MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly           26.5.2020 03:07         
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
Logo MotoMagazínuNáhradní díly na motocykly Jawa a ČZ - Panelka, Pérák, Kývačka, Pionýr, Velorex, Mustang

| Magazín - Blog novinek a zajímavostí ze světa, historie, cest, stodol a garáží | Péče o pneumatiky pro veterány |
1956 Norton Dominator
Víte sami jak to bývá tak jednoduché…jen ….. příhodit během prohlížení online aukce. Tímto způsobem přeměnil Jim Algar krizi středního věku na Featherbed Norton Domi 99...

Pokud řeknu, že jsem vždycky chtěl Britskou motorku, ale věci jako je práce, svatba, děti apod budu jako chodící klišé? Samozřejmě že budu. Dobrá. S potěšením jsem se dal na scestí.

Vyrůstaje v jižní Kalifornii během 50tých a 60tých let byly Britské motorky všude. Chlapík co dělal u nás na benzínce měl obrovskýho Matchlesse a vždycky byla sranda vidět ho (zkoušet) to startovat. Pár děcek na střední škole měli Triumphy. Oba zapomněli přidělat výfuky a zvuk příjezdu byl slyšet přes půl školy každé ráno. To byly způsoby.

1956 Norton Dominator

Svoji první motorku jsem měl, když jsem byl v Japonsku s Air Force v roce 1966. (Vy tam vzadu, ti co tak pohybujete rty; přestaňte s tou matematikou, Ano - jsem na šikmé ploše patesátníků) Naškrtil jsem každou penny co dovoloval plat vojáka a koupil novou Hondu 350 Scrambler. Zlomyslná motorka, na které jsem se i přes vícero pokusů nebyl schopen zabít. Ach ta nevinnost mládí.

Když jsme se s rotou vrátili zpět do států, prodal jsem tu motorku dalšímu letci (stejně tak i on). O pár let později, na vysoké, jsem se rozhodl, že motorka by z úsporných důvodů rozumná na pojíždění když manželka zrovna jezdila (našim jediným) autem. Dealer kterého jsem navštívil měl vystaveného nablýskaného nového Norotna Commando a pouhé postávání poblíž něj dělalo podivné věci s mými (jen trochu) dospělými hormony. Naneštěstí peněženka nebyla nikde nablízku hladině mých hormonů, tudíž tenkrát žádná Britská mašina pro mě; mohl jsem si (tak akorát) dovolit další Hondu, CB 175 dvouválec. Příliš dobře zpracovanou, příliš spolehlivou, příliš nudnou.......

Dobrá, rychle dál do současnosti (opravdu chci přímo) Děti vyrostly, kariéra pokračuje a žena, blahořečím jí, je velice chápavá. Krize středních let? Samozřejmě mí drazí, jděte do toho.

1956 Norton Dominator

Takže jednoho dne jsem na eBay (hledal jsem něco jiného, opravdu) viděl tohle: 1956 Norton: Dominator, Model 99. Musel jsem si udělat rychle výpravu svou mentální databází. Ale ano, Dominator, dvouválec – ten před Commandem, Featherbed frame...atd.

Tak jsem dal příhoz, o němž jsem si upřímně myslel že má malinkatou šanci. Mimo to jsem proušil všechna zásadní pravidla koupě motorky: naslepo atd. Představte si mé překvapení (polk!) když mi bylo oznámeno, že jsem hrdým majitelem Nortonu Dominator Model 99 r.v.1956.

1956 Norton Dominator

Motorka byla v Renu v Nevadě, nějakých 500 mi daleko. Sundal jsem tedy zadní a střední řadu sedadel z Pontiacu Montana (Opel Sintra v Anglii) a zamířil na sever. 500 mil nahoru v sobotu, 500 mil zpět v neděli a můj Norton (můj!, celý můj) byl bezpečně usazený v garáži.

1956 Norton Dominator

Jak jsem teď na tom? Inu, mám z brusu novou sadu stranových a nástrčných Whitworth klíčů, vstoupil jsem do klubu majitelů Nortonů, pamatuji si Norvilovu (obchod s díly na norotny v USA pozn.red.) adresu a mail, a už se vrhám na motorku. Těsnění na klice prosakuje a zvesela plní kryt primáru olejem (na což mě prodávající dopředu upozornil) a tomu se právě teď věnuji. Motorka teď má laminátovou nádrž (černou a zlatou imitující Commando), ale původní kovová byla součástí prodeje takže se tam případně vrátí kvuli původním barvám. Pár dalších věcí je rovněž neoriginál (přední blatník a výfuky jsou kousky z roku 1957), ale zatím ještě nic, co by stálo za obavy. Je to zkrátka příliš velká sranda.

1956 Norton Dominator

Krize středních let? Samozřejmě mí drazí, jděte do toho.

Kdokoli s komentářem, radou, postřehem nebo zkrátka kdokoli kdo by chtěl pokecat o Dominatorech mě zastihne na elfspear@comcast.net.

1956 Norton Dominator



Převzato z www.realclassic.co.uk, nejlepší světové stránce o klasických Britských motocyklech

Původní verze článku naleznete na adrese http://www.realclassic.co.uk/nort03110400.html




Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.


DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
Zodpovězená témata (1/1): Strana 1 / 1
 Krása!!! Díky za článek...    [Ivan Plachý]    (02. 10. 2006)
 zdravím sklaní nortonáře.proč ještě není v čr norton club.












zdravím nortonáře.je v čr.už norton club?    [miro]    (01. 02. 2014)
 Tak nějak jsem přišel já k svému Nortonu Dominatoru 99 r.v. 1960.Bylo to asi před měsícem kdy jsem si vyjel na svojí Jawce 500 OHC na 100km projížďku,no a po 100km klekla tak,že jsem se musel nechat odvézt jelikož již nejevila náznaky života.Měl jsem asi 2 hodiny čas než dojede odvoz a vzpoměl jsem si na inzerát na prodej Nortona v perfektním stavu,tak jsem ho koupil ,mám klid a půllitr je v koutě na hanbě!!    [Zdenda]    (26. 09. 2008)
 Článek je super.Doufám,že už bude konečně druhá kapitola.    [Venca]    (01. 03. 2007)
Přidat odpověď    (3)

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

VeteránKalendář
Nové články
Kawasaki Z H2 a nová Čechie-Böhmerland
Velorex 1960
Vozítko Super laminát
Lidová vozítka
Branná 2018
Oleje pro klasické motocykly
Velká kniha o motocyklech
ČZ 250 Custom Mk. II
Pneumatiky pro klasické motocykly
ČZ 250 Custom
Česká Tourist Trophy - IRRC 2019
Je třeba bát se dovozové STK?
Veteránisty čekají změny?!
Klasici do 500 a 750 cm3 na České Tourist Trophy 2019
Motorkářská doba temna
Koupí to teprve začíná
Barum Czech Rally Zlín 2019
Grand Prix Bugatti 2019

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Lidová vozítka
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Motocyklové vozíky PAv
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Motocyklové vozíky PAv - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
Česká Tourist Trophy 2017
Kniha Jawa Californian
Branná 2018
Česká Tourist Trophy 2016
Pérák 2016
XX. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
300 zatáček Gustava Havla 2017
Pérák 2017
III. Pohár motorových dvoukolek
Česká Tourist Trophy 2018
300 zatáček Gustava Havla 2018
7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
Šolcovy zatáčky 2017
300 zatáček Gustava Havla 2015
XXI. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
300 zatáček Gustava Havla 2019
Pérák 2015
XIX. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
NIPPON RETRO 2018
Nepomucký trojúhelník 2018
Ve stopě zlínské šestidenní 2018
300 zatáček Gustava Havla
X. setkání motocyklů Jawa 500 OHC
Setkání veteránů Holešov 2017
Slovácký okruh 2018
   Nahoru      TISK Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš