MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Magazín Čtenářů on-line: 15          22.9.2014 02:10         
Podívejte se jak můžete ušetřit na povinném ručení
 MAGAZÍN - BLOG
 ÚVOD INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  DOKUMENTACE  SEZNAM ČLÁNKŮ
  JAWA Californian
  Novinky
  Dodatek I
  Dodatek II
  Dodatek III
  Dodatek IV
 VeteránInzerce
Automobily
Motocykly
Stroje a zařízení
Náhradní díly
Literatura
Bicykly
Dnes inzerátů: 0  
< 48 hodin: 9  
< 7 dní: 25  
Nový inzerát
 Klasické motocykly
  Kawasaki GPZ900R
  Yamaha XS 750 2D
  Yamaha XS 750 2D
  Kawasaki KZ1300
  Honda CB 500 T
  Kawasaki Z1100GP
  Suzuki GSX 750 E
  Motocykly v ČSSR
  Barber Museum
  Honda v ČSSR?
  Nakupujeme
  Manet 90
  ČZ 125/150 (I.)
  ČZ 125/150 (II)
  ČZ 125/150 (III)
    ČZ 125 A
    ČZ 125 b, t
    ČZ 125/150 c
    JAWA-ČZ
  JAWA 500 OHC
  JAWA BIZON
  JAWA 590 Sport
  ČZ se startérem
  VELOREX
    KNIHA | Novinky
  MOTO VOZÍKY
    PAv 40(41)
    Motex
    Vozík ČZ
  MOPEDY STADION
  Sidecary VELOREX
  Francouzské
      motocykly
  OILMASTER
  Literatura
  Fan club Velorex
  Vrchní, zdrhni!
 motomagazin.cz
 Statistiky
© Jiří Bartuš  2003
Infomail
66 odběratelů
www.jawadily.cz
Náhradní díly na motocykly Jawa a ČZ - Panelka, Pérák, Kývačka, Pionýr, Velorex, Mustang
 |  Jawa Californian - Oficiální stránky knihy | Dodatek ke knize I | Dodatek ke knize II | Dodatek ke knize III | Dodatek ke knize IV | Novinky, aktuality, diskuse | Oilmaster |
Jawa 350 typ 362/00/09


          Jawa 350 typ 362/00/09  rok výroby 1973

          Nálezový stav

          Provedení pro potřeby motohlídek Sboru národní bezpečnosti

  Motocykly Jawa 350 typ 362/00/09, vytvořené speciálně pro potřeby motohlídek Sboru národní bezpečnosti, tvoří zcela samostatnou kapitolou mezi motocykly řadu Californian. Tato verze se liší zejména použitím celé přední masky z typu 361 Sport. Nedostupnost běžnému zákazníkovi a taktéž i nedostatek volně přístupných informací způsobily, že policejní verze byly opředeny mnoha legendami a fámami. Diskutovalo se o zázračně vysokém výkonu či o použití pětistupňové převodovky. Pravdou je, že kusy vyráběné pro potřeby SNB byly podrobené zvýšenému dohledu a kontrole což se mohlo pozitivně projevit na snížení rozptylu tolerancí majících vliv zejména na optimální naladění motoru.

Jawa 350 typ 362/00/09   Motocykly byly vyráběny v modro bílé barevné kombinaci, tehdy užívané pro odlišení vozidel Sboru národní bezpečnosti.
  Modrou barvou opatřen rám včetně všech lakovaných dílů, nádrž s chromovanými boky, přední i zadní blatník, držák zadního světla, kryt řetězu, kryt bowdenů, horní panel světlometu a podsedlový rám.
  Bílou barvu byla opatřena olejová nádrž, boční schránka, kryty přední vidlice, součásti krku řízení, držáku stupaček a zadní brzdy, boční stojan a lakované součásti zadních teleskopů.

  Linkování zlatou barvou bylo vždy použito na předělu mezi chromovanými boky a modrým středem nádrže a taktéž podél prolisů ve středu nádrže, zadního blatníku a honí části masky.

  Zpočátku byly motocykly opatřeny zvedlými tlumiči výfuku. Ty však byly často v opravnách SNB dodatečně narovnány. A to jak z důvodu možné instalace doplňků na boky motocyklu tak i pro omezení ušpinění uniformy jezdce nespálenými zbytky oleje. Narovnání tlumičů výfuku si vynutilo prodloužení rámové vzpěry pomocí vsazeného dílu. Novější dodané motocykly již byly sériově dodávány s rovnými tlumiči.

Jawa 350 typ 362/00/09

  Dle konkrétního využití byly motocykly v opravnách SNB upravovány a osazovány mnoha různými doplňky . Mohly jimi být chrániče kolen, ukazatele směru, varovné osvětlení či nosiče příslušenství.

  Na přelomu 70. a 80. let, bylo, po vyřazení těchto motocyklů ze služby, v rámci odkupu vyřazené techniky, odprodáno několik kusů do rukou soukromých majitelů. Jelikož dokumentace k těmto motocyklům nebyla veřejně běžně dostupná, musíme vystačit s poznatky nalezenými a ověřenými na dochovaných motocyklech v nálezovém stavu. Zde však narážíme na známý problém velmi častých dodatečných úprav majiteli. Mít možnost ověřit poznatky na autenticky zachovalém stroji můžeme považovat za malý zázrak.

Jawa 350 typ 362/00/09 Jawa 350 typ 362/00/09

  Představovaný motocykl byl vyroben byl v roce 1973 a ve službách Sboru národní bezpečnosti najezdil jen několik málo kilolentrů. Ze stavů ministerstva vnitra byl vyřazen v roce 1982. Po vyřazení a odprodání do rukou soukromého majitele byl motocykl užíván jen minimálně a za celou dobu zde nedoznal žádných podstatných změn. K dnešnímu dni má motocykl najeto pouhých 7600 kilometrů.

  Jedinou dodatečnou úpravou z dob služby u SNB zůstal u představovaného motocyklu druhý přepínač na řídítkách. Ten sloužil zřejmě k ovládání varovného osvětleni. Další nedatovanou úpravou je zpětné zrcátko upevněné k řídítkům v místě držáku spojkové páčky. Taktéž vybarvení znaků na bocích motoru jistě není původní. Nepůvodním doplňkem jsou též pryžové rukojeti.


Jawa 350 typ 362/00/09 Jawa 350 typ 362/00/09

  Motocykl je typickým představitelem poslední verze motocyklů Jawa Californian, které charakterizuje přední blatník hranatých tvarů, uchycení výfukových kolen k válců převlečnou maticí a spojení kolen výfuku s tlumiči těsněné pryžovým O-kroužekem.

Jawa 350 typ 362/00/09 Jawa 350 typ 362/00/09

Na motocyklu lze vysledovat chahrakteristické znaky typu 362/00/09 jakými jsou zejména přední část motocyklu z typu 361 Sport osazená tachometrem PAL o průměru 120 mm s maximální hodnotou 160 km za hodinu, typické barevné provedení a rovné tumiče výfuku.
Jawa 350 typ 362/00/09

  Pomozte sehnat informace a dokumenty o motocyklech Jawa Californian ve službách SNB. Sháníme i ústřižky z dobového tisku, informace od tehdejších příslušníků a pamětníků.





DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
Zodpovězená témata (22/22): Strana 1 / 2 Starší témata    
 Zdravím všechny příznivce.Sháním přední blatník na Californii.ale hranatý i s obručkami.Může někdo poradit nebo nabídnout?Děkuji s pozdravem Jiří    [Jirka]    (20. 03. 2011)
  http://www.flickr.com/photos/merka/3694245509/in/set-72157621054238652 cena okolo 3000kc v Nemecku    [vlado]    (28. 05. 2011)
Přidat odpověď    (1)
 Zdravím, narazil jsem na dobovou fotku výjezdu VB Californianu, a je zde důkaz, že všechny Calify VB neměli revmaplechy a plexi. Foto je popripade zde: http://www.facebook.com/album.php?aid=9196&id=100000040623231#!/photo.php?fb id=200267686651251&set=a.104533479558006.9196.100000040623231&theater    [Hanez]    (17. 02. 2011)
 pokud odkaz nebude fungovat, napiste na mail    [Hanez]    (17. 02. 2011)
Přidat odpověď    (1)
 Zdar chlapy. půjdou mi válce s hlavama z jawy 350 typ 634 na motor 350 typ 360 tedy panelku, díky    [radek]    (21. 12. 2010)
 Ano, půjdou . Dobrý, i když ne nutný je upravit sací kanál v bloku podle kanálu ve válcích.    [Monty]    (21. 12. 2010)
Přidat odpověď    (1)
 Nevíte někdo kde by se dala sehnat kovová spojka čerpadla na jawu califa nebo bizona oilmastera.Nebo aspoň výkres podle kterého by se dala vyrobit?    [Láďa]    (09. 06. 2010)
 Dotaz - jaká spojka?
Čerpadlo bylo namontované ve víku motoru.
Z čerpadla vychází hřídelka, která je ofrézovaná do plocháče.
Klika oproti tomu má zářez, do kterého plocháč zapadá.
Žádné jiné spojení, nebo spojka na čerpadlu není.    [Jan Polák]    (05. 09. 2010)
Přidat odpověď    (1)
 Pěkný článek, ale s jednou věcí nesouhlasím. Autor píše, že zpočátku byly motocykly opatřeny zvedlými tlumiči výfuku, a že teprve novější dodané motocykly již byly sériově dodávány s rovnými tlumiči. Mám stejný motocykl z počátku výroby z roku 1969 (v původním stavu), a výfuky má dole.
A ještě jedna poznámka k vyobrazenému motocyklu. Držák pumpičky má být na levé straně, horní část nabodovaná, spodní přitažená šroubem motoru. Ne vpravo a navařené tak, jak je vidět na jedné fotce. Ani tento motocykl tedy zcela neunikl útoku kutila.    [arny]
    (09. 06. 2009)
 Je pravda,že první califiměly výfuky nahoru,já si pamatuji za své služby,že první calif,co přišel na okr.Přerov,měl zvednuté výfuky ostatní pak rovné.Do dneška mámcalifa z druhé várka s rovnýma výfuky.Do dnešního dne od novoty na něm jezdím a po odkoupení od MV na něm jezdím,ač málo.Ke califu při převodu do civilního provozu mám i zapsán v TP i PAv 40,což asi není na závadu.PAV je v originální stavu.Je pravdou,že se ozývám až po roce.nebyl PC a také času u něj sedět nebylo    [Krbálek Ludvík]    (07. 07. 2010)
 Když jsem byl v r.1978 převelen z Prahy do Brna na dopravní službu, tak jsem vyfasoval Californii v modrobílém provedení, tak jak je na obrázku, ale výfuky byly zvedlé a na motorce byla namontována kapotáž/revma plechy a velký plexištít/ s označení VB. A potom někdy v roce 1980-81 nám kalify vzali a místo nich jsme dostali novější typ Jawy ve žlutobílém provedení s těmi laminátovými kapotážemi. Při každém průjezdu zatáčkou to dřelo a pěkně srdělo a za sezonu jsme měli spodky prodřené.Ale ochrana to byla dobrá, rád na tu dobu ježdění vzpomínám. Zdravím.    [pavel.stransky]    (29. 04. 2010)
 Jsem rád, že si někdo najde čas pro detailní průzkum. Té pumpičky jsem si nevšiml a uznávám, že je evidentně na opačné straně. To, že horní úchyt upadl je pochopitelné, ale je otázkou, proč ji někdo dával na druhou stranu.
Co se týče zvedlých výfuků, tak budu muset jinak formulovat onu větu. Od jednoho ze čtenářů mám zdokumentováno, že u jedné z prvních u VB byly zvedlé výfuky dodatečně sníženy (je na nich patrné převaření v místě zlomu a navíc je pomocí ocelového plechu prodlouženy úchyty stupacek).
Bylo by jistě velie zajímavé získat sem výpovědi tehdejších příslušníků VB.    [Jiří Bartuš]    (11. 06. 2009)
Přidat odpověď    (3)
 Hallo,

Bin ein Jawa Fan seit den 60ziger Jahren. Habe mir im vergangenem Jahr eine 350ziger Typ 360 Sport wieder aufgebaut.
Jetzt suche genau so ein Teil !!! 362 VB !
Bin fĂĽr jeden Hinweis dankbar.
Mit freundlichen GrĂĽĂźe.
U. Alt    [Ulrich Alt]
    (23. 01. 2010)
 Hallo!
Sie brauchen eine Erzatzteile für das Motorrad Jawa 350 California VB Version, oder haben Sie das Interesse komplett Motorrad kaufen? Mit freundlichen Grüßen Josef.    [Josef ČERMÁK]    (26. 06. 2010)
Přidat odpověď    (1)
 Dobr den,mám také californii IV policejní verzi z roku 1971,výfuky mám dole,pumpičku na levé straně,rukojeti na řidítkách z tvrdé pryže,zrcátko v řidítkách vlevo,rám jsem měl tmavo modrý.Motocykl vlastním již 15 let a potřeboval bych zjistit odstín modré a bílé barvy.Oilmaster je vypojený již od MV.Kdo by měl zájem,můžu poslat fotografie,rád se podělím o Vaše názory.S pozdrave Petr Svoboda    [petr svoboda]    (23. 03. 2010)
 Zdravím Vás a mám dotaz. Je možné se potkat a nafotit si Vaši motorku? Kdysi jsem na ni na dopravce v Brně jezdil a mám představu ji koupit a nějak udělat, ale přeci jenom si už přesně nepamatuji detaily provedení. Děkuji za odpověď.    [pavel.stransky]    (19. 05. 2010)
 I já mám policejního Califa.S tímto jsem jezdil od novoty,jako příslušník VB,Po ujetí asi 36000 km jsem ho odkoupi a mám jej v původním stavu a stále na něm jezdím.Ja jsem z okresu Přerov,Ročně jezdím kolem 2000 km,ale na cestě jsem nepotkal dvojníka.    [Ludvík Krbálek]    (18. 04. 2010)
Přidat odpověď    (2)
 Měl bych otázku ohledně barevného provedení policejní verze.Koupil jsem kdysi moto vyřazené z MV,majitel tvrdil,že je v orig. stavu,ale rám je lakován bíle,je možné,že je to jedna z barevných variant? Může mi někdo poradit,jaké je číslo nebo označení barev-modré i bílé?
Děkuji.Karel    [Karel]
    (13. 07. 2009)
 Vážení, již před léty jsem získal ze starého železa motocykl JAWA 350/362. Byl v původním provedení, jen né kompletní. Rám byl bílý, plechy modré. Výfuky měl zvednuté. Dlouho mi stál v dílně. Teprve loni jsem náhodou získal chybějící motor. Olejové čerpadlo jsem také dokoupil úplně nové. Ještě karburátor a mohu ho složit.    [Pavel]    (30. 01. 2010)
 Vážení. Děkuji za sdělení poznatků o provedení s bílým rámem. Mohl by někdo z vás zaslat fotografii nálezového stavu, na které by bylo toto doloženo? Rád bych článek aktualizoval dle vašich poznatků.    [Jiří Bartuš]    (08. 10. 2009)
 potvrzuji....i ja mel original Califa s bilym ramem a ram an zvedle vyfuky, ale vyfuky byly rovne a od stupacek pripojeny plechy. Rok 70 a po policajtech jsem 2. majitel a policajt co na ni jezdil byl z rodiny a po nakupu novejsich stroju ( 634) si kalifa odkoupil domu...    [kvartan]    (06. 10. 2009)
 Potvrzuji, s bratrem jsme majiteli tří califů koupených od VB , původní rám na califu byl bílý, ale protože na tom rámu byl vidět každý škrábanec, tak jsem sám renovoval rám do modra. Výfuky byly zvedlé i rovné s odpovídajícími táhly od stupaček a také rovné s dlouhými plechovými svislými držáky od stupaček. Shodou okolností máme calify se všemi třemi typy uchycení výfuků.    [chlup]    (14. 09. 2009)
Přidat odpověď    (4)
 mam taky policajta ,ale na tomto typu jsou kolena s matkou ja mam na sroubek,jsou to valce ze 634.    [robert]    (12. 08. 2009)
 poslední verze Californianu jiz mely valce jako pozdejsi typy 634, tedy s matkou, do te doby byly vyfukova kolena pridelana sroubkem...a nektere dalsi dily...    [kvartan]    (14. 01. 2010)
 Koupil jsem Jawa Californian r.v. 1974 z Itálie. Nebylo na ni sáhnuto. Naprosto v původním stavu a má výfuky dole a válce se šroubením, jako má Jawa 634. Takže je možné, že se přestaly ke konci výroby válce se šroubkem montovat. Likáš    [Lukáš]    (18. 12. 2009)
Přidat odpověď    (2)
 nádherný motocykl,v naprosto dokonalém stavu.stav jak nový,ale s lehkým závanem patiny,tak to má být.ne že to svítí jak zlatý zub bez jediný špínky a ztrácí pak spojitost s historií.    [jaromir-noskov]    (20. 03. 2009)
 Gumové rukojeti byly poprvé použity na motocyklech Californian všech typů,tudíž není třeba pochybovat o jejich eventuelní výměně.    [v]    (20. 03. 2009)
Přidat odpověď    (1)

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

Jawa 350 typ 362/00/09
Nahoru    TISK    Počet návštěv: 30514 / 7 dní: 47 / dnes: 2 © Jiří Bartuš  
Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno.