Snaha zvýšit užitnou hodnotu motocyklu vedla mnohé výrobce i soukromé osoby k vývoji přívěsného vozíku za motocykl. Autoři mnohých z nich nám však zůstaly utajeny. Pomůžete odstranit bílá místa motoristické historie?
Motocyklové vozíky Okresního kovopodniku m.p. České Budějovice
Autor: Jiří Bartuš
Výrobce: OKRESNÍ KOVOPODNIK m.p. České Budějovice
Rok výroby: 1961
Autor: Jiří Bartuš
|
Období vzniku jednokolových návěsných vozíků Okresního kovopodniku m.p. České Budějovice spadá do přelomu 50. a 60, let minulého století, tedy do období počátku sériové výroby vozíků Motex a PAv. Dle dosud známých informací vyrobil kovopodnik v roce 1961 malou sérii vozíků, které vycházely ze společného základu a navzájem se odlišovaly tvarem a provedením korby.
Nosný rám vozíku z trubek obdélníkového průřezu byl v místě uložení kola rozdvojen. Kolo o rozměru 16x4 bylo uloženo v pružných teleskopech upravených ze zadních teleskopů motocyklu Jawa "Pérák".
Korby jednotlivých vyrobených vozíků neměly ustálený tvar. Byly vyrobeny z ocelového plechu a k rámu byly připevněny pomocí příčných nosníků.
Spojení s motocyklem bylo řešeno rozměrným křížovým kloubem, umožňujícím naklánění vozíku současně s motocyklem a současně jeho zatáčení a vertikální pohyb.
Uvítáme jakékoliv nové poznatky o vozících českobudějovického výrobního podniku. Taktéž sháníme informace přímo o samotném výrobním podniku Okresní kovopodnik m.p. České Budějovice
Vozík výrobce OKRESNÍ PODNIK m.p. České Budějovice byl k vidění na burze v Chotusicích 7.9.2002.
Dle výrobního štítku se jedná o typ 35, výrobní čísl0 35.Rok výroby je dle výrobního štítku 1961.
|
Vozík stejné koncepce avšak odlišného designu korby opatřené zavazadlovou zahrádkou vlastní Ing. Marcel Malypetr. Z výrobního štítku zle vyčíst pouze výrobce - OKRESNÍ KOVOPODNIK m.p. České Budějovice a neurčitý rok výroby 196.
|
Další vozík stejné koncepce a opět odlišného designu korby objevil jeden ze čtenářů MotoMagazínu. Dle výrobního štítku jde opět o typ 35 z roku 1961, výrobní číslo 38.
|
|