MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly           3.4.2020 18:09         
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
Logo MotoMagazínuNáhradní díly na motocykly Jawa a ČZ - Panelka, Pérák, Kývačka, Pionýr, Velorex, Mustang

| Japonské klasické motocykly | Nakupujeme silniční japonský motocykl ze 70. let | Honda CB 500 T | Yamaha XS 750 2D, deník | Renovační projekt Yamaha XS 750-2D | Kawasaki Z 1100 GP - B2 | Barber Vintage Motorsports museum | Motocykly ze západu v ČSSR? | Suzuki GSX 750 E | Honda CB 750 v ČSSR? | Kawasaki KZ 1300 A1 | Kawasaki GPZ 900 R | NIPPON RETRO | Suzuki GSX-R 1100 | Honda VFR 750 typ RC36 | Dovoz staršího motocyklu z EU | Moto muzeum Sezemice | Suzuki RF 900R | Japonské motocykly na Oldtimer Festivalu | Suzuki TL 1000S | Honda CB750 F | Suzuki GSF 1200 Bandit | Kawasaki Z650 B | Suzuki GSX-R 750 J a Kawasaki ZXR 750 H | Kawasaki ZZ-R 1100 | Honda CBR 900 RR Fireblade | Kawasaki ZX-12R | Japonské klasické motocykly a peníze | Suzuki GSX 1400 | Kawasaki 500 H1 Mach III v ČSSR? | Suzuki GSX-R 1100 M | Nejrychlejší sériový motocykl v ČSSR | Rakouské superbiky na brněnském Automotodromu | Koupí to teprve začíná | Motorkářská doba temna | Je třeba bát se dovozové STK? | Pneumatiky pro klasické motocykly | Velká kniha o motocyklech | Oleje pro klasické motocykly |



Pneumatiky pro klasické motocykly 70. let






  Autor: Jiří Bartuš



  Po velmi dlouho dobu, až do počátku 80. let, byly standardem výkonných motocyklů  18'' kola vzadu a 19'' vpředu. Až na výjimky byly používány pneumatiky 3,25/19'' vpředu a 4/18'' vzadu. Až na počátku 80. let se v souvislosti s nástupem nové generace sportovních motocyklů objevila 17'' kola vzadu a než se dospělo k 17'' rozměru předních kol, byla vpředu používána 16'' kola.

  Přelom 70. a 80. let přinesl prudký rozvoj silných motocyklů, pro které nebyly k dispozici adekvátní výkonné pneumatiky. Jízdní vlastnosti těchto motocyklů byly neexistencí odpovídajících pneumatik zásadně limitovány. Obrat k lepšímu nastal až v polovině 80. let, kdy si vývoj nových motocyklů přímo vynutil vývoj patřičných pneumatik, mnohdy šitých na míru konkrétnímu motocyklu. Nezřídka měly motocykly v technickém průkazu výrobcem stanoveny konkrétní typy pneumatik daných výrobců.

SDobový reklamní leták
Dobový reklamní leták firmy Continental. Continental ve výrobě shodných dezénů i po více než 40. letech pokračuje.


  Kdo chce tedy osadit svůj klasický motocykl ze 70. let pneumatikami s dezénem odpovídajícím roku výroby motocyklu, nemá dnes mnoho na výběr. Zřejmě nejvýhodnější nabídku dnes představují pneumatiky Continental RB 2, K 112 jejichž dezén a rozměry zcela odpovídají  dříve používaným standardům.

  Continental RB 2 přední 3,25/19''
  Continental K112 zadní 4/18''

Honda CB 750 F osazena pneumatikami Continental.


  Konstrukce kol klasických motocyklů vyžaduje, až na úplné výjimky, používat duší. Kdo by čekal, že do dnešní doby došlo k nějakému posunu ve jejich vývoji, ten se velice mýlí. Duše totiž stále nejsou schopny držet delší dobu požadovaný tlak. A nezáleží na tom, zda jde o výrobek renomovaného výrobce či o výrobek neznámé čínské manufaktury. Paradoxně právě čínské duše dokáží nejednou svou výdrží překvapit.

Dobový reklamní leták Dobový reklamní leták
Reklamní letáky ze 70. let firem Metzeler, Michelin a Dunlop.
Dobový reklamní leták







Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.


DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
Zodpovězená témata (1/1): Strana 1 / 1
 Taktéž mám tyhle (RB2/K112) na své Hondě CB750KZ. Jsou Made in Korea. Máte to také tak, nebo se vyrábí i v jiném státě?    [Václav]    (11. 02. 2020)
 Pokud se nejedná o Severní Koreu, tak bych to vůbec neřešil.    [Jiří Bartuš]    (24. 02. 2020)
Přidat odpověď    (1)

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

VeteránKalendář
Nové články
Vozítko Super laminát
Lidová vozítka
Branná 2018
Oleje pro klasické motocykly
Velká kniha o motocyklech
ČZ 250 Custom Mk. II
Pneumatiky pro klasické motocykly
ČZ 250 Custom
Česká Tourist Trophy - IRRC 2019
Je třeba bát se dovozové STK?
Veteránisty čekají změny?!
Klasici do 500 a 750 cm3 na České Tourist Trophy 2019
Motorkářská doba temna
Koupí to teprve začíná
Barum Czech Rally Zlín 2019
Grand Prix Bugatti 2019
Jawa z Indie
300 zatáček Gustava Havla 2019

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Lidová vozítka
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Motocyklové vozíky PAv
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Motocyklové vozíky PAv - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
Classic Show 2015
Česká Tourist Trophy 2017
300 zatáček Gustava Havla 2019
Pérák 2016
Česká Tourist Trophy - IRRC 2019
300 zatáček Gustava Havla 2018
III. Pohár motorových dvoukolek
Veteránisty čekají změny?!
Česká Tourist Trophy 2016
Nepomucký trojúhelník 2018
Česká Tourist Trophy 2018
Cena města Jičína 2018
Pérák 2015
XX. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
NIPPON RETRO 2018
Setkání veteránů Holešov
NIPPON RETRO 2019
Barum Czech Rally Zlín 2019
300 zatáček Gustava Havla 2015
7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
X. setkání motocyklů Jawa 500 OHC
Ve stopě zlínské šestidenní 2018
Grand Prix Bugatti 2019
Slovácký okruh 2018
Jarní cena Brna 2018
   Nahoru      TISK Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš