MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG           24.9.2019 11:09         
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
Logo MotoMagazínuNáhradní díly na motocykly Jawa a ČZ - Panelka, Pérák, Kývačka, Pionýr, Velorex, Mustang

| Magazín - Blog novinek a zajímavostí ze světa, historie, cest, stodol a garáží | Péče o pneumatiky pro veterány |

          Boxer už ne, prosím!


  Autor: Jiří Bartuš

  Když jsem se v posledních Českých motocyklových novinách dočetl o aktuálních novinkách z motocyklové firmy Jawa, nestačil jsem se divit. Jawa testuje nový velkoobjemový motocykl takových kvalit, jež zaručí, že už značka Jawa dále nemá být spojována s levným zbožím, nýbrž by se ráda srovnala do řady se zvučnými značkami jako jsou MV Augusta či Norton. Motocykl by měl svým pojetím nést odkaz posledního sériového čtyřtaktu jawa 500 OHC. Inu proti gustu žádný dišputát. Když se na to manageři Jawy cítí?!
  Ostatně i já jsem již dávno tvrdil, plakajíce nad morálním úpadkem našeho tradičního motocyklového výrobce, že budoucí motocykly musí nějak navazovat na úspěšné typy z dob dávno minulých.

  Co však mi z článku ťuklo do očí nejvíce, je kouzelné slovíčko dotace. Ano. Jawě se, asi jako mnohým jiným firmám, podařilo dosáhnout na dotace a tím zafinancovat vývoj nového motocyklu. Zdálo by se to v pořádku, kdyby z článku nevyplynul fakt, že nevzniká pouze avizovaný koncept řadového dvouválce, nýbrž i motor koncepce s protiběžnými písty. Ani se mi nechce věřit, že si v Jawě nedají s boxery pokoj. Věřím, že každému fandovi značky, se ihned vybaví děj známého výrobního dramatu Pětistovka, natočeného v roce 1948. Tehdejší scénáristé uvařili zápletku v soupeření kladných hrdinů - továrních konstruktérů se zápornými hrdiny - vnucujícími koncepci jež je továrně cizí. A to byl paradoxně motor boxer. Byl to také motor boxer, který v Jawě vyvinuli na počátku 80. let minulého století, kdy při pohledu na jinak technicky zajímavý motocykl, muselo být každému jasné, že jeho osud je předem zpečetěn. Proč jen tenkrát nepřišli s řadovým dvouválcem OHC?!

  Ve světě vždy platilo pravidlo, že na vývoj a výrobu velkého motoru si firma musela nejprve vydělat. Historie motocyklových výrobců je v tomto nekompromisní. Dnes však není třeba piplat výrobní technologie ani budovat značku. Stačí získat, pardon dosáhnout, na dotace z evropských fondů a ty použít v projektech, jak jen fantazie stačí. Dotace tak například pomohou vzniku letadla, o které není ve světě zájem a které nikdy nevzlétne. nebo třeba... ale to je jedno. Utrácejte si dotace kdo chcete, v projektech v jakých chcete. Jen na boxer Jawa už konečně jednou zapomeňte, prosím.

  Již na střední škole nám náš osvícený třídní učitel pan Satrapa vštěpoval moudro, že není umění vyrobit, ale prodat. Dnes v Evropě bohužel platí jiné pravidlo. Není umění vyrobit či prodat, ale dosáhnout na dotace.

Jaká asi bude nová Jawa?
Oldtimer festival 2009



Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.


DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
Zodpovězená témata (6/6): Strana 1 / 1
 Nový motor je černá kopie motoru MZ, v několika kusech přivezeného do Jawy před roky. Jen se k tomu firma nikdy nepřizná, účel nikdy nebyl zavést do výroby stroj ale dosáhnout na dotaci a třeba pak něco z toho získat navíc. Smutné ale pravdivé.    [Petr]    (11. 08. 2011)
 mám na tu MZ jinej názor , podle mě dosala Jawa dotace s podmínkou , že musí "vykoupit program MZ" na kterym MZ krachla.    [Mates]    (02. 05. 2012)
 Když se kouknu na tu MZ(předpokládám 1000ccm,ne 150) a srovnám to s tou údajně špionážní fotkou,co byla v ČMN,řekl bych,že to má úplně jiný sklon válců.Takže minimálně nové odlitky.První Jawa 175 byl také okopírovaný Villiers,DKW 125 okopíroval celý svět a komu to dnes vadí.    [R.]    (11. 10. 2011)
 Od propuštěných zaměstnanců :-D    [Petr]    (21. 09. 2011)
 Novy motor :
http://auto.idnes.cz/jawa-se-chysta-na-prevrat-zrusi-dvoutakty-a-stavi-litrovou- motorku-11k-/motorky.aspx?c=A110901_104056_automoto_fdv    [Martin Samson]    (03. 09. 2011)
 Zajímavé. Odkud máš tuto informaci?    [Tomas]    (13. 08. 2011)
Přidat odpověď    (5)
 Umění prodat se poněkud scvrklo do umění "přesvědčit zákazníka", nebo jinak vnutit polovičaté šmejdy. Automobilový průmysl je zářným dokladem toho, že zákazník je až na samém konci potravního řetězce. Nasytit se musí management /cost-cuters/Sobci, kteří hrabou pod sebe a de facto pohřbívají celý segment luxusních vozů a značek. Svůj pomníček si vystaví samozvaní a arogantní arbiteři elegancie -rozuměj samolibí "designéři" co naprosto ignorují empirické poznatky a technická omezení při návrhu čehokoli (Roomster,Fabia, předchozí generace Megane). Nakonec nastoupí naprosto bezskurpulózní hovada "z marketingu" a drze tvrdí, že právě ten jejich drek je nad jiné. Obyčejně vyzvrací ještě nějakou tisíckrát omílané prázdné zaříkavadlo Ford kinetic design, Simply clever U motocyklů je to maličko lepší, nicméně i zde jsou patrné známky stádného chování které je nad samotný motorismus.    [JzK]    (02. 10. 2010)
 Myslim , ze tohle je svezi , radostny a osobity prinos narozdil od ostatnich "novodobych tanku" :
http://www.novinky.cz/auto/226644-zeneva-2011-alfa-romeo-ukazala-lehke-sportovni -kupe-4c.html
http://www.youtube.com/watch?v=VxsUfKBwGAg    [Martin Samson]    (02. 03. 2011)
  http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=109&idtop=140556    [Martin Samson]    (12. 12. 2010)
 Obávám se, že britské fabriky přestaly klasické motocykly, tak jak je chápeme dnes, tvořit v 70. letech a teprve posledních pár let se snaží na tu dobu navázat. Nevidm důvod, proč by stejným směrem nemohla postupovat i Jawa. Samozřejmě, že by to chtělo tomu dodat něco více.
Co se týč hova kolem nás, tak musím s politováním konstatovat, že se nacházejí všude kolem nás a jejich počet neustále roste.    [Jiří Bartuš]    (02. 12. 2010)
 Jasně, mě se taky mnohé nelíbí. Ale psát tady o samolibých designerech ignorujících empirické poznatky a JB tomu nasazuje korunu když přidává něco o kreativních lidech, kteří se nestydí prosadit hovadiny za každou cenu.. To není příspěvek, o je opravdu zvracení. To jsou všechno práce týmů sestavených z lidí, na které nikdo z nás tady nemá. Mimochodem oba pánové: uveďte nějaké konkrétní příklady, ať je opravdu o čem diskutovat.
Stěžovat si, že výrobci (automobilů) neodhalují potřeby zákazníků !!! Panebože dnes je problém si vybrat, protože nevíš co. A chce snad někdo tvrdit, že technická uroveň současných vozidel je horší, než v minulosti???
Označovat obchodníky hovady? Specielně v obchodu se hovado daleko nedostane. Neznám vaše profese pánové JzK a JB, ale kdydych napsal, že ve vašich profesích pracují hovada...
Toto jsou keci do 4.cenové skupiny tomuto foru to určitě neprospívá.
Rád filozofujete pane Bartuš, ale jak můžete napsat, že "by Jawa měla hledat cestu ke klasickému pojetí, podobně jako to dělají angličtí výrobci". Angličtí výrobci nic nehledají. Oni to klasické pojetí již desetiletí tvoří.    [Honza l]    (02. 12. 2010)
 Mimochodem neprimo jeste k tematu veku/dnesni doby myslim , ze tihleti to opet pojali spravne :
http://www.youtube.com/watch?v=_gD5pRAQH20&feature=related    [Martin Samson]    (02. 12. 2010)
 Jiste-ze je potreba Honzo delat vsechnu praci a to tak aby jsem stacil i dnesni konkurenci . Jenomze vsechno ma sve meze .

A ja JzK pochopil tak , ze svym pohorsovanim se apeluje na ty , kteri jdou az za ty meze - at uz jako vyrobci anebo jako spotrebitele .
Nebo chces snad rici , ze si mame jako spotrebitele nechat vsechno libit a nepohorsovat se ? Nepohorsovat se nad tim co vsechno jsou schopni nam vnutit vyrobci vozidel , potravin , leku ... ?

K nasemu tematu vozidel se o teto problematice obcas castecne docteme i v auto-moto casopisech , ale i to velice mirne . JzK , dle meho nazoru , prave svym pohorsovanim se a hrubsimi vyrazy nasadil teto smutne pravde tu pravou lidskou tvar .    [Martin Samson]    (02. 12. 2010)
 Myslím, že pokud by JAWA chtěla projevit kreativitu, má nejlepší šanci při prodeji výběhové 650. Co třeba, místo nekonečného inzerování vymyslet a vyrobit nějakou chytrou a levnou upravu(inovaci?) která by pomohla prodat posledních pár kousků . Co třeba aspon nějaké chromované doplnky nebo individuální zbarvení?
Něco jako " last edition" se zlatým proužkem, bělobokými pneu a očíslovaná?    [Monty]    (01. 12. 2010)
 Já jsem JZK pochopil. Je důležité si uvědomit, kdese v obchodním řetězci vůbec nachází zákazník. Správně by to mělo být tak, že zákazník má určité potřeby, které by měly firmy odhalit a jim přizpůsobit svou nabídku. V praxi to ale funguje zcela obráceně. Tedy že firma hledá čím by převezla konkurenci, pokud se jí ovšem nepodaří se s ní spojit a výsledky poté předloží veřejnosti tak, že je to bylo vlastě jejich přání. K tomu potřebuje hodně kreativní lidi, teří se nestydí prosadit hovadiny na každou cenu. Hovadinami myslím nepotřebné funkce a designové kreace.

To, že Jawa jde cestou litrového motocyklu, mi připadá správné. Jen předem varuji před přílišnou kreativitou. Tu si mohou dovlit Italské značky a dnes už i japonci. Ale Jawa by měla hledat cestu ke klasickému pojetí motocyklu obdobně, jak to dělají britští výrobci. věřím, že kombinace objem vs. klasika má v současné době šanci na úspěch. U klasických motocyklů je navíc obrovský potenciál rozjet výrobu doplňkových kitů stylu Café racer a podobně. Zde je třeba uplatnit trochu kreativity. U lidí je třeba podnítit to, co fungovalo mnoho let v minulsti. Snahu o individualitu. Škoda, že se na tom nemohu podílet.    [Jiří Bartuš]    (01. 12. 2010)
 Já tomu Martine taky nerozumím. Vždy byli sobci, vždy se prodávaly šmejdy -nic nového, jsou horší věci. Naopak o samolibých designerech ignorujících empirické poznatky jsem ještě neslyšel a nevím, co si mám pod tím představit. No a ta bezskrupulozní hovada jsou zřejmě zas ti obchodníci, kteří ale podle mého musejí svému rozumět, protože v DNEŠNÍ konkurenci by si neškrtli (maně vzpomínám na obchodníky z minulého režimu). Mimochodem JzK, když budeš klupovat Forda, tak se dovíš, že označení kinetic odpovídá určitému stupni výbavy -mě na tom nic nepobuřuje, má to smysl. Naopak nemá to smysl dál komentovat.    [Honza l]    (01. 12. 2010)
 Ale Milo ... nepochopil jsi to ...    [Martin Samson]    (30. 11. 2010)
 Čoveče "Jé z Ká", tys nám tady zabloudil do Boleslavi, řeč je ovšem o Týnci. Pokud to ale myslíš vážně, smrkni sem nějaká čísla, fotky... jinak choď zvracet na jiné stránky.    [Míla]    (11. 11. 2010)
Přidat odpověď    (11)
 Vzhledem k tomu,že JAWA už podle mého názoru nemá síly ani na výrobu bastarda s 20 let starým podvozkem, čínským veterán motorem a taky 2O-letým designem,nemusíme si dělat starosti, jestli bude novej motor boxer nebo řadák.
Šance ,že z Týnce něco takovýho vyjede je asi stejná,jako že tam vyrobí raketoplán - prostě nulová.
Firma,která se snaží prosperovat se chová naprosto jinak, něž JAWA posledních 10 let.    [Monty]
    (02. 10. 2010)
 Myslím že dotacím se nikdo nediví, jak píšete , každý je dnes zná. Osobně mi ale celý ten svět dotací přijde pokřivený. Ztímco dříve si každý na své záměry musel normálně vydělat (a to jestli si vydělal do určité indikovalo jestli je záměr dobrý nebo nesmyslný), dnes požádá o dotaci. Téměř na cokoliv. Zemědělec na chov prasat, obec na nové lavičky, soukromník na nová okna ve svém domku, občanské sdružení "Rozkoš bez rizika" (nic proti nim) na prezervativy a kurzy němčiny pro prostitutky ... A někde z nějakého neviditelného pytle se, pokud se zadaří, přisypou peníze. A občas něco z těch peněz někomu uvízne za nehty. Zrovna nedávno jsem četl, jak nějaký ministr řeší dilema - schválit podezřelou zakázku placenou z dotací EU, nebo neschválit a o dotace přijít? To je myslím naprosto příznačné.
Jakkoliv se mi to všechno příčí, sám momentálně jako předseda společenství vlastníků prověřuji možnosti získání dotace na rekonstrukci střechy a fasády bytového domu. Kdybych to neudělal, ostatní vlastníci které zastupuji se mě zeptají proč jsem zahodil šanci dostat jen tak zadarmo půl milionu a proč jim místo toho tahám ty peníze s kapes. Proto se ani Jawě nedivím jestli možnosti dotace využívá - byli by hloupí pokud by to neudělali.
Jesli bylo 19. století označované za "století páry", myslím že to 21. je "století dotací"...    [Michal 14]    (08. 12. 2010)
 Nevím,proč se divíte dotacím, když je dostává každý druhý občan tohoto státu..Sláva Jawy je v háji..,bohužel, ale minulost a její sláva vyrostla do obludných rozměrů...Možná by komentáře měli počkat až na představený výrobek..zatím to jsou jen dohady....    [kriz]    (06. 12. 2010)
 Bohužel se s Montym nedá než souhlasit. Onehdy jsem projížděl Týncem kolem Jawy a byl to dost žalostný pohled. Ta fabrika vypadá spustle a mrtvě, přesto že podle podobných zpráv z tisku se někde uvnitř asi stále něco děje. Je smutné, že značka s takovou tradicí se zmůže je na to aby namontovala do svého historického podvozku motor z číny, když ten starý dvoutaktní potomek péráka už nesplňuje dnešní normy... Jawa 650 byla sice dobrý pokus, ale opět s cizím motorem a většina lidí co znám z ní byla po jejím představení mírně řečeno rozpačitá. Asi nejnadšenější reakce, kterou jsem slyšel, byla typu " ale no tak neni to zas uplná hrůza, akorát ten vejfuk je fakt děsnej". Upřimně řečeno - vzhledem k poměru zpracování/cena (původne myslim kolem 170 tis - kdyžtak mě opravte) si ji mohl koupit jen hodně velký fanda značky. Přitom je vidět že jinde to jde, stačí se podívat třeba na firmu Blata, která přitom vznikla skoro z ničeho...    [Michal14]    (13. 11. 2010)
 A z dotace vetsi se jiste debuziruje lepe nez z dotace mensi ...

http://www.reflex.cz/clanek/politika/38905/chcete-neco-ukrast-zazadejte-o-dotaci -z-eu.html    [Martin Samson]    (13. 10. 2010)
 Ano ,
pokud je uz system takto hloupe nastaven ... tak at se urcite prolejva i Tyneckou Jawou ... treba prave jeji konstrukteri maji v rukavu jiste ESO tykajici se prevratne noveho konstrukcniho reseni "BOXER" motoru .
ESO , na ktere u BMW a Hondy zatim dosud nedosli ... )))

Nee , vazne :
jiste nebude daleko od pravdy , ze by s timto "BOXER" motorem mohlo jit pouze o vykazani sirsi cinnosti pro dosazeni dotace vetsi nez mensi ...
http://www.reflex.cz/clanek/politika/38905/chcete-neco-ukrast-zazadejte-o-dotaci -z-eu.html    [Martin Samson]    (13. 10. 2010)
 Diskuse o současné Jawě je o ničem. Naprosto souhlasím s Montym.    [Honza l]    (12. 10. 2010)
 Pokud je v celé Evropě nastaven určitý systém, v našem případě se bavíme o dotačním, tak nemůžeme vyčítat žádné firmě, že jej využije. Pokud by to totiž neudělala, tak by v podstatě byla vůči jiným znevýhodněna. Otázkou ale je, na co se ty dotace využijí. A já se podivuji nad tím, že dotace jsou také využívány k hledání koncepce. Ta by, dle mého názoru, měla být dána předem a dotace by měla pomoci v její realizaci.    [Jiří Bartuš]    (05. 10. 2010)
 Pánové, nemá smysl to tady rozebírat. Samozřejmě, že každá dotace pokřivuje trh. Ale nikdo v této zeni nechce čistý trh a už vůbec ne levá strana. Tak co? Dotace na inovaci v principu nepoškozují volnou soutěž, protože je mohou dostat všichni výrobci, pokud splní nějaké předem nastavené podmínky.
A nejhroznější na tom je, že velkou část dotací sežere aparát, který je rozděluje. Výrobce dostane 50% až po realiraci celého projektu a prokázání plánovaných parametrů. A toho úřadování kolem je, že to za to ani nestojí.    [Honza l]    (05. 10. 2010)
 Ovsemze .
Ja jen reagoval na to , ze z dotaci se stale velkou merou dari vyzivovat se tem , kteri adekvatne neprodukuji , tem kteri byli i v minule dobe zvykli zit ze statni kasy ... tak ted jen presli na kasu EU    [Martin Samson]    (04. 10. 2010)
 S těmi dotacemi to je trochu složitější, než se může zdát. Ten systém je zákeřný v tom, že s dotacemi obecně je počítáno a smůlu pak mají ti, kterým se nepodaří dotace získat.
Podobnou paralelelou může být třeba zateplování budov prostřednictvím dotací. Lidé zateplí za přispění dotace. Teplárně se tím sníží odběr tepla a tak kvůli zachování zisku zvýší cenu. No a kdo na to doplatí? Přece ti, kteří nezateplili. A nikdo se jich už nezeptá proč tak neučinili.    [Jiří Bartuš]    (04. 10. 2010)
 Ale silu na sapani se po dotacich , tu ti darebaci maji vsichni ...    [Martin Samson]    (04. 10. 2010)
Přidat odpověď    (11)
 Myslíte, že zrovna v případě Jawy má komu smysl zabývat se koncepcí motoru s protiběžnými písty? Jsem toho názoru, že boxery jsou dlouhodobou doménou BMW, která je za ty desítky let vymakala k dokonalosti. Svůj díl k využití boxerů v motocyklech přidala i Honda modelem Goldwing, ale ta si to myslím mohla dovolit. Ale co dnešní Jawa?    [Jiří Bartuš]    (05. 10. 2010)
 Z hlediska logiky věci i tradice nelze jinak, než si v souvislosti s anoncovaným možným vývojem "boxer" motoru v Jawě poklepat na čelo.
Při pohledu na zničený potenciál, jež do této značky vložili zakladatelé, konstruktéři i "obyčejní" dělníci od dob jejího založení až do její systémové paralýzy v podobě plánovaného hospodářství, se zřejmě nejednomu fandovi motorismu hrnou slzy do očí. Bohužel nevěřím, že Jawa bude schopna svým dosavadním přístupem dosáhnout na trhu (jaký to paradox že opět je to trh nesvobodný a centrálně řízený, liší se jen souřadnice řidícího centra) výraznějších úspěchů bez výrazné změny přístupu k vývoji, zpracování, markentingu a všeho, co s takovým úspěchem souvisí. Přesto všechno, také ve skrytu duše doufám, že se nějakým způsobem v duchu tradic naváže na nepřirozeně ukončenou modelovou řadu 500 0HC a výsledek budu napjatě očekávat. Z pohledů dnešních dnů, i pohledu mého, je podstatné dobře zvládnout vývoj motoru, design a kvalitu zpracování, neb vše ostatní je dlouhá léta k dizpozici od zavedených výrobců. Že to není nemožné, dokazuje zmrtvýchvstání mj. tradičních ostrovních značek Triumph a Norton. Tak, uvidíme, s čím Jawa nakonec překvapí.    [Zdendys UH]    (27. 11. 2010)
 Já tedy, i když se to někomu nemusí zdát, v skrytu dše Jawě fandím. Jen se podivuji nad informacemi, které vypouští na veřejnost. Věřím, že lze postavit motorku, která se v konkrétním, přesně daném segmentu trhu uchytí. Důležité je, aby obchodníci přesně věděli co chtít a konstruktéři jim plně vyhověli. No uvidíme.    [Jří Bartuš]    (26. 11. 2010)
 Zapomeň na to Tomáši. Jestli opravdu něco stvoří, tak to nebude stát za řeč. Tady už vlak dávno ujel a prezentace posledních let nedává žádnou šanci jakkoli by si to tu kdekdo přál. Je to přežívání z podstaty.    [Honza l]    (26. 11. 2010)
 Má někdo aktuální zprávy z Jawy? Myslím, že už by se něco mohlo vykrystalizovat.    [Tomáš S]    (25. 11. 2010)
 Robertovo upřesnění terminologie je určitě zajímavé, ale taky myslím že na podstatě věci to nic nemění.    [Michal14]    (24. 11. 2010)
 Když budou všichni fotbalisti na světě říkat míči "KRYCHLE" ,tak proč by ne?

Vždyt BMW ve svých oficiálních materiálech tyto motory označuje BOXER.    [Monty]    (19. 11. 2010)
 Nevím,mně to přijde, jako kdybych tvrdil o míči,že je to kulatá kopací krychle.    [Robert Váňa]    (19. 11. 2010)
 A není to už jen hraní se slovíčky? Když se řekne BMW BOXER, každej normální kluk od motorek ví, o co jde.

Dieselový Junkersy jsou relikvie minulosti,kdo ze zdejších čtenářů tuší, jak to vypadalo?    [monty]    (19. 11. 2010)
 Promiňte,že se pletu mezi takové odborníky,ale motory typu boxer s protiběžnými písty nejsou ani tak doménou firmy BMW,jako spíše firmy Junkers,která tuto koncepci (tj. proti sobě se pohybující písty ve společném válci)používala ve svých vznětových motorech.Motocykly BMW používaly plochý dvouválcový motor s protilehlými válci s čepy svírajícími úhel 180 stupňů.Jejich hlavní výhodou je vyvážení setrvačných sil všech řádů.    [Robert Váňa]    (19. 11. 2010)
 Naprosto souhlasím, není myslím náhoda že se boxery jinde drží celkem vyjímečně a hlavně z tradice, ať už je to BMW nebo jeho ruské klony apod. Vývoj nového motoru této koncepce ve firmě jako je Jawa mi přijde dost nepochopitelný. Podle mého názoru by v případě Jawy byla jediná možnost svézt se na současné retrovlně a přijít s nějakým pohledným a nekomplikovaným motocyklem v retrostylu, který by odkazoval na tradici značky a nehledělo by se u něj tolik na technické parametry a výkony. Něco jako indický Royal Enfield. Stále je u nás spousty jawa-nadšenců kteří by možná za rozumný peníz něco takového koupili. Ale myslím že v Jawě podle všeho nejsou schopni ani toho, natož aby vyvinuli a vyrobili nějaký nový moderní technický trhák...    [Michal14]    (13. 11. 2010)
 Přesně tak. Také proto mě zaujala ta zmínka o také vývoji boxeru.    [Jiří Bartuš]    (08. 10. 2010)
 At budeme vymyslet jakekoli duvody, ciste technicky je 2valcovy boxer v motorce prekonana konstrukce, bez realnych vyhod. To ze jsou BMW pekne a maji svoje charisma, ze se stale vyrabi je vic veci tradice, zarputilosti a snahy dokazat, ze i s tou koncepci lze stale drzet krok. Proto ve firme, kde boxer nema sebemensi historii je vyvijeni takoveho zbytecneho a predem neuspesneho agregatu zbytecne! ...u Goldwinga to má ale svoje opodstatnění, velkooběmový motor 6válec je díky tomu uložený velice nízko    [Jindra650]    (08. 10. 2010)
 Co se vzhledu tyce ,
tak by jsem byl rad aby to u mozne budouci Jawy urcite nedopadlo jako u Moto-Guzzi V7 Racer - vzdyt to je barevna saskarna pro male deti ... ale vim a chapu , ze na nekterych trzich ( zejmena v USA ) tohleto na odbyt pujde ...

Prece mnohem podobnejsi historii je stroha Moto-Guzzi V7 Classic , na kterou by jsem pouze nandal dolu zalomena sportovni riditka .

Ale nejlepe se to dle meho soudu povedlo Triumphu s modelem THRUXTON 900 , proste ta krasna strohost - to je ono . Nejlepe jej videt nazivo , nez na obrazku na netu .    [Martin Samson]    (06. 10. 2010)
Přidat odpověď    (13)
 Dokázal bych jednoduše na příkladech oponovat každé větě z úvahy nahoře. Za všechny tam uvedené myšlenky jen k té poslední. Naprosto není pravda, že není umění vyrobit.... Naopak stále platí, že dobrý výrobek se prodává sám. Opravte prosím pana Satrapu.    [Lada]    (02. 10. 2010)
 to zas bude fiasko,jako všechny jejich hrozivý výrobky současné doby.je to národní ostuda,už jen to jak to tam vypadá a funguje.lepší to důstojně ukončit,než ,,takovýdle umírání od nohou''    [jaromir-noskov]    (14. 10. 2010)
 To si teda nemyslím, denně se o tom přesvědčuju.

Hlavně v JAWĚ to s výrobou nepřehánějí,a nevěřím tomu, že by dokázali vyrobit(a hlavně vyvinout!)celý nový motor .    [Monty]    (05. 10. 2010)
 Legrační Monty. Když už jsi přispěchal na pomoc p. JB napiš popravdě. Taky si myslíš, že není umění vyrobit?    [Lada]    (05. 10. 2010)
 Já své články píši zejména proto, abych přiměl čtenáře zamyslet se. A těm, kteří mají chuť se k tématu vyjádřit dávám prostor v diskusi pod článkem. Bohužel naše společnost se ve své většině chová jako stádo a přijímá rozhodnutí shora jen se skoněnou hlavou.
Mým záměrem však není vytvářet nějakou rebelii. Mě stačí, když se lidé zamyslí.    [Jiří Bartuš]    (05. 10. 2010)
 Martine, Monty, nemám proč být dotčený. Je to diskusní forum a když čtu nesmysly, tak mi to prostě nedá nereagovat (podobně jako vy reagujete na technické nesmysly). Samozřejmě, zejména p. Bartuš může psát co chce -a jemu lze oponovat jen opatrně -jestli vůbec? Rád se nechám poučit.    [Honza l]    (05. 10. 2010)
 A hlavně - tohle jsou stránky pana Bartuše - takže si sem může psát, co ho napadne,nemyslíte?

A my ostatní to bud budeme číst a třeba i diskutovat, nebo budem sledovat něco jinýho,třeba "amateri.cz"?    [Monty]    (04. 10. 2010)
 Samozrejme .
To jen Honza I je stale nejaky dotceny a zaujaty ...    [Martin Samson]    (04. 10. 2010)
 Toto jsou stránky o veteránech a historii, nebojte. Bohužel současný svět se ubírá směrem, který nereflektuje žádné historické souvislosti a na ty se já snažím upozornit. Většina historických vozidel u nás je značky Jawa. Je tedy nasnadě, že aktuální dění v této firmě zajímá i mnoho těch, kteří jinak současnou produkci motocyklových výrobců nesledují. O své si říká i sám výrobce, když se při tvorbě nového modelu odkazuje na model z 50. let.    [Jiří Bartuš]    (04. 10. 2010)
 Ještě líp pane Bartuš. Já myslel, že tyto stránky jsou o veteránech... a on Jára Cimrman.    [Honza l]    (04. 10. 2010)
 Bohužel nemohu jít s každým na pivo a tak píši články, jako námět k diskutování, zde.
Doufám, že přiměji čtenáře k hlubším úvahám o fungování současného systému fungování EU, který dle mého názoru popírá veškeré zásady rovných příležitostí v podnikání a vede evropské státy nebezpečným směrem.    [Jiří Bartuš]    (03. 10. 2010)
 Jirko Bartuši ,članek o hovnu... to samý jako kdyby jsme řešily jawu v hospodě při 5 pivu.    [Ládis]    (03. 10. 2010)
 Ani jeden nevyvracíte, že JE umění vyrobit. Samozřejmě myšleno kvalitu za dobrou cenu a ne cokoli. A logicky -úspěšně prodávat kvalitní výrobky je menší umění, než úspěšně prodávat šmejdy.    [Lada]    (03. 10. 2010)
 K tématu nám blízkému - kolikrát více se prodá laciného nářadí v porovnáním se značkovým (ne nutně opravdu kvalitním)?    [JzK]    (02. 10. 2010)
 Tvrzení, že dobré zboží se prodá samo, je stejný nesmysl jako tvrzení, že špatné zboží nikdo nekoupí. Netvrdím, že je to tak správné, ale je to bohužel fakt. Nemám to podloženo žádnými výzkumy. Jen jsem to vypozoroval z běžného denního života.    [Jiří Bartuš]    (02. 10. 2010)
Přidat odpověď    (14)

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

VeteránKalendář
Nové články
NIPPON RETRO 2019
Muzeum českého road racingu v Hořicích
XXIII. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Cena města Jičína 2018
Jarní cena Brna 2018
Norton Dominator 650 SS
Evropský festival Route 66
Česká Tourist Trophy 2018
Kawasaki 500 H1 Mach III v ČSSR?
Setkání veteránů Holešov 2018
NOC international rally 2018
Ve stopě zlínské šestidenní 2018
I pozitivní změny v dopravě se dějí...
Star Rally 2017
Pérák 2018
Nepomucký trojúhelník 2018
X. setkání motocyklů Jawa 500 OHC
NIPPON RETRO 2018

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Motocyklové vozíky PAv
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Motocyklové vozíky PAv - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
Česká Tourist Trophy 2018
Nepomucký trojúhelník 2018
Cena města Jičína 2018
Reportáže
Pérák 2018
Česká Tourist Trophy 2017
300 zatáček Gustava Havla 2018
NIPPON RETRO 2019
X. setkání motocyklů Jawa 500 OHC
Pérák 2016
Česká Tourist Trophy 2016
III. Pohár motorových dvoukolek
NIPPON RETRO 2018
Pérák 2015
7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
Kniha Jawa Californian
Slovácký okruh 2018
300 zatáček Gustava Havla 2015
XX. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Evropský festival Route 66
Ve stopě zlínské šestidenní 2018
Jarní cena Brna 2018
Pérák 2017
Setkání veteránů Holešov
8. Sjezd Jawistů po 70 letech v Luhačovicích
   Nahoru      TISK Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš