Provoz, údržba a opravy motocyklů Jawa 500 OHC
Úprava těsnění hřídele rotoru dynama
Autor: Zdeněk Lhota
U motocyklů Jawa 500 OHC se velmi často vyskytuje závada, kdy dynamo nedává proud z důvodu jeho zaolejování. Pro odstranění závady je vždy třeba dynamo rozebrat a vyčistit. Zaolejování dynama se však většinou po 1500 - 2000 kilometrech opakuje. Zaolejování je způsobeno průsakem oleje z motorové skříně přes hřídel rotoru. Utěsnění hřídele rotoru originální plstěnou vložkou je nedostačující.
Neoriginálním, avšak plně funkčním řešením je utěsnění hřídele rotoru guferem.
Ve víčku dynama 1 zvětšíme otvor dle nákresu na ø 30 - 0,05 mm. Gufero 2 o rozměru 15/30-7 zúžíme na každé straně o 0,5mm a vsuneme do připraveného otvoru. Předpokladem je hladký rovný povrch hřídele rotoru v místě stylu s těsnícím břitem gufera.
Nákres
Shodné díly motocyklů JAWA 500 OHC a ostatních motocyklů JAWA
Autor: Mgr. Jan Dáňa
Ač motocykly JAWA 500 OHC přímo vycházejí z úspěšného typu Jawa Pérák, mnoho shodných dílů ve své konstrukci neobsahují. Taktéž nástupce Péráka JAWA 353 Kývačka mnoho společných dílů s typem OHC nesdílí. Pokusme se shrnout shodné díly všech tří typů motocyklů JAWA.
Jawa Pérák
Karburátor
Vložka s rozprašovačem
Šroub trysky
Vodící šroub šoupátka
Dorazový šroub šoupátka
Přítužná matice M 6
Jehla šoupátka
Pojistka jehly
Zpružina šoupátka
Vedení lanka
Převlečná matice šoupátkové komory
Regulační šroub
Třmen
Plováková komora
Jehla plováku
Těsnění plovákové komory
Zpružina plnicího kolíku
Závlačka do plnicího kolíku
Šroub víčka plovákové komory
Kluzáky zadního pérování
Doraz gumový
Zátka
Záchyt pera
Kryt horní vnitřní– menší hrnek v horní části kluzáku
Schránky
Hřídelík
Šroub schránky
Tandemová stupačka
Ostatní
Stop spínač
JAWA 353 Kývačka
Odrazka
Koncová svítilna (typ 02)
Pásek do bateriového kastlíku
Výpustný kohout nádrže benzínový
Otočná rukojeť plynu
Páčky spojky a přední brzdy
Přepínač světel
Spínací skříňka
Houkačka (z větší části)
|
|
|
Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.
|
DISKUSE K ČLÁNKU
|
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
|
Zodpovězená témata (2/4): |
Strana 1 / 1 |
| | Shodné díly 500 & kývačka - zajímala by mne přední parabola ? Tam je rozdíl
oproti kývačce ? Co spínací skříňka , uzávěr benz. nádrže ? [jawař] (17. 10. 2005) | Kejvačkový světlo (typ 353/03) je stejný jako na 02, nabeton. Co se týče 01, tak
se s typem na 353/03 neshoduje v tom, že nemá štelování paraboly šroubkem nahoře
na rámečku, v katalogu jsou jeho součásti označeny jako 353, takže bych ho viděl
shodný se světlometem na první 353, tzn. půlbuben. [HonzaD] (19. 10. 2005) | Ptám se , protože dávám dohromady 01 a chybí mi parabola , tak jestli mám koupit
repliku nebo sehnat na burza z kývačky ( to by vyšlo podstatně levněji ). Díky. [jawař] (18. 10. 2005) | Spínací skříňku a uzávěr jsem tam ani nedával, to jsem bral jako samozřejmost,
to samozřejmě platí i pro řadu různých gumových dílů a pod. Co se týče paraboly,
tak na 02 by měla jít. Raději si to ještě prověřím. [HonzaD] (18. 10. 2005) | Přidat odpověď (3) | | Moc děkuji za tento článek, moje jawička
pravidelně dobíjela a nedobíjela a díky
Vám jsem se závady zbavil. Ještě jednou
díky. Petr [Petr] (13. 07. 2005) | Jsem rád, že Vám tato úprava pomohla. Mně to také pomohlo. Není to moje
myšlenka. Někde jsem podobnou úpravu viděl, byla výrobně dost složitá. Tak jsem
ji zjednodušil tak, aby byl schopen si tuto úpravu udělat na koleně každý zručný
veteránista. [Zdeněk] (25. 07. 2005) | Přidat odpověď (1) | |
Nezodpovězená témata (2/4): | | poradí niekto firmu, mechanik, ktorý pretesní motor 15-01? otýc [otýc] (13. 07. 2020) | | Mnohokrat dekuju za informace, ale, prosim pozor, predni svetlomet typ 353
nefunguje na 15/02; predni vidlice je prilis sire. [Done] (17. 10. 2005) |
|
| Pouze pro založení nového diskusního tématu |
|
|
|