MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG           21.11.2017 11:10         
Podívejte se jak můžete ušetřit na povinném ručení
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
Logo MotoMagazínuNáhradní díly na motocykly Jawa a ČZ - Panelka, Pérák, Kývačka, Pionýr, Velorex, Mustang

| Mopedy Stadion | Moped Stadion S 11 - nálezový stav | Moped Stadion S 23 - nálezový stav | Galerie mopedů Stadion |
Představení mopedu S 23 v nálezovém stavu

  Jmenuji se Martin, žiji v Chicagu a rád se všemi podělím o radostné poznatky z mého "sporťáčka", mopedu Stadion S 23.
JAWA 23 Mustang s akumulátorem, světlometem Bosch a zadní lampou Lucas   Jelikož mne už od mala fascinují motocykly a vše kolem nich, zajímám se o ně i zde v USA. A to ponejvíce o motorky naše, české. V provozu jsem tu sice během několika let viděl pouze jeden jediný český motocykl a to JAWA 23 Mustang s akumulátorem, světlometem Bosch a zadní lampou Lucas (viz. obrázek), ale ze zdejší literatury i internetu vím, že v době nedávno minulé zde naše motocykly byly docela dobře zastoupeny a prodávaly se tu i nádherné a zajímavé modely, kterých jezdilo po našich silnicích velmi málo a nebo u nás nebyly vůbec. Zvláště velkou oblibu v Americe měly v 60. a 70. letech motokrosové stroje ČZ, kterých je zde stále mnoho a jejichž fandové s nimi dodnes jezdí na veteránských soutěžích.

  Loňského léta jsem měl štěstí a velikou radost, když jsem na zdejší internetové aukci narazil na prodej mopedu Jawa Stadion zajímavých tvarů, které jsem do té doby neznal. Na internetu jsem našel jednu velmi malou zmínku o modelu S 23, což mě utvrdilo v tom, že jde o vzácný typ, kterých se zřejmě nevyrobilo mnoho. Američané, zejména v důchodovém věku, s oblibou cestují po zdejším kontinentu s velkými obytnými automobily ve kterých si s sebou vozí jízdní kola, mopedy, skútry nebo za těmito obytňáky táhnou ve vleku i svůj osobní automobil z důvodu lepší mobility, když si chtějí z kempu snadno vyjíždět na nákupy a podobně. A tak není divu, že mi tento moped prodal jeden americký automechanik z městečka v sousedním státě Indiana, jenž tyto obytné automobily opravuje. Říkal, že koupil nějaký starý obytný automobil na náhradní díly a v něm tento moped byl. Moped byl velmi špinavý, zanesený černým mastným prachem, ale na tachometru ujetých 60 mil.

Moped Stadion S 23   Doma jsem jej rozmontoval a při čištění jednotlivých dílu jsem se sám začínal divit, jakýpak originální a velmi zachovalý provozem nedotčený krasavec se mi to objevuje pod rukama. Zdá se, že v tom obytném automobilu byl po celá ta léta dobře chráněn před větrem i sluncem, protože jeho barvy jsou dodnes stále velmi výrazné. Pouze chromované ráfky má orezlé, což přičítám zdejší vysoké vlhkosti vzduchu. Pneumatiky Barum jsou přitom stále velmi výrazně černé a mimo otření od prachu nevyžadovaly žádné ošetření. Písmena vyznačená barvou jsou má práce.

  Vyčištěný moped jsem namazal, seřídil. Problém byla pouze nádrž orezlá zevnitř, ztvrdlá benzinová hadička a strhané lanko přední brzdy, i když na všech brzdových čelistech byla jen nepatrná stopa po brždění. Olej v převodovce byl originální a velmi čistý. Takový ten tehdejší výrazně voskově červený jaký pamatuji z Pionýra mého dědy. Až mi jej bylo líto měnit.

Moped Stadion S 23 Moped Stadion S 23 Moped Stadion S 23

  Příjemné bylo zjištění, že ujetých 60 mil na tachometru je opravdu originálních, takže je tento moped po 43 letech života stále ještě v záběhu. Já na něm najezdil dalších 34 mil a zdá se, že se motor pěkně zabíhá a uvolňuje. Samozřejmě už jej zajet ani nemíním.

Moped Stadion S 23   V mopedu se také nachází originální nářadí s pumpičkou. Zajímavé je, že výrobní štítek byl pod sedlem už z výroby přišroubován zadní stranou ven a i s podsedlovým plechem ve výrobě přelakován, tak že chvíli unikal mé pozornosti než jsem jej objevil a přešrouboval opačně, tak jak má být. Štítek se s číslem rámu i motoru shoduje a je nadepsán česky. To může být z důvodu vyhnutí se tehdejší zdejší povinnosti podléhat mopedům registraci s přidělením SPZ a tím pádem zřejmě i vyhnout se povinnosti podléhat předpisům DOT. Ostatní české motocykly vyšších kubatur vyvezené oficiálně do USA mají výrobní štítky nadepsané v angličtině s textem : Toto vozidlo splňuje všechny federální zákonné normy pro provoz ...

  Při pátrání po informacích o mopedech Stadion S 23 se mi podařilo sehnat i několik vydání měsíčníku CZECHOSLOVAK Motor Review z 60. let.
Moped Stadion S 23   V pěti publikovaných jazycích (anglicky, francouzsky, německy, španělsky a rusky), podával pěkné informace z oblasti českého motorizmu, auto-moto sportu i kultury. Je mi velkým potěšením v něm dnes listovat. Roční předplatné zde tehdy stalo 4 USD. V jeho květnovém vydání z roku 1962 je uveřejněn popis Stadionu S 22 a S 23. Popis mimo jiné říká: Tuto sportovní verzi mopedu Stadion S 23 oceňují ti kteří preferuji sportovní jízdní pozici. Zajímavostí je, že je zde popsána i max. rychlost obou typů. Maximální rychlost S 22 30 mph (50 km/h ) a S 23 44 mph (70 km/h ). Zajímavý je též fakt, že u obou typů mopedů je uváděn shodný karburátor typ Jikov 2914 PS. Dále jsou v tomto vydání také fotografie mopedů Stadion S 22 a S 23 z jarní výstavy v Lipsku.

Martin Samson, Chicago, USA


CZECHOSLOVAK Motor Review, 1962

Mopedy Stadion S22 a S 23, Motor Review, 1962 Mopedy Stadion S22 a S 23, Motor Review, 1962
Mopedy Stadion S22 a S 23, Motor Review, 1962

Mopedy Stadion S22 a S 23 na veletrhu v Lipsku 1962, Motor Review, 1962 Mopedy Jaweta - reklama, Motor Review, 1961
Mopedy Stadion S22 a S 23
na veletrhu v Lipsku 1962,
Motor Review, 1962
Mopedy Jaweta - reklama,
Motor Review, 1961


Fotodokumentace

Moped Stadion S 23 Moped Stadion S 23 Moped Stadion S 23 Moped Stadion S 23
Moped Stadion S 23 Moped Stadion S 23 Moped Stadion S 23
Moped Stadion S 23 Moped Stadion S 23 Moped Stadion S 23




Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.


DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
Zodpovězená témata (25/25): Strana 1 / 2 Starší témata    
 Ahoj
hledam ke koupi MOPED S 23    [Milan]
    (09. 09. 2007)
 koupim moped s 23 jen original do 100000kc    [karel]    (20. 03. 2017)
 Mám CENA    [Vašek]    (23. 02. 2017)
 ahoj milanemožna bichti pomoch vlasnim s23 pod vyrobnim cislem 100 možnabich ho vimenil za neco jine ozvi sa caky    [milan]    (02. 12. 2009)
 jo ja te chapu ale to vite lidi to neprodaj bylo jich malo vyrobenych dit to byly vystavni kousky na veletrzích tak asi proto    [pepik]    (10. 09. 2007)
 Dobre,tak nabizim tesky prachy,treba to pomuze.    [Milan]    (10. 09. 2007)
 tak to už asi težko seženeš s23 a když tak za těšky prachy ale to snad vis ale spis už ji neseženes    [pepík]    (10. 09. 2007)
Přidat odpověď    (6)
 Zdravím, mám s23 s větrným štítkem, může mi prosím někdo říci, za kolik by se dal prodat?    [Radek]    (22. 09. 2014)
 Ceny Stadionů S23 se v pslední době ustálily. Doba, kdy se S23 dal prodat za 80000 Kč je již pryč. V cenách se díky neexistenci poctivých elektronických aukcí se však velice těžko orientuje. Já odhaduji, že reálná cena začíná na 40000 Kč a roste s kvalitou.    [Jiří Bartuš]    (26. 09. 2014)
Přidat odpověď    (1)
 Zdravim vsechny priznivce Stadionu, co si myslite o oziveni znacky Stadion, nemyslim ani tak stejnou cestu jako novy pionyr, ale nove moderni scootery a mopedy se znackou Stadion, myslite, ze by se prodavali???    [Mirek]    (16. 04. 2007)
 jeste loni jsem nekde nasel prodavat nové bloky motoru a valce na licencni motor riga nebo verchovina což je defakto stadion protože licence tam byla prodana a tudáš motor se da znovu vyrabět ale s nožnim řazením alevalce jsou hranaté a vykon je schodný s 22 .S tačilo by kdyby jawa vyraběla modrnejší ramy z vydlicí odpruženou z jizdnách kol a nový stadion je na světě ......    [potocek]    (12. 06. 2014)
 Myslim ze stadiona uz v dnesni dobe neni mozny vyrabet kuli posranejm predpisum a standartum a podobne.. velka skoda je to nejlepsi stroj, stokrat lepsi nez kdejakej skůtr    [Smajchl]    (20. 03. 2009)
 Ahoj Mirku !
Myslim , ze odpoved Ti napr. da zjisteni si okolnosti problemu vyroby a odbytu motocyklu firmy Blata z Blanska . Jde hlavne o schopnost cenove konkurovat prudce a drtive rostouci produkci Cinskych a Korejskych gigantu .    [Martin Samson]    (18. 04. 2007)
Přidat odpověď    (3)
 Stadion S 22

Dobrý den, vlastním torza 3 kousků stadionů S 22 s německým štítkem. Zajímal by mě mě rozdíl, oproti českým strojům. Všechny tři mají na štítu výkon 1.1 PS, barevná kombunace je červená barva 8850 a světle šedé blatníky. Co je viditelné na první pohled jsou nižší řidítka. Zajímaly by mě i jiné detaily. Rád bych se časem pustil do renovace. Pokud by byl zájem o fotky, mohu poskytnout. Něco málo je vidět tady: http://www.moto.mathaus.org/?page=clanky/9/clanek
Díky za každou radu.    [Výska]
    (05. 05. 2006)
 zdravim chlapi potrebuju nekoho kdo jeste vlastni 22 vyvozni davam ho do hromady a nevim nejaky veci diky    [milos]    (27. 08. 2011)
 Ahoj,mopeda Ti nafotím a pošlu. Hned to nebude,mám dovolenou.
Trochu jsem na to pozapomněl.    [Mirin]    (03. 07. 2006)
 Ahoj moc děkuju za odpověď, rád bych tě poprosil pokud by to šlo nějaké fotografie tvého vývozního stadiona. Zajímají mě především veškeré odlišnosti od řekněmě "klasické" tuzemské verze, případně detaily na které si dát při renovaci pozor. Potěšila ba i např. ta fotka sedla. Pokud bych tě směl poprosit, jakékoliv materiály, info, rady na meil vyska100@seznam.cz , děkuju hezky.    [Výska]    (01. 07. 2006)
 Zdravím mopedí nadšence! Podle mého názoru jsou tato torza zajímavým a poměrně neobvyklým nálezem. Tento moped S 22 mám v původním stavu. Důležitý prvek jsou řidítka - nízké "vlaštovky",která se nevyskytují na žádném jiném mopedu české výroby. Pro lepší prodejnost v NSR byla zvolena klasická jawácká červeň, na nádrži nápis Jawa a na štítku Jawa Stadion.
(Tuzemské S 22 mají na štítku pouze nápis Stadion.)Sedlo ja v kombinaci červeno - béžové koženky,ráfky chromované,pneu 2,25 x 19". Můj moped má jednu odlišnost: nádrž s vylisovaným nápisem Stadion a na štítku jiný výkon než 1,1 HP. Momentálně nejsem schopem si přesně vzpomenout jaký,ale zjistím to a napíši.Nádrž je šedá ,nápis jaw.červená. Zadní světlo klasické
plastové,oválné.Stihnu-li něco nafotit,tak pošlu. Zdraví Mirin    [Mirin]    (05. 05. 2006)
Přidat odpověď    (4)
 Zdravím všechny majitele S 23. Netušíte, jestli někdo dělá repliky hliníkových plechů do středů kol? Renovui S23 a středy, předevší zadn, mám ve velice bídném stavu.

