MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG           19.7.2019 11:56         
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
Logo MotoMagazínuNáhradní díly na motocykly Jawa a ČZ - Panelka, Pérák, Kývačka, Pionýr, Velorex, Mustang

| Magazín - Blog novinek a zajímavostí ze světa, historie, cest, stodol a garáží | Péče o pneumatiky pro veterány |
Foto

        Kam kráčí prodej historických vozidel a dílů?


  Autor: Jiří Bartuš

  Sezóna skončila a před námi je již jen poslední z velkých burz. Po dvou letech opět přinášíme malé zamyšlení nad situací v prodeji historického šrotu.

  Ceny opět a stále rostou. Ano, to zní velice logicky a nemá smysl se hluboce pídit po příčinách. Ty nejsou ani tak v otevření se světu vstupem do Evropské unie, ale spíše ve faktorech jako jsou rostoucí životní úroveň a vzdalující se zajímavá minulost. Tím mám na mysli zejména to, že do stáří určeného historickým vozidlům vstupují ty, jenž vznikly v 70. a 80. letech a ty až na výjimky nejsou sběratelsky nijak zajímavé. Tedy myšleno vozidla vyráběná v Československu. Vozidla vyráběná v těchto letech ve vyspělých zemích jsou naopak technicky a sběratelsky velice zajímavá, avšak pro našince je jejich provoz a renovace velikým dobrodružstvím. Logicky se tedy zvedají ceny ještě donedávna běžně dostupných vozidel 50. a 60. let.


  Trhu s historickými vozidly navíc stále velice ubližuje špatná legislativa a zejména hrozivá situace v dění mezi organizacemi sdružujícími příznivce historické techniky. Jisté oživení trhu přinesla expanze internetové aukční síně Aukro, avšak její potenciál stále není zcela využit.

  Chotusice 28.7.2007

Foto Foto Foto

  Jak se vyvíjí situace mezi burzami zaměřenými na historická vozidla?

V čele oblíbenosti a návštěvnosti je stále čtveřice burz. Sezónu burz každoročně otevírá tradiční velmi oblíbená zimní burza ve Zloníně. Na špici se v poslední době dostala brněnská Mototechna pořádaná v kultivovaném prostředí výstaviště na jaře a na podzim. Bohužel ani výstaviště není připraveno pojmout rychle veliké množství motorizovaných návštěvníků a tak se ráno na přístupových cestách k výstavišti tvoří dlouhé kolony vozidel. Kladenské burza pořádaná již třikrát do roka změnila místo. Největší investici prodělala burza v Chotusicích pořádaná šestkrát do roka a to i včetně oblíbeného předvánočního termínu. Veliký pozemek s upravenými cestami a plochami pro prodej značně vylepšil kulturu prodeje. Kde jsou doby plácání se v rozbředlém bahništi. Bohužel chotusická burza láká mnoho prodejců veteše. Nemyslím, že by to bylo nějak příliš na škodu. Alespoň si na své přijdou i drahé polovičky motoristických nadšenců.

  Brno 22.3.2008

Foto Foto Foto

  Množství regionálních burz přináší v podstatě shodné poznatky jako burzy velké. Pouze se odehrávají na malých pozemcích a navštěvuje je menší množství prodejců a nakupujících.

Foto   A jak to vlastně chodí na našich burzách? Prodej je téměř výhradně realizován v sobotu ráno. Příjezd prodejcům je však téměř vždy umožněn již v pátek večer. Kdo je navštěvuje pravidelně, nemůže si nevšimnout mnoha stále stejných tváří prodejců. A taktéž jejich charakteristickému chování. Je zcela běžné, že ti, jenž přijedou s předstihem již v pátek večer, obejdou brzy ráno prodejce a nakoupí žádané zboží. Toto obratem nabízí na vlastním prodejním místě během dopoledne s patřičnou přirážkou. Po sobotním poledni nastane rychlý úbytek návštěvníků a taktéž i prodejců. Veškeré nákupy tedy probíhají v časovém presu a to má přímý vliv na ceny, které burzy produkují.

  Chotusice 26.7.2008

Foto Foto Foto
Foto Foto Foto

A jak se snaží organizátoři tomuto jevu čelit? V podstatě jen v Brně nabídnou mimo vlastní burzu i výstavu historických vozidel. Je však jasné, že to nestačí. Udržet návštěvníky delší čas by jistě mohlo pořádání aukcí či odborných seminářů. Otázkou je, zda již jsou na to naši veteránisté vyspělí a zda by vůbec byla vůle pořadatelů se tímto směrem ubírat. Jistě by bylo přínosem podívat se, jak na to jdou pořadatelé burz na západ od našich hranic. To je však námět na nějaké další povídání.

  Brno 18.10.2008

Foto Foto Foto
Foto Foto Foto
Foto Foto Foto
Foto Foto Foto
Foto Foto


Foto



Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.


DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
Zodpovězená témata (2/2): Strana 1 / 1
 možná by bylo lepší pane Bartuš kdyby jste se již raději nevyjadřoval...jinak plně souhlasím s Jirkou a Rosťou    [Aleš]    (21. 12. 2014)
 Mno, pane Aleš, jestli jste nepochopil, článkek je 6 let starý, asi máte nejaký problém, bych to tak viděl. Že by šmelinář?
Jo, šmelinářů se vyrojilo, někteří si dnes už i zakládají renovátorské dílny, páč co s tema dílama, co mají nasyslený a uzurpený, navíc obchod s dovozovými replikami stále kvete /to bohužel prokaučovali místní výrobci/..... nic proti, každému co jeho.....Ale napadat autora článku, mi přijde primitivní :)))    [zdenek]    (22. 12. 2014)
 A komu by prospělo, kdybych se zde nevyjadřoval?    [Jiří Bartuš]    (21. 12. 2014)
Přidat odpověď    (2)
 Na burzy jsem jezdíval za komančů, to byl pro mně vždycky horor, brzo ráno vstát po tahu. A jak vidím moc se toho nezměnilo. Tenkrát taky každý pospíchal byt odpoledne už doma, ale podle mě by si to měli návštěvníci i prodejci užít, bez stresu a brát to spíš jako muzejní výstavku a dívat se na detaily, a při tom i nakupovat nebo prodávat.    [tusakvlasta]    (14. 12. 2008)
 Já osobně bych burzu v Brně tolik nepreferoval.Ale jim hraje do karet prostředí.To znamená není to daleko od hranic,příjezdové cesty včetně dálnice,vyasfaltovaný prostor včetně sociálního zázemí a potom Brno jako město včetně všemožných lákadel(taky něco pro drahé plovičky...)A myslím si,že při větším využití krytých hal by tam jednou mohla být burza jako v Mannheimu.Bohužel za vším jsou peníze...Takže burzy beru jako společenskou událost přístupnou bohatým i chudým,těšení a setkání se známými či vytvoření nových známých,obrovskou strojařskou všehochutí(až to někdy mozek nebere),pěkný holky a že jich je,něco dobrého na zub,občas i velká legrace-jako na Kladně,kde při prodeji grilovaných kuřat(a velice dobrých)byl člen obsluhy ,,unaven,, a matematika při kasírování tím pádem rovněž,a v neposlední řadě se snažím každý rok podívat někam na burzu,kde jsem ještě nebyl-a že to jsou někdy pěkný dálky.A když se občas podaří něco sehnat,tak se radost násobí.Jak s oblibou manželka říká,že dobíjím baterky...Mimochodem,když jsme v tom Brně,navštivili jste místní perfektní technické muzeum?    [jirka]    (20. 12. 2008)
 Konkrétně v Brně nesmí chybět párek v rohlíku. Ti kluci z Brna to je mají zmáklé ani nejlépe ze všech.    [Jiří Bartuš]    (20. 12. 2008)
 Já na některé burzy jezdím pravidelně a užívám si to prolézání jednotlivých stánků a když najdu něco co mne zajímá a jsem ochoten cenu akceptovat tak to beru.samozřejmě nesmí chybět tradiční klobása a když odjíždím s prázdnou tak se nic neděje,aspoň jsem se pokochal historií a občas potkal někoho známého.    [Rosťa]    (18. 12. 2008)
Přidat odpověď    (3)

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

VeteránKalendář
Nové články
NIPPON RETRO 2019
Muzeum českého road racingu v Hořicích
XXIII. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Cena města Jičína 2018
Jarní cena Brna 2018
Norton Dominator 650 SS
Evropský festival Route 66
Česká Tourist Trophy 2018
Kawasaki 500 H1 Mach III v ČSSR?
Setkání veteránů Holešov 2018
NOC international rally 2018
Ve stopě zlínské šestidenní 2018
I pozitivní změny v dopravě se dějí...
Star Rally 2017
Pérák 2018
Nepomucký trojúhelník 2018
X. setkání motocyklů Jawa 500 OHC
NIPPON RETRO 2018

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Motocyklové vozíky PAv
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Motocyklové vozíky PAv - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
Cena města Jičína 2018
Česká Tourist Trophy 2016
Pérák 2016
300 zatáček Gustava Havla 2018
III. Pohár motorových dvoukolek
Nepomucký trojúhelník 2018
Pérák 2018
NIPPON RETRO 2018
Česká Tourist Trophy 2017
Česká Tourist Trophy 2018
Reportáže
NIPPON RETRO 2019
300 zatáček Gustava Havla 2015
XX. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
Pérák 2015
300 zatáček Gustava Havla
Jarní cena Brna 2018
X. setkání motocyklů Jawa 500 OHC
Ve stopě zlínské šestidenní 2018
Barum Czech Rally Zlín 2017
Oldtimer Festival 2016
Setkání veteránů Holešov
Kniha Jawa Californian
Veteráni Moravským Slováckem 2016
   Nahoru      TISK Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš