Všichni o ní vědí, všude se o ní píše. Že by MotoMagazín zůstal stranou? Původně tomu tak být mělo. Stačí, že jsme tu řešili Jawu z Číny. Ale s přibývajícími informacemi o tom, že by se tyto novodobé Kývačky, potažmo Péráci, mohli v dohledné době objevit i na našem trhu, zkusí MotoMagazín přidat svůj názor tak říkajíc do placu...
Jawa z Indie
Autor: Jiří Bartuš
Odkaz na stránky výrobce: Classic Legends Pvt Ltd
Továrna Jawa je sice již dlouhá léta v útlumu, ale vyvolat zájem veřejnosti,
či přímo zvednout vášně, stále umí více než dobře. Nová Jawa 300 je toho
přímo ukázkovým důkazem. Můžeme zde začít polemizovat na kolik je motocykl
vyráběný indickou firmou Mahindra ještě Jawou a na kolik ne, ale to by
postrádalo smysl.
Indové, prostě využili potenciálu, který jim na jejich
trhu značka Jawa nabízí a vymačkali z něj úplně vše co šlo. To co by se v
našich končinách zdálo jako holý nesmysl, dokázali v Indii, za pomoci italskéch designérů, přetavit v
maximální úspěch. Designový, jak jen já to slovo nesnáším, ale budiž.
Designový motocykl je a bude jistě ozdobou svého majitele kde se jen objeví.
Kdo by to byl řekl? Nikdy, ale opravdu nikdy by mě samotného nenapadlo, že
design Kývačky může v dnešní době oslovit mladé lidi. Já zažil dobu, kdy
kývačka byla považována za ostudu a dodnes jsem přesvědčen, že jde o ideální
stroj na přepravu mezi vesnicemi pop polních cestách v holinkách, ale na
silnici se prostě nehodí. Ale Indové, a s nimi i nemálo fanoušků z jiných
končin světa, míní zcela jinak.
Je to dobře nebo ne? Chtěl bych říci ... buďme rádi za ty dary ... ale
nemohu. Nevidím totiž v takovém pojetí motorkaření smysl a tím i budoucnost.
Pro koho bude zajímavá koupě motocyklu, který je sice stejně tak designově
čistý jako designově beznadějně zastaralý? Co s takovou motorkou až opadne
vlna zájmu o retro 50. let? To už jsme přeci jednou s českými Kývačkami
zažili. A byly to časy opravdu kruté. Právě z tohoto důvodu bych mnohem
radši viděl na trhu motorku, která nabídne jednoduchou a levnou techniku
předurčenou k individuálním úpravám. Techniku, na které by se mohla zabavit
a vyučit nová generace motocyklových nadšenců a tím motivovat mladé lidi k
technice jako takové.
Od Kývačky logicky není daleko k Péráku. Tak, jak kdysi vznikla evolucí z
Péráka Kývačka, tak dnes analogicky vznikl evolucí Pérák z Kývačky. Fantazii
se meze nekladou. Hipsteři mají nad čím přemýšlet a našinec má opět důvod
vést vášnivé debaty nad půllitry piva. Ta Jawa si s námi ale pohrává...
|
|
Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.
|
DISKUSE K ČLÁNKU
|
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
|
Zodpovězená témata (2/3): |
Strana 1 / 1 |
| | V české premiéře byla Jawa z Indie, značená jako Jawa 300 CL, vystavena Motosalonu 2020 v Brně s cenovkou 149900 Kč. [Jiří Bartuš] (06. 03. 2020) | Než však se budou moci první Jawy předat zákazníkům, musí být projít evropskou homologací. [Jiří Bartuš] (06. 03. 2020) | Přidat odpověď (1) | | Jen čas ukáže jestli se v Evropě taková motorka uchytí, nebo půjde o propadák. Našlápnuto mají zatím dobře. Je to po dlouhé době Jawa, která se všem opravdu líbí. [Aleš] (18. 12. 2019) | Přesně tak. Je to motocykl líbivý a tak šance má. Je jen otázkou, zda specifický retro design bude mít ohlas i mimo Česko. Například britský retro design je úplně někde jinde. [Jiří Bartuš] (08. 01. 2020) | Přidat odpověď (1) | |
Nezodpovězená témata (1/3): | | Mimo Česko by to mohlo jít na východě: Pobaltí, Ukrajina, Rusko, Turecko. Tam mají kývačky dobré jméno asi dodnes... [Banjokid] (31. 01. 2020) |
|
| Pouze pro založení nového diskusního tématu |
|
|
|