MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly           21.1.2020 12:00         
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
Logo MotoMagazínuNáhradní díly na motocykly Jawa a ČZ - Panelka, Pérák, Kývačka, Pionýr, Velorex, Mustang

| Motocyklové návěsné vozíky | Motocyklové vozíky MOTEX | Motocyklové vozíky Okresního kovopodnik České Budějovice | Motocyklové vozíky neznámých výrobců | Motocyklové vozíky VÁBL | Motocyklové vozíky současných výrobců | Motocyklové vozíky UNI-GO | Motocyklové vozíky UNI-PAV | Pátrání po výrobci vozíku neznámé výrobní značky |
  Když se řekne vozík za motocykl, téměř každému se na mysli vybaví vozík PAv, případně Motex. Na stránkách MotoMagazínu jsou však popsány vozíky za motocykl mnoha dalších výrobců, přičemž mnoho z nich vzniklo v ryze amatérských podmínkách pouze v jednom jediném exempláři. Čas od času se však objeví vozík, který nese znaky kvalitního řemeslného zpracování, avšak rozhodnout, zda se jedná o amatérský počin, nebo o pokus o hromadnou výrobu není tak snadné, jak by se mohlo zdát. Zrovna jako v tomto případě.


Pátrání po výrobci vozíku neznámé výrobní značky



  Autor: Jiří Bartuš


  Pomozte najít výrobce přívěsného vozíku za motocykl.

Fotografie Fotografie

  Rám vozíku tvoří nosná trubka kruhového průřezu, na kterou jsou do kříže navařeny nosníky čtvercového průřezu. Ty nesou objemnou korbu vyrobenou z plechu z hliníkové slitiny. Korba je navíc v horní části uchycena vodorovnou trubkou kruhového průřezu k svislé nosné trubce, která zároveň tvoří otočný kloub. K této svislé trubce je navařena vodorovná trubka, na které jsou dva úchyty pro závěsné zařízení a jako celek tvoří křížový přípojný kloub.
  Kolo vozíku je uloženo v kyvné vidlici zhotovené z trubek kruhového průřezu a je obuto pneumatikou Barum Bantam 12x4.
  Korba je po obvodě opatřena výstužnými prolisy. Shora je korba opatřena vyklápěcím uzamykatelným víkem opatřeným pryžovým těsněním po obvodu.
  Vozík je opatřen zadní sdruženou svítilnou Jawa, registrační tabulkou a kulatým odrazovým sklem.

Fotografie Fotografie

  Zatím poslední stopa po výrobci tohoto vozíku vede do slováckých Kunovic, přesněni do národního podniku LET Kunovice. Použití plechu z hliníkové slitiny správnost této úvahy podtrhuje, avšak zatím nebyl podán žádný přesvědčivý důkaz potvrzující tuto teorii. Vozík mohl vzniknout v rámci mimopracovních aktivit, případně jako snaha o vedlejší produkt. Jiná varianta hovoří o přípravu výroby vozíku pro armádu. V nedávné době byl totiž prodán v aukci shodný vozík v tmavě zeleném provedení.

  Máte-li někdo ve vlastnictví shodný typ vozíku, případně můžete k vozíku dodat jakoukoli novou informaci, napište nám. Vymazat další bílé místo v naší technické historii by jistě za to stálo.







Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.


DISKUSE K ČLÁNKU
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
Zodpovězená témata (1/1): Strana 1 / 1
 já si pamatuju,žr bylo možno je koupit v mototechně,tahali je převážně skůtry Čezeta(prase) a domnívám se,že je vyráběl stejnej výrobce.I závěs byl jinej,ne jako na Pava    [Luboš]    (01. 02. 2015)
 Zdravím,tento přívěs se vyráběl v n.p. KOVOZÁVODY FRÝDLANT původně to byla pračka zn.FRYMETA,po napadení kutilem z tohoto vzniknul tento unikát.PAV 41 vyráběly Kovozávody Semily a tento skvost je dílem rukomrda.    [Kulohryz]    (02. 02. 2015)
Přidat odpověď    (1)

NOVÉ TÉMA
Pouze pro založení nového diskusního tématu
Diskuse není určena k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskuse odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.
 Jméno:     
 E-mail:     
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky, které souvisí s danou tématikou. Nepatřičné příspěvky budou z diskuse odstraněny.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <U>, <I>.
Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.

VeteránKalendář
Nové články
Česká Tourist Trophy - IRRC 2019
Je třeba bát se dovozové STK?
Veteránisty čekají změny?!
Klasici do 500 a 750 cm3 na České Tourist Trophy 2019
Motorkářská doba temna
Koupí to teprve začíná
Barum Czech Rally Zlín 2019
Grand Prix Bugatti 2019
Jawa z Indie
300 zatáček Gustava Havla 2019
Rakouské superbiky na brněnském Automotodromu
Zlínská Historic Rally 2019
Nejrychlejší sériový motocykl v ČSSR
Šolcovy zatáčky 2019
Slovácký okruh 2019
Motosraz Křtiny 2019
Pérák 2019
Pérák a dvojí řízení

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Motocyklové vozíky PAv
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Motocyklové vozíky PAv - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
Česká Tourist Trophy - IRRC 2019
Česká Tourist Trophy 2017
300 zatáček Gustava Havla 2018
III. Pohár motorových dvoukolek
Česká Tourist Trophy 2016
Pérák 2016
Jarní cena Brna 2018
Nepomucký trojúhelník 2018
7. Sjezd Jawistů v Luhačovicích
X. setkání motocyklů Jawa 500 OHC
Slovácký okruh 2018
Pérák 2015
XX. Jarní sraz Velorexů v Boskovicích
Zahraniční projekty strakonické ČZ
NIPPON RETRO 2018
Cena města Jičína 2018
300 zatáček Gustava Havla
NIPPON RETRO 2019
300 zatáček Gustava Havla 2017
Ve stopě zlínské šestidenní 2018
Pérák 2018
300 zatáček Gustava Havla 2015
Pérák 2017
300 zatáček Gustava Havla 2019
Česká Tourist Trophy 2018
   Nahoru      TISK Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš