Může tříkolový Velorex absolvovat STK vybavenou kamerovým systémem? Může, ale je to boj.
Velorexem na STK
Autor: Jiří Bartuš
Dle nařízení ministerstva dopravy by měly být všechny stanice technické kontroly vybaveny kamerovým systémem, který, jakožto napojený na centrální dispečink někde na ministerstvu, by měl zaručit objektivitu prováděných technických prohlídek. Účinnost tohoto nařízení byla odsunuta na pozdější termín, ale některé aktivní stanice technické kontroly již na toto nařízení uvedly v činnost. V praxi to mimo jiné znamená, že na vjezdu do prostoru stanice technické kontroly je umístěna kamera, která snímá provoz v budově a dokáže rozlišit údaje na registrační značce. Aby se náhodou nestalo, že vozidlo jen tak projede prostorem bez provedení kontroly, hlídá systém čas, po který se vozidlo v prostoru stanice technické kontroly nachází.
Co se však stane, přistavíme-li k prohlídce technického stavu tříkolové vozítko Velorex? Tříkolový Velorex totiž z principu nemůže najet na montážní jámu a tím pádem nemůže kamera sejmout jeho registrační značku. Díky nedostatku prostoru po stranách montážní jámy nemůže Velorex ani prostorem většiny stanic technické kontroly ani projet.
Jak ukázala praxe, nejsnadnějším řešením je přenést vozítko ručně na takové místo v prostoru STK, který ještě dokáže kamera snímat. Jiným zřejmě možným řešením může být absolvování prohlídky na korbě vozíku za automobilem, nebo třeba střídavým podkládáním zadního kola prkny položenými přes montážní jámu.
Napadají vás další možnosti? Máte jiné zkušenosti s Velorexy na STK? Volnou diskusi k tomuto tématu naleznete na diskusním fóru VeteránForum zde.
S Velorexy a nejen s nimi si na STK jistě ještě do budoucna užijeme. Doufám, že ne, ale co když třeba jednou někoho chytrého napadne, že zkouška brzd musí být provedena na dynamometru za každou cenu? Však něco podobného zažilo několik majitelů motocyklů, kteří byli některými techniky nejmenovaných STK donuceni absolvovat test brzd na válcích dynamometru. Nebo až někdo ekologicky postižený zavede povinné emise i pro motocykly.
Však z tepla ministerských kanceláří vypluje každou chvíli nějaké geniální nařízení. Třeba to aktuální o nutnosti návštěvy prodávajícího i kupujícího při přepisu na úřadě. Děkujeme za možnost nahradit jednu z osob notářsky ověřenou plnou mocí. Na ministerstvu jaksi zapomněli, že ojetá vozidla se nekupují jen v pracovní dobu úředníků a notářů. Věřím, že zrovna o tomto výmyslu ještě hodně uslyšíme.
|
|
Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.
|
DISKUSE K ČLÁNKU
|
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
|
|
Nezodpovězená témata (3/3): | | musim s velorexem na stk mam novou atestaci dekuji za odpoved KAMENSKY [PETR KAMENSKY] (24. 01. 2024) | | A není jednodušší zaplatit určitý obnos a s Velorexem nikam nejezdit? Myslím že
je to rychlé a bez komplikací. [Stanislav Malý] (11. 01. 2015) | | Však on toho úřední šiml vyzvracel opět trochu víc. Asi mu dali nějakou závadnou
krmi, plesnivý seno nebo nevim. A argumentace mluvčího, že potřebují mít pořádek
v evidenci vozidel, když zavedli ten jejich institut zrušení depozitů, vyřazení
polopřevodů.... je zcestný. Max. mají někde malé prostory, kam to celé dávat,
ale spousta vozidel tak je a nikoho to podle mne administrativně přímo
nezatěžuje. Hold cílená likvidace starých vozidel, nevim jestli jen kvůli
vylepšeným statistikách o stáří vozidel. Bohužel tímto zprovodí ze světa další
xxxx možná i tisíce vozidel. Celá ta administrativa mi přijde překombinovaná,
nedořešená a .......... . Stran hadraplánu, zatím jsem nikdy žádný
problém na STK neměl, jsem tedy zvědav, jak bude probíhat další STK, zda opravdu
bude problém jak s tříkolkou naloží, ale vzhledem k tomu, že nás tam jezdí řada,
tak to snad nějak vymyslí, je to na STK, aby si zabezpečila přístup vozidla. [zdeněk] (10. 01. 2015) |
|
| Pouze pro založení nového diskusního tématu |
|
|
|