MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly           4.7.2020 07:34         
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
Logo MotoMagazínuNáhradní díly na motocykly Jawa a ČZ - Panelka, Pérák, Kývačka, Pionýr, Velorex, Mustang

| Magazín - Blog novinek a zajímavostí ze světa, historie, cest, stodol a garáží | Péče o pneumatiky pro veterány |
Moped Jawa Supreme 3
    Výrobce: ZVL Považské strojárne, k. p., Považská Bystrica
    Rok výroby: 1982
Jawa Supreme 3   Stálý severoamerický dopisovatel MotoMagazínu Martin Samson vlastní vývozní variantu jednorychlostní Babetty 207 typ JAWA Supreme 3. Nechme jej vylíčit příběh a technické zajímavosti jeho jedinečného stroje.

  Jeden známý, kterého jsem zde už několik let neviděl mi nedávno zavolal s tím, že se od dalších našich zdejších společných známých dozvěděl o mých českých motocyklech a nabídl mi moped JAWA Supreme 3 k prodeji z důvodu potřeby více místa v garáži. On sám jej koupil zanedbaný, ale zcela původní. Vyčistil jej a vyměnil gufera ve spojce.

Jawa Supreme 3 Jawa Supreme 3 Jawa Supreme 3 Jawa Supreme 3 Jawa Supreme 3
Jawa Supreme 3 Jawa Supreme 3 Jawa Supreme 3
Pohledy na moped JAWA Supreme 3
  Technický popis s přihlédnutím k odlišnostem

Jawa Supreme 3  - Základ mopedu tvoří rám s motorem jednorychlostní Babetty typ 207.
 - Výrobní štítek v angličtině s určením pro trh v USA.
 - Přední světlomet s malou halogenovou žárovkou podle DOT, tedy že vrhá rovnoměrný světelný kužel (světlomety pro Evropu svítí na pravé straně do vrchu z důvodu osvětlení krajnic). Boční odrazky také podle DOT, tedy přední žluté a zadní červené.
 - Brzdové světlo a držáky páček brzd (brzdových spínačů) značky DOMINO (tradiční italský výrobce motocyklového příslušenství).
 - Prodloužené sedlo GIULIARI (tradiční italský výrobce sedel).

Jawa Supreme 3 Jawa Supreme 3 Jawa Supreme 3
Jawa Supreme 3 Jawa Supreme 3 Jawa Supreme 3
Detaily mopedu JAWA Supreme 3
  Návod k obsluze v angličtině popisuje tento model a současně i standardní modelovou řadu. Je vytisknut v Československu s určením pro amerického distributora Jawy, American Jawa Limited

Jawa Supreme 3 Jawa Supreme 3 Jawa Supreme 3 Jawa Supreme 3
Části návodu k obsluze mopedu JAWA Supreme 3

  Tento typ mopedu JAWA se nejen v Československu běžně neprodával a zřejmě se ani neobjevil na žádném veletrhu či výstavě.


Jawa Supreme 3    P.S.    Nedávno jsem byl na závodech amerického motocyklového šampionátu AMA ve státě Wisconsin a s potešením jsem v depu mezi vozidly zdejsich motocyklovych tymu objevil i tyto dvě Jawy:

Jawu 23 Mustang s akumulátorem (na fotografii bez akumulátoru, ale jde rozpoznat jeho držák na rámu  více |). Vlastní jej jeden motocyklový tým.


Pokračovatele mopedu JAWA Supreme 3, ale již postaveného na bázi dvourychlostní Babetty 210 (škoda jen, že má již strženy původní nálepky). Měla jej tam nějaká motocyklová pojišťovna.

Jawa Supreme 3 Jawa Supreme 3 Jawa Supreme 3





Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.


DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
Strana 1 / 1
Nezodpovězená témata (1/1):
 Pánové, můžete mi prosím zjistit nafotit nebo popsat z čeho z jakého profilu přípdně kde a jak byla přivařena "štangle" pod nádrží jawa supreme nebo babetta 210 Sport? Pracuji na replice a rád bych se přiblížil originálu. asi to byla stejná trubka jako rám, nebo jakl?? díky za info.
Aleš Brno
[ales malovany]      (17. 07. 2014)

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

VeteránKalendář
Nové články
Sraz patinovek a bastlů
NIPPON RETRO 2020
Renovace motocyklu Jawa 350 typ Californian II z výrobní série pro Ministerstvo vnitra
Kawasaki Z H2 a nová Čechie-Böhmerland
Velorex 1960
Vozítko Super laminát
Lidová vozítka
Branná 2018
Oleje pro klasické motocykly
Velká kniha o motocyklech
ČZ 250 Custom Mk. II
Pneumatiky pro klasické motocykly
ČZ 250 Custom
Česká Tourist Trophy - IRRC 2019
Je třeba bát se dovozové STK?
Veteránisty čekají změny?!
Klasici do 500 a 750 cm3 na České Tourist Trophy 2019
Motorkářská doba temna

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Lidová vozítka
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Motocyklové vozíky PAv
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Motocyklové vozíky PAv - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
Branná 2018
300 zatáček Gustava Havla 2019
Česká Tourist Trophy 2017
300 zatáček Gustava Havla 2018
Česká Tourist Trophy 2018
Česká Tourist Trophy 2016
Jarní cena Brna 2018
NIPPON RETRO 2018
III. Pohár motorových dvoukolek
Ve stopě zlínské šestidenní 2018
Cena města Jičína 2018
7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
Pérák 2016
Sraz patinovek a bastlů
Pérák 2015
Nepomucký trojúhelník 2018
XX. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
X. setkání motocyklů Jawa 500 OHC
NIPPON RETRO 2019
300 zatáček Gustava Havla 2015
Barum Czech Rally Zlín 2019
Setkání veteránů Holešov
Pérák 2019
Pérák 2018
Slovácký okruh 2018
   Nahoru      TISK Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš