Důsledná prověrka spojená s fotografickým zdokumentováním motocyklu v tzv. nálezovém stavu pomůže zjistit skutečná provedení motocyklů tak, jak sjely z výrobního pásu...
Představení motocyklů Jawa 500 OHC v nálezovém stavu
|
JAWA 500 OHC typ 15-02 (nálezový stav)
rok výroby: 1958
Jawa 500 OHC typ typ 15-02, rok výroby 1958. K motocyklu jsou původní doklady i s knihou jízd, protože 8 roků sloužil spolu se sidecarem ve státních složkách. Dle dokladů nejezdil ve službě zemědělskému družstvu za svých prvních 8 let 66000Km. V dokladech je zaznamenána výměna motoru a rámu.
Na motocyklu chybí táhlo sytiče, nejsou původní světla, nahrazeny některé vzpěry blatníků, guma sání, víko čerpadla je vyříznuté kvůli jinak tvarovaným olejovým hadicím a další. Rám je vyztužen v prostoru pod motorem a u krku řízení.
|
JAWA 500 OHC typ 15-00 (nálezový stav)
Aktualizováno 1.2.2007
Nepůvodní, ačkoli líbivá barevná variace. Typ 15-00 se zapalováním Jawa.
Zjevné nepůvodní zásahy a díly:
řidítka
zadní světlo
indukční cívky
Chybí tlumiče výfuku, kolena, řetěz, táhlo zadní brzdy, pružiny sedla, guma mezi karburátor a filtr sání, šroubek levého kastlíku (pozor 01 a 02 měly jiné), zapalovací kabely
|
JAWA 500 OHC typ 15-02 (nálezový stav)
rok výroby: 1956
Aktualizováno 22.11.2006:
Na přání majitele nemohou být fotografie zveřejněny.
Autenticky zachovalý motocykl bez podstatných úprav. Nepůvodní úpravy a díly lze spočítat na prstech jedné ruky.
Zjevné nepůvodní zásahy a díly:
tachometr z typu 15-01
nepůvodní palivový kohout
nepůvodní pravá kontrolka
nepůvodní rámeček světla
přední úchyty motoru jsou pro sidecar
|
|
|
Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.
|
DISKUSE K ČLÁNKU
|
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
|
Zodpovězená témata (5/7): |
Strana 1 / 1 |
| | Mozna se v tom majitel moc neorientuje ale diky za foto!!! Uz jsem myslel ze
zadna 500 neexistuje. Videl sem ji jen v knihach. A kluci nezavidte. Nejde o to
kdo ji vlatni (pokud ji nezdemoluje), ale o to ze ji vyrobily cesky ruce. [erin] (02. 02. 2007) | Tos to trefil, rozumbrado. [hikory] (17. 07. 2021) | Přidat odpověď (1) | | Co myslíte? Když ji bude majitel renovovat. Zvolit originál Jawa barvu, nebo
zachovat nálezovou černošedou kombinaci? Já bych byl skoro pro tu nálezovou... [Fidra] (04. 02. 2007) | Zveřejnit popis s fotkami je OK. Po výmazu fotek je ponechání popisu velmi
kontraproduktivní a nechápu smysl popis bez fotek zde nechat. Pokud se
majitel nechce podělit o snímky stroje , nemá dle mého mínění zde text co dělat. [MartyC] (30. 07. 2018) | Ja osobne pouzivam vedsinou farbu presne v akej bola vyrabana no pridavam do
farby specialne zlozky rpe trvacnost a lesk alebo farbu proste prelakujem
vlastnim JAWA 500 OHC šnek a mam ju v cervenej farbe s zlatými linkami a chromom
stala kupou 15 tisic od dedka na lazoch a dal som denej 70 tisic aktualne je
plne pojazdna na papieroch a zucastnujem sa na zrazoch vlastnim este 7 kusov
motocyklov zacinam si zvdsovat zbierku a to este CZ 150c , CZ 175 special ,
Junak 250 ,OGAR 350 , jawa perák 350, 250 a jawa robot ktorý je nekompletný a
zhanam nan suciastky zatial mam zrenolovane len OGAR 350, JAWA 500 OHC a CZ 175
special ostatne t este len caka ale budem pouzivat original farbu ale ak by
niekto vedel o nejakej JAWA 500 OHV rumpák neprerobenej zhanam a mam fakt vazny
zaujem aj ked mam len 17 rokov no budem mat 18 moja zbierka sa velmi rýchlo
rozrasta dufam ze raz budem vlastnit najviac veteranov nakolko je to moj zivot [Mladý zberatel] (18. 04. 2009) | Jakou barvu, jakou barvu... to mne také pořád zaměstnává. Mám po dědovi pérák
Ogar 350 - 12 a taky to řeším. Páč děda na něm jezdil ty "lidové"
závody" v padesátých létech (o tom bych také rád sehnal materiály - k
historii)a díky nezaviněné nehodě měnil předek (když jsem sundal parabolu,
ukázaly se červené šavle) a pak to celé dal do pískové barvy. Tím to pro mne má
punc originality, ať se to komu chce nelíbí. Je to právě pocit a vzpomínka na
ten první okamžik, kdy otevřete stodolu a tam stojí zaprášená, v horším případě
od slepic zadělaná, na prázdných gumách... nebo i hůř a jinak opuštěná. [Hobo] (31. 03. 2008) | To je těžký taždej to vidí jinak. Já většinou uznávám,že stroj se má dát do
stavu jakej vyjel z fabriky,lae dobový úpravy jsou zas něco jinýho,bylo by to na
další diskusi. [Veteranista] (21. 09. 2007) | Přidat odpověď (4) | | Nechápu, co má tahle stránka za význam. Pravá kontrolka je sice nepůvodní, ale
mě se líbí víc. A jsem taky rád, že už konečně vím, jak vypadají úchyty pro
sidecar. Děkuji inteligentnímu majiteli fotek. [láďa] (13. 01. 2007) | Jasně, každý má právo se o svém majetku rozhodovat. Nejsme přece komunisti. Ale
potom měl správce vymazat i popis, který jaksi pozbyl svého významu,nebo ne?
Jinak já bych byl docela rád, kdyby si foto mého stroje někdo stáhnul a dál ho
prezentoval. Je to jistá forma pochvaly. No,snad až dodělám svoji 500ohc a dám
někam fotky..... [láďa] (07. 03. 2007) | Informace jsou podložené, fotky tu nějaký čas byly, než si to majitel rozmyslel.
Sice mu taky moc nerozumím, ale chápu že je to jeho právo když je nechce
zveřejnit. Nevím v čem by mu to mohlo ublížit ale je to jeho věc. Osobně jsem
nikdy nikdy neměl problém se podělit o fotky svých strojů, jen na těchto
stránkách jich je viděl několik, včetně jedné dobové fotky z rodinného alba :).
Je pravda že jsem byl už párkrát překvapený, když jsem na fotky svých motorek
narazil tam kde bych to nečekal (např. když jsem viděl inzerát "koupím
čz125t" s přiloženou fotkou mýho téčka, nebo když jsem v menu nabídky dílů
na www.montyjava.cz poznal svojí stopadesátku), ale nijak mi to nevadí, když
jsem ty fotky jednou zveřejnil, musim počítat s tim, že si je někdy lidi
stahnou... [Michal14] (08. 02. 2007) | Ať se na mne nikdo nezlobí,ale absolutně nechápu majitele.Než toto tak je lepší
opravdu nic,protože napsat mohu cokoliv.Opravdu nechápu a svým způsobem
lituju.To je jako kdybych řekl, že mám naprostý unikát ale neukážu,okoukali by
jste mi ho . Myslím, že správce měl v tomto případě informace odmítnout, jelikož
jsou nepodložené . [Honzik] (08. 02. 2007) | I bez fotoek tato stránka význam má. Je alespoň vidět, že sehnat materiály k
publikování není jednoduché. A že upřímná snaha mnohdy nestačí. Nezoufejte.
Již máme připraven další stroj. [Jiří Bartuš] (14. 01. 2007) | Přidat odpověď (4) | | Majitel má asi obavu,aby jsme mu to nevykoukali nebo má ňákou paranoju.Je mi
toho ubožáčka líto.Ať se s to svou 500 udáví ! [Honza] (10. 01. 2007) | Nový majitel má asi strach,že ji někdo pozná koho navštívili opálení
spoluobčané. [terrot] (03. 04. 2007) | Přidat odpověď (1) | | přiznávám,že nevím co je na rámečku světlometu neoriginální,poučí mě prosím
někdo? Diky jirka [jirka] (01. 11. 2006) | Hmm , to by mě taky zajímalo , asi jako jak si můžete být jistí , že je
neoriginál tachometr ? Že se tento vyskytoval na 01 která se vyráběla přibližně
ve stejných letech ?? To přece ještě nic neznamená .. Pochybuju , že zrovna
tachometr by někdo měnil .. [jawař] (15. 11. 2006) | Přidat odpověď (1) | |
Nezodpovězená témata (2/7): | | Proč to sem majitel píše (2. Jawa500), když se bojí poslat fotky. Jen zbytečně
otravuje. [DrMilan] (09. 06. 2015) | | Je to smutný že se nechce podělit o nové informace které by možná někomu
pomohly....., takový chování neni hezký. Já bych to například ocenil, protože mě
tyhle stroje fascinují [Karhan Jan] (02. 02. 2007) |
|
| Pouze pro založení nového diskusního tématu |
|
|
|