Díky za informaci    [Luděk Maděra]
    (22. 02. 2011)
 Je to stejný s 555 Pinckem - kdosi je dělá,viděl jsem na burze repliky, ale netuším kdo.    [Monty]    (22. 02. 2011)
Přidat odpověď    (1)
 Prosím neví někdo jaká patří hlavní tryska do karburátoru: Jikov 2914 PS u mopedu Stadion S23. Dík předem za radu Mirek    [Miroslav Mráček]    (06. 02. 2011)
 Patri tam tryska 55    [Martin Samson]    (09. 02. 2011)
Přidat odpověď    (1)
 Všechny zdravím a chci se Vás zeptat kde by se dala sehnat rozeta na S 23. Podle všeho musí mít větší rozteč záběrových kolíků (jako 555). Díky, Radek    [Radek]    (20. 11. 2010)
 Nazdar Radku.Rozety byly nabízeny na aukru za 250 Kč i s poštovným,Já jsem ji koupil a vypadá celkem dobře.Je to myslím asi týden.Najdeš to v ukončených.Rozetč mezi dírami na kolíky je 60mm,čau a hodně úspěchů.Ahoj    [ahoj]    (16. 12. 2010)
Přidat odpověď    (1)
 Ahoj Martine,
vlastním též stadion 23, ale marně k němu sháním seznam náhradních dílů, prosím tě nevíš kde by se tyto informace dali sehnat?předem děkuji
Jirka M.    [Jirka M.]
    (18. 07. 2006)
 Ahoj Jirko ,
S prekvapenim jsem az v roce 2008 zjistil , ze Katalog nahr. dilu spolecny s Navodem k obsluze pro Stadion S23 byl ve sve dobe tisknut prave zde , v Chicagu . Je samozrejme pouze v anglictine .
Original ma sef US JAWA Klubu a prodava jeho fotokopie pouze clenum tohoto klubu . Mas-li jeste zajem , napis a ja by jsem Ti u nej nechal jednu fotokopii udelat .
S pozdravem ,    [Martin Samson]    (15. 02. 2010)
 Ahoj Karle !
Pisi Ti jeste sem , protoze nedostavam odpoved na me maily .
Doufam , ze jste dobre doleteli a vse je v poradku . Potesila me Vase navsteva a bylo mi radosti si popovidat nejen o veteranech . Tak se nekdy ozvi a urcite posli fotky sveho eRka . S pozdravem    [Martin]    (19. 09. 2007)
 Ahoj Martine,
vlastním Jawetu, Jawu 21, ČZ175, Jawu ČZ 125 a nějaké další. Mimo jiné Š110R z roku 1972 po prvním majiteli, najeto orig. 42000km. Pokud máš zájem si popovídat letím 27.3.2007 do Kalamazu. Podle mapy je to k tobě hodně blízko. Rád bych se v USA podíval na nějaké tamní veterány, tak pokud budeš mít zájem napiš. Karel    [Karel]    (25. 02. 2007)
 Ahoj Jirko !
Ja bohuzel seznam nahr. dilu na S23 take nemam . I kdyz mam S23 jako celek uplneho i s naradim a pumpickou , tak nemam k nemu zadny dobovy dokument a ani nevim kde by se dalo ke Stadionum cokoliv najit . Mnoho veci , krosove Cezety , obcas vrak nejakeho cestovniho cs. motocyklu , nahr. dily , dobove reklamni letaky , dobove testy cs. motocyklu americkymi motocyklovymi casopisy nachazim na www.ebay.com , ale po Stadionech jakoby se v americe slehla zem . Bylo jich zde asi malo , pouze jsem sehnal onu dobovou reklamu na mopedy Jawetta a par cisel CS Motor Review , ktere vidis zde .    [Martin]    (11. 10. 2006)
Přidat odpověď    (4)
 dobry den mopedaci.muže mě někdo řict co stoji s23.o jedne vim.    [marek]    (09. 05. 2009)
 Zdravím, bez motoru a sedla cca 65.000,-- do obyváku 130.000,-- až 150.000,--.
S pozdravem BÍNA V.    [ BÍNA Václav]    (01. 08. 2009)
Přidat odpověď    (1)
 Hezky den !
Myslim , ze tento muj Stadion S 23 je zcela originalni . Nedavno zde byl v aukci nabizen dalsi zcela stejny kousek s velmi podobnym cislem ramu a motoru jako ten muj a take nemel vetrny stitek , se kterym jej ovsem na dobovych fotografiich vidavam . Take nejsou na riditkach meho S 23 videt zadne stopy po uchytech nejakeho stitku . Stal me rovnych 1 000 USD ( 22 000 Kc ) coz je dost , ale myslim ze vzhledem k jeho vzacnosti a originalnimu nedotcenemu stavu je to cena akceptovatelna . Cas od casu zde nekdo nejaky cs. motocykl nabizi k prodeji a videl jsem v prubehu asi ctyr let k prodeji take zcela jeste nepouzite stroje :Jawa 23 Mustang (viz. foto nahore) jehoz cenu si jiz nepamatuji , nadhernou nikdy nejetou 1973 CZ 175 Trail se 2 milemi na tachometru za 2000 USD a 1974 CZ 125 s oddelenym mazanim a vyssimi riditky zabalenou jeste v originalni prepravni bedne ze Strakonic a za niz majitel pozadoval take 2000 USD . Jsou to zrejme kousky , o ktere jiz nebyl zajem v dobe kdy zde prodej nasich Jaw a CZ koncil a ktere zde napr. nejaky byvaly dealer "objevi" nekde v rohu skladiste a nabidne k prodeji .    [Martin]
    (01. 05. 2006)
 Ahoj Martine.
Tak jsem dnes kouknul na můj štítek a k mému údivu jsem zjistil že mám sériové číslo 2749.    [tom]    (03. 05. 2009)
 Ahoj Tome !
Gratuluji k vlastnictvi S 23 !
Cetl jsem na www.veteranforum.cz , ze z vyrobenych asi 2500 kusu Stadionu S 23 zustalo asi jen kolem 200 kusu v Ceskoslovensku . Prave nedavno zde v Ohio sehnal kamarad dva nekompletni polovraky S 23 . Jeden z nich je v barvach jako ten muj s vyr. cislem 1780 , ale ten druhy je cerno/cerveny s tachometrem v kilometrech se stitkem zanytovanym a v nemcine , s tachometrem v kilometrech , ale s vyr. cislem 2533 . Takze je potvrzeno , ze jich bylo vyrobeno vice nez 2500 kusu . Jen by me zajimalo co dela s tachometrem v kilometrech zde , protoze Kanada prechazela na metricke miry az nekdy v 70-tych letech . Neni ale vylouceno , ze tachometr v nem nekdo pozdeji vymenil . Verim , ze tehdy zde mopedy urcite nepodlehaly legislativnim podminkam pro provoz , tak je sem Jawa zrejme zasilala jak se ji chtelo - jednotne mely treba jen tachometry v milich .
Preji uspesnou renovaci Tveho S 23 ! S pozdravem    [Martin]    (20. 10. 2007)
 Ahoj Martine
jsem také majitelem Jawy Stadion S23, sice před renovací ale i tak na 44 let starého mopeda vypadá hezky. Sice na něm bude spousta práce ale i tak se těším na renovaci, měl si štěstí, když si narazil na tak hezky zachovalý kousek. Slyšel jsem že do zahraničí mělo být vyvezeno více kusů Jawa stadion S23. Zaujmuj mě výrobní štítek já v ČR ho mám německy a ten tvuj v USA má štítek česky.    [tom]    (28. 09. 2007)
 Ahoj Martine
dekuji za odpoved,je supr.Dobre to pises,je nutne cekat a hledat.Kdyz se u vas neco najde,prosim napis a pak je mozne se dohodnout.Tdy v CR,byl v posledni dobe nabizen jeden a to za cenu 120.000,- korun = 6.153,- USD a to za ne nejlepsi a nekompletni stroj.Sam uznas ze to je dost i na US.Zdravim a dekuji Milan.    [Milan]    (20. 09. 2007)
 Ahoj Milane !
Nemohu nic slibit , ale take to uplne nevylucuji . Jsi jiz druhy clovek , ktery me o S23 pozadal a ja se bojim jestli se dostane vubec na toho prvniho .
Starsi cs. motocykly ( a to vetsinou v pro nas zajimavych verzich ) se zde v inzerci k prodeji jeste obcas nabizeji a jejich cena neni vzhledem k cenam na trhu v CR nejhorsi , nejvetsim problemem je vsak cena jejich dovozu z jakehokoliv mista v USA sem do Chicaga s prihlednutim na zdejsi velke vzdalenosti . Takovy dovoz uz cenu motorky muze znekolikanasobit . Dale +- 650 USD je dalsi cena za motorku pri Tvem pripadnem odberu na celnici v CR ( tech +- 650 USD jiz zahrnuje komplet dopravu z Chicaga do CR + clo ) .
Dalsim problemem je , ze odsud vyvazeny motocykl musi mit neztraceny TP . Stat Illinois mi sice umoznuje nechat udelat novy TP na kauci , jenomze ta kauce je 150% ceny motocyklu + ruzne dalsi poplatky , papirovani , vyrizovani a cekani na TP min. 3 mesice . Stat kauci vraci v plne vysi , ale az po uplynuti doby 3 let . < Tim jen nastinuji jak to zde s motorkama je ... .
Zpet k S23 : behem 2 let jsem zde videl na prodej jeste dalsi dva zcela stejne kousky Stadiona S23 jako je ten muj , prvni byl nekde daleko , druhy blizko v jednom mestecku ihned nad Chicagem a byl dan do aukce . V te aukci jej vyhral nejaky cesky kluk za 600 USD a ten S23 byl otlucenejsi a odrenejsi nez ten muj , ale mel podobne malo najeto . Tezko rici kdy zde bude dalsi S23 nabizen a za jakych okolnosti .
Rad by jsem odsud posilal do CR vice cs. motorek , protoze vim , ze u nas budou v dobrych rukou , ale s prihlednutim k tomu vsemu se mi zatim podarilo dopravit pouze dve Jawy Californian . S pozdravem    [Martin]    (19. 09. 2007)
 Ahoj Mirine,muzes mi prosim odepsat na muj mail?    [Milan]    (11. 09. 2007)
 Ahoj
nevim zda odepisuji spravne,ale hledam ke koupi S 23 a nebo na vymenu,ale nemam stesti,muzes poradit a nebo pomoci s hledanim a i radou?Milan    [Milan Svoboda]    (09. 09. 2007)
 Ahoj Martine
mam zajem o S 23 ale myslim ze tady uz skoro zadny neni na prodej a proto prosim o odpoved,zda neni mozne se dohovorit o koupi v US ?Dekuji za odpoved Milan    [Milan Svoboda]    (09. 09. 2007)
 Zdravím já mám mustanga který měl jít na vývoz-jsme první majitelé koupený byl v motechně a prý to byla nejaka vrácená serie má anglicky štítek držák na baterii která byla kvůli brzd.světlu-snímač na stupačáku a vzhledově je totožný jako na prospektu nahoře-kdyby se nekomu hodilo info o stroji,písnete    [jaromír]    (10. 06. 2007)
 Tak uz jsem to nasel . Jedna se o predstaveni casti sbirky motokol , a to o motokola z obdobi let 1935 az 1940 . Jde o vysilani AMR ze soboty 25.2.2006 na www.ceskatelevize.cz . Toto predstaveni najdete asi v treti ctvrtine vysilani    [Martin]    (09. 05. 2006)
 Ahoj Martine, s mopedy českými i zahraničními se zabývám již pěknou řádku let,v ČT jsem je však neukazoval. Valná většina majitelů S 23 si myslí,že karburace S 23 je ekvivalentní s S22. To je omyl. Difuzor u S 23 je větší o 2 mm na průměru. Myslím,že to je 14 mm namísto 12 mm u S 22.Na první pohled to nelze poznat, mám na to kalibrované válečky.Při výměně karburace pak dochází k tomu,že sportovní 23 pak spadá do standartu 22. Seřizovací hodnoty zapalování dávám stejné jako u všech mopedů Stadion a Jawetta. S pozdravem Mirin    [Mirin]    (04. 05. 2006)
 Ahoj Jirko !
Je mi lito , ale ja to momentalne take nemohu najit . Byla to takova 5-ti minutovka a pripada mi , ze neni ani nadepsana v obsahu jednotlivych dilu AMR .    [Martin]    (03. 05. 2006)
 Ahoj Martine.
Kdy to dávali? Na webu AMR jsem to nenašel.    [Jirka]    (03. 05. 2006)
 Ahoj Mirine !
Nejsi to nahodou Ty kdo predstavoval nedavno v tel. poradu Auto-moto-revue svoji sbirku mopedu ? Moc se mi libila a dival jsem se na ni nekolikrat .
Zajimalo by mne jak se rozdilnost vykonu S 23 s motory 1,5 a 2,4 kone projevuje v praxi ? Z ceho myslis ze cerpali , kdyz v r. 1962 v Motor Review uvadeli max. rychlost S 23 44 mph ( 70 km/h ) ? Muj S 23 se s vykonem a maximalkou spise projevuje jako S 22 , tzn. ze se mu chce jet tak do tech 50 km/h . Je pravdou , ze je stale v zabehu a ja to samozrejme zkousel jen dvakrat a to velmi chvilkove . Pripadlo mi , ze se motoru nechce moc do otacek , ale vim , ze by jsem moh jeste zkontrolovat odtrh , predstih , predpeti ramenka prerusovace . Do zapalovani u meho S 23 zatim od vyroby nikdo nezasahoval , ja jen namaznul vacku a plst . Nevis prosim jake jsou hodnoty odtrhu a predstihu u S 23 ? Predpokladam , ze muj S 23 ma vykon onech 2,4 kone ( do USA se vozidla dodnes neomezuji vykonove ani hlukove ) . Diky za odpoved , s pozdravem
Martin    [Martin]    (02. 05. 2006)
 Mám ve sbírce tři Stadiony S 23. Dva s motorem 2,4 HP a jeden 1,5 HP. Všechny tři stroje mají na řidítkách plechový kryt s vylisovaným nápisem Stadion,uchycený za středový šroub řidítek. Větrný štítek se montoval na teto kryt řidítek pomocí dvou hliníkových příchytek s drážkou.Do drážky se vsunulo plexi štítku a aretovalo se malými červíky.To jen pro informaci.    [Mirin]    (02. 05. 2006)
Přidat odpověď    (15)
 Lidičky mám Babetu. Uvnitř nádrže jsem měl rezaté bahýnko.To jsem sice vypláchl tech. benzínem, ale moc to nepomohlo.Poraďte mi co s tím mám udělat.Je nádrž k zahození?Hoďte mi to prosím do mejlu.Díky    [Radovan Hlaváček]    (11. 06. 2007)
 zdravim pani,musim nesuhlasit s gulickami a sklom,to vam nadrz sice vycisti,ale za pol roka to tam mate znuvu,-takze moja overena rada je-nastrihat olovo"uplne staci olovene zavazia s kolies aut na vyvazovanie,alebo olovka s rybarskych zavazi-a potom uz len triast nadrzou.Olovko Vam obije a obali vnutro nadrze,overene hrdza tam neni uz 2 roky!    [josephe]    (21. 09. 2007)
 Kuličky z ložisek jo, ale malý, tak velikosti broku jinak bys mohl nádrž vyklepat. Já to dělal střepama z bočních oken auta. Je to sklo bezpečnostní, takže střípky jsou pravidelné kostičky a na bandu u Panelky a Mustanga sto stačilo.    [Mário]    (01. 09. 2007)
 Vymontuj nadrz, nasyp do ni kulicky z lozisek a poradne to omel, pak vyplachni a hototvo.    [J]    (07. 07. 2007)
Přidat odpověď    (3)
 Ahoj mopedaci, pisu bez interpunkce, aby to pobral pitomy pocitac v Americe, ktery neumi carky a hacky. Martine, tobe gratuluji k prvnim kouskum, shanej garaze, protoze az te to chyti, nebudes to mit kam davat. Byl jsem vloni v Chicagu na vystave ceskych motocyklu, je z toho clanek v casopise MOTOXPRESS, ktery se od te doby uz take v Chicagu prodava. Divil jsem se, kolik je tam sberatelu ceskych motorek, na nektere mam nyni kontakt.
A pro bydlici v dostupne vzdalenosti od Prahy: V MOTOXPRESSu je rubrika "Testujeme historii", kde jsou predstavovany historicke motocykly a chystam se i na Stadiony, melo by to byt takove setkani, pri kterem se bude fotit a bude to tocit televize pro AMR. Takze kdo mate mopeda v originalu a meli byste o akci zajem, ozvete se mi, melo by se to uskutecnit nekdy v lete.
Jinak motokola v CT - AMR, to jsem byl ja.
Zdravi Honza Cejchan
j.cejchan@volny.cz
www.motoxpress.cz    [Honza Čejchan]
    (17. 05. 2007)
 Zdravim Vas pane Cejchane i redakci MOTOXPRESSu !
Uz Vas z A-M-Revue znam ze sledovani dalsich prispevku v nem , a od prosince Vas znam navic i z Vaseho casopisu , ktery tu mame od te doby opravdu k sehnani .
Poridil jsem zde jeste nekolik zajimavych cs. motocyklu a s jejich skladovanim to mam uz opravdu kriticke ... .
Skoda , ze jsem lonske setkani u pana Bittnera zameskal , ale mam v planu jej v brzke dobe navstivit na coz se moc tesim . Pana Gianniniho zname jiz nekolik let a je nam vzdy radosti se u nej v krame zastavit a popovidat si o starych motorkach a prolistovavat u nej stara vydani mesicniku Czechoslovak Motor Review .
Moc Vam fandim a preji mnoho radosti jak z testovani krasnych starych ceskych motorek , tak i z tvorby celeho casopisu MOTOXPRESS . S pozdravem    [Martin Samson]    (18. 05. 2007)
Přidat odpověď    (1)
 custe lidi!!
nevite nahodou kde bych mohl sehnat s23????a jak by asi vypadala cena????moc dik!!    [agados]
    (30. 03. 2007)
 jjjjjj vim musíš schanet ale cena je podle stavu 10000kč a ž 40000kč    [tonnny]    (16. 04. 2007)
Přidat odpověď    (1)
 promě je nejlepši i nejhešči stadion 11    [ladislav]    (27. 01. 2007)
 pro me taky    [agadoss]    (30. 03. 2007)
Přidat odpověď    (1)
 Ahoj Tondo,nemohl bys mi sehnat adresy na výrobce drátů do kol
na moped S-23

děkuji Jirka
mejl bednar@juta.cz    [Jirka]
    (11. 09. 2006)
 Prodejce je Jiří ŠPIČKA,Olomoucká 78985 Mohelnice tel.583 430 281.Výrobce Šroubárna Marek provozovna HVĚZDONICE 6,25724CHocerady tel. 317 792 101-3.    [tonda88]    (13. 09. 2006)
Přidat odpověď    (1)

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

VeteránKalendář
Nové články
Poslední závody Františka Šťastného s továrním týmem
Pérák a únik oleje
Zlínská Historic Rally 2017
Kawasaki ZZ-R 1100
Jawa Pérák v domácí reklamě
200000 kilometrů na Pionýru?
Šolcovy zatáčky 2017
Setkání veteránů Holešov 2017
Jawa 350 OHC pohledem kolemjdoucího
Czech Drive 2017
Motosraz Křtiny 2017
Setkání motocyklů u Balcarky
Suzuki GSX-R 750 J a Kawasaki ZXR 750 H
XXI. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Pérák a Turbo
Pérák 2017
Česká Tourist Trophy 2017
Kawasaki Z650 B

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Vozíky PAv 40 (41)
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
Pérák 2016
7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
Šolcovy zatáčky 2017
Česká Tourist Trophy 2016
Pérák 2015
XX. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
III. Pohár motorových dvoukolek
300 zatáček Gustava Havla
Setkání veteránů Holešov
XXI. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Kniha Jawa Californian
300 zatáček Gustava Havla 2015
Veteráni Moravským Slováckem 2016
Motosraz Křtiny 2017
8. Sjezd Jawistů po 70 letech v Luhačovicích
Jawa 624, 634
Pérák 2017
Setkání motocyklů u Balcarky
Setkání veteránů Holešov 2017
Classic Show 2015
Oldtimer Festival 2016
Česká Tourist Trophy 2017
Czech Drive 2017
Mopedy Stadion
Jarní MotorTechna 2015
   Nahoru      TISK Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš