Vlastníte starší japonskou motorku a nemáte si o ní s kým popovídat? Přesně pro vás je tu sraz NIPPON RETRO. Sraz pořádá parta nadšenců, které staré japonské motocykly prostě baví a nechtějí v tom zůstat sami.
NIPPON RETRO
Autor: Josef Hanák
Jak to vlastně všechno začalo? Jednoduše nás starší japonské motorky ohromě baví a to byl ten podnět. V předjaří roku 2012 v běžném rozhovoru napadlo Aleše, že by chtělo uspořádat akci pro staré Japonce. Já na to kdo to udělá? A bylo to na světě.
2012
První setkání se šilo horkou jehlou a počasí taky nebylo nakloněno. Celkem snad přijelo dvacet motorek. Udělali jsme si výlet do zlatorudných dolů ve Zlatém Stoku na Polské straně. Proběhla malá soutěž v ovládání motocyklu a rozdání cen úspěšným. No jo, vše bylo narychlo a navíc ještě škaredé
počasí, ale bylo to fajn. Takže jsme se rozhodli, že příští rok jdeme do toho zase.
2013
Druhé setkání jsme již prezentovali daleko dřív a přidali jsme i internetové stránky, snad s úspěchem. Opět strašilo počasí. Ovšem i přes tyto ústrky, dorazilo něco přes padesát motocyklů a z toho bylo 18 Japonců do roku výroby 1988. Nádhera, přece jen přijeli. A přijeli od Českého Těšína přes Mikulov až po Senohraby.
Opět jsme si udělali výlet za zajímavým cílem. Sklárna Jakub v Mnichově u Vrbna pod Pradědem se opravdu líbila. Poutavý výklad s praktickou ukázkou výroby byl zajímavý. Opět jsme si lehce zasoutěžili v ovládaní motocyklu a rozdali ceny jak za vítězství, tak za výjimečnost. Večer pokračoval v družných rozhovorech a volné zábavě.
2014
Třetí setkání je již také za námi. Přesto, že nás v pátek opět potrápilo trochu počasí, přijelo 51 motocyklů. Jako první Slon na Suzuki GSX 550EF a již podruhé Mirek na CB 250 jako půlnoční jezdec. Nejvzdálenějším účastníkem byl Miky na Suzuki GS 1000G s uctihodnými 421 kilometry.
Sobota přidala další motocykly, takže celkem přijelo 88 kousků .... tedy těch, které jsem stihnul odchytit a zapsat. Po vlastní ose přijelo 7 žen, přičemž 4 na motocyklech do roku 1989 a Stáňa to trumfla Yamahou XJ 650 se side. Celkový počet japonských motocyklů do roku výroby 1989 byl 27 kusů, z toho 2 se side. Na tento ročník dorazily i motocykly výrobců z jiných zemí. Dvě Jawy, jedna Moto Morini, Ducati, Dněpr, tři BMW a nádherná předválečná BSA.
Pro sobotní výlet za zajímavým cílem byly zvoleny zlatorudné mlýny u Zlatých hor. Trasa měla 90 km. Odpoledne vyplnila soutěž v ovládání motocyklu. Jízdu pomalosti vyhrál Mirek na Moto Morini 500. Přesné zabrzdění na čáře Mirek na Hondě CB 250.
V kategorii žen obě soutěže vyhrála Hanka na stroji Yamaha XS 500. Za výjimečnost byl vyhodnocen Mirek jako nejstarší 69 let a nejmladší řidič byl Dominik s 16 roky, ovšem nejmladším účastníkem byl 12 lety Filip. Cenu za nejkratší nohy získal Hif. Za to, že výjimečně neupadnul byl vyhodnocen Hašiš. Nejvíce válců měl Jarda na své CBX a nejkratší motorku Petyš. Ve sladění strojů v páru byli vyhodnoceni Petr a Renáta s Jawama 250 a 350, bohužel předčasně odjely dva Clubmany sedlané Krakenem a Zdenkou. Jako originál špageti byl vybrán Martin s Ducati 600 SL Pantah. Poté měla pokračovat presentace cesty do Srbska, ale selhala technika. Jednoduše se nenašel propojovací kabel. Skalní přesto zůstali a koukali na noťas a se zaujetím si vyslechli výklad Nicouše. Večer dál pokračoval družným rozhovorem a dobrou náladou.
V neděli ráno jsme vstali jako čiperky a opět nás přivítal pěkný den zalitý sluncem. Došlo na loučení a spořádaný odjezd domů.
|
|
Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.
|
DISKUSE K ČLÁNKU
|
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
|
| Pouze pro založení nového diskusního tématu |
|
|
|