|
Renovační deník motocyklu ČZ 125 t
rok výroby: 1948
výrobní číslo rámu: 232444
výrobní číslo motoru: 185840
Autor: Martin Štindl
Motocykl zakoupil nejdříve můj otec od svého spolupracovníka pana Svobody na konci května 2003 za 1000Kč. Nelze říci, že šlo o předrenovační stav. Stroj byl rozebraný a nekompletní. Motocyklu chyběla nádrž, kryt řetězu, přední kolo s brzdou, přední a zadní světlo a mimo to byly přední tlumiče s blatníkem z typu C a sedlo upravené koženkové také z Céčka. Na druhou stranu byly k motocyklu dva náhradní motory. Otec si za dva týdny koupil ČZ 150 C ZP a Téčko jsem po domluvě odkoupil já. V létě jsem si navíc pořídil ČZ 150 C a protože byla kompletnější, upřednostnil jsem ji k renovaci.
Chybějící díly na Téčko jsem sháněl zároveň s renovováním ČZ 150C a motory na obě motorky byly dány na GO součastně (pouze motor na T potřeboval výbrus a opravu klikové hřídele). Postupně jsem od známých koupil a dostal skoro všechny chybějící díly(nádrž s uzávěrem 300Kč, kryt řetězu 200Kč, tandemové sedlo 100Kč, sedlo jezdce, přední kolo s brzdou a pár drobností jsem dostal darem). Ty ceny působí dnes již skoro neuvěřitelně. Problém byly tlumiče a přední blatník, ty v mém okolí nebyly k sehnání, takže jsem je musel po nich kouknout na burze v Chotusicích. Tlumiče jsem koupil za přijatelnou cenu 200Kč, blatník mě vyšel už na 500Kč a byl v dost mizerném stavu. Ironií je, že hned po burze jsem koupil skoro celé Téčko za 2000Kč, bylo jen rozebrané a mělo zničený rám, ale jinak naprosto v bezvadném stavu.
Se samotnou renovací jsem začal na podzim 2006. Z obou strojů jsem vybral lepší díly a tak, aby odpovídaly prvním sériovým strojům typu T (dekompresor, uchycení nosiče, sklopná startpáka). Pneu tlumiče přední vidlice byly stejně jako u Céčka zničené, takže jsem je nahradil tlumiči vlastní konstrukce. Všechny gumové součásti, bowdeny, přední světlo, kolena výfuku s tlumiči, baterie jsou kupované repliky. Tachometr je repasovaný. Nádrž jsem na opravu a chrom svěřil panu Vepřekovi, zbylé části jsou chromovány v Chotěboři. Ráfky a výplet kol obstaral pan Klouda. Lakování a linkování proběhlo v dubnu 2007. Po koupi pneumatik (Mitas 2,50x19 H-02) jsem motocykl smontoval během jediného víkendu a ihned zprovoznil.
V létě jsem zetku přihlásil na veteránské značky a do listopadu byla v zajížděcím provozu. Ze zvyku na výkonnější stopadesátky Céčko a kývačku jsem měl zpočátku menší potíže při podřazování z 3. na 2. rychlostní stupeň (motory B, T mají pomalejší dvojku a díky větší klikové hřídeli motor jde pomaleji z otáček), ale jinak mi ovládání stroje nedělá potíže. Téčko je oproti Céčku znatelně lehčí a díky níže umístěným stupačkám se mi zdá i pohodlnější. Ze zbylých dílů bych mohl postavit ještě jedno Téčko, ale raději bych si postavil Béčko jen kdyby se mi naskytla vidlice s blatníkem a předním kolem.
Popis provedení motocyklu
Chromované díly: nádrž, uzávěr nádrže, kolena a tlumiče výfuku, rámeček světlometu, kryt el. houkačky, řadící a start. páka, řídítka, pružiny sedel, madlo tandemového sedla, šroub schránky, táhlo zadní brzdy
Hliníkové díly: přepínač světel, páčka spojky a přední brzdy, páčka dekompresoru
Linkování (podle původního stavu): oddělovací linky na nádrži 4, 5mm, linky na ráfcích 4mm, linky na vidlici, krytu řetězu a blatnících 3, 5mm, na blatnících jsou linky u nýtů přerušovány.
|
|
|
Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.
|
DISKUSE K ČLÁNKU
|
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
|
Zodpovězená témata (3/6): |
Strana 1 / 1 |
| | Tak je to spravne,tak to ma byt. Nevím,co dodat- snad jedině
pochválit za krásnou práci a přístup k renovaci.Chtěl bych vytknout aspon
drobnou chybičku - ale kde ji najít? Možná rukojeti na řídítkách
nejsou s ideálním dobovým desénem - ale to je moje chyba,dávno jsme měli začít
vyrábět repliky. [Monty] (07. 12. 2009) | Možná ano, když mi je někdo daruje tak je tam dám :-D [Martin Štindl] (07. 01. 2016) | Zdravím, moc pěkná. A nebylo by lepší to dát na "bílé" značky? [Hobo] (05. 01. 2016) | ČZ 125B/T má v zadním kole pouze jeden rozpěrný kroužek u vnější prachovky -
sestava náboje zadního kola je stažena dvěmi maticemi s osazením které zapadají
do výřezu uchycení zadní osy.
http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=113&idtop=195099 [Martin Štindl] (07. 01. 2013) | Zdravím mam problem na čz125t mne chybeji u zadniho kola rozperne podlozky
muzete mne poradit poslat nejekou fotku ci nakres je to mezi ramem a bubnem v
vickem a ramem druha strana.predem dekuji [petr] (06. 01. 2013) | Doporučil bych svěřit motorku spíše nějaké odborné dílně která se renovacemi
veteránů zabývá, já nyní pracuji na dalším stroji a zatím není možnost.Navíc by
to asi vyšlo u nějaké firmy levněji - většinou pracují součastně na několika
strojích a tím se sníží náklady, já jsem v únoru dokončil renovaci ČZ 150C svého
kamaráda a jen materiální náklady překročily 50 tisíc.
http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=113&idtop=122680 [Martin Štindl] (29. 07. 2012) | Dobry den, chci se zeptat kdybych Vam sveril motorku 150 čz na renovaci, kolik
by jste za to chtel . Bohuzel nejsem moc technicky zalozen na takovu narocnou
renoaci Dekuji [Vaclav] (27. 07. 2012) | Ono těch nedostatků je trochu více,přesně tak je jak píše M. jsou tyto díly
chromovány a ve skutečnosti byly černěné.Vyjma stahovacích šroubů vík
kluzáku,matic svorníku a matic zadní osy je veškerý spojovací materiál v
nerezové oceli.Elektroinstalace tvoří vodiče CYA 1(černý),originálně mají být
opředené voskovanou tkaninou,stahovací plechové spony jsou nahrazeny zdrhovacími
páskami.Startpáka je sklopka z typu 125/150C,originální startpáky se sklopnou
šlapkou na oddělitelném čepu neměly z výroby ani gumovou návlečku.Zpětné zrcátko
je ale nutnost pro provoz na pozemních komunikacích. [Martin Štindl] (15. 12. 2009) | Pardón Martin, nie Michal ospravedlnujem sa. [M.] (09. 12. 2009) | Pekný motocykel, ťažko niečo vyčítať. Ale dovolil by som mi zopár postrehov. Ako
píše Monty - rukoväte, asi ťažko zohnať nezničené pôvodné. Umiestnenie spätného
zrkadla, linkovanie krytu reťaze - aj keď u roku 1948 a prechodu z typu B je to
dosť možné, Chrómovanie niektorých dielov - pružiny sedadla, tiahlo zadnej
brzdy, excentre zadného kola. Povrchová úprava spojovacieho materiálu. Upevnenie
očka VN kábla. Michal odviedol veľmi kvalitnú prácu a hlavne, že mu
motocykel robí zadosť. [M.] (08. 12. 2009) | Přidat odpověď (9) | | kde jste nechal repasovat motor? děkuji [jan] (08. 01. 2015) | Zdravim na co dneska vyjde go klikovky a vybrus na čz 125T [petr] (27. 12. 2015) | Válec a klikovku jsem dával k panu Baškovi do Třebechovic. Josef Bašek -
Brusírna válců (Třebechovice pod Orebem) [Martin Štindl] (08. 01. 2015) | Přidat odpověď (2) | | Dobrý den, jak jste prosím realizoval linkování na plechu? Je to štětcem a
"písmomalířina?" nebo je to vykrývané lepením? vypadá to super!
Poraďte mi prosím, čím si podkreslit na černou barvu podlinku pro následnou
písmolařínu? Tak aby mi nekazila barvu, byla vidět a vedla mne. děkuji.
Lukas [Lukáš Bradáček] (02. 04. 2013) | Dobrý den.Vím že sem tento příspěvEk píši asi už pozdě, ale přesto.Linkování se
celkem dobře provádí pomocí lkýrnické ohybatelné plastické lepící pásky, s její
pomocí jsme bezproblémů nalinkovali celý motocykl ( jawa-čz 175, i čz 175/ 450
deluxe). Tuto pásku jsem sehnal normálně v prodejně barev laků,bohužel ji teď
nemám ale kdy jste někdo chtěl napište mi na email (bucek.jakub@seznam.cz),
pošlu vám výrobce i název pásky pod kterým se prodává. [Bucek] (28. 09. 2013) | Vybarvení znaku a linky mi dělal písmomalíř - linkovacím štětcem. Postup při
jeho práci jsem neviděl takže těžko poradím. [Martin Štindl] (02. 04. 2013) | Přidat odpověď (2) | |
Nezodpovězená témata (3/6): | | Zdravím,kde jste koupil obal na baterii na čz 125t?Děkuji.Jakub [jakub] (01. 01. 2017) | | taky jí mám.. :-) i s tim sedlem co tam máte vy: kdyžtak tady je odkaz..
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=118948884915288&set=a.11894851491532
5.29506.100004005316278&type=3&theater [jan] (09. 02. 2013) | | Byl by tu někdo tak hodný a řekl mě jaká značka barvy je použita a jaký je to
odstín černé?? [morafi] (07. 01. 2010) |
|
| Pouze pro založení nového diskusního tématu |
|
|
|