MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly           25.5.2022 18:34         
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
Logo MotoMagazínu

| Úvod | Informace | Seznam článků |

Historická vozidla patří mezi nejekologičtější,
protože jezdí málo a nemusí se řešit jejich likvidace
AKTUALITY


VeteránKalendář hlásí přes 450 pozvánek na akce roku 2022.

Vložit pozvánku do VeteránKalendáře může kdokoli. Pro vložení pozvánky lze využít funkci zopakování pozvánky. Stačí navštívit bohatý archiv pozvánek minulých let. Zobrazení místa konání na mapě je již delší čas samozřejmostí. Taktéž vkládání doplňujících informací či propagace v podobě odkazů na reportáže. Vložená pozvánka je automaticky zobrazována v pozvánkách na akce konané v blízkosti a taktéž i v pozvánkách do muzeí nacházejících se v blízkosti.

Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.

Originál nebo falzifikát? Aukční síň Bonhams prodala motocykl Čechie-Böhmerland v aukci v přepočtu za více než 1,9 miliónu Kč. Vzhledem k velice malému množství vyrobených v této dlouhé verzi, nabízí se otázka, zda šlo o zrenovovaný originální motocykl, nebo o falzifikát, byť s originálním motorem, případně více originálními díly. Určité pochybnosti k originalitě motocyklu přináší i poznámka v popisu akce, kdy aukční síň přenáší odpovědnost za posouzení původnosti na kupující. Foto Bonhams. https://www.bonhams.com/auctions/24885/lot/516/

Chcete-li být neustále v centru dění přidejte se na Facebooku do skupin Japonské klasické motocykly a Veteránisté.
Diskuse k článkům   Náhledy nejnovějších příspěvků
  • Bohužel tyto motocykly byly poplatné dobe,to byla taková učelová moda ,delaly to všichni vyrobci motocyklu.ty prodlouzené zásterky si p...
  • Děkuji velice za doplnění informací o vaší motorce. určitě může být vzorem pro další nadšence, kteří se snaží uchovat své stroje pro da...
  • Dobrý den p. bartuš. na foto je moje Čz 150 c v červeném provedení. motorka je v původním stavu. byl udělán jen nový potah sedadla řidi...
  • Dobry den,   kdyz jsem byl na vojne - 1962-1964, tak na cviceni nekde u ustin/l   jsme s kamarady nasli v opustenem dome se s...
  • Mám taky gs 1000 řetězovku na špicách v původním stavu nachystanou na brzdu zapalování ignitech karburátory cr výfuk otevřený....
  • Dobrý den sháním technické informace k motorce new hudson typ 86 350(500) ohv 1929. děkuji bumbálek...
  • Ahoj   koupil jsem si 1974 cz 175 477.01 s oilmaster a mam ji tady u sebe na floride v usa. muzete mi nekdo poradit kde sehnat guf...
  • Pěkný to máš oldo! zorka...
  • Celá veteránská myšlenka je v haj..u ! víte, bobánci ? dnes už "dělá" do veteránů opravdu kdo má díru do ...... ! toť vše....
  • Mám ho doma...
  • VeteránInzerce   Náhledy nejnovějších inzerátů
    Zobrazit náhled inzerátuProdej Prodám motorové čerpadlo PS 2, rok výroby 1955. Funkční, motor dvoutaktní. Po zaslání emailu zašlu video v chodu.
    Zobrazit náhled inzerátuProdej Predam motor Tatra 603-1 typ F rok 1957.Motor je kompletny so vsetkym co ma mat.Neda sa pretocit.Osobny odber.Najvyssia ponuka.
    Zobrazit náhled inzerátuKoupě Koupím starý spalovací stabilní motor, stabilák, lokomobilu. I nefunkční, nekompletní a zarezlý. Také jejich součásti jako splynovače, magneta, podvozky, mosazné kapací mazničky, dokumenty kupní smlou
    Koupě Koupím
    Norton-Jubile 250ccm dvouválec čtyřtak vyráběn asi 1966-68
    v celku komplet,na stavu nezáleží:cenu respektuji.Děkuji za nabídky!
    Archiv fotografií   Žebříček fotografií tří minulých dní
    13 zobrazení10 zobrazení9 zobrazení
    8 zobrazení8 zobrazení7 zobrazení
    7 zobrazení6 zobrazení6 zobrazení

    2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022     
    7.3.2022   

    Poznatky z renovace Suzuki GS 1000 E

      Mnoho zájemců o koupi starého japonského železa stojí před rozhodnutím zda se nebát zakoupit stroj, který se nedochoval v úplně dobrém stavu. Základní poučka říká, že vždy se vyplatí připlatit si za kvalitu, protože nutné zásahy na renovaci vždy navýší výslednou cenu nad cenu reálnou. Jenže ceny velice zachovalých motocyklů dnes rostou nepřímo úměrně do našincem těžko akceptovaných výšin. Navíc velice málo kdy lze koupit motocykl ve stavu opravdu nevyžadujícím žádné údržby či dílčí renovace. Přeci jen konzumní přístup našich západních sousedů má na stav dochovaných strojů velice negativní vliv. Mnohokrát tedy o koupi rozhodují zcela jiné pohnutky, než ty logické a racionální a z nich nejčastější bývá momentální dostupnost peněz a chuť jít do toho. Že cesta k výsledku bude trnitá a ne zrovna laciná již k takovému rozhodnutí patří, ale jen díky tomuto přístupu se z majitele může postupně stát odborník. Proč asi je zrovna u nás tolik odborníků?

      Představovaná Suzuki GS 1000 E je ukázkovým příkladem trnité cesty k výsledku. Na počátku byl v nabídce zajímavý málo jetý motocykl, který však 20 let stál v garáži a bohužel se na něm podepsal majitel, který jej chtěl uvést k životu. Představoval však zajímavý potenciál pro technicky nepříliš náročnou renovaci. A zejména. Byl to litr. Postupné nutné investice, v podstatě dle očekávání, překonaly nákupní cenu, ale s tím se tak nějak předem počítalo.   více |

    Kývačka s motorem DKW 22.2.2022    Kývačka s motorem DKW

      Na burze konané 25.6.2016, u příležitosti dnes již neexistujícího Oldtimer festivalu ve Slavkově, bylo možno spatřit Jawu kývačku v zajímavé kombinaci s motorem DKW NZ 350-1 (motor s bloky z litiny). Zřejmě šlo pouze o využití motoru ze starého motocyklu DKW jako náhrady za porouchaný motor Jawa. Kdo byl autorem tohoto spojení se patrně nikdy nedozvíme, ani to není nijak podstatné, avšak zajímavé jistě je. Mimo jiné tím, že názorně ukazuje, jak blízko k sobě mají poválečné motory Jawa k předválečným motorům DKW.  | více |


    Po Péráku přišla Kývačka Občas přijde do MotoMagazínu takový email:
      ...Zasílám Vám nějaké informace + fotografie mojí Jawy-Čz 350/354 z roku 1955. Na Vašich stránkách zatím tyto stroje nejsou popsány. Mohl byste prosím vložit do sekce Jawy-Čz můj typ? Chtěl bych se s ostatními majiteli těchto půlbubnových strojů podělit o informace, jelikož o tomto typu nikde není skoro ani zmínky...
      Trvalo nám to sice pár let, ale nezapomněli jsme. Zmiňovaný příspěvek, doplnění dalšími informacemi zveřejňujeme v oddílu Jawa Pérák, který bude tímto článkem symbolicky uzavřen. Jawa-Čz 350 typ 354 je totiž nástupce Péráka 350 a též i jeho současníkem, protože přibližně dva roky byly tyto modely vyráběny souběžně.

    Po Péráku přišla Kývačka 16.2.2022  

      Po Péráku přišla Kývačka

      Na počátku 50. let bylo učiněno rozhodnutí o vývoji jednotné tzv. národní řady motocyklů pod taktovkou konstrukce Jawy, kdy výrobou v malých kubaturách bude pověřena strakonická ČZ a výroba větších kubatur bude přidělena Jawě.

      Jak vypadala kývačka modelového roku 1955? Nejlépe ji představit na motocyklu v nálezovém stavu bez rušivých zásahů předchozích majitelů. Jeden takový zdokumentoval Marián Zobina.  | více |


    10.2.2022    Druhá soutěž lidových vozítek a scooterů

      V roce 1951 se Autoklubu republiky československé (AKRČs) podařilo uspořádat druhou soutěž lidových vozítek a scooterů. Tato soutěž již proběhla bez větší publicity, avšak, jak je patrné z dobových fotografií, na nezájmem veřejnosti ani soutěžících si ani tentokrát nemohl nikdo stěžovat. Soutěž byla uspořádána 14. května 1951 opět na trase v okolí Prahy. Vlastní soutěž doprovázela od pátku do pondělí výstava všech zúčastněných vozidel na zimním stadionu v Praze Na Štvanici.

      Touto soutěží skončila snaha o podporu amatérských staveb lidových vozíků v Československu. Oživení zájmu o lidová vozítka nastalo v polovině 50. let, kdy proběhla vlna zájmu o výrobu lidových vozítek na tovární úrovni.   více |

    9.2.2022    První soutěž lidových vozítek a scooterů

      V roce 1950 navázal Autoklub republiky československé (AKRČs) na úspěšnou výstavu uspořádáním první soutěž lidových vozítek a scooterů, která se jela 9. července 1950 na trase v okolí Prahy.

      Zde se, na rozdíl od statické výstavy, vozítka a skútry představily i s jejich majiteli v soutěžním klání. A právě prověření vozítek na běžných cestách okolo Prahy ukázalo zásadní nedostatky v domácích podmínkách zhotovených konstrukcí vozítek, pro které bylo absolvování celé trasy náročným úkolem.   více |

    8.2.2022    Vozítko Velorex 1960

      Stojaté vody výroby československých automobilů doslova rozbouřilo v roce 1959 představení vozítka Velorex 1960 na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně. Vozítko mělo od roku 1960 nahradit ve výrobním programu Velodružsta Hradec Králové tříkolové vozítko Velorex. Radikální změna výrobního programu však byla nad síly výrobního družstva a to tak bylo nuceno pokračovat i nadále ve výrobě tříkolových vozítek.

      Zatímco automobilu chtivý lid byl vozítkem nadšen, v odborných kruzích bylo jasné, že tudy cesta k rozmachu motorismu v Československu nevede. To, že lidová vozítka jsou jen slepou vývojovou větví automobilismu více než ukazovala situace v západní Evropě, která se, a nejen v motorismu, mílovými kroky od Československa vzdalovala.   více |

    1.2.2022    300 zatáček Gustava Havla + IRRC 2021

    300 zatáček Gustava Havla + IRRC 2021   Hořičtí nás dlouho napínali s vypsáním srpnových závodů. Není se však čemu divit. Situace byla celé léto pro pořadatele velkých podniků nepřehledná a tím riziko negativních finančních následků obrovské. To, že se druhý srpnový víkend proměnily Hořice ve světové centrum road racingu, nebylo díky náhodě, nýbrž jen a jen díky odvaze a vůli pořadatelů a všech, kteří hořickému závodění bezmezně fandí. Netradiční kombinace odložených závodů 300 zatáček Gustava Havla a šampionátu IRRC znamenala ochuzení startovního pole o historické motocykly.   více |

    31.1.2022          Výstava lidových vozítek

      Podpořit výrobu lidových vozítek a též udělat přehled tvůrčího úsilí jednotlivých konstruktérů se v roce 1948 pokusil Autoklub republiky československé (AKRČs) uspořádáním soutěžní výstavy lidových vozítek. Výstava zdaleka nepojmula veškerá konstrukční řešení, ale minimálně nastínila, jakým směrem se jednotliví konstruktéři ubírají. Smutným, avšak předvídatelným závěrem výstavy byl fakt, že z ani jedné konstrukce sériové výroby schopný projekt. Ačkoli byl zájem veřejnosti o výstavu enormní, bylo již v té době jasné, a představená vozítka to v podstatě dokázala, že tento směr není ten, který by nějak zásadně mohl pomoci československý lid motorizovat.

    Psal se rok 1948 a mezi lidmi rezonovaly zprávy o možnostech hromadné výroby lidových vozítek, která by pomohla vyřešit neutěšenou situaci v dostupnosti individuální dopravy v té době již komunistickém Československu.

      Kdo chce opravdu pochopit, jak byla pro motoristy a motorismu chtivé obyvatele poválečného Československa obtížná doba, musí chtě nechtě sáhnout po dobové literatuře a ponořit se do témat, která tou dobou rezonovala. Jak tedy výstavu lidových vozítek hodnotil časopis Svět motorů a jeho čtenáři? Mnoho pozitivního se zde najít nedá. Očekávání a potřeby běžného člověka se prostě s myšlenkou lidových vozítek v zásadních parametrech zcela rozcházely.   více |

    30.1.2022   Yamaha XJ 600, r.v. 1985

      Oldřich Eder zaslal článek o zimním renovačním projektu japonského motocyklu v ceně Jawy 50 Pionýr.   více |

      Kdo poznal strasti renovování českého motocyklu, nekonečné shánění předražených původních dílů či všechno to peklování s nekvalitními tureckými replikami dílů vydávanými za kvalitní české, tak pro toho může být renovování japonské klasického motocyklu příjemným osvěžením.

    29.1.2022     Téma lidových vozítek rezonovalo mezi československou motorismu chtivou veřejností po dlouhá léta. Laická, ale i odborná, veřejnost ještě dlouho po skončení druhé světové války považovala výrobu lidových vozítek, myšleno jednoduchých dopravních prostředků nahrazující nedostatkové a výrobně náročné automobily, za cestu k masivní motorizaci společnosti. V Československu, které bylo zastiženo změnou politické orientace a ještě dlouho po válce sužováno nedostatkem pohonných hmot a základních surovin, se pro drtivou většinu obyvatel stalo vlastnictví osobního automobilu nedostižným snem.

        Lidové vozítko v nálezovém stavu

      Výsledná řešení provedení lidových vozítek mnohdy nebyla dána ani tak invencí jejich tvůrců, jako spíše jejich aktuálními možnostmi. Nedostatek vhodných dílů, materiálů, ale též omezené nástrojové a zejména finanční možnosti se vždy na výsledku projevily více než by bylo žádoucí. Nepřeberná plejáda typů vzniklých vozítek dává jasný důkaz o konstrukčním umu našich předků, kteří neúnavně šli za svým hlavním cílem, svobodu pohybu.   více |



      Tato vtipná glosa byla zveřejněna v časopise Svět motorů v roce 1948 a ani po více než 70. letech neztácí na aktuálnosti. Dokazuje, že běžní lidé a jejich potřeby zůstávají, na rozdíl od politických a ideových systémů, neměnné.

    28.1.2022      Jak na rez v nádrži?

    Podívejte se, jak se zbavit rzi v nádrži jednou provždy.

      Ne všem reklamním článkům je třeba se bránit. Ten, kdo nabízí osvědčené řešení a mnohaletou praxi, mnohdy ví o dané problematice více než plejáda amatérů. Profesionál totiž musí za svou práci ručit a to zrovna v případě odstraňování rzi z nádrží není vůbec snadné.    více |


      Provádíte repase dílů, renovace, máte zkušenosti a chcete dát o sobě vědět? Zkuste také inzerci na MotoMagazínu.

    27.1.2022   Co dokáže udělat prodloužený zadní blatník?

      Nic nedokáže zošklivit motocykl více než prodloužený zadní blatník.

      Své o tom mohou vykládat všichni majitelé starších motocyklů dovezených z Německa, kde v 70. a 80. letech platily předpisy, které vyžadovaly instalaci dlouhých zadních blatníků. A tak, na rozdíl od motocyklů dovezených například z USA, přišly německé verze o značnou část elegance. Nevěříte? Tak si prohlédněte odstrašující vzorek motocyklů z našeho archivu.   více |

    26.1.2022   Yamaha FZR 600, r.v. 1989

      Nákup a zprovoznění staršího japonského motocyklu s sebou přináší různá úskalí. Jaká to mohou být u motocyklu Yamaha FZR 600 z roku 1989 a jak se s nimi vypořádal Pavel Janda čtěte v článku   více |

    25.1.2022   ČZ 150 C v lidovém provedení

      Ne vždy bylo možno u nás zakoupit motocykly v nejlepším provedení, tedy se všmi patřičnými díly chromovanými. V dřívějších dobách panovaly ve výrobě a prodeji zcela jiné poměry než jsme zvyklí dnes. V případě, že došlo k výpadku kapacity chromovacího procesu, nebyla výroba zastavena, ale chromované díly byly prostě lakovány. Z těchto dílů byly sestaveny motocykly určené pro vnitřní, československý, trh, kde po dlouhá léta panoval systém ber co je.

      Citlivě restaurovaný motocykl ČZ 150 C v lidovém provedení bylo možno spatřit na Srazu jawistů v Luhačovicích v roce 2017.   více |

    24.1.2022   ČZ 150 C v červeném provedení

      Červené provedení poválečných motocyklů ČZ, tedy v barvě která je spjata s motocykly Jawa, je v našich končinách velmi ojedinělou variantou. Citlivě zrenovovaný motocykl ČZ 150 C v červeném provedení bylo možno spatřit na srazu historické techniky v Holešově v roce 2017.

      Na domácím trhu nebyly motocykly ČZ v červeném provedení vůbec nabízeny. Jelikož vývoz měl vždy absolutní přednost, byly do domácího prodeje mnohdy dány motocykly s kosmetickou vadou, případně celé série osazené lakovanými díly místo chromovaných. I přes to vše se několik ČZ v červeném provedení v prodejnách Mototechna objevilo.   více |

    PF 2022

    Vážení návštěvníci MotoMagazínu

      Děkuji za přízeň, kterou MotoMagazínu věnujete a přeji Vám všem mnoho štěstí, pevného zdraví a úspěchů v sezóně roku 2022.

      Rok 2021 byl opět poznamenán neúspěšným bojem s pandemií koronaviru a minimálně první polovina sezóny byla pandemickou situací velice negativně ovlivněna. A tak, i když se na nás opět řítí další pandemická vlna, věřme, že do nekonečna tu s virem bojovat nebudeme muset. A to už proto, že v roce 2022 navíc přibudou problémy s rostoucími cenami energií, velikou inflací, nesmyslným bojem za záchranu klima naší planety a cyklisty, kteří od našich poslanců dostali nesmyslnou ochranu, jenž se v konečném důsledku otočí proti cyklistům samým. Věřme, že nás, přirozeně a tedy i ekologicky se chovajících příznivců historických strojů, všechny nástrahy nové doby minou a budeme tak moci pokračovat v ušlechtilé činnosti bez rušivých zásahů fanatických křiklounů páchajících dobro, nebo jak jen to slušně nazvat.

      O tom, že to pořadatelé srazů a všemožných akcí spjatých s historickou technikou nevzdávají, a že tedy bude opět co dělat a kam jezdit, se můžete přesvědčit v aktuální nabídce VeteránKalendáře  www.veterankalendar.cz

      Jiří Bartuš

    MotoMagazín


    25.12.2021   Představení Hondy CBX 1000 v československém motoristickém tisku

        Šestiválcová Honda CBX 1000 byla tak významným milníkem v motocyklové konstrukci, že nemohla zůstat opomenuta ani československým motoristickým tiskem. Představení se odehrálo na stránkách časopisu Automobil v 7. čísle roku 1978.

      Je zajímavé, jak dokázal komunistický tisk bez zásadních problémů informovat o světových motoristických novinkách. I redakce motoristických časopisů byly zcela jistě pod drobnohledem orgánů a tak redaktoři rozhodně nemohli psát jak se jim zachtělo a o čem se jim zachtělo. Jenže. Západní technika byla běžnému občanovi natolik nedosažitelná, že informování o ní působilo na obyvatele Československa spíš jako taková pohádka ze zlého světa, který je hodným lidem z východu nadobro zapovězen.   více |

    13.12.2021   Benzín už nevoní, ale já to ještě stihnul…

      Nová kniha Petra Hošťálka, s přiléhavým názvem Benzín už nevoní, ale já to ještě stihnul…, přichází na předvánoční trh. Čtení to bude jistě velice povznášející, protože kdo Petra Hošťálka zná tak ví, že on je člověk, který má o čem vyprávět a také umí vyprávět. A to též prostřednictvím jeho vlastních ilustrací.

      Životní kariéru Petra Hošťálka, od koloběžky přes jízdní kolo, motocykl, automobil až k veteránům, pokládá za přirozený vývoj své generace. Vlastnictví jakéhokoliv motorového vozidla pro něj vždycky znamenalo svobodu, tedy přinejmenším pohybu. Když se ho zeptáte, proč jede raději autem než autobusem, nejspíš odpoví, že vlastní autobus zkrátka nemá…

      Petr Hošťálek umí strhnout k přečtení, ba hltání vzpomínek nejednoho „blázna“ pro motocykly a automobily, vyznávajících stejnou vášeň jako on. Ba i něco víc. Umí strhnout nejednoho váženého pána, který si vzpomene, jaké to bylo, když o této vášni jako kluk či mladý muž s plnou hlavou snů o jízdě kolem světa snil. Ba i něco víc. Umí strhnout nejednu manželku, partnerku, přítelkyni, ženu, která si uvědomí, že muž vedle ní je stále klukem, který dokáže milovat. Co? No přece všechno, jízdu, svět, život a v neposlední řadě i ji samou.

      Vydalo nakladatelství Grada 29. 11. 2021, 160 stran    více |

    5.12.2021   Technická lahůdka ze země úsměvů



      Psal se rok 1973 a ve VVZ Jawa se objevila Kawasaki 350 S2, která byla zdejšími pracovníky podrobena pečlivým zkouškám. Je až z podivem, že o výsledky zkoušek se VVZ podělil s širokou veřejností a to prostřednictvím článku Technická lahůdka ze země úsměvů v časopise Automobil a to ještě před oficiálním představením jejich vlastní novinky, Jawy 350 typ 634.   více |

    24.11.2021    Kouzlo japonských motocyklových přístrojů

      Tachometr, otáčkoměr, kontrolka tlaku oleje, dálkového světla a ukazatelů směru. To by mohlo běžnému motorkáři stačit. Jak se však můžeme přesvědčit na uvedených fotografiích, základní indikace mnohdy nestačila ani v dobách dávno minulých. Vždyť i taková moderní indikace zařazeného rychlostního stupně byla již před více něž třiceti lety u některých motocyklů běžnou záležitostí. Preciznost a nápaditost přístrojů jednotlivých modelů motocyklů je dnes až zarážející. Že vývoj motocyklových přístrojů skončí u nudné obrazovky by před lety netipoval ani zarytý fanoušek futurismu.   více |

    22.11.2021    10. Sjezd Jawistů po 70 letech v Luhačovicích

    10. Sjezd Jawistů po 70 letech v Luhačovicích   Jubilejní desátý ročník obnoveného setkání Jawistů v Luhačovicích opět navštívilo značné množství příznivců značky Jawa na motocyklech všech možných značek, nicméně značka Jawa mezi nimi jednoznačně vedla. Jak dokazují fotografie, mezi mnoha tuctovými motocykly se dalo nalézt i nemálo zajímavostí z historie československé motocyklové produkce. Setkání okořenila účast oficiálního výstavního stánku firmy Jawa, na kterém mohli návštěvníci shlédnout netrpělivě očekávanou novinku z Indie, novou Jawu Pérák.   více |

    25.10.2021   

    Suzuki GS 1000 E

      Litr je litr. Ať si každý říká kdo chce co chce. A když litrovou Suzuki GS tak nejlépe ve sportovní verzi s pohonem řetězem, protože kardan ubírá výkonu a přeci jen kazí sportovní švih. Když už tu máme sportovní litr, tak nezbývá než rozhodnout se pro verzi bez kapotáže nebo s kapotáží, která je pro mnoho staromilců doslova legendou, i když zjevně obšlehnutou z BMW R 100 S. Ono, rozhodnout se, však v našich zeměpisných šířkách není tak snadné. Suzuki GS 1000 se zde prakticky vůbec nevyskytují, a když se našinec ohlédne na západ, tak zjistí, že jsou to motocykly velice oblíbené a tudíž patřičně drahé. Zejména právě ona verze S, s kapotáží, i když, co si budeme povídat, klasické modely bez kapotáže svými cenami nijak nezaostávají. Ona ta relativně vysoká cena v podstatě reflektuje pověst, jakou ve své době Suzuki GS 1000 měly, kdy tehdejší jezdci velebili zejména jízdní vlastnosti motocyklu.   více |

    Šolcovy zatáčky 2021 20.10.2021    Šolcovy zatáčky 2021

      Není malých rolí, říká klasik. Není malých setkání, říká MotoMagazín. Šolcovy zatáčky jsou jednou z posledních možností sezóny, jak se sejít s přáteli, kteří zůstávají věrni jedné stopě. A nemyslete si, že se takto v Malenovicích schází jen klub staromilců. Je velice potěšitelné, že vůbec nebylo výjimkou zahlédnout mezi zúčastněnými mladé tváře. Prostě opět povedená akce.   více |

    8.10.2021   Po kývačce přichází Pérák

      Tak se nám opět kluci z východu opět pochlapili a po kývačce Jawa 300 CL, která všem našincům doslova vytřela zrak, přicházejí na český trh s variací na téma Jawa Pérák.
      Filosofie přístupu k novodobému Pérákovi je však mírně odlišná jak u kývačky. Jak design kývačky se ve všech podstatných detailech odkazuje na svou předlohu z poloviny 50. let, tak Pérák jde více svou cestou...  více |


    Bugatti Grand Prix Zlín 2021 6.10.2021    Bugatti Grand Prix Zlín 2021

      Po roční odmlce se opět mohly představit historické automobily na uzavřené trati městské rychlostní zkoušky Barum Czech Rally Zlín.   více |

    NIPPON RETRO 2021 29.9.2021    NIPPON RETRO 2021

      První reportáží, kterou začneme rekapitulovat sezónu roku 2021 je reportáž z 10. ročníku srazu Nippon retro. Uspořádání již desátého ročníku dává naději, že komunita zájemců o starou japonskou techniku se bude neustále rozšiřovat. I přes fakt, že v našich podmínkách není hlavní motivací návrat ke kořenům, nýbrž prosté objevování techniky, která nám byla po mnoho let odpírána. Je nepopiratelným faktem, že japonské motorky dnes představují nejsnadnější vstup mezi zájemce o historickou motocyklovou techniku.

      Pro zhodnocení jubilejního 10. ročníku dejme slovo přímo pořadateli.   více |

    8.4.2021    Poslední závody Františka Šťastného s továrním týmem Jawa

    Poslední závody Františka Šťastného s továrním týmem Jawa   Dnes je tomu již 21 let kdy odešel náš nejslavnější motocyklový závodník František Šťastný.

      V aktualizaci článku přinášíme fotografie posledního závodního motocyklu slavného jezdce, Yamahy 350 TR2.   více |

    Z druhé ruky: Jawa Pérák in action 7.4.2021  

      Z druhé ruky: Jawa Pérák in action

      Zajímavé shrnutí zkušeností z nákupů, provozu, údržby a renovací motocyklů Jawa Pérák naleznete v článku Petra Dolin Doležala  | více |


    5.3.2021    Kopčiansky rýchlostný motookruh 2019

    Kopčiansky rýchlostný motookruh 2019   Malá západoslovenská obec každoročně pořádá ve svém katastru roadracingové závody. A že to není jen takové to obyčejné vesnické závodění, nýbrž opravdové, našlapané závody, se můžete přesvědčit v naší fotogalerii.  více |

      Ještě, že byla sezóna roadracingových závodů v roce 2019 tak vydařená a je tedy nač vzpomínat a je také možno neustále vybírat nové a nové fotografie. V loňském roce se podařilo uspořádat jen několik málo podniků a je jen velikou otázkou, jak dopadne sezóna letošní. Buďme však optimisté. I když ono nám ani nic jiného nezbývá.

    8.2.2021  Duel naháčů - Kawasaki ZRX 1100 R a Suzuki GSF 1200 S Bandit



      Současná doba vnáší do motorkaření úplně nové dimenze. Po dlouhá léta nebylo reálné získat do vlastnictví pořádnou japonskou motorku. Nástup silných naháčů na konci poslední dekády 20. století mnoho motorky chtivých zájemců oplakalo, protože i přes neustálé utahování opasků a dohánění západu zůstávala kupní síla zcela mimo západní realitu. Kupní síla, pokud vůbec, tak vystačila na koupi omláceného vraku, které k nám vozili pochybní obchodníci. Postupně se však situace začala lepšit a dnes jsme v situaci, kdy si konečně můžeme za rozumné peníze vyzkoušet, jaké to tenkrát vlastně s pořádnými naháči bylo. Je to sice tak říkajíc s křížkem po funuse, technika je dnes úplně někde jinde, ale již při letmém pohledu na ony poctivě stavěné motorky je jasné, že jejich doménou je zejména jejich charisma, které se prostě roky neztrácí a které jim může většina v současné době vyráběných motorek jen závidět.  | více |


    14.1.2021    Brno Revival - festival rychlosti mezi pavilony 2019

    Brno Revival - festival rychlosti mezi pavilony 2019   Zimní mrazivý čas využijme k zavzpomínání na horké letní období roku 2019, kdy se na brněnském výstavišti konal podnik Brno Revival - festival rychlosti mezi pavilony. První sada fotografií přibližuje dění na trati i mimo ní v dopoledních hodinách dne 29. června 2019  více |

    5.1.2021   Nová Jawa a vozík PAv

      Při pohledu na tradiční kývačkové linie nové indické Jawy 300 CL se naskýtá otázka, jak by asi dopadlo spojení nové Jawy s tradičním dobovým doplňkem, vozíkem PAv.

      Tuto otázku za nás vyřešili u firmy Mototechnik.cz kde na přání několika zákazníků vytvořili jednoduché závěsné zařízení umožňující vozík PAv za novou Jawu připojit....  více |



    Vlastníte zajímavý stroj a vyznáte se v jeho technice či historii?
     Pomozte sobě i ostatním publikací svých poznatků na zavedeném serveru www.motomagazin.cz. Možné jsou různé formy individuální spolupráce. Materiály lze dodávat v papírové či elektronické podobě ve formě dokumentů či hotových scriptů.
     K dispozici je dostatek volného prostoru pro články, galerie fotografií, diskuse i pro vlastní publikování či reklamu. Publikovaným materálům lze založit subdoménu ve tvaru xxx.motomagazin.cz i příslušnou e-mailovou schránku.


    Komerční inzerce
    Renovace a oprava nejrůznějších palivových nádrží navíc umí hodit vašeho veterána do gala.
    Nové články
    Poznatky z renovace Suzuki GS 1000 E
    Kývačka s motorem DKW
    Kývačka
    Druhá soutěž lidových vozítek a scooterů
    První soutěž lidových vozítek a scooterů
    300 zatáček Gustava Havla + IRRC 2021
    Výstava lidových vozítek
    Yamaha XJ 600
    Lidové vozítko v nálezovém stavu
    Jak na rez v nádrži?
    Co dokáže udělat prodloužený zadní blatník?
    Yamaha FZR 600
    ČZ 150 C v lidovém provedení
    ČZ 150 C v červeném provedení
    Představení Hondy CBX 1000
    Technická lahůdka ze země úsměvů
    Kouzlo japonských motocyklových přístrojů
    10. Sjezd Jawistů po 70 letech v Luhačovicích

    PODPOŘTE NÁS
    SDÍLENÍM ČLÁNKU

    MotoMagazín na facebooku


    Témata
    INZERCE     Nový inzerát
    Japonské motocykly
    Poválečné motocykly ČZ
    Jawa Pérák
    Motocykly JAWA 500 OHC
    Motocykly JAWA Bizon
    Lidová vozítka
    Vozítka Velorex
    Manet 90
    Kniha vozítka Velorex
    Motocyklové vozíky
    Motocyklové vozíky PAv
    Mopedy Stadion
    Sidecary VELOREX
    Videoarchiv
    Francouzské motocykly
    Literatura
    OILMASTER
    MotoMagazín na Youtube
    MotoMagazín na Rajčeti
    Motocyklové vozíky PAv - oficiální stránky knihy
      Oficiální stránky knihy
    Jawa Californian - oficiální stránky knihy
      Oficiální stránky knihy
      Dodatky knihy
      Fan club Velorex
    Vrchní, zdrhni!
    www.jawadily.cz
    Žebříček článků
    Kniha Jawa Californian
    Brno Revival 2019
    NIPPON RETRO 2021
    NIPPON RETRO 2019
    Ve stopě zlínské šestidenní 2020
    Klasici do 500 a 750 cm3 na České Tourist Trophy 2019
    Bugatti Grand Prix Zlín 2021
    Česká Tourist Trophy 2017
    Cena města Jičína 2018
    300 zatáček Gustava Havla 2019
    Motocyklové vozíky PAv
    Magazín - Blog novinek a zajímavostí ze světa, historie, cest, stodol a garáží
    X. setkání motocyklů Jawa 500 OHC
    Grand Prix Bugatti 2019
    Japonské klasické motocykly
    NIPPON RETRO 2018
    Setkání veteránů Holešov 2017
    III. Pohár motorových dvoukolek
    Mopedy Stadion
    Slovácký okruh 2019
    Suzuki GSF 1200 Bandit
    Motocykly ČZ 125/150 c
    Pérák 2020
    Pérák 2017
    300 zatáček Gustava Havla 2015
    Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš