MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG           19.5.2019 22:39         
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
Logo MotoMagazínuwww.mototechnik.cz

| Magazín - Blog novinek a zajímavostí ze světa, historie, cest, stodol a garáží | Péče o pneumatiky pro veterány |
Palivový kohou Jikov


  Není malých součástek

  Autor: Jiří Bartuš

  Není malých rolí, říkají herci. My motoristé bychom mohli toto rčení pozměnit na není malých součástek. Tak toto přirovnání mě napadlo při pohledu na reklamní leták firmy Motor Jikov. Palivový ventil nemá za úkol pouze řídit tok paliva z nádrže. Součástí ventilu je i sítko mající za úkol odfiltrovat případné nečistoty uvnitř nádrže. Tato funkce úměrně stáří vozidla nabývá na významu. Velmi často je totiž vnitřní povrch staré nádrže napaden korozí a díky ní se do prostoru nádrže uvolňují nečistoty, jenž kontaminují uložené palivo. A tyto nečistoty velmi často postupem času zacpou filtrační sítko čímž dokáží nejednoho motoristu pěkně potrápit.

Palivový kohou Jikov Palivový kohou Jikov   Toto je však obecně známý problém, který většina majitelů historických vozidel zná a tedy se mu může bránit. Avšak v současné době na všechny motoristy číhá jiné nebezpečí. A tím je samotné palivo. Posuďte sami, co dokáže s palivovým systémem udělat současný benzín Natural 95 s 3% příměsí oleje pro dvoutaktní motory uskladněný po tři letní měsíce v nádrži motocyklu.

  Technická norma po pohonné hmoty je totiž velice benevolentní pro obsah nepatřičných látek čehož majitelé čerpacích stanic velmi často zneužívají. Navíc jsou pohonné hmoty povinně kontaminovány biosložkami o jejich negativních účincích ze zatím jen spekulovat. Skladba paliva tak mnohdy připomíná spíše výsledek alchymistického pokusu než palivo hodné 21. století.

  Vraťme se k oné malé součástce, palivovému ventilu. On, ač na samém počátku toku paliva, bohužel často bývá pro palivo konečnou stanicí. Konečnou stanicí jenž je výsledkem nezodpovědné a nesmyslné ekologicko-ekonomické politiky evropské unie v kombinaci s ničeho se neštítícími prodejci pohonných hmot.

Palivový kohou Jikov   Naskýtá se otázka. Dokázal by někdo vyvinout aktivity pro možnost legálního získání kvalitního nízkooktanového benzinu pro použití v historických vozidlech? Benzínu, u něhož by kvalita nebyla nijak vázána na cenu a pochybnou ekologii?


Palivový kohou Jikov Palivový kohou Jikov Palivový kohou Jikov
Palivový kohou Jikov Palivový kohou Jikov





Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.


DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
Zodpovězená témata (2/2): Strana 1 / 1
 Jednu z odpovědí na dané téma lze nalézt zde: http://aktualne.centrum.cz/finance/prilohy/pojisteni/clanek.phtml?id=627742    [Jindra]    (18. 08. 2010)
 udělal jsem celonerezové sítko a připájel ho na těleso ventilu a je skoro po problému on je totiž ještě jeden problém a tím je pryžové těsnění uvnitř ventilu. Hezky naboptná až zcela uzavře průtok..    [zbyněk]    (23. 05. 2017)
 Jak zjistit kde státní kontrola odhalila nekvalitní pohonné hmoty? Jedině lstí. Kde to žijeme? V Česku, bohužel.

http://www.kverulant.org/pumpari.html    [Jiří Bartuš]    (11. 10. 2010)
Přidat odpověď    (2)
 Olovnatý Normál 78 lze ho normálně koupit a je používán do pístových motorů letadel ovšem je cenově pro mnohé jezdce nedostupný.    [argus]    (13. 08. 2010)
 na ukrajině maj 80všude,nezkoušeli sme,ale dávali sme 90,a jelo to jak prdlý!opravdu bylo to znát oproti naší 98.sice to víc hulilo,ale fakt parádně jelo.    [jaromir-noskov]    (07. 10. 2010)
 Je tezke diskutovat o benzinu. Ja jezdim na CZ 250/475, v TP mam jako palivo zapsano BA80. V Cechach jsem uz toto palivo nezazil, lil jsem tedy vzdy 91. V zahranici, vcetne Ukrajiny a Ruska vzdy minimum 90 oktanu. Jednou v Ekvadoru jsem zkusil 80 oktanu a byla to hruza. Motocykl nejel a spotreba vzrostla o 75%. Nikdy jsem pak uz osmdesatku netankoval. Pred nekolika dny mi ale v kazasske stepi nezbylo nez nalit 80 oktanu. Navzdory ocekavani nebyl vubec zadny rozdil mezi 91 a 80, stejny vykon, stejna spotreba. Opravdu asi nejvice zalezi na konkretni benzince a vyrobci, co tam naliji...    [Vojtech Hlasny]    (14. 09. 2010)
 Je to tak, prave kvuli tomu ze se uz nevyrabi 78ka, silne se prodrazuje provoz vlecnych letadel v aeroklubech, kde vesmes slouzi letadla s ceskymi 6valci a ty jsou na 70ti oktanove benziny, takze 100oktanu je jak hazet perly svinim jen proto, ze to je schvalene letecke palivo a tim natural neni :-/ ...ultralajty jsou neco jineho    [Jindra650]    (30. 08. 2010)
 Vážený pane , letecký benzín LB 78 se již v čechách asi čtyři roky nevyrábí , jako náhrada je používán 100 oktanový , olovnatý, letecký benzín Avgas 100. Cena cca. 43Kč/l.
Benzín LB 78 je údajně dosud používaný pro sportovní létání v Polsku - nemám ověřeno.    [REN 250]    (18. 08. 2010)
 Pane kolego, poraďte prosím kde nakupovat olovnatý Normál. Jinak nám nezbývá, než benzin pašovat z Ukrajiny.    [JzK]    (17. 08. 2010)
Přidat odpověď    (5)

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

VeteránKalendář
Nové články
Muzeum českého road racingu v Hořicích
XXIII. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Cena města Jičína 2018
Jarní cena Brna 2018
Norton Dominator 650 SS
Evropský festival Route 66
Česká Tourist Trophy 2018
Kawasaki 500 H1 Mach III v ČSSR?
Setkání veteránů Holešov 2018
NOC international rally 2018
Ve stopě zlínské šestidenní 2018
I pozitivní změny v dopravě se dějí...
Star Rally 2017
Pérák 2018
Nepomucký trojúhelník 2018
X. setkání motocyklů Jawa 500 OHC
NIPPON RETRO 2018
300 zatáček Gustava Havla 2018

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Motocyklové vozíky PAv
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Motocyklové vozíky PAv - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
Jarní cena Brna 2018
X. setkání motocyklů Jawa 500 OHC
300 zatáček Gustava Havla 2018
Cena města Jičína 2018
Ve stopě zlínské šestidenní 2018
Česká Tourist Trophy 2017
NIPPON RETRO 2018
Česká Tourist Trophy 2016
7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
300 zatáček Gustava Havla
III. Pohár motorových dvoukolek
XXI. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Pérák 2016
Setkání veteránů Holešov 2017
Oldtimer Festival 2016
Pérák 2017
300 zatáček Gustava Havla 2015
Motocykly Jawa 500 OHC
Star Rally 2017
Pérák 2018
XX. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
300 zatáček Gustava Havla 2017
Barum Czech Rally Zlín 2017
8. Sjezd Jawistů po 70 letech v Luhačovicích
Veteráni Moravským Slováckem 2016
   Nahoru      TISK Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš