MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly           3.12.2024 10:18         
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
MotoMagazínwww.mototechnik.cz

| Poválečné motocykly ČZ | Zahraniční projekty strakonické ČZ | Motocykly ČZ do celého světa | ČZ kolem světa | Motocykly ČZ 125 A | Motocykly ČZ 125 b | ČZ 125 b ve výjimečném nálezovém stavu | Prototyp ČZ 125 b | Motocykly ČZ 125 b, t v nálezovém stavu | O jedné renovaci motocyklu ČZ 125 b | Motocykly ČZ 125 t | Renovační deník motocyklu ČZ 125 t | Galerie motocyklů ČZ 125 t | Motocykly ČZ 125/150 c | Motocykly ČZ 125/150 c v nálezovém stavu | Galerie motocyklů ČZ 125/150 c | Poznatky z renovace, údržby a provozu motocyklů ČZ | Citlivě restaurovaný motocykl ČZ 150 c | Tříkolová rikša ČZ 125/150 | Přívěsný vozík ČZ | Orthopedia, tříkolová vozítka pro invalidy | Motocykly Jawa-ČZ 125/150 typ 351/352 | ČZ 125 Orthos, tříkolka pro invalidy | Ze života Jawy-ČZ 150 typ 352 | Z Čech do Austrálie na ČZ 150 c | Jak udržovat CZ 150 C | ČZ 150 C v červeném provedení | ČZ 150 C v lidovém provedení |
Fotografie

Renovační deník motocyklu ČZ 125 t



  rok výroby: 1948
  výrobní číslo rámu: 232444
  výrobní číslo motoru: 185840

  Autor: Martin Štindl

  Motocykl zakoupil nejdříve můj otec od svého spolupracovníka pana Svobody na konci května 2003 za 1000Kč. Nelze říci, že šlo o předrenovační stav. Stroj byl rozebraný a nekompletní. Motocyklu chyběla nádrž, kryt řetězu, přední kolo s brzdou, přední a zadní světlo a mimo to byly přední tlumiče s blatníkem z typu C a sedlo upravené koženkové také z Céčka. Na druhou stranu byly k motocyklu dva náhradní motory. Otec si za dva týdny koupil ČZ 150 C ZP a Téčko jsem po domluvě odkoupil já. V létě jsem si navíc pořídil ČZ 150 C a protože byla kompletnější, upřednostnil jsem ji k renovaci.

Fotografie

  Chybějící díly na Téčko jsem sháněl zároveň s renovováním ČZ 150C a motory na obě motorky byly dány na GO součastně (pouze motor na T potřeboval výbrus a opravu klikové hřídele). Postupně jsem od známých koupil a dostal skoro všechny chybějící díly(nádrž s uzávěrem 300Kč, kryt řetězu 200Kč, tandemové sedlo 100Kč, sedlo jezdce, přední kolo s brzdou a pár drobností jsem dostal darem). Ty ceny působí dnes již skoro neuvěřitelně. Problém byly tlumiče a přední blatník, ty v mém okolí nebyly k sehnání, takže jsem je musel po nich kouknout na burze v Chotusicích. Tlumiče jsem koupil za přijatelnou cenu 200Kč, blatník mě vyšel už na 500Kč a byl v dost mizerném stavu. Ironií je, že hned po burze jsem koupil skoro celé Téčko za 2000Kč, bylo jen rozebrané a mělo zničený rám, ale jinak naprosto v bezvadném stavu.



  Se samotnou renovací jsem začal na podzim 2006. Z obou strojů jsem vybral lepší díly a tak, aby odpovídaly prvním sériovým strojům typu T (dekompresor, uchycení nosiče, sklopná startpáka). Pneu tlumiče přední vidlice byly stejně jako u Céčka zničené, takže jsem je nahradil tlumiči vlastní konstrukce. Všechny gumové součásti, bowdeny, přední světlo, kolena výfuku s tlumiči, baterie jsou kupované repliky. Tachometr je repasovaný. Nádrž jsem na opravu a chrom svěřil panu Vepřekovi, zbylé části jsou chromovány v Chotěboři. Ráfky a výplet kol obstaral pan Klouda. Lakování a linkování proběhlo v dubnu 2007. Po koupi pneumatik (Mitas 2,50x19 H-02) jsem motocykl smontoval během jediného víkendu a ihned zprovoznil.

Fotografie Fotografie Fotografie
Fotografie Fotografie Fotografie

  V létě jsem zetku přihlásil na veteránské značky a do listopadu byla v zajížděcím provozu. Ze zvyku na výkonnější stopadesátky Céčko a kývačku jsem měl zpočátku menší potíže při podřazování z 3. na 2. rychlostní stupeň (motory B, T mají pomalejší dvojku a díky větší klikové hřídeli motor jde pomaleji z otáček), ale jinak mi ovládání stroje nedělá potíže. Téčko je oproti Céčku znatelně lehčí a díky níže umístěným stupačkám se mi zdá i pohodlnější. Ze zbylých dílů bych mohl postavit ještě jedno Téčko, ale raději bych si postavil Béčko jen kdyby se mi naskytla vidlice s blatníkem a předním kolem.
Fotografie Fotografie Fotografie

  Popis provedení motocyklu

Chromované díly: nádrž, uzávěr nádrže, kolena a tlumiče výfuku, rámeček světlometu, kryt el. houkačky, řadící a start. páka, řídítka, pružiny sedel, madlo tandemového sedla, šroub schránky, táhlo zadní brzdy

Hliníkové díly: přepínač světel, páčka spojky a přední brzdy, páčka dekompresoru

Linkování (podle původního stavu): oddělovací linky na nádrži 4, 5mm, linky na ráfcích 4mm, linky na vidlici, krytu řetězu a blatnících 3, 5mm, na blatnících jsou linky u nýtů přerušovány.

Fotografie



Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.


DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
Zodpovězená témata (3/6): Strana 1 / 1
 Tak je to spravne,tak to ma byt.

Nevím,co dodat- snad jedině pochválit za krásnou práci a přístup k renovaci.Chtěl bych vytknout aspon drobnou chybičku - ale kde ji najít?

Možná rukojeti na řídítkách nejsou s ideálním dobovým desénem - ale to je moje chyba,dávno jsme měli začít vyrábět repliky.    [Monty]
    (07. 12. 2009)
 Možná ano, když mi je někdo daruje tak je tam dám :-D    [Martin Štindl]    (07. 01. 2016)
 Zdravím, moc pěkná. A nebylo by lepší to dát na "bílé" značky?    [Hobo]    (05. 01. 2016)
 ČZ 125B/T má v zadním kole pouze jeden rozpěrný kroužek u vnější prachovky - sestava náboje zadního kola je stažena dvěmi maticemi s osazením které zapadají do výřezu uchycení zadní osy.
http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=113&idtop=195099    [Martin Štindl]    (07. 01. 2013)
 Zdravím mam problem na čz125t mne chybeji u zadniho kola rozperne podlozky muzete mne poradit poslat nejekou fotku ci nakres je to mezi ramem a bubnem v vickem a ramem druha strana.predem dekuji    [petr]    (06. 01. 2013)
 Doporučil bych svěřit motorku spíše nějaké odborné dílně která se renovacemi veteránů zabývá, já nyní pracuji na dalším stroji a zatím není možnost.Navíc by to asi vyšlo u nějaké firmy levněji - většinou pracují součastně na několika strojích a tím se sníží náklady, já jsem v únoru dokončil renovaci ČZ 150C svého kamaráda a jen materiální náklady překročily 50 tisíc.
http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=113&idtop=122680    [Martin Štindl]    (29. 07. 2012)
 Dobry den, chci se zeptat kdybych Vam sveril motorku 150 čz na renovaci, kolik by jste za to chtel . Bohuzel nejsem moc technicky zalozen na takovu narocnou renoaci Dekuji    [Vaclav]    (27. 07. 2012)
 Ono těch nedostatků je trochu více,přesně tak je jak píše M. jsou tyto díly chromovány a ve skutečnosti byly černěné.Vyjma stahovacích šroubů vík kluzáku,matic svorníku a matic zadní osy je veškerý spojovací materiál v nerezové oceli.Elektroinstalace tvoří vodiče CYA 1(černý),originálně mají být opředené voskovanou tkaninou,stahovací plechové spony jsou nahrazeny zdrhovacími páskami.Startpáka je sklopka z typu 125/150C,originální startpáky se sklopnou šlapkou na oddělitelném čepu neměly z výroby ani gumovou návlečku.Zpětné zrcátko je ale nutnost pro provoz na pozemních komunikacích.    [Martin Štindl]    (15. 12. 2009)
 Pardón Martin, nie Michal ospravedlnujem sa.    [M.]    (09. 12. 2009)
 Pekný motocykel, ťažko niečo vyčítať. Ale dovolil by som mi zopár postrehov. Ako píše Monty - rukoväte, asi ťažko zohnať nezničené pôvodné. Umiestnenie spätného zrkadla, linkovanie krytu reťaze - aj keď u roku 1948 a prechodu z typu B je to dosť možné, Chrómovanie niektorých dielov - pružiny sedadla, tiahlo zadnej brzdy, excentre zadného kola. Povrchová úprava spojovacieho materiálu. Upevnenie očka VN kábla.
Michal odviedol veľmi kvalitnú prácu a hlavne, že mu motocykel robí zadosť.    [M.]    (08. 12. 2009)
Přidat odpověď    (9)
 kde jste nechal repasovat motor? děkuji    [jan]    (08. 01. 2015)
 Zdravim na co dneska vyjde go klikovky a vybrus na čz 125T    [petr]    (27. 12. 2015)
 Válec a klikovku jsem dával k panu Baškovi do Třebechovic.
Josef Bašek - Brusírna válců (Třebechovice pod Orebem)    [Martin Štindl]    (08. 01. 2015)
Přidat odpověď    (2)
 Dobrý den, jak jste prosím realizoval linkování na plechu? Je to štětcem a "písmomalířina?" nebo je to vykrývané lepením? vypadá to super!
Poraďte mi prosím, čím si podkreslit na černou barvu podlinku pro následnou písmolařínu? Tak aby mi nekazila barvu, byla vidět a vedla mne. děkuji.
Lukas    [Lukáš Bradáček]
    (02. 04. 2013)
 Dobrý den.Vím že sem tento příspěvEk píši asi už pozdě, ale přesto.Linkování se celkem dobře provádí pomocí lkýrnické ohybatelné plastické lepící pásky, s její pomocí jsme bezproblémů nalinkovali celý motocykl ( jawa-čz 175, i čz 175/ 450 deluxe). Tuto pásku jsem sehnal normálně v prodejně barev laků,bohužel ji teď nemám ale kdy jste někdo chtěl napište mi na email (bucek.jakub@seznam.cz), pošlu vám výrobce i název pásky pod kterým se prodává.    [Bucek]    (28. 09. 2013)
 Vybarvení znaku a linky mi dělal písmomalíř - linkovacím štětcem. Postup při jeho práci jsem neviděl takže těžko poradím.    [Martin Štindl]    (02. 04. 2013)
Přidat odpověď    (2)
Nezodpovězená témata (3/6):
 Zdravím,kde jste koupil obal na baterii na čz 125t?Děkuji.Jakub
[jakub]      (01. 01. 2017)
 taky jí mám.. :-) i s tim sedlem co tam máte vy: kdyžtak tady je odkaz.. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=118948884915288&set=a.11894851491532 5.29506.100004005316278&type=3&theater
[jan]      (09. 02. 2013)
 Byl by tu někdo tak hodný a řekl mě jaká značka barvy je použita a jaký je to odstín černé??
[morafi]      (07. 01. 2010)

