Co dokáže udělat prodloužený zadní blatník?
Autor: Jiří Bartuš
Dodržovat předpisy se musí. Ale co když tyto předpisy tak nějak nedávají smysl?
Nic nedokáže zošklivit motocykl více než prodloužený zadní blatník.
Své o tom mohou vykládat všichni majitelé starších motocyklů dovezených z Německa, kde v 70. a 80. letech platily předpisy, které vyžadovaly instalaci dlouhých zadních blatníků. A tak, na rozdíl od motocyklů dovezených například z USA, přišly německé verze o značnou část elegance. Nevěříte? Tak si prohlédněte odstrašující vzorek motocyklů z našeho archivu.
Bylo by libo echt německou verzi? Německá verze japonského motocyklu vyrobeného do poloviny 80. let minulého století může, mimo zadního blatníku a specifických dílů
osvětlení, překvapit i v dalších specifických detailech jako je například oddělený zámkem řízení. Zamykání řízení, běžně řešené
pakovací polohou klíčku ve spínací skříňce muselo být v Německu nahrazeno samostatným zámkem. Většinou byl použit systém zasouvání
těla zámku v krku řízení do osy řízení. Naprosto zbytečně se tak musely vozit s sebou dva klíče.
Norma pro minimální délku zadního blatníku platila a možná stále platí i v našich končinách. V čechách si však z norem příliš těžkou hlavu
neděláme a tak zde, kde mnoho motocyklů z Německa zakotvilo, se vyskytuje zcela opačný estetický problém. Čeští majitelé, zřejmě po vzoru
paní sládkové z legendárních postřižin, mají tendence zadní blatníky přehnaně zkracovat, to v lepším případě, případně odstraňovat
zcela, to v případě horším. Tento druh lidových úprav, majících za cíl vylepšení vzhledu za každou cenu, spíše však za minimální
cenu, nelze nazvat jinak než vidláctví.
Prvním zásahem majitele motocyklu Jawa bylo vždy zvednutí zadní části výfuků a velice často i jejich zkrácení, případně vykuchání. Dnešním nešvarem je zase leštění boků ráfků kol. O této české úchylce zase někdy jindy.
|
|
Malé Hondě CB 200 obrovský německý blatník vyložene nesluší. |
Ani zvedlé výfuky na Hondě CB 250 nepomohly vekou hmotu blatníku zakrýt. |
|
|
Když není blatník dlouhý, tak se prodlouží obludnou zástěrkou. |
Suzuki GT 550 mohla být tak krásná nebýt zadního blatníku. |
|
|
Ani mohutnost Kawasaki Z 750 nepomohla skrýt nevzhledný zadní blatník. |
Yamaha XS 500. Tady je špatně snad vše. Aneb, designér byl asi zrovna na dovolené. |
|
|
Honda GL 1000. Co si o tom nehezkém pozadí myslet? |
Kawasaki Z 750 odvrátila od designové katastrofy štíhlá linie zadního blatníku. |
|
|
Yamaha XZ 550 je natolik designově zvláštní, že si dlouhého zadního blatníku ani nevšimnete. |
Kdepak že je elegance americké verze Kawasaki GPZ 900 R? |
|
|
Veliká hmota kapotáže Hondy CB 900 F2 opticky zakrýt dlouhý zadní blatník trochu pomohla. |
Ano. Byla jsem dovezena z Německa. |
|
Porovnání americké verze Hondy CB 750 F1 a německé verze Hondy CB 750 K. Zatímco jedna vůbec zadní blatník nepotřebuje, ano je to tak originální a nepřejte si vidět verzi německou, tak druhé, ač má blatník ktátků, byl alespoň vnucen obludně veliký držák zadní odrazky - nebo jak ten kus plechu vlastně nazvat. |
|
|
Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.
|
DISKUSE K ČLÁNKU
|
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
|
|
Nezodpovězená témata (1/1): | | Bohužel tyto motocykly byly poplatné dobe,to byla taková učelová moda ,delaly to všichni vyrobci motocyklu.Ty prodlouzené zásterky si pak vymysleli Nemci! Dyd i ty komunistický Jawy ty blatniky mely a zásterky do 90let!Ty se toho drzely nejdýl!A z jakého duvodu ty blatniky byly tak dlouhé a hluboke no proto že silnice byly ješte v té dobe dost blátivé.Ale to vy už nepamatujete,mládeži.Pamatuju si kdy se nesmelo svitit na moto ve dne!Dokonce me za to chteli dát bolševici pokutu!Proste pokrok nezastavíš! [Peták] (20. 04. 2022) |
|
| Pouze pro založení nového diskusního tématu |
|
|
|