Důsledná prověrka spojená s fotografickým zdokumentováním motocyklu v tzv. nálezovém stavu pomůže zjistit skutečná provedení motocyklů tak, jak sjely z výrobního pásu.
Představení motocyklů ČZ 125/150 c v nálezovém stavu
|
Motocykl ČZ 125 c (lidová verze) r.v. 1953
(zdokumentovaný, nálezový stav)
Na X. srazu Velorexů v Boskovicích byl k vidění motocykl ČZ 125 c ve velmi zachovalém nálezovém stavu.
Chromované díly: boky nádrže, rámeček světlometu, výfuková kolena, kryty zadních teleskopů, řídítka, misky řízení, rámeček tachometru, řadící a startovací páka, pružina sedla, ukazatel zařazeného rychlostního stupně
Černě barvené díly (mimo základních): střed nádrže, znak ČZ na bocích nádrže, hlava osy zadního kola, pružina sedla, pedál zadní brzdy + táhlo + matice, páky brzd, ráfky kol + dráty kol + seřizovací matice, houkačka včetně krytu, konstrukce + pružiny tandemového sedla
Stříbrně barvené díly: víko zadní brzdy
Linkování: nádrž, ráfky kol
Bakelit: víčko nádrže, víčka zadních teleskopů, matice tlumiče řízení (kulatá bez znaku ČZ)
Vůdčí i tandemové sedlo: černá koženka
Šedý bowden přední brzdy, těsnící guma karburátoru, původní elektroinstalece včetně příchytek
|
|
Motocykl ČZ 150 c (lidová verze) r.v. 1952
(zdokumentovaný, nálezový stav)
Na velmi zachovalém motocyklu, který se i s přívěsným vozíkem ČZ zúčastnil 1. srazu PAvů, byly shledány tyto poznatky:
Výrobní číslo: 335683
Chromované díly: rámeček světlometu, výfuková kolena, kryty zadních teleskopů, misky řízení, rámeček tachometru, řadící a startovací páka
Černě barvené díly (mimo základních): řidítka, víko zadní brzdy, hlava osy zadního kola, pružina sedla, pedál zadní brzdy, ráfky kol + dráty kol + matice, přepínač světel, tlumiče výfuku
Šedě barvené díly: znak ČZ na bocích nádrže, střed nádrže
Linkování: nádrž, ráfky kol
Bakelit: víčko nádrže, víčka zadních teleskopů, matice tlumiče řízení (kulatá bez znaku ČZ)
Vůdčí i tandemové sedlo: černá koženka
Tachometr: PAL (stříbrná stupnice - max.100 km/hod)
Doplňky: sklápěcí zadní stupačky, přívěsný vozík ČZ
|
|
Motocykl ČZ 150 (neodpružená základní verze) r.v. 1950
(zdokumentovaný, nálezový stav)
Michal Čtrnáctý na svém motocyklu ověřil tyto poznatky:
... Motocykl je poměrně slušně dochovaný (byly provedeny pouze některé drobné nepůvodní zásahy). Nepůvodní je větší část elektroinstalace, bylo upraveno zapalování (cívka umístěna ve schránce na nářadí), a zřejmě i jedno z kol. Přední ráfek je černý s linkami, zadní chromovaný. Bohužel s určitostí nelze říct, který z nich je původní. Oba jsou velmi zachovalé a nelze proto určit, který je novější. Nestandardní je také startovací páka. Pedál páky je celokovový s kvalitně opracovaným povrchem. K motocyklu existuje ještě jedna navlas stejná páka. Pedály obou pák jsou natřené zelenou barvou. Za zmínku stojí také rám, který na rozdíl od rámu vyobrazeného v katalogu náhradních dílů, má výztuhu krku řízení. ...
Výrobní číslo rámu i motoru: 274963
Chromované díly: boky nádrže, víčko nádrže, rámeček světlometu, řídítka, přepínač světel, výfuková kolena, tlumiče výfuku, spony tlumičů výfuku, ráfek zadního kola + dráty kol + matice, misky řízení, řadící a startovací páka, ukazatel zařazeného rychlostního stupně, kryt houkačky, šrouby uzavírání schránek
Černě barvené díly (mimo základních): středy kol, pedál zadní brzdy, táhlo zadní brzdy, rozeta, páčky brzd
Linkování: nádrž, ráfek předního kola (zdřejmě nopůvodní)
Sedlo vůdčí i spolujezdce: gumový potah BARUM
Bakelit: matice tlumiče řízení (šestihranná se znakem ČZ)
Tachometr: K, KILOMETRES, 150 (bílá stupnice - max.100 km/hod)
Doplňky: sklápěcí zadní stupačky
Nepůvodní díly a zásahy: elektroinstalace, zapalování, startovací páka
|
|
Motocykl ČZ 125 c (vývozní verze) r.v. 1953
(zdokumentovaný, nálezový stav)
Ivan Plachý na svém motocyklu ověřil tyto poznatky:
Výrobní číslo rámu i motoru: 389952
Chromované díly: boky nádrže, víčko nádrže, rámeček světlometu, řídítka, výfuková kolena, tlumiče výfuku, spony tlumičů výfuku, ráfky kol + dráty kol + matice, kryty zadních teleskopů, pružina sedla, misky řízení, vložky osy zadního kola, řadící a startovací páka, ukazatel zařazeného rychlostního stupně
Červeně barvené díly (mimo základních): středy kol, pedál zadní brzdy, rozeta
Stříbrně barvené díly: víko zadní brzdy
Linkování: zlaté linky 2-5mm - přední blatník; zlaté linky 4mm - pravá skříňka; zlaté linky 5mm – nádrž
Sedlo: potah z pogumované tkaniny
Bakelit: víčka zadních teleskopů, matice tlumiče řízení (kulatá bez znaku ČZ)
Tachometr: AP, KILOMETRES, 150 (bílá stupnice - max.100 km/hod)
Nepůvodní díly a zásahy: pružiny pod sedlem, plášť zadního kola
|
|
Motocykl ČZ 150 c (lidová verze) r.v. 1951
(zdokumentovaný, nálezový stav)
Ing. Petr Andrýsek na motocyklu po svém dědovi ověřil tyto poznatky:
Výrobní číslo: 308876
Chromované díly: rámeček světlometu, výfuková kolena, kryty zadních teleskopů, misky řízení
Černě barvené díly (mimo základních): řidítka, víko zadní brzdy, hlava osy zadního kola, pružina sedla, pedál zadní brzdy, ráfky kol + dráty kol + matice
Vůdčí sedlo: černá koženka
Tandemové sedlo: úzký typ s napínáky a koženým potahem, původní stupačky spolujezdce
Tachometr: K (černá stupnice - max.100 km/hod)
Doplňky: chrániče kolen
Nepůvodní díly a zásahy: motor ČZ 125 t, systém brzdového světla, přední stupačky, vrchní zbarvení, víčko nádrže, palivový kohout
Víčka zadních teleskopů hliníkové
|
|
Motocykl ČZ 150 c (lidová verze) r.v. 1951
(nálezový stav)
Petr Sitych nabídl fotografie zachovalého motocyklu Jana Sehnala v lidové verzi. Z fotografií plynou tyto poznatky:
Výrobní číslo: 292629
Chromované díly: rámeček světlometu, řídítka, výfuková kolena, kryt houkačky, kryty zadních teleskopů, pružina sedla, misky řízení, řadící a startovací páka, ukazatel zařazeného rychlostního stupně, zadní světlo
Černě barvené díly (mimo základních): tlumiče výfuku, spony kolen výfuku, ráfky kol + dráty kol + matice
Šedě barvené díly: znak ČZ na bocích nádrže, střed nádrže
Linkování: Motocykl má linky pouze na ráfcích kol - 2mm a na nádrži - 4mm
Sedlo: pryžový potah
Tachometr: 150 (bílá stupnice - max.100 km/hod)
Střední pruh nádrže a prolisy znaku ČZ v barvě šedé (bílé linky 4mm v přechodu na barvu černou), víčka zadních teleskopů hliníkové, víčko nádrže - balelit
|
|
Motocykl ČZ 150 c (základní verze - nejluxusnější provedení) r.v. 1950
(zdokumentovaný nálezový stav)
Mimořádně zachovalý motocykl Lukáše Kreisla umožnil získat tyto poznatky:
Výrobní číslo: 276910
Chromované díly: boky nádrže, rámeček světlometu, řídítka, výfuková kolena, tlumiče výfuku, spony tlumičů výfuku, kryt houkačky, ráfky kol + dráty kol + matice, kryty zadních teleskopů, pružina sedla, misky řízení, vložky osy zadního kola, řadící a startovací páka, ukazatel zařazeného rychlostního stupně, pedál zadní brzdy, zadní světlo
Černě barvené díly (mimo základních): válec, páčky klíčů brzd, táhlo zadní brzdy, matice osy zadního kola, osy kol
Stříbrně barvené díly: víko zadní brzdy, prachovky ložisek kol
Linkování: bílé linky 2mm - přední a zadní blatník, skříňky, přední vidlice; bílé linky 4mm – nádrž
Sedlo: kožený potah
Tachometr: PAL, KILOMETRES, 150 (bílá stupnice - max.100 km/hod)
Bakelit: víčko nádrže, víčka zadních teleskopů, matice tlumiče řízení (kulatá bez znaku ČZ)
Doplňky: sklápěcí zadní stupačky
místo pro uložení SPZ v přední spodní části předního blatníku; úchyty v horní části nejsou
|
|
Motocykl ČZ 150 c (lidová verze) r.v. 1951
Z poznámek majitele Josefa Haspekla a z fotografií v nálezového stavu motocyklu plynou tyto poznatky:
Chromované díly: Kolena výfuku, kryty zadních teleskopů
Černě barvené díly: Rámeček světlometu, přední díl houkačky, kola (bílé linky 4mm), tlumiče výfuku, víko zadní brzdy
Střední pruh nádrže v barvě šedé (bílé linky 4mm v přechodu na barvu černou), víčka zadních teleskopů hliníkové
|
|
|
Motocykl ČZ 150 c opatřen těmito neoriginálními díly:
Nádrž (ČZ 125 B), upravené blatníky |
|
|
Původní nádrž |
Motocykl ČZ 150 c nepůvodní matice tlumiče řízení |
|
|
|
www.motoveterani.cz
Prodej motoveteránů a příslušenství. K dispozici galerie motocyklů všech typů a značek. Zdarma ke stažení manuály a katalogy náhradních dílů.
|
|
|
Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.
|
DISKUSE K ČLÁNKU
|
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
|
Zodpovězená témata (11/19): |
Strana 1 / 1 |
| | Jak je možné, že Michal Čtrnáctý má 150c s pevným rámem a výrobní číslo 274963.
Pevný rám u 150c má končit s číslem 264707. Vycházím z údajů v knize p. Marčíka. [Slavík ml.] (29. 08. 2006) | Taky mám pevné C,i se štítkem a na něm je r.v. 1950, v.č. 281288 [Jarda] (15. 03. 2016) | Moje číza s pevným zadkem má výrobní číslo 283711 rok výroby ´51 vše je na
výrobním štítku, takže se oba typy dělaly hodně dlouho současně [Petr Štefan] (06. 11. 2012) | Informace v Marčíkově knize (která je mimochodem skvělá)vychází z dobové tabulky
kterou dohledal někde v archivu. Bohužel to ale zcela neodpovídá skutečnosti.
Typy 150C s pevným zadkem a 150C-ZP se zjevně montovaly nějakou dobu současně (
podle všeho v posledním čtvrtletí roku 1950) a jejich vč. se proto mohou
prolínat. Stejně to bylo i s typy 125B a 125T kdyse taky nějakou přechodnou dobu
montovaly oba typy přední vidlice. Podle toho co vím nejsem sám, kdo má pevnou
150C s číslem nad 264707. P. Marčík už tohle všechno taky zjistil, psal jsem si
s ním o tom. [Michal14] (04. 09. 2006) | Přidat odpověď (3) | | Kolik nabídnete za 150c r.v. 1951 ve
velmi dobrém stavu? [Tomas] (10. 08. 2004) | Co to je v dobrém stavu.Bude se muset udělat tak i tak.Dá se koupit od 500 do
4000 Kč.Mám 2ks a dražši stála 2 800 Kč. Padneš-li, ale na nepřítele veteránistů
překupníky, tak ten ji koupí za cenu šrotu a obratem jí nabídne na internetu
min. za 30. proto pozor na překupníky a neukvapovat se. [Alberto Kvěch] (19. 03. 2009) | Takhle se zjištuje zda se to vyplatí někde šlohnout? [argus] (09. 02. 2006) | 8-10 tisic... bez TP... Stanley [Stanley] (19. 01. 2006) | od 500,- do 30 000,- podle stavu, TP apod. [Pepík] (28. 10. 2005) | Dám ti tolik peněz, kolik mi nabídnou v kovošrotu, jo? [Dežo Bari] (12. 09. 2005) | Já taky né!! [Ivan] (22. 12. 2004) | Tak alespon< neznacte nejakou cenu ne
? [jana] (24. 09. 2004) | Kolik by sis asi představoval? [pavel] (17. 08. 2004) | Já nic [RPL] (11. 08. 2004) | Přidat odpověď (9) | | čau,měl bych jednu otázečku,jak dnes
odhadujete počet dochovaných čz 150 c.A
jaký počet jich mohlo být
vyrobeno.zjistím pomocí výrobního čísla
nějaký bližší informace o motorce?Díky
za odpovědi fakt by mě to zajímalo [Tom] (06. 02. 2005) | vyrobeno bylo 107 000 cz 125/150 C [M.G] (12. 06. 2007) | Ani ja neviem najst cislo na rame, mam ho iba na motore a je to 509 100 [Majo] (17. 12. 2006) | Ahoj, moje číslo motoru je 337 904 (150c). Na rámu jsem zatím číslo neobjevil.
Má tam být? [Jirka] (13. 06. 2006) | To by mohl být rok 1952 [Michal] (14. 02. 2005) | Zdravim, Moje číslo motoru na 150
je 347043. Mohli byste mi napsat rok
výroby. Děkuji. [cejkal] (12. 02. 2005) | Podle výrobních čísel dochovalých strojů
odhaduji, že typu čz 125/150C mohlo být
vyrobeno v letech 1950-54 řádově něco
kolem 140000 kusů. Je to ovšem jen můj
soukromý hrubý odhad. Kolik se jich
dodnes dochovalo je těžko říct, většina
z nich není nikde evidována, ale bude
jich podle mne poměrně dost. Podle
výrobního čísla se dá zjistit rok výroby
(srovnáním s jinými stroji). Pokud tě
zajímá nějaké konkrétní v.č. tak ho sem
napiš. [Michal14] (07. 02. 2005) | Přidat odpověď (6) | | kde najdu štítek cz 150 r.v.1952 [oldřich] (06. 03. 2006) | Pod sedlem řidiče na rámu. [Caban] (08. 08. 2006) | Přidat odpověď (1) | | Ahoj,chtěj bych se zeptat kolik by asi
tak stála ČZ 125T v kompletním stavu s
papírama,(bez papírů) a po renovaci.dík [Jiri ml.] (19. 10. 2004) | Nchám ti ji za 86 000Kč! Při rychlé jednání slevím 200Kč. [Petr Špalek] (12. 09. 2005) | Přidat odpověď (1) | | Mám novou čz. Nejdřív jsem myslel, že je to 125 t ale možná je to neodpružená
125/150 c. Motor má ze 125 t, ale přední vidlice novější. Sedlo lze uchytit jako
u 125 t, ale jiné by šlo i jako u céčka. Nevíte jak poznat co to bylo původně,
třeba podle sériových čísel? [Miloš] (30. 08. 2005) | Číslo je na rámu, štítek nemám. Motor číslo nemá a hlavu má se svíčkou uprostřed
bez dekompresoru. Už snad vim všechno takže děkuju za rady. [Miloš] (31. 08. 2005) | Tak to asi žádnej velkej odborník nebyl. Neodpružený céčka se vyráběly skoro
celej rok 1950. Téčkový motory se do nich ale podle mě nikdy nedávaly. Jeden z
hlavních rozdílů, neli vůbec nejhlavnější, mezi T a C je právě motor. Jinak to
výrobní číslo odpovídá podle mně roku 1950, někam přesně na rozhraní typů T a C.
Je to číslo na motoru, nebo na rámu (na štítku)? Jestli je to číslo motoru, tak
by to mělo být jedno z posledních téček už s kulatou hlavou bez dekompresoru. [Michal14] (31. 08. 2005) | Teď jsem mluvil s jedním "odborníkem" a ten tvrdil že neodpružená
125/150 c prostě neexistuje. Já věřím že jo. A chtěl bych se zeptat, jestli není
aspoň trochu možný, že do céčka ze začátku dali aspoň někdy nějakej třeba
zbytkovej motor z téčka? Ten můj motor z t je i nějakej upravenej, nemá ukazaten
zařazený rychlosti. Mám výrobní číslo 245 032 takže by to měla být motorka někdy
ze začátku výroby. [Miloš] (31. 08. 2005) | Jo dík, když jsem se podíval podrobnějc, tak na rámu byly vidět zbytky po
původnim držáku na sedlo, který někdo uřezal. Nový někdo přivařil. Je tam i víc
nově navařenejch věcí, dřívější majitel byl asi zuřivej svářeč. Jinak děkuju za
všechny rady. Uchycení klaksonu je správný a nad nim je i ta průchodka pro
pružinu. Nemá teda někdo sedlo a pěkný motor z čz 125/150 c? [Miloš] (30. 08. 2005) | Podle mně céčka měli od začátku sedla s centrální prožinou. Občas se najde
někdo, kdo tvrdí že má "přechodový typ" céčka bez zadního odpružení
a a sedlem se dvěma pružinami, ale všechno co jsem zatím viděl byly vždycky
evidentně hybridy složený z téčkovýho rámu a cáčkovýho motoru a vidlic. Jestli
je ten rám céčkový, tak je na něm uchycení klaksonu jak jsem psal (i když u
uplně prvních byl klakson ještě na starém místě jako na T) a nad ním je v
trubce rámu vevařená průchodka pro cetrální pružinu sedla. Jestli to tak je, tak
je to jasné a sedlo se dvěma pružinami není původní. Jinak kastlík pro baterku
je hlubší a má jiný vnitřek. Pozor - liší se i užší kastlík z T a neodpruženého
C. Na téčku byl totiž montovaný nalevo, na céčku napravo. [Michal14] (30. 08. 2005) | Díky, právě jsem podle jednoho katalogu náhradních dílů zjistil že to je céčko,
podle tachometru 150. Akorát má motor z téčka a sedlo s pružinami vzadu. Nevíte
jestli to je originál? Také chybí zadní úchyt nádrže jako má být u c. A je
kastlík pro baterii širší než ten druhý? Díky [Miloš] (30. 08. 2005) | Pošli nějakou fotku. Podle výrobního čísla by to taky šlo poznat. Jestli je na
rámu původní štítek, tak je tam výrobní číslo a rok výroby. Ruzdílů mezi C a T
je řada, ale většina dílů jde spolu kombinovat (motor, vidlice atd), takže někdy
se dá narazit na složeninu z obou typů. Podívej se na ŕám na uchycení klaksonu,
jestli je úchyt na svislé trubce nad motorem, tak je to rám z céčka. [Michal14] (30. 08. 2005) | Přidat odpověď (7) | | Scanim přední sklo do světla a oba
kasliky....nemate někdo
prosim...!777126055 [Pepa] (12. 10. 2004) | Jestli potřebuješ kastlík na
neodpruženou, tak mám opískovanej k
dispozici. [Honza] (07. 02. 2005) | predné sklo do svetla vymenim za
prepínač predného svetla [duna] (07. 02. 2005) | Přidat odpověď (2) | | ahoj to som yas ja hugo kebi niekto mal
priručku na čz150y roku 1951 bol bi so
mu vdačni kebi mi ju poslal e-majlom na
adresu v.votruba@post.cz
dakujem [hugo] (02. 02. 2005) | nauč sa pýsať a neotravuj [d] (07. 02. 2005) | Přidat odpověď (1) | | Mám pro vás krásné téma. Jednou se mi
dostala do ruky nádrž ze 150C která měla
zelenou barvu, chromované boky,zlaté
linky, a zelený kastlik se zlatými
linkami. Copak vy na to pánové [Martin S] (10. 11. 2003) | Nafoť ji a pošli sem.Poté mužem začít
diskutovat. [Milan] (26. 01. 2005) | Zklapněte vy hajzlové ! Prijde sem
rozumnej clovek a neco vam rekne a vy mu
tak odpovite .... si říkáte zetkaři ?
Tak leda hovada ! [Richard] (03. 08. 2004) | velký hono kreténe, v tomhle provedení
mám doma tři! žádnej poklad doma bohužel
nemáš :-) [karel vahl] (06. 07. 2004) | To - nicka.Niekdo si tu splietol
diskusiu.Aj taky chcu zit a prejavit sa. [Thesill] (26. 03. 2004) | hovno [nicka] (08. 03. 2004) | Přidat odpověď (5) | | Dobrý den,chtěl bych se Vás zeptat,jak
odkarbonovat a vyčistit tlumiče výfukú
na ČZ 125 C;černý lak.Bez toho aby se
poškodily.A jsou v tlumiči nějaké
přepážky a jdou vyjmout a zase vrátit
bez poškození?(ještě jsem je neměl
rozdělané). Moc Vám děkuji za radu! [Mira] (20. 10. 2004) | Tlumič výfuku na 125c nejde rozebrat,
přepážky tam uvnitř sice jsou, ale je to
všechno napevno svařený. Vypálit to bez
poškození laku asi dost dobře nepujde.
Jiná věc jsou např. tlumiče na
jewa-čz150, které mají sundavací
koncovky a vyndavací vložku. [Michal14] (20. 10. 2004) | Přidat odpověď (1) | | Získal jsem 125 z r. 1951 a potřeboval
bych nechat potáhnout koženkou sedačky,
vyměnit měchy na vidlích a doplnit
koriginál stopku. Prosím kde můžu své
požadavky zrealizovat? Díky za odpověď,
Karel [Karel] (17. 10. 2004) | Odrazku a měchy kopíš na každé burze,
měch taky na www.montyjawa.cz , nebo
www.hfmoto.cz, nebo
www.vintage-replica.cz. Potažení sedla
ti udělá snad každý sedlář nebo
čalouník, specializovanou firmu na
renovace motosedel najdeš např. na
www.veteran-calounictvi.cz [Michal 14] (18. 10. 2004) | Přidat odpověď (1) | |
Nezodpovězená témata (8/19): | | Zdraví poradte jak vyndat přepínač co je v lampě čz 150c [Patrik Luptovec] (27. 01. 2014) | | to ti neporadím [mika] (24. 03. 2010) | | Zdravím,na své číze 125A nemám na štítku vyražený datum výroby,kde ho najdu? [Goltschik] (29. 09. 2009) | | Mám CZ 150 r.v. 1954,č.rámu 361059, č.motora 361059, farba červená, olinkovaná
nádrž, blatníky a bočné skrinky zlatou farbou, štítok pod sedadlom sa zhoduje s
č. rámu a motora. Viete poradiť, koľko kusov bolo vyrobených a či je to vývozná
verzia??? [ivan] (17. 04. 2008) | | zdravim všechny mam takový dotaz?nezná někdo starý nebo nový číslo nebo označení
barvy ŠEDÉ na lidovou verzi (MIREK) [MIREK] (07. 11. 2006) | | Dobry den. Kupil som motocykel CZ 150 C. Jedna vec mi ale nieje
jasna. Cislo motora je klasicke sestmiestne 341242, ale pod hlavou riadenia je
cislo ramu vyrazene toto: 10366/49. Je to bezne oznacovanie ramov?... motocykel
nema stitok a bohuzial ani TP. Inac je v super zachovalom stave. Velmi by ste mi
tym pomohli. Dakujem [Vlasto] (16. 10. 2006) | | Motocykl ČZ 125 c (lidová verze) r.v. 1953 (zdokumentovaný, nálezový
stav)- Myslím,že lidová verze neměla chromovanou nádrž...nebo ano? [Jirka] (15. 10. 2006) | | mame doma vozik vyrobeny cz
strakonice. soudim podle clanku vis.
trikolka ktera zde ma fotky zrovna
renovujeme jednomu zakaznikovi. ten
vozik mi do tet vrtal hlavou [ardno] (08. 03. 2004) |
|
| Pouze pro založení nového diskusního tématu |
|
|
|