MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly           15.3.2024 06:14         
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
MotoMagazínInzerujte na MotoMagazínu

| Motocykly Jawa 500 OHC | Provoz, údržba a opravy motocyklů Jawa 500 OHC | Renovace motocyklu Jawa 500 OHC typ 15-01 | Motocykly Jawa 500 OHC v nálezovém stavu | Kupní poradenství - motocykly Jawa 500 OHC | Kvízová otázka |



Motocykly Jawa 500 OHC




  Vítejte na stránkách věnovaných půllitrům.

  Pokusíme se Vám zde přinést co možná nejucelenější informace o celé výrobní řadě motocyklu Jawa typ 15 vyráběném v padesátých letech minulého století. Věříme, že si tu na své přijdou úplně neznalí a ty z Vás, kteří toho víte více než je tu napsáno touto cestou prosím o spolupráci s tvorbou webu. Za jakýkoli smysluplný příspěvek budeme my i čtenáři rádi. Cílem projektu je na jednom místě shromáždit co nejvíce informací a zkušeností s nikterak jednoduchým strojem, jehož vývoj se bohužel zastavil před necelými padesáti lety. Tak jako má půltón (půllitr, pětikoule, ohácéčko) výsadní postavení mezi československými stroji, budou i tyto stránky snad splňovat jistou úroveň a výlučnost mezi ostatními. Nejde o samozvané elitářství, spíš o pokus sdružit lidi, kteří mají jisté penzum zkušeností a vědí co hledají a ptají se na věci, které není tak snadné zjistit jinde.

Jawa 500 OHC typ 15-00 (Motocykl číslo 20, 1950 - fotografie z úvodní strany)


Jawa 500 OHC typ 15-00

  Dlouhou dobu jsem nápad napsat pár věcí o půllitrech nosil v hlavě, ale na rozběhnutí něčeho vlastního nemám ani čas ani dost dovedností. Po zevrubné prohlídce stránek s podobnou tématikou jsem se mimořádně lehce dohodl na MotoMagazínu, jenž se z dlouhodobého hlediska jeví jako zatím nejkomplexněji a nejzodpovědněji vedená internetová encyklopedie československých motocyklových veteránů. Velké poděkování patří provozovateli stránek p. Bartušovi za vznik subdomény jawa500ohc.motomagazin.cz a všechnu dosavadní podporu.

  Představy o fungování stránek bych shrnul do následujícího odstavce. Osou všech podobných webů bývá podle zkušeností diskuse, kde to zpravidla žije a která umožní čtenářům nabývat nové poznatky prakticky denně a diskutovat o tématech, která je právě zajímají. Věřme, že autorů bude přibývat, neboť jeden člověk neví vše. Chybět by výhledově neměla ani fotogalerie strojů, kam by mohl přispět každý čtenář. V dohlednu by snad měla být zprovozněna e-mailová konference, kde by každý z přispěvatelů navrhl, doplnil, nebo jen upřesnil návrh článku na publikování. Moje původní představa redakčního systému, kam by mohl napsat každý co umí a záleželo by jen na skupince šéfredaktorů, zda se článek otiskne se zatím jeví jako zbytečná, ale do budoucna kdo ví...

  Život netrvá 150 let, takže opakovat stokrát řečené a objevovat objevené je plýtváním času nás všech. Přeji všem čtenářům aby zde našli co hledají a doufám, že nás společný zájem spojí a vyprovokuje a motivuje k předává ní si poznatků a zkušeností.


Použitá litertura:
 Časopis Motocykl, ročník 1949 - 1950
 ing Chochola - Prohlížíme motocykl 1950
 Čermák, Josíf, Pokorný, Jaroš - Vyšší škola motorismu 1954
 Josíf, Tůma - Motocykly jawa 250,350,500 1955
 Naše Vojsko - Učebnica vodiča motocykla 1960





Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.


DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
Zodpovězená témata (33/66): Strana 1 / 3 Starší témata    
 dobry den,prosim napiste v cem se lisili typy jawy 500 OHC -01,02.cim vic tim lip.    [pepes]    (07. 12. 2007)
 Víc než reklamy na "jakožeEta" výrobky jsem neviděl... o co jde?    [Hu]    (01. 05. 2020)
 Ahoj.
Podivej se na www.jawa500ohc.7x.cz
Je to tam vsechno perfektne vysvetlene.
Zdravi Olda    [Olda Kratochvil]    (03. 05. 2009)
Přidat odpověď    (2)
 Nevíte kdo vyrábí olejový filtr? Případně ještě kolik stojí?    [Honza R.]    (23. 09. 2005)
  http://veteranzvolen.host.sk/motoreno/
tenhle odkaz sorry    [jawař]    (24. 09. 2005)
 Dělají ho slováci v replice do nádržky stojí 800,- do motoru 400,- Kč . http://veteranzvolen.host.sk/motoreno tel. do ČR 602 725 568    [jawař]    (24. 09. 2005)
Přidat odpověď    (2)
 S úspěchem lepšího mazání vzduchem chlazeného motoru Jawa 500
Vám doporučuji olej do motoru API A SAE 50 - Sunoco k dostání
u www.bsaservis.zde.cz    [argus]
    (30. 07. 2005)
 Proto že ho 20 roků prodávám a nechal jsem ho na objednávku v rafineriji Ardenách tak jako 20W50 i 60 udělat speciálně pro historická vozidla a proptpže to není lukrativní nepřemlouvám nikoho aby si to u mne kupoval.    [argus]    (12. 07. 2012)
 V jednom z výše uvedených příspěvků řešil nekdo otázku mazání samotného jezdce. Velmi důležité! Někdo zvolí kvaliní Black end White, někomu stačí okena. Pro motor pětikule bych volil Castrol RS 10W 60. ( existoval i v klasifikaco 5W 60)Číslo vyjadřuje míru odolnosti oleje teplotě. I při vysoké teplotě je zachována zaručená hustota - viskozita oleje. Jinak řečeno olej, který je při normální teplotě hustý a při ohřátí je z něj friťák vám ve veteránu velkou službu neudělá ( kor ne ve vzduchem chlazeném)    [Jaroslav Polák]    (01. 10. 2007)
 Castrol nemá ISO 9001 a žádný olej nevyrábí protože ho kupuje
třeba u Sun oil.,i jinde...
Filtr se schová pod sedadlo a pak lze použít modernější oleje
ovšem my jsme si nechali udělat SAE 20W60 API SB ale mnoho
našich kamarádů používá také SAE 50 API SA
Kdo neví co to znamená,máme školení na www.bsa.zde.cz    [argus]    (10. 05. 2007)
 To: Honza V. :
TOHLE, CO JSI NAPSAL:
" Fakt seš trapnej Argus , nebo-li Drbohlav! [Honza V.] (03. 03. 2007)", je naprosto hloupé a neopodstatněné! V mých očích jsi se ztrapnil Ty.
Arguse / Jindřicha Drbohlava znám více než 30 let a určitě nejsme právě nejlepší kamarádi z důvodů osobních. Nicméně se jej zde musím co by odborník zastat, poněvadž jednak má pravdu, ale hlavně NIKDY nepodával mylné informace jen proto, aby prodal olej Sunoco, nebo jinou věc na auta a motorky! Je to VÝBORNÝ ŘEMESLNÍK A ODBORNÍK co se automobilů a motocyklů týče, a jeho znalosti co se týče maziv jsou opravdu na úrovni vysokoškolského specialisty navíc podložené mnohaletou praxí (jsme už oba v důchodovém věku....)!
***BTW já olej Sunoco nepoužívám protože mám olej Castrol za 40 % běžné ceny. Kdyby tomu tak nebylo, určitě bych jej používal, poněvadž s tímto olejem neustále vítězí nebo o vítězství bojují nákladní vozy TATRA(!). Mimo jiné Tatra v r.1992 vyhrála svoji kategorii v závodě Paříž - Peking asi Tobě na just s motorovým olejem Sunoco, ale asi ho (ten olej) nekupovali u J. Drbohlava, ačkoliv se zeptej pana Tomáše Tomečka kde kupuje letos do své Tatry olej Sunoco! Myslíš, že jej ten "trapnej Argus , nebo-li Drbohlav" taky "ukecal"?
Opakuji : Sám jsi směšný, protože napadáš bezdůvodně, aniž by jsi znal problematiku a okolnosti!    [Harry Ventil]    (08. 05. 2007)
 Po mnoha zkouškách se mi jevil při poměru cena/kvalita nejhustší Mogul skoro nejlépe. Pozná se podle tiššího chodu zejména vaček ventilů plně zahřátého motoru. Pipo    [pipo]    (04. 04. 2007)
 Fakt seš trapnej Argus , nebo-li Drbohlav!    [Honza V.]    (03. 03. 2007)
 protože získat kvalitní mazání pro veterány je u dnešních prodejců nemožné získat ,je v Praze u vjezdu na Cisařskou louku
veteran museum kde koupíte po čem toužíte Sunoco tak bude vedle
malinké Schel pumpy nabízet vše co mají a ještě co nemají.
jinak drazí majitelé ohc 500 Jawa API A značí bezdertegentní olej vhodný pro motory bez filtru.,cena SAE 50 i 40 či 30 je
80,-Kč za litr...tel 608172755    [Jindřich Drbohlav]    (01. 12. 2005)
 pouzival jsem M6AD a motor byl rychle zakarbonovaný,asi po 30tis.Zacal jsem používat Sunoco na doporučení zkušenějších.Už asi dvě sezony.Doufám,že to bude lepší.Je taky možný že každej motor potřebuje něco jinýho.Přesvědčil jsem se o tom už víckrát.    [OHC GANG]    (16. 08. 2005)
 Spokojen jsem maximálně. Pokud máš každý druh mazání pro naše stroje, nezbývá, než najít mazání pro jezdce, ale to už je jiná kapitola.....    [JzK]    (11. 08. 2005)
 Pro Váše stroje mám každý druh mazání a i poradím takže
JzK chtěl vědět cenu proto uvádím jen jednu z nabídky třista
olej pro Jawa 500 motorový Classicoils SAE 50 API A je pro
členy FKHM za 80,- á litr ostatní + 10%.Spokojen?    [argus]    (08. 08. 2005)
 Ceník a kontakt na sebe můžeš dát i sem, asi se nikdo zlobit nebude.    [JzK]    (04. 08. 2005)
 Stalo se pro členy a majitele motocyklů B.S.A. již 15 roků
dodávám SAE 50 nebo 20w50 ale vlastně všechny druhy nejen
pro motocykly za značně jiné ceny.,pošlu Ti ceník ale nevím
kam.    [argus]    (03. 08. 2005)
 Fajn Argusi, v podstatě CASTROL CLASSIC 50 = SUNOCO SAE 50 a je to zajímavá informace, že je alternativa. S Castrolem bývá většinou problém v tom, že není běžně skladem a musí se objednat, je balený pouze v litrových flaškách a častá podmínka odběru - celý kartón. Jinak je vyzkoušený a nelze mu nic vytknout. Co tedy nabídneš ty, abych se dál o CASTROL přestal zajímat?    [Bohumil]    (03. 08. 2005)
 Prosím podívej se na teplotní průběh vzduchem chlazeného motoru
a doporučení SAE 50 možná uznáš za správné,pokud jde o značku
tak nedělám reklamu Sunoco za každou cenu i když Ti je schopno
nabídnout vše co si jen vymyslíš.Pokud jde o Castrol který jsi
zmínil je to kvalitní prodejce a olej získává v rafinerijích
Sunoco a jinde,.takže doporučuji API A nebo B pro Tvou Jawu
OHC a nezáleží na značce,jezdíš li v chladu tak SAE 20w50.    [argus]    (03. 08. 2005)
 Argusi, děláš reklamu firmě SUNOCO? U motorů JAWA 500OHC je filtrování oleje schopno zachytit jen větší nečistoty. U oleje M6A nečistoty sedaly na dno motoru a v oleji se nevířily. Při výměně se motor propláchl proplachovacím olejem, který nečistoty odplavil. V moderních olejích nečistoty a drobné piliny v oleji cirkulují, nedokonalá filtrace je nezachytí a motor se opotřebovává. Takže nezbývá, než často měnit olej (výměna po 1500-2000km). Proč si ale zvedat náklady z provozu motorky? Oleje nejsou zrovna levná záležitost. A úprava filtrace u tohoto motoru je málo pravděpodobná. Plnoprůtokový filtr se těžko někam schová, aby nebyl vidět. I když toto kdyby se podařilo vymyslet, tak bych tam lil plnou syntetiku, třeba CASTROL (výměna po 15000km, nebo po roce). Proč by to mnělo být zrovna SUNOCO argusi?    [pulitrář]    (02. 08. 2005)
Přidat odpověď    (15)
 Kluci, má někdo z vás zkušenosti s rámem 500 OHC, ale s tím co měl zadní vidlici již kyvnou? Prý bylo vyrobeno několit kusů takových motorek. Dík za případný kontakt.    [Michal]    (02. 10. 2005)
 Já viděl tehdy v Jawě jedinou, měla hodně věcí ze sériové kývačky, velké bubny a kola 18. Nejspíše dílo vývojového pracoviště. Velmi podobná pražským replikám. O jejím dalším osudu nezachovaly se žádné zprávy.
JŠ    [Jaromír Šubrt]    (16. 03. 2012)
 Jedna stojí vystavená v Auto Jarov.    [Mir]    (14. 01. 2009)
 Ted v Casopisu CLASSIC je krásně vyfocená a je o ní i článek. Myslím, že je to 10 měsíc 2008. Mam ho doma :-)    [Jarda Lbc]    (08. 12. 2008)
 vyráběla se a skutečně jen pár kusů - rám byl přerušenej motorem a strašně se kroutil a na reovným povrchu to bylo vo zabití - teda skutečně - 1. kusy nafasovala policie a po té, co s ní párkrát sekli a jeden se zabil tak byla výroba zastavena...    [Míra]    (28. 09. 2007)
 moze byt,tak ako 2x500 OHC z motorom Boxer , jedna bola na Slovensku    [josephe]    (21. 09. 2007)
 videl jsem ji .. jakoze kyvacka s 500kou .. docela drsny, ale klasicka semi libi vic    [majkl]    (08. 03. 2007)
 Skutečně bylo vyrobeno 6 ks (viz.fotografie na zadní straně časopisu Svět motorů z roku asi 1958), bohužel ho nemohu najít. Byly pod označením 15/03 jen jeko prototypy. Souhlasí 16 palcová kola velký buben, vykouslá nádrž pro hlavu, vzhled jako kývačka.    [pavel]    (15. 11. 2005)
 Odkazuji na paměti Fr. Šťastného (název: Šťasný František), kde Fr. Šť. píše o pětistovce v kývačkovém rámu na kolech 16", kterou zkonstruoval konstruktér Dusil. (Píše, že si tuto mašinu brával na Mann jako tréninkový stroje.) Vzpomínám si, že jsem jednou v životě (před dobrými 30-ti lety) viděl na vlastní oči pětistovku kývačku na 16" kolech (velké bubny!) a byl to impozantní pohled. Zdravím. Petr    [petr]    (04. 11. 2005)
 Pětikouli s kyvkou jsem ještě neviděl - můj názor , že se ani nedělala , nejspíš se jedná o nějakou domácí vylepšeninu ..    [jawák]    (06. 10. 2005)
Přidat odpověď    (9)
 Ahoj kluci.
Mam Jawu 500 OHC 01,nechal jsem ji zrenovovaz jednomu znamemu.
Zaplatil jsem velke penize ale neni dobre udelana.Rozteloval zapalovani a kdyz pred tim bezvadne jezdila nyni kope a spatne chyta.Chtel jsem se zeptat nevite zda na trase Rozvadov Praha se nachazi solidni clovek,ktery 500stovkam rozumi a mohl by mi nastelovat zapalovani.Privezl bych ji a po te opet odvezl.
Muze to byt i v Praze a okoli.
Moc dekuji a preji hodne radosti s vasema 500stovkama.
Olda    [Olda Kratochvil]
    (18. 08. 2010)
 Zdenku,pokud není motor na rozsypání,zralý na GO,problém se seřízením by být neměl ale pomoci Ti mohu pouze ve své dílně,kde mám zázemí.Jsem od Kralup.    [O.K.]    (06. 09. 2011)
 dobrá den jsem od berouna a také bych potrebovakl nejakého šikovného člověka ktery by ume l perfektne sestělovat jawu 500 ohc . kdyby bylo mozné ze by dotycný prijel    [zdeněk]    (27. 08. 2011)
 martinkucera@seznam.cz    [ED250]    (20. 08. 2010)
 To by bylo prima.Sokolov neni zadny problem.
Jak se mam s vami spojit?
Olda    [Olda Kratochvil]    (19. 08. 2010)
 Mohl bych Ti pomoci. Ale jsem od Sokolova..    [ED250]    (19. 08. 2010)
Přidat odpověď    (5)
 zdravím Jawáci
Zdědil jsem po dědovi Jawa 500OHC a mám takový problém
Potřeboval bych vědět když nastartuji jestli má světlo mazání shasnout nebo svítit.
A ještě kolik má být tlak oleje a kde se měří.

