MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG           24.9.2019 11:29         
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
Logo MotoMagazínuwww.mototechnik.cz

| Magazín - Blog novinek a zajímavostí ze světa, historie, cest, stodol a garáží | Péče o pneumatiky pro veterány |


  Ekologický poplatek za převod vozidla

  Autor: Jiří Bartuš

  Dědictví, které nám zanechalo krátké působení Strany zelených ve vládě a sněmovně, bude trápit obyvatele této země po mnoho dalších let. Pominu-li nehoráznost v nesmyslné masové podpoře fotovoltaických elektráren a hazardu s životním prostředím podporováním přimíchávání biosložek do pohonných hmot, je pro nás motoristy jedním z nejmarkantnějších pomníků zavedení ekologického poplatku při koupi ojetého automobilu nesplňujícím nejnovější normy.

  Proč jsem proti tomuto opatření tak vysazený? Protože si myslím, že asi jako vždy, s ekologií jako takovou nemá nic společného. Ba naopak. Stačí se jen zamyslet nad tím, jaké důsledky ono nařízení s sebou nese a pro koho. V omezeném myšlení mnoha jedinců je starý automobil v provozu neekologický a je třeba jej nahradit vozidlem novým, splňujícím současné přísnější ekologické normy.
  Jenže. Kolik kilometrů denně (ročně) asi najede takový starý automobil mnohdy využívaný jen a pouze na krátké vzdálenosti? Nepřijde vám divné, že automobily straší deseti let se jaksi potichu vytratily z našich dálnic a rychlostních silnic?
  V naší republice je stále veliké průměrné stáří vozidel. Avšak nikdo se již nezamyslí nad tím, jaká je jejich struktura ve vztahu k najetým kilometrům. Pokud by někdo našel odvahu zajistit si takovou studii, jistě by se divil. Staré auto tím, že je minimálně využíváno, může představovat menší ekologickou zátěž než nové zbytečně používané každý den na stovky kilometrů. Nehledě na to, že častější obměna vozidel vede ke zbytečné ekologické zátěži již během výrobního procesu.

  Já pevně věřím v dobu, kdy o ekologii začnou rozhodovat racionálně myslící lidé. A ne ti, jenž brázdí naší zemí dnes a denně sem a tam, sami, ve svých automobilech původně určených do lehkého terénu.



Trápily obdobné problémy motoristy i v minulosti?
Vybráno z časopisu Svět motorů roku 1955.

Svět motorů roku 1955 Svět motorů roku 1955





Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.


DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
Zodpovězená témata (2/2): Strana 1 / 1
 Presne tak .
A verim , ze casem k tomu i u nas dojde .
K tomu , ze i nase vlada si ziska vetsi duveru a bude nam konecne , namisto nesmyslu , servirovat presne to co je opravdu potreba a hlouposti jiz nebudou miti sanci projit .    [Martin Samson]
    (08. 09. 2010)
 Řekl bych že se mýlíte. Je přece podstatné vědět kdo odvádí špinavou práci. Ale ještě jinak.Z pohledu navrhovatele o špinavou práci nešlo. Zajistil tím přísun peněz do státního fondu pro životní prostředí a tím možnost financování ekoprojektů na kterých má zájem jeho zájmová skupina. Já do ní sice nepatřím ale respektuji že taková, a né malá , skupina existuje.
Na to reagovala jiná zájmová skupina ( veteránisti přece není jen pár jednotlivců) a vymohla si , stejnou cestou, úlevu od tohoto poplatku.
Tak nějak funguje zastupitelská demokracie.
Nečekejme na nějakého osvíceného panovníka který zařídí věci za nás. Co si kdo neprosadí - to nebude.    [JiriK]    (22. 09. 2010)
 Víte. Ono není úplně podstatné, kdo konkrétně odvedl špinavou práci a přílepek sepsal. Podstatné je, kdo se s ním ztotožnil a kdo pro něj hlasoval.
Z pohledu veteránistů je dobře, že se podařilo z toho veterány vyvléknout.
Ale na tuto problematiku obecně nelze nahlížet jen z pohledu jednotlivců, kterých se ta či ona restrikce dotkne. Zde je třeba zamyslet se zeširoka nad tím, co je nám po slovíčky euro.. či eko.. podstrkováno a jaké to přinese důsledky za několik let.
Například dotované zateplování přímou úměrou přinese zdražení energií. Kdo nezateplí během rychlé doby, kdy jsou nesmyslně nabízeny prostřednictvím dotací neuvěřitelné peníze, ten spláče nad fakturami. A přitom každý slušný stavitel vám řekne, že zateplování, tak jak se nejčastěji prování, je v podstatě nesmysl. To samé platí i u zákazu klasických žárovek. Technologie úsporných žárovek, ať je jaká je, není dotažena do dokonalosti a tak úsporné žárovky nejsou plnohodnotnou náhradou klasických žárovek. A jak to dopadne? Ti, kteří si nebudou chtít zkazit zrak, zaplatí. K tomu existují studie, že zavedení úsporných technologií vždy v globále přinesly zvýšení celkové spotřeby. Tak v čem ta ekologie vlastně je?    [Jiří Bartuš]    (21. 09. 2010)
 Vidím tento problém ještě jinak a tak si, s dovolením, zkusím zapolemizovat.
Máte li staré auto se kterým hodláte jezdit jen občas a v podstatě ho dojezdit, nijak se vás tato ekopokuta ( protože nic jiného to není) nedotkne. To pouze ti, kteří se rozhodnou prodat a koupit si něco ,,ekologičtějšího" budou při prodeji státem okradeni ( nic jiného to totiž není) o cca 10.000,- Kč.
Proč tomu tak je ? No přece proto, že si to necháme líbit. Nedovedu si představit co by se asi dělo, pokud by s podobným nápadem někdo přišel u sousedů v Německu, Francii, nebo nedej bože v Itálii či Řecku. Ale to je jen jeden důvod. Druhý je naše vlastní povrchnost i naivita se kterou přijímáme cizí názory a tvrzeni za své.A to i navzdory faktu, že mnozí máme čtyřicet let zkušeností s ,,pravdivostí" informací které naše ,,nezávislá"média přinášela a přináší a i když dnes z jiných pozic, manipulace a lži jsou na denním pořádku.
Teď k věci.
Strana zelených nezklamala ani nikoho nepodvedla. Její vina spočívá v tom, že se nechala zmanipulovat - opět za výdatné podpory medíí, obratným šíbrem a jeho hochy. Nedovedu si představit, co by naši nezávislí žurnalisté rozpoutali , pokud by onen slavný mail a krávách a nucení silou napsal třeba doktor bigamista nebo tlouštík s bradavicí ale to jen tak na okraj.
Nyní ke konkrétnímu poplatku.
Není dílem strany zelených leč dílem jednotlivců.
Onen zákon , resp. novelu zákona o odpadech ve sněmovně navrhla poslankyně za KSČM s pomocí několika poslanců ČSSD.
Avšak pozor ! V této novele ( několik desítek stran odborného textu, přílohy, odkazy atp.) není ani zmínka o této ekopokutě.
Kde se tedy v zákoně vzala ? Došlo k tomu tzv.poslaneckým přílepkem a to díky výboru na ochranu životního prostředí
(3 x ODS, 1x SZ, ČSSD, KSČM ...)
Moje nepotvrzená teorie - autorem je P.Rabas za zelené. Důvod - potřeboval zajistit zdroj peněz pro vlastní , zelené fondy)
Protože nikdo z poslanců podrobně nestuduje všechny zákony o kterých hlasuje ( popravdě, ani to není v lidských silách) přílepek prošel.
Abych svůj příspěvek zakončil nějak pozitivně, pro historická vozidla se podařilo vybojovat vyjímku a tato již byla zákonem schválena. Pokud někoho zajímají podrobnosti, může si počíst zde : http://www.cck-brno.com/ a to ve fóru ve větvi - Ekopoplatek za historické vozidlo? Ne !!    [JiriK]    (19. 09. 2010)
 nechci obhajovat zelené, ale podívejte se kdo to navrhl, s tímto poplatkem bohužel nemají zelení nic společného, i když bych jim rád za to nadával!!! Dnes už se to hledá hůře kdo to navrhl, ale někde by se to mělo najít jak byl materiál projednáván ve sněmovně.    [HonzaBK]    (16. 09. 2010)
 Strana zelených byla pro mnohé voliče jistou nadějí pro změnu politického stylu ve volbách před pěti lety. Bohužel právě poslanci a ministři této strany ukázali, jak snadné je podlehnou lobistickému nátlaku. Také ukázali, jak je snadné zkazit jinak původně dobrou myšlenku. A že jich nebylo málo. Ano. Nebyla to jen Strana zelených, kdo tyto zákony schválil. Zde s tebou plně souhlasím. Ten stín padá na celou sněmovnu, ať zleva či zprava! Strana zelených ale ukázala všem občanům této země, jak se ekologie dělat nemá.
Já pevně věřím, že drtivá většina obyvatel této země, smýšlí v souladu s ekologickými principy aniž by si to musela nějak uvědomavat. Bohužel ti, co nás reprezentují, ve spolupráci s úzkou skupinou mocných a Evropskou uniií, o ekologii pouze mluví.    [Jiří Bartuš]    (13. 09. 2010)
 omlouvám se za hrubky, jaj :)    [velorexrudolf]    (11. 09. 2010)
 Ahoj Jirko,

promiň, ale svalování toho všeho "zlého", co jsi uvedl v úvodu článku na Stranu zelených, to je myslím silný blábol, propaganda a demagogie, to už tu v minulosti bylo. Víme dobře všichni, co za tím stojí, že to jsou lobbisté, autoprůmysl jako velká hybná páka a nátlaková skupina. Já si principielně také myslím, že tímto si ti hore akorát ani ne tak chtěli zjednodušit cestu, jak zvednout laťku v klesání stáří vozidel, ale hlavně a právě vyhovět tomu tlaku a boji mezi dovozci ojetin, krádežemi, nepoctivými prodejci překopávaných bouraných vozů a dovozci a výrobci aut. Jinak samože ty staré vozy jsou mnohdy velmi málo jezdící a sloužící jiným účelům. A že se chrlí emise do vzduchu z různých auto-moto soutěží, to se neřeší....

Já si ale myslím, že ekologie je dobrá věc, patří do světa lidí a má tam být pevně zakotvena. Člověk sám o sobě totiž často jde přes "mrtvoly". SZ sama mch. chtěla, aby výkupní ceny např. z fotovoltaiky klesly, ale parlament to neschválil, proč asi, zase lobby. A zjisti si to, než něco takového tendenčního napíšeš. Stejně je to s naší zastaralou přenosovou soustavou, která žádá investice nejen proto, že v okolních zemích se situace prostě mění, ale proto, že dnes nedostačuje mnohde i bez nových nárazových zdrojů. Jen je vhodné téma jaxi, které se může zvyditelnit a najít obětní beránek. Řepka se mi také nelíbí, už kvůli zemědělcům, zvěři, krajině ...... . To je ale zase věc zcela jiná, jsme v EU a řídíme se hore, ale zase kvůli SZ? Krapet mne to naštvalo, myslím že tímto se manipuluje s davy, to není psaní do svého blogu ..... Ale jinak ahoj a vše dobré, velorexům zdar!    [velorexrudolf]    (11. 09. 2010)
Přidat odpověď    (7)

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

VeteránKalendář
Nové články
NIPPON RETRO 2019
Muzeum českého road racingu v Hořicích
XXIII. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Cena města Jičína 2018
Jarní cena Brna 2018
Norton Dominator 650 SS
Evropský festival Route 66
Česká Tourist Trophy 2018
Kawasaki 500 H1 Mach III v ČSSR?
Setkání veteránů Holešov 2018
NOC international rally 2018
Ve stopě zlínské šestidenní 2018
I pozitivní změny v dopravě se dějí...
Star Rally 2017
Pérák 2018
Nepomucký trojúhelník 2018
X. setkání motocyklů Jawa 500 OHC
NIPPON RETRO 2018

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Motocyklové vozíky PAv
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Motocyklové vozíky PAv - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
Česká Tourist Trophy 2018
Nepomucký trojúhelník 2018
Cena města Jičína 2018
Reportáže
Pérák 2018
Česká Tourist Trophy 2017
300 zatáček Gustava Havla 2018
NIPPON RETRO 2019
X. setkání motocyklů Jawa 500 OHC
Pérák 2016
Česká Tourist Trophy 2016
III. Pohár motorových dvoukolek
NIPPON RETRO 2018
Pérák 2015
7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
Kniha Jawa Californian
Slovácký okruh 2018
300 zatáček Gustava Havla 2015
XX. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Evropský festival Route 66
Ve stopě zlínské šestidenní 2018
Jarní cena Brna 2018
Pérák 2017
Setkání veteránů Holešov
8. Sjezd Jawistů po 70 letech v Luhačovicích
   Nahoru      TISK Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš