MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly           4.7.2020 07:06         
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
Logo MotoMagazínuNáhradní díly na motocykly Jawa a ČZ - Panelka, Pérák, Kývačka, Pionýr, Velorex, Mustang

| Magazín - Blog novinek a zajímavostí ze světa, historie, cest, stodol a garáží | Péče o pneumatiky pro veterány |
  Tak jsme se z tisku dozvěděli, že německý autoklub dospěl, na základě provedených měření, k závěru, že zavedení nejvyšší dovolené rychlosti 30 km/h v některých německých městech nejenže nesníží objem vypuštěných emisí, ale naopak jej zvýší. Dle shodné zprávy by spíše pomohlo zavést opatření pro zvýšení plynulosti dopravy za pomoci inteligentního řízení. To je tedy zpráva. To zase někdo objevil Ameriku. Nejásejme však. Taková zjištění zůstanou v našich končinách zcela jistě bez odezvy. Na rozhodnutí o inteligentním řízení dopravy musejí být k dispozici inteligentní lidé a ty se u nás na odpovědných pozicích jaksi nevyskytují. K tomu je u nás instalování dopravních značek omezujících maximální rychlost na 30 km/h velice populární. Ono je totiž mnohem snazší omezovat, než dělat opak. Ani vlastně nevím, jakým vhodným slovem popsat opak omezování. Slyšeli jste snad někdy o povolování vyšší rychlosti ve snaze o snížení objemu vypouštěných emisí? Takové opatření by u nás nedovolil žádný politik, i kdyby mu to doporučovalo devět z deseti vědců.



Zatracené třicítky




  Autor: Jiří Bartuš



  K tomuto článku mě přiměla instalace dopravních značek 30 km/h ve Zlíně, platící na úseku dlouhém přibližně 50 metrů, kterým po několik měsíců denně projíždím stejně jako tisíce dalších řidičů. Stálo někomu za to, udělat z tisíců řidičů piráty silnic?



Dokument


  Zákon o provozu na pozemních komunikacích praví. V obci je maximální povolená rychlost 50 km/h, mimo obec 90 km/h, na silnici pro motorová vozidla 110 km/h a na dálnicích 130 km/h O tom, zda by nebylo rozumné v některých případech rychlostní limit zvýšit můžeme sáhodlouze diskutovat, přičemž vždy to bude jen diskuse, protože měnit rychlostní maxima zákonodárný sbor této země nikdy nedovolí. Na druhou stranu, o snižování rychlostního limitu se pro mnohá určitá místa nediskutuje a rovnou koná. A koná kde kdo. Stát, obce, stavaři a kde kdo jiný. A výsledek? Naše silnice jsou doslova zavaleny omezeními o jejichž smyslu lze v mnoha případech s úspěchem polemizovat. Typickým příkladem budiž omezování maximální povolené rychlosti v místech stavebních úprav, kde žádné viditelné úpravy neprobíhají. A nemyslím tím jen omezení o víkendech a v noci, kdy stavbaři nepracují. Myslím též omezení, která stavaři zavedou půl roku před zahájením realizace stavby, aby si snad na ně řidiči s předstihem zvykli. A to, že omezení rychlosti často nekončí spolu se stavbou, ale až na nejbližší křižovatce vzdálené stovky metrů, je zřejmě jen důsledek snahy o snížení nákladů, které by další dopravní značka ukončující omezení, neúměrně zvedla.

Dokument
O tom, že nesmyslené snižování maximální povolené rychlostí má u nás svou tradici, se můžete přesvědčit v glose, která vyšla v časopise Motocykl v roce 1950. Tehdy bylo zvykem snižovat maximální povolenou rychlost na 15 km/h. Dnešní úředníci mají na co navazovat...


  Řidiči asi nevíce nenáviděné omezení, které se poslední době, podezřele až příliš často používá, bývá omezení na 30 km/h Jaká asi bývá úvaha před zavedením takto radikálního omezení? 50 km/h je v obci natolik vysoká rychlost, že je třeba ji snížit? Pokud by se využilo značky 40 km/h, tak by ji řidiči jistě nerespektovali a tak tam šoupneme rovnou 30 km/ h Tohoto omezení se již řidiči leknou a sníží rychlost alespoň na těch nějakých 40 km/h Nehledě na to, že městská policie bude moci snadněji přinést do obecní kasičky nějaké to přilepšení. Že by úvahy ohledně omezení rychlosti probíhaly třeba takto?



  Zdalipak si někdo vůbec zkusil jet třicetikilometrovou rychlostí s dnes běžným automobilem? K tomu v hustém provozu, který dnes na silnicích vládne? Kolik nebezpečných situací vzniklo jen tím, že vozidla v koloně musela kvůli omezení brzdit? Kolik hluku a emisí vzniklo je kvůli takovému omezení?

30


  Základním pravidlem bezpečné a rychlé dopravy jej její plynulost. Jakékoli omezení maximální povolené rychlosti s sebou přinese s omezení plynulosti dopravy a to se projeví mnoha výše jmenovanými nepříznivými faktory. Řeší toto vůbec někdo? Tedy mimo německého autoklubu.

  Poznámka. Ještě větším zlem, než jsou dopravní značky 30 km/hod je používání příčných prahů. To je ale námět na některé další povídání.


Dokument
Omezování rychlosti jízdy, jak se zdá, nemá limity. Věřím, že v tomto případě jde jen o raritu, která nenalezne následovatele.









Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.


DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

VeteránKalendář
Nové články
Sraz patinovek a bastlů
NIPPON RETRO 2020
Renovace motocyklu Jawa 350 typ Californian II z výrobní série pro Ministerstvo vnitra
Kawasaki Z H2 a nová Čechie-Böhmerland
Velorex 1960
Vozítko Super laminát
Lidová vozítka
Branná 2018
Oleje pro klasické motocykly
Velká kniha o motocyklech
ČZ 250 Custom Mk. II
Pneumatiky pro klasické motocykly
ČZ 250 Custom
Česká Tourist Trophy - IRRC 2019
Je třeba bát se dovozové STK?
Veteránisty čekají změny?!
Klasici do 500 a 750 cm3 na České Tourist Trophy 2019
Motorkářská doba temna

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Lidová vozítka
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Motocyklové vozíky PAv
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Motocyklové vozíky PAv - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
Branná 2018
300 zatáček Gustava Havla 2019
Česká Tourist Trophy 2017
300 zatáček Gustava Havla 2018
Česká Tourist Trophy 2018
Česká Tourist Trophy 2016
Jarní cena Brna 2018
NIPPON RETRO 2018
III. Pohár motorových dvoukolek
Ve stopě zlínské šestidenní 2018
Cena města Jičína 2018
7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
Pérák 2016
Sraz patinovek a bastlů
Pérák 2015
Nepomucký trojúhelník 2018
XX. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
X. setkání motocyklů Jawa 500 OHC
NIPPON RETRO 2019
300 zatáček Gustava Havla 2015
Barum Czech Rally Zlín 2019
Setkání veteránů Holešov
Pérák 2019
Pérák 2018
Slovácký okruh 2018
   Nahoru      TISK Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš