MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG           19.11.2019 09:34         
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
Logo MotoMagazínuNáhradní díly na motocykly Jawa a ČZ - Panelka, Pérák, Kývačka, Pionýr, Velorex, Mustang

| Poválečné motocykly ČZ | Zahraniční projekty strakonické ČZ | Motocykly ČZ do celého světa | ČZ kolem světa | Motocykly ČZ 125 A | Motocykly ČZ 125 b | ČZ 125 b ve výjimečném nálezovém stavu | Prototyp ČZ 125 b | Motocykly ČZ 125 b, t v nálezovém stavu | O jedné renovaci motocyklu ČZ 125 b | Motocykly ČZ 125 t | Renovační deník motocyklu ČZ 125 t | Galerie motocyklů ČZ 125 t | Motocykly ČZ 125/150 c | Motocykly ČZ 125/150 c v nálezovém stavu | Galerie motocyklů ČZ 125/150 c | Poznatky z renovace, údržby a provozu motocyklů ČZ | Citlivě restaurovaný motocykl ČZ 150 c | Tříkolová rikša ČZ 125/150 | Přívěsný vozík ČZ | Orthopedia, tříkolová vozítka pro invalidy | Motocykly Jawa-ČZ 125/150 typ 351/352 | ČZ 125 Orthos, tříkolka pro invalidy | Ze života Jawy-ČZ 150 typ 352 | Z Čech do Austrálie na ČZ 150 c | Jak udržovat CZ 150 C |
Fotografie
  Motocykly ČZ dokážou posloužit pro dálkové cestování i dnes. Na dálkovou cestu z Česka do Austrálie a možná i na Nový Zéland se na motocyklech ČZ 150 c vydali Marek Vantuch s přítelkyní Ivankou.


Jak připravit ČZ 150 c na cestu do Austrálie




Z Čech do Austrálie na motocyklech ČZ 150 c



  Autor: Marek Vantuch


  Cestovní denník:  www.vantuch.cz
  Cestovní denník na Facebooku:  www.facebook.com/cesta.do.australie


  Byli jsme dva, já a má slovenská přítelkyně Ivanka. Věděli jsme, že chceme dojet do Austrálie na motorkách. Plán byl jednoduchý – Balkán, Turecko, Irán, Pákistán, Indie, Myanmar, Thajsko, Malajsie, Indonésie, Východní Timor a lodí do Austrálie. Všechno by mělo být možné projet, jen z Pákistánu jsme měli respekt a hraniční politika Myanmaru byla nepředvídatelná. Hlavní problém byl vybrat, co nás tam bude schopné dovézt.

  Motocykly nebyly pro cestu kolem světa nijak upravovány. Pouze byly doplněny o rozměrný nosič zavazadel, svařený z pásové oceli, připevněný k sériovému nosiči zavazadel.


  Ptali jsme se pár lidí, jaké stroje vzít. Většinou jsme slyšeli buď BMW GS nebo HondaTransalp. Po padesáti tisících kilometrech vyměnit olej, to bychom si mohli ještě dát pár koleček okolo Austrálie – nuda. K tomu tyhle motorky váží s kufry přes čtvrt tuny, takže bych s nimi měl pořádné problémy. Obzvlášť když mé veškeré zkušenosti byly z přejezdu jihovýchodní Asie na šedesátikilové „Hondě“ Win 100cc. Nemluvě o tom, že Ivanka by se svými padesáti kily měla ještě větší problémy a v době plánování ani nezačala s moto-školou. Chtěli jsme taky něco českého, nebo tedy československého a ideálně jednoduchého, abychom to byli schopni na cestě lehce opravit.

  Mohli jsme si vzít nějakou JAWU, ale s tím jezdí každý a my přece chtěli být originální. A k tomu jsme chtěli něco opravdu starého. Objevil jsem na internetu obrázek ČZ 150C a zamiloval jsem se. Kamarád mě od ní odrazoval a nutil mě, abychom si vzali alespoň Péráka, ale já si nedal říct a nakonec jsem koupil pěkně vypadající kousek od jednoho chlapíka. Jakožto laik jsem samozřejmě neprohlédl pěkný vzhled a motorka byla ve skutečnosti v katastrofálním stavu. Už ale nebylo cesty zpět. Sehnali jsme ještě jednu zetku v před-renovačním stavu, čímž jsme si chtěli ulehčit cestu. Přeci jen je jednodušší vozit s sebou jen jednu sadu náhradních dílů.

  Takže jsme skončili se dvěma odpruženými ČZ 150C v dezolátním stavu – černá a červená. Potřebovali jsme je upravit tak, aby přežily 30 000 km a uvezly všechny naše věci. Na historickou korektnost jsme moc nehleděli s ohledem na finanční náročnost a předpoklad, že na konci cesty stejně budou pěkně oklepané. Celé přípravy nám trvaly asi rok. Zatímco jsme plánovali cestu, náš mechanik Tomáš připravoval stroje. V černé jsme museli vyměnit celý motor, ten starý se vydal na pouť do vysokých pecí skrz sběrný dvůr. Hned za ním šly zapalování a koupili jsme VAPE. Motory šly samozřejmě na výbrus, vyměnili jsme řetězy a s nimi většinu ložisek.

  Velkým problémem se ukázaly být pneumatiky. Devatenáctky se sice sehnat dají, ale MITAS i HAIDENAU dělají spíše cestovní modely a my potřebovali něco, co nás v nejhorším proveze i pískem. MITAS má sice modely, které by šly na naše ráfky nasadit, ale nevešly by se do blatníků. Naštěstí PIRELLI vyrábí model Scorpion MT 90/90 - 19, který sice moc prostoru navíc nenechává, ale vešel se. Další plus je, že Zetky s nimi vypadají velmi drsně. Po tom, co nám při testovací jízdě začaly střílet dráty, jsme nechali komplet přeplést všechny kola a vyměnit ráfky, které jsme k tomu nechali vyvážit a duše napustit samozalepovací tekutinou. Při zajíždění motoru se mi ještě povedlo černou zetku zkrátit o dvacet centimetrů o zadní dveře auta, které mi nedalo přednost. Přední vidlice to nevydržela a téměř se rozpůlila, takže jsme pár měsíců před výjezdem museli shánět novou. Spolu s vidlicí jsme sháněli náhradní díly, pro každou motorku extra primární i sekundární řetěz, jedna zadní rozeta, nějaká ložiska, karburátor a spousta různých těsnění. K tomu náhradní pneumatika a spousta nářadí na cesty. Tohle všechno jsme potřebovali někam uložit. S ohledem na bezpečnost jsme se rozhodli pro hliníkové kufry na rámu připevněném ve stupačkách a na zadním nosiči. Když tam mohl jezdit člověk, proč by nosič neuvezl kufry. To jsme si alespoň mysleli.

  Na baterku jsme napojili auto zásuvku, dobalili jsme spoustu oblečení, benzínový vařič a ešus, notebooky, foťáky a kamery, interkomy do helem, stan, spacáky a karimatky. Pod tašku s oblečením jsme schovali Carnet de Passageen Duanea nějaké dollary, oblékli se do motorkářského a usadili se na naše nově přešitá kožená sedla. Plni očekávání jsme vyrazili na pět a šedesátnících z Ostravy do Brna, z Brna do Bratislavy a pak do neznáma.

Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii


  « FOTOGALERIE »  




Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.


DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
Zodpovězená témata (1/1): Strana 1 / 1

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

VeteránKalendář
Nové články
Šolcovy zatáčky 2019
Slovácký okruh 2019
Motosraz Křtiny 2019
Pérák 2019
Pérák a dvojí řízení
Suzuki GSX-R 1100 M
NIPPON RETRO 2019
Muzeum českého road racingu v Hořicích
XXIII. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Cena města Jičína 2018
Jarní cena Brna 2018
Norton Dominator 650 SS
Evropský festival Route 66
Česká Tourist Trophy 2018
Kawasaki 500 H1 Mach III v ČSSR?
Setkání veteránů Holešov 2018
NOC international rally 2018
Ve stopě zlínské šestidenní 2018

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Motocyklové vozíky PAv
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Motocyklové vozíky PAv - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
Slovácký okruh 2019
300 zatáček Gustava Havla 2018
Ve stopě zlínské šestidenní 2018
NIPPON RETRO 2019
III. Pohár motorových dvoukolek
NIPPON RETRO 2018
Česká Tourist Trophy 2017
300 zatáček Gustava Havla 2015
Nepomucký trojúhelník 2018
Jarní cena Brna 2018
Česká Tourist Trophy 2018
Cena města Jičína 2018
Evropský festival Route 66
Pérák 2016
300 zatáček Gustava Havla 2017
Pérák 2018
X. setkání motocyklů Jawa 500 OHC
Setkání veteránů Holešov
Česká Tourist Trophy 2016
Barum Czech Rally Zlín 2017
Slovácký okruh 2018
Pérák 2015
Star Rally 2017
7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
Pérák 2017
   Nahoru      TISK Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš