MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly           27.5.2020 02:43         
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
Logo MotoMagazínuwww.mototechnik.cz

| Magazín - Blog novinek a zajímavostí ze světa, historie, cest, stodol a garáží | Péče o pneumatiky pro veterány |

    Zákony a majitelé historických vozidel

  Dne 1.1.1956 (v Pražském kraji již 1.4.1955) nabyl účinnosti výnos ministerstva dopravy o odrušení motorových vozidel. Veřejnost byla na tuto skutečnost předem informována reklamou zejména v tehdejších motoristických časopisech. Nově vyráběná vozidla, byla již delší čas vyráběna tak, aby přísnějším předpisů vyhovovala.
  Vlastní odrušení většinou spočívalo pouze v doplnění vysokonapěťové koncovky neodrušené, za odrušenou s vloženým sériovým odporem. Případně výměnou svíčky neodrušené za odušenou.

  Každý podobný zákon přinášející zpřísnění měl pochopitelně vliv na dnes námi nalezené veterány jež nalézáme bez výjimky s nepůvodními svíčkami či jejich koncovkami. Jiné škody nám naštěstí tento zákon nenapáchal.

Dobový leták


  Podstatně větší škody způsobil zákon ze 70. let minulého století o povinných technických prohlídkách, na základě jehož byla z běžného provozu vyřazena drtivá většina historických vozidel majících například drátem ovládané brzdy.

  O tom, že mocným stéle něco není po chuti musí svědčí i současný zákon o provozu na pozemních komunikacích. Od 1.7.2006 nabyla účinnost té části zákona, která vymezuje pravidla pro ukládání registračních značek do tzv. depozitu. Kdo nevložil registrační značky do depozitu před tímto datem, bude, v případě, že nedoloží provedenou technickou prohlídku, do jednoho (případně jednoho a půl roku) trvale vyřazen z evidence. Soudím, že tento zákon bude mít horší důsledky než panika s hromadným odhlašováním na počátku 90. let. Tehdy šlo totiž jen o zvýšené platby za povinné ručení.

  Jaké další pohromy nás asi čekají v budoucnosti?




Dobový leták

Dobový leták





Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.


DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
Zodpovězená témata (1/2): Strana 1 / 1
 To je teda síla. 20.8.07 jsem dával do depozitu š100L a nikdo mě o technické nic neřekl, akorát že po roce musím požádat o prodloužení uložení za tuším 50,- Kč (do TP napsali "dočasně vyřazeno do 20.8.08").
Před tím datem 1.7.06 jsem dával do depozitu několik TP a nebylo to nijak omezeno. V tomto případě to neplatí? Nevíte někdo číslo toho zákona, popř. kde ho najdu?    [František]
    (06. 09. 2007)
 Jirko B., na tvůj komentář: "Pokud bylo vozidlo uloženo před 1.7.2007". Když jsem tedy uložil moto někdy 2001, tak od té doby mně počítají pade / rok, jestli dodbře rozumím? Díky    [Hobo]    (30. 10. 2009)
 Ve středu jsem byl ukládat další auto do depozitu a ptal jsem se, co když zapomenu každý rok prodlužovat uloženku. Bylo mi řečeno, že se nic nestane, že podle platných předpisů budu muset pouze doplatit zpětně poplatky za uložení. Nebudu ani vyzván dopisem a ani mi nebude vozidlo vyřazeno. Pouze až půjdu s tím vozidlem cokoli dělat (vyzvednout, odhlásit....), tak to spočítají od termínu, kdy to uložení mělo skončit. Pokud bylo vozidlo uloženo před 1.7.2007, tak to spočítají od tohoto data. A nejsou tam žádné pokuty!    [Jirka B]    (07. 12. 2007)
 No tak jsem dneska jedno auto odhlásil úplně doklad o ekologické likvidaci jsem doložil.CHtěli po mě ještě doplatit 50 kč za uložení v depozitu a další auto mi prodloužili na půl roku za dalších 50 kč.Takže to vypadá že každejch půl roku vypláznu50 kč za to že vlastním svoje auto na náhradní díly.Docela absurdní nezdá se vám.    [Franta]    (02. 11. 2007)
 ona je i otázka co se stane když SPZ do depozitu nedám a STK propadne, bude to trošku držší - budu paltit povinné ručení ale z evidence by to vyřadit neměli. Pokud vím tak STK je jedno jestli se tam přijede včas nebo přiveze vozidlo na podvozku s původní propadlou kontrolou    [Petr]    (04. 10. 2007)
 Smyslel této novelizace není nic jiného, než opět vytáhnout z kapsy majitele vozidla víc peněz a trošku ho protáhnout po různých institucích, aby se moc nenudil.Po roce a půl musím udělat TK, zaplatit povinné ručení a vyzvednout značky z depozitu. Obratem hned ten samý den je uložím zpět za 100 korunový polatek, půjdu opět na pojišťovnu a čerstvě uzavřenou smlouvu zruším a jsem opět na rok v klidu, no a po roce znova.Jen si občane protáhni kosti a trošku zaměstnej naše úředníky, aby v těch kancelářích taky něco, kromě kafíčka a klepů něco dělali, když už je platíme.:-))    [Marek]    (25. 09. 2007)
 mam skusenost ,aspon u nas na Slovensku ,musia vas predom upozornit ,doporucim ist sa spytat na mestky urad ,pripadne na dopravny inspektorat    [josephe]    (21. 09. 2007)
 Když chci teď trvale vyředit vozidlo, tak po mě chtějí doklad o ekologické likvidaci, jinak vozidlo nevyřadí, nevím ,jak to by vypadalo, kdyby po ukončení doby depozitu vozidlo trvale vyřadili a doklad o likvidaci by po mě nikdo nechtěl. Inu jsou to paradoxy.    [vojta]    (11. 09. 2007)
 Má někdo už praktické zkušenosti s vymáháním tohoto zákona úřady?    [Toms]    (09. 09. 2007)
 Nikdo Vám nemůže bez Vašeho vědomí odhlásit vzidlo. Měli by Vám dát předem vědět. Alespoň mi to bylo takhle na úřadě vysvětleno.    [venca]    (07. 09. 2007)
Přidat odpověď    (9)
Nezodpovězená témata (1/2):
 Tady kde ti co vymysli zakon sami kradou lžou a jsou živi s pomluv hlavně se zviditelnit Tady je fakt možne všechno
[jib]      (20. 10. 2007)

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

VeteránKalendář
Nové články
Kawasaki Z H2 a nová Čechie-Böhmerland
Velorex 1960
Vozítko Super laminát
Lidová vozítka
Branná 2018
Oleje pro klasické motocykly
Velká kniha o motocyklech
ČZ 250 Custom Mk. II
Pneumatiky pro klasické motocykly
ČZ 250 Custom
Česká Tourist Trophy - IRRC 2019
Je třeba bát se dovozové STK?
Veteránisty čekají změny?!
Klasici do 500 a 750 cm3 na České Tourist Trophy 2019
Motorkářská doba temna
Koupí to teprve začíná
Barum Czech Rally Zlín 2019
Grand Prix Bugatti 2019

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Lidová vozítka
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Motocyklové vozíky PAv
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Motocyklové vozíky PAv - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
Česká Tourist Trophy 2017
Pérák 2016
Kniha Jawa Californian
Branná 2018
Česká Tourist Trophy 2016
300 zatáček Gustava Havla 2017
III. Pohár motorových dvoukolek
300 zatáček Gustava Havla
XX. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
300 zatáček Gustava Havla 2015
Pérák 2017
7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
Pérák 2015
300 zatáček Gustava Havla 2018
Česká Tourist Trophy 2018
XXI. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
NIPPON RETRO 2019
Ve stopě zlínské šestidenní 2018
300 zatáček Gustava Havla 2019
Pérák 2018
X. setkání motocyklů Jawa 500 OHC
NIPPON RETRO 2018
Setkání veteránů Holešov 2017
Archiv fotografií MotoMagazínu
Veteráni Moravským Slováckem 2016
   Nahoru      TISK Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš