MotoMagazín příznivců historických strojů je internetový magazín, jenž si klade za cíl informovat čtenáře o situaci v oboru historické techniky, seznamovat je s historií motorových vozidel a strojů a souvisejícími historickými souvislostmi a taktéž společně řešit problémy při renovaci a údržbě. V archivu lze nalézt mnoho historických dokumentů i kvalitních tématických fotografií včetně reportáží z akcí.
Hlavní výsadou MotoMagazínu je snaha řešit komplexně zejména problematiku těch vozidel, které jsou často neprávem opomíjeny, případně nebyly veřejnosti běžně známy. Jako jediné české médium se MotoMagzín věnuje problematice japonských klasických motocyklů.
Jedno ze stěžejních téma MotoMagazínu, motocykly Jawa Californian, se v roce 2011 dočkalo knižního vydání. MotoMagazín toto téma dále doplňuje a rozšiřuje. Některé z článků publikovaných na Motomagazínu posloužily jako vzor pro články vydané v tištěné podobě v motoristických časopisech. V roce 2015 byla kniha Jawa Californian vydána ve druhém, zcela přepdacovanám, vydání.
Knižního vydání se dočkalo i další ze stěžejních téma MotoMagazínu, návěsné vozíky PAv.
MotoMagazín tato témata dále doplňuje a rozšiřuje. Některé z článků publikovaných na Motomagazínu posloužily jako vzor pro články vydané v tištěné podobě v motoristických časopisech.
Struktura MotoMagazínu je postavena tak, aby umožňovala nezávislou přímou komunikaci mezi čtenáři společných zájmů. Čtenář má možnost reagovat formou diskuse na každý uveřejněný článek. K dispozici je též hojně navštěvovaná inzerce.
MotoMagazín nabízí všem aktivním čtenářů a autorům prostor k publikování samostatných článků i k tvorbě komplexních oddílů. Inzerentům nabízí možnost zveřejnění libovolné reklamy v kterémkoli místě. I samostatně zaslané materiály budou vhodnou formou zpracovány a tématicky umístěny.
Od roku 2002 dosáhl MotoMagazín 14280675 přístupů od čtenářů z celého světa.
V průběhu let byly z MotoMagazínu vyčleněny diskusní fórum s kalendářem akcí, jenž jsou úspěšně provozovány pod samostatnými doménami www.veteranforum.cz a www.veterankalendar.cz.
Od roku 2015 je MotoMagazínu otevřen i komerční inzerci. Možnosti komerčního inzerování, ceny a podmínky naleznete na stránce KOMERČNÍ INZERCE.
|
Diskuse k článkům
Náhledy nejnovějších příspěvků
|
Závěs s klasickým
uchycením jako na
kývačce je na:
www.motosala.cz
to vypadá
pevně a spolehlivě....
Ahoj, mám pav 40,
1964. Číslo 0780.
krásný den!...
Mně to připadne jako
pěknej plk akorát.
vŠechny novejší
pérácký masky jsou v
tom místě svařený.
jen některý s lemem
ven, a většina natu...
Pav 41, r.v. 1971,
v.č. 360...
Toto tazne bohuzel
neni moc idealne
reseno, nechapu proc
nevytvorili klasicke
uchyceni jak z bdob
kejvacek. ja ho tak
mam udelane a je...
Díky moc za takto
zpracovaný článek!...
Dobrý den, taky jsem
si pořídil motorku
terrot 250 ccm rok
1929 model o. ale
jsou tam nějaké
rozdíly mezi tím mým
terrotem a vašim.
pro...
Ne. tam byl použit
upravený velorex
435, tedy čtyřkolka....
Když to vozidlo
takhle prohlížím,
nemůžu si pomoci -
nebylo použito ve
filmu ať žijí
duchové? jedou s ním
děti na hrad......
Zdravim a palec
nahoru za supr
článek. pustil jsem
se do podobné
renovace, jen
staršího modelu gu
74. prosím proto o
kontakt na pisatel...
|
VeteránInzerce
Náhledy nejnovějších inzerátů
|
Aukce Úvery z overených soukromých zdroju bez rucení
nemovitostí. Vyšší cástky s rucením. Úrok od 4%
rocne.. e-mail: jiri35527@gmail.com
Prodej Prodám tlumič výfuku na stabilní motor stabilní
motor Lorenz 3-4 KS Prodej Prodám náhradní díly ze staré Škody
100,105,120,1000 Nevím přesně do které
kategorie patří ale je to na Škodulu
Koupě Koupím starý benzinový, plynosací nebo naftový
stabilní motor, stabilák, který se v minulosti
používal na pohon mlátičky, pily, katru, mlýna a
jiných strojů. Může být i nefunkční a nekompletní.
Taky d
|
|
28.12.2019
Klasici do 500 a 750 cm3 na České Tourist Trophy 2019
Kouzlo letních závodů v Hořicích, tedy České Tourist Trophy spojené se závody evropského šampionátu přírodních okruhů IRRC, tkví zejména v divácky atraktivním mixu staré a nové techniky. Pro fotografa, který za víkend nafotí kolem tisíce fotografií je velice obtížné vybrat ty fotografie, které nejlépe přiblíží onu neopakovatelnou atmosféru, která v Hořicích pokaždé panuje.
Nejbarevnější kategorií závodního pole jsou motocykly tříd Klasik do 500 a 750 cm3. Jejich sobotní tréninkové jízdy a nedělní závod přinášíme v samostatné fotogalerii. | více |
27.12.2019 Motorkářská doba temna
Je tomu právě 40 let kdy byl v československém motoristické periodiku Motoristická současnost zveřejněn test Hondy CBX 1000 v podání známého výtvarníka Theodora Pištěka.
Tak jako byla 50. léta pohromou pro československý automobilismus, v podobné situaci se nacházeli českoslovenští motocyklisté v letech sedmdesátých. Prakticky vzato, tato motorkářská doba temna, platila v našich končinách až do poloviny 90. let.
Poklidnou motoristickou nudu 70. let rozčeřil článek o motocyklu Kwasaki Z 1300, který vyšel v časopise Motoristická současnost číslo 8 v roce 1979. Těžko říci kdo byl oním redaktorem píšícím pod značkou -iš-, ale charakter článku a použitá terminologie nesou stopy tendenčních textů z per agentů StB. Jak redakce později musela přiznat, článek vyvolal mnoho ostrých reakcí čtenářů. | více |
22.12.2019 Koupí to teprve začíná
Co čeká majitele klasického japonského motocyklu těsně po jeho koupi?
Chystáte se koupit něco více klasického než nabízí současná přetechnizovaná doba? Dobrý nápad pořídit si klasický japonský motocykl. Návrat do doby, kdy se jezdci museli nejprve důkladně seznámit s jízdními vlastnostmi motocyklu, je v mnohém chvályhodný počin. Až přesednutím na stroj, jehož limity nebyly určovány ekologickými a vlastně kdo ví jakými, restrikcemi, nýbrž technologickými možnostmi doby, pozná jezdec co je to vlastně ten pokrok. A hybnou pákou pokroku byly po dlouhá léta právě japonští výrobci, co si budeme říkat.
Důvod ke koupi by tedy byl, ale co vlastně majitele motocyklu čeká po jeho koupi. Pomineme-li s trápením s dovozem, STK či vyřizováním dokladů, bude muset řešit spoustu základních technických úkonů. Jen opravdu ve výjimečných případech lze narazit na motocykl, který nebude vyžadovat žádnou vstupní údržbu a tedy investici. Ten, kdo se rozhodne prodat motocykl, většinou již do něj neinvestuje ani čas ani peníze. Navíc mnohdy padne rozhodnutí o prodeji až po určité době váhání, kdy motocykl stojí v garáži bez jakékoli údržby a pohybu. | více |
18.12.2019
Barum Czech Rally Zlín 2019
Legendární Barumka dokáže zmobilizovat obrovské davy motoristických nadšenců. Zejména díky nabitému pátečnímu atraktivnímu programu praská centrum Zlína doslova ve švech. Slavnostní start rallye, jízdy veteránů a noční superspeciální erzeta jsou lákadly, kterým prostě správný motoristický fanda nedokáže odolat. Fotogalerie MotoMagazínu je zaměřena zejména na vozidla a jezdce Star Rally Historic, která je již mnoho let nedílnou součástí Barum Czech Rally Zlín. | více |
17.12.2019
Grand Prix Bugatti 2019
Ačkoli počasí v době konání Grand Prix Bugatti nebylo zrovna ideální, předvedli jezdci se svými automobily, na uzavřené trati městské rychlostní zkoušky Barum Czech Rally Zlín, tisícům diváků velice pěknou podívanou. Na mnoha předvedených výkonech jezdců bylo znát, že Grand Prix Bugatti se stala součástí nového šampionátu GRAND PRIX historických vozidel vypsaného Autoklubem České republiky. | více |
13.12.2019 Jawa z Indie
Všichni o ní vědí, všude se o ní píše. Že by MotoMagazín zůstal stranou? Původně tomu tak být mělo. Stačí, že jsme tu řešili Jawu z Číny. Ale s přibývajícími informacemi o tom, že by se tyto novodobé Kývačky, potažmo Péráci, mohli v dohledné době objevit i na našem trhu, zkusí MotoMagazín přidat svůj názor tak říkajíc do placu... | více |
27.11.2019
300 zatáček Gustava Havla 2019
Tradiční podnik 300 zatáček Gustava Havla dokáže každý rok přilákat kvalitní jezdecké pole a tím také mnoho fanoušků road racingu nejen z Česka, ale i z okolních zemí. Květnový termín, kdy až na výjimky bývá krásné jarní počasí, vytáhne k trati i ty, kteří by jinak z pohodlnosti zůstali ve svých domovech.
Hořické závody zkrátka mají navíc své neopakovatelné kouzlo, kterému kdo podlehne, ten se do Hořic pravidelně vrací. | více |
25.11.2019 Rakouské superbiky na brněnském Automotodromu
Psal se rok 1988. Byla to divná doba. Lidé prahli po zboží ze západu, ale ekonomická a zejména politická situace jim to, až na opravdové výjimky, nedovolovala. Nejinak tomu bylo v případě motocyklů, kdy takový běžný japonský superbike stál jako rodinný dům. Bylo to doba, kdy i pouhé spatření motocyklu západní provenience bylo nezapomenutelným zážitkem.
Psal se 8. květen 1988 a na brněnském Automotodromu se proháněli členové rakouského superbike klubu své motocykly z říše snů.
Další článek k 30. výročí revoluce. Děkujeme Luboši Peterovi | více |
22.11.2019
Zlínská Historic Rally 2019
Start zlínské rallye historic hostilo prodejní centrum firmy Samohýl motors. Na prostranství před prodejním centrem se v sobotu 20. července 2019 sjela zajímavá sestava automobilových i motocyklových historiků. Před vlastním startem rally měli účastníci možnost navštívit prostory soukromého muzea Ladislava Samohýla nacházejícího se v horním patře prodejního centra.
Závěrečná schůze Zlínského Veteran Car Clubu se blíží. Tak ať mají nač vzpomínat. | více |
21.11.2019
Nejrychlejší sériový motocykl v ČSSR
Kolik to jede? To byl kdysi jednoznačně nejčastější dotaz při spatření motorky nebo auta západní provenience. Odpověď se nacházela na stupnici tachometru vozidla, které mohla dosahovat pro našince těžko pochopitelných hodnot. Nejinak tomu jistě bylo i v případě motocyklu Kawasaki ZX-10 Tomcat, který v jednom exempláři bylo možno v našich končinách spatřit již v době jeho největší slávy, tedy v roce 1988.
Prostě článek k 30. výročí revoluce přímo ideální. Děkujeme Luboši Peterovi | více |
18.11.2019
Šolcovy zatáčky 2019
Není malých rolí. Říkají herci. Není malých akcí. Říkáme my motoristé.
Ukázkové babí léto, jaké v tomto ročním období dlouho nebylo, vytáhlo druhý říjnový víkend na naše cesty tisíce nadšenců jedné stopy. Kdo se nechtěl jen tak toulat podzimní krajinou a kdo si nezajel do nedalekých Otrokovic na ukončovací jízdu mohl navštívit tradiční podzimní setkání v Malenovicích u Zlína, Šolcovy zatáčky. Na společnou vyjížďku po Valašku se po druhé hodině odpolední vydala opravdu nesourodá společnost motocyklů. Od předválečných po současné, od padesátek po litry. A jezdci? Staří, mladí, kluci i holky. Prostě opět povedená akce. | více |
16.11.2019 Slovácký okruh o cenu Bohumila Kováře 2019
Nesněžilo. To je asi jediná dobrá zpráva o počasí, které při 17. ročníku slováckého okruhu panovalo. Sobotních 11 stupňů a lehké mrholení ještě zavdávalo optimismu, ale nekompromisní předpověď bohužel vyšla do puntíku. Neustálý jemný déšť, maximálních 5 stupňů a silný vítr. Horší kombinaci si už nelze ani představit. Možná jen ten sníh chyběl...
Závodilo se však i přes zmiňovanou extrémní nepřízeň počasí. Kdo dokázal nezmrznout a vydržet u trati až do konce, ten se premiérově dočkal i závodu v kategorii superbiků. | více |
6.11.2019 Motosraz Křtiny 2019
Pohodové setkání lidiček motajících se kolem klasických japonských motocyklů, a i motocyklů jiných a motocyklů jako takových vůbec, se tradičně konalo poslední víkend v červnu, na koupališti v Křtinách. | více |
4.11.2019 Pérák 2019
Pérák je prostě Pérák. Na tomto srazu, ať se koná na jakémkoli místě, panuje vždy vřelá atmosféra. Prostě je tam sranda. Na dnes již tradičním setkání
lze pokaždé spatřit čím dál tím stejně motocyklů Jawa Pérák, které vždy doprovází nepřeberné množství různých motocyklů a tak je vždy co posuzovat a co obdivovat. Čáryfuk vždy vymyslí nějakou zajímavou orientační jízdu, takže ani přes sobotní den se nikdo nemá čas nudit. | více |
1.11.2019 Pérák a dvojí řízení
Stejně jako v době předválečné se pro výuku řízení osvědčila instalace dvojího řízení na výukové motocykly, které ve většině případů představovaly až do poloviny 50. let motocykly Jawa 250 Pérák. Chytré a nikterak mechanicky složité provedení umožňovalo současné ovládání plynu, spojky a brzdy motocyklu současně žákem i instruktorem. | více |
30.10.2019
Vyřazování do základního neutrálu - patent, který upadl v zapomnění
AKTUALIZOVÁNO 30.10.2019
Řadit základní neutrál jedním pohybem řadicí páky byl nápad, kterému byl v Závodech 9. května (Jawě) přiznáván veliký potenciál. Spolu s patentem na sdružení řadicí a startovací páky měl přinést zásadní zjednodušení obsluhy motocyklu. Zatímco jednopáka se ujala na věčné časy, vyřazování zcela upadlo v zapomnění.
Široké veřejnosti byl tento patent představen na výstavě nových konstrukcí a zlepšení výrobků a výrobních method, pořádané Ministerstvem strojírenství v Národním technickém muzeu od 1.12.1953 do 10.1.1954. Ihned po ukončení výstavy putoval motocykl Jawa Pérák opatřený mechanismem vyřazování do základního neutrálu do depozitáře Národního technického muzea. A právě v Národním technickém muzeu jej bude opět možno shlédnout v rámci chystané výstavy Fenomén Jawa aneb Jawa, jak ji neznáte. Jelikož je celý mechanismus zcela skryt uvnitř motoru, neliší se motocykl s instalovanou modifikací řadícího mechanismu od běžného sériového motocyklu a tak jeho představení bude v podstatě jen jakousi libůstkou všem zájemcům o historii motocyklů Jawa.
Pro detailní představení a pochopení elegantního technického řešení je tedy nutno sáhnout po textu Dr. Pivrnce, který přinesl časopis Svět motorů v roce 1953, a který na četná přání zveřejňujeme...| více |
Dne 9. října roku 1929 byla zakladatelem Františkem Janečkem u Světové organizace duševního vlastnictví v Ženevě zaregistrována nová značka motocyklů, JAWA.
9.10.2019 Místa spjatá s výrobou motocyků značky Jawa
AKTUALIZOVÁNO
Poznejte místa spjatá s výrobou motocyklů značky Jawa. Za pomoci dobových fotografií a digitálních map navštivte místa kterými prošla historie. | více |
6.10.2019
Renovace Suzuki GSX-R 1100 M
Klasického zástupce motocyklů Suzuki řady GSX-R 1100, model L z roku 1990, představil na stránkách MotoMagazínu Zdeněk Bařinka již před několika lety. Jak je jeho zvykem, popsal zcela vyčerpávajícím způsobem historii, technické vlastnosti i radosti a starosti které jej potkaly při renovaci konkrétního motocyklu. Již v roce 1991 však motocykly řady GSX-R 1100 prošly dalšími zásadními změnami, které je vhodné opět představit na příkladu konkrétního renovovaného motocyklu. Zkusme tedy s odstupem čtvrt století posoudit, jaký byl poslední zástupce vzduchem a olejem chlazených motocyklů Suzuki řady GSX-R 1100. A jaký je z pohledu dnešního zájemce o čtvrt století starou suberbikovou techniku? | více |
23.6.2019
NIPPON RETRO 2019
Věhlas setkání starých japonských motocyklů Nippon Retro rok od roku stoupá. Jak se to pozná? Pozná se to zejména tím, že ač se setkání pořádá na velice odlehlém místě, nebojí se účastníci přijet na zajímavých, a mnohdy vyloženě vzácných, motocyklech. A těch rok od roku přibývá. Mezi opravdu zajímavé motocykly viděné v Račím údolí je nutno zmínit šestiválcovou Kawasaki KZ1300 v provedení se vstřikováním DFI. Zřejmě poprvé se na setkání objevil motocykl s turbem, v tomto případě Honda CX 500 Turbo. Zajímavou, i když ne tak starou, raritou byla i Suzuki 1200 SS, kterých je v našich končinách doslova jako šafránu. | více |
17.5.2019 MUSEUM CZECH ROAD RACING
Po zimní přestávce vstupuje 17. května 2019 expozice muzea do druhého roku provozu, navíc v nové rozšířené podobě.
Muzeum českého road racingu je mezi českými muzei unikát. Silniční závodní motocykly lze obdivovat v mnoha českým muzeích, avšak pouze v Hořicích se nalézá muzeum, které vzdává hold závodění jako takovému. Nevěnuje se pouze technice, i když motocyklů, navíc v krásných aranžích, je v muzeu plno, ale mnoho exponátů se vztahuje k jezdcům a organizování závodů jako takových.
Není vůbec náhodou, že takové muzeum vzniklo právě v Hořicích. Toto město je se závoděním na přírodních tratích spajto, ze všech měst v naší zemi, asi nejvíce. Legendární přírodní okruh lákal jezdce a diváky dlouhá léta a není tomu jinak i v současnosti. | více |
6.5.2019
XXIII. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Jarní sraz Velorexů v Boskovicích prostě nemohu vynechat ze svého programu. Jelikož ten je však poměrně nabitý, musel jsem opět dojet jen z pátku na sobotu. Omrknout co je nového, pokecat s přáteli a ... ověřit, že s Velorexem ještě nějakou tu stovku kilometrů hravě zvládneme.
14.4.2019
Cena města Jičína 2018
Při 6. ročníku závodů pravidelnosti historických motocyklů a sajdkár na jičínském přírodním okruhu bylo možno spatřit nepřeberné množství závodních motocyklů od předválečných, přes vytuněné padesátky až po novodobé superbiky. | více |
Fotografie z loňského ročníku můžete brát i jako pozvánku na ten letošní, který se v Jičíně uskuteční 8. - 9. června 2019 Cena města Jičína 2019.
17.3.2019
Jarní cena Brna 2018
Jarní cena Brna na Masarykově okruhu otevřela roadracingovou závodní sezónu roku 2018. | více |
Letošní sezóna bude na Masarykově okruhu opět zahájena již za necelý měsíc ve dnech 12. - 14. dubna 2019 při Jarní ceně Brna 2019.
10.3.2019 Norton Dominator 650 SS
Tomáš Tesař oživil MotoMagazín povídáním o jeho zkušenostech s motocyklem klasické britské konstrukční školy, Nortonem Dominator 650 SS | více |
PF 2019
Vážení návštěvníci MotoMagazínu
Děkuji za přízeň, kterou MotoMagazínu věnujete a přeji Vám všem mnoho štěstí, pevného zdraví a úspěchů v sezóně roku 2019. Jiří Bartuš
O tom, že v roce 2019 bude opět co dělat a kam jezdit se můžete přesvědčit v aktuální nabídce VeteránKalendáře www.veterankalendar.cz
Vlastníte zajímavý stroj a vyznáte se v jeho technice či historii? Pomozte sobě i ostatním publikací svých poznatků na zavedeném serveru www.motomagazin.cz. Možné jsou různé formy individuální spolupráce. Materiály lze dodávat v papírové či elektronické podobě ve formě dokumentů či hotových scriptů.
K dispozici je dostatek volného prostoru pro články, galerie fotografií, diskuse i pro vlastní publikování či reklamu. Publikovaným materálům lze založit subdoménu ve tvaru xxx.motomagazin.cz i příslušnou e-mailovou schránku.
|
|
|
|