou vhodnou formou zpracovány a tématicky umístěny.
Od roku 2002 dosáhl MotoMagazín 15196472 přístupů od čtenářů z celého světa.
V průběhu let byly z MotoMagazínu vyčleněny diskusní fórum s kalendářem akcí, jenž jsou úspěšně provozovány pod samostatnými doménami www.veteranforum.cz a www.veterankalendar.cz.
Od roku 2015 je MotoMagazínu otevřen i komerční inzerci. Možnosti komerčního inzerování, ceny a podmínky naleznete na stránce KOMERČNÍ INZERCE.
|
VeteránInzerce
Náhledy nejnovějších inzerátů
|
Prodej nabízíme rychlou a legitimní nabídku pro každého v
celé ČR s flexibilní úrokovou sazbou 4 %, nabídka
je pro jednotlivce i firmy pro bližší kontaktní
údaje Email: taneckovason@gmail.com Prodej Prodám na motor Slávia 1-2TS120 novou hlavu a
válec průměr 120 mm. Prodej Prodám novou hlavu a válec průměr 120 mm ma
stabilní motor 1-2TS120. Prodej PONTIAC FIREBIRD - Původní nálezový stav k
renovaci. Vozidlo bylo v provozu, pojízdné,
koupeno privat 2017, dovoz do ČR 2018. Objem
motoru 4998cm3, najeto 214 136 km, prasklé čelní
sklo,127kW.
|
|
12.8.2024 NIPPON RETRO 2024
Sraz NIPPON RETRO je svátkem všech majitelů starých japonských motocyklů. Snad žádný sraz motocyklů na našem území se nemůže pochlubit rozmanitější škálou motocyklů. Posuďte sami z bohaté fotogalerie mapující 13. ročník tohoto srazu. | více |
6.8.2024
Česká Tourist Trophy + IRRC 2023
Kouzlo letních závodů v Hořicích, tedy České Tourist Trophy spojené se závody evropského šampionátu přírodních okruhů IRRC, tkví zejména v divácky atraktivním mixu staré a nové techniky. V obsáhlé fotogalerii přinášíme fotografie z tréninkových jízd a závodů motocyklů kategorie IRRC loňského ročníku.
V obsáhlé fotogalerii přinášíme fotografie z tréninkových jízd a závodů IRRC. Budiž pozvánkou pro letošní ročník, který se koná již tento víkend. | více |
7.1.2023 NIPPON RETRO 2023
12. ročník dnes již kultovního srazu navštívila opět řádná dávka nadšenců. Počasí po minulém studeném a mokrém ročníku vyšlo na jedničku a i to bylo jistě příčinou kvalitní návštěvnosti z pohledu motocyklů, jaké bylo na srazu možno potkat. Přeci jen místo konání se pro nic za nic nejmenuje Na konci světa a tak nelze čekat, že se zde bude každý trmácet s kde jakým unikátem.
Kdo Nippon retro ještě nikdy nenavštívil vězte, že termín 13. ročníku je již stanoven a vynechat příležitost k navštívení srazu se opravdu nevyplácí. Žádná podobná akce se totiž v našich končinách nekoná.
Radost ze srazu mi nezkazila ani pokuta za vysokou rychlost kdesi od Šternberka, kdo má pořád přepočítávat míle na kilometry, ani suchá nádrž po projetí Červenohorského sedla.
Počasí na konci května bývá vrtkavé. Ne jinak tomu bylo i při jedenáctém ročníku srazu starých japonských motocyklů Nippon Retro. Ani časté dešťové přeháňky ani ukrutná zima však na účast neměly téměř žádný vliv. Posuďte z fotografií sami. | více |
22.12.2023
Sezóna roku 2023 je za námi. Členové všemožných klubů a spolků si ještě stihnou užít závěrečných večírků, ale než se nadějeme máme tu rok 2024 a s ním i novou motoristickou sezónu.
Každý z pravidelných čtenářů si jistě všiml, že MotoMagazín, jako ostatně každé malé internetové médium, pomalu ztrácí na významu. Pár článků a reportáží je pro čtenáře připraveno, ale nic velikého již čekat nelze. Konkurovat bezmeznému sdílení obsahu Facebookem nemá smysl. Čemu naopak konkurovat lze, je informování o konání rozličných motoristických akcí. A právě tímto směrem se před lety MotoMagazín vydal a dnes lze směle konstatovat, že je v rámci českého prostředí jedničkou.