Díky moc za odpověd.
Tel.773972479

Email TillJiri@seznam.cz    [jiří]
    (21. 09. 2010)
 Kontrolky tlaku oleje musí po nastartování svítit. Jinak tlak oleje se měří normálním tlakoměrem s koncovkou M14x1,5, která se zašroubovává místo špuntu kanálu,kde jsou zpětné ventilky. Nachází se dole v krytu rozvodu - proti drážce pro průchod lanka spojky pod pravý kryt motoru. Pod špuntem je pružina, která tam musí zůstat a musí mít možnost se opřít o tu koncovku, aby nešlo k případnému posunutí ventilků tlakem oleje. Tlak má být 0,2-0,3atm při volnoběhu a 1,2-1,5atm při vytočeném motoru.    [Milan(OHC)]    (08. 11. 2010)
Přidat odpověď    (1)
 Ahoj Jawáci
Nevíte někdo, jestli se k 500 připojoval sidecar?    [Vlasta]
    (20. 08. 2010)
 ano typ Velorex 561    [CIJOML]    (21. 09. 2010)
Přidat odpověď    (1)
 Ahoj kluci.
Tak jsem si dnes precetl diskusi o tom jaky olej
do 500vky ale nejsem z toho vubec modrej.
Bydlim v zahranici/NSR/a mohu si sehnat Castrol bez problemu.
Jenom nevim presne jaky olej.Prosim vas o presne oznaceni.
Predem dekuji a preji hodne radosti
s vasema 500vkama.
Olda    [Oldrich Kratochvil]
    (04. 05. 2010)
  http://maziva.heureka.cz/castrol-classic-xl-20w-50/ Pokud chceš Castrol. Já jezdím MOGUL Super 15W50. http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=967    [ED250]    (19. 08. 2010)
Přidat odpověď    (1)
 Zdravim pratele a majitele JAWA500OHC.Poradi me nekdo jak nejlepe vymenit olej v motoru.Kolik oleje je napln a kudy se vypousti aby vytekl vsechen stary ven.predem dekuji MILAN.    [MILAN]    (05. 04. 2010)
 Myslím, že nejlepší postup je podle "povídání o půllitru", které najdeš na internetu, např. jawamania. Ve zkratce: povolit hadici, která vede z olej. nádrže do motoru a dále povolit spodní šroub na spojovacím potrubí mezi klikovou skříní a čerpadlem. Tak máš vypuštěnou jak nádrž, tak i zbytek z motoru. Nová náplň je asi 2/3 nádrže, což jsou myslím 2 a půl litru oleje.    [Peton]    (09. 04. 2010)
Přidat odpověď    (1)
 Ahoj kluci.
jen maly dotaz.Mam 500 OHC typ 01.Kdyz ji postavim na
hlavni stojam tak je velmi nestabilni a hejbe se na obe strany.
Kdyz jsem to kontroloval od spodu tak mam dojem ,ze misto ramu mam dole jen pasek oceli,ktery se krouti sem a tam.
Je to normalni?
Diky Olda    [OldrichKratochvil]
    (21. 09. 2009)
 Pásek rámu pod motorem bývá nenápadně prasklý pod zadním držákem, takže motor sám vlastně spodní část rámu uzavírá. Předchozí připomínka je rovněž správná.    [jára]    (05. 02. 2010)
 ormální to není - zkontroluj, zda jsou utaženy šrouby motoru (zjm. zadní u olej. nádrže). Možná je špatný čep stojanu    []    (25. 11. 2009)
Přidat odpověď    (2)
 Zdravim.
Nevi nekdo eimalovou adresu na vyrobce nahradnich dilu na veterany na Slovensku/adresu na Moto Reno znam./Delaji take
nahradni dily na Jawu 500 OHC.Prodavaji take na burzach napr.Chotusice.
Diky
Olda    [Kratochvil Oldrich]
    (14. 05. 2009)
 www.motoren.sk    [monty]    (03. 06. 2009)
Přidat odpověď    (1)
 Zdravim jeste jednou,diky monty za odpoved.
Rad bych jeste vedel kde bych mohl sehnat postrani stojan na 01icku muze byt i replika protoze original nesezenu a take plastikove bile kontrolky na masku.
Dekuji a preji hezky vikend.
Olda    [Oldrich Kratochvil]
    (08. 05. 2009)
 Kontrolky prodáváme na burzách,a stojan www.moto-reno.cz - teda na 02,snad i na 01    [monty]    (08. 05. 2009)
Přidat odpověď    (1)
 Zdravim,
rad bych se zeptal jak je to se sedlem u OHCecka 01cky.
Je ta horni deska stejna jako u peraka?Drzak a perovani je jine to vim.
Dekuji
Olda    [Oldrich Kratochvil]
    (03. 05. 2009)
 Pokud vím,spodní plech je stejný,a čalounění bylo ve vyšším provedení,jako na některých Pérácích.    [monty]    (03. 05. 2009)
Přidat odpověď    (1)
 Hello, can anyone tell me where to find pistons for JAWA 500 OHC? I need first rebore 65,25 mm. I have tried to contact http://www.ahra.cz and
http://www.ceba.sk
in both German and English language, but they will not answer. JAWA collegues in Germany say they have bought pistons from AHRA. It seems like you have to go there in person and buy them directly, since they do not answer letters or e-mail.
Are there any other alternative source?

Best regards
Anders , Sweden    [Anders Österberg]
    (08. 04. 2007)
 Have you been looking for the pistons for JAWA 500 OHC yet? I think it isn't any problem. I think there aren't any people in Ahra who are able to comunicate in English and this would be the problem :-)
I live near Hradec Kralove and when I will go there I can ask in Ahra. Do you want? If yes, write me. My e-mail is below.    [Petr]    (15. 05. 2008)
Přidat odpověď    (1)
 Zdravim všechny.Chlapi,potřebuju radu.Renovuju motor 15-02 a nemůžu dostat dolů z kliky střed tlumiče záběru neboli střed rohatky pod primár.kolečkem na levé straně kliky.Je na to nějakej fígl,nebo jde jen o hrubé násilí?Podle katalogu náhr.dílů by měl být jen nasazenej na konusu kliky a aretovanej perem.Za každou radu předem děkuji.Martin    [Martin]    (01. 05. 2006)
 princip stahováku je jasnej. Sám jsem ho na svém pullitru používal taky, ale teď se mi dostal do ruky pullitr od kamaráda a stahovák už nemám. Jde mi o rozměr vnitřního závitu na naraženém náboji na čepu kliky. Nemáte ho někdo v hlavě?    [kovis]    (15. 05. 2008)
 Záleží jakej střed tam máš. Jestli opravdu 02 tak je na to šikovnej stahovák, který užívá vnitřního závitu na unašeči. Popřípadě vystav někde fotku.    [Dobrá rada nad zlato]    (11. 02. 2007)
Přidat odpověď    (2)
Nezodpovězená témata (33/66):
 Kralovska hriadel Jawa 500.
Vie mi niekto dat kontakt na vyrobcu kralovskej hriadele na Jawu 500. Je vraj niekde z Chotusic.

dakujem Vladimir
[Vladimir]      (18. 10. 2014)
 zadravim Vás , potřebuju poradit neboť si nejsem jistý ... když nastartuju 500 ohc tak přepadovou hadičkou gumovou pruměr cca 5mm
a vede pod kyvnou vydlici od klikové skříně tak při nastartování prská mírně motorovej olej .. je to normální ? děkuji za odpověd.. prosím odpověd na mail: knebljakub@seznam.cz
[jakub]      (18. 04. 2014)
 Zdar pánové, nevíte jaký píst je značený A a který B na jawa 500 OHC-02. Díky Máci
[Máci]      (20. 09. 2013)
 Zdravim panove, potreboval bych poradit ohledne elektriky. Renovuji 02 r.v. 1956 a na puvodnim stroji je komplet vytrhana elektroinstalace. Potreboval bych zjistit zda je ukostreno + nebo -. Dostupna dokumentace si protireci. Diky moc za info. Maci
[Maci]      (23. 06. 2013)
 Zdravim nadsence, chtel bych se zeptat jestli nekdo neznate nekoho kdo by chtel prodat Jawa 500 OHC. Dekuji za info.
[Marek Kaspar]      (03. 02. 2012)
 zdravim. mohl by nekdo trochu podrobně popsat nastavení vulí na královské hřídeli a obou uhlov. převodech? na forech jsem vyčetl desetiny a setiny ale radial. axial. ?zkuste mi pomoc
[alf]      (09. 07. 2011)
 mam dotaz na černou barvu na 500
jsou ještě patrné linky zdřejmě to bude original
nevim jaký odstín (číslo barvy) mám zvolit a jestli lesk nebo pololesk
poradte
[mařena]      (11. 11. 2010)
 Ahoj Jawáci,

nějak kolem roku 1970 prodal můj tatínek pětistovku se sajdou. Pro mě je to srdeční záležitost, nechci ji získat zpět. Chtěl bych jen vědět, zda je ještě na světě a jak dnes vypadá. Takže pokud někdo naleznete v techničáku jméno Josef Chudiak, ozvěte se mi, prosím.

Děkuji a přeji všem krásné kilometry s jawama.

Tonda mikymaus
[Antonín Chudiak]      (18. 04. 2010)
 Víte o někom šikovném kolep Prahy, kdo umí zrenovovat motor na 500OHC-02? Dík
[jan šabat]      (24. 02. 2010)
 Dobry den prosim vas chtel bych se zeptat jestli je mozny ze se na Jawu 500 OHC delalo take bile linkovani???? Dekuju
[Radek]      (24. 01. 2010)
 Shanim nasledujici literaturu na Jawu 500 OHC a prosim o pomoc:

Seznam nahr. soucasti pro motocykl Jawa 500

Motocykly Jawa 250, 350 a 500 OHC - montaz, opravy, serizovani, udrzba ( 1955, Josif Tuma ).

Diky predem.
[Zdenek Vagner]      (05. 01. 2010)
 Ahoj potřebuji našlapovačku na jawa 5OOohc-1955 nemužu jí nikde sehnat..Dík
[Tomáš]      (12. 12. 2009)
 Hledam podrobnou literaturu na demontaz, montaz, serizovani a restauraci JAWY 500 OHC, evtl. vc. doporuceni, kde sehnat originalni nahr. dily - jsem laik. Diky predem.
[Zdenek Vagner]      (08. 12. 2009)
 Ahoj zná někdo Jawu 500 Jaso nebo podobný název byl to závodní prototyp 500 se 4 ventily bez světel určený pouze na závodění.Vyrobeno bylo údajně pouze pár kusů . Mám ji od původního majitele který na ní závodil v 60 letech.
[Radim]      (20. 10. 2009)
 ahoj všem,schanim kdo kvalitne nalinkuje moto Praha a okoli
[petr]      (07. 10. 2009)
 čau kluci potřeboval bychkartery na Jawu 555
[Zdeněk David]      (20. 12. 2008)
 Zdravím prosím odpověď mám Jawu 350 z roku 1960 motor nenasává benzin ani po výměně gufera na straně zapalování.Motor má dostatečnou kompresi.Pokud se podaří nastartovat tak jen studený po přeplavení karburátoru.Předchozí majitel nalil do motoru omylem terpentýnový olej nebo nejaké syntetické ředidlo.
Ještě jednou děkuji.
[Zdeněk Suchánek]      (27. 11. 2008)
 Prosím pomozte,nějaký hajz mi ukradl z garáže jawu 500 před renovací,už jsem se s nírozloučil.Chci si jí znovu postavit,tak sháním jaké koliv díly za rozumnou cenu na typ 01.Díky moc a hlídejte si vaše stroje
[Jarda]      (22. 10. 2008)
 Zdravím. Potřebuju poradit s cenama dílů na Jawa 5OO šnek. Jedná se mi o tyto díly: rám, brejle, spodní kryt masky, zadní blatníček malý, stojan hlavní, schránka nářadí, stupačky, zadní kolo (bez bubnu), olejová nádrž a pobouchaná, leč opravitelná benzínová nádrž, celé zadní kolo s rozetou a tlumiči? Neprodávám, jen chci koupit a ani jeden s majitelem neznáme ceny. Odpovědi prosím na mail. Díky.
[Petr]      (08. 10. 2008)
 Chcem sa Vas nikoho opytať čí mi neporadí aká má byť šírka nastriekaneho pasu na nádrži
[Jano]      (24. 06. 2008)
 Dovolte abych Vám představil nové stránky o pulitru www.jawa500ohc.7x.cz
[stepan]      (22. 12. 2007)
 zdravím všecny,zajímá mě jestli někdo má fotky nebo nějaké doložitelné informace o půllitru kývačce.Můj známý ho má již od roku 1974,ale na 19palcových kolech(jo a má teď najeto již okolo 200 tisíc km)
[Robert Novák]      (03. 12. 2007)
 Podělí se ostatní o zkušenosti s olejem používaném v Jawě 500 OHC? Jak často měníte olej a kde se dá vůbec vypustit? Rozvod je dost hlučný a věřím, že vhodným olejem by se dal hodně utlumit. Jedná se mi samozřejmě o motorový olej, nikoliv převodový. Děkuji Jarda
[Jarda]      (29. 11. 2007)
 motorki za 00111 kč je fakt prča
[tomášek]      (21. 04. 2007)
 Rád se zůčastním srazu půllitrů. Kdy a kde?
[Rosťa]      (20. 02. 2007)
 Dobrý den pánové. internet je perfektní pomůcka, ale nemohl by nekdo mladší a paradoxně zkušenější vyhledat a uspořádat odkazy a adresy týkající se renovace a provozu jawa 500
[lenoch]      (05. 02. 2007)
 Zdravím všechny lidičky a pány a kohokoliv co vlastní tento nádherný stro... již dlouho se zajímám o motocykly jawa a několik let toužím po půllitrovi.. nemohu však nikde nikoho sehnat, kdo by byl ohoten jej prodat.. nejlépe před renovací, hlavně aby měl papíry.. tak to zkouším taky tady. prosím poradtě mi kdo se tím zabývá a kdo tyto stroje vlastní, a pokud by měl nějaký na odprodej, možná bychom se domluvili děkuji za všechny odpovědi.. je to ten nejlepší motocykl.. děkuji a přeji hezké dny, prosím odpovídejte na email, děkuji vám přátelé
[VITEK_M]      (10. 12. 2006)
 Uklidnuje me v clanku jistota, ze se nejedna o pulitry Jawy z 50. let ani tohodle, ani predminuleho ci jineho stoleti.
[Mirek]      (24. 10. 2006)
 Ahoj všem Jawařům,pokud by někdo chtěl těsnění pod víko spojky na JAWA 500 OHC tak je mám po 15.-/ks
[Alty]      (30. 07. 2006)
 Jawa 500 ohc, je stroj ako sa patri a je to asi to najlepsie co jawa vyrobila ak neratam jawy 250.Keby som tento stroj nevidel v akcii, tak neverim ze je to take delo.Proste nadhera a ak budem niekedy uvazovat o kupe motorky bude to prave ona, ak daku zozeniem. Pedro zo Ziliny.
[pedro]      (22. 05. 2006)
 ahoj Půlkaři, nějak jsem ztratiůl přehled, zda ten sraz už byl, nebo bude. ? Mám sice ogárka, ale rád se přijedu mrknout na silnější krasavice. Napište mi, prosím, jak to s tím srazem vypadá, nebo kde se to dočtu! Ď, Hubert
[hu]      (12. 04. 2006)
 Chlapi mrkněte na stránky www.imfsoft.com. Maj tam nějaký nový zapalka na Jawy a CZ. Vypadají solidně a nejsou ani moc drahé. Dají se nastavit přes počítač.
[Pepe]      (26. 08. 2005)
 No ja koukam :)
[koudel]      (15. 03. 2005)

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

Nové články
NIPPON RETRO 2023
Česká Tourist Trophy + IRRC 2022
Klasici na České Tourist Trophy 2022
Bugatti Grand Prix Zlín 2022
Ve stopě zlínské šestidenní 2022
NIPPON RETRO 2022
Poznatky z renovace Suzuki GS 1000 E
Kývačka s motorem DKW
Kývačka
Druhá soutěž lidových vozítek a scooterů
První soutěž lidových vozítek a scooterů
300 zatáček Gustava Havla + IRRC 2021
Výstava lidových vozítek
Yamaha XJ 600
Lidové vozítko v nálezovém stavu
Jak na rez v nádrži?
Co dokáže udělat prodloužený zadní blatník?
Yamaha FZR 600

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Lidová vozítka
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Motocyklové vozíky PAv
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Motocyklové vozíky PAv - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Jawa ze souboru Naše motocykly
Žebříček článků
Honda CB750 F
Kawasaki Z650 B
Branná 2018
Motocyklové vozíky UNI-GO
Suzuki GSF 1200 Bandit
Honda CB 500 T
Zrod legendy
Pérák a únik oleje
Trocha /ne/ekologie nikoho nezabije
Pérák a tajemné výstavy v New Yorku
Kubánec
Jednopáka
Jawa 624, 634
Suzuki GSX 1400
Ve stopě zlínské šestidenní 2022
Suzuki TL 1000S
300 zatáček Gustava Havla + IRRC 2021
Ve stopě zlínské šestidenní 2018
Duel naháčů
Klasici na České Tourist Trophy 2022
Ve stopě zlínské šestidenní 2020
Klasici do 500 a 750 cm3 na České Tourist Trophy 2019
Česká Tourist Trophy 2016
Brno Revival 2019
Slovácký okruh 2018
Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš