|
To je snad jako spatřit UFO! :-) [Jára] (04. 07. 2008) |
Dalsi a zcela stejne zachovaly shodny kus tohoto typu se objevil na prodej :
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=110461520469&a
mp;ssPageName=STRK:MEWAX:IT#v4-35 [majitel] (26. 11. 2009) |
Zajímavý je taky že ta nádrž má 2 vývody v jednom je kohout a v druhým natočenej
šroub [paval] (14. 11. 2008) |
majitel: vďaka za pozvanie, určite prídem na Moravu. Dorazy som nemyslel pri
prepérovaní, ale ako je spodná trubka krku riadenia a dorazy su priskrutkované
na prednom držiaku nádrže- na oboch stranách-pliešky v predu zatočené do rúrky. [tibisz] (07. 10. 2008) |
tibisz : jeste k dorazu predni vidlice . Tim dorazem je zrejme jen uprostred
umistena pruzina perovani jejimz stlacenim na maximum vidlice dal nejdou . [majitel] (07. 10. 2008) |
tibisz : lepe jej nafotit a to treba i s dobovym automobilem by to urcite chtelo
, snad mi na to jeste cas vyjde ... . Motocykl je i se mnou v Chicagu , ale v
pristim roce se i s nim vratim na Jizni Moravu , takze jej pak muzete
prohlednout osobne . Mohu k nemu navic dolozit TP drivejsiho majitele ze statu
Maryland + onen Navod k obsluze + dobovy reklamni letak taktez v anglictine .
Jen pro zajimavost : nezavisle na teto Cezete jsem zde sehnal i originalni
Navod k obsluze pro typ CZ 125 A orazitkovany taktez dealerem motocyklu INDIAN
, coz jen potvrzuje zajem Indiana zahrnout nabidku svych motocyklu i o
maloobjemove motocykly opravdu ihned se skoncenim valky , tak jak jiz tuto
spolupraci mezi Indianem a CZ potvrzuji i jine zdroje . Je pravda , ze
nekomu prerusovane linky u nytu nemusi pripadat dvakrat zajimave . S pozdravem [majitel] (07. 10. 2008) |
Je drobnou poznámku k magnetu - zeslábne,pokud je dlouhodobě vymontovaný rotor
mimo motorku,a taky tepelným zatížením při ježdění.Nic z toho se u této motorky
nestalo. [Monty] (25. 09. 2008) |
majitel; Samozrejme, jako spatřít UFO, krásne a nie som proti,že je skutočný
originál. Mal som na mysli iba to, že overiť, že je z Ameriky je asi nemožné.
Tie zaujímavosti myslím ako zaujímavé, zrejme aj magnety vývoziek boli niečo
iné, ako domáce. Dnes, ak sa objavia takéto hrdzavé diamanty v našich krajoch,
maju problémy nielen s magnetom a pritom tie klenoty vrakovíšť donedávna
jazdili. Gratulujem, vďaka za foto, s uctou [tibisz] (25. 09. 2008) |
tibisz : dekuji za vysvetleni vypovednich udaju u cisel pneumatik .
S temi ostatnimi vecmi se to svazuje spise k tomu , ze je vse puvodni a
nedotcene . Napr. i originalni Navod k obsluze ( viz. Vam zaslane foto )
vytisknuty v Ceskoslovensku a urceny konkretne k tomuto motocyklu pro USA
obsahuje fotografie skutecneho motocyklu , ktery je naprosto stejny s
motocyklem v clanku vyobrazenym , tzn. = stejne linkovani s prerusovanim u nytu
, jednoducha linka na krytu retezu , totozne velke cepicky ventilku , shodna
guma radici paky s totoznym ryhovanim , startovaci paka bez gumoveho navleku -
ryhovani je primo na kovu paky . Perovky pod maticemi jsou dle barvy ze
stejneho materialu jako srouby a matice na motocyklu pouzite , takze tam budou
zrejme take jiz z vyroby . Je to vse asi o tom , ze jina vyvozni CZ 125 b s
podobnymi odchylkami v Ceskoslovensku asi ani prodana nebyla . Stitek ma smulu
, ze prez nej vedou draty el. instalace s paskem , a vysvetluji si jeho
poskrabani tim , ze behem 60ti let na nej lide sahali aby draty posunuli a
snadneji tak precetli jeho udaje . Proc magnet tukne ? -nevim ... , ale je fakt
, ze srouby vika zapalovani nenesou stopy po sroubovaku . Na dorazy predni
vidlice se jeste pozdeji podivam . S pozdravem [majitel] (25. 09. 2008) |
je vidět že američAni nejsou asi takový prasata a kutilové jako češi.již je to
několikátá fotka top stroje.v čechách se neustále vylepšovalo,bastlilo,pak
dojezdilo ůplně do mrtě a pak ještěužilo na nějaký samolez.a zaujali mě ty velké
pryžové čepičky ventilků.... [jaromír] (20. 09. 2008) |
K pneu-neviem ako to bolo do r. 52,ale od 1953-1.Číslo výrobca-1 RUDY ŘIJEN
GOTTWALDOV,2 RUBENA NACHOD,3 N.P.ZAVODY SNP PRAHA,4 GUMARNE 1.MAJA PUCHOV.
2.Č.-rok výr.posledné číslo 195-4. 3.a 4.Č.-dekáda v r. výroby npr.14.
5.6.7.8.Č.-poradové č. pneu npr.5411 č.14145411. To B je nádhera,uvítal
by som foto vedľa nejakého miestného CADILLACU s EČ. Nič v zlom,ale linka na p.
blatníku pred nitom mi nepríde ako 15. rokov praxe a nakopovačka nemá žiadny
návlek. Na 6 mil sa mi zdá štítok neprimerane poškriabaný a je zaujimavé, že
všetky matice maju pérovky, iba hukačku drži BERMA, že magnet ktorý stál 60
rokov ťukne bez problémov, že má dorazy prednej vidlice. [tibisz] (22. 08. 2008) |
K těm pneumatikám-číslo není ražené,ale do formy byla vložena hliníková folie s
vytlačeným nápisem,po vulkanizaci se jednoduše odloupla a zbylo označení.Protože
to mají prakticky všechny poválečné pneu,zajímal jsem se o to.V čísle je
obsažena série,datum výroby(kvartál a konečné číslo roku). Označení se používalo
v podstatě donedávna.Protektor na motorku je blbost. p.s.Všimli jste se té
krásně nepopraskané pneu? Je to ´dané směsí gumy,na polarkách byla prostě
kvalitnější,a dodnes zůstává měkčí.. [David.1] (16. 08. 2008) |
Já mám tu spirálu nad šoupátkovou komorou,skrz jde bowden plynu(podle dobové
fotografie).U tohoto Béčka je zase pod kohoutem,takže je to asi vcelku jedno.Ta
spirála je na tlumení přenesených vibrací motoru,předpokládám že se naohýbávala
při montáži. [Martin Štindl] (02. 08. 2008) |
Tak ještě jeden dotaz: jak má být správně měděné vedení benzinu od kohoutku do
karburátoru, ten závit pod kohoutem nebo kolem plovákové komory? [Pavel Š] (01. 08. 2008) |
Podle mé doměnky je to asi výrobní číslo pneu u mé Čz mám pneu Barum Super Sport
a ta už má to číslo dokonce osmi místné a druhá pneu Barum Special má zase jenom
šesti místné [pavel] (20. 07. 2008) |
Stejna cisla maji vyrazeny i motokrosove Barumky z 70tych let , nejde tedy jen o
cisla razena na protektory . [Martin] (14. 07. 2008) |
Ten motocykl má přece podle tachometru najeto 6 mil a viditelně jeho stav tomu
odpovídá.A proč by na pneu dělali protektorování,když ta motorka 60let spíše
stála,než jezdila. [Martin Štindl] (10. 07. 2008) |
Firma BATA mohla přeci používat úplně jinej systém číslování pneumatik než
pozdější Barum. A protektorovny. [Monty] (10. 07. 2008) |
Kdo jste už viděli protektorovanou pneumatiku na motorku? [Monty] (10. 07. 2008) |
Rikal jsem si , ze ta cisla na boku pneumatiky jsou mi nejaka povedoma a z
Barumek na motorkach 50tych az 60tych let je neznam . Tato cisla se razily na
protektory ? Kdyz to pisete , tak mi dochazi , ze je opravdu asi z protektoru
osobnich aut znam . Na druhou stranu : v dobovem Navodu k obsluze CZ 125
b jde rozeznat stejny druh vzorku behounu pneumatiky . Pokud by pneu napr. v
70-tych letech protektorovali , myslite ze by vzorek behounu pneu i po
ctvrtstoleti udelali ten stejny ? Navic , proc ta predni pneu Bata Polar nenese
stopy protektorovani ? Myslim , ze s temi cisly na jejim boku to bude
vsechno jeste jinak ... [Martin] (10. 07. 2008) |
Ta pneu má ale nápis Baťa.Po znárodnění v roce 1948 vznikal přeci
Barum(Baťa,Rubena,Matador) [Martin Štindl] (10. 07. 2008) |
Prosím o názor , co to číslo na přední pneu/72865411/, není to náhodou protektor
udělaný v roce 1972 v ČSSR? Pavel Š [pavel Š] (10. 07. 2008) |
Spadla mi čelist,když jsem si ji prohlédnul,člověk ani nemůže uvěřit,že je to
původní stav.Ta jednoduchá linka na krytu řetězu mě taky zaujala.To že se linky
na blatnících u nýtů přerušovali je normální,já je měl na jednom z téčku
také(r.v.1948 v.č.*171690*)ale na krytu řetězu bylo složitější linkování
opisující celý kryt. [Martin Štindl] (07. 07. 2008) |
Jakým lakem to mohli stříkat ? [Paul] (06. 07. 2008) |
Ano,takhle jsou dělaný linky na předválečných Čízách- asi motorky na vývoz
malovala ta nejlepší linkovačka,která to už dělala 15 let. [Monty] (06. 07. 2008) |
Mně přijde zajímavý že jsou linky na blatnících přerušené kolem nýtů, už to
někdo viděl i jinde? [meela] (06. 07. 2008) |
Je to opravdu neuvěřitelný - alespon pro nás středoevropany,že takovou věc někdo
dokáže 60 let skladovat a hýčkat.Prostě za mořem je trošku jiný svět .
Zaujala mně linka na krytu řetězu,hliníkové páčky na řídítkách a originální
gumové návlečky startovací a řadící páky. Jako vzor pro renovaci je to
prostě dokonalý a nenahraditelný kousek - už se těším,až bude stát u nás na
Moravě. [Monty] (05. 07. 2008) |
Přidat odpověď (26) |
|
http://www.youtube.com/watch?v=DVdojmdQK1U&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=8ogiu3-3vwM&feature=related [...] (07. 07. 2008) |
http://www.youtube.com/watch?v=vMtSA-Zf0X4 [...] (02. 09. 2009) |
http://www.youtube.com/watch?v=xeYEck77_64 [...] (14. 10. 2008) |
http://www.youtube.com/watch?v=0LwPdL3jXDw [...] (27. 09. 2008) |
http://www.youtube.com/watch?v=mTg5V2oA_hY&feature=related [...] (25. 09. 2008) |
http://www.youtube.com/watch?v=I8pCXms5RLM [...] (17. 07. 2008) |
http://www.youtube.com/watch?v=Yw5V57gg_v4 [...] (17. 07. 2008) |
Přidat odpověď (6) |
|
Blahopreji k takovemu ulovku a preji mnoho dalsich. Uz se tesim aji spatrin a na
ni se projedu. Tatka. [Tatka] (01. 08. 2008) |
Diky tati za podporu . Jak ten cas leti ... . Dnes jiz je to prave rok co jsi mi
zde napsal [Tvuj Martin] (02. 08. 2009) |
Přidat odpověď (1) |
|
Zdravím všechny Zetkaře. Vím, že se zde takový dotaz už objevil, ale nemáte
náhodou někdo zkušenosti s montáží gumového potahu sedla na rám ČZ 125T? Nebo
dělají se snad v několika velikostech? Mám doma tři gumové potahy (všechny
stejný rozměr), ale nedaří se mi nasadit ani jediný z nich na rám sedla. Dostal
jsem se už celkem daleko (trubkový zadní rám i přední kulatinu mám v potahu a
jednu stranu rámu do sebe nasunutou), ale druhou stranu nemůžu uzavřít do sebe.
Předem díky za radu Lupan [lupan] (21. 01. 2009) |
Po několika pokusech jsem přišel na ten správný grif. a kupodivu to jde,a celkem
jednoduše.Ale popsat postup-to chce vidět. [Svoboda] (27. 02. 2009) |
Jde to pěkně blbě - pokud vím,vyskytujou se bud repliky od pana Hořiceho,nebo
ruský z M72.Obě jsou stejně velký,podařilo se mně na originál držák dostat obě.
Po nasazení obou dílů a nastrčení jednoho konce kulatiny do trubky jsem za
šrouby M8 vzadu dole chytil kus silné pásoviny a tu pásovinu do svěráku. Jeden
člověk táhnul za kulatinu v přední části,druhý velkým šroubovákem páčil mezi
trubkou a kulatinou . Po hodině boje,odřených kloubech a spoustě latinských
slov to tam padlo. Pomohlo namazání gumy lihem nebo mýdlem a mírné zkrácení
trubky i kulatiny(o 2-3 mm) [monty] (21. 01. 2009) |
Přidat odpověď (2) |
|
Zdravím všechny. Chtěl bych se národa zetkařského zeptat na to, jak vyřešit
problém s unikajícím olejem na motoru ČZ 125 T a to pod řetězovým kolečkem
sekundáru. Dal jsem tam všechno možné, včetně filcu, a pořád prosakuje. Zkoušel
jsem i měnit osu, kolečko, ale pořád je to stejné. Díky za radu [Me262a] (04. 02. 2009) |
Mám na téčkovým motoru gufero NAK SC 25x40x5. [Martin Štindl] (07. 02. 2009) |
Přidat odpověď (1) |
|
Zdravim zajimalo by me jestly se nechaji sehnat repliky gum Barum Super Sport?
dik [ČZ] (17. 09. 2008) |
V rozměru 2,5/19 je dělá Mitas [ČZ] (17. 09. 2008) |
Přidat odpověď (1) |
|
Nezodpovězená témata (6/12): |
|
Zdravím všechny, popadla mě nostalgie renovovat ČZ. Jsem na úplném začátku,
motorku ještě ani nemám, teprve hledám. Než ale něco koupím, chtěl bych se
zeptat na pár věcí: -je možné postavit motorku, která nemá TP opět na TP?
-všiml jsem si, že jsou tady odkazy na dodavatele náhradních dílů, takže je
možné, sehnat de-facto všechny chybějící věci? -na co se při koupi zaměřit,
abych nekoupil vyslovený nesmysl - třeba nesmyslná kombinace motoru,
rámu a tak... -asi těžko seženu kus, který je komplet, neposkládaný z
různých verzí...takže hlídat alespoň základ, jako rám a motor a ostatní podle
katalogů? Díky za každou radu. Zd. [Zdeněk] (24. 01. 2014) |
|
Co mám dělat když se mi nevrací plyn u ČZ 125b ? [Standa Tarant] (26. 06. 2011) |
|
Dobry den skladam čz 125 b a chci se zeptat jestli nane davali kola v
chromu.Diky [Josef] (01. 07. 2010) |
|
Zdravim Vas, mam dotaz ohledne ceny vydlice na cz 125 B, za kolik se da poridit
kompletni vydlice, nebo jen vydlice bez vahadel, a zda nekdo vyrabi repliky.Sam
jsem videl jen vydlice bez vahadel za 10 000 na burze a to se mi zda trochu moc.
Dekuji za pomoc .Libor [Libor] (19. 03. 2009) |
|
Taky koukám, čelist zvedám :-) ... svého času jsem objevil v jednom zapadlém
americkém antiquariátu v dobovém tisku reklamní matryjály k péráckým strojům.
Myslíte, že mne tehdá napadlo to někomu vzít domů? Věčná škoda... [Hobo] (14. 07. 2008) |
|
Tak tohle je moc podařený úlovek alespoň že se vrátil do Čech kde nám pořádně
pomůže zhotovit naše motorky podle originálu. Jen by mě zajímalo kolik jste za
ni dal(a). [Mindim] (04. 07. 2008) |