Když se řekne vozík za motocykl, téměř každému se na mysli vybaví vozík PAv, případně Motex. Na stránkách MotoMagazínu jsou však popsány vozíky za motocykl mnoha dalších výrobců, přičemž mnoho z nich vzniklo v ryze amatérských podmínkách pouze v jednom jediném exempláři. Čas od času se však objeví vozík, který nese znaky kvalitního řemeslného zpracování, avšak rozhodnout, zda se jedná o amatérský počin, nebo o pokus o hromadnou výrobu není tak snadné, jak by se mohlo zdát. Zrovna jako v tomto případě.
Pátrání po výrobci vozíku neznámé výrobní značky
Autor: Jiří Bartuš
Pomozte najít výrobce přívěsného vozíku za motocykl.
Rám vozíku tvoří nosná trubka kruhového průřezu, na kterou jsou do kříže navařeny nosníky čtvercového průřezu. Ty nesou objemnou korbu vyrobenou z plechu z hliníkové slitiny. Korba je navíc v horní části uchycena vodorovnou trubkou kruhového průřezu k svislé nosné trubce, která zároveň tvoří otočný kloub. K této svislé trubce je navařena vodorovná trubka, na které jsou dva úchyty pro závěsné zařízení a jako celek tvoří křížový přípojný kloub.
Kolo vozíku je uloženo v kyvné vidlici zhotovené z trubek kruhového průřezu a je obuto pneumatikou Barum Bantam 12x4.
Korba je po obvodě opatřena výstužnými prolisy. Shora je korba opatřena vyklápěcím uzamykatelným víkem opatřeným pryžovým těsněním po obvodu.
Vozík je opatřen zadní sdruženou svítilnou Jawa, registrační tabulkou a kulatým odrazovým sklem.
Zatím poslední stopa po výrobci tohoto vozíku vede do slováckých Kunovic, přesněni do národního podniku LET Kunovice. Použití plechu z hliníkové slitiny správnost této úvahy podtrhuje, avšak zatím nebyl podán žádný přesvědčivý důkaz potvrzující tuto teorii.
Vozík mohl vzniknout v rámci mimopracovních aktivit, případně jako snaha o vedlejší produkt. Jiná varianta hovoří o přípravu výroby vozíku pro armádu. V nedávné době byl totiž prodán v aukci shodný vozík v tmavě zeleném provedení.
Máte-li někdo ve vlastnictví shodný typ vozíku, případně můžete k vozíku dodat jakoukoli novou informaci, napište nám. Vymazat další bílé místo v naší technické historii by jistě za to stálo.
|
|
Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.
|
DISKUSE K ČLÁNKU
|
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
|
Zodpovězená témata (2/2): |
Strana 1 / 1 |
| | Mám taky nějaký přívěs za motocykl,podobný Matexu, ale kola jsou pod karoserií. Nikde jsem zatím neviděl stejný typ. Po bokách jsou vyvrtané dírky jako na sítˇovinu(5cm od sebe).Kola mají kyvné ramena odpružené tlumiči,které se nechají štelovat na výšku v kufru. Mělo to dělanou spz i s číslem(podle čísla pérák 350).Světlo má plechový ovál se červeným sklem.Na vrch po obvodu jsou části koženných řemínků,jako kdyby byla místo víka plachta. Kola klasik bantam 12*4. Kříž na zapojení má i točnu s azbestovým kolečkem přitlačenou pružinou [libor čermák] (20. 02. 2020) | Nafoťte a můžeme jej zde zveřejnit. třeba se nějaká stopa najde. [Jiří Bartuš] (24. 02. 2020) | Přidat odpověď (1) | | já si pamatuju,žr bylo možno je koupit v mototechně,tahali je převážně skůtry
Čezeta(prase) a domnívám se,že je vyráběl stejnej výrobce.I závěs byl jinej,ne
jako na Pava [Luboš] (01. 02. 2015) | Zdravím,tento přívěs se vyráběl v n.p. KOVOZÁVODY FRÝDLANT původně to byla
pračka zn.FRYMETA,po napadení kutilem z tohoto vzniknul tento unikát.PAV 41
vyráběly Kovozávody Semily a tento skvost je dílem rukomrda. [Kulohryz] (02. 02. 2015) | Přidat odpověď (1) | |
|
| Pouze pro založení nového diskusního tématu |
|
|
|