Historická vozidla patří mezi nejekologičtější, protože jezdí málo a nemusí se řešit jejich likvidace
|
AKTUALITY
Sezóna 2023 je za námi a již nyní je třeba myslet na tu následující. Karty se pomalu začínají rozdávat a pozvánek neustále přibývá. Vypadá to opět na dobrý ročník. Sledujte a využívejte VeteránKalendář. V roce 2023 nabídnul téměř 1400 pozvánek.
Libor Marčík vydává novou knihu Jawa ze souboru Naše motocykly.
V souboru knih Naše motocykly vychází nyní, osm let od posledního dílu, ve dvou svazcích na 888 stranách Jawa, mapující období let 1929 - 54.
Vložit pozvánku do VeteránKalendáře může kdokoli. Pro vložení pozvánky lze využít funkci zopakování pozvánky. Stačí navštívit bohatý archiv pozvánek minulých let. Zobrazení místa konání na mapě je již delší čas samozřejmostí. Taktéž vkládání doplňujících informací či propagace v podobě odkazů na reportáže. Vložená pozvánka je automaticky zobrazována v pozvánkách na akce konané v blízkosti a taktéž i v pozvánkách do muzeí nacházejících se v blízkosti.
Podpořte MotoMagazín investováním do reklamy na jeho stránkách. Nabídněte své produkty širokému spektru zdejších návštěvníků. Nabízíme širokou škálu možností. Od obrazové reklamy, přes textovou až po PR články.
Chcete-li být neustále v centru dění přidejte se na Facebooku do skupin Japonské klasické motocykly a Veteránisté.
|
|
VeteránInzerce
Náhledy nejnovějších inzerátů
|
Prodej nabízíme rychlou a legitimní nabídku pro každého v
celé ČR s flexibilní úrokovou sazbou 4 %, nabídka
je pro jednotlivce i firmy pro bližší kontaktní
údaje Email: taneckovason@gmail.com Prodej Prodám na motor Slávia 1-2TS120 novou hlavu a
válec průměr 120 mm. Prodej Prodám novou hlavu a válec průměr 120 mm ma
stabilní motor 1-2TS120. Prodej PONTIAC FIREBIRD - Původní nálezový stav k
renovaci. Vozidlo bylo v provozu, pojízdné,
koupeno privat 2017, dovoz do ČR 2018. Objem
motoru 4998cm3, najeto 214 136 km, prasklé čelní
sklo,127kW.
|
|
25.12.2021 Představení Hondy CBX 1000 v československém motoristickém tisku
Šestiválcová Honda CBX 1000 byla tak významným milníkem v motocyklové konstrukci, že nemohla zůstat opomenuta ani československým
motoristickým tiskem. Představení se odehrálo na stránkách časopisu Automobil v 7. čísle roku 1978.
Je zajímavé, jak dokázal komunistický tisk bez zásadních problémů informovat o světových motoristických novinkách. I redakce
motoristických časopisů byly zcela jistě pod drobnohledem orgánů a tak redaktoři rozhodně nemohli psát jak se jim zachtělo a o čem
se jim zachtělo. Jenže. Západní technika byla běžnému občanovi natolik nedosažitelná, že informování o ní působilo na obyvatele
Československa spíš jako taková pohádka ze zlého světa, který je hodným lidem z východu nadobro zapovězen. | více |
13.12.2021 Benzín už nevoní, ale já to ještě stihnul…
Nová kniha Petra Hošťálka, s přiléhavým názvem Benzín už nevoní, ale já to ještě stihnul…, přichází na předvánoční trh. Čtení to bude jistě velice povznášející, protože kdo
Petra Hošťálka zná tak ví, že on je člověk, který má o čem vyprávět a také umí vyprávět. A to též prostřednictvím jeho vlastních ilustrací.
Životní kariéru Petra Hošťálka, od koloběžky přes jízdní kolo, motocykl, automobil až k veteránům, pokládá za přirozený vývoj své generace. Vlastnictví jakéhokoliv motorového vozidla pro něj vždycky znamenalo svobodu, tedy přinejmenším pohybu. Když se ho zeptáte, proč jede raději autem než autobusem, nejspíš odpoví, že vlastní autobus zkrátka nemá…
Petr Hošťálek umí strhnout k přečtení, ba hltání vzpomínek nejednoho „blázna“ pro motocykly a automobily, vyznávajících stejnou vášeň jako on. Ba i něco víc. Umí strhnout nejednoho váženého pána, který si vzpomene, jaké to bylo, když o této vášni jako kluk či mladý muž s plnou hlavou snů o jízdě kolem světa snil. Ba i něco víc. Umí strhnout nejednu manželku, partnerku, přítelkyni, ženu, která si uvědomí, že muž vedle ní je stále klukem, který dokáže milovat. Co? No přece všechno, jízdu, svět, život a v neposlední řadě i ji samou.
Vydalo nakladatelství Grada 29. 11. 2021, 160 stran | více |
5.12.2021 Technická lahůdka ze země úsměvů
Psal se rok 1973 a ve VVZ Jawa se objevila Kawasaki 350 S2, která byla zdejšími pracovníky podrobena pečlivým zkouškám. Je až z podivem, že o výsledky zkoušek se VVZ podělil s širokou veřejností a to prostřednictvím článku Technická lahůdka ze země úsměvů v časopise Automobil a to ještě před oficiálním představením jejich vlastní novinky, Jawy 350 typ 634. | více |
24.11.2021
Kouzlo japonských motocyklových přístrojů
Tachometr, otáčkoměr, kontrolka tlaku oleje, dálkového světla a ukazatelů směru. To by mohlo běžnému motorkáři stačit. Jak se však můžeme přesvědčit na uvedených fotografiích, základní indikace mnohdy nestačila ani v dobách dávno minulých. Vždyť i taková moderní indikace zařazeného rychlostního stupně byla již před více něž třiceti lety u některých motocyklů běžnou záležitostí. Preciznost a nápaditost přístrojů jednotlivých modelů motocyklů je dnes až zarážející. Že vývoj motocyklových přístrojů skončí u nudné obrazovky by před lety netipoval ani zarytý fanoušek futurismu. | více |
22.11.2021 10. Sjezd Jawistů po 70 letech v Luhačovicích
Jubilejní desátý ročník obnoveného setkání Jawistů v Luhačovicích opět navštívilo značné množství příznivců značky Jawa na motocyklech všech možných značek, nicméně značka Jawa mezi nimi jednoznačně vedla. Jak dokazují fotografie, mezi mnoha tuctovými motocykly se dalo nalézt i nemálo zajímavostí z historie československé motocyklové produkce. Setkání okořenila účast oficiálního výstavního stánku firmy Jawa, na kterém mohli návštěvníci shlédnout netrpělivě očekávanou novinku z Indie, novou Jawu Pérák. | více |
25.10.2021
Suzuki GS 1000 E
Litr je litr. Ať si každý říká kdo chce co chce. A když litrovou Suzuki GS tak nejlépe ve sportovní verzi s pohonem řetězem, protože
kardan ubírá výkonu a přeci jen kazí sportovní švih. Když už tu máme sportovní litr, tak nezbývá než rozhodnout se pro verzi bez
kapotáže nebo s kapotáží, která je pro mnoho staromilců doslova legendou, i když zjevně obšlehnutou z BMW R 100 S. Ono, rozhodnout
se, však v našich zeměpisných šířkách není tak snadné. Suzuki GS 1000 se zde prakticky vůbec nevyskytují, a když se našinec ohlédne
na západ, tak zjistí, že jsou to motocykly velice oblíbené a tudíž patřičně drahé. Zejména právě ona verze S, s kapotáží, i když, co
si budeme povídat, klasické modely bez kapotáže svými cenami nijak nezaostávají. Ona ta relativně vysoká cena v podstatě reflektuje
pověst, jakou ve své době Suzuki GS 1000 měly, kdy tehdejší jezdci velebili zejména jízdní vlastnosti motocyklu. | více |
20.10.2021 Šolcovy zatáčky 2021
Není malých rolí, říká klasik. Není malých setkání, říká MotoMagazín. Šolcovy zatáčky jsou jednou z posledních možností sezóny, jak
se sejít s přáteli, kteří zůstávají věrni jedné stopě. A nemyslete si, že se takto v Malenovicích schází jen klub staromilců. Je
velice potěšitelné, že vůbec nebylo výjimkou zahlédnout mezi zúčastněnými mladé tváře. Prostě opět povedená akce. | více |
8.10.2021 Po kývačce přichází Pérák
Tak se nám opět kluci z východu opět pochlapili a po kývačce Jawa 300 CL, která všem našincům doslova vytřela zrak, přicházejí na
český trh s variací na téma Jawa Pérák.
Filosofie přístupu k novodobému Pérákovi je však mírně odlišná jak u kývačky. Jak design
kývačky se ve všech podstatných detailech odkazuje na svou předlohu z poloviny 50. let, tak Pérák jde více svou cestou... | více |
6.10.2021 Bugatti Grand Prix Zlín 2021
Po roční odmlce se opět mohly představit historické automobily na uzavřené trati městské rychlostní zkoušky Barum Czech Rally Zlín. | více |
29.9.2021 NIPPON RETRO 2021
První reportáží, kterou začneme rekapitulovat sezónu roku 2021 je reportáž z 10. ročníku srazu Nippon retro. Uspořádání již desátého ročníku dává naději, že komunita zájemců o starou japonskou techniku se bude neustále rozšiřovat. I přes fakt, že v našich podmínkách není hlavní motivací návrat ke kořenům, nýbrž prosté objevování techniky, která nám byla po mnoho let odpírána. Je nepopiratelným faktem, že japonské motorky dnes představují nejsnadnější vstup mezi zájemce o historickou motocyklovou techniku.
Pro zhodnocení jubilejního 10. ročníku dejme slovo přímo pořadateli. | více |
8.4.2021 Poslední závody Františka Šťastného s továrním týmem Jawa
Dnes je tomu již 21 let kdy odešel náš nejslavnější motocyklový závodník František Šťastný.
V aktualizaci článku přinášíme fotografie posledního závodního motocyklu slavného jezdce, Yamahy 350 TR2. | více |
7.4.2021
Z druhé ruky: Jawa Pérák in action
Zajímavé shrnutí zkušeností z nákupů, provozu, údržby a renovací motocyklů Jawa Pérák naleznete v článku Petra Dolin Doležala | více |
5.3.2021 Kopčiansky rýchlostný motookruh 2019
Malá západoslovenská obec každoročně pořádá ve svém katastru roadracingové závody. A že to není jen takové to obyčejné vesnické závodění, nýbrž opravdové, našlapané závody, se můžete přesvědčit v naší fotogalerii. | více |
Ještě, že byla sezóna roadracingových závodů v roce 2019 tak vydařená a je tedy nač vzpomínat a je také možno neustále vybírat nové a nové fotografie. V loňském roce se podařilo uspořádat jen několik málo podniků a je jen velikou otázkou, jak dopadne sezóna letošní. Buďme však optimisté. I když ono nám ani nic jiného nezbývá.
8.2.2021 Duel naháčů - Kawasaki ZRX 1100 R a Suzuki GSF 1200 S Bandit
Současná doba vnáší do motorkaření úplně nové dimenze. Po dlouhá léta nebylo reálné získat do vlastnictví pořádnou japonskou
motorku. Nástup silných naháčů na konci poslední dekády 20. století mnoho motorky chtivých zájemců oplakalo, protože i přes neustálé
utahování opasků a dohánění západu zůstávala kupní síla zcela mimo západní realitu. Kupní síla, pokud vůbec, tak vystačila na koupi
omláceného vraku, které k nám vozili pochybní obchodníci. Postupně se však situace začala lepšit a dnes jsme v situaci, kdy si
konečně můžeme za rozumné peníze vyzkoušet, jaké to tenkrát vlastně s pořádnými naháči bylo. Je to sice tak říkajíc s křížkem po
funuse, technika je dnes úplně někde jinde, ale již při letmém pohledu na ony poctivě stavěné motorky je jasné, že jejich doménou je
zejména jejich charisma, které se prostě roky neztrácí a které jim může většina v současné době vyráběných motorek jen závidět. | více |
14.1.2021 Brno Revival - festival rychlosti mezi pavilony 2019
Zimní mrazivý čas využijme k zavzpomínání na horké letní období roku 2019, kdy se na brněnském výstavišti konal podnik Brno Revival - festival rychlosti mezi pavilony. První sada fotografií přibližuje dění na trati i mimo ní v dopoledních hodinách dne 29. června 2019 | více |
5.1.2021 Nová Jawa a vozík PAv
Při pohledu na tradiční kývačkové linie nové indické Jawy 300 CL se naskýtá otázka, jak by asi dopadlo spojení nové Jawy s tradičním dobovým doplňkem, vozíkem PAv.
Tuto otázku za nás vyřešili u firmy Mototechnik.cz kde na přání několika zákazníků vytvořili jednoduché závěsné zařízení umožňující vozík PAv za novou Jawu připojit.... | více |
PF 2021
Vážení návštěvníci MotoMagazínu
Děkuji za přízeň, kterou MotoMagazínu věnujete a přeji Vám všem mnoho štěstí, pevného zdraví a úspěchů v sezóně roku 2021.
Rok 2020 byl výjimečný svou náročností. Věřme, že i přes mnoho nepříznivých prognóz, bude v roce 2021 přeci jen o trochu veseleji než v tom minulém. Ač se nedá nevšimnout postupného úbytku tradičních jistot, tak vězte, že MotoMagazín tu bude střežit tradiční hodnoty jak jen to bude možné.
O tom, že to pořadatelé srazů a všemožných akcí spjatých s historickou technikou nevzdávají, a že tedy bude opět co dělat a kam jezdit, se můžete přesvědčit v aktuální nabídce VeteránKalendáře www.veterankalendar.cz
Jiří Bartuš
Vlastníte zajímavý stroj a vyznáte se v jeho technice či historii? Pomozte sobě i ostatním publikací svých poznatků na zavedeném serveru www.motomagazin.cz. Možné jsou různé formy individuální spolupráce. Materiály lze dodávat v papírové či elektronické podobě ve formě dokumentů či hotových scriptů.
K dispozici je dostatek volného prostoru pro články, galerie fotografií, diskuse i pro vlastní publikování či reklamu. Publikovaným materálům lze založit subdoménu ve tvaru xxx.motomagazin.cz i příslušnou e-mailovou schránku.
|
|
|
|