MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly           10.8.2022 14:00         
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
MotoMagazínInzerujte na MotoMagazínu

| Magazín - Blog novinek a zajímavostí ze světa, historie, cest, stodol a garáží | Péče o pneumatiky pro veterány |

          Honda CB1100


  Autor: Jiří Bartuš

   aktualizováno 29.11.2013

  Novinku, v podobě inovovaného modelu CB1100, představila Honda na domácí půdě, na Tokio Motor Show. Jak typické pro model, který odkazuje na legendární CB750, poprvé představený na Tokio Motor Show v roce 1968. Nový model CB1100 EX, který přináší drátěný výplet kol a dvojici výfuků, je zjevnou reakcí na hlasy, které se ozývaly ze všech stran. CB1100 je krásný a dokonalý motocykl. Jenže pro mnoho lidí, kteří se o jeho koupi zajímají, jsou litá kola a jeden výfuk až příliš velikou modernou.

Honda CB1100 EX


  A aby to byla Honda jak se patří, dostala nová CX navíc i rychloběžný 6. převodový stupeň. Jak typické, že největší motocyklový výrobce na světě, dokáže i do nejnovějších modelů zhmotnit myšlenky, které prosazoval zakladatel firmy Soichiro Honda. Nezbývá než hluboce smeknout.




  Retro edice motocyklů jsou dnes na celém světě velice populární. Bylo jen otázkou, kdy i největší světový výrobce motocyklů vsadí na retro vlnu. Stalo se tak v roce 2007, kdy Honda představila motocykl Honda CB 1100. Evropští zájemci však přišly zkrátka, protože motocykl začal být prodáván jen v USA a Austrálii. Příští rok se ale dočkáme i v Evropě. Honda na veletrhu Intermot v Mnichově představila modelovou verzi pro evropský trh.

  V případě Hondy je zajímavé, jaké odkazy na minulost, se snaží dnešním motoristům naservírovat. Honda je historicky známá svým vizionářským myšlením, kdy hned několikrát představila model, který určil směr na mnoho let dopředu. Vzpomeňme na legendární CB750 či Goldwing 1000. Na druhou stranu se motocykly Honda vždy vyznačovaly jistými tradičními prvky, které zůstávaly beze změny, na japonské poměry, až nečekaně dlouho. mělo to svůj smysl. Soichiro Honda byl nejen veliký vizionář, ale též velice dobrý obchodník, který uměl ve správný okamžik vsadit vše na jednu kartu a zároveň se držel hesla "co je dobré, neměň". Což je pochopitelné, neboť astronomické částky vložené do vývoje se mohly vrátit díky dlouhodobé propracované sériové výrobě.

  Jinak velmi povedený retro motocykl Honda CB 1100 může být pro ortodoxního fanouška značky jistým zklamáním. Rozhodně nezklame volba použitých materiálů a množství chromovaných dílů. Zklamáním může být spíše v tom, na jaké období se Honda svým modelem odkazuje. Použití litých kol, provedení DOHC hlavy válců a tvar nádrže dává tušit odkaz na konec let sedmdesátých, na místo konce let šedesátých, jak by se dalo předpokládat. Ono je to ale pochopitelné. Je těžké se odkazovat na motocykl, který byl ve své době tak progresivní, že se ve výrobě, bez podstatných změn, udržel celé desetiletí. U Hondy CB 1100 jde právě spíše jen o vhodné skloubení tradičních prvků v kompaktní celek.

  V souvislosti s retro vlnou je třeba poukázat i na fakt, že Honda vyráběla retro motocykl v době, kdy slovo retro ještě nikdo ani neznal. Její model CB 500 T z let 1975-1976 v sobě nesl poměrně přesvědčivý odkaz na britský styl šedesátých let.  více |

  Hondě nezbývá než poděkovat za další pěkný motocykl na trhu a motocyklu popřát úspěšné přijetí na Evropském trhu. A pokud retro vlna neopadne a evropští zákonodárci zcela nezblázní, mohou se v Hondě s inspirací poohlédnout ještě o dalších deset let zpátky.

  Představení Hondy CB1100 na oficiálních stránkách Honda: www.honda.cz


  Oficiální reklama na serveru youtube.com z roku 2010:



Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.


DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

Komerční inzerce
Renovace a oprava nejrůznějších palivových nádrží navíc umí hodit vašeho veterána do gala.
Nové články
Poznatky z renovace Suzuki GS 1000 E
Kývačka s motorem DKW
Kývačka
Druhá soutěž lidových vozítek a scooterů
První soutěž lidových vozítek a scooterů
300 zatáček Gustava Havla + IRRC 2021
Výstava lidových vozítek
Yamaha XJ 600
Lidové vozítko v nálezovém stavu
Jak na rez v nádrži?
Co dokáže udělat prodloužený zadní blatník?
Yamaha FZR 600
ČZ 150 C v lidovém provedení
ČZ 150 C v červeném provedení
Představení Hondy CBX 1000
Technická lahůdka ze země úsměvů
Kouzlo japonských motocyklových přístrojů
10. Sjezd Jawistů po 70 letech v Luhačovicích

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Lidová vozítka
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Motocyklové vozíky PAv
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Motocyklové vozíky PAv - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
Setkání veteránů Holešov
Česká Tourist Trophy 2016
300 zatáček Gustava Havla 2015
Klasici do 500 a 750 cm3 na České Tourist Trophy 2019
7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
Classic Show 2015
III. Pohár motorových dvoukolek
Pérák 2015
Ve stopě zlínské šestidenní 2020
Bugatti Grand Prix Zlín 2021
Pérák 2016
Brno Revival 2019
Nepomucký trojúhelník 2018
Zlínská Historic Rally
Česká Tourist Trophy 2017
300 zatáček Gustava Havla
Pérák 2017
XIX. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Oldtimer Festival 2016
Česká Tourist Trophy — IRRC
300 zatáček Gustava Havla 2018
Star Rally 2017
Grand Prix Bugatti 2019
300 zatáček Gustava Havla 2019
Veteráni Moravským Slováckem 2016
Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš