MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG           10.12.2019 00:06         
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
Logo MotoMagazínuwww.mototechnik.cz

| Japonské klasické motocykly | Nakupujeme silniční japonský motocykl ze 70. let | Honda CB 500 T | Yamaha XS 750 2D, deník | Renovační projekt Yamaha XS 750-2D | Kawasaki Z 1100 GP - B2 | Barber Vintage Motorsports museum | Motocykly ze západu v ČSSR? | Suzuki GSX 750 E | Honda CB 750 v ČSSR? | Kawasaki KZ 1300 A1 | Kawasaki GPZ 900 R | NIPPON RETRO | Suzuki GSX-R 1100 | Honda VFR 750 typ RC36 | Dovoz staršího motocyklu z EU | Moto muzeum Sezemice | Suzuki RF 900R | Japonské motocykly na Oldtimer Festivalu | Suzuki TL 1000S | Honda CB750 F | Suzuki GSF 1200 Bandit | Kawasaki Z650 B | Suzuki GSX-R 750 J a Kawasaki ZXR 750 H | Kawasaki ZZ-R 1100 | Honda CBR 900 RR Fireblade | Kawasaki ZX-12R | Japonské klasické motocykly a peníze | Suzuki GSX 1400 | Kawasaki 500 H1 Mach III v ČSSR? | Suzuki GSX-R 1100 M | Nejrychlejší sériový motocykl v ČSSR | Rakouské superbiky na brněnském Automotodromu |
Automotodrom Brno, 8. května 1988


Rakouské superbiky na brněnském Automotodromu




  Autor: Vojtěch Horák


  Ahoj příznivci motocyklů všech kubatur.

  Chci se s Vámi podělit o starý zážitek z dob, kdy tzv. železná opona od sebe oddělovala i motocyklový svět. Byla krásná jarní neděle 8. května 1988. Nebyl to státní svátek, ten tehdy připadal až na 9., takže bylo volné pondělí. Bylo mi tehdy krásných 17 a spolu se starším bratrem jsme sedli do Škody 100 a vyrazili jsme jen tak omrknout nový Automotodrom Brno, který už měl sice svoji světovou premiéru odbytou, ale tušili jsme, že bychom mohli vidět něco i v tuhle jarní neděli. Cestou jsme potkávali kluky na Jawách třipade, několik Simsonů a pionýrů, vždyť kdo by byl doma, když teploměr ukazoval nějakých krásných 20 stupínků tepla. Už při zastavení u vrátnice jsme slyšeli nádherné čtyřtaktní burácení. Na vrátnici si nás nikdo nevšímal a prošli jsme až k boxům a na pit lane. Tehdy ještě nebyly boxy takové, jak je známe dnes, ty se předělávaly až o deset let později, v roce 1998.

  Ale zpět k mému zážitku. Na pit lane stály cestovní motocykly, z pohledu socialistického studentíka z říše snů. Honda VF 1100, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZ, Yamaha RD 500 .... mmotocykly, které jsme znali jen z propašovaných německých časopisů Motorrad. Dívali jsme se jak omámení na tachometry, které končily hodnotou 300 km/h, což bylo hodně velké maso. Motocykly měly na sobě samolepky Superbike Club Austria a úplně nejvíc bylo, když mi několik jezdců posunkem naznačilo, abych si sedl a bratr mě vyfotil, foťák s sebou měl.

  Po návratu domů jsem vzal kolo a ihned se jel všem kamarádům pochlubit. Vím, že jsem jim tehdy s vykulenýma očima říkal, že sednout si na taková děla se už nikdy nepovede. Nikdy neříkej nikdy, opak je pravdou, ale my naopak dnes prahneme po československých dvoutaktech. Zážitek to byl tehdy natolik velký, že dodnes mám zvětšenou fotku na Hondě VF jako obraz pověšený v ložnici :-)

  V galerii naleznete několik archivních fotografií z tohoto květnového dne.



Fotogalerie
 
  « Zobrazit fotografii v plném rozlišení »  



Náhledy fotografií
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii








Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.


DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

VeteránKalendář
Nové články
300 zatáček Gustava Havla 2019
Rakouské superbiky na brněnském Automotodromu
Zlínská Historic Rally 2019
Nejrychlejší sériový motocykl v ČSSR
Šolcovy zatáčky 2019
Slovácký okruh 2019
Motosraz Křtiny 2019
Pérák 2019
Pérák a dvojí řízení
Suzuki GSX-R 1100 M
NIPPON RETRO 2019
Muzeum českého road racingu v Hořicích
XXIII. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Cena města Jičína 2018
Jarní cena Brna 2018
Norton Dominator 650 SS
Evropský festival Route 66
Česká Tourist Trophy 2018

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Motocyklové vozíky PAv
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Motocyklové vozíky PAv - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
Pérák 2019
Slovácký okruh 2018
Ve stopě zlínské šestidenní 2018
Česká Tourist Trophy 2017
Česká Tourist Trophy 2016
XX. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
III. Pohár motorových dvoukolek
Pérák 2017
8. Sjezd Jawistů po 70 letech v Luhačovicích
X. setkání motocyklů Jawa 500 OHC
Pérák 2016
Czech Drive 2018
Pérák 2015
Šolcovy zatáčky 2019
Jarní cena Brna 2018
300 zatáček Gustava Havla 2015
Classic Show 2015
Motosraz Křtiny 2015
Zlínská Historic Rally
NIPPON RETRO 2015
7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
Setkání veteránů Holešov
300 zatáček Gustava Havla
300 zatáček Gustava Havla 2018
Cena města Jičína 2018
   Nahoru      TISK Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš