Poznatky z renovace, konstrukce, oprav a údržby vozítek Velorex
Seznam článků
| Renovace podlahových koberců vozítek Velorex 16/350 Nedílnou součástí dvoudílné, dřevěné podlahy jsou gumové koberce, které se dodávaly, jako třídílná sada a to ve dvou designových provedeních. Jemná celoplošná drážka, nebo střídavě silná a tři slabé. | | | | Podlaha vozítek Velorex 16/350 Začněte svou renovaci od podlahy. Rád bych se několika řádky zmínil o důležitých údajích, které při repasi, či snad nové výrobě podlahy vozítka Velorex, povedou k zachování původního, autentického vzhledu i způsobu výroby. | | | | Akumulátor a jeho přichycení ve vozítku Velorex 16/350 Při renovaci Velorexe z roku 1971 jsem narazil na problém uchycení akumulátoru. Vše začalo původním spodním rámečkem, který je dvěma šrouby přichycen ke dřevěné podlaze a dvěma šrouby k rámu, kde jsou pro to navařena zvláštní oka. | | | | Podsedadlová - zadní podlaha vozítek Velorex 16/350 Chceme-li renovovat Velorex do pokud možno původního stavu, měli bychom
dodržet i technologii výroby dřevěné podlahy. Na zachovalé zadní podlaze v nálezovém stavu (Velorex 16/350 rok výroby 1966) se pokusme vyčíst všechny podstatné rozměry a technologie. | | | | Dynamostartér vozítek Velorex 16/350 Poznatky z konstrukce a provozu dynamostartéru PAL-MAGNETON ve vozítkách Velorex 16/350. | | | | Přední světlomety vozítek Velorex 16/350 Poznatky o používaných předních světlometech vozítek Velorex 16/350. | | | | Sekundární řetěz vozítek Velorex 16/350 ekundární řetěz vozítek Velorex je namáhán více než u motocyklu srovnatelného výkonu. Proto konstruktér zvolil na místo tehdy obvyklého řetězu, řetěz silnější 15,875 x 9,525, používaný v té době na motocyklu JAWA 500 OHC. | | | | Venkovní zpětné zrcátko vozítek Velorex Velorexy byly osazovány venkovními zrcátky, které byly v době výroby k dispozici. Standardně šlo o zpětné zrcátko Motex o průměru 90mm s panoramatickou plochou. | | | | Motory vozítek Velorex 16/350 Základní poznatky o konstrukci motorů vozítek Velorex 16/350. | | | | Pozor na defekt Přihodí-li se řidiči tříkolového vozítek Velorex defekt, je téměř vždy jisté, že má o zábavu postaráno. Rezervní kolo totiž nepatří k běžné výbavě Velorexu. Dojde-li k defektu za jízdy, může jít i o život. Tříkolový stroj je totiž na jakoukoliv změnu adheze velmi citlivý. | | | | Brzdy vozítek Velorex 16/350 O úloze brzd na vozidle jistě není třeba diskutovat. Avšak mluvíme-li o brzdách v souvislosti s Velorexem, nelze opomenout dané zákonitosti vyplývající z jeho konstrukce. | | |
|
|
Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.
|
DISKUSE K ČLÁNKU
|
Provozovatel serveru nenese žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků
|
Zodpovězená témata (8/10): |
Strana 1 / 1 |
| | Zdravim vsechny majietele Velorexu. Sam jsem se stal pred dvema dny jednim
z vas 350/16-1966.Mam nekolik dotazu. Budu muset zrenovovat kola tj.nove
rafky a draty.Jake mam objednat rafky do prednich kol a jake do zadniho
kola.Draty jsou asi stejne jako na kyvacku 350.Dale kde se daji sehnat otocne
turnikety?Ma polske papiry tj.znacku,maly technicak a kupni smlouvu.Bylo mi
receno,ze prepis na ceske papiry bude bez problemu.Ma nekdo zkusenosti.
Zatim je to vse ale jiste se jeste prihlasim. Predem dekuji za odpovedi.
Olda . [Oldrich Kratochvil] (16. 11. 2012) | Tradiční prodejce dílů na Velorexy je Robert Němec http://www.velorex-nemec.cz.
Jinak doporučuji hledat na http://www.veteranforum.cz. [Jiří Bartuš] (23. 11. 2012) | Ahoj, díly na Velorexe seženeš zde http://www.velorex.com/obchod/index.html
Jinak zde to Velorexama bohužel moc nežije. Doporučil bych ti dotaz umístit na
velorexy.cz [Peton] (23. 11. 2012) | Přidat odpověď (2) | | Ahoj,mám hadráka 16/350 (hydrauliku)z roku 1970.Mám problém s řazením.Během
1200km se mi 3xohnuli a zbrousili vydličky řazení.Po druhé poruše byl motor
udělán celý nově(i vše nově vypouzdřeno).Po ujetí asi400km vydličky zase
odešli.Prosím o radu co s tím..dík [mara] (26. 06. 2008) | Zdar, na motoru hydraulika je v převodovce 16ti zubé kolo, které je nižší
než u motoru s manuálně ovládanou spojkou. Ozubené kolo koupíš v e-shopu velorex
u zlaté růže Boskovice. Za cenu okolo 400kč. Je to jediný problém, který máš
protože tam dáváš ozubené kolo, které je vyšší a opírá se ti o vidličku. [Jirka] (14. 03. 2009) | Dík za pomoc. [mara] (28. 06. 2008) | Ahoj,to záleží na tom,jestli ten kdo Ti dělal motor,dodržel určité zásady při
montáži převodovky a samotná nová pouzdra mnohdy nestačí k bezproblémovému
chodu.Pokud odchází vidličky tím,že v lepším případě zmodrají a pak se
vydřou,způsobuje to nedostatečná stranová vůle při zařazené rychlosti.Při
jakékoliv zařazené rychlosti musí mít vidlička v drážce kola vůli do
stran.Nejdříve zkontroluj náběhy na čepech kola,neměly by být
zakulacené,oběhané,pak má kolo snahu vyjíždět ze záběru a tlačí na
vidličku.Zkontroluj také drážky v kolech kde běhají vidličky,zda tam není
napečený materiál z vidličky a očisti jí. Slož kartery bez klikového hřídle
pouze s převodovkou,kulisou a vidličkami a stáhni ho šrouby.Vyzkoušej axiální
vůli na hlavním hřídeli,tam by neměla být žádná a potom na předloze,tam by měla
být axiální vůle maximálně0.2-0.3mm Postupně zařazuj rychlosti a kontroluj vůle
vidliček ve všech rychlostech.To aby měly vidličky správnou vůli se dá docílit
vypodkládáním broušenými podložkami na hřídeli,výběrem z několika vidliček/každá
má jiný rozměr/anebo také úpravou na kulise.Co se týče vidliček,tak ve fabrice
bylo z čeho vybírat,tam byly tříděné,doma je to trochu problém,člověk si koupí
vždy jen jeden pár.Převodovka chce své a pokud si člověk netroufá,je lepší to
dát někomu kdo s tím má zkušenost.Tak ať se daří.Když tak se ozvi na olivoj
zav.seznam.cz. [olivoj] (27. 06. 2008) | Přidat odpověď (3) | | Zdravím. Kupuji Velouše,který má "mrtvé" papíry.Jde to nějak
udělat na mě? Děkuji za rady. S pozdravem Jirka [Jirka] (05. 03. 2009) | jde to, já to před dvěma roky s Velorexem taky podstoupil a úspěšně, klidně
napiš na mail [jura] (06. 03. 2009) | Přidat odpověď (1) | | Hello! I live in Sweden, and
want to buy an velorex 3 wheeler with
350cc motor or 250cc for import to
Sweden, in driving contions and with
paper. Fredrick Lind [velorex] (11. 09. 2004) | Shall Velorex 350cm3 year making 1973 .Entire paper,Cost accord.For more
information and about photos write on mine e- mail:motaspatricek@seznam.cz [motyka] (06. 06. 2006) | Or ,you can visit www.veteran.cz . The best oldtimer web in Czech ,but only in
Czech language. [Green Raul] (24. 01. 2006) | You must visit inzerce.motomagazin.cz [Jirka] (17. 02. 2005) | Přidat odpověď (3) | | Dase za Bizona dat pav. [MAREK KRESTAN] (14. 02. 2005) | Dá. Stačí se podívat do odílu JAWA
BIZON. [Jirka] (17. 02. 2005) | Přidat odpověď (1) | | I am looking to buy a PAV 40 or 41 for
use behind my motorcycle in the
Netherlands.Can anyone offer me one? [Sylvester] (15. 09. 2004) | We hasn´t some pav for Holand and
Germany.I wont buy pav half yers! [vasek] (26. 09. 2004) | Přidat odpověď (1) | | I have Velorex 350/16. I live in USA
and it is difficult to get the parts.
If someone would like to help with parts
and restauration I would really
appreciate it. [Robert Poprawski] (13. 03. 2003) | Hello my name is Pavel.I help you.Any
spare parts has Mr.Kostik
WWW.velorex.com He has czech and
englisch web side.Im sorry my englisch a
little.Bay --- Velorex´s not dead [Pablos] (26. 09. 2004) | For sale : Velorex [Věžník - Velorex] (25. 09. 2003) | Přidat odpověď (2) | | dnes jsem sem zabrousil a musím smeknout
klobouk - mohu Tvoje poznatky otisknout
ve VelorexKurýru ? Eiffel [Ivo Fajman] (09. 08. 2002) | Kultovnímu časopisu, jakým
VelorexKurýr jistě
je, je dovoleno vše. Otisknutím
jakýchkoliv mých poznatků budu velmi
potěšen. [Jiří Bartuš] (11. 08. 2002) | Přidat odpověď (1) | |
Nezodpovězená témata (2/10): | | Velorex s doklady na mrtvého Ahoj všem uměl by někdo převést papíry
na mě když je psaný na mrtvého velorex? děkuji všem [Jiří] (03. 08. 2010) | | Ahoj, mám problém, docela často se mi jakoby spečou pérka pro přepínání
cívek na křížáku a kontakty přestávají pružit. Takže nejde proud od cívky na
kontakty. El. rozvody mám nové, křižák je vyčištěn. Vyzkoušeno s původními i
novými kontakty i pružinami. Kde by mohla být závada? [Oplt] (19. 07. 2010) |
|
| Pouze pro založení nového diskusního tématu |
|
|
|