VeteránKalendář, jakožto zvláštní oddíl MotoMagazínu, v letošním roce přinesl bez desítky 1400 pozvánek na akce spjaté jak s motorismem, tak s technickou historií naší země. Navíc jako jediné médium dal dohromady přehled o všech technicky zaměřených muzeích v Čechách a navíc neustále doplňuje pozvánky na místa, která jsou nějakým způsobem s technikou spjata.
20.10.2023
Nejednoho zájemce o historii motocyklů na našem území může zaujmout nová kniha Petra Doležala MOTOCYKLY V ČESKOSLOVENSKU NA FOTOGRAFIÍCH
Kniha bude poprvé veřejnosti představena 21.10.2023 na Podzimní VeteránTechně v Brně
.......
Představuji novou, zcela netradiční knihu o motocyklech v Československu. Taková publikace s pěti sty, doposud většinou nikdy nepublikovanými archivními fotografiemi, ukazuje postupný vývoj motocyklového parku na Československých silnicích od roku 1938 do dnešních dnů. Na své si přijde opravdu každý. Snímky z Vašich dvorků, výletů a garáží jsou doplněny továrními snímky, dokumenty, letáky a dobovými reklamami. Rozsáhlý výběr toho co jezdilo po našich silnicích.
- formát A4, tvrdé desky, křídový matný papír pro kvalitní tisk
- 504 stran
- více jak 500 fotografií velkého formátu
- namátkou AJS, Ardie, BMW, Jawa, Jawa-ČZ, ČZ, Harley-Davidson,…..a mnoho a mnoho dalšího
- od řemenáčů po Hondu CB 750!Barevné fotografie motocyklů
Snímky z běžných dvorků, na kterých možná poznáte Vaše kamarády či předky
Detailní dobové fotky konstrukčních celků motocyklů
Snímky z tovární linky
Něco z archivu Policie ČR a SR,..a teké od VB! Včetně modelů Californian a Nanuk.
Staré letáky, prospekty a reklamy
A na mnoho dalšího!
Nožnosti objednání knihy:
1 - Prosím o úhradu 1.399,- + 200 poštovného převodem na účet 189219646/0300 - do zprávy prosím variabilní symbol ve tvaru PSČ a číslo domu, tedy v mém případě 69156 a 404 psáno jako 69156404, podle čehož si v emailu identifikuji platbu, sem do emailu dolezalkanada@seznam.cz - prosím obratem Vaši adresu kam knihu zaslat.
2 - Prosílm zaplatit cenu knihy 1399, bez poštovného a odebrat jiv Praze Uhříněvsi v pondělí, v Břeclavi (zde u mě možno platit hotově) a nebo v Dobelicích u Moravského Krumlova osobně.
13.9.2023
Libor Marčík vydává novou knihu Jawa ze souboru Naše motocykly
V souboru knih Naše motocykly vychází nyní, osm let od posledního dílu, ve dvou svazcích na 888 stranách Jawa, mapující období let 1929 - 54.
Kniha je dostání přímo u autora: libormarcik@seznam.cz
Premiéra proběhne na kladenské burze 7.10.2023 Tradiční kladenská burza historických vozidel
Veškeré informace k dispozici na www.libormarcik.cz
8.1.2023
Česká Tourist Trophy + IRRC 2022
Kouzlo letních závodů v Hořicích, tedy České Tourist Trophy spojené se závody evropského šampionátu přírodních okruhů IRRC, tkví zejména v divácky atraktivním mixu staré a nové techniky. Pro fotografa, který za víkend nafotí kolem tisíce fotografií je velice obtížné vybrat ty fotografie, které nejlépe přiblíží onu neopakovatelnou atmosféru, která v Hořicích pokaždé panuje.
V obsáhlé fotogalerii přinášíme fotografie z tréninkových jízd a závodů IRRC. | více |
Fotografie jízd klasických motocyklů přinášíme v samostatném článku Klasici na České Tourist Trophy 2022.
3.1.2023
Klasici na České Tourist Trophy 2022
Nejbarevnější kategorií závodního pole jsou motocykly tříd Klasik a sidecarů. Jejich sobotní tréninkové jízdy a nedělní závod přinášíme v samostatné fotogalerii. Průřez celým závodním polem přineseme v některé z následujících reportáží.
Nedělní závod tříd do 500 cm3 a 750 cm3 poznamenala průtrž mračen, která se nad závodní tratí přehnala ani ne minutu po startu závodu. Ačkoli po nějaké době vysvitlo opět sluníčko, nemohlo se pro nezpůsobilost tratě v závodech pokračovat. O tom, že nešlo o jen tak nějakou letní přeháňku se můžete přesvědčit na konci fotogalerie. | více |
PF 2023
Vážení motorističtí přátelé.
Konec roku bývá obvykle spojen s bilancováním a pohledem do budoucího období. Ne jinak tomu bývá i u nás na MotoMagazínu.
Přes všechny nečekané, i když více méně tušené, nepříznivé vlivy lze považovat motoristickou sezónu za úspěšnou. Po dlouhých dvou letech neustálého omezování mohla být konečně všechna ta setkání, závody a společenské akce spjaté s motoristickou historií uspořádány v plné síle. Následky finanční krize náš obor postihnou v plné síle zřejmě až v pozdější době. Všem bych však upřímně přál, aby následky finanční krize pocítili co nejméně.
Optimismu bohužel nepřidává ani situace okolo provozování historických vozidel. Aktivisté se zatím kvůli nim k asfaltu nelepí, ani pneumatiky jim nepropichují, ale už prosté schválení povinnosti navštěvovat STK lze číst jako veliký vykřičník. Ve společnosti, která se, byť nedobrovolně, ale přeci jen rozhodla přestat vyrábět vozidla se spalovacím motorem, budou historická vozidla natolik vyčnívat, že se jistě stanou terčem společenské zloby. Nechci být zlým prorokem, ale roztříštěnost společnosti, která se rok od roku prohlubuje, se projeví nejvíce právě v dopravě a dění kolem ní.
Věřím, že nahlédnutí na MotoMagazín, ale též do VeteránFóra a VeteránKalendáře, stále dává a bude i nadále dávat smysl. Ačkoli Motomagazín trápí jistá tvůrčí krize a VeteránFŕum si jede stále svým pomalým rytmem, tak VeteránKalendář neustále nabírá na dynamice. Vždyť v roce 2022 přinesl pozvánky na téměř 900 akcí spojených s motorismem a jeho historií. Věřím, že ne jinak tomu bude i v roce 2023, kdy navíc přibude mnoho nových informací o zajímavých místech v okolí pořádaných akcí. A že jich v naší zemi je.
Jiří Bartuš
18.12.2022 Bugatti Grand Prix Zlín 2022
Historické automobily se i v letošním roce představily na uzavřené trati městské rychlostní zkoušky Barum Czech Rally Zlín. A protože jde o podnik velice zajímavý a MotoMagazín v poslední době mnoho reportáží nepřinášel, zveřejňuje nyní fotogalerii obsáhlejší než bývá zvykem. | více |
17.10.2022 Ve stopě zlínské šestidenní 2022
Na start 6. ročníku soutěže Ve stopě zlínské šestidenní se postavilo téměř 200 jezdců. Novinkou byl start po dvojici a ocenění prvních tří míst pro sériové a zvlášť pro soutěžní motocykly | více |
Pořadatelský tým pod vedením Karla Zámečníka dokázal nemožné, kdy uspořádal soutěž, jejíž trasa mohla opět vést na místech kde se v poválečné době proháněly legendy tohoto motocyklového sportu. V současném legislativním prostředí nelze toto hodnotit jinak než jako hrdinský počin. Tuto větu bohužel musíme neustále opakovat.
3.10.2022 NIPPON RETRO 2022
Jakou reportáží začít hodnocení sezóny roku 2022? Tak jako v loňském roce se nejprve podíváme na konec světa, do místa, kde se již po jedenácté v řadě konal sraz japonských motocyklů Nippon Retro.
Počasí na konci května bývá vrtkavé. Ne jinak tomu bylo i při jedenáctém ročníku srazu starých japonských motocyklů Nippon Retro. Ani časté dešťové přeháňky ani ukrutná zima však na účast neměly téměř žádný vliv. Posuďte z fotografií sami. | více |
7.3.2022
Poznatky z renovace Suzuki GS 1000 E
Mnoho zájemců o koupi starého japonského železa stojí před rozhodnutím zda se nebát zakoupit stroj, který se nedochoval v úplně dobrém stavu. Základní poučka říká, že vždy se vyplatí připlatit si za kvalitu, protože nutné zásahy na renovaci vždy navýší výslednou cenu nad cenu reálnou. Jenže ceny velice zachovalých motocyklů dnes rostou nepřímo úměrně do našincem těžko akceptovaných výšin. Navíc velice málo kdy lze koupit motocykl ve stavu opravdu nevyžadujícím žádné údržby či dílčí renovace. Přeci jen konzumní přístup našich západních sousedů má na stav dochovaných strojů velice negativní vliv. Mnohokrát tedy o koupi rozhodují zcela jiné pohnutky, než ty logické a racionální a z nich nejčastější bývá momentální dostupnost peněz a chuť jít do toho. Že cesta k výsledku bude trnitá a ne zrovna laciná již k takovému rozhodnutí patří, ale jen díky tomuto přístupu se z majitele může postupně stát odborník. Proč asi je zrovna u nás tolik odborníků?
Představovaná Suzuki GS 1000 E je ukázkovým příkladem trnité cesty k výsledku. Na počátku byl v nabídce zajímavý málo jetý motocykl, který však 20 let stál v garáži a bohužel se na něm podepsal majitel, který jej chtěl uvést k životu. Představoval však zajímavý potenciál pro technicky nepříliš náročnou renovaci. A zejména. Byl to litr. Postupné nutné investice, v podstatě dle očekávání, překonaly nákupní cenu, ale s tím se tak nějak předem počítalo. | více |
22.2.2022 Kývačka s motorem DKW
Na burze konané 25.6.2016, u příležitosti dnes již neexistujícího Oldtimer festivalu ve Slavkově, bylo možno spatřit Jawu kývačku v
zajímavé kombinaci s motorem DKW NZ 350-1 (motor s bloky z litiny). Zřejmě šlo pouze o využití motoru ze starého motocyklu DKW jako náhrady za porouchaný motor
Jawa. Kdo byl autorem tohoto spojení se patrně nikdy nedozvíme, ani to není nijak podstatné, avšak zajímavé jistě je. Mimo jiné tím,
že názorně ukazuje, jak blízko k sobě mají poválečné motory Jawa k předválečným motorům DKW. | více |
Občas přijde do MotoMagazínu takový email:
...Zasílám Vám nějaké informace + fotografie mojí Jawy-Čz 350/354 z roku 1955. Na Vašich stránkách zatím tyto stroje nejsou popsány.
Mohl byste prosím vložit do sekce Jawy-Čz můj typ? Chtěl bych se s ostatními majiteli těchto půlbubnových strojů podělit o
informace, jelikož o tomto typu nikde není skoro ani zmínky...
Trvalo nám to sice pár let, ale nezapomněli jsme. Zmiňovaný příspěvek, doplnění dalšími informacemi zveřejňujeme v oddílu Jawa
Pérák, který bude tímto článkem symbolicky uzavřen. Jawa-Čz 350 typ 354 je totiž nástupce Péráka 350 a též i jeho současníkem,
protože přibližně dva roky byly tyto modely vyráběny souběžně.
16.2.2022
Po Péráku přišla Kývačka
Na počátku 50. let bylo učiněno rozhodnutí o vývoji jednotné tzv. národní řady motocyklů pod taktovkou konstrukce Jawy, kdy výrobou v malých kubaturách bude pověřena strakonická ČZ a výroba větších kubatur bude přidělena Jawě.
Jak vypadala kývačka modelového roku 1955? Nejlépe ji představit na motocyklu v nálezovém stavu bez rušivých zásahů
předchozích majitelů. Jeden takový zdokumentoval Marián Zobina. | více |
10.2.2022 Druhá soutěž lidových vozítek a scooterů
V roce 1951 se Autoklubu republiky československé (AKRČs) podařilo uspořádat druhou soutěž lidových vozítek a scooterů. Tato soutěž již proběhla bez větší publicity, avšak, jak je patrné z dobových fotografií, na nezájmem veřejnosti ani soutěžících si ani tentokrát nemohl nikdo stěžovat. Soutěž byla uspořádána 14. května 1951 opět na trase v okolí Prahy. Vlastní soutěž doprovázela od pátku do pondělí výstava všech zúčastněných vozidel na zimním stadionu v Praze Na Štvanici.
Touto soutěží skončila snaha o podporu amatérských staveb lidových vozíků v Československu. Oživení zájmu o lidová vozítka nastalo v polovině 50. let, kdy proběhla vlna zájmu o výrobu lidových vozítek na tovární úrovni. | více |
9.2.2022 První soutěž lidových vozítek a scooterů
V roce 1950 navázal Autoklub republiky československé (AKRČs) na úspěšnou výstavu uspořádáním první soutěž lidových vozítek a scooterů, která se jela 9. července 1950 na trase v okolí Prahy.
Zde se, na rozdíl od statické výstavy, vozítka a skútry představily i s jejich majiteli v soutěžním klání. A právě prověření vozítek na běžných cestách okolo Prahy ukázalo zásadní nedostatky v domácích podmínkách zhotovených konstrukcí vozítek, pro které bylo absolvování celé trasy náročným úkolem. | více |
8.2.2022 Vozítko Velorex 1960
Stojaté vody výroby československých automobilů doslova rozbouřilo v roce 1959 představení vozítka Velorex 1960 na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně. Vozítko mělo od roku 1960 nahradit ve výrobním programu Velodružsta Hradec Králové tříkolové vozítko Velorex. Radikální změna výrobního programu však byla nad síly výrobního družstva a to tak bylo nuceno pokračovat i nadále ve výrobě tříkolových vozítek.
Zatímco automobilu chtivý lid byl vozítkem nadšen, v odborných kruzích bylo jasné, že tudy cesta k rozmachu motorismu v Československu nevede. To, že lidová vozítka jsou jen slepou vývojovou větví automobilismu více než ukazovala situace v západní Evropě, která se, a nejen v motorismu, mílovými kroky od Československa vzdalovala. | více |
1.2.2022 300 zatáček Gustava Havla + IRRC 2021
Hořičtí nás dlouho napínali s vypsáním srpnových závodů. Není se však čemu divit. Situace byla celé léto pro pořadatele velkých podniků nepřehledná a tím riziko negativních finančních následků obrovské. To, že se druhý srpnový víkend proměnily Hořice ve světové centrum road racingu, nebylo díky náhodě, nýbrž jen a jen díky odvaze a vůli pořadatelů a všech, kteří hořickému závodění bezmezně fandí. Netradiční kombinace odložených závodů 300 zatáček Gustava Havla a šampionátu IRRC znamenala ochuzení startovního pole o historické motocykly. | více |
31.1.2022
Výstava lidových vozítek
Podpořit výrobu lidových vozítek a též udělat přehled tvůrčího úsilí jednotlivých konstruktérů se v roce 1948 pokusil Autoklub republiky československé (AKRČs) uspořádáním soutěžní výstavy lidových vozítek. Výstava zdaleka nepojmula veškerá konstrukční řešení, ale minimálně nastínila, jakým směrem se jednotliví konstruktéři ubírají. Smutným, avšak předvídatelným závěrem výstavy byl fakt, že z ani jedné konstrukce sériové výroby schopný projekt. Ačkoli byl zájem veřejnosti o výstavu enormní, bylo již v té době jasné, a představená vozítka to v podstatě dokázala, že tento směr není ten, který by nějak zásadně mohl pomoci československý lid motorizovat.
Psal se rok 1948 a mezi lidmi rezonovaly zprávy o možnostech hromadné výroby lidových vozítek, která by pomohla vyřešit neutěšenou situaci v dostupnosti individuální dopravy v té době již komunistickém Československu.
Kdo chce opravdu pochopit, jak byla pro motoristy a motorismu chtivé obyvatele poválečného Československa obtížná doba, musí chtě nechtě sáhnout po dobové literatuře a ponořit se do témat, která tou dobou rezonovala. Jak tedy výstavu lidových vozítek hodnotil časopis Svět motorů a jeho čtenáři? Mnoho pozitivního se zde najít nedá. Očekávání a potřeby běžného člověka se prostě s myšlenkou lidových vozítek v zásadních parametrech zcela rozcházely. | více |
30.1.2022 Yamaha XJ 600, r.v. 1985
Oldřich Eder zaslal článek o zimním renovačním projektu japonského motocyklu v ceně Jawy 50 Pionýr. | více |
Kdo poznal strasti renovování českého motocyklu, nekonečné shánění předražených původních dílů či všechno to peklování s nekvalitními tureckými replikami dílů vydávanými za kvalitní české, tak pro toho může být renovování japonské klasického motocyklu příjemným osvěžením.
29.1.2022 Téma lidových vozítek rezonovalo mezi československou motorismu chtivou veřejností po dlouhá léta. Laická, ale i odborná, veřejnost ještě dlouho po skončení druhé světové války považovala výrobu lidových vozítek, myšleno jednoduchých dopravních prostředků nahrazující nedostatkové a výrobně náročné automobily, za cestu k masivní motorizaci společnosti. V Československu, které bylo zastiženo změnou politické orientace a ještě dlouho po válce sužováno nedostatkem pohonných hmot a základních surovin, se pro drtivou většinu obyvatel stalo vlastnictví osobního automobilu nedostižným snem.
