MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly           1.10.2020 20:39         
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
MotoMagazínwww.mototechnik.cz

| Reportáže | II. čínské motocyklové dobrodružství Petra Hošťálka |
Autokemp U splavu Hovězí, Vsetínské vrchy 2.7.2016


Pérák 2016




  Autor: Jiří Bartuš


  Na počátek července má již tradičně rezervovaný termín sraz motocyklů Jawa Pérák. Tak jako v předchozích ročnících, tak i při letošním pátém, nachystal Tonda Válek alias Čáryfuk soutěžní jízdu kopcovitou krajinou východní Moravy. Absolvovat přes 120 kilometrů v kopcovitém terénu vsetínských vrchů, navíc za extrémně horkého počasí, nebyla žádná sranda, zvláště když mnoho jezdců mělo z předchozích dnů absolvovány stovky kilometrů v sedle a stejná porce je čekala i v případě nedělního návratu domů. Ten kdo alespoň část trasy absolvoval musel uznat, že pořadatelský tým si musel dát opravdu hodně práce s plánováním závodní trasy, protože pro trasu byly vybrány cesty a cestičky vedoucí nádhernou přírodou s mnoha malebnými zákoutími. Klasik by řekl, že nejlepší pohled na naší krajinu je ze sedla starého motocyklu.


  Na počátek července má již tradičně rezervovaný termín sraz motocyklů Jawa Pérák. Tak jako v předchozích ročnících, tak i při letošním pátém, nachystal Tonda Válek alias Čáryfuk soutěžní jízdu kopcovitou krajinou východní Moravy. Absolvovat přes 120 kilometrů v kopcovitém terénu vsetínských vrchů, navíc za extrémně horkého počasí, nebyla žádná sranda, zvláště když mnoho jezdců mělo z předchozích dnů absolvovány stovky kilometrů v sedle a stejná porce je čekala i v případě nedělního návratu domů. Ten kdo alespoň část trasy absolvoval musel uznat, že pořadatelský tým si musel dát opravdu hodně práce s plánováním závodní trasy, protože pro trasu byly vybrány cesty a cestičky vedoucí nádhernou přírodou s mnoha malebnými zákoutími. Klasik by řekl, že nejlepší pohled na naší krajinu je ze sedla starého motocyklu.

  Upřímně lituji náhodných turistů a cyklistů, kteří byli v prudkých stoupáních nuceni okusit vůni dýmu linoucího se z dvoutaktních strojů. Vše zlé však může být i pro něco dobré. Alespoň tak mohli na vlastní kůži pocítit rozdíl, jakého se v oblasti výfukových plynů dosáhlo v uplynulých 70 let. Tehdy šel z výfuků dým modrý, na rozdíl od dnešních moderních dieslů, ze kterých se při akceleraci valí dým černý.

  Věřím, že všichni účastníci s povděkem kvitovali kvalitu zázemí, které poskytl kemp U splavu v Hovězí. Toto konstatování může vyznít jako fráze, ale kvalita zázemí je pro konání tohoto druhu setkání plní zásadní roli a v případě srazu péráku nelze konstatovat, že byla splněna na jedničku. V podstatě si nešlo nepovšimnout panující všeobecné spokojenosti.

  Letošní 70. výročí zahájení sériové výroby nejúspěšnějšího československého motocykly, Jawy Pérák, nemohlo být oslaveno lépe. Jawy a jejich majitelé svými výkony jasně dokázaly, že Péráci z našich silnic jen tak nezmizí. A to ani kdyby se ekologové a další jim podobní škodiči na hlavu stavěli.


Fotogalerie
 
  « Zobrazit fotografii v plném rozlišení »  



Náhledy fotografií
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii
Zobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografiiZobrazit fotografii



  VeteránKalendář:  www.veterankalendar.cz




Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.


DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

VeteránKalendář
Nové články
Yamaha FZ 750
Ve stopě zlínské šestidenní 2020
Pérák 2020
XXXVIII. Nepomucký trojúhelník
Sraz patinovek a bastlů
NIPPON RETRO 2020
Renovace motocyklu Jawa 350 typ Californian II z výrobní série pro Ministerstvo vnitra
Kawasaki Z H2 a nová Čechie-Böhmerland
Velorex 1960
Vozítko Super laminát
Lidová vozítka
Branná 2018
Oleje pro klasické motocykly
Velká kniha o motocyklech
ČZ 250 Custom Mk. II
Pneumatiky pro klasické motocykly
ČZ 250 Custom
Česká Tourist Trophy - IRRC 2019

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Lidová vozítka
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Motocyklové vozíky PAv
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Motocyklové vozíky PAv - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
Branná 2018
Ve stopě zlínské šestidenní 2020
XXXVIII. Nepomucký trojúhelník
Pérák 2015
Setkání veteránů Holešov
Pérák 2016
8. Sjezd Jawistů po 70 letech v Luhačovicích
Česká Tourist Trophy 2017
300 zatáček Gustava Havla 2015
III. Pohár motorových dvoukolek
300 zatáček Gustava Havla 2019
Česká Tourist Trophy - IRRC 2019
Slovácký okruh 2018
7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
Jarní cena Brna 2018
Česká Tourist Trophy 2016
Setkání veteránů Holešov 2017
NIPPON RETRO 2018
Veteráni Moravským Slováckem 2016
X. setkání motocyklů Jawa 500 OHC
300 zatáček Gustava Havla 2017
Czech Drive 2018
Barum Czech Rally Zlín 2019
300 zatáček Gustava Havla
Pérák 2017
   Nahoru      TISK Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš