MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG           24.4.2017 23:02         
Podívejte se jak můžete ušetřit na povinném ručení
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
Logo MotoMagazínuNáhradní díly na motocykly Jawa a ČZ - Panelka, Pérák, Kývačka, Pionýr, Velorex, Mustang

| Kniha Jawa Californian | Dodatky knihy | Dodatek ke knize I | Dodatek ke knize II | Dodatek ke knize III | Dodatek ke knize IV | Dodatek ke knize V | Dodatek ke knize VI | Dodatek ke knize VII | Dodatek ke knize VIII | Dodatek ke knize IX | Dodatek ke knize X | Dodatek ke knize XI | Jawa Californian v transportním obalu | Oilmaster |



Jawa Californian v transportním obalu





  Motocykl Jawa typ 362/00 Oilmater nalezený nevybalený v transportním boxu je cenným artefaktem přibližujícím výrobu motocyklů ze zcela jiného úhlu pohledu než bývá obvyklé.


  Autor: Jiří Bartuš


Dokument


  Renovátor motocyklů nalezených v našich končinách musí téměř vždy počítat s tím, že předchozí majitelé na něm provedli mnoho zásahů. Naopak motocykly nalezené na západ od našich hranic většinou takto postižené nejsou. V případě USA, kde je zvykem motocykly upravovat k obrazu svému, by se dala na motocyklech čekat veliká míra nežádoucích zásahů avšak v případě motocyklů Jawa Californian tomu tak není. Jawy byly v USA prodávány za malé peníze a lidé s nimi dle toho i zacházeli. Brali je jako spotřební zboží a tak většinou jen jezdili dokud se neobjevila první zásadnější závada, po které motocykl odstavili. Pokud takový motocykl zůstal odstaven v garáži bývá veliká šance, že se do dnešních dnů dochoval v původním a navíc velmi dobrém stavu.

  Častou závadou bývalo zadření motoru. Motocykly Jawa 350 typ 362/00 Oilmater byly od výrobce opatřeny jen malým množstvím oleje, nezbytným pouze pro odzkoušení funkce motocyklu. Často se proto stávalo, že noví majitelé zadřeli motocykl dříve než si uvědomili nutnost včasného doplnění zásoby oleje. Od roku 1971 bylo tedy všem prodejcům nařízeno u prodávaných motocyklů dolít litr oleje. Současně bylo zavedeno provádění kontroly odvzdušňovacího otvoru ve víčku olejové nádrže během servisních prohlídek.




  A také často právě jen v USA se může občas naskytnout možnost koupě nikdy neježděného motocyklu, nezřídka ještě nevybaleného z transportního boxu. Díky pochopení prodejce, můžeme na MotoMagazínu představit motocykl Jawa typ 362/00 Oilmater ve stavu, v jakém byl expedován z výrobního podniku v Týnci nad Sázavou. Nikdy nevybalený motocykl je cenným artefaktem přibližujícím výrobu motocyklů ze zcela jiného úhlu pohledu než bývá obvyklé.

Dokument
Vybalený motocykl Jawa typ 362/00 Oilmater s vyskládanými díly, které byly pro transport z motocyklu odmontovány.


  Balení motocyklů do dřevěných transportních boxů probíhalo v expedičním skladu po absolvování funkčního testu na válcích. Doprava zabalených motocyklů probíhala výhradně po železnici, skrze železniční vlečku vedoucí do areálu továrny přes řeku Sázavu od nedalekého nádraží.

  Motocykly byly baleny do transportních boxů tak, že část dílů bylo z motocyklu odmontováno a samostatně zabaleno. Opětovnou montáž prováděli prodejci ve své režii dle předem stanoveného postupu.

Dokument Dokument
K přepravě materiálu i vyrobených motocyklů sloužila železniční vlečka vedoucí do areálu výrobního závodu v Brodcích z nedaleké železniční stanice v týnci nad Sázavou. Expediční pracoviště bylo k patrové výrobní budově, směrem k řece, přistaveno v době náběhu výroby modelu Jawa 350 typ 634.



Jawa typ 362/00 Oilmater v transportním obalu. Nálezový stav.


Dokument
Dokument Dokument
Dokument Dokument
Dokument Dokument
Dokument Dokument
Dokument Dokument







DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

VeteránKalendář
Nové články
Speed Marathon 2017
Honda CB750 F
Značka Stůj, čekej!
Suzuki TL 1000S
Pneumatiky pro Péráka
Classic Show Brno 2017
Stále perspektivní MZ 251 ETZ?
Pérák a tajemné výstavy v New Yorku
Kubánec
Norton Commando 850
Pérák 350
Jawa 350 OHC
Jawa Californian v transportním obalu
Blesk Speciál
Bude zrušena dovozová STK?
Jawa Pérák v domácí premiéře
MAN MAN
Japonské motocykly na Oldtimer Festivalu

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Vozíky PAv 40 (41)
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
Pérák 2015
Oldtimer Festival 2016
III. Pohár motorových dvoukolek
Pérák 2016
Kniha Jawa Californian
7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
Classic Show 2015
Setkání veteránů Holešov
Česká Tourist Trophy 2016
300 zatáček Gustava Havla 2015
Mopedy Stadion
Motocykly Jawa-ČZ 125/150 typ 351/352
Honda CB750 F
Zlínská Historic Rally
Veteráni Moravským Slováckem 2016
Motocykly ČZ 125/150 c
Motocyklové návěsné vozíky PAv
NIPPON RETRO 2015
Dodatek ke knize VI
Jarní MotorTechna 2015
Motosraz Křtiny 2015
Motocykly Jawa Bizon
Ve stopě zlínské šestidenní 2016
Setkání veteránů Holešov 2016
Salaš Krajinka
   Nahoru      TISK Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš