MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly           23.5.2022 12:37         
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
MotoMagazínInzerujte na MotoMagazínu

| Magazín - Blog novinek a zajímavostí ze světa, historie, cest, stodol a garáží | Péče o pneumatiky pro veterány |
  Reklamí sdělení



Rezavá nádrž umí zničit i motor!


Podívejte se, jak se zbavit rzi jednou provždy.




Fotografie

Ucpaná čerpadla, poškozený karburátor nebo dokonce rozbitý-poškozený motor. To všechno dokáže způsobit zrezlá nádrž. Oprava takových závad vás vyjde i na desítky tisíc korun. Stačí přitom málo a podobným problémům se vyhnete. Řešením je renovace palivové nádrže.

Problémy se zrezlou nádrží umí motoristům dost zkomplikovat život a provětrat peněženku. Potvrdí vám to majitelé motocyklových veteránů nebo starých aut, která dlouho stála v garáži.

Právě oni se totiž s korodující nádrží a usazeninama setkávají nejčastěji.

Pokud přitom opravu podcení a rez ignoroují nebo ji ledabile odstraní pouze omlátí v míchačce, zadělávají si na velké problémy nebo se Koroze se totiž brzy objeví znovu.

Na vině bývá benzin

Jak je možné, že se rez v nádrži objeví, i když je v benzinu olej ?

Stačí natankovat palivo obsahující etanol a nechat stroj nějakou dobu stát. Etanol na sebe naváže vodu, která se usadí na dně nádrže a vytvoří rez. A ta se postupně rozšíří po celé nádrži a ucpe i:

  • palivová čerpadla a vstřikovače
  • nebo palivové kohouty, trysky a vzdušníky karburátoru.


    Navíc způsobuje také oxidaci jehlových ventilků a slitin hliníku. A to je zkáza pro váš motor!

    Spolehlivým způsobem, jak podobným problémům zabránit, je renovace palivové nádrže. Při ní se rez odstraní nejen mechanicky, ale i chemicky. A díky následnému ošetření nádrže kaučukovou hmotou se jen tak znovu neobjeví.

    Využijete hrubou sílu i chemii

    Správný postup při opravách palivové nádrže má několik kroků. Vše začíná už úvodní prohlídkou a přípravou nádrže na odrezení. Do ní spadá například:

  • vyklepání promáčklin, rozříznutí (rozpůlení nádrže nádrže a její následné svaření)
  • svářečské práce,
  • chromování a lakování
  • nebo prohlídka endoskopem.


    Pokud byste chtěli nádrž pochromovat nebo nalakovat, klepat až po renovaci, mohli byste poškodit kaučukovou vrstvu. A právě ta je při opravách základním prvkem, který vaši nádrž ochrání před korozí.

    Kaučuk: základ opravy palivových nádrží

    Po úvodních krocích renovace následuje hrubé odstranění rzi a chemické odmaštění i odrezení.

    Jakmile je koroze pryč, musíte nádrž důkladně vypláchnout, vysušit a zabalit do nepropustné fólie.

    Pak už přichází čas na to hlavní – vylití nádrže kaučukem. K němu je potřeba speciální kaučuková hmota, kterou nalijete do nádrže a pomalým otáčením ji rozlijete po celé vnitřní ploše.

    Následně musíte přebytečný kaučuk vylít a nádrž otáčením vysušit. Zajistíte tím, že bude kaučuková hmota rovnoměrně rozlitá po celé nádrži.

    Potom už stačí jen:

  • protáhnout závity,
  • nádrž rozbalit,
  • vyleštit
  • a nechat 9 dní vyschnout.


    Tato doba je přitom zcela zásadní. Pokud schnutí uspěcháte a nalijete do nádrže benzin nebo jinou tekutinu, můžete ji znovu poškodit.

    Vyplatí se spoléhat na profesionály

    Při renovaci palivové nádrže je důležitá hlavně důkladnost. Když jakýkoliv krok tohoto postupu podceníte, něco opomenete nebo přehlédnete nějakou drobnost, zaděláte si na další poškození nádrže. A tomu se chcete vyhnout.

    Bezpečnější je proto svěřit opravu profesionálům. Z naší zkušenosti můžeme doporučit například Vladimírovy renovace ve Střelicích u Brna. Dokáží si poradit s renovacemi a opravami nejrůznějších nádrží – do motocyklů, osobních i nákladních aut, fréz, člunů i malých lodí.

    Navíc nabízí kompletní renovace motocyklů. Pokud tedy získáte veterána, kterého potřebujete „hodit do gala”, vyřešíte vše najednou. A bez zbytečných starostí!

    https://renovace-jawa.cz/sluzby-a-produkty/oprava-palivovych-nadrzi/





  • Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.


    DISKUSE K ČLÁNKU
    Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

    NOVÉ TÉMA
    Pouze pro založení nového diskusního tématu
    Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
     Jméno:     
     E-mail:     
    Nutno vyplnit text a jméno
    Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

    Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
    Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

    Komerční inzerce
    Renovace a oprava nejrůznějších palivových nádrží navíc umí hodit vašeho veterána do gala.
    Nové články
    Poznatky z renovace Suzuki GS 1000 E
    Kývačka s motorem DKW
    Kývačka
    Druhá soutěž lidových vozítek a scooterů
    První soutěž lidových vozítek a scooterů
    300 zatáček Gustava Havla + IRRC 2021
    Výstava lidových vozítek
    Yamaha XJ 600
    Lidové vozítko v nálezovém stavu
    Jak na rez v nádrži?
    Co dokáže udělat prodloužený zadní blatník?
    Yamaha FZR 600
    ČZ 150 C v lidovém provedení
    ČZ 150 C v červeném provedení
    Představení Hondy CBX 1000
    Technická lahůdka ze země úsměvů
    Kouzlo japonských motocyklových přístrojů
    10. Sjezd Jawistů po 70 letech v Luhačovicích

    PODPOŘTE NÁS
    SDÍLENÍM ČLÁNKU

    MotoMagazín na facebooku


    Témata
    INZERCE     Nový inzerát
    Japonské motocykly
    Poválečné motocykly ČZ
    Jawa Pérák
    Motocykly JAWA 500 OHC
    Motocykly JAWA Bizon
    Lidová vozítka
    Vozítka Velorex
    Manet 90
    Kniha vozítka Velorex
    Motocyklové vozíky
    Motocyklové vozíky PAv
    Mopedy Stadion
    Sidecary VELOREX
    Videoarchiv
    Francouzské motocykly
    Literatura
    OILMASTER
    MotoMagazín na Youtube
    MotoMagazín na Rajčeti
    Motocyklové vozíky PAv - oficiální stránky knihy
      Oficiální stránky knihy
    Jawa Californian - oficiální stránky knihy
      Oficiální stránky knihy
      Dodatky knihy
      Fan club Velorex
    Vrchní, zdrhni!
    www.jawadily.cz
    Žebříček článků
    Ve stopě zlínské šestidenní 2020
    X. setkání motocyklů Jawa 500 OHC
    Brno Revival 2019
    NIPPON RETRO 2021
    NIPPON RETRO 2019
    Česká Tourist Trophy 2017
    Kniha Jawa Californian
    III. Pohár motorových dvoukolek
    Suzuki GSF 1200 Bandit
    Klasici do 500 a 750 cm3 na České Tourist Trophy 2019
    Bugatti Grand Prix Zlín 2021
    Pérák 2017
    Česká Tourist Trophy 2018
    Pérák 2018
    Nepomucký trojúhelník 2018
    Classic Show 2015
    Setkání veteránů Holešov 2017
    Česká Tourist Trophy 2016
    Slovácký okruh 2018
    Setkání veteránů Holešov
    7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
    Cena města Jičína 2018
    Oldtimer Festival 2016
    300 zatáček Gustava Havla + IRRC 2021
    300 zatáček Gustava Havla 2015
    Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš