MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG           18.1.2020 08:02         
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
Logo MotoMagazínuNáhradní díly na motocykly Jawa a ČZ - Panelka, Pérák, Kývačka, Pionýr, Velorex, Mustang

| Jawa Pérák | Pátrání po legendě | Dobové testy | Jawa Pérák na pařížském autosalonu 1946 | Jawa Socovel | Navzdory Gestapu! | Zrod legendy | Jawa Pérák na Sněžce | Barvy pro Péráka | Pérák a přebytečný lem | Jawa Pérák v domácí premiéře | Pérák a rybiny | Pérák 350 | Pérák a tajemné výstavy v New Yorku | Záhadný Pérák | Pérák a přední vidlice | Pneumatiky pro Péráka | Pérák a kryt karburátoru | Pérák a Turbo | Jawa Pérák v domácí reklamě  | Pérák a únik oleje | Pérák a dvojí řízení |



Pérák a tajemné výstavy v New Yorku




  Autor: Jiří Bartuš


  Stalo se téměř samozřejmostí, že československé motocykly byly v poválečné době vystavovány na všech motoristických výstavách a veletrzích po celém světě. Tehdejší domácí motoristický tisk o většině takových prezentací, které započaly prvním poválečným mezinárodním autosalonem v Paříži, vždy článkem, nebo alespoň malou poznámkou či fotografií, referoval.

  V roce 1949 lze ve dvou číslech časopisu Svět motorů vysledovat několik nesourodých informací o vystavení československých motorových vozidel v New Yorku, v Rockefellerově Centru. Je pochopitelné, že o výstavě, která se konala přímo v srdci amerického byznysu, nebylo v komunistickém Československu podrobně referováno, avšak na druhou stranu byly představeny hned dvě fotografie. Bohužel z předložených informací nelze blíže stanovit, kdo, kdy a proč výstavu pořádal. Z fotografií plyne, že představeny byly motocykly Jawa 250 Pérák (a zřejmě i Ogar 350 Pérák a ČZ 125 t) a automobil Tatra 87.



  Rockefellerovo centrum v New Yorku

  Rockefellerovo centrum (Rockefeller Center) se nachází mezi mezi 48. a 51. ulicí v New Yorku. Jde o komplex 19 obchodních budov rodiny Rockefellerů, které pokrývají rozlohu 22 akrů a je největším soukromým komplexem budov na celém světě. Počátky výstavby Rockefellerova centra se datují do roku 1928, kdy ho začal budovat John D. Rockefeller, Jr. V roce 1987 se stal komplex obchodních budov Národní historickou památkou. http:/www.newyorkonline.cz/rockefeller-center.php


Časopis Svět motorů, rok 1949


  Je možné, že výstava měla za cíl podpořit prodej československých motocyklů v USA, který byl v té době na budu mrazu. V této souvislosti ovšem nelze nezmínit dobovou kritiku organizace prodeje v USA, která upozorňovala na fakt, že New York není díky své poloze vhodně zvoleným centrem prodeje motocyklů v USA a že tomuto účelu by jistě lépe vyhovovala města na západním pobřeží.

  V roce 1950 přinesl časopis Motocykl fotografie motocyklové výstavy v New Yorku, kde byly, i s cenami, vystaveny motocykly Jawa 250, Ogar 350 Pérák a ČZ 125 t. Bohužel i v tomto případě se o uváděné výstavě nepodařilo zjistit žádné další bližší informace.

Časopis Motocykl, rok 1950







Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.


DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

VeteránKalendář
Nové články
Je třeba bát se dovozové STK?
Veteránisty čekají změny?!
Klasici do 500 a 750 cm3 na České Tourist Trophy 2019
Motorkářská doba temna
Koupí to teprve začíná
Barum Czech Rally Zlín 2019
Grand Prix Bugatti 2019
Jawa z Indie
300 zatáček Gustava Havla 2019
Rakouské superbiky na brněnském Automotodromu
Zlínská Historic Rally 2019
Nejrychlejší sériový motocykl v ČSSR
Šolcovy zatáčky 2019
Slovácký okruh 2019
Motosraz Křtiny 2019
Pérák 2019
Pérák a dvojí řízení
Suzuki GSX-R 1100 M

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Motocyklové vozíky PAv
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Motocyklové vozíky PAv - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
Česká Tourist Trophy 2017
Česká Tourist Trophy 2016
III. Pohár motorových dvoukolek
Pérák 2016
7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
Nepomucký trojúhelník 2018
XX. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Jarní cena Brna 2018
Pérák 2015
Slovácký okruh 2018
300 zatáček Gustava Havla 2015
Pérák 2018
NIPPON RETRO 2018
X. setkání motocyklů Jawa 500 OHC
300 zatáček Gustava Havla 2018
300 zatáček Gustava Havla 2017
Cena města Jičína 2018
Oldtimer Festival 2016
300 zatáček Gustava Havla
Pérák 2017
Setkání veteránů Holešov
Barum Czech Rally Zlín 2017
Ve stopě zlínské šestidenní 2018
Česká Tourist Trophy 2018
NIPPON RETRO 2019
   Nahoru      TISK Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš