Boxer už ne, prosím!
Autor: Jiří Bartuš
Když jsem se v posledních Českých motocyklových novinách dočetl o aktuálních novinkách z motocyklové firmy Jawa, nestačil jsem se divit. Jawa testuje nový velkoobjemový motocykl takových kvalit, jež zaručí, že už značka Jawa dále nemá být spojována s levným zbožím, nýbrž by se ráda srovnala do řady se zvučnými značkami jako jsou MV Augusta či Norton. Motocykl by měl svým pojetím nést odkaz posledního sériového čtyřtaktu jawa 500 OHC. Inu proti gustu žádný dišputát. Když se na to manageři Jawy cítí?!
Ostatně i já jsem již dávno tvrdil, plakajíce nad morálním úpadkem našeho tradičního motocyklového výrobce, že budoucí motocykly musí nějak navazovat na úspěšné typy z dob dávno minulých.
Co však mi z článku ťuklo do očí nejvíce, je kouzelné slovíčko dotace. Ano. Jawě se, asi jako mnohým jiným firmám, podařilo dosáhnout na dotace a tím zafinancovat vývoj nového motocyklu. Zdálo by se to v pořádku, kdyby z článku nevyplynul fakt, že nevzniká pouze avizovaný koncept řadového dvouválce, nýbrž i motor koncepce s protiběžnými písty. Ani se mi nechce věřit, že si v Jawě nedají s boxery pokoj. Věřím, že každému fandovi značky, se ihned vybaví děj známého výrobního dramatu Pětistovka, natočeného v roce 1948. Tehdejší scénáristé uvařili zápletku v soupeření kladných hrdinů - továrních konstruktérů se zápornými hrdiny - vnucujícími koncepci jež je továrně cizí. A to byl paradoxně motor boxer. Byl to také motor boxer, který v Jawě vyvinuli na počátku 80. let minulého století, kdy při pohledu na jinak technicky zajímavý motocykl, muselo být každému jasné, že jeho osud je předem zpečetěn. Proč jen tenkrát nepřišli s řadovým dvouválcem OHC?!
Ve světě vždy platilo pravidlo, že na vývoj a výrobu velkého motoru si firma musela nejprve vydělat. Historie motocyklových výrobců je v tomto nekompromisní. Dnes však není třeba piplat výrobní technologie ani budovat značku. Stačí získat, pardon dosáhnout, na dotace z evropských fondů a ty použít v projektech, jak jen fantazie stačí. Dotace tak například pomohou vzniku letadla, o které není ve světě zájem a které nikdy nevzlétne. nebo třeba... ale to je jedno. Utrácejte si dotace kdo chcete, v projektech v jakých chcete. Jen na boxer Jawa už konečně jednou zapomeňte, prosím.
Již na střední škole nám náš osvícený třídní učitel pan Satrapa vštěpoval moudro, že není umění vyrobit, ale prodat. Dnes v Evropě bohužel platí jiné pravidlo. Není umění vyrobit či prodat, ale dosáhnout na dotace.
Jaká asi bude nová Jawa?
|
|
|
Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.
|
DISKUSE K ČLÁNKU
|
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
|
Zodpovězená témata (5/6): |
Strana 1 / 1 |
| | Nový motor je černá kopie motoru MZ, v několika kusech přivezeného do Jawy před
roky. Jen se k tomu firma nikdy nepřizná, účel nikdy nebyl zavést do výroby
stroj ale dosáhnout na dotaci a třeba pak něco z toho získat navíc. Smutné ale
pravdivé. [Petr] (11. 08. 2011) | mám na tu MZ jinej názor , podle mě dosala Jawa dotace s podmínkou , že musí
"vykoupit program MZ" na kterym MZ krachla. [Mates] (02. 05. 2012) | Když se kouknu na tu MZ(předpokládám 1000ccm,ne 150) a srovnám to s tou údajně
špionážní fotkou,co byla v ČMN,řekl bych,že to má úplně jiný sklon válců.Takže
minimálně nové odlitky.První Jawa 175 byl také okopírovaný Villiers,DKW 125
okopíroval celý svět a komu to dnes vadí. [R.] (11. 10. 2011) | Od propuštěných zaměstnanců :-D [Petr] (21. 09. 2011) | Novy motor :
http://auto.idnes.cz/jawa-se-chysta-na-prevrat-zrusi-dvoutakty-a-stavi-litrovou-
motorku-11k-/motorky.aspx?c=A110901_104056_automoto_fdv [Martin Samson] (03. 09. 2011) | Zajímavé. Odkud máš tuto informaci? [Tomas] (13. 08. 2011) | Přidat odpověď (5) | | Umění prodat se poněkud scvrklo do umění "přesvědčit zákazníka",
nebo jinak vnutit polovičaté šmejdy. Automobilový průmysl je zářným dokladem
toho, že zákazník je až na samém konci potravního řetězce. Nasytit se musí
management /cost-cuters/Sobci, kteří hrabou pod sebe a de facto
pohřbívají celý segment luxusních vozů a značek. Svůj pomníček si
vystaví samozvaní a arogantní arbiteři elegancie -rozuměj samolibí
"designéři" co naprosto ignorují empirické poznatky a technická
omezení při návrhu čehokoli (Roomster,Fabia, předchozí generace
Megane). Nakonec nastoupí naprosto bezskurpulózní hovada "z
marketingu" a drze tvrdí, že právě ten jejich drek je nad jiné. Obyčejně
vyzvrací ještě nějakou tisíckrát omílané prázdné zaříkavadlo Ford
kinetic design, Simply clever U motocyklů je to maličko lepší, nicméně
i zde jsou patrné známky stádného chování které je nad samotný motorismus. [JzK] (02. 10. 2010) | Myslim , ze tohle je svezi , radostny a osobity prinos narozdil od ostatnich
"novodobych tanku" :
http://www.novinky.cz/auto/226644-zeneva-2011-alfa-romeo-ukazala-lehke-sportovni
-kupe-4c.html http://www.youtube.com/watch?v=VxsUfKBwGAg [Martin Samson] (02. 03. 2011) | http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=109&idtop=140556 [Martin Samson] (12. 12. 2010) | Obávám se, že britské fabriky přestaly klasické motocykly, tak jak je chápeme
dnes, tvořit v 70. letech a teprve posledních pár let se snaží na tu dobu
navázat. Nevidm důvod, proč by stejným směrem nemohla postupovat i Jawa.
Samozřejmě, že by to chtělo tomu dodat něco více. Co se týč hova kolem nás,
tak musím s politováním konstatovat, že se nacházejí všude kolem nás a jejich
počet neustále roste. [Jiří Bartuš] (02. 12. 2010) | Jasně, mě se taky mnohé nelíbí. Ale psát tady o samolibých designerech
ignorujících empirické poznatky a JB tomu nasazuje korunu když přidává něco o
kreativních lidech, kteří se nestydí prosadit hovadiny za každou cenu.. To není
příspěvek, o je opravdu zvracení. To jsou všechno práce týmů sestavených z lidí,
na které nikdo z nás tady nemá. Mimochodem oba pánové: uveďte nějaké konkrétní
příklady, ať je opravdu o čem diskutovat. Stěžovat si, že výrobci
(automobilů) neodhalují potřeby zákazníků !!! Panebože dnes je problém si
vybrat, protože nevíš co. A chce snad někdo tvrdit, že technická uroveň
současných vozidel je horší, než v minulosti??? Označovat obchodníky
hovady? Specielně v obchodu se hovado daleko nedostane. Neznám vaše profese
pánové JzK a JB, ale kdydych napsal, že ve vašich profesích pracují hovada...
Toto jsou keci do 4.cenové skupiny tomuto foru to určitě neprospívá.
Rád filozofujete pane Bartuš, ale jak můžete napsat, že "by Jawa měla
hledat cestu ke klasickému pojetí, podobně jako to dělají angličtí
výrobci". Angličtí výrobci nic nehledají. Oni to klasické pojetí již
desetiletí tvoří. [Honza l] (02. 12. 2010) | Mimochodem neprimo jeste k tematu veku/dnesni doby myslim , ze tihleti to opet
pojali spravne :
http://www.youtube.com/watch?v=_gD5pRAQH20&feature=related [Martin Samson] (02. 12. 2010) | Jiste-ze je potreba Honzo delat vsechnu praci a to tak aby jsem stacil i dnesni
konkurenci . Jenomze vsechno ma sve meze . A ja JzK pochopil tak ,
ze svym pohorsovanim se apeluje na ty , kteri jdou az za ty meze - at uz jako
vyrobci anebo jako spotrebitele . Nebo chces snad rici , ze si mame jako
spotrebitele nechat vsechno libit a nepohorsovat se ? Nepohorsovat se nad tim co
vsechno jsou schopni nam vnutit vyrobci vozidel , potravin , leku ... ?
K nasemu tematu vozidel se o teto problematice obcas castecne docteme i v
auto-moto casopisech , ale i to velice mirne . JzK , dle meho nazoru , prave
svym pohorsovanim se a hrubsimi vyrazy nasadil teto smutne pravde tu pravou
lidskou tvar . [Martin Samson] (02. 12. 2010) | Myslím, že pokud by JAWA chtěla projevit kreativitu, má nejlepší šanci při
prodeji výběhové 650. Co třeba, místo nekonečného inzerování vymyslet a vyrobit
nějakou chytrou a levnou upravu(inovaci?) která by pomohla prodat posledních pár
kousků . Co třeba aspon nějaké chromované doplnky nebo individuální zbarvení?
Něco jako " last edition" se zlatým proužkem, bělobokými pneu
a očíslovaná? [Monty] (01. 12. 2010) | Já jsem JZK pochopil. Je důležité si uvědomit, kdese v obchodním řetězci vůbec
nachází zákazník. Správně by to mělo být tak, že zákazník má určité potřeby,
které by měly firmy odhalit a jim přizpůsobit svou nabídku. V praxi to ale
funguje zcela obráceně. Tedy že firma hledá čím by převezla konkurenci, pokud se
jí ovšem nepodaří se s ní spojit a výsledky poté předloží veřejnosti tak, že je
to bylo vlastě jejich přání. K tomu potřebuje hodně kreativní lidi, teří se
nestydí prosadit hovadiny na každou cenu. Hovadinami myslím nepotřebné funkce a
designové kreace. To, že Jawa jde cestou litrového motocyklu, mi
připadá správné. Jen předem varuji před přílišnou kreativitou. Tu si mohou
dovlit Italské značky a dnes už i japonci. Ale Jawa by měla hledat cestu ke
klasickému pojetí motocyklu obdobně, jak to dělají britští výrobci. věřím, že
kombinace objem vs. klasika má v současné době šanci na úspěch. U klasických
motocyklů je navíc obrovský potenciál rozjet výrobu doplňkových kitů stylu Café
racer a podobně. Zde je třeba uplatnit trochu kreativity. U lidí je třeba
podnítit to, co fungovalo mnoho let v minulsti. Snahu o individualitu. Škoda, že
se na tom nemohu podílet. [Jiří Bartuš] (01. 12. 2010) | Já tomu Martine taky nerozumím. Vždy byli sobci, vždy se prodávaly šmejdy -nic
nového, jsou horší věci. Naopak o samolibých designerech ignorujících empirické
poznatky jsem ještě neslyšel a nevím, co si mám pod tím představit. No a ta
bezskrupulozní hovada jsou zřejmě zas ti obchodníci, kteří ale podle mého musejí
svému rozumět, protože v DNEŠNÍ konkurenci by si neškrtli (maně vzpomínám na
obchodníky z minulého režimu). Mimochodem JzK, když budeš klupovat Forda, tak se
dovíš, že označení kinetic odpovídá určitému stupni výbavy -mě na tom nic
nepobuřuje, má to smysl. Naopak nemá to smysl dál komentovat. [Honza l] (01. 12. 2010) | Ale Milo ... nepochopil jsi to ... [Martin Samson] (30. 11. 2010) | Čoveče "Jé z Ká", tys nám tady zabloudil do Boleslavi, řeč je ovšem
o Týnci. Pokud to ale myslíš vážně, smrkni sem nějaká čísla, fotky... jinak choď
zvracet na jiné stránky. [Míla] (11. 11. 2010) | Přidat odpověď (11) | | Vzhledem k tomu,že JAWA už podle mého názoru nemá síly ani na výrobu bastarda s
20 let starým podvozkem, čínským veterán motorem a taky 2O-letým
designem,nemusíme si dělat starosti, jestli bude novej motor boxer nebo řadák.
Šance ,že z Týnce něco takovýho vyjede je asi stejná,jako že tam vyrobí
raketoplán - prostě nulová. Firma,která se snaží prosperovat se chová
naprosto jinak, něž JAWA posledních 10 let. [Monty] (02. 10. 2010) | Myslím že dotacím se nikdo nediví, jak píšete , každý je dnes zná. Osobně mi ale
celý ten svět dotací přijde pokřivený. Ztímco dříve si každý na své záměry musel
normálně vydělat (a to jestli si vydělal do určité indikovalo jestli je záměr
dobrý nebo nesmyslný), dnes požádá o dotaci. Téměř na cokoliv. Zemědělec na chov
prasat, obec na nové lavičky, soukromník na nová okna ve svém domku, občanské
sdružení "Rozkoš bez rizika" (nic proti nim) na prezervativy a kurzy
němčiny pro prostitutky ... A někde z nějakého neviditelného pytle se, pokud se
zadaří, přisypou peníze. A občas něco z těch peněz někomu uvízne za nehty.
Zrovna nedávno jsem četl, jak nějaký ministr řeší dilema - schválit podezřelou
zakázku placenou z dotací EU, nebo neschválit a o dotace přijít? To je myslím
naprosto příznačné. Jakkoliv se mi to všechno příčí, sám momentálně jako
předseda společenství vlastníků prověřuji možnosti získání dotace na
rekonstrukci střechy a fasády bytového domu. Kdybych to neudělal, ostatní
vlastníci které zastupuji se mě zeptají proč jsem zahodil šanci dostat jen tak
zadarmo půl milionu a proč jim místo toho tahám ty peníze s kapes. Proto se ani
Jawě nedivím jestli možnosti dotace využívá - byli by hloupí pokud by to
neudělali. Jesli bylo 19. století označované za "století páry",
myslím že to 21. je "století dotací"... [Michal 14] (08. 12. 2010) | Nevím,proč se divíte dotacím, když je dostává každý druhý občan tohoto
státu..Sláva Jawy je v háji..,bohužel, ale minulost a její sláva vyrostla do
obludných rozměrů...Možná by komentáře měli počkat až na představený
výrobek..zatím to jsou jen dohady.... [kriz] (06. 12. 2010) | Bohužel se s Montym nedá než souhlasit. Onehdy jsem projížděl Týncem kolem Jawy
a byl to dost žalostný pohled. Ta fabrika vypadá spustle a mrtvě, přesto že
podle podobných zpráv z tisku se někde uvnitř asi stále něco děje. Je smutné, že
značka s takovou tradicí se zmůže je na to aby namontovala do svého historického
podvozku motor z číny, když ten starý dvoutaktní potomek péráka už nesplňuje
dnešní normy... Jawa 650 byla sice dobrý pokus, ale opět s cizím motorem a
většina lidí co znám z ní byla po jejím představení mírně řečeno rozpačitá. Asi
nejnadšenější reakce, kterou jsem slyšel, byla typu " ale no tak neni to
zas uplná hrůza, akorát ten vejfuk je fakt děsnej". Upřimně řečeno -
vzhledem k poměru zpracování/cena (původne myslim kolem 170 tis - kdyžtak mě
opravte) si ji mohl koupit jen hodně velký fanda značky. Přitom je vidět že
jinde to jde, stačí se podívat třeba na firmu Blata, která přitom vznikla skoro
z ničeho... [Michal14] (13. 11. 2010) | A z dotace vetsi se jiste debuziruje lepe nez z dotace mensi ...
http://www.reflex.cz/clanek/politika/38905/chcete-neco-ukrast-zazadejte-o-dotaci
-z-eu.html [Martin Samson] (13. 10. 2010) | Ano , pokud je uz system takto hloupe nastaven ... tak at se urcite
prolejva i Tyneckou Jawou ... treba prave jeji konstrukteri maji v rukavu jiste
ESO tykajici se prevratne noveho konstrukcniho reseni "BOXER"
motoru . ESO , na ktere u BMW a Hondy zatim dosud nedosli ... )))
Nee , vazne : jiste nebude daleko od pravdy , ze by s timto
"BOXER" motorem mohlo jit pouze o vykazani sirsi cinnosti pro
dosazeni dotace vetsi nez mensi ...
http://www.reflex.cz/clanek/politika/38905/chcete-neco-ukrast-zazadejte-o-dotaci
-z-eu.html [Martin Samson] (13. 10. 2010) | Diskuse o současné Jawě je o ničem. Naprosto souhlasím s Montym. [Honza l] (12. 10. 2010) | Pokud je v celé Evropě nastaven určitý systém, v našem případě se bavíme o
dotačním, tak nemůžeme vyčítat žádné firmě, že jej využije. Pokud by to totiž
neudělala, tak by v podstatě byla vůči jiným znevýhodněna. Otázkou ale je, na co
se ty dotace využijí. A já se podivuji nad tím, že dotace jsou také využívány k
hledání koncepce. Ta by, dle mého názoru, měla být dána předem a dotace by měla
pomoci v její realizaci. [Jiří Bartuš] (05. 10. 2010) | Pánové, nemá smysl to tady rozebírat. Samozřejmě, že každá dotace pokřivuje trh.
Ale nikdo v této zeni nechce čistý trh a už vůbec ne levá strana. Tak co? Dotace
na inovaci v principu nepoškozují volnou soutěž, protože je mohou dostat všichni
výrobci, pokud splní nějaké předem nastavené podmínky. A nejhroznější na
tom je, že velkou část dotací sežere aparát, který je rozděluje. Výrobce dostane
50% až po realiraci celého projektu a prokázání plánovaných parametrů. A toho
úřadování kolem je, že to za to ani nestojí. [Honza l] (05. 10. 2010) | Ovsemze . Ja jen reagoval na to , ze z dotaci se stale velkou merou dari
vyzivovat se tem , kteri adekvatne neprodukuji , tem kteri byli i v minule dobe
zvykli zit ze statni kasy ... tak ted jen presli na kasu EU [Martin Samson] (04. 10. 2010) | S těmi dotacemi to je trochu složitější, než se může zdát. Ten systém je zákeřný
v tom, že s dotacemi obecně je počítáno a smůlu pak mají ti, kterým se nepodaří
dotace získat. Podobnou paralelelou může být třeba zateplování budov
prostřednictvím dotací. Lidé zateplí za přispění dotace. Teplárně se tím sníží
odběr tepla a tak kvůli zachování zisku zvýší cenu. No a kdo na to doplatí?
Přece ti, kteří nezateplili. A nikdo se jich už nezeptá proč tak neučinili. [Jiří Bartuš] (04. 10. 2010) | Ale silu na sapani se po dotacich , tu ti darebaci maji vsichni ... [Martin Samson] (04. 10. 2010) | Přidat odpověď (11) | | Myslíte, že zrovna v případě Jawy má komu smysl zabývat se koncepcí motoru s
protiběžnými písty? Jsem toho názoru, že boxery jsou dlouhodobou doménou BMW,
která je za ty desítky let vymakala k dokonalosti. Svůj díl k využití boxerů v
motocyklech přidala i Honda modelem Goldwing, ale ta si to myslím mohla dovolit.
Ale co dnešní Jawa? [Jiří Bartuš] (05. 10. 2010) | Z hlediska logiky věci i tradice nelze jinak, než si v souvislosti s anoncovaným
možným vývojem "boxer" motoru v Jawě poklepat na čelo. Při
pohledu na zničený potenciál, jež do této značky vložili zakladatelé,
konstruktéři i "obyčejní" dělníci od dob jejího založení až do její
systémové paralýzy v podobě plánovaného hospodářství, se zřejmě nejednomu
fandovi motorismu hrnou slzy do očí. Bohužel nevěřím, že Jawa bude schopna svým
dosavadním přístupem dosáhnout na trhu (jaký to paradox že opět je to trh
nesvobodný a centrálně řízený, liší se jen souřadnice řidícího centra)
výraznějších úspěchů bez výrazné změny přístupu k vývoji, zpracování,
markentingu a všeho, co s takovým úspěchem souvisí. Přesto všechno, také ve
skrytu duše doufám, že se nějakým způsobem v duchu tradic naváže na nepřirozeně
ukončenou modelovou řadu 500 0HC a výsledek budu napjatě očekávat. Z pohledů
dnešních dnů, i pohledu mého, je podstatné dobře zvládnout vývoj motoru, design
a kvalitu zpracování, neb vše ostatní je dlouhá léta k dizpozici od zavedených
výrobců. Že to není nemožné, dokazuje zmrtvýchvstání mj. tradičních ostrovních
značek Triumph a Norton. Tak, uvidíme, s čím Jawa nakonec překvapí. [Zdendys UH] (27. 11. 2010) | Já tedy, i když se to někomu nemusí zdát, v skrytu dše Jawě fandím. Jen se
podivuji nad informacemi, které vypouští na veřejnost. Věřím, že lze postavit
motorku, která se v konkrétním, přesně daném segmentu trhu uchytí. Důležité je,
aby obchodníci přesně věděli co chtít a konstruktéři jim plně vyhověli. No
uvidíme. [Jří Bartuš] (26. 11. 2010) | Zapomeň na to Tomáši. Jestli opravdu něco stvoří, tak to nebude stát za řeč.
Tady už vlak dávno ujel a prezentace posledních let nedává žádnou šanci jakkoli
by si to tu kdekdo přál. Je to přežívání z podstaty. [Honza l] (26. 11. 2010) | Má někdo aktuální zprávy z Jawy? Myslím, že už by se něco mohlo vykrystalizovat. [Tomáš S] (25. 11. 2010) | Robertovo upřesnění terminologie je určitě zajímavé, ale taky myslím že na
podstatě věci to nic nemění. [Michal14] (24. 11. 2010) | Když budou všichni fotbalisti na světě říkat míči "KRYCHLE" ,tak
proč by ne? Vždyt BMW ve svých oficiálních materiálech tyto motory
označuje BOXER. [Monty] (19. 11. 2010) | Nevím,mně to přijde, jako kdybych tvrdil o míči,že je to kulatá kopací krychle. [Robert Váňa] (19. 11. 2010) | A není to už jen hraní se slovíčky? Když se řekne BMW BOXER, každej normální
kluk od motorek ví, o co jde. Dieselový Junkersy jsou relikvie
minulosti,kdo ze zdejších čtenářů tuší, jak to vypadalo? [monty] (19. 11. 2010) | Promiňte,že se pletu mezi takové odborníky,ale motory typu boxer s protiběžnými
písty nejsou ani tak doménou firmy BMW,jako spíše firmy Junkers,která tuto
koncepci (tj. proti sobě se pohybující písty ve společném válci)používala ve
svých vznětových motorech.Motocykly BMW používaly plochý dvouválcový motor s
protilehlými válci s čepy svírajícími úhel 180 stupňů.Jejich hlavní výhodou je
vyvážení setrvačných sil všech řádů. [Robert Váňa] (19. 11. 2010) | Naprosto souhlasím, není myslím náhoda že se boxery jinde drží celkem vyjímečně
a hlavně z tradice, ať už je to BMW nebo jeho ruské klony apod. Vývoj nového
motoru této koncepce ve firmě jako je Jawa mi přijde dost nepochopitelný. Podle
mého názoru by v případě Jawy byla jediná možnost svézt se na současné retrovlně
a přijít s nějakým pohledným a nekomplikovaným motocyklem v retrostylu, který by
odkazoval na tradici značky a nehledělo by se u něj tolik na technické parametry
a výkony. Něco jako indický Royal Enfield. Stále je u nás spousty jawa-nadšenců
kteří by možná za rozumný peníz něco takového koupili. Ale myslím že v Jawě
podle všeho nejsou schopni ani toho, natož aby vyvinuli a vyrobili nějaký nový
moderní technický trhák... [Michal14] (13. 11. 2010) | Přesně tak. Také proto mě zaujala ta zmínka o také vývoji boxeru. [Jiří Bartuš] (08. 10. 2010) | At budeme vymyslet jakekoli duvody, ciste technicky je 2valcovy boxer v motorce
prekonana konstrukce, bez realnych vyhod. To ze jsou BMW pekne a maji svoje
charisma, ze se stale vyrabi je vic veci tradice, zarputilosti a snahy dokazat,
ze i s tou koncepci lze stale drzet krok. Proto ve firme, kde boxer nema
sebemensi historii je vyvijeni takoveho zbytecneho a predem neuspesneho agregatu
zbytecne! ...u Goldwinga to má ale svoje opodstatnění, velkooběmový motor 6válec
je díky tomu uložený velice nízko [Jindra650] (08. 10. 2010) | Co se vzhledu tyce , tak by jsem byl rad aby to u mozne budouci Jawy
urcite nedopadlo jako u Moto-Guzzi V7 Racer - vzdyt to je barevna saskarna pro
male deti ... ale vim a chapu , ze na nekterych trzich ( zejmena v USA )
tohleto na odbyt pujde ... Prece mnohem podobnejsi historii je
stroha Moto-Guzzi V7 Classic , na kterou by jsem pouze nandal dolu zalomena
sportovni riditka . Ale nejlepe se to dle meho soudu povedlo
Triumphu s modelem THRUXTON 900 , proste ta krasna strohost - to je ono .
Nejlepe jej videt nazivo , nez na obrazku na netu . [Martin Samson] (06. 10. 2010) | Přidat odpověď (13) | | Dokázal bych jednoduše na příkladech oponovat každé větě z úvahy nahoře. Za
všechny tam uvedené myšlenky jen k té poslední. Naprosto není pravda, že není
umění vyrobit.... Naopak stále platí, že dobrý výrobek se prodává sám. Opravte
prosím pana Satrapu. [Lada] (02. 10. 2010) | to zas bude fiasko,jako všechny jejich hrozivý výrobky současné doby.je to
národní ostuda,už jen to jak to tam vypadá a funguje.lepší to důstojně
ukončit,než ,,takovýdle umírání od nohou'' [jaromir-noskov] (14. 10. 2010) | To si teda nemyslím, denně se o tom přesvědčuju. Hlavně v JAWĚ to s
výrobou nepřehánějí,a nevěřím tomu, že by dokázali vyrobit(a hlavně
vyvinout!)celý nový motor . [Monty] (05. 10. 2010) | Legrační Monty. Když už jsi přispěchal na pomoc p. JB napiš popravdě. Taky si
myslíš, že není umění vyrobit? [Lada] (05. 10. 2010) | Já své články píši zejména proto, abych přiměl čtenáře zamyslet se. A těm, kteří
mají chuť se k tématu vyjádřit dávám prostor v diskusi pod článkem. Bohužel naše
společnost se ve své většině chová jako stádo a přijímá rozhodnutí shora jen se
skoněnou hlavou. Mým záměrem však není vytvářet nějakou rebelii. Mě stačí,
když se lidé zamyslí. [Jiří Bartuš] (05. 10. 2010) | Martine, Monty, nemám proč být dotčený. Je to diskusní forum a když čtu
nesmysly, tak mi to prostě nedá nereagovat (podobně jako vy reagujete na
technické nesmysly). Samozřejmě, zejména p. Bartuš může psát co chce -a jemu lze
oponovat jen opatrně -jestli vůbec? Rád se nechám poučit. [Honza l] (05. 10. 2010) | A hlavně - tohle jsou stránky pana Bartuše - takže si sem může psát, co ho
napadne,nemyslíte? A my ostatní to bud budeme číst a třeba i
diskutovat, nebo budem sledovat něco jinýho,třeba "amateri.cz"? [Monty] (04. 10. 2010) | Samozrejme . To jen Honza I je stale nejaky dotceny a zaujaty ... [Martin Samson] (04. 10. 2010) | Toto jsou stránky o veteránech a historii, nebojte. Bohužel současný svět se
ubírá směrem, který nereflektuje žádné historické souvislosti a na ty se já
snažím upozornit. Většina historických vozidel u nás je značky Jawa. Je tedy
nasnadě, že aktuální dění v této firmě zajímá i mnoho těch, kteří jinak
současnou produkci motocyklových výrobců nesledují. O své si říká i sám výrobce,
když se při tvorbě nového modelu odkazuje na model z 50. let. [Jiří Bartuš] (04. 10. 2010) | Ještě líp pane Bartuš. Já myslel, že tyto stránky jsou o veteránech... a on Jára
Cimrman. [Honza l] (04. 10. 2010) | Bohužel nemohu jít s každým na pivo a tak píši články, jako námět k diskutování,
zde. Doufám, že přiměji čtenáře k hlubším úvahám o fungování současného
systému fungování EU, který dle mého názoru popírá veškeré zásady rovných
příležitostí v podnikání a vede evropské státy nebezpečným směrem. [Jiří Bartuš] (03. 10. 2010) | Jirko Bartuši ,članek o hovnu... to samý jako kdyby jsme řešily jawu v hospodě
při 5 pivu. [Ládis] (03. 10. 2010) | Ani jeden nevyvracíte, že JE umění vyrobit. Samozřejmě myšleno kvalitu za dobrou
cenu a ne cokoli. A logicky -úspěšně prodávat kvalitní výrobky je menší umění,
než úspěšně prodávat šmejdy. [Lada] (03. 10. 2010) | K tématu nám blízkému - kolikrát více se prodá laciného nářadí v porovnáním se
značkovým (ne nutně opravdu kvalitním)? [JzK] (02. 10. 2010) | Tvrzení, že dobré zboží se prodá samo, je stejný nesmysl jako tvrzení, že špatné
zboží nikdo nekoupí. Netvrdím, že je to tak správné, ale je to bohužel fakt.
Nemám to podloženo žádnými výzkumy. Jen jsem to vypozoroval z běžného denního
života. [Jiří Bartuš] (02. 10. 2010) | Přidat odpověď (14) | |
Nezodpovězená témata (1/6): | | This is what I think about this:
http://anigifmation.com/smuggest-guy-in-the-world/ [bimboe80] (19. 05. 2014) |
|
| Pouze pro založení nového diskusního tématu |
|
|
|