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

Nové články
NIPPON RETRO 2024
Česká Tourist Trophy + IRRC 2023
NIPPON RETRO 2023
Česká Tourist Trophy + IRRC 2022
Klasici na České Tourist Trophy 2022
Bugatti Grand Prix Zlín 2022
Ve stopě zlínské šestidenní 2022
NIPPON RETRO 2022
Poznatky z renovace Suzuki GS 1000 E
Kývačka s motorem DKW
Kývačka
Druhá soutěž lidových vozítek a scooterů
První soutěž lidových vozítek a scooterů
300 zatáček Gustava Havla + IRRC 2021
Výstava lidových vozítek
Yamaha XJ 600
Lidové vozítko v nálezovém stavu
Jak na rez v nádrži?

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Lidová vozítka
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Motocyklové vozíky PAv
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Motocyklové vozíky PAv - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Jawa ze souboru Naše motocykly
Žebříček článků
Klasici na České Tourist Trophy 2022
Brno Revival 2019
Bugatti Grand Prix Zlín 2022
300 zatáček Gustava Havla 2019
Ve stopě zlínské šestidenní 2020
Kopčany 2019
Česká Tourist Trophy 2016
Bugatti Grand Prix Zlín 2021
NIPPON RETRO 2015
X. setkání motocyklů Jawa 500 OHC
Barum Czech Rally Zlín 2019
Klasici do 500 a 750 cm3 na České Tourist Trophy 2019
Česká Tourist Trophy + IRRC 2023
Česká Tourist Trophy - IRRC 2019
NIPPON RETRO 2019
NIPPON RETRO 2022
NIPPON RETRO 2023
Jawa Pérák v domácí reklamě
Dodatek ke knize VI
XXXVIII. Nepomucký trojúhelník
Ve stopě zlínské šestidenní 2022
Velorex 1960
Grand Prix Bugatti 2019
Evropský festival Route 66
Kniha Jawa Californian
Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš