MotoMagazín příznivců historických strojů je internetový magazín, jenž si klade za cíl informovat čtenáře o situaci v oboru historické techniky, seznamovat je s historií motorových vozidel a strojů a souvisejícími historickými souvislostmi a taktéž společně řešit problémy při renovaci a údržbě. V archivu lze nalézt mnoho historických dokumentů i kvalitních tématických fotografií včetně reportáží z akcí.
Hlavní výsadou MotoMagazínu je snaha řešit komplexně zejména problematiku těch vozidel, které jsou často neprávem opomíjeny, případně nebyly veřejnosti běžně známy. Jako jediné české médium se MotoMagzín věnuje problematice japonských klasických motocyklů.
Jedno ze stěžejních téma MotoMagazínu, motocykly Jawa Californian, se v roce 2011 dočkalo knižního vydání. MotoMagazín toto téma dále doplňuje a rozšiřuje. Některé z článků publikovaných na Motomagazínu posloužily jako vzor pro články vydané v tištěné podobě v motoristických časopisech. V roce 2015 byla kniha Jawa Californian vydána ve druhém, zcela přepdacovanám, vydání.
Knižního vydání se dočkalo i další ze stěžejních téma MotoMagazínu, návěsné vozíky PAv.
MotoMagazín tato témata dále doplňuje a rozšiřuje. Některé z článků publikovaných na Motomagazínu posloužily jako vzor pro články vydané v tištěné podobě v motoristických časopisech.
Struktura MotoMagazínu je postavena tak, aby umožňovala nezávislou přímou komunikaci mezi čtenáři společných zájmů. Čtenář má možnost reagovat formou diskuse na každý uveřejněný článek. K dispozici je též hojně navštěvovaná inzerce.
MotoMagazín nabízí všem aktivním čtenářů a autorům prostor k publikování samostatných článků i k tvorbě komplexních oddílů. Inzerentům nabízí možnost zveřejnění libovolné reklamy v kterémkoli místě. I samostatně zaslané materiály budou vhodnou formou zpracovány a tématicky umístěny.
Od roku 2002 dosáhl MotoMagazín 14607139 přístupů od čtenářů z celého světa.
V průběhu let byly z MotoMagazínu vyčleněny diskusní fórum s kalendářem akcí, jenž jsou úspěšně provozovány pod samostatnými doménami www.veteranforum.cz a www.veterankalendar.cz.
Od roku 2015 je MotoMagazínu otevřen i komerční inzerci. Možnosti komerčního inzerování, ceny a podmínky naleznete na stránce KOMERČNÍ INZERCE.
|
VeteránInzerce
Náhledy nejnovějších inzerátů
|
Koupě Koupím starý spalovací stabilní motor, stabilák,
lokomobilu. I nefunkční, nekompletní a zarezlý.
Také jejich součásti jako splynovače, magneta,
podvozky, mosazné kapací mazničky, dokumenty kupní
smlou Koupě Koupím Norton-Jubile 250ccm dvouválec
čtyřtak vyráběn asi 1966-68 v celku
komplet,na stavu nezáleží:cenu respektuji.Děkuji
za nabídky!
Prodej Prosím o pomoc při určení typu R Á M U. email
mobilehuawei seznam.cz Díky za rady.
Prodej Indian skříň primáru, replika, svítání s
orig.víkem. 1936-7, možná výměna za jiné dily
1935-38 (Y motor). Foto dílu zašlu.
|
|
7.3.2022
Poznatky z renovace Suzuki GS 1000 E
Mnoho zájemců o koupi starého japonského železa stojí před rozhodnutím zda se nebát zakoupit stroj, který se nedochoval v úplně dobrém stavu. Základní poučka říká, že vždy se vyplatí připlatit si za kvalitu, protože nutné zásahy na renovaci vždy navýší výslednou cenu nad cenu reálnou. Jenže ceny velice zachovalých motocyklů dnes rostou nepřímo úměrně do našincem těžko akceptovaných výšin. Navíc velice málo kdy lze koupit motocykl ve stavu opravdu nevyžadujícím žádné údržby či dílčí renovace. Přeci jen konzumní přístup našich západních sousedů má na stav dochovaných strojů velice negativní vliv. Mnohokrát tedy o koupi rozhodují zcela jiné pohnutky, než ty logické a racionální a z nich nejčastější bývá momentální dostupnost peněz a chuť jít do toho. Že cesta k výsledku bude trnitá a ne zrovna laciná již k takovému rozhodnutí patří, ale jen díky tomuto přístupu se z majitele může postupně stát odborník. Proč asi je zrovna u nás tolik odborníků?
Představovaná Suzuki GS 1000 E je ukázkovým příkladem trnité cesty k výsledku. Na počátku byl v nabídce zajímavý málo jetý motocykl, který však 20 let stál v garáži a bohužel se na něm podepsal majitel, který jej chtěl uvést k životu. Představoval však zajímavý potenciál pro technicky nepříliš náročnou renovaci. A zejména. Byl to litr. Postupné nutné investice, v podstatě dle očekávání, překonaly nákupní cenu, ale s tím se tak nějak předem počítalo. | více |
22.2.2022 Kývačka s motorem DKW
Na burze konané 25.6.2016, u příležitosti dnes již neexistujícího Oldtimer festivalu ve Slavkově, bylo možno spatřit Jawu kývačku v
zajímavé kombinaci s motorem DKW NZ 350-1 (motor s bloky z litiny). Zřejmě šlo pouze o využití motoru ze starého motocyklu DKW jako náhrady za porouchaný motor
Jawa. Kdo byl autorem tohoto spojení se patrně nikdy nedozvíme, ani to není nijak podstatné, avšak zajímavé jistě je. Mimo jiné tím,
že názorně ukazuje, jak blízko k sobě mají poválečné motory Jawa k předválečným motorům DKW. | více |
Občas přijde do MotoMagazínu takový email:
...Zasílám Vám nějaké informace + fotografie mojí Jawy-Čz 350/354 z roku 1955. Na Vašich stránkách zatím tyto stroje nejsou popsány.
Mohl byste prosím vložit do sekce Jawy-Čz můj typ? Chtěl bych se s ostatními majiteli těchto půlbubnových strojů podělit o
informace, jelikož o tomto typu nikde není skoro ani zmínky...
Trvalo nám to sice pár let, ale nezapomněli jsme. Zmiňovaný příspěvek, doplnění dalšími informacemi zveřejňujeme v oddílu Jawa
Pérák, který bude tímto článkem symbolicky uzavřen. Jawa-Čz 350 typ 354 je totiž nástupce Péráka 350 a též i jeho současníkem,
protože přibližně dva roky byly tyto modely vyráběny souběžně.
16.2.2022
Po Péráku přišla Kývačka
Na počátku 50. let bylo učiněno rozhodnutí o vývoji jednotné tzv. národní řady motocyklů pod taktovkou konstrukce Jawy, kdy výrobou v malých kubaturách bude pověřena strakonická ČZ a výroba větších kubatur bude přidělena Jawě.
Jak vypadala kývačka modelového roku 1955? Nejlépe ji představit na motocyklu v nálezovém stavu bez rušivých zásahů
předchozích majitelů. Jeden takový zdokumentoval Marián Zobina. | více |
10.2.2022 Druhá soutěž lidových vozítek a scooterů
V roce 1951 se Autoklubu republiky československé (AKRČs) podařilo uspořádat druhou soutěž lidových vozítek a scooterů. Tato soutěž již proběhla bez větší publicity, avšak, jak je patrné z dobových fotografií, na nezájmem veřejnosti ani soutěžících si ani tentokrát nemohl nikdo stěžovat. Soutěž byla uspořádána 14. května 1951 opět na trase v okolí Prahy. Vlastní soutěž doprovázela od pátku do pondělí výstava všech zúčastněných vozidel na zimním stadionu v Praze Na Štvanici.
Touto soutěží skončila snaha o podporu amatérských staveb lidových vozíků v Československu. Oživení zájmu o lidová vozítka nastalo v polovině 50. let, kdy proběhla vlna zájmu o výrobu lidových vozítek na tovární úrovni. | více |
9.2.2022 První soutěž lidových vozítek a scooterů
V roce 1950 navázal Autoklub republiky československé (AKRČs) na úspěšnou výstavu uspořádáním první soutěž lidových vozítek a scooterů, která se jela 9. července 1950 na trase v okolí Prahy.
Zde se, na rozdíl od statické výstavy, vozítka a skútry představily i s jejich majiteli v soutěžním klání. A právě prověření vozítek na běžných cestách okolo Prahy ukázalo zásadní nedostatky v domácích podmínkách zhotovených konstrukcí vozítek, pro které bylo absolvování celé trasy náročným úkolem. | více |
8.2.2022 Vozítko Velorex 1960
Stojaté vody výroby československých automobilů doslova rozbouřilo v roce 1959 představení vozítka Velorex 1960 na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně. Vozítko mělo od roku 1960 nahradit ve výrobním programu Velodružsta Hradec Králové tříkolové vozítko Velorex. Radikální změna výrobního programu však byla nad síly výrobního družstva a to tak bylo nuceno pokračovat i nadále ve výrobě tříkolových vozítek.
Zatímco automobilu chtivý lid byl vozítkem nadšen, v odborných kruzích bylo jasné, že tudy cesta k rozmachu motorismu v Československu nevede. To, že lidová vozítka jsou jen slepou vývojovou větví automobilismu více než ukazovala situace v západní Evropě, která se, a nejen v motorismu, mílovými kroky od Československa vzdalovala. | více |
1.2.2022 300 zatáček Gustava Havla + IRRC 2021
Hořičtí nás dlouho napínali s vypsáním srpnových závodů. Není se však čemu divit. Situace byla celé léto pro pořadatele velkých podniků nepřehledná a tím riziko negativních finančních následků obrovské. To, že se druhý srpnový víkend proměnily Hořice ve světové centrum road racingu, nebylo díky náhodě, nýbrž jen a jen díky odvaze a vůli pořadatelů a všech, kteří hořickému závodění bezmezně fandí. Netradiční kombinace odložených závodů 300 zatáček Gustava Havla a šampionátu IRRC znamenala ochuzení startovního pole o historické motocykly. | více |
31.1.2022
Výstava lidových vozítek
Podpořit výrobu lidových vozítek a též udělat přehled tvůrčího úsilí jednotlivých konstruktérů se v roce 1948 pokusil Autoklub republiky československé (AKRČs) uspořádáním soutěžní výstavy lidových vozítek. Výstava zdaleka nepojmula veškerá konstrukční řešení, ale minimálně nastínila, jakým směrem se jednotliví konstruktéři ubírají. Smutným, avšak předvídatelným závěrem výstavy byl fakt, že z ani jedné konstrukce sériové výroby schopný projekt. Ačkoli byl zájem veřejnosti o výstavu enormní, bylo již v té době jasné, a představená vozítka to v podstatě dokázala, že tento směr není ten, který by nějak zásadně mohl pomoci československý lid motorizovat.
Psal se rok 1948 a mezi lidmi rezonovaly zprávy o možnostech hromadné výroby lidových vozítek, která by pomohla vyřešit neutěšenou situaci v dostupnosti individuální dopravy v té době již komunistickém Československu.
Kdo chce opravdu pochopit, jak byla pro motoristy a motorismu chtivé obyvatele poválečného Československa obtížná doba, musí chtě nechtě sáhnout po dobové literatuře a ponořit se do témat, která tou dobou rezonovala. Jak tedy výstavu lidových vozítek hodnotil časopis Svět motorů a jeho čtenáři? Mnoho pozitivního se zde najít nedá. Očekávání a potřeby běžného člověka se prostě s myšlenkou lidových vozítek v zásadních parametrech zcela rozcházely. | více |
30.1.2022 Yamaha XJ 600, r.v. 1985
Oldřich Eder zaslal článek o zimním renovačním projektu japonského motocyklu v ceně Jawy 50 Pionýr. | více |
Kdo poznal strasti renovování českého motocyklu, nekonečné shánění předražených původních dílů či všechno to peklování s nekvalitními tureckými replikami dílů vydávanými za kvalitní české, tak pro toho může být renovování japonské klasického motocyklu příjemným osvěžením.
29.1.2022 Téma lidových vozítek rezonovalo mezi československou motorismu chtivou veřejností po dlouhá léta. Laická, ale i odborná, veřejnost ještě dlouho po skončení druhé světové války považovala výrobu lidových vozítek, myšleno jednoduchých dopravních prostředků nahrazující nedostatkové a výrobně náročné automobily, za cestu k masivní motorizaci společnosti. V Československu, které bylo zastiženo změnou politické orientace a ještě dlouho po válce sužováno nedostatkem pohonných hmot a základních surovin, se pro drtivou většinu obyvatel stalo vlastnictví osobního automobilu nedostižným snem.
Lidové vozítko v nálezovém stavu
Výsledná řešení provedení lidových vozítek mnohdy nebyla dána ani tak invencí jejich tvůrců, jako spíše jejich aktuálními možnostmi. Nedostatek vhodných dílů, materiálů, ale též omezené nástrojové a zejména finanční možnosti se vždy na výsledku projevily více než by bylo žádoucí. Nepřeberná plejáda typů vzniklých vozítek dává jasný důkaz o konstrukčním umu našich předků, kteří neúnavně šli za svým hlavním cílem, svobodu pohybu. | více |
Tato vtipná glosa byla zveřejněna v časopise Svět motorů v roce 1948 a ani po více než 70. letech neztácí na aktuálnosti. Dokazuje, že běžní lidé a jejich potřeby zůstávají, na rozdíl od politických a ideových systémů, neměnné.
28.1.2022
Jak na rez v nádrži?
Podívejte se, jak se zbavit rzi v nádrži jednou provždy.
Ne všem reklamním článkům je třeba se bránit. Ten, kdo nabízí osvědčené řešení a mnohaletou praxi, mnohdy ví o dané problematice více než plejáda amatérů. Profesionál totiž musí za svou práci ručit a to zrovna v případě odstraňování rzi z nádrží není vůbec snadné.
| více |
Provádíte repase dílů, renovace, máte zkušenosti a chcete dát o sobě vědět? Zkuste také inzerci na MotoMagazínu.
27.1.2022 Co dokáže udělat prodloužený zadní blatník?
Nic nedokáže zošklivit motocykl více než prodloužený zadní blatník.
Své o tom mohou vykládat všichni majitelé starších motocyklů dovezených z Německa, kde v 70. a 80. letech platily předpisy, které vyžadovaly instalaci dlouhých zadních blatníků. A tak, na rozdíl od motocyklů dovezených například z USA, přišly německé verze o značnou část elegance. Nevěříte? Tak si prohlédněte odstrašující vzorek motocyklů z našeho archivu. | více |
26.1.2022 Yamaha FZR 600, r.v. 1989
Nákup a zprovoznění staršího japonského motocyklu s sebou přináší různá úskalí. Jaká to mohou být u motocyklu Yamaha FZR 600 z roku 1989 a jak se s nimi vypořádal Pavel Janda čtěte v článku | více |
25.1.2022 ČZ 150 C v lidovém provedení
Ne vždy bylo možno u nás zakoupit motocykly v nejlepším provedení, tedy se všmi patřičnými díly chromovanými. V dřívějších dobách panovaly
ve výrobě a prodeji zcela jiné poměry než jsme zvyklí dnes. V případě, že došlo k výpadku kapacity chromovacího procesu, nebyla
výroba zastavena, ale chromované díly byly prostě lakovány. Z těchto dílů byly sestaveny motocykly určené pro vnitřní,
československý, trh, kde po dlouhá léta panoval systém ber co je.
Citlivě restaurovaný motocykl ČZ 150 C v lidovém provedení bylo možno spatřit na Srazu jawistů v Luhačovicích v roce 2017. | více |
24.1.2022 ČZ 150 C v červeném provedení
Červené provedení poválečných motocyklů ČZ, tedy v barvě která je spjata s motocykly Jawa, je v našich končinách velmi ojedinělou variantou. Citlivě zrenovovaný motocykl ČZ 150 C v
červeném provedení bylo možno spatřit na srazu historické techniky v Holešově v roce 2017.
Na domácím trhu nebyly motocykly ČZ v červeném provedení vůbec nabízeny. Jelikož vývoz měl vždy absolutní přednost, byly do domácího
prodeje mnohdy dány motocykly s kosmetickou vadou, případně celé série osazené lakovanými díly místo chromovaných. I přes to vše se
několik ČZ v červeném provedení v prodejnách Mototechna objevilo. | více |
PF 2022
Vážení návštěvníci MotoMagazínu
Děkuji za přízeň, kterou MotoMagazínu věnujete a přeji Vám všem mnoho štěstí, pevného zdraví a úspěchů v sezóně roku 2022.
Rok 2021 byl opět poznamenán neúspěšným bojem s pandemií koronaviru a minimálně první polovina sezóny byla pandemickou situací velice negativně ovlivněna. A tak, i když se na nás opět řítí další pandemická vlna, věřme, že do nekonečna tu s virem bojovat nebudeme muset. A to už proto, že v roce 2022 navíc přibudou problémy s rostoucími cenami energií, velikou inflací, nesmyslným bojem za záchranu klima naší planety a cyklisty, kteří od našich poslanců dostali nesmyslnou ochranu, jenž se v konečném důsledku otočí proti cyklistům samým. Věřme, že nás, přirozeně a tedy i ekologicky se chovajících příznivců historických strojů, všechny nástrahy nové doby minou a budeme tak moci pokračovat v ušlechtilé činnosti bez rušivých zásahů fanatických křiklounů páchajících dobro, nebo jak jen to slušně nazvat.
O tom, že to pořadatelé srazů a všemožných akcí spjatých s historickou technikou nevzdávají, a že tedy bude opět co dělat a kam jezdit, se můžete přesvědčit v aktuální nabídce VeteránKalendáře www.veterankalendar.cz
Jiří Bartuš
25.12.2021 Představení Hondy CBX 1000 v československém motoristickém tisku
Šestiválcová Honda CBX 1000 byla tak významným milníkem v motocyklové konstrukci, že nemohla zůstat opomenuta ani československým
motoristickým tiskem. Představení se odehrálo na stránkách časopisu Automobil v 7. čísle roku 1978.
Je zajímavé, jak dokázal komunistický tisk bez zásadních problémů informovat o světových motoristických novinkách. I redakce
motoristických časopisů byly zcela jistě pod drobnohledem orgánů a tak redaktoři rozhodně nemohli psát jak se jim zachtělo a o čem
se jim zachtělo. Jenže. Západní technika byla běžnému občanovi natolik nedosažitelná, že informování o ní působilo na obyvatele
Československa spíš jako taková pohádka ze zlého světa, který je hodným lidem z východu nadobro zapovězen. | více |
13.12.2021 Benzín už nevoní, ale já to ještě stihnul…
Nová kniha Petra Hošťálka, s přiléhavým názvem Benzín už nevoní, ale já to ještě stihnul…, přichází na předvánoční trh. Čtení to bude jistě velice povznášející, protože kdo
Petra Hošťálka zná tak ví, že on je člověk, který má o čem vyprávět a také umí vyprávět. A to též prostřednictvím jeho vlastních ilustrací.
Životní kariéru Petra Hošťálka, od koloběžky přes jízdní kolo, motocykl, automobil až k veteránům, pokládá za přirozený vývoj své generace. Vlastnictví jakéhokoliv motorového vozidla pro něj vždycky znamenalo svobodu, tedy přinejmenším pohybu. Když se ho zeptáte, proč jede raději autem než autobusem, nejspíš odpoví, že vlastní autobus zkrátka nemá…
Petr Hošťálek umí strhnout k přečtení, ba hltání vzpomínek nejednoho „blázna“ pro motocykly a automobily, vyznávajících stejnou vášeň jako on. Ba i něco víc. Umí strhnout nejednoho váženého pána, který si vzpomene, jaké to bylo, když o této vášni jako kluk či mladý muž s plnou hlavou snů o jízdě kolem světa snil. Ba i něco víc. Umí strhnout nejednu manželku, partnerku, přítelkyni, ženu, která si uvědomí, že muž vedle ní je stále klukem, který dokáže milovat. Co? No přece všechno, jízdu, svět, život a v neposlední řadě i ji samou.
Vydalo nakladatelství Grada 29. 11. 2021, 160 stran | více |
5.12.2021 Technická lahůdka ze země úsměvů
Psal se rok 1973 a ve VVZ Jawa se objevila Kawasaki 350 S2, která byla zdejšími pracovníky podrobena pečlivým zkouškám. Je až z podivem, že o výsledky zkoušek se VVZ podělil s širokou veřejností a to prostřednictvím článku Technická lahůdka ze země úsměvů v časopise Automobil a to ještě před oficiálním představením jejich vlastní novinky, Jawy 350 typ 634. | více |
24.11.2021
Kouzlo japonských motocyklových přístrojů
Tachometr, otáčkoměr, kontrolka tlaku oleje, dálkového světla a ukazatelů směru. To by mohlo běžnému motorkáři stačit. Jak se však můžeme přesvědčit na uvedených fotografiích, základní indikace mnohdy nestačila ani v dobách dávno minulých. Vždyť i taková moderní indikace zařazeného rychlostního stupně byla již před více něž třiceti lety u některých motocyklů běžnou záležitostí. Preciznost a nápaditost přístrojů jednotlivých modelů motocyklů je dnes až zarážející. Že vývoj motocyklových přístrojů skončí u nudné obrazovky by před lety netipoval ani zarytý fanoušek futurismu. | více |
22.11.2021 10. Sjezd Jawistů po 70 letech v Luhačovicích
Jubilejní desátý ročník obnoveného setkání Jawistů v Luhačovicích opět navštívilo značné množství příznivců značky Jawa na motocyklech všech možných značek, nicméně značka Jawa mezi nimi jednoznačně vedla. Jak dokazují fotografie, mezi mnoha tuctovými motocykly se dalo nalézt i nemálo zajímavostí z historie československé motocyklové produkce. Setkání okořenila účast oficiálního výstavního stánku firmy Jawa, na kterém mohli návštěvníci shlédnout netrpělivě očekávanou novinku z Indie, novou Jawu Pérák. | více |
25.10.2021
Suzuki GS 1000 E
Litr je litr. Ať si každý říká kdo chce co chce. A když litrovou Suzuki GS tak nejlépe ve sportovní verzi s pohonem řetězem, protože
kardan ubírá výkonu a přeci jen kazí sportovní švih. Když už tu máme sportovní litr, tak nezbývá než rozhodnout se pro verzi bez
kapotáže nebo s kapotáží, která je pro mnoho staromilců doslova legendou, i když zjevně obšlehnutou z BMW R 100 S. Ono, rozhodnout
se, však v našich zeměpisných šířkách není tak snadné. Suzuki GS 1000 se zde prakticky vůbec nevyskytují, a když se našinec ohlédne
na západ, tak zjistí, že jsou to motocykly velice oblíbené a tudíž patřičně drahé. Zejména právě ona verze S, s kapotáží, i když, co
si budeme povídat, klasické modely bez kapotáže svými cenami nijak nezaostávají. Ona ta relativně vysoká cena v podstatě reflektuje
pověst, jakou ve své době Suzuki GS 1000 měly, kdy tehdejší jezdci velebili zejména jízdní vlastnosti motocyklu. | více |
20.10.2021 Šolcovy zatáčky 2021
Není malých rolí, říká klasik. Není malých setkání, říká MotoMagazín. Šolcovy zatáčky jsou jednou z posledních možností sezóny, jak
se sejít s přáteli, kteří zůstávají věrni jedné stopě. A nemyslete si, že se takto v Malenovicích schází jen klub staromilců. Je
velice potěšitelné, že vůbec nebylo výjimkou zahlédnout mezi zúčastněnými mladé tváře. Prostě opět povedená akce. | více |
8.10.2021 Po kývačce přichází Pérák
Tak se nám opět kluci z východu opět pochlapili a po kývačce Jawa 300 CL, která všem našincům doslova vytřela zrak, přicházejí na
český trh s variací na téma Jawa Pérák.
Filosofie přístupu k novodobému Pérákovi je však mírně odlišná jak u kývačky. Jak design
kývačky se ve všech podstatných detailech odkazuje na svou předlohu z poloviny 50. let, tak Pérák jde více svou cestou... | více |
6.10.2021 Bugatti Grand Prix Zlín 2021
Po roční odmlce se opět mohly představit historické automobily na uzavřené trati městské rychlostní zkoušky Barum Czech Rally Zlín. | více |
29.9.2021 NIPPON RETRO 2021
První reportáží, kterou začneme rekapitulovat sezónu roku 2021 je reportáž z 10. ročníku srazu Nippon retro. Uspořádání již desátého ročníku dává naději, že komunita zájemců o starou japonskou techniku se bude neustále rozšiřovat. I přes fakt, že v našich podmínkách není hlavní motivací návrat ke kořenům, nýbrž prosté objevování techniky, která nám byla po mnoho let odpírána. Je nepopiratelným faktem, že japonské motorky dnes představují nejsnadnější vstup mezi zájemce o historickou motocyklovou techniku.
Pro zhodnocení jubilejního 10. ročníku dejme slovo přímo pořadateli. | více |
8.4.2021 Poslední závody Františka Šťastného s továrním týmem Jawa
Dnes je tomu již 21 let kdy odešel náš nejslavnější motocyklový závodník František Šťastný.
V aktualizaci článku přinášíme fotografie posledního závodního motocyklu slavného jezdce, Yamahy 350 TR2. | více |
7.4.2021
Z druhé ruky: Jawa Pérák in action
Zajímavé shrnutí zkušeností z nákupů, provozu, údržby a renovací motocyklů Jawa Pérák naleznete v článku Petra Dolin Doležala | více |
5.3.2021 Kopčiansky rýchlostný motookruh 2019
Malá západoslovenská obec každoročně pořádá ve svém katastru roadracingové závody. A že to není jen takové to obyčejné vesnické závodění, nýbrž opravdové, našlapané závody, se můžete přesvědčit v naší fotogalerii. | více |
Ještě, že byla sezóna roadracingových závodů v roce 2019 tak vydařená a je tedy nač vzpomínat a je také možno neustále vybírat nové a nové fotografie. V loňském roce se podařilo uspořádat jen několik málo podniků a je jen velikou otázkou, jak dopadne sezóna letošní. Buďme však optimisté. I když ono nám ani nic jiného nezbývá.
8.2.2021 Duel naháčů - Kawasaki ZRX 1100 R a Suzuki GSF 1200 S Bandit
Současná doba vnáší do motorkaření úplně nové dimenze. Po dlouhá léta nebylo reálné získat do vlastnictví pořádnou japonskou
motorku. Nástup silných naháčů na konci poslední dekády 20. století mnoho motorky chtivých zájemců oplakalo, protože i přes neustálé
utahování opasků a dohánění západu zůstávala kupní síla zcela mimo západní realitu. Kupní síla, pokud vůbec, tak vystačila na koupi
omláceného vraku, které k nám vozili pochybní obchodníci. Postupně se však situace začala lepšit a dnes jsme v situaci, kdy si
konečně můžeme za rozumné peníze vyzkoušet, jaké to tenkrát vlastně s pořádnými naháči bylo. Je to sice tak říkajíc s křížkem po
funuse, technika je dnes úplně někde jinde, ale již při letmém pohledu na ony poctivě stavěné motorky je jasné, že jejich doménou je
zejména jejich charisma, které se prostě roky neztrácí a které jim může většina v současné době vyráběných motorek jen závidět. | více |
14.1.2021 Brno Revival - festival rychlosti mezi pavilony 2019
Zimní mrazivý čas využijme k zavzpomínání na horké letní období roku 2019, kdy se na brněnském výstavišti konal podnik Brno Revival - festival rychlosti mezi pavilony. První sada fotografií přibližuje dění na trati i mimo ní v dopoledních hodinách dne 29. června 2019 | více |
5.1.2021 Nová Jawa a vozík PAv
Při pohledu na tradiční kývačkové linie nové indické Jawy 300 CL se naskýtá otázka, jak by asi dopadlo spojení nové Jawy s tradičním dobovým doplňkem, vozíkem PAv.
Tuto otázku za nás vyřešili u firmy Mototechnik.cz kde na přání několika zákazníků vytvořili jednoduché závěsné zařízení umožňující vozík PAv za novou Jawu připojit.... | více |
Vlastníte zajímavý stroj a vyznáte se v jeho technice či historii? Pomozte sobě i ostatním publikací svých poznatků na zavedeném serveru www.motomagazin.cz. Možné jsou různé formy individuální spolupráce. Materiály lze dodávat v papírové či elektronické podobě ve formě dokumentů či hotových scriptů.
K dispozici je dostatek volného prostoru pro články, galerie fotografií, diskuse i pro vlastní publikování či reklamu. Publikovaným materálům lze založit subdoménu ve tvaru xxx.motomagazin.cz i příslušnou e-mailovou schránku.
|
|
|
|