Lidové vozítko v nálezovém stavu
Výsledná řešení provedení lidových vozítek mnohdy nebyla dána ani tak invencí jejich tvůrců, jako spíše jejich aktuálními možnostmi. Nedostatek vhodných dílů, materiálů, ale též omezené nástrojové a zejména finanční možnosti se vždy na výsledku projevily více než by bylo žádoucí. Nepřeberná plejáda typů vzniklých vozítek dává jasný důkaz o konstrukčním umu našich předků, kteří neúnavně šli za svým hlavním cílem, svobodu pohybu. | více |
Tato vtipná glosa byla zveřejněna v časopise Svět motorů v roce 1948 a ani po více než 70. letech neztácí na aktuálnosti. Dokazuje, že běžní lidé a jejich potřeby zůstávají, na rozdíl od politických a ideových systémů, neměnné.
28.1.2022
Jak na rez v nádrži?
Podívejte se, jak se zbavit rzi v nádrži jednou provždy.
Ne všem reklamním článkům je třeba se bránit. Ten, kdo nabízí osvědčené řešení a mnohaletou praxi, mnohdy ví o dané problematice více než plejáda amatérů. Profesionál totiž musí za svou práci ručit a to zrovna v případě odstraňování rzi z nádrží není vůbec snadné.
| více |
Provádíte repase dílů, renovace, máte zkušenosti a chcete dát o sobě vědět? Zkuste také inzerci na MotoMagazínu.
27.1.2022 Co dokáže udělat prodloužený zadní blatník?
Nic nedokáže zošklivit motocykl více než prodloužený zadní blatník.
Své o tom mohou vykládat všichni majitelé starších motocyklů dovezených z Německa, kde v 70. a 80. letech platily předpisy, které vyžadovaly instalaci dlouhých zadních blatníků. A tak, na rozdíl od motocyklů dovezených například z USA, přišly německé verze o značnou část elegance. Nevěříte? Tak si prohlédněte odstrašující vzorek motocyklů z našeho archivu. | více |
26.1.2022 Yamaha FZR 600, r.v. 1989
Nákup a zprovoznění staršího japonského motocyklu s sebou přináší různá úskalí. Jaká to mohou být u motocyklu Yamaha FZR 600 z roku 1989 a jak se s nimi vypořádal Pavel Janda čtěte v článku | více |
25.1.2022 ČZ 150 C v lidovém provedení
Ne vždy bylo možno u nás zakoupit motocykly v nejlepším provedení, tedy se všmi patřičnými díly chromovanými. V dřívějších dobách panovaly
ve výrobě a prodeji zcela jiné poměry než jsme zvyklí dnes. V případě, že došlo k výpadku kapacity chromovacího procesu, nebyla
výroba zastavena, ale chromované díly byly prostě lakovány. Z těchto dílů byly sestaveny motocykly určené pro vnitřní,
československý, trh, kde po dlouhá léta panoval systém ber co je.
Citlivě restaurovaný motocykl ČZ 150 C v lidovém provedení bylo možno spatřit na Srazu jawistů v Luhačovicích v roce 2017. | více |
24.1.2022 ČZ 150 C v červeném provedení
Červené provedení poválečných motocyklů ČZ, tedy v barvě která je spjata s motocykly Jawa, je v našich končinách velmi ojedinělou variantou. Citlivě zrenovovaný motocykl ČZ 150 C v
červeném provedení bylo možno spatřit na srazu historické techniky v Holešově v roce 2017.
Na domácím trhu nebyly motocykly ČZ v červeném provedení vůbec nabízeny. Jelikož vývoz měl vždy absolutní přednost, byly do domácího
prodeje mnohdy dány motocykly s kosmetickou vadou, případně celé série osazené lakovanými díly místo chromovaných. I přes to vše se
několik ČZ v červeném provedení v prodejnách Mototechna objevilo. | více |
Vlastníte zajímavý stroj a vyznáte se v jeho technice či historii? Pomozte sobě i ostatním publikací svých poznatků na zavedeném serveru www.motomagazin.cz. Možné jsou různé formy individuální spolupráce. Materiály lze dodávat v papírové či elektronické podobě ve formě dokumentů či hotových scriptů.
K dispozici je dostatek volného prostoru pro články, galerie fotografií, diskuse i pro vlastní publikování či reklamu. Publikovaným materálům lze založit subdoménu ve tvaru xxx.motomagazin.cz i příslušnou e-mailovou schránku.
|
|
|
|