MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly           8.7.2020 08:03         
 ÚVOD   INFORMACE  AKCE / REPORTÁŽE  ARCHIV  ČLÁNKY  MAGAZÍN - BLOG  INZERCE      KOMERČNÍ INZERCE  KONTAKTY
Logo MotoMagazínuwww.mototechnik.cz

| Lidová vozítka Os-kar, Velorex | Můj život s Mojmírem Stránským | Smutný víkend v půli června 2011 | Poznatky z renovace, konstrukce, oprav a údržby | Vozítka Velorex v nálezovém stavu | Není Velorex jako Velorex | Dobová replika prototypu vozítka Os-kar | Velorex 16/175, slepý vývojový druh | HOBA - Přestavby tříkolových Velorexů | Technická data motorů vozítek Velorex | Galerie vozítek Velorex | Zajímavosti z konstrukce a života vozítek Velorex | Přívěsné vozíky za Velorexem | Zbastlený Velorex | Výstava Velorexu 24.8. - 14.9.2002 |



Podlaha vozítek Velorex 16/350




  Autor:  Ivan Věžník

Fotografie číslo 1   Podlaha. To je jeden z dílů, který se při renovaci oddělává poslední a naopak, jako první jej začínáme montovat. Je to jediná dřevěná část, pomineme-li dříve montované dřevěné kuličky řadící páky či madel ručního řízení, která je na těchto vozítkách použita.

  Podlaha je dvoudílná, ze smrkového, hoblovaného dřeva, kdy přední pedálová část je rozměrově větší (o rozměru přibližně 740 x 700 mm, kde se pod řazením rozšiřuje až na 800 mm, foto č. 1). Zadní je obdélníková o rozměru přibližně 80 x 45cm (foto č. 2 ). Sestavena je z napříč uložených desek tloušťky 17mm, širokých 95 mm, které jsou k sobě vázány frézovaným 10 mm falcem (foto č. 3).

Fotografie číslo 2 Fotografie číslo 3

Zadní podsedadlová podlaha

  Vazbu zadní, podsedadlové podlážky zajišťují dva podélné hranoly o průřezu 40 x 50 mm, které jsou od boční hrany podlahy vzdáleny 150 mm a to symetricky. Jsou připevněny z vrchní strany podlahy čtyřcentimetrovými hřeby . Za zmínku stojí, že hranoly nebyly vždy stejně zakončeny. Dle původních dochovaných strojů se používalo, jak rovné, tak i šikmé zakončení (foto č. 4 a 5), které nebylo až tak ovlivněno rokem výroby, jako spíše individuálním přístupem příslušného truhláře.  Nálezový stav zadní podsedadlové podlahy naleznete v samostatném článku  |více|

Fotografie číslo 4 Fotografie číslo 5

Přední pedálová podlaha
Fotografie číslo 6
  Technicky zajímavější avšak výrobně náročnější je přední pedálová část podlahy, jejíž vazbu již zajišťují dva a dva proti sobě snýtované ocelové pásy z tzv. pásoviny, která je uložena podélně přes celou podlahu v délce 660 mm a šířce 20 mm s  pravidelnými 80 mm širokými rozestupy otvorů pro ocelové nýty (foto č. 6).




Fotografie číslo 7   Při výrobě nové podlahy většinou vyvstane problém kam přišroubovat pedály.
První otvor pedálové objímky zleva (foto č. 7), by měl být průsečík přibližně 120 mm od přední části a 120 mm od levé boční hrany této podlahy.

Fotografie číslo 8
  Pro verzi s hydraulickou spojkou je nutné alespoň přichytit spojkový válec na kostru a na pedály tlačný čep a obojí proti sobě vystředit (foto č 8). Teprve poté můžeme svrtat otvory pedálů s podlahou. Zde je nutno se zmínit o gumových kobercích, kdy přední z nich se při montáži vkládal mezi podlahu a pedály (foto č. 8).
  K takto umístěným pedálům je nutno dodržet vzdálenost otvorů pro pružinový můstek a to 330 mm od přední hrany podlahy, aby byla zachována správná tažná síla pružin pedálů.

  |více informací o gumových kobercích naleznete v samostatném článku|

  Každý ze dvou dílů podlahy je přišroubován ke kostře v rozích čtyřmi vratovými šrouby M6 x 30mm.
Fotografie číslo 9
  Povrchová úprava byla prováděna syntetickým nátěrem v odstínu kostry. Ojediněle lze spatřit podlahu i v přírodním provedení, které se (dle pamětníků) prodávalo jen jako náhradní díl (foto č. 9)



  Fotografie z archivu Ivana věžníka
VeteránKalendář
Nové články
Sraz patinovek a bastlů
NIPPON RETRO 2020
Renovace motocyklu Jawa 350 typ Californian II z výrobní série pro Ministerstvo vnitra
Kawasaki Z H2 a nová Čechie-Böhmerland
Velorex 1960
Vozítko Super laminát
Lidová vozítka
Branná 2018
Oleje pro klasické motocykly
Velká kniha o motocyklech
ČZ 250 Custom Mk. II
Pneumatiky pro klasické motocykly
ČZ 250 Custom
Česká Tourist Trophy - IRRC 2019
Je třeba bát se dovozové STK?
Veteránisty čekají změny?!
Klasici do 500 a 750 cm3 na České Tourist Trophy 2019
Motorkářská doba temna

PODPOŘTE NÁS
SDÍLENÍM ČLÁNKU

MotoMagazín na facebooku


Témata
INZERCE     Nový inzerát
Japonské motocykly
Poválečné motocykly ČZ
Jawa Pérák
Motocykly JAWA 500 OHC
Motocykly JAWA Bizon
Lidová vozítka
Vozítka Velorex
Manet 90
Kniha vozítka Velorex
Motocyklové vozíky
Motocyklové vozíky PAv
Mopedy Stadion
Sidecary VELOREX
Videoarchiv
Francouzské motocykly
Literatura
OILMASTER
MotoMagazín na Youtube
MotoMagazín na Rajčeti
Motocyklové vozíky PAv - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
Jawa Californian - oficiální stránky knihy
  Oficiální stránky knihy
  Dodatky knihy
  Fan club Velorex
Vrchní, zdrhni!
www.jawadily.cz
Žebříček článků
Branná 2018
Česká Tourist Trophy - IRRC 2019
300 zatáček Gustava Havla 2019
Česká Tourist Trophy 2017
NIPPON RETRO 2018
Pérák 2016
300 zatáček Gustava Havla 2018
Česká Tourist Trophy 2016
III. Pohár motorových dvoukolek
Nepomucký trojúhelník 2018
Slovácký okruh 2018
Cena města Jičína 2018
X. setkání motocyklů Jawa 500 OHC
Pérák 2015
NIPPON RETRO 2019
Ve stopě zlínské šestidenní 2018
Sraz patinovek a bastlů
Česká Tourist Trophy 2018
300 zatáček Gustava Havla 2017
Slovácký okruh 2019
Mopedy Stadion
Motocykly ČZ 125/150 c
Setkání veteránů Holešov
Barum Czech Rally Zlín 2019
Poznatky z provozu návěsných vozíků PAv
   Nahoru      TISK Publikování nebo další šíření obsahu serveru motomagazin.cz je bez písemného souhlasu autora zakázáno. © Jiří Bartuš