MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly           18.1.2020 23:38         
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
Logo MotoMagazínuwww.mototechnik.cz

| Magazín - Blog novinek a zajímavostí ze světa, historie, cest, stodol a garáží | Péče o pneumatiky pro veterány |
  Všichni o ní vědí, všude se o ní píše. Že by MotoMagazín zůstal stranou? Původně tomu tak být mělo. Stačí, že jsme tu řešili Jawu z Číny. Ale s přibývajícími informacemi o tom, že by se tyto novodobé Kývačky, potažmo Péráci, mohli v dohledné době objevit i na našem trhu, zkusí MotoMagazín přidat svůj názor tak říkajíc do placu...


Jawa z Indie




  Autor: Jiří Bartuš


Odkaz na stránky výrobce: Classic Legends Pvt Ltd


  Továrna Jawa je sice již dlouhá léta v útlumu, ale vyvolat zájem veřejnosti, či přímo zvednout vášně, stále umí více než dobře. Nová Jawa 300 je toho přímo ukázkovým důkazem. Můžeme zde začít polemizovat na kolik je motocykl vyráběný indickou firmou Mahindra ještě Jawou a na kolik ne, ale to by postrádalo smysl.

Fotografie


  Indové, prostě využili potenciálu, který jim na jejich trhu značka Jawa nabízí a vymačkali z něj úplně vše co šlo. To co by se v našich končinách zdálo jako holý nesmysl, dokázali v Indii, za pomoci italskéch designérů, přetavit v maximální úspěch. Designový, jak jen já to slovo nesnáším, ale budiž. Designový motocykl je a bude jistě ozdobou svého majitele kde se jen objeví. Kdo by to byl řekl? Nikdy, ale opravdu nikdy by mě samotného nenapadlo, že design Kývačky může v dnešní době oslovit mladé lidi. Já zažil dobu, kdy kývačka byla považována za ostudu a dodnes jsem přesvědčen, že jde o ideální stroj na přepravu mezi vesnicemi pop polních cestách v holinkách, ale na silnici se prostě nehodí. Ale Indové, a s nimi i nemálo fanoušků z jiných končin světa, míní zcela jinak.

  Je to dobře nebo ne? Chtěl bych říci ... buďme rádi za ty dary ... ale nemohu. Nevidím totiž v takovém pojetí motorkaření smysl a tím i budoucnost. Pro koho bude zajímavá koupě motocyklu, který je sice stejně tak designově čistý jako designově beznadějně zastaralý? Co s takovou motorkou až opadne vlna zájmu o retro 50. let? To už jsme přeci jednou s českými Kývačkami zažili. A byly to časy opravdu kruté. Právě z tohoto důvodu bych mnohem radši viděl na trhu motorku, která nabídne jednoduchou a levnou techniku předurčenou k individuálním úpravám. Techniku, na které by se mohla zabavit a vyučit nová generace motocyklových nadšenců a tím motivovat mladé lidi k technice jako takové.

Fotografie Fotografie


  Od Kývačky logicky není daleko k Péráku. Tak, jak kdysi vznikla evolucí z Péráka Kývačka, tak dnes analogicky vznikl evolucí Pérák z Kývačky. Fantazii se meze nekladou. Hipsteři mají nad čím přemýšlet a našinec má opět důvod vést vášnivé debaty nad půllitry piva. Ta Jawa si s námi ale pohrává...

Fotografie



Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.


DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
Zodpovězená témata (1/1): Strana 1 / 1
 Jen čas ukáže jestli se v Evropě taková motorka uchytí, nebo půjde o propadák. Našlápnuto mají zatím dobře. Je to po dlouhé době Jawa, která se všem opravdu líbí.    [Aleš]    (18. 12. 2019)
 Přesně tak. Je to motocykl líbivý a tak šance má. Je jen otázkou, zda specifický retro design bude mít ohlas i mimo Česko. Například britský retro design je úplně někde jinde.    [Jiří Bartuš]    (08. 01. 2020)
Přidat odpověď    (1)

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

VeteránKalendář
Nové články
Česká Tourist Trophy - IRRC 2019
Je třeba bát se dovozové STK?
Veteránisty čekají změny?!
Klasici do 500 a 750 cm3 na České Tourist Trophy 2019
Motorkářská doba temna
Koupí to teprve začíná
Barum Czech Rally Zlín 2019
Grand Prix Bugatti 2019
Jawa z Indie
300 zatáček Gustava Havla 2019
Rakouské superbiky na brněnském Automotodromu
Zlínská Historic Rally 2019
Nejrychlejší sériový motocykl v ČSSR
Šolcovy zatáčky 2019
Slovácký okruh 2019
Motosraz Křtiny 2019
Pérák 2019
Pérák a dvojí řízení

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Motocyklové vozíky PAv
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Motocyklové vozíky PAv - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
Česká Tourist Trophy 2017
III. Pohár motorových dvoukolek
Česká Tourist Trophy 2016
Pérák 2016
300 zatáček Gustava Havla 2018
Nepomucký trojúhelník 2018
Jarní cena Brna 2018
NIPPON RETRO 2018
7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
X. setkání motocyklů Jawa 500 OHC
Pérák 2018
XX. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Cena města Jičína 2018
Pérák 2015
Slovácký okruh 2018
Ve stopě zlínské šestidenní 2018
300 zatáček Gustava Havla 2015
Česká Tourist Trophy 2018
Oldtimer Festival 2016
NIPPON RETRO 2019
300 zatáček Gustava Havla 2019
300 zatáček Gustava Havla 2017
Česká Tourist Trophy - IRRC 2019
Pérák 2017
300 zatáček Gustava Havla
   Nahoru      TISK Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš